המסע המוזר של חברי מרצ ברואנדה ואוגנדה

מוסי רז ומיכל רוזין הכריזו בהתרגשות כי יגיעו לכל מקום בעולם כדי למנוע את 'גירוש' המסתננים, אבל גם המציאות הטובה בה פגשו באפריקה לא הצליחה לבלבל אותם

צילום למזכרת מהמסע הנועז. מיכל רוזין ומוסי רז | פייסבוק

יבשת אפריקה כולה רעשה בשבוע שעבר כאשר מיכל רוזין ומוסי רז, שני חברי הכנסת מטעם מפלגת מרצ, נחתו בבוקר בהיר אחד בבירת רואנדה קיגאלי. באמתחתם רק טלפון חכם, הגבות הזועפות של מוסי ותכשיטי הצוואר המוגזמים של מיכל.

"הגענו לביקור חירום ברואנדה ואוגנדה, כדי לחשוף בפני אישי ציבור ונציגי ארגוני זכויות אדם את מחדלי ממשלת ישראל בטיפול במבקשי המקלט. לא ניתן לזה לקרות בלי שמיצינו את כל דרכי הפעולה", הכריזה רוזין מיד כשהגיחה מהמחלקה הראשונה במטוס ונגעה באדמת אפריקה, ורז הוסיף: "ניסע לכל מקום כדי לעצור את הגירוש".

השניים, שהעדיפו לטוס במשך שעות ארוכות ליבשת אחרת במקום פשוט לנסוע כמה דקות עד לדרום תל-אביב, כנראה ראו את עצמם לפחות כגיבורים מתוך נובלה של ג'וזף קונרד. אך במקום לחדור אל לב המאפליה, שליחותם האמיצה של צמד המחוקקים סיפקה בעיקר חומר משובח לכותבי סאטירה.

נסיעת החירום התאפשרה בזכות מימון מקרן רוזה לוקסמבורג הקרויה על שמה של המהפכנית המרקסיסטית. הקרן מקושרת למפלגת השמאל הקיצוני הגרמנית די-לינקה. באתר הארגון נכתב כי "פעילותה של הקרן מתמקדת בחינוך פוליטי ברוח משנתה של לוקסמבורג והיא רואה עצמה כחלק מן התנועה הכלל עולמית אשר דוגלת בסוציאליזם דמוקרטי, ומחויבת לנקודת מבט רדיקלית על תהליכים חברתיים".

בתיאור הנציגות הישראלית של הקרן נכתב: "החברה והפוליטיקה בישראל מושפעות כיום מהכיבוש המתמשך של השטחים הפלסטיניים ועמו הרחבת ההתנחלויות היהודיות בשטחים הכבושים, המנוגדים שניהם לאמנת ז'נבה; מדיניות כלכלית וחברתית ניאו-ליברלית, שתוצאתה היא התנוונות מדינת הרווחה; ותהליך מתמשך של דה-דמוקרטיזציה, המערער ערכי בסיס דמוקרטיים וזכויות אזרח וגורם להחרפת הניגודים הפנימיים, בייחוד בין הרוב היהודי ובין המיעוט הערבי-פלסטיני".

עוד נטען באתר כי כתוצאה מכל אלה התבסס "שיח ימני-לאומני ובראשו תנועת המתנחלים כשדולה החזקה ביותר בארץ". לכן פועלת הקרן כדי ליצור "שיתוף פעולה עם יוזמות ישראליות וארגונים החותרים לפתרון הוגן לסכסוך הישראלי-פלסטיני ושיפור ההבנה עם מדינותיה השכנות של ישראל, תוך פיתוח חלופות לדפוסים גזעניים, סקסיסטיים וצבאיים".

מה הקשר בין כל זה להוצאת מסתננים בלתי חוקיים מישראל? לא ברור, אך הארגון שכה דוגל בדמוקרטיה מיהר לממן את כרטיסי הטיסה של חברי הכנסת ומספר אנשים נוספים (כאלף דולר לאדם) ואת שהייתם במשך מספר ימים באפריקה, בניסיון לחתור תחת החלטת ממשלה ובית משפט.

