תעמולת טרור על חשבונכם: המדינה ממשיכה לממן את הטלויזיה החברתית

שר התקשורת הבטיח להקפיא את המימון מתקציב המדינה לארגון השמאל 'הטלוויזיה החברתית', אך האוצר סיכל את היוזמה ובפועל המימון גדל לסכום של 200 אלף שקלים בשנה

מעודדים השתמטות מצה"ל. מתוך שידורי הטלוויזיה החברתית | צילום מסך

ממשלת ישראל העבירה כ-200 אלף שקל לטלוויזיה החברתית – גוף שמאל קיצוני המעניק לגיטימציה למחבלים, מעודד השתמטות מצה"ל, תומך בזכות השיבה וקרא בעבר להטיל חרם על ישראל. ההחלטה לאשר את התמיכה התקבלה במשרד התקשורת בדצמבר האחרון – חודש בלבד לאחר ששר התקשורת איוב קרא הצהיר בראיון ל'מידה' כי "הקפיא את המימון" לטלוויזיה החברתית, ושבכוונתו "למחוק אותם מהתקציב".

שר התקשורת קרא | פלאש90

בפועל, לא רק שהמימון לא הוקפא ושהטלוויזיה החברתית לא נמחקה מהתקציב, הארגון זכה בשנת 2017 למענק מוגדל מהמדינה בסך 187 אלף שקלים. בשנים 2016-2015 העבירה המדינה בממוצע 110 אלף שקלים לשנה לטלוויזיה החברתית – כלומר התקצוב עלה בשנה החולפת ב-70%.

בסך הכל העביר משלם המסים הישראלי קרוב ל-400 אלף שקל לארגון הקיצוני. המדינה אף מחייבת את יס והוט – חברות פרטיות הפועלות בכספי המנוי של לקוחותיהן – להקצות לטלוויזיה החברתית רצועת שידור דו-שבועית ב”ערוץ הקהילתי” בכבלים ובלוויין. בנוסף, המדינה התירה לטלויזיה החברתית לשכור מתנדבי שירות לאומי. כלומר – שירות לאומי בתעמולה להשתמטות.

יח"צ לרשות הפלסטינית

לפי משרד התקשורת, ההטבות מהן נהנית הטלוויזיה החברתית נועדו ל”מתן ביטוי למגוון תכנים ועשייה קהילתית”. בפועל, כפי שפירסמנו בהרחבה ב’מידה’, הטלוויזיה החברתית משתמשת בפלטפורמה שמעניקה לה המדינה על מנת להפיץ באופן שיטתי תעמולה אנטי-ישראלית בוטה הכוללת בין היתר דמוניזציה של המתיישבים ביהודה ושומרון, סילופים ועיוותים בשירות המסתננים והצגתה של ישראל כפושעת מלחמה.

בתכנית האחרונה של הטלוויזיה החברתית, ששודרה לפני כשבועיים בערוץ הקהילתי, הוקדשה חצי שעה שלמה לדיון על זכות השיבה והניסיון להחדרתה כחלק לגטימי מהשיח. באולפן ישבו בין השאר פרופ' אורן יפתחאל מאוניברסיטת בן גוריון, איש שמאל קיצוני ותיק ורב מעללים שבית המשפט מתח עליו ביקורת חריפה בעבר בשל חוות דעת בלתי מבוססת שהציג בנושא הבדואים בנגב.

שיחות על שיבה – ארגוני שלום מדברים על זה

איך תופסים ארגוני שלום ישראלים את שיבת הפליטים של 48' באג'נדה שלהם? האם עשייתם משקפת את שורשי הסכסוך של 48 או רק את הכיבוש של 67? איזה מקום יש לשיבת הפליטים במטרותיהם לקידום פיוס ושלום? תוכנית אולפן בהשתתפות: פרופ' אורן יפתחאל ממייסדי התנועה ארץ לכולם (שתי מדינות מולדת אחת), יותם יעקבא, מנהל המחלקה הציבורית, שלום עכשיו וגליה גלילי, לוחמים לשלום. הנחייה: עמר אע'באריה, עמותת זוכרות

Posted by ‎Social TV – הטלוויזיה החברתית‎ on Sunday, March 4, 2018

 

עוד השתתפו בדיון נציג מארגון 'שלום עכשיו', והמנחה עמר אע'באריה – חבר בעמותת 'זוכרות', אשר מטרתה היא "להעמיק את מודעות הציבור היהודי בישראל ל'נכבה' ולקדם את 'זכות השיבה' ואת מימושה". בהמשך הוצגה כתבה המהללת ערבים-ישראלים המבקשים לממש את זכות השיבה, ונחתמה במילים: "השיבה – מזכות למימוש".

לאחרונה דיווחה הטלויזיה החברתית על "סקר" תחת הכותרת השקרית "תושבי דרום תל-אביב נגד גירוש מבקשי המקלט". בפועל, רק 16% ממשתתפי הסקר העידו כי הם מתגוררים בשכונות דרום תל-אביב.

