המהפכה שלא הייתה: איילת שקד עובדת על כולכם

בניגוד לסיסמאות שהיא מנסה למכור, כהונת איילת שקד התאפיינה בעיקר בדילים רעים ובהמשך השתוללות האקטיביזם במערכת המשפט

פוליטיקאית מוכשרת, מעט מאוד קבלות. שרת המשפטים שקד | פלאש90

אין שום ספק שאיילת שקד היא אישה מוכשרת, שהתקדמה בזינוק מטאורי ובזמן קצר מאוד למעמד של שרה מובילה. מי שקידם אותה היה נפתלי בנט, אבל לא מופרך לומר שכיום הוא זה שעומד בצילה, עד כדי כך שמפלגת 'הימין החדש' מציגה את עצמה "בראשות שקד ובנט".

אין ספק גם ששקד ידעה לאסוף סביבה יועצים טובים, והיא מתנהלת כפוליטיקאית מנוסה. כידוע, יש לשקד גם מספר מעריצים שרופים בימין. זו אזהרה מקדימה בשבילם: המאמר כאן עוסק בנתונים ידועים, אך כידוע מעריצים שקשה להם לשמוע עובדות לא נוחות עלולים לחוות במהלכו כעס ותסכול.

העובדות מוכיחות שלשקד יש מערכת מצוינת של יחסי ציבור והסיסמאות שהיא מטמיעה, המהללות אותה ומספרות בשבחה ובשבח ה"מהפכה" שהיא עשתה, נקלטות היטב בקרב אנשים רבים. אבל במבחן המעשים, כשמנקים את רעשי הרקע, מתברר שפועלה של שקד רחוק מאוד – הפוך אפילו – מהדימוי שיצרה לעצמה.

אקטיביזם בטורבו

העובדה המרכזית שחייבת להטריד כל ימני עם גרם של חוש ביקורת היא שתחת שקד כשרת המשפטים העלה האקטיביזם המשפטי הילוך והגיע לשיאים חסרי תקדים. סקרנו את התהליך המטורף הזה ב'מידה' בזמן אמת. אפשר להזכיר כאן סוגיות כמו ביטול חוקים, ביטול התקציב הדו-שנתי, ההתערבות בגיוס בני ישיבות, ביטול שיקול הדעת של שר הפנים בשלילת תושבות, ועוד הפקעות סמכויות חקיקה וממשל כפי שלא היה מעולם בעבר. היפר-אקטיביזם בטורבו.

שקד ואסתר חיות | פלאש90

התשובה של שקד לטענה הזו היא שמינתה הרבה שופטים שמרנים. אבל זו או טעות, או הטעיה. שמרנות במשפט היא ההפך מאקטיביזם, קרי שופט שנטייתו היא לא להתערב בהחלטות המדינה אלא אם כן הן חורגות בבירור ממובנו הברור של חוק כתוב. לפי הקריטריון הזה, שקד מינתה לעליון שופט שמרן אחד בלבד – פרופ' אלכס שטיין (מינוי ראוי מאוד אך בודד) כל שאר מינוייה אקטיביסטיים בהחלט – גם אם מעטרת את ראשיהם כיפה והם הולכים לבית הכנסת.

למעשה שקד בזבזה הזדמנות חד-פעמית. בתקופתה כשרת משפטים התמנו לעליון שבעה שופטים חדשים: הזדמנות נדירה, שאולי לא תשוב, לשנות חלק משמעותי מהמאזן הפרוגרסיבי בבית המשפט תוך קדנציה אחת. במקום זאת העדיפה שקד, בהחמצה היסטורית מובהקת, למנות שופטים שנוחים למערכת בהשקפתם המשפטית. בכך למעשה המשיכה שרת המשפטים את המהפכה האקטיביסטית וביססה את מורשת אהרן ברק, בזמן שהיא מרדימה את הציבור בסיפורים על מינויים שמרנים.

התוצאה היא כאמור זינוק חד באקטיביזם המשפטי, עובדה ברורה ואמפירית. אבל השיא עוד לפנינו: המהפכה החוקתית נשענה לכאורה על חוק יסוד 'כבוד האדם וחירותו'. כעת עומד בית המשפט העליון לדון בעצם הלגיטימיות של חוק יסוד, חוק הלאום. כלומר, מערכת המשפט בתקופת שקד הפכה לחופשית לחלוטין מכל אילוץ חקיקתי.  ישות אוטונומית לגמרי, שלא סופרת אף אחד יותר. כאמור, כל זה קורה תחת שקד. לו היה זה קורה תחת ציפי לבני, מה היה אומר הציבור הימני?

השרה נפקדת

כך התבסס בתקופת שקד האקטיביזם בבית המשפט העליון. ומה בזירות האחרות? לא פחות חשוב לבחון את התפקוד של שקד במשרד המשפטים עצמו. התשובה היא שגם במשרד המשפטים התבססו נורמות ומינויי השמאל, תחת הלגיטימציה שהעניקה לדברים שרת הימין איילת שקד.

ציפי לבני מינתה בחודשים האחרונים לכהונתה את אמי פלמור למנכ"לית משרד המשפטים. פלמור הגיעה מלב המערכת המשפטית והיא דואגת לאינטרסים שלה. באופן תמוה ביותר שקד השאירה אותה בתפקיד לכל אורך כהונתה. המשמעות היא שניהול המשרד והמינויים לתפקידים הניהוליים נשארו בשליטה מובהקת של השמאל, ולא אותגרו על ידי שקד (סיפור מדהים בעניין הזה יעלה במידה בעתיד הקרוב). שקד אולי הרוויחה שקט מהדיל הזה, אבל מדינת ישראל והימין הפסידו.

עוד יותר מטריד לגלות שאת אותה הגנה הרמטית שמקבלים אנשי משרד המשפטים ובתי הדין משקד, מקבלת גם הפרקליטות. הילה גרסטל התפטרה מתפקידה כנציבת הביקורת על הפרקליטות ב-2016, ואמרה דברים נוקבים ביותר על הפרקליטות ועל העומד בראשה, שי ניצן. שקד קיבלה כאן הזדמנות פז לקדם ביקורת ראויה על הפרקליטות ולשים גבולות להתנהלות שלוחת הרסן של המערכת. במקום זאת היא נפנפה הכל הצידה והעדיפה להשאיר פרקליטות לא באמת מפוקחת שפועלת בבריונות וללא נורמות שקופות וראויות כלפי הציבור. ושוב, שקד קיבלה שקט אישי, אבל מה קיבל עם ישראל?

שי ניצן | פלאש90

התוצאה היא שהפרקליטות תחת שקד, כפי שמכריז בגאווה שי ניצן, מקדישה משאבים אדירים במאבק ב"שחיתות השלטונית", שם מכובס להכרזת מלחמה נגד פוליטיקאים שהפרקליטות לא מחבבת, בשיטות שכל הציבור רואה את בריונותן. שי ניצן, פקיד לא נבחר שעל תפקודו נמתחה ביקורת קשה, הפך תחת שקד לחורץ גורלות של אומה שלמה, והוא מקבל לכך חופש פעולה מלא מהשרה.

רק לפני כחודש השתתף ניצן בכנס 'גלובס', שם ניצל את הבמה כדי "לעדכן" את הציבור בהתקדמות בתיקי נתניהו, להשמיע ביקורת על חקיקת הכנסת, ולבשר שחוק שנחקק בכנסת בדבר גירוש משפחות מחבלים "הוא בלתי חוקתי לדעתו של היועמ"ש ופרקליט המדינה".

כך הפך פרקליט המדינה תחת שקד למחוקק-על, ויחד עם היועמ"ש מנדלבליט הוא מקבל משקד גיבוי מלא ומוחלט. שרת המשפטים לא מבקרת אותם, מעולם לא תהתה על זכותם לפעול בשיכרון כוח וליצור תקדימים משפטיים נגד פוליטיקאים, נגד הכנסת ונגד הממשלה, ושוב ושוב משרתת את האינטרסים שלהם בנושאים מהותיים.

בעידן שקד תופרים תיקים

לאור כל זאת, אין שום פלא שבתקופתה של שקד התגייסה מערכת האכיפה לסיכול איום ואנטי דמוקרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מעולם לא הייתה מראית עין חמורה יותר לניסיונות תפירת תיקים, מלווים באינספור הדלפות פליליות לכאורה ושערוריות מצד היועצים המשפטיים והפרקליטות.

ההאשמות נגד נתניהו מופרכות ותקדימיות, והתהליך כולו הוא מסע ציד שמאופיין מתחילתו ועד סופו באכיפה בררנית. לראש הממשלה אין זכויות, המערכת רודפת אותו עד שיורשע, ובמסגרת מסע הציד כל עבריין זוכה להסדר עד מדינה, אם הוא רק מסכים להעיד נגד ראש הממשלה.

תחת מי מתנהל כל זה? תחת שקד. ומה יש לשקד להגיד? תחזיקו חזק. בראיון מלפני כחודשיים טענה שקד שהפרקליטות לא תופרת תיקים. "זו הייתה אגדה אורבנית", אמרה, ועל ניצן ומנדלבליט הוסיפה במפורש: "אני מכירה את ראשי המערכת של היום ויודעת שהם לא ראשי המערכת של פעם. שי ניצן ואביחי מנדלבליט לא יתפרו לאף אחד תיק".

במילים אחרות, איילת שקד לא רק עומדת מנגד מול השתוללות "שומרי הסף", היא אף מהללת את המערכת ששמה לעצמה מטרה להפיל את ראש הממשלה. ואם כל זה לא הספיק, רק לפני מספר ימים נודע שעד המדינה שלמה פילבר, שקיבל ממערכת האכיפה תחת שקד פטור מלא על עבירותיו (לכאורה) רק כדי להפליל את נתניהו, עובד כיועץ של 'הימין החדש' בראשות שרת המשפטים. אי אפשר היה להמציא יותר דיפ-שטעטל מזה, ובכל מקרה ברור שמדובר במעשה בלתי ראוי ולא מוסרי, שרק מעריצי שקד יכולים לנסות להצדיק.

היה משעשע גם לראות את ההתפתלויות של שקד בתקשורת על כך שאסור היה לפרוץ לטלפון של אפי נוה (אולי מלחץ שיתגלו המסרונים שהחליפו ביניהם). תחת ידיה שלה המערכת המשפטית הפכה למערכת הפללה שסולחת לכל עבריין על פשעיו ובלבד שיעיד נגד נתניהו. מה שעשו לנוה הוא טיפה קטנה ממה שהמערכת עליה שקד מופקדת עושה לנתניהו כבר שנים. אבל עכשיו יש קצת ריקושטים, אז שרת המשפטים נזכרת שיש דבר כזה שלטון החוק, ושמסע ציד נגד אנשי ציבור וה"מלחמה בשחיתות" של הפרקליטות היא אולי דבר בעייתי.

הדילים שקברו את המאבק

אחד המאפיינים הבולטים של כהונת שקד במשרד המשפטים הם ה"דילים" השונים שעשתה, שפגעו פגיעה קשה במאבק נגד האקטיביזם השיפוטי.

כך בדיוק קרה גם עם התרגיל שעשתה שקד לח"כ אמיר אוחנה, שהגיש הצעת חוק לפיה היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה ימונו על ידי השר. מובן מאליו שהמערכת המשפטית התגייסה לסיכול המהלך, שהייתה מחלישה אותה ומחזקת את המשילות של נבחרי הציבור. אבל מי הוביל את המהלך של המשפטנים נגד אוחנה ונגד המשילות? לא פחות מאשר שרת המשפטים איילת שקד, שהצעת חוק משלה עיקרה את כל ההיגיון מהיוזמה של אוחנה וחיזקה את המערכת המשפטית. ספרו לי עוד על "המהפכה" של שקד ועל "משילות".

נוה ושקד | פלאש90

ואם כבר הזכרנו את נוה, כדאי לזכור שגם פה שקד עשתה דילים רעים, וקידמה את הכוחות השליליים והקיצוניים ביותר בלשכת עורכי הדין. במקום לקדם משילות, להוציא את עורכי הדין מהוועדה לבחירת שופטים ולקדם את הפרטת הגילדה, שקד שימרה ואף חיזקה מערכת שהיום מתברר לעיני כל עד כמה היא גרועה ומושחתת.

הדילים של שקד כללו גם פגיעה קשה במתמחים המשפטיים, מפני שהגילדה רצתה לצמצם את מספר העוברים בבחינות הלשכה. שקד הליברלית לא היססה לפגוע בהם ולרמוס אותם, כשהיא מסבירה שיש יותר מדי עורכי דין. התרענו והזהרנו על תרבות הדילים ההרסנית הזאת ב'מידה' גם מראש וגם בזמן אמת.

יתכן שהיו לכל אלה סימנים מוקדמים, ובעיקר אני מתייחס לתמיכתה של שקד בחוק שנועד לחסל את עיתון 'ישראל היום'. בכנס של 'מקור ראשון' בחודש מרץ הודתה שקד כי "תמכנו בחוק 'ישראל היום' כי העיתון התעמר בנו, פשוטו כמשמעו". אבל האמירה הזאת בעייתית מאוד. ראשית, כי אין שום אינדיקציה אמתית לכך שהעיתון התעמר בבנט-שקד. אולי הוא לא ליטף וחיבק אותם בהתלהבות כמו 'ידיעות אחרונות', אבל בוודאי שלא "התעמר". שנית, 'ישראל היום' היה עיתון לאומי ופרו-התיישבותי, אבל כנראה שאת שקד-בנט זה לא מעניין. הם במרכז והם העניין וכל דבר אחר, לאומי או לא, לא קיים ולא חשוב ואפשר לרסק אותו.

ציון נכשל במבחן

כשארדן התגלה כשר חלש מול אלשיך, ביקרנו אותו כאן באתר נחרצות. וארדן לפחות ביקר את אלשיך, גם אם לא פעל מספיק. שקד, לעומת זאת, לא רק שלא עושה, היא מהללת את המערכת האקטיביסטית שעליה היא מופקדת, שבתקופתה גרפה וניכסה לעצמה עוד ועוד סמכויות, עוד ועוד כוח.

המבחן האידיאולוגי המרכזי של כל שר הוא ברור וחד-משמעי: האם השאיר אחריו משרד טוב יותר. התוצאה במקרה של איילת שקד ומשרד המשפטים ברורה לגמרי וחד-משמעית. שקד משאירה מערכת משפטית הרבה יותר אקטיביסטית וחזקה, עם יותר סמכויות, יומרה, יוהרה ומוטיבציה לכפות את דעתה על נבחרי הציבור. שקד נכשלה לגמרי בניסיון לרסן את בית המשפט, לא עשתה שום רפורמה במשרד המשפטים, וגיבתה וחיזקה את היועמ"שים והפרקליטות במלחמתם בנבחרי הציבור.

במובן הזה, אם מסתכלים מעבר ליחסי הציבור שלה, כהונתה של שקד הייתה כהונה עייפה ומלאה בעסקנות, שרק חיזקה את המערכת והעצימה את האקטיביזם. אם שמים את האמירות לחוד ואת המעשים לחוד, ברור לגמרי שכהונתה של שקד היא ההפך הגמור של מה שהיא מתגאה בו: לא הייתה פה שום מהפכה. היא באה להסתדר עם מערכת המשפט, ובפועל חיזקה אותה לכל אורך הדרך.

