קמפיין ההסתרה של הקרן החדשה לישראל

'הקרן החדשה לישראל' יוצאת בקמפיין חדש לשיפור תדמיתה בעיני הציבור, ובדרך שכחה כמה פרטים. אנחנו כאן כדי להזכיר לה.

זאב בעור של קרן. צילום: פלאש90

הביקורת העזה על ה'קרן החדשה לישראל' הובילה את הנהלתה לבצע שינוי במדיניות, ובעיקר ביחסי הציבור שלה. עם מינוי עו"ד טליה ששון לתפקיד נשיאת הקרן, מסתמן ניסיון מאסיבי לשפר את תדמיתה בעיני הציבור. בשבועות האחרונים אפשר היה לראות את ששון מתראיינת בתכניות הבוקר, מסתחבקת עם הנשיא ריבלין ומנהלת פרופיל פייסבוק אקטיבי.

במסגרת זו חשפה השבוע הקרן אתר אינטרנט חדש, הכולל סרטון תדמית מושקע ומידע רב בסגנון "כל מה שרציתם לשאול על הקרן ולקבל לגביו תשובות חלקיות, מתחמקות ומיתממות".

מכיוון שצעדי השקיפות של הקרן הם בהחלט דבר מבורך, זוהי אינה שעה לביקורת והתלהמות. תחת זאת, בחרנו לסייע לקרן להבהיר כמה עניינים עובדתיים, שכנראה בשל שגגת אנוש, לא הובהרו עד תום באתר הקרן. אפשר להבין אותם: קשה לסחוב כל היום לבבות אדומים גדולים ואחר כך גם לדייק בעובדות.

מאיפה מגיע הכסף?

הקרן טוענת ש"רובן המכריע של התרומות לקרן (יותר מ-90%) מגיע מיהודים בארה״ב שאוהבים את ישראל".

מה שהקרן שכחה לציין היא העובדה שהמימון של הקרן לארגונים הוא חלקי בלבד, וברוב המקרים שותפים לקרן מממנים נוספים, שאינם יהודים טובים שחולמים על "תיקון עולם": מדינות האיחוד האירופי, ארגוני האו"ם, מחלקת המדינה האמריקנית ובמקרים מסויימים גם קרנות ערביות.

על-פי דיווחי רשם העמותות שאסף ארגון NGO מוניטור, בשנתיים האחרונות גורמים אלו השקיעו בארגונים בישראל סכום אסטרונומי של 176 מיליון ש"ח. חלק ניכר של הכסף הוענק לארגונים שהוקמו בסיוע הקרן החדשה לישראל, ונחשבים עד היום לארגוני הדגל שלה. ארגון 'עדאלה', למשל, קיבל מהקרן בשנת 2012 54,000 דולר, ומגופים ממשלתיים זרים עוד 1,948,459  שקלים נוספים; 'במקום' קיבלו בשנת בשנת 2013,$290,00  דולר מהקרן, וממדינות אירופה ואחרות 2,541,621  שקלים נוספים; 'בצלם' קיבל בשנת 2013 $171,997 מהקרן, עליהם נוספו  5,541,998 שקלים מאירופה והאו"ם; 'האגודה לזכויות האזרח', קיבלה מהקרן $436,500 בשנת 2013, ו-1,868,233 נוספים ממדינות אירופה. בקיצור: בסוף כל דולר שתורם יהודי אמריקני, יושבים 5-4 דולרים שמקדמים את מדיניות החוץ של אירופה במזרח התיכון.

שום דבר כאן לא מקרי: הזרוע הביצועית של הקרן 'שתיל', המשמשת כמעין "חממה" להצמחת ארגונים, משקיעה משאבים רבים בהכשרת פעילים מקצועיים הבקיאים בדרכי שנור זכויות האדם האירופי. בוגרי שתיל רבים מאיישים את שורות ארגוני הקרן, ומייצרים מכפיל כוח משמעותי לתרומות הבסיס של הקרן לארגוניה. התרומה הקטנה יחסית של הקרן לארגון – בדרך כלל עד 20-30 אחוז מתקציבו הכולל – משמרת את השליטה של הקרן ברשת הארגונים. זאת, בזמן שלמעשה מפעילים הארגונים תקציב הגדול פי כמה וכמה מהשקעותיה של הקרן עצמה. כך, תקציבה "הצנוע" של הקרן – 16-15 מיליון דולר בשנה, מסוגל להפעיל מערך עמותות מסועף ונרחב הנסמך על מימון מאסיבי של מדינות זרות שמגדיל את היכולת האפקטיבית של הקרן פי כמה וכמה.