דרום ת"א נגד הגירוש

האם באמת כל תושבי דרום תל אביב בעד גירוש הפליטים? האם התושבים הוותיקים נמצאים גם הם תחת איום של גירוש?

Posted by ‎Social TV – הטלוויזיה החברתית‎ on Sunday, January 14, 2018

 

אנשי הטלוויזיה החברתית מעמידים עצמם בשירות התעמולה הפלסטינית, ומעניקים שירותי יחסי ציבור ל'צעדת המיליון' המתוכננת ליום שישי הקרוב ובה צפויים רבים מתושבי עזה לצעוד לכיוון גדר הביטחון במטרה להתעמת כוחות המשטרה וצה"ל.

בעוד שבישראל מביעים חשש כבד מהצעדה, במישור התדמיתי והביטחוני כאחד, בטלוויזיה החברתית מצפים בכיליון עיניים ל"צעדת השיבה הגדולה" ומתארים את מארגניה כ"אקטיביסטים פלסטינים". הארגון מהדהד את תעמולת מארגני הצעדה כי "הסיקור התקשורתי הישראלי משרת את מסגור האירוע כטרוריסטי ויאפשר אחר-כך לתקוף אנשים ללא הבחנה".

הפליק פלאק של משרד האוצר

סעיף בחוק יסודות התקציב המכונה "חוק הנכבה" מסמיך את יועמ"ש משרד האוצר לשלול תקציבים מגופים הנתמכים על ידי המדינה ועוסקים בשלילת יהדותה של ישראל, הסתה לטרור או ציון יום הנכבה. פעיל הימין שי גליק פנה ליועמ"ש האוצר, אבי מסינג, בדרישה להפעיל את הסעיף. מסינג, במופע של פעלולים לשוניים, דחה את פנייתו. לדבריו, הטלוויזיה החברתית עוסקת "בתיעוד של אירועים אזרחיים וחברתיים, בעיקר מזווית ביקורתית". יועמ"ש האוצר הסיק כי שידורי הטלוויזיה החברתית אינם שוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

חוות הדעת של מסינג מהווה לעג לרש: הטלוויזיה החברתית בעצמה אינה מתיימרת רק "לתעד" אירועים, אלא מצהירה כי הייעוד שלה הוא לקדם “תוכן ושיח רדיקלי” הדוגל "בשינוי המצב מהשורש, תוך ערעור מוסכמות”. בארגון מדגישים כי מטרתם “להוות במה ושופר" לעמדות ולדעות "רדיקליות התומכות באג’נדה שהיא מקדמת".

תשובתו של מסינג סותרת קביעה שלו בעבר כי אירוע ששודר בטלוויזיה החברתית ביולי האחרון – ערב הקראת מכתבים של מחבלים הכלואים בישראל – כלל אמירות שעלולות להוות לכאורה "הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה במאבק מזוין או במעשה טרור כנגד מדינת ישראל”.

היכן לדעתך הסרטון הזה הוקרן?באירוע של חמאס בעזה?של דעאש בסוריה? של חיזבאללה בביירות?צפו ושתפו…

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Saturday, September 2, 2017

באירוע נוסף ששודר בטלוויזיה החברתית הוצג סרטון הסתה מחריד המשבח מחבלים, ולאורכו שזורים קטעי וידאו של פלסטינים רעולי פנים המשליכים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר חיילים, המוצגים ככוח אויב. המלים שהושמעו בסרטון מסיתות לכאורה לאלימות נגד חיילים ומתנחלים: "היאבק עמי, היאבק בהם. היאבק בגזלת המתנחל ולך בשיירת השהידים". לפי משרד האוצר מסתבר שגם אירוע זה הוא בגדר "תיעוד של אירועים אזרחיים וחברתיים".

שירות לאומי בהשתמטות

היועץ המשפטי של מנהלת השירות הלאומי, עו"ד יואב ארבל, התייחס לאחרונה לשילוב מתנדבי שירות לאומי בארגון הקיצוני. לדבריו בקרוב אמור להיכנס לתוקפו חוק המאפשר לשלול תקני שירות לאומי מארגונים קיצוניים דוגמת הטלוויזיה החברתית.

בסירובי אני מנכיח שיח של שלום

"אם הממשלה הולכת נגד דרך של שלום, של שוויון, של שיתוף, אני אסרב לשרת אותה." סער יהלום, סרבן גיוס אשר יתייצב ביום ראשון (11/2/2018) בבקו"ם ויכריז על סירובו להתגייס, בראיון לטלוויזיה החברתית.

Posted by ‎Social TV – הטלוויזיה החברתית‎ on Thursday, February 8, 2018

החוק האמור ייכנס לתוקפו רק בעוד כשנה וחצי, ועד אז תמשיך הטלוויזיה החברתית ליהנות מתקני שירות לאומי. יועמ"ש המנהלת הוסיף כי המדינה אמנם הצהירה כי לא תממן ארגוני חרם אולם לא מצוין במפורש שלא תממן להם שירות לאומי. לפי קביעה מופרכת זו, שירות לאומי אינו מוגדר כמימון ציבורי.