בדבר אחד שקד יכולה להתנחם. לא לשווא יצאה מערכת המשפט להגנתה בהקשר לפרשת אפי נוה (הזכירו לי עוד נבחר ימין שהמערכת הגנה עליו). הסיבה היא שאיילת שקד אידיאלית למשפטנים: הם ממשיכים לעשות כרצונם, בזמן שהיא מוכרת לימין סיפורים על ה"מהפכה" הפיקטיבית שהיא מחוללת. תמורת השקר הזה המערכת תיתן לשקד את כל הגנה שבעולם, ולא משנה מה ימצאו בטלפונים של אפי נוה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

165 תגובות למאמר

    1. למה בכלל דורשים מאיילת שקד שתיאבק באקטיביזם השיפוטי? הרי שקד (וגם בנט) לא הגיעו לפוליטיקה כדי לקדם את הדמוקרטיה היהודית אלא כדי להחליש את הליכוד ולפגוע בנתניהו, ובתור שכאלה הם בהחלט עבדו יפה כדי למלא את תפקידם, והם מתכוונים להמשיך בכך גם במסגרת "הימין החד"ש".

      http://www.conspil.com/2018/10/shaked-fiktzia/

      http://www.conspil.com/2018/11/benneth-ve-shaked-sojney-shinuy-reformim-shel-ha-cfr/

    2. כותב המאמר צודק לחלוטין בכל מילה. מילים נוקבות וחזקות. דבר אחד הוא מחמיץ, לא יהיה שינוי ולא יהיה רפורמה ללא שינוי בשיטת הבחירה לעליון. הם יתנו לה למנות את שטיין ועוד העיקר שלא תשנה את שיטת הבחירה. התמיכה שלה בחוק ישראל היום גם הוא בעייתי. שוחר חירות אמיתי אפילו בשינה באינסטינקט מידי לא היה תומך בחוק הזה.

    3. כל מילה נוספת מיותרת
      צודק בהחלט
      ניתוח מעמיק וממצה כל הכבוד

  1. השאלה היא מה היא יכלה לעשות ,
    ומה עשו ימנים אחרים שהיו בתפקיד לפניה ,
    נראה שאתה סתם מלכלך ,
    אולי יכלה לעשות יותר ,
    אבל הכי קל להגיד -תשני את הועדה לבחירת שופטים ,
    תשני סדרי עולם ,
    אבל תראה לי ימני אחד שעשה את מה שהיא עשתה בקדנציה שלה .

    1. מה שמירי רגב עשתה במשרד התרבות:
      אתם תעשו מה שאני רוצה, או שאתם לא תעשו כלום בכלל

    2. הכתיבה של איפרגן מזכירה את הכתיבה של אורי דן על אריאל שרון.
      ולגופו של עניין, שקד עשתה עבודה טובה מאוד בעיקר בשינוי הכיוון של המערכת, גם אם זה לוקח זמן.
      ולמרות זאת לא אצביע בשבילה כי אני מעדיף להצביע למפלגה דמוקרטית.

  2. אולי לשם שינוי תספר איך ביבי לאורך כל ההסטוריה מחבל באפשרות למנוע שליטת משפטנים בממשל.
    אולי תספר לנו איך מינה את כחלון הנוכל ל"שומר שלטון החוק" לצורך לחבל בחקיקה נחוצה.

    1. זהו עניין אחר. בעניין ליצניהו שתמיד מצליח בכל הזדמנות קטנה שאפשר, לא לשנות דבר בבית המשפט או בקרב משפטנים, נא לזכור שבהנהגתו נלקחה מהממשלה אפשרות לבחור בעצמה את היועץ המשפטי. לכן לא צריך להיות מוטרדים במיוחד ממה שעובר עליו מכל הכוונות לכתבי אישום ומהחקירות. ליצניהו לא התחשבר באזרחים והוא עכשיו אוכל אותה.

    2. בלי כחלון (10 מנדטים) לא הייתה לו ממשלה.היום ברור שפחלון המושחת פעל למען פחלון ומשפחתו.העביר הטבה של מיליארד שקל לחברה שאחותו עבדה כבכירה בה.ביודעו שיצטרך אתרוג ממערכת המשפט.תמך והגן עליה מכל שינוי והמשך האקטיביזם השיפוטי.הוא למעשה היה צריך להשפט במקום שבו כיום ביבי נשפט.

  3. מה שנדרש הוא לפחות:
    שינוי עמוק בפרקליטות תחילה יש להוציא את כל אותם בוגרי קרן וקסלר והקרן לישראל חדשה. —- שקד לא שינתה את כוח האדם.
    פיקוח מיטבי על הפרקליטות. שקד הבריחה את גרסטל שניסתה בכנות לשנות.
    שינוי שיטת בחירת השופטים לחלוטין כך שרק נבחרי ציבור יבחרו שופטים. —– שקד לא שינתה מאומה
    הפרדה בין היעוץ לממשלה לבין התביעה. שקד לא הפרידה.
    על הממשלה לבחור בעצמה את היועץ. שקד עקרה נסיון לשוב לכך.
    שקד לא ראוי לראותך שוב במשרד המשפטים.

    1. הכל נכון, אבל אסור לשכוח שכל הקדנציה כחלון התנגד לכל השינויים שמנית, וראש הממשלה סייע לו להכשיל כל יוזמה כזאת.

    2. לאלון
      נכון ואם לא כחלון אז בני בגין ומקודם גם דן מרידור שראש הממשלה בעצמו הביא עד שהליכוד כבר לא יכל לשאת את מרידור הפוחלץ הצבוע. אבל אם כל האפשרויות לכתבי אישום נגדו אולי יסכים שמישהו יעשה קצת סדר בפרקליטות ובבית המשפט. אם לא למען עם ישראל לפחות למענו עצמו.

    3. גרסטל לא צדיקה
      גדולה תאמין לי

    4. למגיב מס' 3: על כל אחד אפשר להגיד שהוא "לא צדיק" ולברוח מהמקלדת בחסות האנונימיות. יש כאן מידע מאוד מאוד חמור לגבי ההתנהלות של איילת שקד, ואם אתה מעוניין להביא מידע חמור כזה על השופטת גרסטל – נא הבא אותו באופן שניתן להתייחס אליו.

  4. רק כשיהיה רוב ימני מובהק אז יהיה כח להלחם
    במערכת המשפט.פרקליטות.וכדומה.
    כרגע אין מספיק כח אמיתי.
    נתניהו פוחד להלחם בהם אולי מאימת התיקים.
    כחלון חושד לאחיו.
    שקד מתמרנת בלי תמיכת ביבי ופחלון.
    אז המצב בטטה.

    1. שקד חיבלה וסרסה.
      הבריחה את גרסטל כאשר לא נתנה לה שום גיבוי. וגרמה להפחתת סמכויותיו של המפקח על הפרקליטות.
      שקד סרסה את החוק לבחירת היועץ המשפטי על ידי הממשלה.
      ברחה ממהצבעה על חוק ההתגברות.

    2. בקרוב סוף לשלטון המשחית של הימין, אמן

    3. כמה שאתה תמים…גם אם שפניהו סמרטוטיהו יקבל 120 מנדטים – כלום לא ישתנה ! כי האיש מפחד מהצל של עצמו , כל המדיניות שלו גם בפנים גם בחוץ גם בביטחון גם בכלכלה – היא מדיניות של הכלה, חוסר התמודדות, פחדנות ושקר …

  5. מאמר מגמתי וחסר ביסוס עובדתי לטענות.
    כשם שטענת על שקד שמוכרת סיסמאות – גם אתה כך.

    לקחת עובדות ופירשנת לפי הבנתך,
    אולי אתה צודק אבל חסר ביסוס, לא יצאת מגדר השערה.

    1. המאמר נכון, מגובה בעובדות, המגמתיות היא בתגובה שלך ודומיך

    2. אכן.מאכזב. גרוע. הכי בוטה,חוק היועמ"ש.הכל עובדתי.ההפך מדבריך.מהערכת שקד ,שוכניתי כי לא נעשה דבר טוב,בעיקר חוק היועמ"ש החדש,מינוי ל7 שנים,טרוף

  6. נו באמת יאללה תגידו אנחנו נרמוס כל מי שלא ביבי וזהו.. הגיב:

    שוב יש כאן מגזין של ביבי

    1. מה רע באתר התומך בנתניהו? למה אתה מממן אותו והוא מאכזב אותך? הוא ממומן מכספי משלם המיסים והוא חייב לכן להיות מאוזן? אתר פרטי, חופשי, של בני חורין התומכים בנתניהו

    2. לחצוף שעבורו זה מגזין של ביבי!!! מי אתה בכלל שתקבע לנו מה לכתוב ואיפה?! החוצה לאל ארד נוכל צבוע! הגיב:

      כמה קל ללכלך בלי לומר דבר. פשוט להשפריץ רעל מהלוע ישר למקלדת!

      מה כואב לך???

  7. להציג את ארדן כאיש עשייה (אפילו כלא עשייה), זה קצת עלבון למוניטין של מידה.

  8. היא עשתה יותר מכל שר משפטים בעשורים האחרונים.
    נראה שהיא נמצאת בלב שדה מוקשים, וצריכה לנוע בזהירות.
    חבל שלא הזכרת את חוק היועמ"שים שקידמה ואת העברת סמכויות הדיון בנושא יו"ש מבג"ץ לבית המשפט המחוזי. ואגב, היא כן מינתה שופט שמרן, יחיד מזה עשרות שנים.
    לדוגמה, נתניהו לא יכול להתגאות בכל אלו בהיבט של מערכת המשפט.

    1. חוק היועמשים של שקד דווקא מוזכר פה לא לטובה, ובצדק

    2. בשדה מוקשים – מפוצצים את כל המוקשים ! ואת זה האפסית שקד לא עושה ! וגם לא תעשה !

  9. לא יודע לגבי כל השאר אבל ״ישראל היום״ התעמר בבנט ושקד. זו עובדה ואני זוכר את זה היטב. לצד תפקידו כעיתון ימני והתיישבותי הוא שימש גם התוקף של כל מי שעלול לאיים על נתניהו באותן בחירות. הביקורת שלך על שקד נכונה ברובה אבל לא צריך לשקר ולהתחמק. ישראל היום התייחס לבנט ושקד כמו שוויינט וידיעות אחרונות מתייחס לנתניהו.

    1. ראיון חסוי עם בניטו

      מדוע פרסמת בתעמולת הבחירות שלך ב-2013 את תמונתך תחת הסמל של הליכוד?
      מה רצית, שאני אודיע מראש שאחרי הבחירות אחבור ליאיר לפיד ואסרב להיכנס לממשלה בראשות הליכוד?

      מדוע לבש הרב אביחי רונצקי מדים ודרגות במבצע "צוק איתן" למרות שלא גויס כחוק?
      כי לא היתה דרך אחרת שבה הוא היה יכול להיחשף למידע סודי ולהעביר לי אותו.

      ולא חששתם שהוא יודח מתפקידו בגין חבירה אליך והפרת הקוד האתי?
      להפריע לנתניהו לנהל את העניינים זה נראה לי מספיק חשוב כדי להיות נועז ולהפר את הקוד האתי.

      אבל בהתקפות שלך על נתניהו באמצעות המידע המסווג שקיבלת מרונצקי, מסרת לאויב מידע על מהלכי צה"ל בזמן אמת וגרמת למוות מיותר של חיילי צה"ל?
      כפי שאמרתי – המטרה העיקרית של הבית היהודי בראשותי ובראשות איילת שקד היתה לנגח את נתניהו, וכל השאר – זוטות.

      מדוע קידמתם את החוק לסגירת "ישראל היום"?
      כי זה העיתון היחיד שפרסם מידע מסווג על הפעולה הנועזת שלי ושל הרב רונצקי במבצע "צוק איתן", וכל בר דעת מבין שאסור היה לפרסם את המעשה הזה, כי הוא משחק לידיים של האויב הכי גדול שלנו – בנימין נתניהו.

      מדוע חבשת כיפה על הראש?
      מה יש, רק לאברום בורג ולאבישי רביב מותר להתחפש לדתיים-לאומיים?

      זה לא קצת מעייף לחבוש כיפה על הראש בלי להיות דתי?
      כמו שכבר אמרתי – המטרה מקדשת את האמצעים.

    2. אין לך מושג מה קורה בווינט.

  10. חזק
    איפרגן יא תותח!

    אין פרות קדושות.
    צודק. שקד לא סיפקה את הסחורה

  11. אף פעם לא אהבתי פוליטיקאים לא משופשפים… מי שעולה מהר ירד מהר.

  12. המסקנה המתבקשת היא שרק מפלגה שמקדמת מנגנון שבו השופטים ממונים ע"י נציגי העם, כלומר אך ורק חברי הכנסת,.
    כיום המפלגה היחידה שמקדמת כזה דבר זו מפלגת זהות בראשות משה פייגלין

    1. אני, חבר מרצ רשום, תורם ל"עוצמה יהודית" ול"זהות": ככל שיותר קולות ימין יתבזבזו על מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, כך יגדלו סיכויי השמאל להרכיב קואליציה אחרי הבחירות. זו הסיבה שהרבה חברי מרצ כמוני תורמים כסף ל"עוצמה יהודית" ול"זהות". חבל שהקרן החדשה מנועה מלתרום להם, אחרת היינו רואים גם אותה ברשימת התורמים ל"עוצמה יהודית" ול"זהות".

    2. אכן! יש לחסל את בג''צ במתכונתו הנוכחית. אך ורק ממשלות ישראל תבחרנה את השופטים! הגיב:

      יש לחסל את בג"צ במתכונתו הנוכחית בה השופטים בוחרים את עצמם בעצמם באמצעות ועדה חשאית המתנהלת בלא נהלים כתובים, לפי קריטריונים לא ברורים, באמצעות מסלולים עוקפי ועדה סטטוטורית. יש לבטל את כל השיטה הזו.
      את השופטים תבחרנה, כמו בכל העולם הדמוקרטי, אך ורק ממשלות ישראל המתחלפות ורק לאחר שימוע עומק בכנסת, במהלכו תובררנה עמדות המועמדים ויחסם לעם היהודי ולזכותו על ארצו, הקודמת לכל זכות אחרת.

      מי שיש לו בעיה עם ההמנון או הדגל לא ישמש שופט במדינה היהודית.

      יש לקבוע בחוק שהיועץ המשפטי לממשלה ייבחר אך ורק על ידי הממשלה, כראות עיניה ובהתאמה עם האידיאולוגיה הפוליטית שלה ולא יונחת כפי שקורה היום, כאחד מרשימה שבג"צ קובע.

      יש לקבוע בחוק שהיועץ הינו אך ורק יועץ ואינו קובע דבר לגבי מדיניות הממשלה או מינוייה לתפקידים שונים – שכן כך מתבצעת אידיאולוגיה הלכה למעשה.

      אהרון ברק הוא שקבע בפסיקה הזויה שעצות היועץ יחייבו את הממשלות ומאז שולט היועץ מטעם בג"צ על המדינה. יש לבטל את הפסיקה – שאינה מעוגנת בחקיקה כלשהי.

      אשר לטענה שהפקדת סמכות המינויים במערכת המשפט בידי הכנסת תביא לפוליטיזציה פסולה של ההליך, התשובה היא פשוטה:

      אם הכנסת כשירה לשרת כנציגת העם לצורך חקיקת חוקים שבכוחם אף לחייב כנסת עתידית, יהיה זה מופרך ואף מגוחך לטעון שהיא איננה כשירה לאשר את המינויים לאותו גוף אשר יפרש את החוקים שהיא חוקקה.

