מיקי גיצין: "הקרן החדשה היא ציונית". יצאנו לבדוק

מנכ"ל הקרן החדשה קיבל במה בפריים-טיים כדי לספר לנו שהקרן החדשה היא ציונית. המסמכים שהקרן בעצמה מפרסמת חושפים את השקר

מיקי גיצין מנסה לשכנע | צילום מסך

לפני כשלושה שבועות שודרה בתכנית אולפן שישי כתבה של דני קושמרו על הקרן החדשה לישראל, כתבת יח"צ ברוחה. במהלך הכתבה שאל קושמרו את מיקי גיצין, מנכ"ל הקרן, "אתם ארגון ציוני?", והלה השיב "אנחנו ארגון ציוני, אם ההגדרה של הציונות היא על פי מגילת העצמאות".

מאז שנכנס לתפקידו נאלץ גיצין ללקט את שאריות הכבוד העצמי של הקרן החדשה לישראל, ולכן אפשר להבין מדוע הוא מתעקש לטעון שהקרן ופעילותה נכנסות בגדר הציונות. אבל כל מי שמכיר את הפעילות של הארגונים הנתמכים על ידה יודע שזהו בלוף שקוף, צפוי ומופרך.

פורסמו על כך אינספור מאמרים ב'מידה' ובמקומות אחרים, ואין צורך לחזור על המובן מאליו – הקרן תומכת בארגונים אנטי ציוניים. אך מכיוון שגיצין נתלה במגילת העצמאות כדי לטעון שהקרן היא ארגון ציוני, חשוב להעמיד גם פה דברים על דיוקם: גיצין מפחד להודות באמת אחת פשוטה – אפילו על פי המבחן הפשוט והבסיסי של מגילת העצמאות הקרן רחוקה מלהיות ארגון ציוני. רואים את זה בהגדרות של הקרן את עצמה, ובצורה בוטה יותר במסמכי יסוד של ארגונים הנתמכים על ידה.

אז בשביל גיצין, שכנראה זקוק למעט רקע, נפתח בעקרונות היסוד של מגילת העצמאות:

"…אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל … המדינה היהודית, אשר תיקרא בשם ישראל … אנו קוראים לאומות המאוחדות לתת יד לעם היהודי בבנין מדינתו ולקבל את מדינת ישראל לתוך משפחת העמים".

ובכן, גיצין, למונחים "מדינה יהודית" ומדינתו של "העם היהודי", יש פירוש ברור ובלעדי – מדינת לאום יהודית. זה אל"ף בי"ת של ציונות, הבסיס של הבסיס, שבלעדיו אין מדינה, אין מגילת עצמאות, וממילא אין מה לדבר על "זכויות" של מיעוטים החיים בתוכה. מי שכופר בעיקרון הבסיסי הזה, כופר בציונות כולה. אין דרך אחרת.

אלא מה? גם במבחן הבסיסי הזה הקרן מקבלת ציון נכשל בריבוע. בשום מקום בטקסטים המגדירים של הקרן לא מופיע הביטוי "מדינה יהודית" ביחס למדינת ישראל.

כשקוראים את ה"עקרונות" של הקרן החדשה לישראל באתר האינטרנט שלה, רואים מיד שמה שהיה ברור לכל מי שחתם על מגילת העצמאות – מימין ומשמאל – לא ברור בכלל לקרן, שלא מסוגלת לכתוב בפשטות שמדינת ישראל היא "מדינה יהודית":

העיקרון הראשון מתוך שלושת "העקרונות של הקרן החדשה לישראל" קובע כי "הקרן החדשה לישראל דבקה בחזון של מדינת ישראל כביטוי ריבוני של הזכות להגדרה עצמית של העם היהודי וכדמוקרטיה המחויבת לשוויון מלא לכל אזרחיה וקהילותיה".

מה זה "ביטוי ריבוני של הזכות להגדרה עצמית"? מדוע לא לומר פשוט "הקרן החדשה לישראל דבקה בחזון של מדינת ישראל כמדינה יהודית"? ומה זאת אומרת "שוויון מלא לכל קהילותיה"?ברור שיש לקרן קושי, שאותו נברר.

הקרן פרסמה רשימה של קריטריונים השוללים מארגונים את התמיכה, ובאחד הסעיפים נכתב כך: "פעילות להכחשת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית ריבונית בתוך מדינת ישראל…".

