אלדד יניב הוא הרוח החיה מאחורי ההתקפות האישיות על מנדלבליט

מוביל המחאה אמר בחמישי האחרון: “הולכים להפתיע את מנדלבליט, הוא לא יודע מאיפה זה יגיע אליו”. מאות בודדות הגיעו לרוטשילד, האויב החדש: הכלבה קאיה

הפריעו באמצע התפילה. המפגינים בבית הכנסת בפ"ת | צילום מסך

הסערה שהתעוררה אמש (שבת), עם הגעתם של מספר מפגינים לבית הכנסת בפתח-תקווה בו התפלל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לא שוככת. אלדד יניב, ממובילי המחאה "נגד השחיתות", אמנם ניסה להתנער מהאירוע וטען כי אינו קשור אליו, אך בפועל ייתכן כי התנהלותו וחלק מדבריו נגד מנדלבליט הם שהעניקו למפגינים השראה והובילו לתקרית.

יניב הקדיש את הימים האחרונים למתקפה אישית על היועמ"ש, והבהיר לתומכיו כי בתום שבועות של הפוגה שב היועץ המשפטי להיות המטרה המרכזית של קמפיין הפוטש: "מנדלבליט חושב שעזבנו אותו", אמר יניב לפני שלושה ימים בסרטון שהפיץ לעוקביו ברשתות החברתיות. "הוא לא מבין שאנחנו חוזרים אליו. אנחנו גם נגיע לפתח תקווה… אנחנו הולכים להפתיע אותו שהוא לא יודע מאיפה זה יגיע אליו".

אלדד יניב בקטע מטריד ומפחיד.אמיר אבגי העלה את הסרטון, מישהו עשה שילוב טוב.

Posted by ‎משה איפרגן‎ on Saturday, January 20, 2018

 

יניב אכן עמד בהבטחתו "להפתיע" את מנדלבליט, כשהמפגינים "נגד השחיתות", ביניהם איש הפרסום ישי הדס שמארגן את מחאת רוטשילד ביחד עם יניב ומני נפתלי, הגיעו אמש למפתן בית הכנסת בו מתפלל היועמ"ש בפתח תקווה. לדברי גבאי בית הכנסת, המפגינים "רדפו" אחר מנדלבליט ואף צילמו אותו עוד בטרם יצאה השבת.

דרמה הערב בפתח תקווה: במה שנראה כמו שלב חדש במלחמה נגד היועמ״ש מנדלבליט הגיעה קבוצת מפגיני שמאל לבית הכנסת שבו הוא מתפלל. לדברי הגבאי במקום, בשל כך נמנע ממנדלבליט לומר קדיש על אמו שנפטרה לא מזמן, בסיומה של ברכת הלבנה המתקיימת מחוץ לבית הכנסת. לדברי המתפללים מחשש לפגיעה בו נלקח היועמ״ש לביתו במהירות על ידי אשתו.בוידאו המצורף נראים המפגינים אומרים: ״נגיע לכל מקום״, וכן ״הדתה כאן, אז הפרענו לכם כביכול, מה קרה״.

Posted by Ariel Schnabel on Saturday, January 20, 2018

בסיום התפילה נאלץ מנדלבליט לעזוב את המקום ברכב לפני שהספיק לומר קדיש על אמו שנפטרה לאחרונה. המפגינים הטיחו במתפללים אמירות כמו "הדתה זה כאן", "לקחו לנו את המדינה" ואף 'האשימו' את המתפללים בכך שהצביעו "לבנט, שקד, אורי אריאל".

"ההפגנות נותנות כוח לאלשיך"

ביזוי זכר אמו של היועץ המשפטי מהווה כאמור המשך ישיר לנאומיו חוצבי להבות של יניב נגד מנדלבליט. כזכור, יניב וחבריו הפגינו ליד ביתו של מנדלבליט בפתח-תקווה לאורך למעלה מחמישים שבועות, ורק לאחרונה עברו ההפגנות לשדרות רוטשילד בתל-אביב לאחר שאיבדו חלק ניכר מקהלן. ביום חמישי האחרון העלה יניב לרשתות החברתיות שני סרטונים ארוכים יחסית בהם הדגיש את חשיבות השחרת שמו של היועמ"ש.