      מנגנון דמוקרטי חדש לבחירת שופטים חיוני לא רק לשימור מעמדו של בית משפט החשוף לביקורת ציבורית גוברת. הוא אף ימלא תפקיד חשוב בחיזוק הדמוקרטיה הישראלית בכללותה.

      בין התופעות המסוכנות ביותר העלולות לאיים על משטר דמוקרטי בולטת התפתחותה של תחושה בקרב העם שדעתו אינה נחשבת, שאין לו כל שליטה על מושליו וכי אין טעם אפוא שייטול חלק בענייני ציבור.

      השיטה הנוכחית למינוי השופטים בישראל מעודדת בדיוק את התפשטותה של מחלה זו, שכן המסר שלה הוא שאין להותיר בידי נציגיו הנבחרים של העם את ההחלטות החשובות ביותר ושמשום כך הרכב בתי המשפט חייב להיקבע בידי ועדה סגורה.

      ממשלת "ימין" ממנה רדיקלים סמולנים חסרי כישורים לרמטכ"ל, נגיד הבנק, פרקליט המדינה.

      ממש לא מדובר באליטה כי אם בכנופיה פיאודלית כמו בירדן, מצרים וסוריה.

      לעיון:

      http://rotter.net/forum/gil/27766.shtml

  13. איילת שקד היא מסוכנ.לעם ישראל כולו!!! ימין שמאל מרכז. כולם כי היא מחפשת שלטון ושררה. היא אשה רעה!!! עונש שאלוהים שלח לנו

    1. בוא תשמע איך אתה נשמע לנו: שמעון כהן מסוכן לעם ישראל כולו. הוא איש רע. עונש ששלח אלוהים. הגיב:

      נכון מנומק להפליא???

      חה חה חה

      כך אתה נשמע לנו!

      מה דעתך על דבריך?

  14. המאמר הביקורתי, ראוי ביותר. וזה המקום לדון בו.
    אין ספק שבמבחן התוצאה, נשארנו עם מערכת משפט בעייתית. כך למשל, בעיית המסתננים מחריפה, כי משרד המשפטים "עדיין בודק". למרות שכבר אפשר סופסוף לגרש את האריתראים.
    גם תמוה שאין רשימת מועמדים לימין החדש.
    כעת הכדור אצל איילת שקד להשיב לטענות.

  15. מאמר חשוב מאוד וחושפני המאיר את כישלונה המוזר מאוד של מי שמתיימרת לייצג את הימין ובפועל פועלת למען השמאל. בנט ושקד מתגלים כסכנה החמורה ביותר כיוון שהם פועלים כגייס חמישי חתרני וערמומי עד אין קץ

    1. נכון מאד היטבת להגדיר! הצמד הזה הם בהחלט 'סוכנים כפולים' מסוכנים!

  16. אתה מבלבל את המוח כניראה שאתה עוד שמלאן חייל של המערכת המישפטית אתה לא רואה את המעלות והשינויים שהיא עשתה אלה אתה רואה רק את מה שהיא לא עשתה , תכשיב מלומד שעמותך המילחמה במערכת המישפטית של שי ניצן ואהרון ברק היא מילחמה ארוכה וצריך לנהל אותה בחוכמה ובתחבולות ולכן היום אנו במאבק רציני עים אהרון ברק , ופרשת נווה נוצרה כדי ליפגוע באיילת ולהזיז אותה מדרכה

    1. אכן.רוצים לפגוע האיילת שקד.כי היא מסמלת מאבק ,אך שלא בוצע!! כפי שכותב איפרגן,אף החמיר.זו עובדה.שקד רבת קסם,אך חברה לאוייב הפנימי,מערכת שילטןן החוק ואי קיום החוק.

  17. מאמר בושה וחרפה. לא שאין מקום לבקר את שקד, אבל קצת פרופרציות. היא עשתה בתפקידה יותר ממה שעשו כל שרי המשפטים הקודמים של ממשלות הליכוד גם יחד.
    היא אשמה שבמשטרה ובפרקליטות תופרים תיקים? אולי אשם מי שמינה את ציפי לבני לשרת המשפטים בקדנציה הקודמת?

    1. ראיון חסוי עם השקדייה

      למה קידמת את החוק לסגירת "ישראל היום"?
      כדי לסתום את הפה לימין.

      למה את נוסעת בשבת?
      כי אני חילונית שתפסה טרמפ על המפלגה הדתית-לאומית כדי לחבור ליאיר לפיד נגד הדתיים.

      למה אפי נווה (יו"ר לשכת עוה"ד) התפאר שאת מונעת הרבה פעולות נגד בג"צ?
      כי הוא לא יודע לשתוק כמו בני גנץ.

      למה לא העברת מתפקידה את מנכ"ל משרד המשפטים אמי פלמור הידועה כתומכת מרצ?
      כי אין לי שום בעיה עם מרצ.

      למה לא עשית שום שינוי במחלקת הבג"צים?
      כי הייתי עסוקה בסירוס החוק של ח"כ אוחנה בעניין בחירת היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה.

      למה יש לך טוקבקיסטים שכותבים ש"רק חכמים רואים את המהפכה ששקד עשתה במערכת המשפט"?
      כי השמאל בונה על אידיוטים שימושיים שלא מכירים את הסיפור על בגדי המלך החדשים.

  18. ביבי עשה דברים טובים כראש ממשלה. ובנוסף נתן לרשות פלסטינאצית להשתולל בבניה לא חוקית ופעילות אנטיישראלית בזירה בינלאומית, מנע פינוי חאן אל אחמר וחאנים נוספים, מנע בניה בירושלים, והעיקר, חיבל בחקיקה של הפרדה בין הרשויות.

  19. כמו ששיבשו את פרשת רות דוד כך יטייחו את תיק אפי נוה ואיילת שקד ושאר המעורבים הם פושעים שנתנו ידם להשחתה של מערכת החוק והמשפט והרס הדמוקרטיה בישראל :-
    להזכירכם רות דוד ניהלה אירגון פשע מתוחכם ומשומן של תעשיית שוחד הטיית תיקים ותפירת תיקים במשך למעלה מעשור בתוך מערכת החוק והמשפט הישראלית מתחת לאפם של בכירי המערכת שעצמו עיניים ,פעלה להדחתם של שוטרים בכירים ביותר ופרקליטים במטרה להשתלט על מערכת החוק והמשפט בארץ כמו ארגון מאפיה . מונתה במסגרת השוחד שקיבלה לדירקטורית בחברת ב.יאיר שעסקה בהלבנת כספים לאירגון הפשע של אברג'יל כך לפי כתבי האישום שהוגשו בפרשה ,קיבלה מתנות ושוחד במאות אלפי דולרים בהיותה פרקליטת מחוז ,רות דוד יחד עם רונאל פישר הנוכל סחטו אזרחים ושילמו שוחד לבכירי השוטרים בשביל לסגור תיקי שחיתות לרבות תיקי שחיתות בעריית ראשון לציון כפי שעולה מבג"צ 7280/17 , רות דוד הייתה המח והמתכננת מאחורי תוכנית הסחיטה והשוחד בפרשת אלון חסן על פי עדויות של עדי מדינה ולא הועמדה על כך לדין , מפחד החשיפה בכירי הפרקליטות סגרו להם את התיק ומנעו חקירה מטהרת , בג"צ 3049/16 שהוגש נגדה נדחה וכולם מגלגלים עיניים . את כל זה ידעו איילת שקדו ,וינשטיין ניצן ומנדלבליט טייחו ושיבשו .

    1. תגובה נהדרת מאת איילת שקד

  20. כל פסיק בנכתב משקף את.הטמת.כמו m.r.i
    לגוף.האדם, דאפו ענר לכותב יכולת מדהימה לפרוט ולחשוף את האמת.
    צלש נותן אני לכותב הכתבה על יכולת לשקף מציאות באקלים כל כך.קשה במיוחד שמדטבל בשרה שקד שיש בפניה פרצוף תמים, שמקדם p.r משומן היטב של יועצים בנוסף ליכולת.המדהימה ליצר מצג שווא של עשיה.
    אם נוריד את גינוני הנימוסין משובר במצג שווא של שרת מטים שמסוכנת.למדינת ישראל , שרה שמינוי שופטים תואמי אג’נדה בראשה ולר ממש כישורים וראויים..שזה לכשעצמו הרס נורא למערכת המשפט. החיבור לאפי נווה והגיבוי שנתנה לו מקאה את.העיוות החיד שיש ביכולת לייצר. שנים רבות יצטרכו כדי לשקם את ניזקיה במערכת.המישפט . עם ישראל חייב לשקול.רת בחירותיו באפריל הקרוב אחרת קולומביה כבר פה ויהיה קשה עש בלתי אפשרי לשקם.

  21. אולי הכח של השמאל נטוע כל כך חזק
    שכבר הכל רקוב
    אני חושש שביבי לא יכול לסלק את השמאל
    הוא רך מדי כלפי השמאל
    עם השנים ובבחירות אחרי אלו הקרובים
    אולי יהיה ניתן להכניס הנהגה חדשה
    לסלק את הרקובים ולהכניס דם חדש
    שיטפל וישרש את השמאל
    ויזרע על עקבותיהם מלח
    כדי שהם יסתלקו מחיינו הפוליטים
    כל עוד שהם לא בשלטון מקומם באופוזיציה.
    מה שמפחיד זה הכח החדש מפלגות מרכז
    שעלולות לחבור לשמאל ולהגיע לממשלה.
    לכן בשלב זה יש לתמוך בביבי כדי שהימין לא יפול.
    ולאחר הקדנציה שמן הסתם הוא כבר עייף ויפרוש
    אז יהיה אפשר לבנות ימין חזק שלא פוחד.

    1. באמת לא אכפת לכם בשמאל אם מישהו אחר יעמוד בראש הליכוד והבעיה שלכם היא רק עם נתניהו? השמאל הולך בכל הכוח על הראש של נתניהו, כי יודעים שם שאף מנהיג אחר לא יהיה נמרץ ונועז כמו נתניהו ושכל מנהיג ימין אחר השמאל יוכל להפיל או לגרור לצד שמאל בקלי קלות, כמו שהשמאל עשה לציפי לבני, דן מרידור, רוני מילוא ובני בגין. להגיד "נחליף את ביבי בגדעון סער או בגילה גמליאל והכל ימשיך אותו דבר" או "אנחנו לא נגד הימין ולא נגד ביבי אלא רק נגד רפיסות" – זה היתממות של נחשים ארסיים. בשביל כנופיית 'רק לא ביבי' גם חתולה בחצאית יותר טובה מנתניהו. הם לא יכולים לנצח אותו ולשבור את עוז רוחו ונחישותו ולכן הם ממליצים לאנשי הימין לבחור כחלון / סער / גמליאל – דחלילים שלהם שממילא עושים מה שהשמאל מורה להם לעשות. בדיוק כמו דן מרידור, אריאל שרון ואהוד אולמרט.

    2. אתה יודע לקרוא? או סתם דוחף מנטרות.
      כרגע ביבי בוא המועמד
      אחרי תקופתו וכדי לא לאבד את השלטון
      אז הליכוד יצטרך להכין הנהגה חדשה
      בלי בגין.מרידור.רגב.הנגבי.ועוד כמה שתמכו בהתנתקות.הנהגה שתלחם בשמאל בלי פחד.
      אם זה לא מרגיע אותך אז אל תשכח את הכדורים.

    3. כן, אני יודע: ברוסיה של סטאלין נהגו לתייג את חושפי האמת כחולי נפש ולאשפז אותם במוסדות לחולי נפש או בגולאגים מרוחקים.
      כשסטאלין שאל את מייסד הצ'קה (ה"אבא" של הקג"ב) מהיכן יגויסו מפקדי הגולאגים הרבים העומדים לקום, השיב לו קומיסר הבולשת הסובייטי: "אל דאגה, חבר יוסיפ ויסאריונוביץ', יש לי די והותר סגל'ים ורבינוביצ'ים לאיוש כל המחנות".
      אני בטוח שגם בישראל הוא היה מוצא מפקדים פוטנציאליים לגולאגים שלו, במיוחד בין המגיבים ששולחים אותי "לקחת את הכדורים".

    4. מה כתבתי ומה אתה עונה?
      אתה מאשים אותי כאיש שמאל.
      ואתה שקרן.שצורח ככרוכיה.
      אני כתבתי כך ולא משנה מילה
      שכרגע ביבי הוא המנהיג.
      ואחרי תקופתו כשיחליט לפרוש
      צריך לסלק מהליכוד את כל אנשי ימין
      כביכול שתמכו בהתנתקות.
      כל איש ליכוד התומך בביבי יסכים איתי.
      רק חולה נפש כמוך חושף אמת שלא רלוונטית לגביי.יתקוף ויאשים.
      שאלה לחושף האמת
      האם צריך לסלק את אנשי הליכוד כביכול מהליכוד.אלה שתמכו בהתנתקות של שרון.רגב הנגבי.מרידור.וכדומה.
      האם זה דרישת איש שמאל?
      האם אחרי תקופת נתניהו צריך למצוא הנהגה
      ראויה וימנית?
      או שאחרי ביבי שמתי שהוא יפרוש בעצמו
      כי הוא יחליט להיות עם משפחתו בנחת.
      האם צריך לוותר על הליכוד אחרי תקופת ביבי?
      מקווה שתענה כראוי.
      או שאין לך תקנה ואתה יורה על דמויות
      שמהפראנויה כולם שמאל.

    5. סטאלין היה גאה בך. היה ממנה אותך למאבחן הראשי של חולי נפש בממלכה שלו.

  22. את תמונת הסיום של הכנסת הנוכחית – הימנית והביזיונית בעשור האחרון – סיפקה בתחילת החודש אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון.

    חיות החליטה כי בג"ץ ידון בעתירות נגד חוק הלאום, חוק היסוד המסמורטט והמדולל שהעביר "הימין", בהרכב מורחב וחגיגי של 11 שופטים. ההרכב המורחב הוא מחווה לקולגה – שרת המשפטים איילת שקד.

    מדובר במאורע תקדימי ובעל חשיבות עליונה ועגומה. לראשונה בהיסטוריה של ישראל, ידון בית המשפט בפסילת חוק יסוד, חלק מהחוקה הישראלית, האמורה להיות הבסיס לפסיקה ולחקיקה של הרשויות. עצם הדיון בפסילה אפשרית של חוק יסוד, מעמיד את בג"ץ מעל לחוקה, מעל לעם, וקובע באופן מוחלט ומכריע כי הריבון והפוסק האחרון בישראל הוא השופט העליון.

    כי אם בית המשפט העליון יכול לפסול חוק יסוד, אז כבר אין רוב, אין קואליציה ואין דמוקרטיה שתוכל להכריע אותו.

    ומי ניצחה על מסע הניצחון של המערכת המשפטית אל ההבקעה האחרונה? מי הרדימה את הציבור הישראלי כל הדרך מן החירות לעריצות? חיות? בייניש? לא. מי שעשתה זו בכישרון פוליטי נתניהותי היא יורשת העצר הפוטנציאלית של "הימין", איילת שקד.

