ברוך הבא ויקטור: אורבן הוא ידיד אמת של ישראל והיהודים

למרות מסע ההשמצות מצד השמאל הישראלי, ביקורו של ראש ממשלת הונגריה הוא מבורך ויש לקוות ששיתוף הפעולה עימו יתהדק

מאבק עיקש נגד האנטישמיות. אורבן וראש הממשלה נתניהו | פלאש90

מחר (רביעי) יגיע לארץ ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה שבחודש באפריל האחרון ניצח בבחירות בפעם הרביעית. הוא יזכה בישראל לקבלת פנים צוננת, מצד שמאל ומצד חלקים לא מבוטלים מכלי התקשורת בארץ. אלה מתארים אותו כאנטי דמוקרט ואנטישמי, או לפחות משתף פעולה עם אנטישמים. כל הסוגיה הזאת חושפת לא רק צביעות ומוסר כפול, אלא חוסר תבונה והתכחשות למציאות.

אז בואו נראה מי הוא אותו "אורבן האיום" ומה יחסו ליהודים ולישראל:

בתקופת שלטונו של אורבן הוציאה ממשלתו עשרות מילוני דולרים על מנת לשקם מבנים יהודים, בעיקר בתי כנסת, בהונגריה ובמדינות אחרות במזרח אירופה. לאחרונה הוא חנך בית כנסת בעיר סובוטיצה שבסרביה יחד עם הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ'. הוא השקיע גם במפעלים המייצרים אוכל כשר ובאנדרטאות לזכר השואה. אנטישמים לא עושים דברים כאלו, אורבן עושה.

ויקטור אורבן בטקס חניכת בית הכנסת:

A felújított zsinagóga átadása Szabadkán.

A felújított zsinagóga átadása Szabadkán // Inauguration of the renewed synagogue in Subotica.

Posted by Orbán Viktor on Monday, 26 March 2018

מפלגת 'פידז' של אורבן פעלה גם כדי לקדם ולהעביר החלטות השוללות אנטישמיות בפרלמנט האירופי. היא מפלגה אחות של תנועת הליכוד ומסייעת לה בארגונים מפלגתיים בינלאומיים.

אורבן התחייב להילחם באנטישמיות וכך הוא עושה: למרות שהקהילה היהודית בהונגריה היא מהגדולות באירופה, הרי ב-2017 נרשמו בה שלושים ושבע תקריות אנטישמיות בלבד, הרבה מתחת לממוצע האירופי. אם השיח של אורבן היה באמת אנטישמי הכיצד זה שקהילת יהודי הונגריה היא מהיותר בטוחות באירופה?

אורבן והונגריה מנהלים בשנים האחרונות מאבק עיקש נגד איל ההון ג'ורג' סורוס ושלל אירגוני השמאל הקיצוני שהוא מממן. יש לקוות שמאבק זה יצליח. סורוס הוא אדם הרסני וכל תבוסה שלו היא ברכה עבורנו.

הנה כי כן, מבחינה עובדתית המציאות מראה שאורבן פועל רבות כדי להגן על היהודים, מבית ומחוץ. גם בהצבעות בארגונים בינלאומיים עומדת הונגריה לצד ישראל, ולא תמכה באף הצעה אנטי-ישראלית.

אורבן לא, אבו מאזן כן

ראוי לזכור: אלו המטיחים באורבן האשמות מופרכות הם בדיוק אותם אנשים שנתנו לגיטימציה לרשות הטרור הפלסטינית וליאסר ערפאת. חלק מהם אף עלו לקברו והכחישו זאת למרות שצולמו שם. לכל אורך שנות הפיגועים של הסכמי אוסלו הם הסבירו לנו ששלום עושים עם אויבים למרות שאותם אויבים המשיכו במדיניות טרור ושקר שעלתה לנו באלפי נרצחים.

ויקטור אורבן, לעומת זאת, אינו אויב אלא מנהיג שנבחר בבחירות  דמוקרטיות. נכון שהוא מגיע ממדינה בעלת היסטוריה אנטישמית בעייתית, אך למרות זאת הוא מנסה להנהיג מדיניות אחרת לחלוטין כלפי ישראל והיהודים. מאידך, הרשות הפלסטינית – בה אורבן מסרב לערוך ביקור רשמי –  איננה רשות דמוקרטית והיא פוגעת בזכויות אדם באופן עקבי.

המתנגדים לאורבן מגיעים ממחנה פוליטי שלא מעט ממרכיביו שיתפו פעולה בעבר עם הנוראיים שבשונאי ישראל. נוסיף על כך ששתי מפלגות מרכזיות בשמאל הישראלי – העבודה ומר"צ –חברות באינטרנציונל הסוציאליסטי שבו חברות מפלגות בעלות מרכיבים אנטישמיים ואנטי ישראליים, שחלקן תומכות בתנועת החרם. ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, הוא דוגמא מובהקת לכך והוא לא היחידי.

אך מה שחמור יותר מכל : מכחיש השואה אבו מאזן אך זוכה לחיבוק חם ואוהב של אלו שמתנגדים לאורבן. אין ספק, אמור לי מי חבריו של השמאל הישראלי ואומר לך מי הוא בדיוק.