הניואנס אומר הכל: לעם היהודי זכות להגדרה עצמית "בתוך" מדינת ישראל. מדינת ישראל על פי הקרן אינה מדינה יהודית, אלא היא מדינה נייטרלית מבחינה לאומית, שבתוכה יש לעם היהודי זכות להגדרה ריבונית.

התמונה מוסיפה להתבהר כשמעיינים בייעודה של הקרן, כפי שהיא עצמה מגדירה אותו:

אכן, גם על-פי מגילת העצמאות ישראל תעניק שוויון זכויות לכל אזרחיה, אבל  "זכויות קבוצתיות (קולקטיביות)" לא יכולות להתיישב עם מגילת העצמאות, כי הרי מדינת לאום היא מדינה של קבוצה לאומית אחת, במקרה שלנו – היהודים.
וזה מחזיר אותנו לעיקרון הראשון של הקרן לעיל – לשוויון מלא לכל קהילותיה. יש כאן עקביות.

לא בכדי הקרן קופצת משוויון טריוויאלי לאזרחים, לשוויון לקהילות ולזכויות קולקטיביות. גם בקפיצה הזאת מצוי המפנה האנטי ציוני.

הניסוחים הללו של הקרן, החמקמקים, מסתירים את האמת: הקרן החדשה לישראל, שהיא ארגון פרוגרסיבי האמון על השקפה פוסט ואנטי לאומית במערב, איננה ארגון ציוני.

הקרן לישראל חדשה

כאמור, הקרן מגדירה היטב את הקווים האדומים שמעבר להם היא לא תומכת בארגונים. מאחד מהם נובע, שהארגונים שהקרן תומכת בהם עוסקים בפעילות שאינה מנוגדת לעקרונות או לחזון של הקרן החדשה לישראל. המשפט התמים למראה הזה הוא חשוב ביותר, משום שהוא מטיל על הקרן אחריות למעשיהם של ארגונים שהיא תומכת בהם: כל מה שעושה ארגון של הקרן – מתיישר עם החזון והעקרונות של הקרן עצמה. המשפט הזה, אם כן, מאפשר לנו לבחון עד כמה ואם בכלל הקרן היא ציונית, על סמך הפעילות והמדיניות של הארגונים הנתמכים.

ובכן, הכירו את ארגון "שחרית", ארגון נתמך של הקרן. במסמך המכונן שלו "ישראל בשנת 2048, מקום לתקווה", מופיע מהפך אנטי-ציוני מובהק:

אנו בשחרית סבורים, כי מה שדרוש הוא אתוס המחזק קהילות פרטיקולאריות ובעת ובעונה אחת מחזק גם את החיבורים בין קבוצות שונות – לכדי יצירת מארג שותפות בין הקבוצות המרכיבות את החברה בישראל…"

"המכלול הזה יוכל לייצר דגם שונה של אזרחות, שאפשר לכנותו “ממלכתיות חדשה”. אם הממלכתיות ההיסטורית ביקשה להמיר זהות עדתית ותרבותית בזהות לאומית, הממלכתיות החדשה מחברת בין קהילות שונות במטרה ליצור רשת של קשרים חזקים בין קבוצות שכיום אינן מוצאות מכנה משותף ומהמפגש ביניהן, תיוולד השותפות שתשנה את כולנו. בדרך זו, העושר התרבותי וחברתי שישראל התברכה בו יהיה לנכס ולא לנטל".

אתה הבנת את זה, גיצין? "ממלכתיות חדשה" (קרן חדשה, הכל חדש) היא זאת המנוגדת ל"זהות הלאומית" – קרי הציונית.

מסמך זה חושף את האמת: הלאומיות איננה עוד הגורם המכונן. היא גורם מפריע שיש לבטלו לקראת הפיכת ישראל למדינת כלל קהילותיה – גרסה מתוחכמת ומעודכנת של רעיון מדינת כל אזרחיה. אם הציונות כתנועה לאומית ביקשה לייסד אתוס לאומי, הרי שב"שחרית" מבקשים לסובב את התנועה הציונית ב-180 מעלות.

לא תופתעו לגלות שארגון "שחרית" נתמך ע"י הקרן בשנת 2015 בסכום נאה של 225 אלף דולר ובשנת 2016 בסכום נאה של 185 אלף דולר. כלומר מדובר בארגון הזוכה לתשומת לב כספית רבה מצד הקרן.