    בקדנציה האחרונה שקד הייתה למשרד המשפטים מה שהייתה מירי רגב למשרד התרבות. הרבה מהומה על לא דבר. במקום לבחור ברפורמות עומק משמעותיות, שיכפיפו את השופטים לחוק ואת כת המשפטנים לרצון הבוחר, היא בחרה בהתנצחויות ריקות ורועשות, ובקומץ מינויים חסרי משמעות.

    למעשה, את הרפורמות הגדולות היא סירסה, מסמסה או עיקרה מתוכן. כשהציע ח"כ אמיר אוחנה לאפשר לשר נבחר למנות יועץ משפטי כרצונו, ערכה שקד את החוק כך שהיועץ ימונה על ידי "ועדת איתור" בה יכהן רוב של פקידי מדינה, כי הועדה תיתן קדימות לעובדי מדינה, וכי תקופת המינוי תעמוד על לא פחות משבע שנים.

    במילים אחרות, שקד לקחה ניסיון לצקת מעט משילות למערכת הנבחרת, והפכה אותו למסמר נוסף בארון הקבורה של ריבונות העם. זו דוגמה אחת. דוגמאות נוספות לא חסרות, אך גם לא ממש חשובות, כי טקס הסיום של הקדנציה של שקד מעיד יותר מכל על כשלונה המחפיר בשמירה על שאריות הדמוקרטיה הישראלית.

    כאמור, בתחילת ינואר הודיע חיות כי בכוונתה לציין את העברה הסופית, הרשמית, של הריבונות הישראלית מהדמוקרטיה ל-Deep-State המשפטנית, בטקס השכבה מכובד של 11 שופטים. כאמור החגיגיות במקומה. כי ה-Deep State שהצליחו להעמיד נתניהו ושקד, שקד ונתניהו, מבייש את הדגם האמריקאי שטבע את המושג, ושלבושתו עדיין מסתתר במחשכים.

    כי אצלנו ב-Deep State הישראלי, שום דבר לא נחבא או מובלע. בדיפ סטייט הישראלי, תוצרת "הימין" שנמצא בשלטון בעשור האחרון, הכניעה של הדרג הנבחר, הדמוקרטי, נעשתה בהסכמה, בערות ובתאורה מלאה.

    במקום מדינה חופשית וניצחון על אויבנו, במקום free state לישראלים ו one state solution, נתנה לנו שקד Deep State לישראלים ו two-state solution.

    בדיוק כמו הימין הישן של מירי רגב, שקד מתנצחת ימין אבל עושה הכי שמאל שרק אפשר.

    כעת, אותה שקד, הכריזה על הקמת מפלגת אלטרנטיבה – הימין החדש, המבטיחה לעם את אותו הדבר באריזה מרשרשת משוללת דוסים, דמוקרטיה ומנגנון מפלגתי.

    הבחירות הקרובות הן בחירות על החופש שלנו.
    החופש לחיות כיהודים, לבחור את מנהיגינו, לחוקק את חוקינו, לחיות בלי פחד. בבחירות הקרובות מתחילים מחדש, לא בימין "חדש" ולא בשמאל ישן, בבחירות הקרובות מתחילים מציאות חדשה באמת.
    בבחירות הקרובות בוחרים בחירות.
    בוחרים זהות.

    1. מפלגות "ימין" קיקיוניות שלא עוברות את אחוז החסימה – תרגיל של השמאל לפיצול מחנה הימין ול"שתייה" של קולות ימניים שמקטינה את הכוח של מפלגות הימין הגדולות. מפלגות כמו "זהות" ו"עוצמה" הן מפלגות בשירות השמאל. אם הליכוד יושב באופוזיציה אין מצב שבן ארי/מרזל/פייגלין יושב בראשות הממשלה. אם הליכוד באופוזיציה – השמאל בשלטון. אין שום מצב שהליכוד באופוזיציה והימין הקיצוני בשלטון. ואם השמאל עולה לשלטון הוא כבר ידאג להביא אותנו לעוד מצב בלתי הפיך כמו הסכם אוסלו.
      אם רוצים להביא לפירוק ההתנחלויות (כן, גם אלו שבתוך הקו הירוק), למתן תעודת זהות כחולה למיליון פליטים, להתפוצצות של אוטובוסים, לשריפה של מסעדות ולמות תינוקות בזרועות אימותיהם המתות – עדיף להצביע ישירות למרצ מאשר למפלגות הפרוקסי של השמאל בראשות ברוך מרזל, איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי ומשה פייגלין.

    2. למצטט מההגיון שליחו של ליצנחהו. נמאסת עד בלי די. ליצניהו אינו שולט בתוך ארץ ישראל הוא מאפשר למשפטנים לשלוט. נמאס ממנו וממך.

    3. משה פייגלין, יהודה גליק, ברוך מרזל, איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין – מריונטות של השמאל כמו אבישי רביב. טיפוסים שמתפרנסים מהפקת אירועים תקשורתיים שאין בהם שום תרומה לחיזוק ישראל, רק ליצירת דימוי שלילי לאנשי ארץ ישראל ותורת ישראל, ולכן התקשורת אוהבת לסקר בהרחבה את ה"הפקות" שלהם כמו שהיא סיקרה את הפרובוקציות של אבישי רביב. לכן גם מכל כתבי האישום נגדם הם תמיד משוחררים מחייכים, כמו שחייך אבישי רביב בזמנו. בשמאל חושבים שבימין כולם בבונים פרימיטיביים שלא תופסים איך שיטת אבישי רביב פועלת במלוא התפוקה.

  23. חיפשתי נתונים ועובדות לענות הכותב, כפי שהבטיח, אבל לא מצאתי אף נתון ואף עובדה. הכל פרשנות מגמתית. אני דווקא לא ממעריצי שקד ופתוח לשכנוע אבל המאמר לא משכנע. למשל, אין שום נתון או עובדה שתומכת בטענה המרכזית שהשופטים ששקד מינתה אינם שמרנים (למעט אחד). הייתי מצפה שמר איפרגן ישכנע אותי בנתונים על כל אחד מהשופטים שמוכיחים שהם לא מחזיקים בעמדות שמרניות כלפי תפקיד מערכת המשפט. זה לא הוצג. כל הטענות האחרות שמועלות הן ספקולציות על גבול המניפולציות ולא טענות שניתן לאושש באמצעות עובדות. נכון בתקופת שקד הפרקליטות נעשתה הרבה יותר תוקפנית, אבל איפרגן לא הצליח לשכנע שזה בגלל חולשת השרה. ייתכן שזה נובע דווקא מהתוקפנות של שקד. תוקפנות צעדיה של שקד נגד מערכת המשפט והאיום במהפיכה גרמו לראשי מערכת המשפט לעמוד על רליה האחוריות ולתקוף בחזרה. גם זה טיעון ספקולטיבי והוא לא פחות משכנע. בנט טשקד אכן תמכו בחוק ישראל היום בשלבים הראשונים – וזו הייתה טעות והם התנצלו על כך. אבל הם התנגדו לחוק בהצבעה האחרונה. בכל אופן מדובר בקדנציה הקודמת ונושא הכתבהנ הם הישיגי שקד בקדנציה הנובחית.

  24. לכותב יש חוסר הבנה בניתוח נתונים הוא מאשים את איילת שקד שבתקופתה האקטביזם עלה הילוך. ובכן זה פשוט לא נכון האקטביזם עולה ועולה כל יום כבר הרבה מאוד שנים אז כל יום שובר שיא חדש באקטביזם הנתונים האמפיריים לא מראים העלאת הילוך תחת שקד אלא המשך המגמה שהתפתחה שנים רבות תחת נתניהו. המצב הזה שהאקטביזם עולה כל יום התפתח במשך שנים רבות תחת שילטון נתניהו. אפשר להאשים את איילת שקד שלא הצליחה לעצור אותו אבל להציג את זה כאילו שקד היא האיש הרע כאן לעומת נתניהו זה בדיוק להפך. החטא של שקד הוא שלא הצליחה לעצור את המגמה שפיתח נתניהו.

  25. תפירת תיקים בעידן שקד?
    האם לפני שקד לא תפרו תיקים לרפול ליעקב נאמן ואפילו לרובי ריבלין? אה תפירת תיקים היא פסולה רק אם היא נגד נתניהו. תופעת תפירת התיקים התפתחה יפה תחת שילטון נתניהו. נתניהו שהודיע ב2012 שהוא ימנע כל שינוי במערכת המשפט ונתן גושפנקא למערכת המשפט להשתולל כפי רצונה אוכל עכשו את הפירות הביאושים שלו עצמו.

  26. מצחיק איך דווקא עכשיו כשעסקני הציונות הדתית צריכים תוכן כזה, דווקא עכשיו הוא צף. דווקא כאשר יש חשש שהימין החדש יסיט קולות ממפלגותיהם, הם נזכרים לבקר את עבודתם של בנט ושקד.
    כאשר אני מנסה לבחון תיאוריה או שיטה שאינני בטוח שיש לי הכלים לבחון, או אינני בטוח לגבי העובדות שהיא מצביעה עליהם (האם ההצבעה מגמתית? האם אני מקבל תמונה שלמה של העובדות?), אני מנסה להבין מה האינטרס של הכותב.
    ובנידון דידן גם אם העובדות לא היו נכונות (כלומר שקד כן עשתה עבודה טובה), אני משוכנע שהכותב לא היה נמנע מלכתוב תוכן זה או דומה לו.
    האם תוכן שכזה שווה בכלל בדיקה? האם אני בכלל נדרש לבדוק את העובדות? את הטענות?

  27. שמעת על המושג גילוי נאות?
    למשל על הקשרים שלך למפלגת הליכוד?
    ולגוף הטענות, תמיד יש רצוי ויש מצוי החכמה היא לנווט ביניהם ולהגיע להישגים למרות המצוי.
    כשאתה מסתכל ככה ומבין שאי אפשר לנצח מערכת כזאת חזקה בנוק אאוט אתה מבין שהיא הגיע להישגים אדירים שישפיעו לעוד שנים ארוכות.

  28. כאחד שלדאבונו נאלץ לעקוב אחר התנהלות השרה
    בעניין רמיסת המתמחים אני יכול להעיד
    כי יותר מפעם אחת השרה הציגה את מעשיה הפוך ב180 מעלות ממה שעשתה באמת. לדוגמא
    לעניין היקף החומר למבחן
    השרה טענה שקיצרה את רשימת החוקים
    אך בפועל החוקים שהיו ברשימה הכילו הפניות לחוקים נוספים.
    התנהלותה בפרשת ראש הלשכה והמתמחים
    תרמה רבות לירידה נוספת באמון שחשים למערכת המשפט.
    מסוכן מאוד לאפשר לאנשים שלא בוחלים באמצעים להשיג את המטרה להיות בתקיד כל כך חשוב ובעל השפעה.
    מצופה משר בממשלה שיוכל לראות את התמונה במלואה
    ולא ירמוס חלשים שישלמו מחיר נורא
    תמורת השגת מטרות שמשרתות אג'נדה.

  29. לכל ה'מאירים' השר שנלחם הכי הרבה בעליון היה איש שמאל מובהק ושמו פרופסור דניאל פרידמן

  30. המאמר מצוין. אין פרות קדושות.
    הדברים קשים כמו חלום בלהות , אך הם מציאותיים ואף משכנעים.
    אכן השנים עברו, ולא ראינו שינוי יסודי בשיטה: אין שינוי בדרך בחירת השופטים. לא ברור אם אלה שנבחרו אקטביסטים או שמרנים. אך בעיקר נותרה השיטה המושחתת, כמו פרשת אפי נווה. גם היועמ"שים במשרדים החשובים, נראה שהם ממונים מטעם מרצ.
    היינו צריכים לכל הפחות לקבל פסיקה שניתן להשיב את האריתראים לאריתראה. אך הנושא עדיין בבדיקת משרד המשפטים. ומנכל משרד הפנים מרשה לעצמו להשתולל.
    העתירה נגד חוק הלאום – לא ברור מה יהיה אתה.
    הימין החדש והישן בבעיה קשה.
    מה איילת שקד אומרת ? מה בנט אומר?

  31. לא מחסידי שקד וגם םא מצביע לה.
    אבל אובייקטיית מה שהיא עשתה בשנתיים ביבי לא יעשה גם בעוד ארבעים שנה.
    הסיבה היא פשוטה: שקד באה לעשות. היא באה ממקום אידיאולוגי.
    הליכוד וביבי באו לשרוד בשלטון. הם באים בשביל הנהנתנות, הכיסא , החיים על חשבון המדינה, וככה הם גם מתנהלים

  32. הכל נכון, אבל כרגיל אצל הכותב הליכודניק, חלקי בלבד. שקד שרת המשפטים בשנים 2015-2019 לא הצליחה למגר את האקטיביזם המשפטי בדיוק כמו ששר המשפטים של הליכוד, יעקב נאמן, בשנים 2009-2013 לא הצליח לעשות זאת. נאמן ונתניהו מינו לנו לעליון "כוכבים" כמו עוזי פוגלמן, יצחק עמית ודפנה ברק-ארז, שמהווים כיום את הסמן השמאלני הקיצוני וגם האקטיביסטי הקיצוני בעליון.

    נאמן ונתניהו גם מינו ליועמ"ש את יהודה וינשטיין, שנכון באמת לא ניהל חקירות נגד נתניהו, אבל מעבר לזה המשיך את המסורת האקטיביסטית של יועמ"שים שמאלנים שמנהלים את המדינה.

    וכמובן חשוב להדגיש שהמפלגה היחידה שיש לה ברציפות נציגות בוועדה למינוי שופטים במשך כל העשור האחרון היא הליכוד, והנציג של נתניהו בוועדה חתום על כל המינויים האיומים והנוראים שהתקבלו בה בשנים האחרונות, כולל כמובן הקידום של מרים נאור ואסתר חיות לנשיאות.

  33. כל הכתבה שקרית ,. רואים / קוראים שהכתב כלל לא אוביקטיבי מכניס את דעתו האישית ולפי זה מאדים / משחיר את עשייתה המועילה לאומה כאאילה שלוחה השוקדת על מלאכתה ,. יישר כח לאיילת . מדוע האימל לא יוצג באתר ? אז בשביל מה להגיב ? אם אין קורא? קולי נשאר קול קורא במדבר.

  34. הגמל לא רואה את דבשתו.

    הטיעון לפיו איילת שקד לא שינתה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים הוא מגוחך, ומראה חוסר הבנה בסיסית של הדרך בה הדברים פועלים.

    הרכב הוועדה מעוגן בחוק יסוד. ממילא, אפשר לשנות את החוק הזה רק בהסכמה של כל הקואליציה, או במלים אחרות: רק אם ראש הממשלה יטיל את כל כובד משקלו עבור העניין הזה, לפחות כמו שעשה לגבי מתווה הגז.

    אבל נתניהו כבר שנים מסכל כל שינוי במערכת המשפט, מפיצול סמכויות היועץ ועד שינוי הרכב הוועדה. נתניהו הוא גם זה שתחת ממשלותיו קמו ועדות איתור וועדות מינויים כפטריות אחרי הגשם – ועדות המהדקות את שלטון המשפטנים ומקטינות את סמכות הדרג הנבחר.

    שלא לדבר על זה ש"המהפכה החוקתית" וכל ההשתלטות של מערכת המשפט על עוד ועוד סמכויות קרו תחת שלטון הליכוד, שלא עשה דבר בשביל לעצור את ההשתוללות הזו, ואף להפך.