ביקורו של ראש ממשלת הונגריה בישראל הוא מבורך, ויש לקוות ששיתוף הפעולה עימו יתהדק אף יותר. לטובת כולנו.


אלי חזן הוא מנהל אגף קשרי החוץ של תנועת הליכוד

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. מעניין אם יש ערך לטיעונים הגיוניים.
    בסוף הכל פוזיציה פוליטית.השמאל יתנגד אוטומטית לכל מה שנתניהו רוצה.
    הימין יתמוך אוטומטית בעד.

    זו האמת וכנראה שאין טעם להתכחש לה.

  2. ידיד אמת?
    תגידו, אתם רציניים?

    כמו שהשמאל קרה לאובמה ידיד אמת, עכשיו אתם כותבים את השתות הזו…

    1. הסבר?
      הפרכה של טענה מתוך הכתבה?
      מקור סותר?

      משהו?
      או סתם לזרוק "לא נכון ולא נכון!" ?
      מה זה פה, וואיינט? להרים רמה בבקשה.

  3. פעם אנטישמיות הייתה פגיעה ביהודים על בסיס יהדותם. היום אנטישמיות היא "הצד הפוליטי שאני לא אוהב". מדהים איך אנשים ממהרים לטנף על ראש ממשלת הונגריה, ובו זמנית שותקים כשמפלגות ואנשי שמאל מפגינים אנטישמיות מובהקת. אבו-מאזן זה כבר חדשות ישנות. אתמול פורסם שמפלגת הלייבור הבריטית החליטה לשנות את ההגדרה לאניטשמיות, ועכשיו יהיה מותר להאשים יהודים ב"נאמנות כפולה" ולהשוות את ישראל לגרמניה הנאצית. אבל רגע, מפלגת הלייבור היא מפלגת שמאל. פתאום כולם שותקים, העיקר להכפיש את שמם של הימנים ויהי מה.

  4. מאמר מעניין, אך בסופו מוצג שקר מובהק- לפני שבוע מפלגת העבודה עזבה את האינטרציונל לאור האנטישמיות שבו, ולפני חודשים ניתקה את קשריה עם הלייבור מאותה הסיבה.

    1. הכל הצגה. מפלגת העבודה לא עושה שום דבר לשמו אלא רק לצורך תפיסת השלטון. כרגע הסבירו להם היועצים שזה לא טוב מבחינה אלקטורלית להיות מקושרים בתודעת המצביעים לאינטרנציונל וללייבור – אז מודיעים על ניתוק הקשר. באופן מעשי – ממשיכים לקבל הנחיות מה"מפקדה". ממש כמו שמפלגת העבודה החליפה את שמה ל"מחנה הציוני" כשהיועצים הסבירו שהשם "מפלגת העבודה" מתקשר בתודעת המצביעים עם בולשביקים מזדקנים, אוליגרכיה מסואבת, חונטה מנוונת וכל שאר האסוציאציות הטבעיות למי שחי בארץ הזאת יותר מ-30 שנה.

    2. תבדוק את עצמך. העבודה לא עזבה. היא הקפיאה את החברות ותחדש אותה בקרוב. מר"צ חברה מלאה. העבודה גם לא ניתקה את הקשר עם הלייבור אלא רק עם ג'רמי קורבין. תבדוק את עצמך בבקשה בפעם הבאה כי מי שיוצא שקרן זה אתה.

  5. "המתנגדים לאורבן מגיעים ממחנה פוליטי שלא מעט ממרכיביו שיתפו פעולה בעבר עם הנוראיים שבשונאי ישראל".
    אין כאן דוגמאות, כך שלא ברור למי הכוונה.
    לראשי מחתרת לח"י, שניסו לשתף פעולה עם היטלר ומוסליני?
    לאופיר אקוניס וגרשון מסיקה שאירחו בארץ את מנהיגי תנועת "האינטרס הפלמי" מבלגיה, שלראשיה רקורד של תמיכה ב-SS והכחשת שואה, ובמצעה מופיעה הדרישה להעניק חנינה לכל הבלגים ששיתפו פעולה עם הנאצים במלחמת העולם השנייה?
    לאיוב קרא, שאירח את היינץ כריסטיאן שטראכה, מנהיג מפלגת החירות האוסטרית, שישראל מחרימה, ביקור שאותו הגדיר ראש הקהילה היהודית באוסטירה "תקיעת סכין בגבם של יהודי אוסטריה"?
    ל"אם תרצו", שלאחד התורמים הראשיים שלה (מאלה שהיא לא מסתירה), ג'ון הייגי, רקורד עשיר של התבטאויות אנטישמיות?