כלכלה פורחת ורמת פשיעה נמוכה. בירת רואנדה קיגאלי | ויקיפדיה

אז מה כן מצאו מוסי ומיכל בביקורם המתוקשר? ראשית כל, הם נתקלו בסירוב מוחלט לכל קשר מצד ממשלת רואנדה, ששר החוץ שלה אמר: "לא נהיה מגרש משחקים לפוליטיקה הפנימית של ישראל, אנחנו מתמודדים עם ממשלות ואנחנו מקבלים רק פקידים זרים שמוכרים על ידי משרד החוץ שלהם. אם לחבר פרלמנט ישראלי יש בעיה עם ממשלתו לגבי מהגרים אפריקאים שנמצאים בישראל, הוא צריך להתמודד עם ממשלת ישראל ולא אתנו".

השיעור הקצר והקולע הזה בדיפלומטיה בסיסית לא ריפה את ידיהם של צמד התיירים. הם נפגשו עם שני 'פליטים' אריתריאים אשר חיים ברואנדה כבר ארבע שנים למרות שנשלחו אל מותם, ואז המשיכו במסעם הנחוש לקמפלה בירת אוגנדה, גם שם מצאו חרף מאמציהם רק מהגרים שמתמודדים עם קשיים במדינה הקולטת, כמו כל מהגר רגיל בעולם. המזל הגדול הוא שמוסי ומיכל לא הגיעו לעיר הסמוכה אנטבה, ובכך חסכו מאיתנו השוואות למבצע ישראלי נועז אחר על גדות אגם ויקטוריה.

לאחר שלושה ימים מלאי ציוצים וצילומים בסבר פנים חמורות, הכריז לבסוף מוסי על התגלית המרעישה: רואנדה ואוגנדה הסכימו לקבל את המסתננים בגלל שזה משתלם להן מבחינה כלכלית. על פי רז, "ממשלת רואנדה תקבל סכום בשווי 10% מהתקציב השנתי שלה כדי לקבל את הפליטים". רז מוסיף כי גם באוגנדה יקבלו כסף ומתפלא: "לכן הם חתמו על ההסכם".

המקורות לסכומים האלה לא ברורים, אך בכל מקרה נראה כי מוסי פספס את הסעיף בהסכם שמזכה כל מסתנן שיעזוב את הארץ בסכום של 3,500 דולר ותשלום על כרטיס טיסה, ואת דרישתו האחרונה של נשיא אריתריאה להעניק לכל מסתנן 50 אלף דולר מכיוון ש"הם שילמו הרבה כסף כדי להגיע לישראל".

רוזין אף הביאה סקופ חם מהשטח ודיווחה כי "רשות ההגירה באוגנדה מנפחת את מספרי הפליטים כדי לקבל מאות אלפי דולרים מארגוני הסיוע של האו״ם" (נשמע לכם מוכר, אונר"א?). ללא ספק זריקת מרץ אדירה לכלכלת המדינה שתקציבה עמד בשנה שעברה על סכום של 7.3 מיליארד דולר. היא לא ציינה מדוע היא ועמיתה, שכה מתנגדים לסיוע כלכלי למדינות אפריקה, דווקא שמחו לצאת לטיול נחמד במימון מדינה אחרת.

וכך, במחי ציוץ אחד, חשפו אנשי מרצ את כל הצביעות והשקרים בקמפיין הבלתי פוסק נגד הוצאת המסתננים מישראל שהשתולל פה בשבועות האחרונים. מה שהחל בזעקות על "שליחת אנשים למותם", המשיך בהשוואות חסרות בושה לשואה ולנאצים תוך התעלמות מוחלטת מפסיקות בית המשפט העליון ודו"חות של האו"ם לפיהם אוגנדה ורואנדה בטוחות לחלוטין, הסתיים לבסוף בטיעון הילדותי של: "הם מרוויחים מזה כסף". הזוועה!