ארגון קרן חשוב נוסף, הפועל לממש את החזון הפוסט ציוני הוא עדאלה, שע"פ NGO-monitor זכה בשנים 2016-2008 מהקרן החדשה לישראל למענקים בסכום עצום של יותר משני מיליון דולר. החזון של עדאלה מופיע באתר שלהם תחת השם "החוקה הדמוקרטית", וכך נכתב שם:

לשם בנייתה של חברה דמוקרטית שוויונית, המשוחררת מאלימות ומדיכוי, וכבסיס לפיוס היסטורי בינה לבין העם הפלסטיני וכלל האומה הערבית, על מדינת ישראל להכיר באחריותה לעוולות ההיסטוריות שגרמה לעם הפלסטיני בכללותו עובר להקמתה ולאחר מכן: להכיר באחריותה לעוולות אל-נכבה והכיבוש; להכיר בזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים על בסיס החלטת האו"ם 194; להכיר בזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית לרבות ההכרה בזכויות הפלסטינים בישראל כמיעוט מולדת; וכן לסגת מכל השטחים הכבושים משנת 1967.

החוקה של עדאלה לא משחקת משחקים. היא דורשת מישראל להכיר בעצמה כמדינת-רשע וקוראת להפוך אותה למדינה דו לאומית, בה יהפכו היהודים למיעוט, לאחר ש"הפליטים הפלסטינים" ישובו אליה. אם ארגון "שחרית" הוא ביטוי מתוחכם ומרוכך של פוסט-ציונות, עדאלה הוא ארגון ערבי לאומני קיצוני, המקדם אנטי-ציונות מובהקת.

ארגון חשוב נוסף הוא "מוסאוא", שע"פ NGO-monitor זכה  בשנים 2008-2016 למענקים בשווי של 1.3 מיליון דולר מהקרן. זוכרים את ג'עפר פראח שנפצע במהומות בחיפה? כך נכתב לגביו באותו דף של NGO-monitor:

ג'עפר פראח, מנכ"ל עמותת מוסאוא היה חבר בועדת ההיגוי שכתבה את מסמך: "החזון העתידי לערבים הפלסטיניים בישראל". במסמך (אשר פורסם בשנת 2006) נכתב בין היתר כי:"ישראל היא תולדה של פעולה קולוניאליסטית אותה יזמו האליטות היהודיות-ציוניות באירופה ובמערב, הוקמה בסיוע מדינות קולוניאליסטיות, והתחזקה בצל התעצמות ההגירה היהודית לפלסטין לאור תוצאות מלחמת העולם השנייה והשואה. לאחר תקומתה בשנת 1948 המשיכה ישראל בהנהגת מדיניות הנגזרת מראייתה את עצמה כנציגת המערב במזרח התיכון, והמשיכה להתעמת עם סביבתה באופן מתמיד וברמות שונות. כן המשיכה ליישם מדיניות קולוניאליסטית פנימית נגד אזרחיה הערבים הפלסטינים … ישראל יישמה את הייהוד בצורות שונות … גירוש העם הפלסטיני, הרס הכפרים והפקעה רחבה של אדמות" … "הגדרתה של המדינה כמדינה יהודית והשימוש שנעשה בדמוקרטיה לשירות יהדותה מדיר את רגלינו משורותיה ומציב אותנו בעימות עם טבעה ומהותה של המדינה בה אנו חיים.

הנה עוד קצת על מוסאוא:

ב-2007, הארגון פרסם נייר עמדה (מומן על ידי האיחוד האירופי, גרמניה ו UNDP), שבה הוא מביע דחייה של ישראל כמדינה יהודית ושל "סמלי המדינה: ליהודים בלבד" (הדגל וההמנון הלאומי). בנייר העמדה נטען כי "מדינת ישראל נוסדה על חורבות העם הפלסטיני, שעבורו האירוע היה טרגדיה לאומית – הנכבה.

אני מאמין שאת האנטי ציונות והניחוח האנטישמי במובאות אלה גם מיקי גיצין יכול להבין בלי צורך בפרשנות.

אי אפשר לסיים חלק בזה בלי להזכיר את דבריה של חדוה רדובניץ, שבעבר הייתה סמנכ"ל בקרן, שאמרה ב-2010 ליועץ הפוליטי של השגרירות האמריקאית:

בתוך מאה שנה ישראל תהיה בעלת רוב ערבי, אך היעלמותה של המדינה היהודית לא תהיה הטרגדיה שהישראלים חוששים ממנה, משום שהיא תהפוך לדמוקרטית יותר.