הקרן החדשה לישראל
יש אנשים עם לב של קרן. צילומסך

 

החרם על ישראל

טענה נוספת של הקרן היא כי" הקרן לא תתמוך בשום אופן בארגון הקורא להצטרף לחרם העולמי על ישראל." הצהרה זו היא חשובה, מכיוון שעד לפני שנים ספורות היא עמדה מאחורי הארגונים שיזמו וקידמו את תנועת החרם הזו, ובעיקר 'קואליציית נשים לשלום' שהובילה את המחנה הישראלי-יהודי בתוך התנועה העולמית.

בשנים הטובות ההן לא נמנעו פעילים וראשי ארגונים נתמכי הקרן מלהתבטא בעניין, לחתום על עצומות ובתור יהודים-ישראלים להעניק את ההצדקה המוסרית לחרם.

מאז זרמו הרבה מים בביוב הרדיקלי, והקרן, שמעמדה הציבורי נפגע בעקבות התמיכה בחרם הגורף על ישראל הודיעה בשנת 2011 על "שינוי מדיניות" במסגרתו הופסק המימון ל'קואליציית נשים לשלום', ושמה של הקרן נוקה מכל קשר ישיר לקמפיין החרם על ישראל. מאז, העבירה הקרן את המוקד ל"חרם על ההתנחלויות", בתקווה שמתן הדגש על נושא השנוי במחלוקת בציבור הישראלי יכשיר זאת בדעת הקהל המקומית.

בתחקיר שערכנו, בדקנו מה נכלל תחת הכותרת "חרם על ההתנחלויות", ואילו חברות ישראליות סובלות מחרם בינלאומי בשל הפעילות של הקרן בנושא הזה.

רחל ליאלן והחבר החדש; ועידת ישראל לדמוקרטיה של עיתון הארץ. צילום: אמיר לוי, פלאש90
מנכ"לית הקרן החדשה רחל ליאל והחבר החדש; ועידת ישראל לדמוקרטיה של עיתון הארץ. צילום: אמיר לוי, פלאש90

המשימה אינה מסובכת: פעילים שונים של הקרן בעבר ובהווה הקימו אתר בשם "מי מרוויח מהכיבוש" הכולל אינדקס שימושי של למעלה מ-800 חברות ישראליות ובינלאומיות שנטען כי הן "מרוויחות מהכיבוש" ולפיכך הן יעד לגיטימי לחרם. אם חשבתם שמדובר ב-30-20 עסקים הפועלים מתוך ה"שטחים" תוך נישול וניצול הפרולטריון הפלסטיני המדוכא, הרי שנכונה לכם הפתעה: ברשימה זו נכללים כמעט כל הגופים הגדולים במשק הישראלי: בין היתר נמנים שם רוב-ככול הבנקים הגדולים של ישראל (מזרחיטפחותהפועליםלאומידיסקונט ועוד), חברות טכנולוגיה מובילות (מוטורולהHPאלביט מערכות ועוד), חברות חקלאיות (כרמלאגרסקוחישתיל ועוד), עשרות חברות קבלניות ישראליות, חברת התובלה 'ממן' וחברות האנרגיה 'פז' ו-'דור אלון'.  זו כמובן רק רשימה חלקית.

מעניינת במיוחד ההצדקה לחרמות אלו: די בכך שחברה תמכור ציוד למשרד הביטחון, צה"ל או לשירות בתי הסוהר, כדי להיכלל ב"רשימה השחורה". מאמיני חרם-על-התנחלויות אדוקים נדרשים להימנע ממכונות תוצרת וולוו, קטרפילר, יונדאי ו-JCB, שמוכרים דחפורים לצה"ל; עליהם להפסיק לרכוש ציוד מחשבים מחברות HP ומ-DELL, שמוכרות ציוד מחשוב למערכת הביטחון; או להחרים את חברת התרופות 'טבע' ש"מרוויחה מהכיבוש" בשל יכולתה למכור לשוק הפלסטיני בזול(?).