חברי הכנסת של מרצ, שמתעקשים כל כך להשאיר בכוח 'פליטים' מסכנים במדינת ישראל הרעה והגזענית, מעולם לא טרחו להתעניין במצבם של תושבי דרום תל-אביב הסובלים תחת עול המסתננים. פתאום הם הבינו שהאפריקאים עצמם פשוט לא נופלים לסטריאוטיפים השטחיים שלהם לפיהם שחור שווה חלש ולכן הוא גם צודק בהכרח.

המסע הנועז שהחל בתרועה רמה הסתיים בקול ענות חלושה מאוד. מוסי ומיכל יחזרו לצעוק בוועדות הכנסת, אבל הנזק שהם גרמו לא יימחה במהרה. מעבר לחוצפה המדהימה שבעקיפת כל פרוטוקול דיפלומטי מקובל וניסיון ליצור קשר עם ממשלה זרה כדי לחבל בהסכמים בינלאומיים שנחתמו כחוק, האופן בו משקרים אנשי מרצ וחבריהם במצח כה נחושה גם לאחר שנחשפו לעובדות בשטח הוא מקומם.

אם בישראל – וכעת גם ברואנדה ואוגנדה – כבר התרגלנו לדמגוגיה השקופה הזאת, מעשים והצהרות כמו אלה של תומכי המסתננים עדיין מתקבלים בחלקים בעולם בתור עובדה ובהמשך משמשים כדלק למכונת התעמולה נגד ישראל. מוסי ומיכל יודעים זאת היטב, ובוחרים להמשיך בכך למען רווחים פוליטיים קטנים.

גם לאחר שנוכחו לתדהמתם הרבה (או המועטה) כי רואנדה היא מדינה מתפתחת ומתקדמת ובאוגנדה לא נמצאו מחנות ריכוז, הם אינם חוזרים בהם ומתקנים מעט מהנזק התדמיתי שגרמו בהתנהגותם חסרת האחריות. אפילו המפגש הישיר עם המציאות לא יסיט אותם מהקו בו בחרו ולשם כך הם מוכנים לשקר, לפגוע ביחסי החוץ של ישראל ולצפצף על כל מערכות החוק והמשפט אותן הם כה מקדשים בימים כתיקונם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. אנשים מכוערים חיצונית ובעיקר פנימית.
    כוחות גדולים מפעילים אותם במטרה לרסק את מדינת ישראל.
    אף שמאלני עלוב, לא ממש סייע למישהו, מסיבות אנושיות, לא ארץ ובוודאי לא באפריקה.
    הם תמיד מצוחצחים, מעונבים, מדברים חלקלקות, בלי ליכלוך מתחת לציפורניים ובצאורון, (עקב עבודה מאומצת) וסיוע לאפריקאים, ואחרים.
    חס מלהזכיר עזרה ליהודים.

    1. יש לי ידידה שמאלנית שהתנדבה שנתיים באוגנדה בסיוע לילדים אפריקאים רעבים,
      עכשיו היא שם שוב.
      מצוחצחת, רהוטה, חייכנית, וכן – עם לכלוך מתחת לציפורניים ובצווארון, מעבודה קשה.

      כמוה אני מכיר עוד הרבה שעוזרים ליהודים ולא-יהודים, בארץ ובעולם.
      האנשים הכי איכפתיים ומסורים שאני מכיר.
      חבל שיש אנשים שעינם כה צרה באנשים שאכפת להם ומנסים לעזור.