הבנתם את זה? מדינת הלאום היהודית היא מכשול בפני היותה מדינה דמוקרטית – וזאת ליבת ההשקפה של השמאל הפרוגרסיבי.

בדבריה של רדובניץ אין שום דבר שסותר את "עקרונות" הקרן, את חזון "שחרית", את חוקת "עדאלה" או את עמדת "מוסאוא", אלא שבמקרה זה דבריה שנאמרו בכנות בשיחה סגורה, הודלפו וחשפו את האמת כהווייתה.

כלפי חוץ הקרן החדשה התנערה מדברים אלו וטענה שרדובניץ איננה ממלאת תפקיד בקרן, אך אותה חדוה רדובניץ היא כיום מנכ"ל של עמותת "במקום", עמותה הזוכה לתמיכה גדולה של הקרן (בין השנים 2008-2014, הקרן החדשה לישראל אישרה לארגון מענקים בסך מצטבר של כמעט שני מיליון דולר) ומשתתפת בפעילות הדמוניזציה נגד ישראל, פעילות שגרתית בקרב קבוצה ידועה של ארגונים נתמכי קרן.

רבים במחנה הלאומי מדייקים לבטא את תרגום שמה של הקרן באנגלית,New Israel Fund , כקרן לישראל חדשה; לא רק מפני שזה נראה כתרגום הנכון, אלא, כפי שהראיתי כאן, מפני שהיא מנסה לשנות את זהותה היהודית של מדינת ישראל.

אנטי ציונות מעשית

אין ארגון אחד שהקרן תומכת בו שמקדם את ערכי הציונות הקלאסיים – ביטחון, שימור והגדלת הרוב היהודי והתיישבות יהודית. למעשה, כל הפעילות של הקרן מיועדת לערער על עקרונות אלו, לפגוע במדיניות המקדמת אותם וליישם את העקרונות ההפוכים.

מהיותה של ישראל מדינה יהודית נובעים דברים רבים, למשל – אם מדינת ישראל היא מדינה יהודית, ברור שהמאמץ המרכזי של מדינת לאום היא לשמר ואף להרחיב את הרוב הלאומי במדינה.

לא רק שהקרן אינה תומכת בארגונים הפועלים לתכלית זאת, היא אף מעודדת הגירה לא חוקית של בני עמים אחרים. הקרן וארגוניה השקיעו מאמצים והון רבים כדי למנוע את הרחקתם מישראל של המסתננים הלא חוקיים מאפריקה, והיא פעלה גם למנוע את בלימת ההסתננות לפני שנבנתה הגדר בגבול מצרים.

היבט נוסף הממחיש את האנטי ציונות המעשית בקרן קשור לחוק האזרחות. החוק הזה נחקק בתקופת הפיגועים בראשית שנות ה-2000, כשהתברר שמבצעי פיגועים רבים הם ערבים נושאי תעודת זהות כחולה. לחוק הזה גם ערך רב בשימור הרוב היהודי. וכל זה הוא סיבה מספיק טובה עבור האגודה לזכויות האזרח ועדאלה – שתי ספינות דגל של הקרן – לעתור נגד חוק האזרחות, ולהמשיך לנסות לסכל אותו עד היום. וממשיכים לפעול נגדו בעקביות גם כיום.

ומה לגבי ביטחון? הצחקתם אותנו. כל מי שעוקב אחר הקרן יודע שהיא ממש לא מעודדת גיוס לצבא. שארגוני הקרן מבקרים את הצבא והמדינה בכל עימות צבאי נגד האויב ומסייעים לתעמולה שלו. אין כמו ארגוני הקרן ברדיפה, הכפשה ופגיעה בחיילי צה"ל – בין אם בתדמית הבינלאומית ובין בנסיונות להצר את צעדיהם. שוברים שתיקה ובצלם הם שני ארגונים בולטים שקשירת ידי צה"ל היא עיקר עיסוקם, באמצעות עתירות לבג"צ בעניינים כמו נוהל שכן, סיכולים ממוקדים ושיטות החקירה של השב"כ.