***שתפו*** בכל הכח: אצל אלשיך אין חוכמות: זה לא ימין ולא שמאל – רק ישר. ומי שיוכח שסחר בחוקים בכנסת: הון-שלטון עיתון – יחטוף כתב אישום • במוצ״ש בכל הכח אנחנו בהבימה ב-20:00 🇮🇱

Posted by Eldad Yaniv on Thursday, January 18, 2018

"מנדלבליט שם מכסה ביוב על פרשת בזק ועל פרשת הצוללות", אמר יניב, שמציג את היועמ"ש כמי שבוגד באמון הציבור ומגן בחירוף נפש על ראש הממשלה: "כל עוד זה תלוי במנדלבליט הוא ידחה את החקירות האלה לפסח, לשבועות, לחנוכה הבא", אומר יניב, שמציג את המפכ"ל רוני אלשיך והפרקליטה המלווה של התיק, עו"ד ליאת בן ארי, כמי שמשיבים מלחמה שערה ליועמ"ש. לדברי יניב, ההפגנות ברוטשילד ובפתח תקווה מעניקות "תקווה וכוח לאלשיך" אל מול מנדלבליט ש"יושב לאלשיך על הכתפיים כדי שלא יהיו מסקנות משטרה".

"מפעילים נגדנו מערך סייבר"

יניב, שלפני למעלה משנה סיפר על קציני משטרה בכירים ש"יהפכו את השולחן על מנדלבליט", טוען כעת כי המפכ"ל והפרקליטה המלווה בן ארי "הודיעו" ליועמ"ש כי בעוד פחות מחודש, באמצע פברואר, תפרסם המשטרה המלצותיה. לדבריו, המשטרה תמליץ להגיש כתבי אישום נגד נתניהו בפרשות 1,000 ו-2,000 וכי ראש הממשלה ייחקר בפרשות הצוללות ובזק. כזכור, היועמ"ש הודיע מספר רב של פעמים כי ראש הממשלה אינו חשוד בפרשת הצוללות ונכון לעכשיו אין הודעה מטעם הפרקליטות כי נתניהו ייחקר בפרשת בזק.

***שתפו*** בכל הכח: דרמה בחקירת הצוללות • דרמה בחקירת בזק • במוצ״ש ב-20:00 בהבימה • מושחתים נמאסתם והביתה 🇮🇱

Posted by Eldad Yaniv on Thursday, January 18, 2018

יניב גם לא בחל בהפרחת תאוריות קונספירציה שונות ומשונות. הוא האשים למשל את ראש הממשלה וסביבתו כי הם מנהלים "מעקבים" אחר הפרקליטה המלווה בן ארי. יניב, שהגדיר את בן ארי "פרקליטה אמיצה", טוען כי השב"כ הגיע לביתה כדי לבדוק אם הותקנו בו האזנות סתר: "יש מאפְיה בבלפור, יש פשע מאורגן. זה בדיוק אותו דבר. זה פועל באותן שיטות", אומר יניב, ומוסיף כי מקורבי ראש הממשלה מפעילים "מערך סייבר" נגד מובילי ההפגנות. "הם עוקבים אחרינו, הם משבשים אותנו, הם מכפישים אותנו, הם מספרים שקרים". יניב אף הביע חשש כי תופעל נגדו אלימות: "יכול להיות שינסו לתקוף גם אותי בשבת".

חסון מאשים את נתניהו באירוע בפ"ת

התקרית נגד היועמ"ש זכתה לגינויים חריפים לא רק בקואליציה אלא גם מצד יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר המחנה הציוני אבי גבאי. מנגד, יו"ר סיעת המחנה הציוני, יואל חסון, בחר להאשים דווקא את ראש הממשלה באחריות לאירוע המכוער שבוצע כזכור על ידי מפגיני השמאל: "כשיש לנו ראש ממשלה מפלג שרוצה להביא אותנו למלחמת אחים, אני יכול רק לבקש מהאזרחים לא להיגרר אחריו לפעולות לא מידתיות ופוגעות", אמר חסון.