    2. לשמלאני ציוני –
      יפה מאוד. ככה אנחנו אוהבים את חברי עמותות הסיוע הנחמדים שלנו, כשהם הולכים לעזור למסכנים בארצותיהם שלהם.
      הבעיה היא שרבים מאנשי העמותות מביאים את המסכנים (ובעיקר את הפחות מסכנים) לארצנו הקטנטונת. וכשזה קורה, כולנו נאלצים לקחת חלק בסיוע, אם נרצה ואם לא נרצה. נטילת החלק במאמצי הסיוע פשוט נכפית עלינו בעל כורחנו. והסיוע אין לו גבול ואין לו סוף. ובסופו של דבר מרוב ההשתתפות במאמצי הסיוע, אנחנו אלו שנזקקים לסיוע. עיין ערך תושבי דרום תל אביב האומללים. אבל את הסיוע המסוים הזה, חברי העמותות למיניהן לא כל כך נלהבים להגיש לנו משום מה.
      או במילים אחרות – לכל סיוע, לכל דחף הומניסטי בלתי נשלט ולכל מאמץ נלהב לתיקון העולם צריך להיות גבול כלשהו. גבול נפשי, ועוד יותר מכך גבול מדיני.

  2. בצעירותי חשבתי שהשמאלנים בארצנו הם אנשים תמימים ויפי נפש , אשר לצערנו טועים בהבנה , ואנשי התקשורת כנראה נבערים מדעת , עד שהבנתי שאני הוא התמים ואלה אנשים שמקדמים תמורת תשלום (כגון "תשלום עכשיו" , "מכון האח הגדול לתשלום " וכו')אינטרסים של גרמניה , וכו , כעת מתברר מדברי ד"ר בכור שבעצם הבעיה באירופה היא גדולה בהרבה מהבעיה הזאת בישראל אם כן שאלתי מי משלם להם כדי שיחריבו את ארצותיהם ומי עומד מאמורי אלה שעומדים מאחורי השמאלנים שלנו ושלהם ?…???

    1. את זרעי הפורענות זרעו בתקופה הסובייטית בכל העולם.
      בכל מקום בעולם, אצלנו , באירופה וארה"ב ישנם תאים רדומים של חתרנים מהסוג שבכתבה. הם יותר מסוכנים מדאע"ש והאחים המוסלמים גם יחד. הם פועלים בשקט, לרסק מדינות. והכל בשקט, ובקול מלא 'דמוקרטיה' , 'חופש' ושאר ירקות.
      לאחרונה החתרנים התגלו, ועלינו לבער את התופעה, לפני שנקרוס עם המדינה.

      קרא כאן
      http://www.news1.co.il/Archive/003-D-102324-00.html

      https://mida.org.il/2016/05/24/%D7%94%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%97%D7%AA%D7%A8%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A9%D7%9E%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%95%D7%A6%D7%9E%D7%A8/

  3. לא ניתן להבין הגיונית את השמאל
    כל הטיעונים שלו לא עומדים במבחן המציאות.
    הסיכון שבעמדותיהם הוא שאפילו שכל התזה שלהם נופלת הם ממשיכים לטעון אותו דבר.בטיפשותם או בתמימותם או רישעותם איני יודע מה לבחור או שכל התשובות נכונות.הם מסכנים גם את עצמם.
    זכור לי עמדותיהם להחזיר את רמת הגולן.שוו בנפשכם את הסורים עומדים על הכנרת היום.

    1. זה בגלל שהשמאל (ובמיוחד השמאל הקיצוני) אינו רציונלי. כל האידיאולוגיה שלהם מבוססת על ניתוק מהמציאות, על עולם אוטופי שקיים רק באגדות.

  4. התבוננו בתמונה של שני הפרצופים הסמאלנים האלה ותגלו שעיניהם משדרות את תמצית הרוע והרשע. עיניהם בורקות מרוב שימחה לאידה של המדינה היהודית שהם עושים לה סיכול ממוקד.

    בתלמוד נקרא השטן סמאל – ולא בכדי! כמה מדוייק.

    נקווה שמחנה הלאומי על כל מרכיביו ינצח את שליחי הסמאל האלה שמטרתם אותה מטרה בדיוק של הקרן במימון זר.