    אז איילת שקד היא הראשונה כמעט שמנסה ברצינות להזיז לצד השני את המטוטלת הזו. יכול להיות שזה מה שעורר את גל האקטיוויזם הקיצוני שאנו מצויים בעיצומו – רצון של האוליגרכיה להדק את שליטתה מול האתגר. ההישגים של איילת הם צנועים, כיוון שהיכולת של שר משפטים בישראל להזיז משהו במערכת המשפט מוגבלת מאוד מאוד. ועדיין היא הצליחה להזיז המון יחסית לחוסר המעש של ממשלות הליכוד מזה שנות דור.

    אבל אצל הביביסטים האדוקים דוגמת מר איפרגן יש נקודת עיוורון עצומה שלא רואה את החסרונות של ביבי, ולכן הם נאלצים לחפש מתחת לאדמה כישלונות אצל כל האחרים.

    1. תיקראי לפני שאת מתנפלת על "ביביסטים"!!! אין גבול לצביעות שלך! הגיב:

      השמאל בישראל איבד את כוחו בכנסת אך לא השלים עם החלטה דמוקרטית זו של הבוחר הישראלי ובשיטות אפלות השתלט על בית המשפט העליון ועל כל מערכת המשפט על ידי החדרת אנשיו בלבד לשם ומשם הוא מנהל את הפעילות הפוליטית שלו, עוקפת הממשלה והעם.

      את תהליך הפיכת בג"צ והמערכת המשפטית כולה על כל זרועותיה השונות למרכז פעילות של השמאל החל אהרון ברק לבצע משהתמנה לשופט בבית המשפט העליון.

      אהרון ברק הוא אדם ערמומי וחסר עכבות, שפרופסורים ומומחים למשפט בעלי שם עולמי עמדו על שיפלותו ועל חוסר המוסריות וחוסר כיבוד החוק שלו.

      פרופ' פוזנר דייק וכינה אותו דיקטטור ואדם שעבר על החוק אולי יותר מכל אדם אחר והישווה בינו לבין נפוליאון שלקח את כתר האפיפיור והניח אותו על ראשו. הוא מצא בו היבריס וחוצפה חסרת גבולות המעידה על זלזולו בעם בישראל ובתוצאות הבחירות והזהיר את מערכת המשפט האמריקנית מללמוד ממעשים נוראים אלה.

      אהרון ברק הוא ניצול שואה ובשל חוויה משפילה ומזעזעת זו יכול להיות שראיית עולמו עוצבה באופן מעוות ובלתי הפיך ואם זה המקרה הרי שזו נכות נפשית.

      ההלכה היהודית אוסרת למנות מי שהוא נכה פיזית או נפשית לעמוד בראש מערכת ציבורית כלשהי, שכן נכות נפשית או פיזית משבשות את התנהלות האדם והוא עלול לפגוע בהחלטותיו ומעשיו בטובת הכלל.

      אהרון ברק הוא דוגמא מצויינת לכך שההלכה פועלת נכון, שכן הוא אחראי על הרס הפרדת הרשויות במדינת ישראל על ידי הפיכתה של מערכת המשפט לממשלת על באמצעות המהפיכה החוקתית השיקרית שביצע ללא רשות או סמכות מהכנסת.

      אהרון ברק הרס את מערכת המשפט והפך אותה למרכז פעילותו הפוליטית של השמאל.

      מצד אחד של המתרס עומדים אירגוני השמאל הממומנים במימון זר, פראי ופושע ללא שום פיקוח ממשלתי או אחר יחד עם מפלגות השמאל שעותרות ללא הרף בנושאים פוליטיים ומצידו השני של המתרס עומדת מערכת משפט פוליטית של השמאל ופוסקת פסקי דין לטובתם של אותם גורמים עלומים אלה שמטרתם חיסול המדינה היהודית וזכותה הגוברת על כל זכות אחרת – להתקיים!

      סימוכין:

      פרופ' פוזנר הסיר את המסווה מעל פרצופו של ברק.

      פרופ' פוזנר : "אהרן ברק שודד-ים משפטי והחוק בשבילו הוא רק טיוטה. אהרן ברק שבר את השיא העולמי ביהירות שיפוטית. הוא האיש שהפר את החוק יום יום ויותר מכל אחד אחר. בביקורתו כותב פוזנר: לישראל אין חוקה, רק חוקי יסוד שחוקקה הכנסת ואותם הגדיר מחדש ברק כחוקה וקבע כי הכנסת אינה יכולה לבטלם.

      מדובר ברעיון מדהים.

      תארו לכם שהקונגרס האמריקאי יחוקק חוק כלשהו ובית המשפט העליון שלנו יחליט שלעולם אי אפשר יהיה לבטלו, כאשר החוק המדובר נחקק בתמיכת רבע בלבד מחברי הקונגרס, שהרי בישראל חוק יסוד כבוד האדם וחירותו נחקק בתמיכת 32 ח"כים בלבד. ברק אינו מנסה להגן על גישתו השיפוטית כי אם לוקח כמובן מאליו שלשופטים יש סמכות טבועה לגבור על חוקים. גישה כזאת יכולה להיות מתוארת כתופסת שלטון בכוח.

      מערכת המשפט בישראל הרואה עצמה חופשיה לגבור על החלטות של הגורמים הנבחרים באופן דמוקרטי, מטשטשת בעצם את הדמוקרטיה.

      בית המשפט בישראל הוא שיוצר את דבר החקיקה בישראל, תוך שהוא, בית המשפט, הופך את החוקים עצמם לטיוטה ראשונה שהוא חופשי לשכתבה.

      ברק גם קבע כלל שאין לו אח ורע בחוק האמריקאי, שכל החלטת ממשלה הנחשבת 'בלתי סבירה' בעיניו ובעיני בית המשפט היא גם מטבעה בלתי חוקית. כך הוא קבע שביהמ"ש יכול לאסור על הממשלה למנות אדם לתפקיד כלשהו, אם עבר על החוק וגם אם קבל חנינה, או אם קיים חשד שעבר עבירה אתית; והוא גם יכול להורות על פיטורי שר בממשלה אם הוגש נגדו כתב אישום; ושביהמ"ש יכול להחליט אם לשחרר טרוריסטים במסגרת הסדר פוליטי; ושבכוחו לבטל פקודות צבאיות ולהורות לממשלה להזיז את גדר ההפרדה שאמורה למנוע מטרוריסטים מתאבדים לחדור לשטחי ישראל…

      רק בישראל מעניקים השופטים לעצמם את הסמכות הזו, לביקורת שיפוטית מופשטת, מכוח עצמם, בלא הסמכה חוקתית או חקיקתית מפורשת, מפי הרשות המחוקקת.

      זה מזכיר את נפוליאון שלקח את כתר המלכות מידיו של האפיפיור והניח אותו על ראשו בעצמו. ברק פשוט דרס את הדמוקרטיה ואת החלטות המחוקקים בישראל.

      ברק פשוט ציפצף על החוק הכתוב ולש אותו כרצונו, באורח אנטי דמוקרטי מובהק, אולי דיקטטורי.

      יכולים נבחרי העם לחוקק מה שיחוקקו, אבל ברק יהפוך את חקיקתם על פיה ויחליט על דעת עצמו, כאילו היה נפוליון מס' 2, בשביל אזרחי ישראל ומחוקקיה".

      http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=9415

      שופט אמריקאי בכיר: אהרן ברק – מעין שודד-ים משפטי

      http://www.haaretz.co.il/misc/1.1559062

      לעיון האשכול:

      http://rotter.net/forum/gil/20101.shtml

      לעיון האשכול:

      פרופ' דיסקין: צריך שהכנסת תאפשר לעצמה את יכולת ההתגברות על פסיקות בג"צ!

      http://rotter.net/forum/gil/27118.shtml#15

      כך השתלט השמאל על מערכת המשפט:

      http://rotter.net/forum/gil/27344.shtml

    2. לאדון/גב' "תיקראי לפני שאת מתנפלת על "ביביסטים"!!! אין גבול לצביעות שלך! ", הייתי ממליצה לך גם לקרוא תגובות לפני שאתה מגיב אליהן, וכן ליצור קשר בין הכותרת לבין התגובה.

      הדיון פה איננו על עצם השאלה האם האקטיוויזם השיפוטי הוא טוב או רע. שני הצדדים פה מסכימים שהוא רע מאוד, השאלה היא מי נקט בפעולות כדי למנוע אותו.

      כמה עובדות, אם כבר מדברים על אהרון ברק:

      ברק מונה לשופט בית המשפט העליון בתקופת ממשלת הליכוד של מנחם בגין, שאף הסתייע בברק כיועמ"ש במהלך המו"מ לקראת הסכמי קמפ דיוויד (עוד מופת אידיאולוגי מבית הליכוד).

      מי שחוקקו את חוקי היסוד מתוך כוונה ליצור את המהפכה החוקתית ובו זמנית לעוור את עיני רוב חברי הכנסת מלהבין את זה, היו יו"ר ועדת חוקה ,חוק ומשפט דאז, אוריאל לין ושר המשפטים דאז, דן מרידור. שניהם – איך לא? – מהליכוד.

  35. אם האתר מונע העלאת תגובות, בטרם יאשר אותם, אולי היה האתר נוהג בחכמה לו היה מציין זאת בראשית התגובות ובכך מונע עגמת נפש מצד המגיבים, שנוכחים לפתע שתגובתם נעלמת/נחסמת.

    1. "אם האתר מונע העלאת תגובות, בטרם יאשר אותם" – אבל הוא לא מונע העלאת תגובות ביקורתיות כלפי מאמרים המופיעים בו. אז למה אתה סתם מפזר האשמות?

  36. החיים הם מורכבים . והם לא נמצאים בריק . תהליכים לוקחים זמן ותופסים מקום . אי אפשר להזיז הכל כאילו העולם לא היה קיים לפני …..רק מי שעוסק בעיתונות חי בריק וחי בחיי אני ואפסי . וזה בדיוק מה שחי כותב המאמר . או במילים אחרות וכותב אין אחריות על כלום . וזאת כתיבתו

  37. שקד מגעילה אותי. כשענתה שרצתה לסגור את ישראל היום כי היה נגדה הבנתי איזו מלוכלכת צבועה היא הגיב:

    ואין שום דבר ימני במינויים שעשתה. היה מחריד לשמוע פעם אחרי פעם איך מנוולי השמאל מכניעים אותה ומורידים לה ידיים. אפס בריבוע.

    היחיד שנלחם באמת בשמאל הוא ביבי נתניהו.

    יחיד.

  38. קודם כל זה לא הגיוני מה שאתה אומר,משום שהם נכנסו לפוליטיקה,אולי כדי להוריד את נתניהו,לא ברור למה,אגב,אבל השתמשו בנתניהו ודרכו על הליכוד,כדי להגיע לאן שהם הגיעו.והם עוד יגיעו רחוק,משום שהליכוד פשרן מדי לטעמם.

  39. סוף סוף מישהו עונה על מה שתהיתי מזמן. אינני עיתונאי חוקר. ס"ה צרכן תקשורת ממוצע
    לא הבנתי איך כל הפעילות שלה בבחירת שופטים הסתכם רק בשופט אחד. (שכנראה התפלח איכשהו)
    לא הבנתי איך משרד המשפטים תחת הלוחמת הגדולה פועל כביכול הפוך ובאין מפריעה מהבוסית של המשרד
    לא הבנתי למה עיקרה את חוק היועמ"שים של אוחנה.
    וכל זה תחת מקהלה של קול אחד כמעט השרה לה כמעט רק שירי תהילה

  40. מר איפרגן= אי פירגון. את תלונותיך למה לא הספיקה שקד לבצע כל מה שציינת.- תפנה למפלגתך ולאדון כחלון שהפריעו

  41. מאוד לא משכנע. לשרת המשפטים אין סמכות משפטית אלא מינהלית. כל נושאי השפיטה הנזכרים במאמר היו מחוץ לתחום סמכותה.
    בנושאים העקרוניים של תיחום הסמכויות בין רשויות השלטון, במיוחד בין הכנסת לבתח המשפט, לא ניתן לקדם דבר ללא גיבוי של ראש הממשלה וגיבוי כזה לא היה.
    אין להתפלא על כך שרוה"מ לא שש לקדם את שקד, מחשש שהגבר יחזק את מפלגתה על חשבון הליכוד.
    נכון שמבחן התערבות בג"צ (בחוק הלאום) הוא קו פרשת מים בדיון על הפרדת הרשויות. והנה אע"פ שידוע על כוונת הנשיאה חיות לדון בנושא, לא נשמע קולם של ראש הממשלה ויו"ר הכנסת המזהיר אזהרה חמורה מפני מהלך כזה. הקול היחיד היה של שקד!
    במתכונת הקיימת של מינוי שופטים לבית המשפט העליון אם הצליחה להכניס שני שופטים "שמרנים" ושניים נייטרלים, בהשוואה לעבר זה הישג.
    אין ספק שיש הרבה מאוד עבודה בנושאים אלה. לדעתי הם יהיו המבחן החשוב ביותר הכנסת והממדלה בקדנציה הבאה ולדעתי יש שני אנשים בימין המתאימים לכך: שקד, בזכות ביצועיה בעבר, ושר התיירות דהיום,לוין, מטעם הליכוד

    1. חביבי, אם זה הולך כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז ומקבל תקשורת אוהדת כמו שמקבלים ברווזים שהחונטה חפצה ביקרם – אז זה ברווז. את השירות שמעניקה איילת שקד לחונטה ולשלוחי הקרן להשמדת ישראל בתחפושת של "ימין חדש" יש לבחון לא רק במידת החיזוק של הרומסנות השיפוטית (שהיא כשלעצמה רבה וברורה), אלא גם בכל ההתנהלות של "יד רוחצת יד" בין שקד לחונטה ולשלוחי הקרן, החל מפרסום תמונות המסתירות את פגמיה החזותיים ועד לתגמולים כספיים ואחרים שהיא מקבלת:

      http://rotter.net/forum/scoops1/304117.shtml

      http://www.news1.co.il/Archive/003-D-80440-00.html

      https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t691316

      https://www.themarker.com/markerweek/1.3232690

      http://rotter.net/forum/scoops1/371219.shtml

      https://tinyurl.com/ycrmqd6n

      https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001068941

      https://mida.org.il/wp-content/uploads/2014/11/F130801UL44-wide.jpg

      http://rotter.net/User_files/forum/5c27dcab6ac590c61.jpg

      http://www.news1.co.il/showTalkBack.aspx?docId=317492&subjectId=1&talkBackId=1342770

      http://www.news1.co.il/showTalkBack.aspx?docId=85172&subjectId=24&talkBackId=1393912

  42. הימין לא סיים את העבודה בהחזרת הדמוקרטיה לישראל וריסון האימפריאליזם המשפטי, הוא רק החל בה. אבל אם מסתכלים על כל השנים מאז החלה ההפיכה השיפוטית – שקד היא היחידה שהובילה שינוי בעל משמעות. אז יתכן שהיא הייתה יכולה לעשות יותר, ויתכן שעשתה טעויות. אבל היא עשתה הרבה יותר בפער כמעט בלתי נתפס מכל אחד אחר שהיה לפניה. היא לא הייתה כלומניקית חסרת משמעות כמו כמעט כל שר משפטים מהליכוד. ועוד משהו, היא לא "הגנה בגופה על בית המשפט העליון" כמו שביבי הודה שעשה ב2012. היא מינתה שופטים שהם שמרנים לכל ערכאה, ולא רק לבג"ץ. ואת פרופ' אלכס שטיין שהוא עילוי ויכול לתת קונטרה אמיתית למהפכת ברק וכבר נותן תוצאות. מאז שהחלה ההפיכה, תזכיר לי בבקשה, איזה שופט שמרן מונה? כולם היו אקטיביסטים מושבעים, והרבה יותר מהשופטים ששקד מינתה – הימין לפני שקד מינה חסידים נלהבים של אקטיביזם כמו אנגלרד שיצא נגד פרידמן והשווה אותו למורד מלכות תנ"כי, אילה פרוקצ'יה שהיא התגלמות האקטיביזם, אדמונד לוי, שאומנם היה דתי, אבל היה תומך כל כך נלהב של האקטיביזם שאפילו קבע שהחוק למניעת איחוד משפחות אינו חוקתי. מי עוד מונה? עדנה ארבל, גרוניס ה"שמרן" שחתום על ביטול של לא פחות מ6 חוקים, רובינשטיין, ג'ובראן ונאור. כולם עשויים מאקטיביזם טהור.
    אז איפרגן, אני אוהב אותך, ואתה אומר הרבה דברי טעם, אבל מרוב עצים לא ראית את היער ופספסת בגדול.