חבר הכנסת אילן גילאון ממרצ אף הגדיל לעשות וטען כי המפגינים מול בית הכנסת היו למעשה "אנשי ימין שבאו לחבל במחאה הצודקת נגד השחיתות של נתניהו וממשלתו".

בתוך כך, ההפגנות בשדרות רוטשילד ממשיכות לאבד גובה ואמש פקדו את המקום פחות מאלף מפגינים. בזמן שמפגיני פתח-תקווה מנעו מהיועמ"ש לומר קדיש על אמו, השלוחה של רוטשילד שברה שיאי גיחוך חדשים. הפעם היתה זו קאיה, הכלבה של משפחת נתניהו, שעלתה על הכוונת. קבוצה של מפגינים הניפו שלטים עליהם הוטבעו תמונות של קאיה, ולצדן התנוססו משפטים דוגמת "כמה קאיה עולה לנו?" ו"די לבזבז – קאיה אוכלת לנו את התקציב!".

מפגינים נגד הכלבה קאיה | פייסבוק

המשטרה איימה לעצור את שפי פז

במסגרת ההפגנות ברוטשילד התקיים אמש אירוע מחאה נגד התכנית להעברת חלק מהמסתננים למדינה שלישית. שפי פז ופעילי שכונות נוספים מדרום תל-אביב הגיעו למקום במטרה למחות על האירוע, אך המשטרה בחרה להגביל את חופש התנועה שלהם ואף איימה על פז במעצר. המפגינים מחו נגד הגבלת חופש התנועה שלהם וקראו לשוטרים: "די למכלאות".

משטרת ישראל – סותמים פיות בשבילך

Posted by Gilad Zwick on Saturday, January 20, 2018

בשיחה עם 'מידה' מתרעמת פז על יחס המשטרה: "אין להם זכות למנוע ממני להביע מחאה בלב מקום ציבורי", היא מדגישה. "המשטרה צריכה להיות עסוקה בטיפול בפשיעת מסתננים ולא בסתימת פיות ובהגבלת חופש הביטוי רק כדי לעשות לעצמה חיים קלים. אנחנו לא מוכנים ליפול קורבן לאכיפה סלקטיבית ולאפליה על רקע פוליטי. נמשיך להתייצב בכל מקום בו יפי הנפש בעיני עצמם יקראו להשאיר בארץ מסתננים שכבר עשור ממררים את חיינו והפכו את דרום תל-אביב לגיהינום".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

    1. אלדד יניב כרובספייר? אתה עושה אתו חסד. הוא הרבה יותר דומה לטליראן.

  1. ממתי כבוד השבת מעניין את הבלוגרים והטוקבקסטים אוהדי ליברטריאניזם של אתר שלכם?

    1. לא מדובר על כבוד השבת. מדובר על הפרעה, שמבצעת חבורת מופרעים, שמונעת מבן לומר קדיש על אמו המנוחה. מכאן שהעניין הוא לא דתי אלא אנושי.
      יודע מה זו אנושיות? לא? זה בסדר, אף אחד לא באמת ציפה שתדע.

    2. לא מדובר על כבוד השבת. מדובר על הפרעה, שמבצעת חבורת מופרעים, שמונעת מבן לומר קדיש על אמו המנוחה. מכאן שהעניין הוא לא דתי אלא אנושי.
      יודע מה זו אנושיות? לא? זה בסדר, אף אחד לא באמת ציפה שתדע.

    3. באמת לא מצפה ממך לדעת שאני נגד הפגנות נגד השלטון (ונגד היועמ"ש בפרט), לרבות הפגיעה בפרטיותו וכבודו של מנדלביט ביום השבת הקדוש ולעילוי נשמת אמו זכרה לברכה.
      לאור התגובות ובולגים המזוהים עם דרך אתר הזה, טענתי בפוסט היא שאין הבדל בין הנמנים על הימין הליברלי ולרוב השמאל, אלא חד הם בכל הקשור לשמירה על כיבוד הכללים.

      זה מטרת הפוסט הזו לאתגר את הקוראים לצאת מאזור הנוחות שלהם בכל מה שקשור לעמידה על העקורונות ולא רק בעמדות של אישים ציבורים ותמיכה פוליטית!

