אפקט הבומרנג של אלימות השמאל

ראשי האופוזיציה שחיבקו ועודדו חציית כל קו מצד המפגינים, עשויים בקרוב לפגוש את הפרובוקטורים על סף דלתם

הפגנה מול ביתו של יאיר לפיד | צילום מסך מתוך youtube

שבירת שיאים היא מלאכה קשה, סיזיפית ונדירה. תשאלו כל ספורטאי. לאחרונה מתברר שמנהיגי המחאה נגד הרפורמה המשפטית הפכו למנפצי שיאים סיטונאים, כאשר על בסיס כמעט שבועי הם מגלים לנו כי אין תחתית אליה לא יגיעו במסגרת "המחאה".

זה התחיל בחסימת נתיבי איילון וצירים מרכזיים נוספים, נמשך בשריפת צווי גיוס על ידי צעירים והוריהם, קריאות לירידה מהארץ ועידוד הוצאת כספים מישראל. מיד לאחר מכן הגיעו האיומים בסרבנות לשרת במילואים. בהמשך גויס ראש ממשלת ספרד לצילום סרטון תמיכה במחאה. כל העת הופעלה רדיפה אובססיבית מצד קבוצות קולניות, רעשניות ואלימות אחרי נבחרי ציבור.

זו כמובן רשימה חלקית בלבד של אירועים מן החודשים האחרונים. וכאשר חשבנו שראינו הכל והיינו בטוחים שאין כבר עוד לאן להידרדר, שוב מנהיגי "המחאה" הצליחו להפתיע כשהחליטו 'לייצא' אותה גם ליהדות ארה"ב ולאירוע התמיכה השנתי הגדול שהיא מקיימת למען ישראל.

וכך חזינו השבוע במפגינים מטורללים מתרוצצים אחרי שרים ברחובות מנהטן עם אותן סיסמאות נבובות, אותן כרזות שקריות ואותה עזות מצח. מילא אם היה מדובר רק בצעירים מפונקים שלא מבינים את ההבדל בין מחאה בישראל לבין הפגנות בחו"ל, אבל אלה מהווים רק חזית. מאחורי כל הרעש וההמולה עומדים מנהיגי המחאה שקובעים את כללי המשחק, וכלפיהם יש לשאול מדוע הם נותנים לטירוף להמשיך ולהתרחש? איך קרה שנחצו ביודעין ובגאווה כל הקווים האדומים? כדי להשיב על כך כדאי להזכיר את התנהלותו של אחד ממחוללי הכאוס הגדולים – ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה, יאיר לפיד.

היה זה לפיד בכבודו ובעצמו שנתן קריאת כיוון בנוגע ללגיטימיות של ייצוא ההפגנות מחוץ לגבולות המדינה. במהלך חג הפסח לפיד ערך ביקור פוליטי בקרב מנהיגי קהילות יהודיות בניו-יורק, שם על פי דיווחים האיץ בבני שיחו לרדת מגדר הניטרליות ולהביע דעה והתנגדות נחרצת למדיניות הממשלה, ולמעשה להפוך לשחקנים מלאים במאבק הפנימי בישראל. חלק מן הנוכחים סיפרו כי לא ניתן היה לפרש את קריאתו של לפיד אלא כתקיעת טריז בין ממשלת ישראל שנבחרה באופן דמוקרטי, ובין ההנהגה היהודית בארה"ב – שבירת כל המוסכמות ורמיסת כל הכללים ביחסים.

מעולם לא היה פוליטיקאי ישראלי בכיר המכהן בתפקיד ממלכתי שהחליט בכוונת מכוון, ומתוך שיקולים פוליטיים צרים, לערבב את יהדות ארה"ב במחלוקות פוליטיות שמפלגות את החברה הישראלית. לפיד היה הראשון שעשה זאת, ובכך סימן את הדרך עבור מנהיגי המחאה.

אלו מצדם חשו היטב את הרוח הגבית, וכך היינו עדים כאמור למחזה המביש בו קומץ קולני ואלים נחת בארה"ב במטרה לעודד מחאה נגד נציגי הממשלה באירוע הרשמי של תמיכה בישראל, ואפילו נגד עיתונאים ישראלים. אין פוליטיזציה גדולה ומכוערת מזו – גם ניסיון מגושם וברוטאלי להשתלט על אירוע יהודי-אמריקני, וגם שימוש באירוע לצרכים פוליטיים פנים-ישראליים. והכל באובססיביות האופיינית, בקולי קולות ובתחושת בעלות, ובעיקר בביזוי מדינת ישראל ודגלה. כך נשבר עוד שיא מביש של ראשי המחאה, שיא שאף ישראלי שמכבד את עצמו, מימין ומשמאל, לא היה מעלה על דעתו עד לא מזמן.