    1. הגברת שקד לא עשתה שום שינוי חיובי במערכת המשפט אלא רק דאגה לייחצן את עצמה באמצעות עימותים מילוליים עם השמאל, שהתגייס מצידו לקדם את התדמית ה"ימנית" שלה ולהתעמת איתה על שטויות מילוליות.
      היא לא רק נמנעה מלעשות רפורמה במערכת המשפט שתכפיף את השופטים לחוק ואת כת המשפטנים לרצון הבוחר, אלא סירסה רפורמות של אחרים ומסמסה אותן. כשהציע ח"כ אמיר אוחנה לאפשר לשר נבחר למנות יועץ משפטי כרצונו, ערכה שקד את החוק כך שהיועץ ימונה על ידי "ועדת איתור" בה יכהן רוב של פקידי מדינה, כך שהוועדה תיתן קדימות לעובדי מדינה, וכך שתקופת המינוי תעמוד על לא פחות מ-7 שנים.
      הטקטיקה של התקשורת להציג את שקד כ"ימנית" וכ"לוחמת ללא חת באקטיביזם השיפוטי" נועדה להעביר בשקט את החוקה של אהרון ברק, ולהעצים את דיקטטורת השלטון של שופטי בג"צ, בחסותה של שקד. כדאי לקרוא את הצעת חוק יסוד החקיקה של שקד כדי להבין שהחוק נכתב ברוח אהרון ברק, על מנת להעביר חוקה בישראל שתעצים את כוחו של בג"צ, תסמיך אותו ותיתן בידו את כל הכוח לבטל חוקים, תצמצם את סמכויותיהם של שרים וראש הממשלה, ותמזער את כוחו הדמוקרטי של הציבור.
      הנה למשל סעיף 25 בהצעת החוק של שקד: תיקון חוק יסוד הממשלה שנועד לבטל את סעיפים 37(ב), 41 ו-44. ואלה הם הסעיפים ששקד רוצה לבטל: א. סעיף 37 ב': "חוק יכול שיסמיך את ראש הממשלה או שר להתקין תקנות בעניין שנקבע בהסמכה" (משמעות הביטול: צימצום סמכותם של ראש הממשלה והשרים); ב. סעיף 41: אי תחולה של תקנות לשעת חירום: "על אף האמור בכל דין, אין בכוחן של תקנות שעת חירום לשנות חוק יסוד זה, להפקיע זמנית את תוקפו או לקבוע בו תנאים (משמעות הביטול: חוק יסוד הממשלה מאבד את שריונו, ומעמדו כחוק יסוד, וניתן יהיה לשנות אותו כשם שמשנים חוק רגיל); ג. סעיף 44: יציבות החוק (א): "אין לשנות חוק זה אלא ברוב חברי הכנסת; הרוב הדרוש להחלטות מליאת הכנסת בקריאה הראשונה, בקריאה השניה, ובקריאה השלישית, לעניין סעיף זה, 'שינוי' – בין מפורש ובין משתמע" (משמעות הביטול: ביטול השריון שניתן לחוק יסוד הממשלה, כחוק יסוד).

      https://www.haaretz.co.il/blogs/revitalhovel/BLOG-1.6510291

    2. אתה ממשיך לבקר את שקד על מה שלא עשתה ולא על מה שעשתה. אתה יכול עד מחר להגיד "מסמוס" ולתאר חלקים לא נוחים בחוק שלא עבר בלי להביא את החלקים הכן נוחים, אבל אין לך שום ימני אחר שהגיע להישגים גבוהים יותר או אפילו מתקרבים אליה באיזשהו קנה מידה, ולא בכדי. מישהו הצליח להעביר משהו שדומה לחוק ההסדרה? להוציא את בגץ מסכסוכי קרקעות ביו"ש כערכאה ראשונה? למנות שופט אחד שמרן? אתה מוזמן לציין הישגים של שרי משפטים ימניים מאז ההפיכה השיפוטית. קדימה, אני מת לשמוע

  43. גילוי נאות…אני לא אחד "מהמעריצים" של איילת שקד…האמת הפוכה. כותב המאמר מר משה איפרגן היה צריך לפתוח בגילוי נאות משל עצמו – במילים: אני חייל נאמן של ביבי נתניהו והולך אחריו בעיניים עצומות, לפני כל מילה אחרת שכן כתב. במקום זה הוא משמיץ גם את ששרה שקד וגם את הציבור שממש לא בחר בה ולא מזוהה איתה וקושר בינהם בצורה דמיונית ומופרכת. משה איפרגן נותן לשקד "קרדיט" ואחריות מינסטריאלית מופרכת על מהלכים שלא באמת בשליטתה, שר המשפטים לא ממנה לא את היועץ המשפטי ולא את הפרקליט הראשי, לשר המשפטים יש רק קול אחד ובודד בוועדה למינוי שופטים שמורכבת מאנשי מקצוע שלא כפופים לשר המשפטים.
    קל לכתוב דברים לא נכונים מר משה אפרגן

    1. וואלה, אפשר לקבל את התגובה המלאה שממנה הביא אורי את התמצית הזאת? התמצית הזאת כל כך מרתקת ומחכימה שאני חייב לקרוא בעיון את התגובה המלאה. אני חייב את זה לעצמי.

  44. לא מדוייק. שקד עשתה חצי מהפכה. הטענה שמי שלא סיים לא התחיל אינה נכונה. כבר כיום חזרו לדחות בג"צים בגין העדר זכות עמידה, דבר שלא קרה שנים. המערכת זזה לאט. זה הכל.

  45. חקי חיון , כאשר כל חברי הפרלמנטים והקונגרסים והסנאטים בעולם כולו מושחתים מסואבים אנוכיים אכזריים פאשיסטים דיקטטורים אין ברירה ועדיף שהשלטון ינוהל על ידי מערכת המשפט המושחתת זה נבלה וזה טרפה אך המערכת המשפטית קצת פחות איומה ומפלצתית ממאות מיליוני בעלי ובעלות התפקיד בעולם כולו.

    1. כאשר כל השוטרים והחיילים בעולם כולו תוקפניים, אלימים ואכזריים אין ברירה ועדיף שהמאפיה תהיה אחראית על בטחון האזרחים. זה נבלה וזה טרפה אבל המאפיה הסיציליאנית קצת פחות איומה ומפלצתית מהמשטרה ומהצבא.

  46. מר איפרגן
    שכחת את פעולתה להטלת אגרה גבוהה על תובענות ייצוגיות! פעולה נגד הציבור החלש והאזרח הקטן נגד התאגידים הגדולים ומשרדי עורכי הדין הגדולים והעשירים שמייצגים אותם. מי יגיש לדוגמט תביעה כנגד חברת ויזא אם גנבה לו שקל וישלם אגרה של 16,000 ש"ח ? ( העובדה שויזה גנבה שקל אחד למיליון לקוחות לא מטרידה את שקד.) כמובן שבדרך כלל אזרחים כאלה מיוצגים עיי עורכי דין מן השורה שמקבלים שכר טרחה רק בתום ההליך ורק אם הצליחו. שקד וחבריה דרסו את הכלי היחידי כנגד התאגידים הדורסנים וזאת בניגוד לארצות הברית שם ענף זה מפותח ביותר. בדוק איפרגן את האינטרסים לעמדה זו שהעלתה את האגרה יהיה מעניין.

  47. הכל כביכול החל ביום כיפור, האמת שזה רק ארוע על הרצף שמתוכנן הרבה שנים קודם וגם הרבה שנים קדימה- אין קשר לאילת ולא לשי ניצן הם רק פיונים בהצגה

  48. קצת מריח לא פייר בכלל, הכותב הבאמת מוכשר שכח לציין שהוא מתמודד בפריימריס בליכוד.. איילת הייתה שרה מעולה, נכון יכול להיות יותר טוב והרבה יותר טוב, אבל הכל שנות שלטון הליכוד לא ראינו מישהו שעשה כמו איילת. להזכיר, שמרידור אוריאל לין הליכודניקים אחראיים לכל ההפיכה השיפוטית. חבל שבמידה לא נשארים אובייקטיבים כשהבחירות מתקרבות. מאוד נהניתי מהאתר עד היום מקווה שיחזור למוטב ומהר!!

  49. נו סתם דמגוגיה בגרוש וחצי
    שקד ראש הממשלה אחרי נתניהו.
    תמסרו לביבי

  50. אף פעם לא התרשמתי מההצהרות שלה , היא כמו בנט חופרים נגד ממשלת הימין ,

  51. ובכן, כל האמור במאמר הזה הינו סקירה קצרה ולא ממצה של מורשת שקד בקדנציה הנוכחית שלה, ואכן למרות ההזדמנות שניתנה לה היא החמיצה אותה באופן כמעט מושלם.
    מלכתחילה מי שמבין את הרקע האידאולוגי הדלוח שיש למפלגת "הבית היהודי" להציע, בעידן שהיסודות מזמן נותקו מהתפיסות התורניות והוחלפו בפרגמטיזם, ממילא לא תלה תקוות או ציפיות לשינוי מהותי, להיפך ההבנה היתה שהעמדות ילכו וישחקו והפחד המצמית להנחיל מדיניות בעלת אופי לאומי אם בכלל יבוצע הרי זה בזחילה מתחת לקש.
    אולם לא ברור מדוע כותב המאמר הזה וגופי הימין בכלל התמכרו למצב המעוות בו גם ממשלה כביכול ימנית אינה פועלת בשום נושא בפריזמה התואמת את המנדט שנתנו לה מצביעיה. היכן הייתם עד היום? מה מועיל ההספד הזה לאחר מעשה כשהסוס מת? מדוע הימין אינו מסוגל להעמיד מנהיגים עם חוט שידרה ומדיניות ללא עכבות כפי שעושה השמאל כל שנותיו בכל מקום בו יש לו אחיזה אפילו תחת "שילטון" "הימין".
    לצערנו, חייבים להביט נכוחה בפרספקטיבה של 40 שנה היכן היה הימין \ הליכוד ולאן הגיע. אין שום תוחלת או תקווה שהקונסטלציה הזו תשנה כיוון אי פעם.
    גם אם יבחר פייגלין או מישהו מעוצמה יהודית, אין לאנשים את העומק האידואולוגי את האמונה האיתנה בנצח ישראל , בדיברי הנביאים, ואת העיקר שיש לעם הזה חזון ותפקיד שטרם התגשם. עד אז נמשיך ללכת סחור סחור ולתלות תקוות בהבלים, במשענת קנה רצוץ, בבני אדם חסרי יושרה ונאמנות לה' ולתורתו ומימלא נאמנים רק לעצמם וטובתם האישית.
    למרבה הצער נצטרך לשלם כנראה מחיר כבד מנשוא, ויחלפו עוד עשרות שנים עד שהזעקה תישא פרי.

    1. המצב הבסיסי של מדינת ישראל לא קשור לזהות של ראש הממשלה או של המפלגה הגדולה בה, וכדאי להיזהר מאלה שמנסים למכור לציבור פתרונות קסם: מצד אחד אי אפשר לבצע טרנספר המוני של ערבים ומצד שני ויתור על יהודה ושומרון יגביר את היכולת שלהם לרצוח יהודים. אפשר להיאבק בטרור, לקצץ מדי פעם את ראשי הטרור, אבל המדינה הזאת תיאלץ להמשיך לחיות על חרבה גם אם ברוך מרזל או משה פייגלין יהיו ראש הממשלה שלה ברוטציה. מצד אחד השמאל הקיצוני לא יפסיק לחבל בפעילות המחנה הלאומי ומצד שני גורמים בחוץ לארץ לא יפסיקו להפעיל את השמאל הקיצוני נגד מדינת ישראל. היזהרו מאלה שמבטיחים לפתור את בעיית ההתנגדות הערבית למדינת ישראל בכמה צעדים פשוטים ומהירים או מאלה שיש להם פתרונות קסם לדורסנות הטוטליטרית של השמאל הקיצוני. אנשים כאלה גם מסוגלים למכור לכם במחיר מופקע את הפתרון ל"בעיית העוני בעולם" או ל"בעיית המחלות של בני האדם".

    2. מה שנדרש במשרד המשפטים הוא לפחות:
      שינוי עמוק בפרקליטות תחילה יש להוציא את כל אותם בוגרי קרן וקסלר והקרן לישראל חדשה. —- שקד לא שינתה את כוח האדם.עוכרות ישראל מזיקות
      פיקוח מיטבי על כל סוגי התביעה. שקד הבריחה את גרסטל שניסתה בכנות לשנות במשך חודשים ארוכים התחננה לסמכויות ועמדה מול לחצים של אנשי פרקליטות פושעים. גרמה להפחתת סמכויותיו של המפקח על התביעה.
      החלטות משפטיות בלתי חוקיות. את זאת במדינה מתוקנת יש לבטל ואף יש מקום להעמיד שופטים עבריינים אלו לדין. במקום זאת שקד ברחה ממהצבעה על חוק ההתגברות.
      להעמיד פיקוח משפיע על שופטים שהמען לתלונות ציבור על השופטים לא יהיה שופט בגמלאות אלא נציג ציבור שיבחן מנוקדת ראות של הנפגעים. כיום הנציב מקבל משכורת עתק בתמורה לכיסוי על שופטים והגנה על סורחים.
      יש לשנות לחלוטין את שיטת בחירת השופטים כך שרק נבחרי ציבור יבחרו שופטים. —– שקד לא שינתה מאומה.
      הפרדה בין היעוץ המשפטי לבין התביעה. — שקד לא הפרידה. נהפוך הוא שקד אף חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי והא עכשיו רודן חזק ביותר.
      על הממשלה לבחור בעצמה את היועץ. שקד עקרה נסיון לשוב לכך —שקד סרסה את הנסיון לחוקק חוק זה.
      דבר אחד שקד כן עשתה: יחסי ציבור וראיונות ללא גבול מסע בחירות..
      שקד חיבלה וסרסה. שקד לא ראוי לראותך שוב במשרד המשפטים.