    4. ומניין לך שאין בנמצא ליברטריאנים שגם מכבדים את השבת?
      וחוץ מזה, כל ההתנהלות של חסידי אלדד יניב ושלו עצמו היא כל כך דורסנית, מתלהמת, המונית, ובאמת מזכירה אספסוף על סף לינץ', שכל אזרח הגון מתקומם נגדה.

  2. מסתבר שהמפגינים על יד בית הכנסת של מנדלבליט בפתח תקוה פשוט עשו הבדלה בין חושך לאור ובין שחיתות לנקיון כפיים. כל הסיפור עוות בתקשורת רודפת סקופים. מי שקילל היה דוקא מתפללי בית הכנסת.
    ברור שבזוי להציק לאדם שבא להתפלל ולומר קדיש, אבל זה כנראה לא מה שקרה. חובבי ביבי המושבעים כל כך אוהבים את פוזת הקורבן, שלא סביר שיפספסו את ההזדמנות.
    ועצם הענין: להזכיר לכם את דברי ביבי עצמו? ראש ממשלה ששקוע עד צואר בחקירות וגו'? כמה אפשר להיאחז בקרנות שולחן הממשלה? וכמובן שלא היה כלום ולא יהיה כלום. ראש ממשלה שכל סביבתו בחקירות לא יודע כלום? אז מה הוא כן יודע? אה, כן, להסית. במובן הזה הוא נכס אדיר.

    1. ממש נורא, הביבי הזה. כל היום מסית ומתבכיין. איזה מזל שאלדד יניב, מני נפתלי, יאיר לפיד, יואל חסון, ציפי ליבני ושות' בכלל לא מסיתים וממש לא מתבכיינים, נכון?

    2. הם לא מקללים. הם רק מפגינים נוכחות בשטח ו"לבשו את החליפה של האיומים", כמאמר הגשש החיוור. הכל כדי לאלץ את המערכת המשפטית לפעול כרצונם, ולעזאזל העובדות, הראיות, העדויות וכל שאר השטויות.
      ואם הם כל כך מעוניינים להיבדל מן השחיתות ומן החושך, מומלץ שיתרחקו כמה שרק אפשר מאלדד יניב. ולנשים שביניהם מומלץ עוד יותר להתרחק ממני נפתלי, בגלל ש… טוב, לא נעים להגיד למה.

    3. ״ברור שבזוי להציק לאדם שבא להתפלל ולומר קדיש, אבל זה כנראה לא מה שקרה״ – אתה רציני? זה לא מה שקרה? אז למה הם היו שם?

      אתה טוען שראש ממשלתך מסית. איך אתה קורא למה שעושים לו במשך העשור האחרון? אגב, אתה לא מרגיש קצת מוסת בעצמך? מה אתה מרגיש כלפי האוכלוסיה החרדית? מתנחלים? אם תענה על השאלות האלו בכנות, תבין שאתה המוסת. ע״י המחנה שלך כנראה…

  3. ההתנהגות המופרעת של אלדד והשקרים הבלתי פוסקים שלו מעידים על הפרעה נפשית קשה!! הוא פשוט ממציא עובדות לאא כל בסיס, שנראה שהוא מאמין בהם… והוא מייצג את השמאל… והשמאל באטימותו החולנית לא מבין לא הוא בהתהליך של היעלמות…

    1. הפרעה נפשית קשה היא לא הבעיה של אלדד יניב. הוא לא מופרע. הוא מסוכן. בן אדם מניפולטיבי, שמבין היטב איך להשפיע על אנשים חלושי דעת להפוך לחיות-אדם, אספסוף שוחר רע שפגיעתו קשה מאוד. מאלדד יניב צריך להזהר מאוד, ומזמן מזמן היה צריך לעצור אותו ולמנוע את הנזק שהוא גרם, גורם, ויגרום לחברה הישראלית.

  4. חבורה של אנרכיסטים והזויים .
    צריך לבדוק את הקשר בין החבורה ההזויה הזו לבין גורמי החקירה במשטרת ישראל שמתדלקת את כל הקרקס הזה!!!