    לגבי אורבן עצמו, מעבר לסממנים האנטישמים בקמפיין שלו על סורוס, הוא גם הרעיף שבחים על מיקלוש הורטי, מנהיג הונגריה במלחה"ע השניה, שכרת ברית עם היטלר וחוקק חוקים אנטישמים, וכינה אותו "מנהיג יוצא דפן". על כך אמר ראש הקהילה היהודית בהונגריה כי "אי אפשר להציג את האנטישמיות של עידן הורטי, שאומצה גם על ידו, כדוגמה לדורות הבאים". זאת בנוסף להתנהגות האנטי-דמוקרטית שלו.
    נראה שתנועת הליכוד וראשיה ראויים גם לכל האורחים הנ"ל, ובקרוב אולי לנשיא הפיליפינים דוטרטה, שהשווה עצמו להיטלר, וגם למנהל אגף קשרי חוץ כל-כך ישר ומחובר למציאות כמו כותב המאמר, או כמו שכתב בעצמו (בשינוי קל) "אין ספק, אמור לי מי חבריו של הימין הישראלי ואומר לך מי הוא בדיוק". אכן אין ספק.

    1. מה לא הבנת מהכתבה?
      למה להביא בכל דיון ניקודתי את כל האיסטוריה?
      צריך מתישהו למתוח את הקו ולהתחיל לראות מי בעדנו ומי נגדנו היום.
      והנה העובדות – הונגריה, פולין, צ'כיה ועוד מדינות מרכז ומזרח אירופה (אוסטריה!, איטליה?) תומכות (או לפחות לא מתנגדות) באישראל במוסדות האירופאים ובאו"ם (שמו"ם).
      היינץ כריסטיאן שטראכה מארגן צוותי הגנה ליהודים נגד תקיפות של המוזלימים באוסטריה, מבקר ביד ושם ותומך בהתיישות יהודית ביו"ש.

    2. הוראטי היה אנטישמי אבל כל זמן שהיה בשלטון לא היה גרוש לאושוויץ. כשהורידו אותו החלו הגרושים. ושוב, הוא היה בתקופה בה גרשו גברים לחזית עם רוסיה למחנות עבודה קשים.

  6. ואני אומר, ונניח שראש ממשלת הונגריה הוא באמת אנטישמי. למי זה מפריע?
    לי זה לא מפריע. לי יש 350 מטוסי קרב עם הטייסים הטובים ביותר בעולם. שיבוא.
    ליהודי הונגריה זה מפריע? זבש”ם. שיעלו לארץ.
    בגללם אני לא אעשה עסקים עם ראש ממשלת הונגריה האנטישמי? הצחקתם אותי.

  7. השמאל הישראלי הצבוע האנטישמי והאנטי יהודי ותומך הב.ד.ס והידיד של כל המדינות והארגונים שמשמיצים את ישראל מנסה לסכסך בין נתניהו לידידות הגדולות של ישראל מתוך שנאתם לנתניהו .

  8. המשותף בין השלטון בהונגריה לבין השלטון בישראל היא אפליה נגד מיעוטים(עע חוק הלאום) ולכן נוצרה ברית אידיאולוגית בין הימין בישראל לבין הימין בהונגריה. לקרוא לאורבן אנטישמי זה סתם קליקבייט. הוא מפלה כנגד כל המיעוטים. אם כבר, החיבוק של ביבי הופך אותו לפחות אנטישמי.

    1. געש 82, יש מיעוטים ויש מיעוטים.
      כשאורבן רואה שיש מיעוטים ששורפים חנויות כדי לחגוג את ניצחונה של צרפת, שאונסים בחורות כדי לחגוג את סילבסטר, שמרביצים לזקנות כי הן גרות בשכונה ומתעמתים עם שוטרים כדי לשרוף את הזמן, אורבן לא רוצה אותם בהונגריה.
      אורבן צודק. הוא צריך להגן על שלומם של החנויות, של הבחורות, של הזקנות ושל השוטרים של ארצו. האחרים טועים. והם טועים כי הם עדיין שבויים במוסר המעוות שהומצא ע"י היהדות הגלותית שכדי לשרוד בסביבה עוינת, הייתה צריכה לסרס אותה ולהסיר ממנה כל אינסטינקט אלים ולוחמני. היהדות הגלותית הייתה צריכה להפוך את הסביבה לבבואה של עצמה. המוסר הזה הושלט על ידי היהדות הגלותית, עם האמנציפציה, באקדמיה, בעיתונות, בספרות ובקולנוע והצליח לשטוף את מוחה של הסביבה. הסביבה הזו מושמדת עכשיו בצרפת, בבלגיה, באנגליה ובשוודיה. המוסר היהודי-גלותי תמיד היה מתכון מעולה להשמדה עצמית. עובדה, בגלל המוסר הזה, סירב היהודי ליאון בלום לתקוף את גרמניה הנאצית בעודה באיבה ב-1933 והשאר ידוע.

  9. מאמר איכותי, שנקודתו המרכזית מדויקת. אורבן הוא לא אויב היהודים או מדינת ישראלים. מצחיק (ובאותה עת, מצער) שישנם אנשים "משכילים" במדינת ישראל שרואים (או לפחות טוענים) שהונגריה מהווה איום חמור יותר לישראל מאשר איראן…

  10. האבודה לא חברה באינטרנאציונל הסוציאליסטי מאחר ופרשה ממנו לאחר שחבר ל- BDS. (נראה לי שעדיף לכתוב את שם המפלגה באות "א" כדי להמנע מתביעת דיבה, בנושא זה).