בעימות האחרון בעזה, לפני שלושה שבועות, מצאו לנכון 17 ארגוני שמאל לצאת בהצהרה נגד צה"ל ומדינת ישראל. הרוב המוחלט של הארגונים הללו נתמכים על ידי הקרן. אלו אותם אירועים, נזכיר, שבהם רוב מוחלט של הרוגי האויב היו מחבלים – על פי הודאת חמאס; ושהמטרה המוצהרת של המבצע היתה לפרוץ את הגדר ולחדור ליישובים ישראליים לשם ביצוע פיגועים.

במקביל, ארגונים נתמכי קרן חשובים עתרו לבג"צ נגד הוראות הפתיחה באש של צה"ל בעימות הזה מול ארגון הטרור הרצחני. באותו זמן באו"ם פועל ארגון עדאלה נגד ישראל ובעד חמאס, וג'עפר פראח ממוסאוא נעצר בהפגנות נגד ישראל. כבעבר, הקרן לא מגנה את  תומכי הטרור שפועלים במימונה, והיא צפויה להמשיך להזרים אליהם כסף רב, רובו ככולו כסף של יהודים.

ציונות כבקשתך

אחד מעקרונות היסוד של הציונות הוא התיישבות יהודית בארץ ישראל. ואיפה עומדת הקרן ה"ציונית" ביחס לעיקרון הזה? מילא מפעל ההתנחלויות, אותו הקרן תוקפת בכל האמצעים, אבל גם יישובים יהודיים בנגב ובגליל הם אויבי הקרן. בג"צ קציר הזכור לרע, שבו נקבע שאסור לקק"ל לקיים יישובים יהודיים, הוא עבודה של הקרן. חוץ מזה, אין כמעט יישוב חדש אחד שלא נתקל בהתנגדויות מטעם ארגונים נתמכי קרן, ואין ניסיון לאכוף את חוקי התכנון והבניה נגד ערבים ולשמור על קרקע יהודית שלא מותקף על ידם.

הקרן מציגה באתר האינטרנט שלה את התפלגות תרומותיה לשבעה תחומים. אף אחד מהם לא קשור לציונות. ההפך: כל התחומים הללו הם יישום של סדר יום פרוגרסיבי פוסט לאומי:

לא בפלפולים אנו עוסקים, אלא בהשקפת עולם אנטי ציונית שכסף רב מושקע כדי לממש אותה.

אסטרטגיית הדעווה

בכתבה בה התראיין גיצין, אמר קושמרו כמבוא לשאלה: "אני חושב שבסוף 80 או 90 אחוז מהפעילות שלכם, 80 או 90 אחוז מהציבור יסכים עליהם…". קושמרו רמז לכך שבין פעילויותיה של הקרן ישנן גם פעילויות רבות שאינן שנויות במחלוקת – כגון סיוע לנזקקים. אבל זה לא נכון. עקיבא ביגמן ניתח לעומק את תמיכות הקרן לשנת 2012, ומצא כי 75% מתקציב התמיכות של הקרן "מופנה למטרות אידאולוגיות המצויות הרחק שמאלה מהקונצנזוס הישראלי", ורק יתר הכסף מופנה למטרות "ניטרליות".

אך למעשה גם המטרות ה"ניטרליות" אינן מטרות ציוניות. אין בהן הגדלת הרוב היהודי, התיישבות יהודית, תמיכה בצבא, עידוד גיוס, או כל ערך אחר שמחזק את המדינה היהודית. סיוע לנזקקים זה דבר ראוי וחשוב, אבל ציונות זה לא. "אסטרטגיית הדעווה של הקרן החדשה לישראל" היא הכותרת שנתן ביגמן למאמרו. הכוונה היא לאסטרטגיה שנועדה להלבין את הפעילות האנטי ציונית על ידי פעילות ניטרלית. אך אפילו את ההלבנה הם לא מסוגלים לבצע באמצעות פעילות ציונית אמיתית.

גיצין הוא מנכ"ל של ארגון אנטי ופוסט ציוני, וזה בסדר גמור. אלו עמדותיו ואלו הערכים שהתורמים שלו רוצים לקדם. אבל בחיאת, מיקי, למה לשקר לציבור הישראלי בפנים?