    3. כל זמן שליצניהו בשלטון (כמעט) אין תקוה לשינוי, אלא אולי ההאשמות נגדו ועובדה שלא עזר לו כלום לא עזרה לו החנופה למשפטנים אולי אולי ישפיע ולו במעט. נקווה, נקווה גם שזו הקדמציה האחרונה שלו.

  52. איילת נמצאת בשדה מוקשים המלא גם בנחשים הכי ארסיים שיש.
    במהלך הקדנציה שלה,עשתה את הצעדים הבאים:
    1.מינתה כמה שופטים שמרנים מחוץ למאפיה של אהרון(הכל שפיט) ברק.
    2. הפקיעה את האפשרות מהשמאל להגיש עתירות לגבי יו"ש.
    3. הכשירה את כ ל המאחזים ביו"ש.
    4.נאבקה ונאבקת להעברת פיסקת ההתגברות. ומי בולם? ניחשתם נכון! ביבי וכחלון! ללא פיסקא זאת לא נוכל לטאטא מפה את המסתננים/ות.
    5.כל זאת בניגוד לדעתה של הנשיאה אסתר (וחיות אחרות…)

    רבותי המלומדים/ות אחי גיבורי התהילה!
    מערכת המשפט כה מושחתת עד כי קשה במהלך קדנציה אחת לטאטא את כל הרוע והשחיתות! מה שעשתה איילת עד כה ראוי לציון!
    הקשיבו לנביחות השמאל ויללות דובריו על המהפכה שעשתה איילת!

    1. אכן, מר מלאכי, השמאל התגייס לתקוף את שקד על ה"מאבק הנחוש" שלה באקטיביזם השיפוטי – כדי לעזור לה להפיל ברשת עוד אידיוטים שימושיים שיחשבו כי "אם השמאל כל כך נגדה – סימן שהיא כל כך ימנית". זה כל כך פשוט: כל דמגוג שלומד את יסודות הלוחמה הפסיכולוגית, מכיר את הטריק הזה.
      אבל אוהב ישראל אמיתי לא צריך להתרשם משיתוף הפעולה הדמגוגי הזה בין השמאל לאיילת שקד שפועלת לחיזוק האינטרסים שלו: אוהב ישראל אמיתי צריך רק להשוות בין יחס התקשורת למירי רגב לבין יחס התקשורת לאיילת שקד ולהבין מי פועלת כנציגת המחנה הלאומי ומי פועלת כמו עובדי הקרנות להחלשת ישראל.

  53. טוב שיש מבוגר אחראי שעוצר את הנסיון להרוס את הדמוקרטיה שלנו.
    עצוב לשמוע שהכל הפך לימין ושמאל:
    אם שקד לא הצליחה להשליט את הימין על בית המשפט היא לא מספיק ימנית ויתייגו אתה כשמאל.
    השיח נהיה מגעיל.

  54. למשה איפרגן
    מאמר מעורר מחשבה.
    אני מצפה לתגובה מפורטת של איילת שקד להאשמות.
    והעיקר:
    אבקש לנתח את גישתם של כל השופטים שמונו בתקופתה של איילת שקד על הציר שמרן-אקטיביסט וזאת לאור עמדותיהם – פסיקותיהם במשפטים בהם נטלו חלק.

  55. מאמר חשוב ונכון טכנית בפרטים אולם דומה כי מוטעה בהבנה הכוללת.
    ראשית אין ספק שהפרקליטות מאתרגת את שקד. כל שר אחר שהיה מנסה להלחם בה היה מוצא עצמו מזמן עם אישומים פליליים ועם ראש של סוס במשרד. מטבע הדברים העובדה שאין כנגד שקד אפילו חקירות מעלה חשד.
    אין ספק גם שקבורת חוק היועמשים של אוחנה והצעת חוק חלופית שמחזקת מאוד את מעמד היועמש מהווה גול עצמי משמעותי. כך גם הכניעה המבישה לפרקליטות בפרשת נציבות הביקורת. נוסיף לכך את העובדה שלא נעשה כל שינוי במבנה השליטה בישראל ואדרבא כפי שצויין בצדק, המערכת משתוללת עם אקטיביזם שובר שיאים שנועד להראות מי שולט ואת מי לא סופרים, ונוכל לטעות ולחשוב ששקד לא עשתה מאום.
    אולם יש לזכור מספר עובדות חשובות:
    1. לחימה של "ראש בראש" נוסתה בעבר ונחלה כשלון חרוץ. נאמן כשל במלחמתו, הוא הורד ע"י בן יאיר בסיכול ממוקד וחזרתו למשרד המשפטים נמנעה ע"י צחי הנגבי שקיווה כי ליקוק ישבנו של ברק יחלץ אותו מהכלא (מהלך שהוכיח עצמו אגב). גם רמון, בשר מבשרם, ניסה למתן את ההשתלטות העוינת על ישראל וסוכל מיידית. פרופ פרידמן, איש ההצהרות הגדולות, סוכל ע"י חיסול פטרונו הפוליטי – אולמרט שהימין נהנה לראותו סובל מבלי להבין מדוע אחרי כ"כ הרבה שנים של שחיתות מישהו פתאום החליט לטפל בו.
    המסקנה הנכונה של שקד הינה כי אם רוצים שינוי, הדבר הזה לא יכול להיעשות תוך כדי מלחמה מהסיבה הפשוטה שהפרקליטות, המלווה בשופרות התקשורת, לאין ערוך יותר חזקה מהשר אשר כל שיש לו הינו אשלייה של כח. הדרך הנכונה הינה תוך כדי בריתות ומו"מ פוליטי הכולל ויתורים, כניעה והתרפסות ובזהירות רבה, השגת הישגים.
    2. המאמר מתעלם לחלוטין מהישגיה של שקד אשר אין להפחית במשמעותם. בעבר ארגוני השמאל יכלו להרוס בתים של יהודים בקלות רבה. כל שיש לעשות הינו לעתור לבגץ בשם בעלים דמיוניים, בגץ אשר איננו שומע ראיות מבקש את תגובת המדינה וזו מצדיקה את העתירה, בגץ מורה לשלם הוצ משפט גבוהות מהרגיל לעותרים ולהרוס את הבתים. בעלי הבתים יכולים היו רק להביט בעיניים כלות על העוול שנגרם להם ואלו עותרי השמאל היו מקבלים מענקים מאירופה.
    שמאלני א עותר, שמאלני ב מאשר ושמאלני ג מורה להרוס.
    שקד שינתה את החוק כך שמעתה בעלי אדמות הטוענים כי נפגעו יאלצו לפנות קודם לבית המשפט ולהוכיח בעלות. הוכחה זו איננה אפשרית משום שהם לא באמת בעלי הקרקע. המשמעות הינה מרחיקת לכת – הפסקה מוחלטת של טרור משפטי כנגד ההתיישבות. הושג כאן שינוי מבני אסטרטגי. בנוסף יש לזכור כי אם השמאל לא מצליח להרוס בתים של יהודים, אין לאירופאים סיבה לבזבז עליו כסף. אין להקל ראש במהלך מזהיר זה.
    פסקת ההתגברות – כחלון מנע אותה אולם היא על השלחן, יתכן כי ברבות הימים ב"ה היא תעבור. זו הפעם הראשונה שהיא הונחה ברצינות על השלחן. בנוסף, ככל שהזמן עובר, דומה כי היועמש נאלץ להפעיל את תקנת השוק על מנת להכשיר 2000 בתים בהתיישבות כדי לייתר את פסקת ההתגברות. מהלך משמעותי, אדיר מימדים, אם כי יש להמתין לסיומו.
    העימות הפומבי מול דינה זילבר – שקד זיהתה הזדמנות פוליטית חשובה לא רק להון פוליטי אישי (לגיטימי עבור דמות שצריכה להבחר) אלא גם לחשיפת המערכת. שקד ניצלה את טיפשותה ושחצנותה של זילבר בתבונה פוליטית על מנת להראות כי זילבר הינה דמות פוליטית וכי לשחקנים המשפטיים יש אג'נדה. שקד חלבה את הסיפור הזה יפה ולא הניחה לו לרדת מסדר היום תקופה ארוכה.
    3. יש לזכור כי השר איננו הצייד (בקמץ), הוא הצייד (בחיריק). עבור שי ניצן, שר המשפטים הוא לא יותר מאשר ארוחת בוקר. שקד צריכה ללהטט בין הטיפות על מנת שלא לסיים בצלחתו.
    אני מסכים כי רשימת ההישגים דלה אולם יש לזכור כי ההפיכה ותפיסת הכח שביצע ברק אף היא לא אירעה ביום אחד. לאט ובזהירות הוא בנה את הכח עד שהשלים את ההשתלטות העוינת על המדינה. החזרת הגלגל לאחור והשבת הדמוקרטיה לישראל לא תקרה אף היא בקדנציה אחת. לאט ובזהירות ושקד היא הראשונה שיש לה הישגים. תחת הנסיבות הקשות בהן היא פועלת, נסיבות של לחימה בארגון הפשע הגדול ביותר בישראל (ד"ש מרות דוד) זוהי הצלחה מרשימה.
    בואו ניתן לה את הכח להמשיך. לאט ובסבלנות.

    1. זה לא רק שהיא לא עשתה את הנדרש. היא פעלה בכיוון הפוך! לפני כן אופן בחירתו של היועץ היה רק על פי פסיקת בית המשפט, עתה היא עיגנה זאת בחוק!

  56. שכחת לציין שבארץ אין חוקה,הדמוקרטיה היחידה בעולם (בבריטניה אין חוקה,אבל יש מסורת משפטית ודמוקרטית,שאפ הייתה לנו,אולי להיה צורך בחוקה כתובה) ולא מחוסר זמן לא נחקקה כזו. לכן מי שאמור לבקר את החקיקה זה בגצ,שעושה זאת בזהירות רבה. כמה חוקים נפסלו??? אבל אצלך כל שיקול דעת של היועץ,או של בגצ,זו התערבות גסה ואקטיביזם נוראי. לא מפתיע למי שחושב שחקירות נתניהו הן רדיפה והשתוללות.

    1. בג"צ לא עושה כלום בזהירות. מדובר ב- 15 זקנים שמאלנים שגנבו שלטון ועושים מה שבא להם ולא מה שהחוק אומר!!! הגיב:

      בג"צ אינו בית משפט בכלל. לדברי פרופ' מאוטנר בג"צ הוא מרכז הפעילות הפוליטית של השמאל שאיבד כוחו בכנסת.

      מה יש לך חומר על דבריו של פרופ' מאוטנר המכובד והשמאלן, ???

      ועוד לא אמרנו מילה על כך שהשמאלנים האלה בחרו כמובן את עצמם בעצמם באמצעות ועדת הדילים שלהם וועדת השתיים האפלה עוד יותר שלהם.

      מה הם מסתירים השמאלנים בבג"צ?

      ספרי לנו טובה!!!

    2. בבריטניה אין חוקה כי בריטניה מעדיפה גמישות בחקיקה ולא בגלל מסורת כלשהי הגיב:

      גם ישראל זקוקה לגמישות בחקיקה בגלל מצבה העדין והמסוכן הכולל ערבים סביבה וערבים בתוכה. איש לא יודע למה עוד נגיע בעתיד ומה עתידים הערבים לנסות לעשות בקשר למדינה היהודית ולכן אסור לעולם לחוקק חוקה וחייבים כמו בריטניה בדיוק לשמור על גמישות תמיד.

      העובדה שאהרון ברק השודד המשפטי כדברי פרופ' פוזנר הפך ללא רשות כלשהי את חוק כבוד האדם הערבי והמסתנן וחרותו של המחבל לחוקה מומצאת ובנה עליו הררי פסיקה הזוייה מטעם עצמו ומשובטיו – לא משנה כלום.

      בסופו של תהליך כלשהו יתהפך הכל.

      ככה זה בעולם.

      כשפועלים במירמה ובהטעייה ערמומית – הכל מתרסק וגם הררי הפסיקה החולנית וחהמנוכרת למדינה ולעם היהודי וטובתו – יתרסקו.

      כידוע – לשקר אין רגליים ובג"צ וגניבת השלטון של חבריו יסודה בשקר מזעזע ולא חוקי כדברי פרופ דיסקין.

      הכל יימחק כמו שהגלים מוחקים כל מה שחרוט על החול בשפת הים.

      זו שליטה זמנית שתימחק כהערבים יעשו את פעולת המלחמה שמטרתה תהיה למחוק א5ותנו מפה – מבפנים.

      זה בוא יבוא כי זה חוק טבע שלא ניתן לשנותו לעולמי עד.

      הטבע.

  57. שקד ובנט הצביעו בעד חוק הפוגע בעיתון ישראל היום ובימין הישראלי כולו, ומחזק את ידיעות אחרונות ועיתון הארץ. כבר אז אפשר היה להבין שהמניעים של שניהם אינם אהבת ישראל. רחוק רחוק מזה..

  58. מאמר מאוד מדאיג ומטריד.
    על פניו נראה שיש דברים בגו. איפרגן מביא דוגמאות קונקרטיות ומעשיות.

    עד עתה הייתי די בוטח בפעילותה של שקד, והמאמר בהחלט עושה בי סדק. מערער הביטחון שבטחתי בה.

    רצוי היה מאוד, אם שקד בעצמה, או מי מטעמה יגיב באופן ענייני על הטענות שהועלו בכתבה.

    זה בהחלט מטריד.

  59. מאמר מאוד מדאיג ומטריד.
    על פניו נראה שיש דברים בגו. איפרגן מביא דוגמאות קונקרטיות ומעשיות.

    עד עתה הייתי די בוטח בפעילותה של שקד, והמאמר בהחלט עושה בי סדק. מערער הביטחון שבטחתי בה.

    רצוי היה מאוד, אם שקד בעצמה, או מי מטעמה יגיב באופן ענייני על הטענות שהועלו בכתבה.

    זה בהחלט מטריד.

  60. מסכים עם כל מילה לגבי האקטיביזם השיפוטי, אם כי,בהתחשב בכוחה הפוליטי אני לא בטוח שהיה ניתן להיעשות יותר.
    בעניין השחיתות הפוליטית, ממש כואב לי לראות את ההתגייסות הטוטלית של אתר מידה (שאותו אני מאוד מעריך וגם תורם לו)לטובתו של ביבי. ברור שישנה רדיפה של התקשורת. אבל להגיד שאלשייך, חוקרי המשטרה , הפרקליטות והיועמ"ש כולם רודפים את ביבי ותופרים לו תיקים זה מגוחך וגם מסוכן. במיוחד ע"י מי שלא שמע את ההקלטות ולא ראה את הראיות. תנו למערכת לעבוד. אין, וגם לא תהיה לנו אחרת

    1. ממש כואב לך "לראות את ההתגייסות הטוטלית של אתר מידה לטובתו של ביבי"? ממש ממש כואב?
      מה, "יכול להיות שאלשייך, חוקרי המשטרה, הפרקליטות והיועמ"ש כולם רודפים את ביבי ותופרים לו תיקים"? למה לא? ככה גם שאלו האנטישמים בעקבות משפט דרייפוס: יכול להיות שכל האנשים אומרים שדרייפוס בוגד וכולם משקרים? ככה גם אתה: סבבה, אני לא מאמין לתקשורת, אבל הכל שקרים? סתם כולם אומרים שהם שולטים בעולם בקנוניה מסתורית? סתם כולם אומרים שהם עושים מצות מדם של ילדים נוצרים? סתם כולם אומרים שהם יצורים שטניים שאוהבים רק כסף? מה, הגיוני שכולם אומרים סתם?