כאשר מעיינים ברשימות שבאתר "מי מרוויח", הנחשב למאגר המידע הגדול והמקצועי של תנועת הבי.די.אס, מתברר שתחת הכותרת של "חרם על ההתנחלויות" מצטופף כמעט כל המשק הישראלי.

לא ניתן להכחיש את הקשר של הקרן לפעילות הזו. אתרי התעמולה של הקרן 'מגזין 972' ו'הטלוויזיה החברתית' מלאים תשבוחות להתגברותו של החרם, שהציטוט הבא אפייני לפרסומיהם: "עד עתה יכלו הישראלים לחיות בנחת בבועה בלי להרגיש דבר מהדיכוי והכיבוש שמתרחשים רק כמה קילומטרים מביתם, יתכן שהשנה הזו היא שנת מפנה בה אנו הישראלים נתחיל להרגיש בכיסנו חלק מהסבל שהוא נחלתם של הפלסטינים".

הכפשת צה"ל

נדמה שהביקורת העזה ביותר שסופגת 'הקרן החדשה לישראל', היא על פעילותם של ארגונים במימונה נגד חיילי צה"ל ומדיניות הצבא. ארגונים אלו מנהלים מסע דה-לגיטימציה לפעולות צה"ל הן במהלך הלחימה בארגוני הטרור, והן לאחריה, בטענה כי ישראל מבצעת פשעי מלחמה ועבירות על הדין הבין לאומי. 'בצלם' למשל, פרסם במהלך 'צוק איתן' כ-8 דוחות חלקיים וחסרי ביסוס, כאשר לאף גורם חיצוני לא היתה גישה למידע אמין מהשטח. המקורות של 'בצלם' במקרים האלו היו פלסטינים תושבי הרצועה, שאמינותם מפוקפקת.

פעילות זו מכוונת לדבר אחד: ליזום הקמתה של ועדת חקירה של האו"ם שתבדוק באופן חד-צדדי את "הפרות זכויות האדם" של ישראל, ותיצור מגבלה נוספת על פעילותו של צה"ל בעתיד.

כפי שציין ארגון 'רופאים לזכויות אדם', בדו"ח שפורסם בחודש שעבר "הראיות לכאורה שנאספו והוצגו בדו“ח זה צריכות לשמש למטרות בדיקה משפטית בדבר הפרות של המשפט הבינלאומי לזכויות אדם והמשפט ההומניטרי הבינלאומי, בין אם דרך מנגנון צדק מקומי או בינלאומי".

וכדי להבהיר שאין די בחקירות הפנימיות של צה"ל, ארגון עדאלה שלח דו"ח לוועדת החקירה של האו"ם הטוען כי החקירות של ישראל "אינן עומדות בסטנדרטים של עצמאיות, חוסר משוא פנים, אפקטיביות, מהירות ושקיפות". טענה החוזרת גם בנייר של ארגון 'יש דין': "מנגנון החקירות של הצבא הישראלי מלא בכשלים מבניים שהופכים אותו לבלתי מסוגל לבצע חקירות רציניות לגבי תקיפות שבוצעו ע"י חיילים נגד פלסטינים".

כל מה שיכולה ה'קרן החדשה לישראל' לספר לכם הוא כי הם מאמינים שהצעדים האלו בסופו של דבר "מחזקים את ישראל". טיעונים אלו אולי מרגיעים את היהודים העשירים באמריקה, שנהנים מהשקט שמעניקה להם מעצמה עולמית המעורבת מזה 15 שנים במלחמה רציפה בטרור העולמי ש'צוק איתן' הוא מלחמת כריות לידה. את הציבור הישראלי זה לא ממש משכנע.

"קווים אדומים" נוספים שמציגה הקרן בתחום הזה, הוא " ההעמדה לדין של בכירים ישראלים וקציני צה"ל בבית הדין הבינלאומי בהאג". ו"קריאה לאי שירות בצה"ל". כמו בנושא החרם, הדבר נעשה לאחר שנים רבות בהן ארגונים נתמכי הקרן כמו 'עדאלה' ו'הועד הציבורי נגד עינויים' תמכו בגלוי בהעמדה לדין של קציני צה"ל. וכך בעניין הסרבנות: מעבר לעובדה שפעילי קרן בכירים כמו עו"ד דן יקיר ('האגודה לזכויות האזרח'), ד"ר ישי מנוחין (מנכ"ל 'הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל'), חתומים על עצומת סרבני שירות, הקרן אף מימנה במשך שנים רבות את 'קואליציית נשים לשלום' שהטיפה לסרבנות באופן אקטיבי.