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. בחוק המרכולים הקרן החדשה קיבלה תמיכה לתפיסה ש"ריבונות העם היהודי" היא הגדרה פחות מסוכנת לציבור החילוני מאשר "מדינה יהודית". כל ניסיון להשליט נורמות דתיות על מדינת ישראל נעזר בנימוק שזו מדינה יהודית (בצדק!) מדינה יהודית היא לאו דווקא עידוד גיוס, דווקא הדתיים ביותר לא רוצים להתגייס, היא גם לא התיישבות, הרב שך התנגד להתישבות ביש"ע ומרן עובדיה פסק כפי שפסק עוד לפני אוסלו. מדינה יהודית נותנת עדיפות לאורתודוקסים על רפורמים, ונותנת פתח לחוק נגד משכב זכר ופתיחת קולנועים בשבת. החילוניות זו עגלה ריקה יחסית של 150 שנה והדתיות היא ממעמד הר סיני, מי שלא רוצה לציית למצוות התורה יעדיף הגדרה אזרחית מאשר הגדרה מהותנית שנותנת יתרון מובנה לציבור שומרי המצוות בישראל

    1. ההבחנה בין הגדרה עצמית בתוך מדינת ישראל לבין מדינת ישראל כמדינה יהודית חריפה ומעניינת. כל הכבוד.

  2. ברומן של הרצל "אלטנוילנד" יש גיבור טוב המהנדס הערבי ראשיד ביי, ששמח לחיות במדינת היהודים כי היא מבוססת על שוויון וצדק. יש גם גיבור רע, רב ד"ד באיעער, שמסית ומזלזל בציבור הערבי. הרצל היה הרבה יותר עסוק בסוגיות של צדק חברתי ושוויון, סוגיות של הפרדת הרבנים מהמדינה וכו. זה יותר העסיק אותו מאשר שאלות של התיישבות, אני לא בטוח שבשאלת גירוש הסודנים, הרצל היה מרגיש קרוב יותר לתומכי הגירוש מאשר לאנשי הקרן החדשה שמאוד עסוקים בזכויות עובדים בדיוק כמו הרצל, אבל אני כותב בזהירות צריך לקרוא עוד כדי לגבש דעה בנושא. לשל שמעתי שבדגל של הרצל יש 7 כוכבים כדי שאנשים לא יעבדו יותר מ7 שעות ביום, שזה מאוד סוציאליסטי, אבל לא בדקתי לעומק אם זה נכון או שמועה.

    1. להרצל אמר: מה ששמעת על הרצל לא נכון.
      הוא לא היה מסכים שפולשים זרים יכבשו את מדינת היהודים.
      הוא לא היה מסכים למיעוט שחותר תחת קיומה של ישראל.
      הוא לא היה מסכים לארגונים אנטי דמוקרטיים, שממומנים ע"י גורמים עוינים מחו"ל.
      כדאי שתמשיך לכתוב יותר בזהירות ותגבש דעה נכונה יותר בנושא.

    2. אז לך תבדוק ובינתיים אל תקשקש לנו בשכל

  3. חשוב להבין את דרך הפעולה של הקרן לישראל חדשה ואת מקורותיה.
    הקרן היא ארגון ישראלי שמקורות המימון שלו באירופה וביהדות ארה"ב, אך הוא פועל לפי מיטב השיטות והנסיון של הבולשביקים והסובייטים.
    אחרי הקמת ברה"מ מיהרה המפלגה הקומוניסטית הסובייטית להקים את הקואומינטרן. תפקידו היה לזרוע חוסר יציבות במערב. בלב השיטה עמדה הקמה של המוני ארגוני חזית. הללו נשאו תמיד שמות מפוצצים ושוחרי טוב. כמעט תמיד אפשר למצוא בשמות ארגונים כאלו מילים כמו "שלום", "אחוה", "סולידריות" , "זכויות אדם", "צדק חברתי" וכדומה. גם המילה "חדש" על הטיותיה השונות מככבת, שהרי ידוע שברה"מ והקומוניזם הם "עולם המחר"… ארגונים כאלו פעלו לעייפה במערב משנות העשרים ועד שנות השמונים של המאה שעברה. הפעילים בהם היו ברובם אדיוטים שימושיים מסוגים רבים ושונים – כך כינה אותם לנין בכבודו ובעצמו – ומיעוטם היו פעילים מקצוענים וציניים. אחד הבולטים בהם היה וילי מינצנברג, קומוניסט גרמני שהפך למומחה מספר אחד בהקמת ארגונים כאלו עד חיסולו בראשית מלחמת העולם השניה. אמנון לורד פירסם בעבר ב"מידה" כמה כתבות מעניינות עליו ועל רוחו ששורה עד היום על הקרן ובנותיה.
    ברה"מ התמוטטה מזמן אבל הקרן לישראל חדשה וארגונים דומים לה פועלים בדיוק באותן השיטות. אני מעריך שבדיוק כמו ברה"מ הם יתמוטטו בסוף, שהרי לשקר אין רגליים. הבעיה היא שזה עלול לקחת שנים רבות, ונזקם בינתיים הוא רב. חוץ מזה כידוע פראיירים לא מתים – הם רק מתחלפים.