יש הטוענים שעדיף להתעלם מהפרובוקטורים, שהעיסוק בהם רק משרת את מטרתם. אינני מסכים עם גישת הראש בחול. היא לא תשנה את העובדה שאותם קיצוניים כאן ולא מפסיקים לפגוע בתדמיתנו ובכלליים הבסיסיים של ניהול ויכוח דמוקרטי. דווקא שבירת השיא הנוכחי מחייבת אותנו להדליק עליהם זרקור חד, שיבהיר כי לא הדמוקרטיה מעניינת אותם ולא זכויות אדם אלא אוסף אקלקטי של אינטרסים, ודרך פעולתם דומה באופן מפחיד להפגנות של ארגון 'אנטיפה' ששטף את ערי אמריקה לפני כשנתיים.

הגיע הזמן שנחשוף את האמת אודות מנהיגי המחאה. עבור חלקם, ההפגנות עצמן וזריעת תחושת כאוס מתמיד הפכו למטרה בפני עצמה. זו גם הסיבה שחשוב להדגיש את העובדה שאין להם קווים אדומים, ולכן, במוקדם או במאוחר, הם ידרסו כל מי שהם רואים בו כיריב או אויב. היום אלה מנהיגי המחנה הלאומי, אבל מחר בסבירות גבוהה המטרות של ראשי המחאה יהיו פוליטיקאים מהשמאל שפחות מתחברים למסרים הלוחמניים.

לכן, מי שלדעתי צריך להיות מודאג במיוחד בימים אלה הם דווקא פוליטיקאים מהשמאל-מרכז, חלקם שיתפו פעולה עם מובילי המחאה בתחילת הדרך, והתחבקו איתם ממש לא מזמן. כאשר פוליטיקאים אלו יחליטו שהגיע הזמן להתקדם ולהגיע להבנות עם בסוגיית הרפורמה, הם יתקלו במובילי המחאה ושליחיהם שיפעלו נגדם בדיוק כפי שהם פועלים כעת.

מי שהוכיח שאין לו קווים אדומים, שהכל מותר בשם "המאבק", לא תהיה לו בעיה להפנות את הזעם כלפי שותפיו לשעבר. כשזה יקרה, ויתכן שזו רק שאלה של זמן, יהיה בכך סוג של צדק פואטי. כדי להימנע מכך, כדאי למנהיגי המרכז-שמאל להתעורר בהקדם ולהבין שמדובר בקריאה אחרונה, לפני שהצונמי ישטוף ויטביע גם אותם.


גלעד כץ כיהן בעבר כקונסול הישראלי הכללי בדרום-מערב ארה"ב ושימש כיועץ לראש הממשלה נתניהו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. "מעולם לא היה פוליטיקאי ישראלי בכיר המכהן בתפקיד ממלכתי שהחליט בכוונת מכוון, ומתוך שיקולים פוליטיים צרים, לערבב את יהדות ארה"ב במחלוקות פוליטיות שמפלגות את החברה הישראלית. לפיד היה הראשון שעשה זאת"-
    הרשה לי לחלוק עליך:
    https://mida.org.il/2018/10/21/%d7%94%d7%94%d7%a1%d7%9b%d7%9d-%d7%a9%d7%98%d7%9e%d7%9f-%d7%90%d7%aa-%d7%96%d7%a8%d7%a2%d7%99-%d7%94%d7%9e%d7%97%d7%9c%d7%95%d7%a7%d7%aa-%d7%a8%d7%91%d7%99%d7%9f-%d7%90%d7%95%d7%a1%d7%9c%d7%95/
    אבל סביר להניח שלפיד הרבה פחות עדין בהסתה שלו.

    1. לפיד הדביל.האדיוט מלא בסיסמאות נבובות.ריקני.
      איך היה לראש ממשלה?

    2. נראה שהמאמר המצוין אינו מכוון לעובדות. החוליגנים המפגינים בארה"ב כולם שכירי חרב, רובם משלוח מישראל לארה"ב לשם ההתפרעויות.

      חברה תרבותית עם כללים תרבותיים אינה מסוגלת להתמודד עם חבורת חוליגנים שכירי חרב חסרי גבולות. את זה הבין אהוד ברק ולכן התופעה.

    3. כוחה של תשקורת מגויסת.
      אבל לא לעולם חוסן. הציבור לא מטומטם. מי שעולה במכירת אשליות סופו ליפול.
      כבר רואים איך העדר נוטש אותו בהדרגה לטובת האשליה הבאה: גנץ.
      ימני

  2. גם רובספייר עודד את המפגין להקצין את צעדיהם ולא להסס להשתמש בכל סוג של אלימות והסתה כנגד יריביהם. וכולנו יודעים איך זה עבד לו.