השורה התחתונה עגומה: ממשלת ימין מאפשרת לפקידים וליועצים המשפטיים לכפות על אזרחי ישראל להזרים מאות אלפי שקלים לגוף שפועל ללא לאות כנגדה וחרט על דגלו רעיונות אנטי-ישראלים מובהקים כמו תמיכה בהשתמטות, מתן לגיטימציה לטרור ועידוד זכות השיבה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 תגובות למאמר

  1. למה ללכת רחוק ומה לנו כי נלין על " הטלויזיה החברתית"
    וכי מה שמכונה ערוצים ממלכתיים הם חובבי ציון ?
    הרי הסיכום של כל מהדורת " חדשות " שהם משדרים הוא : י ה ו ד י , מקומך לא כאן , אין לך סיכוי , אין לך לגיטימציה , אין למדינה שלך סיכוי , אתה לא רצוי פה , אתה מנוצח , כדאי לך לחפש מקום אחר"
    שבעים שנה והם עדין מנסים את כוחם נשמח להפטר מהם כי עדיין יש מי שמאמין להם

    1. המסקנה:
      חובה להצביע באמצעות אחוזי הצפייה-
      לא להיכנס בכלל לערוצי הטלוויזיה הללו ולהכות אותם בכיס
      יש את האתרים במרשתת ומעכשיו גם את ערוץ 20.

  2. לא תומך בהם, לא רואה אותם (מלבד סקרנות זואולוגית) אבל צריך לזכור שרובם ככולם אזרחים שומרי חוק, משלמי מיסים וזכותם לקבל פרומיל מהמס שהם משלמים

    1. נדב
      הם לא זכאים לקבל שום מימון מכל סוג שהוא. זה שהם אזרחים שומרי חוק זה ממש משמח. יתכבדו שומרי החוק הללו, יגייסו תרומות, וישדרו מה שמה שמתחשק להם.
      למה לעזאזל אני צריך לממן את זה? למה???

  3. לא תומך בהם ולא צופה בהם (למעט צפיה זואולוגית) אבל צריך לזכור שרובם ככולם אזרחים שומרי חוק ומשלמי מיסים, שזכותם לקבל פרומיל מהמס אותו הם משלמים

    1. מאיפה אתה יודע שהם שומרי חוק? רבים מהם למשל סרבנים או תומכים בסרבנות או בטרור שאלה עבירות פליליות.

      מעבר לכך, לא ידוע לי שהממשלה מעבירה שקל אחד לערוצי טלוויזיה ורדיו מהימין (גלי ישראל, ערוץ 20).

  4. איך רק מכוערים, תרתי משמע, הניצפים במקומות כאלה? אין דורש לאנשים האלה?
    ככה נראית חתרנות ממומנת ע"י אויבי ישראל.

  5. הבעיה היא בכתובת לתלונה המוצדקת. במקום לכתוב "האוצר" ולהסתתר מאחורי גורמים אנונימיים או לא מוכרים, צריך להפנות את האש לעבר שר האוצר כחלון וראש הממשלה נתניהו.

    1. נכון, מדוע הכותב נמנע מלבקש תגובה מלשכת רה"מ בנוגע לעמדתו בנושא?

  6. מה הקריטריונים לקבל כסף מהמדינה?
    אני באמת שואל? כל אחד יכול להקים ארגון ולקבל מימון מהמדינה?

    1. עדיף בלי קריטריונים ובלי תקציב בכלל.
      לא צריך לא טלוויזיה "חברתית" לא "מסורתית" לא "לאומית"
      להפריט את ערוץ 1 , ולסגור תקציבים.
      מי שרוצה לשמוע אותם שייכנס לאינטרנט

  7. אני מקווה שגמפלגת כחלון תיעלם כמו יתר מפלגות הלווין.
    אדם פופוליסטי ולדעתי גם לא חכם במיוחד
    והכוונה לחכמת חיים ולאו דווקא אינטלקט

  8. נכנסתי לאתר שלהם ובדף התרומות הם כותבים מה יעשו בסכומים שיתרמו להם.
    ב1000 ש"ח הם יממנו סיקור של הפגנה….
    נראה לי יותר שהם ייצרו אותו על מנת לתעד אותו…

  9. אם צה"ל קונה ירקות תוצרת עזה במקום מחקלאים ישראליים , מה לנו כי נלין על הטלוויזיה החברתית.

  10. אל תאשימו את הפקידים.
    האשם הוא רק כחלון, גחכן פופוליסט ואנטי דמוקרט.
    כחלון מאפשר לפקידיו להעביר כסף לשונאי ישראל.
    הוא גם מוודא שהדבר לא ישתנה בחילופי שרי אוצר:
    הוא מונע כל אפשרות להגביל את הסמכויות שהעניק בית המשפט העליון לעצמו ולכל פקיד ויועץ זב חוטם, תוך עושק זכות המצביע ונבחריו מהזכות לקבוע את גורלם.