    1. השטן מגוייס שוב למלחמה באוייב מבית.
      בימי הביניים זה היה היהודי שהשטן שוכן בגופו, בתקופות אחרות זה היה זרמים יריבים בנצרות, עכשיו יהודים ישראלים מגייסים את השטן כדי להלחם בשמאל.
      נקווה שזה לא יסתיים באותה ברוטאליות.

    2. לשמלאני ציוני –
      יפה מאוד. ככה אנחנו אוהבים את חברי עמותות הסיוע הנחמדים שלנו, כשהם הולכים לעזור למסכנים בארצותיהם שלהם.
      הבעיה היא שרבים מאנשי העמותות מביאים את המסכנים (ובעיקר את הפחות מסכנים) לארצנו הקטנטונת. וכשזה קורה, כולנו נאלצים לקחת חלק בסיוע, אם נרצה ואם לא נרצה. נטילת החלק במאמצי הסיוע פשוט נכפית עלינו בעל כורחנו. והסיוע אין לו גבול ואין לו סוף. ובסופו של דבר מרוב ההשתתפות במאמצי הסיוע, אנחנו אלו שנזקקים לסיוע. עיין ערך תושבי דרום תל אביב האומללים. אבל את הסיוע המסוים הזה, חברי העמותות למיניהן לא כל כך נלהבים להגיש לנו משום מה.
      או במילים אחרות – לכל סיוע, לכל דחף הומניסטי בלתי נשלט ולכל מאמץ נלהב לתיקון העולם צריך להיות גבול כלשהו. גבול נפשי, ועוד יותר מכך גבול מדיני.

  5. הסמול הארור הצליח להחדיר לישראל ,שיח פוסט -מודרניסטי מטורלל ,שמעקם את התודעה הציבורית

  6. תסתכלו על השמאלנים.תמיד מבט זעוף.
    מבט של זחוחים.שהאמת בכיס שלהם.
    כל ההתנהגות שלהם הם של כביכול האחראי המבוגר.הם מרגישים שגנבו להם את המדינה.
    והתפקיד נלקח ונמצא אצל הלא ראויים.
    הם יודעים תמיד להציג תמונה איך הם צודקים.
    וכיצד נעשה עוול כזה בידי הלא ראויים.
    מומחים בלוחמה פסיכולוגית.והכל בגיבוי התקשורת.
    השיטה שלהם היא תמיד להגחיך את הימין.לצעוק על איש הימין שעומד ממול.לקטוע את דבריו.ולכנות אותו בגנאי.הם לומדים לוחמה פסיכולוגית.לצערי האנשים האלה עושים הכל לקבור אותנו חיים.עם הבגץ שלהם.וכל המושתלים שלהם.והמתחזים.

  7. כמה טימטום, רשעות ועליבות.
    באמת נשגב מבינתי מה עובר להם בראש וטוב שכך.

  8. רשימה אקראית של מגלי ארצות:

    ואסקו דה גמה
    אדמונד הילרי
    אמריגו וספוצ'י
    דיוויד ליווינגסטון
    פרדיננד מגלן
    רוברט פירי
    ג'יימס קוק
    ריצ'רד בירד
    מיכל רוזין
    מוסי רז

  9. ובא לציון גועל
    כבר אמרו חז"ל מי שלא היה שמאלני בילדותו הוא חסר לב ומי שנשאר שמאלני בבגרותו הוא חסר מוח. צריך לבקש משני הלצנים ללכת לגור בדרום תל אביב. מעניין שכל יפי הנפש בעיני עצמם גרים בצפון תל אביב או לכל הפחות רחוק מהבעיה. בכלל כבר מזמן הגעתי למסקנה שכל אותם שמאלנים הם אנשים שלא התבגרו ובעצם מתנהגים כילדים. הם יודעים שלא יפגעו בהם ולכן הם אומרים כל מה שבא להם לראות מתי איזה מבוגר אומר להם להתייחס למציאות ולא למה שהם חושבים שצריך להיות.