  3. מה מונע משר האוצר (או ראש הממשלה) לפתוח בחקירת יכולת כלכלית לכל מפגין מטורלל מהשמאל?
    הרי ברור שבחקירת יכולת המטורלל יפליל את עצמו (הוא לא מספק חשבוניות, אין לו תלוש משכורת שמצדיק את אורח חייו, ויש לו הוצאות רבות שלא יוכל להסביר את הכיסוי להן), ולכן זו דרך מהירה ואלגנטית להכניס אותו לכלא לתקופה ארוכה. וזה עוד לפני שהמטורלל יחשוף את מי שמשלם לו ויפיל גם אותו בהעלמות מס.

    אלא אם שר האוצר וראש הממשלה יודעים שמי שמממן את המטורללים אלו מדינות זרות מסוימות, שמאיימות על שר האוצר וראש הממשלה (איום פיזי, או איום בנזק להם או למשפחותיהם או למדינת ישראל), ולכן הם נמנעים מלפעול להפסקת האלימות של השמאלנים. שימו לב מי המדינות שמתנגדות לחוק סוכן זר.

    1. גם אם נתעלם משאלת מימון החקירות הנ״ל(זה לחקור עשרות או מאות אלפי אנשים),
      מי יבצע את החקירות? נראה לך שהמשטרה והפרקליטות ישתפו פעולה?
      ותהיה בטוח שאפילו אם תתחיל לחקור, בג״ץ כבר יאסור את זה תחת פגיעה בפרטיות.

    2. יש לך 3 טעויות.
      1) לרשויות המס (לא משטרה ולא פרקליטות) יש עובדים רבים שיכולים (וחלקם ימניים שגם ירצו) לעשות בדיקות יכולת כלכלית לשמאלנים אלימים.
      2) לא מדובר בעשרות או מאות אלפים של שמאלנים אלימים, כי אם כן אז היתה כבר פורצת פה מלחמת אזרחים. כמות השמאלנים האלימים, שגוררים אחריהם את רוב השמאלנים עלובי הנפש, מסתכמת בכמה מאות בודדות. תפוס כמה מהם (למשל אלו שכלאו את ח"כ גוטליב בביתה והטרידו את ביתה, או זו שתקפה באלימות את ח"כ רוטמן בניו יורק באמצעות מגפון), תחקור את היכולת הכלכלית שלהם, תעצור אותם על העלמת מס, ורוב האלימים האחרים פתאום ייעלמו מהשטח (או שיועלמו ע"י מי שמממנים אותם).
      3) לבג"צ אין יכולת חוקית להתערב בפעילות של רשות המסים בנושא זה, אלא אם שופטי בג"צ רוצים לעורר עליהם את חמת הזעם של הציבור. והתירוץ של פגיעה בפרטיות הציבור לא קשורה לתשלום מסים כפי שהחוק במדינת ישראל מחייב

    3. אתה מדבר על כלים ששייכים להם אלה חלק מהכלים שבהם החבורה הזאת שולטת על המדינה , בקיצור אתה מדבר מתמימות .
      צריך להפריד בין הכנסת והממשלה לבין השלטון .
      בראש השלטון עומד אתה יודע מי (זה שהמציא את הסבירות וכו) פעם זה היה שמעון , היום אהרן , הכפופים לו הם הפקידות הגבוהה, צמרת המשטרה והצבא, האקדמיה, התקשורת , הבוהמה, והעולם התחתון והאפשרות הזאת " חקירת יכולת כלכלית" זה אחד מהכלים שלהם , מה אתה חושב , שאי אפשר תאורטית לפתוח ללפיד איזה תיק 100000 , מה הוא מל"ו צדיקים ?

    4. איש יקר, רשות המסים לא נמצאות ת"פ הפרקליטות או המשטרה. רשות המסים עצמאית כמעט לחלוטין.
      מי שיכול להגיש נגד יאיר לפיד כתב אישום בתיק 100000 , זו הפרקליטות. אבל אנשי הפרקליטות (אנשים ולא סתם מילה כמו פרקליטות, כמו בן ארי, כמו רות דוד, כמו יאיר ניצן) לא ירצו לעשות דבר כזה למריונטה שלהם.
      אבל אנשי הפרקליטות לא יוכלו להתערב בחקירה של רשות המסים. רשות המסים פוגעת בכל אזרח שנבדק (חלקם חפים מפשע). אם אנשי הפרקליטות יפריעו לחקירת יכולת של שמאלנים אלימים, זה יעורר עליהם את חמתם של כל נפגעי רשות המסים. תחשוב על עברייני חשבוניות מס פיקטיביות בעשרות מליוני ש"ח, ממוצא מוסלמי, שמגלים שרשות המסים רודפת אותם אבל אנשי הפרקליטות מונעים או מפריעים לחקירה של כמה אנשים אלימים. מה המוסלמים הללו יחשבו? שכדאי להם להיות אלימים כלפי אנשי הפרקליטות ואז יקבלו חסינות מפני חקירות על העלמות מס במליארדי ש"ח?