העובדה שאנשים אלו עדיין פעילים בארגוני הקרן ונושאים בהם תפקידים בכירים מלמדת כי לקרן החדשה לישראל אין בעיה עקרונית לא עם סרבנות ולא עם העמדה לדין של קציני צה"ל בהאג. אלא מה? הלחץ הציבורי עושה את שלו, ואם הקרן רוצה לנסות למצוא חן בעיני הציבור, ולשמר את השפעתה על הכנסת וגופי הממשל, היא צריכה גם לדעת להתפשר.

demonstration against the New Israel Fund
נכנעו לביקורת. הפגנה נגד הקרן החדשה לישראל. צילום: פלאש90

 

אל תיגעו לנו ב'עדאלה'

טענה נוספת עמה מתמודד אתר הקרן החדש הוא הסלידה של הציבור הישראלי מארגוני ערביי ישראל כמו 'עדאלה' ומוסאווה'. הקרן מתלוננת כי למרות שהמתנגדים לפעילותם "מתייגים אותם כקיצוניים" הם ארגונים שדווקא מחזקים בעשייתם "חוסנה של מדינת ישראל כדמוקרטיה".

אלו סיסמאות יפות. אבל עכשיו לעובדות: 'עדאלה' ו'מוסאווה' נחשבים מקורבים לוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, והם עומדים מאחורי שלל יוזמות שנועדו לבטל את זהותה היהודית של המדינה, ולחזק את טענות הערבים ל"זכויות ילידיות" בארץ, תוך האשמת ישראל בקולוניאליזם ונישול ושאר הליטורגיה של הנכבה.

בשנת 2007, פרסם עדאלה את "החוקה הדמוקרטית" הקוראת להחליף את היסודות היהודיים במדינה במסגרת "דמוקרטית, דו-לשונית ורב-תרבותית". אשר במסגרתה הגירה יהודית תאושר מ"טעמים הומניטאריים". ומוסאוא עומד מאחורי הבלוג 'חסר-בית בביתך שלך' המתיימר לספק "הצצה על האתגרים… של המיעוט הפלסטיני ערבי בישראל". הבלוג מאשים את ישראל ב"אפלייה קולקטיבית", "הריסת בתים", ושלילת זכויות סביביות מאזרחי המיעוט. והכל בחסות הנראטיב השחוק לפיו הפלסטינים והבדואים הם התושבים הילידיים והלגיטימיים של הארץ ואילו ישראל היא כוח כובש זר.

בשם אג'נדה זו, מתרוצצים פעילי הארגונים בבירות אירופה בטענות כי ישראל היא "מדינת אפרטהייד גזענית", והם פועלים באופן נמרץ במוסדות האו"ם והאיחוד האירופי להגדיר את הבדואים תושבי הנגב כ"עם ילידי", ולדרוש מהקהילה הבינלאומית להתערב במדיניות הישראלית בנושא, ולהפעיל עליה לחצים, כפי שהופעלו בעניין דו"ח פראוור להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב.

וזה רק קצה המזלג: ארגון 'עדאלה' היה שותף בוועידת דרבן בשנת 2001, בה נוסדה תנועה הBDS- העולמית; הוא פעל להעמדתם לדין של קציני צה"ל בעקבות מבצע עופרת יצוקה; סיפק חומרים רבים לדו"ח גולדסטון; ומעניק סיוע משפטי למחבלים השוהים בבתי הכלא בישראל.

את כל זה ה'קרן החדשה לישראל' רוצים להלבין בקלישאות שמאל כמו "חיזוק הדמוקרטיה", ו"זכויות מיעוטים".

זוהי, אפוא, הקרן החדשה לישראל וזה פעלה. רובו המוחלט של הציבור הישראלי סולד בצדק מהקרן ואנשיה. וגם נבחרי הציבור מתחילים להבין כי עדיף להמנע מקשר עם ארגונים המזוהים עמה.

ונסיים בעצה ידידותית לנשיאה החדשה של הקרן, עו"ד טליה ששון: חבל לכם על הכסף. סרטונים עם מוזיקה רגשנית וקצת Q&A באינטרנט לא יעזרו לכם להתגבר על חומות האנטגוניזם שרכשתם בעמל כה רב. לא עדיף שתשקיעו את תקציב יחסי הציבור שלכם בעוד דו"ח נגד צה"ל או איזה תעלול הכפשה עקיף שמביא לחרם על ישראל?