    1. הבעיה שהאינפנטילים הביאו עלינו את אוסלו.ו1500 הרוגים.ויציאה מלבנון.וגם הם יפגעו כי הערבים רוצים לחסל את כולנו.לחיזבאללה יש טילים מכוונים לתל אביב ופיגועים פוגעים גם בשמאל.אז כל מסכת ההתנהגות הבוגדנית לא תועיל להם ברגע האמת.כשהערבים יפתחו במלחמה.

  10. לא מוזר בכלל: מיכל רוזין עבדה כלוביסטית עבור "שתיל" מבית הקרן החדשה לישראל:

    http://rotter.net/forum/scoops1/16293.shtml#8

    http://rotter.net/forum/scoops1/106188.shtml#16

    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/350180

    וגם מוסי רז הוא מוטב ותיק של הקרן:

    http://rotter.net/forum/scoops1/448535.shtml

    https://anochi.com/sp-1032286881/

    אז מה אם הם אוהבים כסף, בשביל זה צריך לעשות עניין? הם לא קיבלו שום סיגרים מארנון מילצ'ן, אפשר למחוק את הכתבה הזאת.

    1. יותם התם.
      האם זה שמך באמת או סתם שם שבחרת.
      אם יום הוא שימך האמיתי, אני מבקש לספר לך שיש לי בן שנקרא יותם.
      ההבדל בינכם,
      יותם שלי חכם.
      ואתה…..

    2. בצעירותי חשבתי שהשמאלנים בארצנו הם אנשים תמימים ויפי נפש , אשר לצערנו טועים בהבנה , ואנשי התקשורת כנראה נבערים מדעת , עד שהבנתי שאני הוא התמים ואלה אנשים שמקדמים תמורת תשלום (כגון "תשלום עכשיו" , "מכון האח הגדול לתשלום " וכו')אינטרסים של גרמניה , וכו , כעת מתברר מדברי ד"ר בכור שבעצם הבעיה באירופה היא גדולה בהרבה מהבעיה הזאת בישראל אם כן שאלתי מי משלם להם כדי שיחריבו את ארצותיהם ומי עומד מאמורי אלה שעומדים מאחורי השמאלנים שלנו ושלהם ?…???

  11. הסמול הקיצוני איבד קשר עם המציאות והם חיים בעולם מדומיין של אידיאולוגיה אותה למדו באוניברסיטאות אך לא מהמציאות.

  12. הסמול הקיצוני איבד קשר עם המציאות וחבר לאירגוני חוץ שמטרתם להרוס את מדינת ישראל בשם אידיאולוגיה סמולנית מטורפת והזויה. מאחל להם שלא יעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות.

  13. מי יתן ונזכה שבבחירות הבאות אזרחי מדינת ישראל לא יתנו את קולם למפלגה שמשרתת את עוכרי ואויבי ישראל. אמן

  14. אין בעיה בלעזור לאפריקאים
    לדעתי גם המדינה צריכה להפריש כסף
    במסגרת עולמית לסייע להם.אדרבא.
    אבל כשהם בארצם או במדינה שלישית
    ולא בארצינו.אפריקה יבשת גדולה מאוד
    יש בה גם מקומות בטוחים.ובלי סיפורי סבתא.

  15. מה אתם רוצים ממוסי את רוזין? איך הם היו אמורים לנחש שחברי ממשלת רואנדה לא יראו בעין יפה את ההתייחסות אל מדינתם כאל גיהינום עלי אדמות?

    1. כי הגזענים אלה חושבים שאם הם לבנים, אז השחורים יראו אותם כאדונים. החמורים האלה כנראה חיים בתקופת קונטה קינטה, וחושבים שהשחורים, העבדים האלה יעשו כרצונם.עצם זה שהשמאל רואה את הכושים האלה כמסנים, מראה כמה גזענים הם.