    1. הכל נכון , למעט העובדה שהקרן לישראל חדשה (NIF) היא ארגון אמריקאי שרשום בארה"ב. ולכן הוא מצליח להתחמק מביקורת משפטית על מעשיו.
      צריך להעתיק את "חוק הסוכן הזר" האמריקאי מילה במילה ולהפעיל אותו על הקרן ונתמכיה.

  4. השם האמתי של הקרן הזאת הוא: הקרן לישראל חדשה ( באנגלית) וזאת המהות של הקרן שהיא לשנות את אופי המדינה למדינה ללא לאום שקולטת את כל הערבים שרובם כבר לא באמת פליטים… נראה לי שכדאי לקרוא לקרן הקרן החדשה לישמעאל!

  5. מעריך אותך מאוד משה איפרגן,
    אבל בסופו של דבר, אחרי הכל –

    איזה חזון אלטרנטיבי הימין מציע כנגד חזון האימים של השמאל?

    הימין עסוק בעיקר בבלימה. הימין מתנהל ומגיב לפי החזון של השמאל ואפילו מאמץ אותו.

    אז אפשר לתאר ולעסוק הרבה בשמאל על כלל גרורותיו וקרנותיו וארגוניו – אך בסופו של דבר, אם לימין אין חזון קוהרנטי, עקבי, שמעיז לחלום ויודע לאן הוא רוצה להגיע…
    השמאל ימשיך ויתקדם לעבר חלומותיו והימין יהיה עסוק בעיקר בלנהל קרב מאסף.

    1. אתה טועה. קודם כל צריכה להיות מודעות למעשי השמאל כדי לדעת איך לפעול מולם. הבעיה היא שבמשך שנים רבות הימין שיחק טניס בעוד השמאל שיחק פוטבול.
      הקרן לישראל חדשה קיימת משנת 1979. עד לפני 10-12 שנים , היא פעלה מתחת לרדאר. לא הרגישו בקיומה אבל הרגישו את טביעות אצבעותיה. הקרן הזו הצליחה להוריד את נתניהו מהשלטון ב-1999 מבלי שיהיה מודע בכלל לקרן ולמעשיה. אליעזר יערי שהיה מנכ"ל הקרן היה זה שכתב על נצחונו של אהוד ברק ב-1999 "לא ניתן להתעלם מטביעות האצבע הברורות והאמיצות של הקרן" בניצחון הזה.
      היום קיימת מודעות רבה גם בדעת הקהל (גם הודות לפעילות רבה של "מידה") ופעולה נגד הקרן אינה שאלה של "אם" אלא של "מתי".
      לימין יש דווקא חזון, אלא שבשל פעילויות של "הקרן" , האיחוד האירופי ושאר חובבי ציון , קשה לפעול למימוש החזון.

    2. בשמאל יש בהירות, מדינה פלשטינית בגבולות 67 פחות גוש עציון ומזרח ירושלים היהודית ((נווה יעקב, רמות אשכול וכולי)) ובימין יש אינסוף תוכניות כמו תוכנית סיפוח Cשל בנט, לספח הכל של נדיה מטר, לחכות ככה של נתניהו ודוד ביטן, תוכנית האמירויות המעניינת מאוד וכו, עלית על נקודה חשובה

  6. אריה- אני סבור שעלית על נקודה חשובה-

    שחלק מהסיבה שכ"כ חשוב לשמאל שישארו פה ערבים ויתפסו מקום מבחינה לאומית-

    היא בגלל פחדיו שאולי "חלילה" נהיה בסוף מדינה יהודית מוזרה-

    ולא נצליח להיות כמו כל הגויים… [כמו הפחדים והניסיונות הנואלים של יהודים

    לכל אורך ההיסטוריה להדמות לגויים בשל המחשבה הנואלת שאולי אם נדמה להם-

    פחות ישנאו אותנו- מה שלא עבד לא אז ולא היום- כי אנחנו עם מיוחד-

    take it or lump it]