נכון למועד פרסום הכתבה לא התקבלה תגובת 'הקרן החדשה לישראל'. 

הבהרה מטעם עו"ד דן יקיר (24.2.15): דן אמנם חתם על עצומה, לפיה הוא יסרב לשרת בשטחים אם יידרש לכך, אולם בפועל, הדבר מעולם לא התממש. מה שכן, הוא שירת שירות צבאי מלא (בחיל הים), ולאחר מכן המשיך לשרת שם במילואים, 6 שבועות בשנה. בהמשך, עבר לשרת במילואים בסניגוריה הצבאית, ובמסגרת זו ייצג חיילים מול רשויות התביעה הצבאיות. דן המשיך להתנדב לשירות מילואים פעיל גם כמה שנים מעבר לגיל חובת שירות המילואים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. מי מרוויח מהכיבוש? הקרן החדשה לישראל כמובן. ראוי איפה להחרימה!

  2. מי שמכיר את הקרן לישראל חדשה יכול רק לסווג אותה,את שלוחותיה ואת פעילותם כחתרנות מובהקת תחת אושיות מדינת העם היהודי. מי שלא מכיר כדאי שיערוך הכרות מהירה ויסודית אחרת לא יבין כשהמדינה תקרוס מאיפה זה בא לו. ומי שעושה את עצמו שלא מכיר או מדחיק – הרווח שלו לטווח הקצר יתגמד מול ההפסד לטווח הארוך.

  3. New Israel Fund= הקרן לישראל חדשה
    די ברור איך תראה ישראל החדשה שלא תהיה ישראל

  4. נקודה לזכותם של ארגוני הקרן – הם הופכים את ה"כיבוש" לענף יצוא משגשג, ומוכרים לעשירי העולם הזדמנות להקל על מצפונם בעלות של תרומה סבירה, ולפגוע בישראל בלי להיחשב אנטישמיים. הכסף הזה מגיע לכאן, וכידוע – אין לו ריח.
    (רק כמה כתמים אדומים, שיורדים בקלות בכביסה)

  5. לא הבנתי את הפואנטה של החלק הראשון. אז הארגונים מקבלים כסף גם מהקרן וגם מכל מיני גורמים אינטרסנטים? אז למה הבעיה בקרן ולא בארגונים? או באותם גורמים?

    1. נחמד להיתמם. "לא" הבנת שהקרן מחזיקה בעמותות שפועלות בשטח למימוש מדיניותה לחסל את ישראל.

    2. עוד הערה לגבי 'חזי': הוא נוקט בשיטה המוכרת ומקובלת על טרולים כמוהו – מסמוס הנושא ע"י 'שקלא וטריא' מיתמם. מטרתו 'להרדים את הכופר' ולהרגיעו, אסטרטגיה מקובלת במסורת האיסלם, שכאן נועדה לייצר מצג כאילו אין בקרן החדשה כדי לסכן את חיינו.

  6. שמה של הקרן הוא "הקרן לישראל חדשה", ולא הקרן החדשה לישראל. וההבדל הוא מהותי, זו קרן ששמה לה למטרה לבנות כאן ישראל חדשה, מדינת כל אזרחיה במקרה הרע, וכל מוסלמיה במקרה הרע יותר. מכל מקום כל קורטוב יהודי אמור להמחק מישראל החדשה.

  7. אנחנו במתקפה המהווה איום אסטרטגי על עתידה של מדינת ישראל / כלכלתה / נכונות אנשים להתגייס ליחידות קרביות ולמצוא את עצמם כנאשמים בהאג.
    וההערכות שלנו להגנה היא מספר רטינות זעם כלפי הקרן החדשה לישראל
    אנחנו מוכרחים לעשות הרבה יותר.

  8. אין עוד מדינה אחת בעולם שצריכה להתמודד עם אויב מבית.
    זו תופעה יחודית שראויה למחקר מדעי נרחב.

  9. תודה על פוסט מענין וחשוב . יש לשים לב :

    1) אותה עורכת דין טליה ששון , הרי חיברה חוות דעת , בנושא מאחזים בלתי מורשים . הדו"ח כמובן גרף תמיכה משמאל , והתנגדות מימין . והיא מונתה אז להיות נשיאת הקרן על פי הפוסט ? זוהי הדמות ? דמות הארץ לכך ?