  4. מדוע אף אחד מחוליגנים מחוסמי הכבישים, משוברי רכוש ציבורי, ממכי שוטרים לא הועמד לדין? זו שערוריה נוראה

  5. "כדאי למנהיגי המרכז-שמאל להתעורר בהקדם ולהבין שמדובר בקריאה אחרונה, לפני שהצונמי ישטוף ויטביע גם אותם.\" זה סוג של עצה בחינם לבולשביקים? למה שלא ניתן עצות גם לאיראן ולערבים? מה כדאי להם ומה לא?

  6. הרפורמה לא תעבור כי מחנה המרכז שמאל מחזיק את רוב הכוחות היצרניים בישראל, מהנדסים חוקרים רופאים יצוא בטחוני הייטק וכו, אבל ביבי מחזיק את המפתחות להסדר עם סעודיה, והימין הטיפש ךא נותן לגדול המדינאים מאז בן גוריון אם לא יותר, לעבוד בשקט ולהביא הישג

    1. גם תומכיו של היטלר החזיקו ב"רוב הכוחות היצרניים בגרמניה, מהנדסים חוקרים רופאים יצוא בטחוני הייטק וכו"

      ואם זהו ה"נימוק" שלך, מדוע "הרפורמה לא תעבור" (אתה קישרת בין הציטוט הקודם, לציטוט האחרון כסיבה ותוצאה) – אז הטיפש היחיד כאן (שוב, גם המילה "טיפש" היא ציטוט שלך) הוא אתה. כיוון שכל אדם שאיננו טיפש, יודע לאן מובילות טענות זהות לשלך.

      הימין חכם, בדיוק כיוון שאנחנו מנמקים את דיעותינו וכפי שניצחנו את היטלר, ננצח את אתכם – ממשיכי דרכו היום.

      התבססתי על דבריך המדויקים ולפיכך, רק אתה אשם ברמת ה"נימוקים" שכתבת.

    2. בתוספת לדבריו הנכונים של אחמד-
      הסכם עם סעודיה תלוי בשני דברים: עמדת ארה״ב וכוחה של ישראל.
      הראשון בידי ביידן. אך יש סבירות שאם הוא יראה התקדמות בשטח בכיוון הוא כבר יצטרף לעניין.
      השני בידי האנרכיסטים שמסרבים לכבד דעת רוב בעם שהם הגורם להחלשת ישראל כלכלית(העברת השקעות לחו״ל), בטחונית(סירוב מילואים) ותדמיתית(גיוס תמיכה במחאה מחוץ לגבולות ישראל) ולהעמקת הקרע בעם עקב סירובם לכבד דעת רוב.
      ומי שמחזיקים במפתח הזה הם גנץ ולפיד שיכולים להסביר שעדיף מדינה עם רפורמה משפטית(עד שתעלה ממשלת שמאל-מרכז ותשנה) מאשר אין מדינה ושאחדות לאומית מצדיקה להפסיד מדי פעם מקרוב.
      לנתניהו אין שום יכולת לקדם את ההסכם עם סעודיה בתנאים הנוכחיים. אבל יש לו היכולת לקדם רפורמה משפטית(שתעזור למצביעי הימין הרבה יותר ולכן הם רוצים אותה יותר).

  7. מזמן לא קראתי מאמר מבריק ונכון על הרפורמה.מסכים בכל מילה.

  8. עדיין לא הבנתם…
    דיקטטורה בולשביקית אנטישמית לא תוותר על כוח שלה!
    בשביל חופש וחירות אמיתי = חייבים להתקוממם הדיקטטורה ולנצח אותה!

  9. השמאל אלים ותמיד היה
    אם מישהו שם לא יתעורר זה לא יגמר טוב

  10. כשאתה מפסיד שוב ושוב בבחירות כל מה שנשאר למיעוט האומלל זה אלימות ופרובוקציות

  11. צבא מספק נשק למחבלים ולארגוני פשע במשך שנים ואין אחראים לנושא .אין חקירה אין העמדה לדין וכולם חוגגים

  12. כל מילה בסלע . ההפגנות בחו"ל מאורגנות על ידי הנפולת של נמושות ,כפי שהגדיר אותם רבין ז"ל ושותפיהם בארץ לפיד וגנץ . בפרשת השבוע אנו למדים מה קרה למי שהוציא את דיבתה של הארץ רעה . הבה נלמד משהו ממקורותינו ולא נתכחש לזהותו היהודית ונישא אותה בגאווה והוקרה .