  7. מדינה יהודית הייתה הגדרה אומללה במקום לכתוב מדינת הלאום היהודי או מדינת עם ישראל . הגדירו זאת כמדינה יהודית שממנו ניתן לפרש כי מדינת ישראל תהיה ״שומרת תורה ומצוות״ . אז לא

  8. במסגרת הרעיון של ההנדסה החברתית שמובילה דת השמאל העולמי מותר לשקר כי מה שחשוב זה הנרטיב שבאמצעותו ניתן לשטוף את המוח לאידיוטים השימושיים, להרדים את העצלנים ולדכא כל ניצן של התנגדות ומחשבה חופשית אצל האחרים. מי שבכל זאת מעז להתנגד להם עובר בדרך כלל שיימינג ובמקרים קיצוניים הם מפעילים את המנגנונים שלהם לתפור לאנשים תיקים פליליים כדי להרחיק אותם לצמיתות. זאת הסיבה שהם משקרים בנושאים שבהם האמת עלולה ליצור גל התנגדות חזק מדי כמו מקרי האונס הרבים שבוצעו ע"י מהגרים מוסלמים באירופה. מכיוון שהם מקדמים באגרסיביות את הרעיון של עולם ללא גבולות אסור שמהמורות "קלות" בדרך כמו השתלטות האיסלאם הקיצוני ותרבות אלימה על אזורים שלמים יפריעו. בישראל, נושא הציונות הוא עניין רגיש ולכן הם מקפידים להסוות את הרעיון של מדינת כל אזרחיה בשלל ניסוחים עמומים מתובלים בהצהרות פומפוזיות על שוויון וזכויות אדם שלא מעניינים אותם באמת כי בסופו של דבר על מנת לקיים את היציבות בחברה שהם חולמים עליה הם יהיו חייבים להחיל דיקטטורה. מבחינתם לא האמת חשובה אלא המטרה, והקרן עם שלוחותיה בעיתונות הישראלית הם חלק מהמנגנון הזה, לכן הראיון הזה זה לא מפתיע אלא צפוי. כל השיח של השמאל היום הוא מניפולציה אחת גדולה כדי לקדם את המהפכה שהם חולמים עליה וצריך לצאת מנקודת הנחה בסיסית שרוב הדיווחים שלהם הם מונחי מטרה מאוד מסויימת. אתר מידה עושה עבודת קודש שהוא חושף את האמת.

    1. אנונימי – לדעתי אתה מציג את המציאות כפי שהם נראים ע"פ השטח , אך הדברים עוד יותר עמוקים..
      המטרה הסופית שלהם היא שלא יהיה זכר ליהודים, הם חותרים להתבוללות ושמד רוחני של עם ישראל.
      היריעה קצרה מלפרט את הנימוקים למה שכתבתי.

  9. בצל התעצמות ההגירה היהודית לפלסטין לאור תוצאות מלחמת העולם השנייה והשואה.

    1. לא חייבים "לאור". אפשר בהחלט "לנוכח", ובמקרה זה אף עדיף.

  10. למה קרן הבוגדים הזו טרם הוצאה מחוץ לחוק. יש לפרסם ברבים את שמות העובדים בקרן ולבצע להם שיימינג באופן קבוע ברשתות החברתיות, בבתי הספר לילדים שלהם בכל נקודות המפגש שלהם עם החברה בארץ כך שיסתלקו מחיינו אם כרגע לא ניתן לגרש או לכלוא אותם. זה גייס חמישי !!!

    1. בבקשה. אפשר להתחיל עם נכדתו של יוסף בורג, הרמ"ט של גיצין. מלחכת פינכה המנסה ללקק לציבור הדתי לאומי בז'רגונו הוא, כשזה מתאים לאינטרסים שלה. להקיא
      http://nif.org.il/people/#employees

  11. מה חדש?
    להגיד ״אני ציוני״ זאת טקטיקה משומשת אצל שונאי ומתנגדי מדינת ישראל.
    גם האירגון ג׳יי סטריט הידוע לשימצה (בדומה לקרן לישראל חדשה ואחרת) נוקט בטקטיקה כזאת.