    אז עכשיו , מגיעים אורחים מבחוץ , מחו"ל , ודואגים באמצעות מימון כספי , לתפוס צד בשיח הישראלי ? זה פשוט בלתי נתפס !! אורחים קרואים , מתערבים בעיניני הבית ?

    תארו לכם , שממשלת ישראל , תקים עמותה , תזרים כספים , ותתפוס צד עם הפרו – רוסים נגד אוקראינים , בסכסוך בחצי האי קרים ומזרח אוקראינה . תארו לכם : בלגים צרפתים ופלמים מסוכסכים , מדינת ישראל או אורח מבחוץ יתפוס צד בדבר ? תארו לכם , בסין : מיעוט מדוכא על פי תפיסתם , אוייגורים , כנגד הממשל הסיני , ואיזה גוף ישראל רשמי או למחצה יתפוס צד ? מגוחכים כל הטיעונים הללו על דאגה נייטרלית למדינת ישראל ולדמותה .

    2) יש רק להעיר על הפירכה הזו של " בצלם " ו – "יש דין " בנוגע לאמינות ורצינות הבדיקות של הצבא את עצמו , בקשר למלחמות בעזה :

    אפילו אמנת רומא ( סעיף 17 ) לא מטילה או מנחה או מחייבת על שום דרך ספיציפית , שבה מדינה צריכה לנקוט על מנת לחקור פשעי מלחמה וכו… ולהעמיד לדין . האמנה מאפשרת לכל מדינה לחקור על פי הבנתה ותפיסתה , פשעי מלחמה וכדומה שהתנהלו בתחומה או בפעילות שבריבונותה , ולא מסייגת בשום אופן אתה הדרך הנאותה והיעילה לעשות זאת . כל מדינה עם הפרוצדורה המשפטית שלה .
    ואם כך : יוצא שהם עולים על הרבי והאפיפיור גם יחד , באשר אין כמו " המחוקק הרומאי " האירופי בכל הנוגע לדין הומניטרי ודיני מלחמה . מי יחלוק על כך ? תודה

  10. אהבתי את התמונה. רק חבל ששכחתם לציין שמדובר בישראלים מחופשים שנשלחו להפגין מול הבית של יו"ר הקרן על ידי משה קלוגהפט שיצר את הקמפיין של בנט. אבל כנראה שכל האמצעים כשרים במכונת התעמולה של הימין.

    1. כולם יודעים שזה קמפיין נגד הקרן החדשה של 'אם תרצו', ושב'אם תרצו' יש גם אנשי שמאל (סוציליסטים) פרוישראלים. תפסיק להתחזות לשמאל.

    2. כיתוב לתמונה: "" הפגנה נגד הקרן החדשה לישראל
      מלבד מה שזה ברור מאליו

  11. כל הכבוד לכתבה .חייבים להעביר לכל אחד. את העובדות. לאזרחי ישראל ולתבוע מהמדינה לאסור את פעילות הקרן ללא פחד. מהתקשורת השמאלנית שאם נבדוק נגלה אולי דברים מפתיעים ע

  12. לא מבינה איך חברי הקרן לישראל חדשה והאירגונים שנהנים ממימון חסינים מזרועות החוק?

    חתרנות היא עברה פלילית,
    סיוע לאויב זו עברה פלילית,
    המרדה זו עברה פלילית,
    קריאה לסירוב לשרת בצבא זו עברה פלילית,
    והרשימה עוד ארוכה.

    איך יכול להיות שהחוק בישראל נאכף סלקטיבית ופוסח על הקרן?

  13. השם הנכון של הקרן אויבת עם ישראל וארץ ישראל הוא"הקרן לישראל חדשה"תרגום של"new israel fund"

  14. חבל שנבחרי הציבור אינם מוציאים את הגופים האלה מחוץ לחוק

  15. מי שמגדיר את מדינת ישראל כ"מדינת רשע" אין לו זכות לייצג את עם ישראל או את מדינת ישראל.

  16. לסגור את הברזים המשמשים כארגון צדקה אבל תומך טרור

  17. אני מאחל למנהיגי הקרן עד 120שנים של סבל פיסי ויסורים של לילות ללא שינה מחמת היסורים וכך אולי תבינו מי אתם.