  61. האם ניתן לומר שבתקופתה "השתנה השיח" בנוגע למערכת המשפט?
    והאם ניתן לזכוף חלק מהקרדיט לכך לזכותה?

    1. מה שהשתנה בתקופתה זה שאם בעבר ידענו שבית המשפט העליון הוא סניף עוקף דמוקרטיה של מרצ, היום אנחנו יודעים שגם "הבית היהודי" בהנהגת בנט ושקד הוא סניף עוקף דמוקרטיה של מרצ.

  62. חבל שעכשיו נזכרת. אני כתבתי את זה בתגובות כבר כמה פעמים בשנים האחרונות, ששקד היא לא יותר מ פוליטיקאית קטנה עם חשבונות אישיים

  63. מלאכתם של רשעים נעשית ע"י הציוניות הדתית. השתוללות והפקידים בכלל והפרקליטות בפרט החותרים כנגד נבחרי הציבור עד כדי אובסיביות להפיל את ראש המשללה, התופעה האנטי דמוקרטית הזאת אמנם עוצבה בקרב השמאל הפוסט ציוני, אך מוציאיה לפועל, הם מבניה היקרים של הציונות הדתית המתנדבים בשקיקה כדי לבצע את העבודה המלוכלכת. בל נשכח שכמה מהקצינים הבכירים שהיו מופקדים על הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון הם יוצאי חלציה של הציונות הדתית, האלוף יאיר נווה והאלוף גרשון הכהן בין היתר. הבובות התופסות עמדות בכירות והנשלטות ע"י הפוסט ציונות, רובם ככולם דתים לאומים. מנדלבליט בא מהשמאל? לא, הוא ציוני דתי. שי ניצן בא מהשמאל? אמנם אין לא כיפה על הראש אבל הוא מוצר מובהק של הציונות הדתית כבוגר ישיבת נתיב מאיר. היועמ"שים המתאמצים לספח לעצמם עוד יותר סמכויות של הרשות המבצעת ושל הרשות המחוקקת, הם לרוב חובשי כיפות כמו רן נזרי המשנה ליועץ המשפטי וכיו"ב אשר מטיפים כנגד דעת הקהל הפוגעת בשלטון החוק כהגדרתם.. רוני אלשיך הוא עוד מוצר מובהק של הציונות הדתית והיקיר שלה, בן מחונן אשר טיפס עד למעלה הן בשב"כ והן כראש משטרת ישראל. כאשר אלה פני הדברים, ניתן לקבוע שמלאכתם של רשעים נעשית ע"י הציונות הדתית ובפרט ע"י המצליחנים שבה. לא פלא אם כן שהשרה אשר עמדה בראש המפלגה הדתית הלאומית, איילת שקד לא עשתה כלום כדי לשרש את השתוללות שלוחות הרסן הזאת המתבצעת ע"י חובשי כיפות במגזר הציבורי כפי שהוכח במאמר הזה. כאשר הצינות הדתית מתגאה עד כדי שחצנות על כך שבניה מעפילים לעמדות מפתח בצבא, במשטרה, בפקידות וכו", איך היא הגיעה לידי כך שהמוצלחים בבניה, הם האידיוטים השימושיים של השמאל הפוסט ציוני ולמעשה המוציאים לפועל של משנתו של השופט אהרון ברק? זהו נושא למחקר פסיכו-פוליטי-סוציולוגי העלול למוטט את כל התפיסה העצמית של הציונות הדתית. ברוך השם שישנם צעירים מוסריים שעדיין לא זוהמו בנפשם המורדים בציונות הדתית ועוזבים אותה כדי להעפיל לגבעות, מה שקרוי נוער הגבעות.

  64. האם "שמש העמים" נתן לה ולו פעם אחת גיבוי.
    הוא תמיד מהצד, גם כשחוקקו כמה פעמים את חוק המסתננים, וגם כשאלי ישי נלחם במסתננים הוא עמד מהצד. רק אחרי שהמאבק שלו הצליח, הוא לקח על זה טרמפ.

  65. וואו! הארתם את עיני. ואני מודה שגם אותי היא שכנעה בספורי סבתא.
    ועוד לא נגעתם בסיפור של דינה זילבר… ובכלל, עצם מינויו המופרך של שי ניצן לפרקליט המדינה. – גם זה רשום על שמה, נראה לי.

  66. הטענה שראש הממשלה לא יכול להיות ראש ממשלה אחרי השימוע אצל היועץ המשפטי לממשלה, ולפני משפט בביהמ"ש, היא טענה מגוחכת – זה סותר את החוק הקיים היום בנושא. זו הזדמנות לרענן לשרים ולחברי הכנסת וכן לפרקליטים בכירים לשעבר, את החוקים הקשורים לנושא זה.
    רק לאחר הערעור בעליון (פסק דין חלוט) נדע כולנו את התוצאות.
    אני שמח שסוף סוף יש לפחות "צדיק אחד בסדום" האלוף לוין, שאומר מפורשות שאת ראש הממשלה מחליפים רק בקלפי. בנוסף המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ניזרי טוען שיש לסגור לכאורה את תיקי נתניהו. החוק מבדיל בצדק רב ובהיגיון רב, בין שר לבין ראש ממשלה.
    אגב, אני אישית ממליץ לראש הממשלה להילחם על חפותו, כשלב ראשון עימות עם עדי המדינה. שלב שני – בביהמ"ש על דוכן העדים, עדי המדינה "יעשו במכנסיים", הרי הסנגורים של ראש הממשלה יעשו מהם "פורפרה".
    במידה וראש הממשלה יצא זכאי במשפט, היועץ המשפטי לממשלה וכן מספר פרקליטים בכירים בפרקליטות, וכן אנשי משטרה בדרגים הגבוהים ביותר, יצטרכו להתפטר מתפקידם.
    אולי עדיף להם כעת לסגור את כל התיקים מאשר להגיע לאחר מכן לאותו ביזיון של התפטרות המונית של כולם.
    יהיו גם עיתונאים ואנשי תקשורת שיצטרכו לבקש סליחה או לעזוב את עבודתם בבושת פנים.
    יש עדיין הרגשה של הפתעה מזערית שהיועץ מכין לכל עם ישראל לפני הבחירות – סגירת התיקים הנ"ל. זאת למרות שצעד כזה יאכזב מאוד את מנהיג "המהפכה השיפוטית" שגרמה לכאורה לנזק בלתי הפיך למדינת ישראל ולתושביה.
    מקווה שהוא עוד יספיק בחייו לראות את התרסקותה של מהפכה זו וריסוק של מורשתו.
    מאוד מסוכן להפקיד החלטה גורלית בידי אדם אחד, מה עוד שבעתיד הוא רוצה להתמנות לשופט עליון, ויש לו אינטרס מובהק שההחלטה לא תשפיע על מינויו בעתיד לעליון.
    אחרי הבחירות יהיה צורך לתקן גם את זאת.
    אני לא נכנס כעת לנושא "החקירות הסלקטיביות" ועל הזדהמות החקירות, שזה ביזיון בפני עצמו. אישית הייתי רוצה לראות מספר נחקרים נוספים לראש הממשלה – כדוגמת, ציפי, כבל, לפיד, ברק, רות דוד, פישר ועוד.
    סימנתם מטרה וממנה אתם לא זזים, מה עם האחרים???
    מושחתים נמאסתם!!!

  67. זאת למרות שצעד כזה יאכזב מאוד את מנהיג "המהפכה השיפוטית" שגרמה לכאורה לנזק בלתי הפיך למדינת ישראל ולתושביה.
    מקווה שהוא עוד יספיק בחייו לראות את התרסקותה של מהפכה זו וריסוק של מורשתו.
    מאוד מסוכן להפקיד החלטה גורלית בידי אדם אחד, מה עוד שבעתיד הוא רוצה להתמנות לשופט עליון, ויש לו אינטרס מובהק שההחלטה לא תשפיע על מינויו בעתיד לעליון.
    אחרי הבחירות יהיה צורך לתקן גם את זאת.
    אני לא נכנס כעת לנושא "החקירות הסלקטיביות" ועל הזדהמות החקירות, שזה ביזיון בפני עצמו. אישית הייתי רוצה לראות מספר נחקרים נוספים לראש הממשלה – כדוגמת, ציפי, כבל, לפיד, ברק, רות דוד, פישר ועוד.
    סימנתם מטרה וממנה אתם לא זזים, מה עם האחרים???
    מושחתים נמאסתם!!!

  68. הכתבה לא עושה את האבחנה הבסיסית, בין מה שנשלט ע"י שקד למה שלא.
    השופטים אינם כפופים לשר המשפטים. זה מובנה בשיטת הממשל, ובעיקרון הפרדת הרשויות.
    מי שטוען שהתנהלות כזו או אחרת של השופטים היא באשמת שרת המשפטים, צריך להסביר איך היא גרמה לה, או לחלופין, כיצד הייתה יכולה למנוע אותה.

  69. שקד , בניגוד לפנים היפות והקול חסר הנחישות היא עקרב שמתודרך ע״י בנט . לשניים אמביציות אדירות ולטווח רחוק , בל נשכח ששניהם הם מפסולי נתניהו (או אשתו ע״פ הרכילות ) וכפי שאני טוען כבר שנים , אין ממלכתיות בפוליטיקה — הכל אישי . ביבי לתפיסתם צריך היה מזמן להעלם וכל שנה נוספת שלו בתפקיד, מיותרת .
    כל שנוגע לנתניהו ישיר או בעקיפין עם חפיפה לתחום המשפטי , יופעל כנגד נתניהו .בשקט מרוכז מאמץ ממוקד של שניהם ״לסגור״ על נתניהו ולחסום בפניו אופק שלדעתם צריך להיות ״שלהם״ . נתניהו יכול בקלות לחשוף את שני השועלים . ,(לאחר היבחרו בבחירות הקרובות ) להצהיר כי מאחר והוא איש בריא ואינו זקן מופלג , יש ביכולתו לרוץ לקדנציה נוספת ,כלאמר ל + 4 שנים נוספות . זה הרגע בו ישלפו הסכינים ע״י הזוג הפוליטי ויתגלה פרצופם האמיתי .

    1. מפלגות "ימין" קיקיוניות שלא עוברות את אחוז החסימה – תרגיל של השמאל לפיצול מחנה הימין ול"שתייה" של קולות ימניים שמקטינה את הכוח של מפלגות הימין הגדולות. מפלגות כמו "זהות" ו"עוצמה" הן מפלגות בשירות השמאל. אם הליכוד יושב באופוזיציה אין מצב שבן ארי/מרזל/פייגלין יושב בראשות הממשלה. אם הליכוד באופוזיציה – השמאל בשלטון. אין שום מצב שהליכוד באופוזיציה והימין הקיצוני בשלטון. ואם השמאל עולה לשלטון הוא כבר ידאג להביא אותנו לעוד מצב בלתי הפיך כמו הסכם אוסלו. אם רוצים להביא לפירוק ההתנחלויות (כן, גם אלו שבתוך הקו הירוק), למתן תעודת זהות כחולה למיליון פליטים, להתפוצצות של אוטובוסים, לשריפה של מסעדות ולמות תינוקות בזרועות אימותיהם המתות – עדיף להצביע ישירות למרצ מאשר למפלגות הפרוקסי של השמאל בראשות ברוך מרזל, איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי ומשה פייגלין.

  70. עם "מה בכלל אפשר לעשות?" לא מזיזים כלום. משה צודק – צריך בולדוזר שלא מפחד מהכותרת למחרת ב"הארץ", שיודע איך לא ליפול למלכודות הפתאים של הרגו, שהשמאל כל כך טוב בלטמון.

  71. משה איפרגן איפה הגילוי הנאות שאתה חבר מרכז הליכוד, איש השנה של ליכודניק לשנת תשע"ח?

    למה לא ציינת שיש לך מאבק אישי נגד איילת שקד כמו שציינת בעצמך באתר "ליכודניק":
    "מה שקורה הוא שמאז אמצע 2015, כשהשרה שקד נכנסה לתפקידה במקביל להיבחרותו של יו"ר לשכת עוה"ד הנוכחי, אחוז העוברים את בחינת ההסמכה קרס מ- 82% במאי 2015 עד ל- 12% בבחינה האחרונה ביוני 2018. לאחר פסילת שאלות או הוספת תשובות נוספות הוא עלה לכ 32%, עדיין קריסה.
    שתי הבחינות האחרונות היו במתכונת חדשה שהתברר כקטסטרופלית, עד שאפילו בית המשפט העליון מתח עליה ביקורת חריפה.
    לפני כחודש הכריזה השרה שקד על מספר הקלות בבחינות הבאות, הקלות שהן עצמן בבחינת הודאה בכשלים. בכל אופן, ההקלות הללו הן מינוריות ולעג לרש.
    התוצאה היא אלפי מתמחים ובני משפחותיהם שמטה לחמם נשבר ושחופש העיסוק שלהם נרמס. תוצאה דומה תהיה גם למתמחים ולסטודנטים שייבחנו בעתיד."

    http://www.likudnik.co.il/%D7%90%D7%99%D7%A9-%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%9C%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%93%D7%A0%D7%99%D7%A7-%D7%9C%D7%A9%D7%A0%D7%AA-%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%97-%D7%9E%D7%A9%D7%94-%D7%90%D7%99%D7%A4/

  72. מסכים עם כל מילה ומוסיף:
    השרה (היוצאת) איילת שקד הגיעה למשרד המשפטים עם תכנית יפה, המון שקיפות בעשייה העצמית ומשנה סדורה, נכונה והגיונית, לתיקון המערכת. אולם, איילת שקד נכשלה כבר ביומה הראשון כשרה, כשהשאירה את המנכ"לית של המשרד בתפקידה עד היום, ולא הבינה וכנראה גם לא תבין, עד יומה האחרון, "מי נגד מי" במה שקרוי "קליקת הפרקליטים" (או כמו שטוען פרופ' דוד פסיג: Deep Statte, די בדומה לספריו ומאמריו של פרופ' דניאל פרידמן), קליקה שנמצאת מעל לכל חוק ונורמה בישראל, והיא נתנה גיבוי וחיפוי מלא לקליקה הזו "להשתולל" מחוץ לכל חוק: http://j.mp/1DggINr.

  73. כל המאמר שלך סותר את הפתיח שלך, הטוען ששקד היא המובילה והשר בנט עומד בצילה. הרפורמות שבנט ערך במערכת החינוך ופעולותיו בקבינט אינם מוטלים בספק, והוא הוכיח עצמו כשר בעלי יכולות ביצוע יוצאות דופן והמנהיג אמיתי.

  74. איילת שקד נאיבית במקרה הטוב, כך או כך בתור שרת משפטים הוכיחה שאיננה טובה לעם ישראל

  75. לפני שנה אני הבחנתי על גג בית המשפט ה…טוב, מול לסינמה-סיטי בלא פחות מאשר בפירמידה. היתי מזועזעת אבל חשבתי שזה סתם "קישוט בטעם רע". היום כבר ברור לי שזה אחד הסמלים של הבונים החופשיים! עד לפני שבוע לא תיארתי לעצמי שגם בארץ יש בונים חופשיים, אבל לצערי היום אני כבר יודעת שיש, ולתדהמתי גיליתי שאחד מהם שופט בבית משפחת ה…אתם יודעים. ואני שואלת את עצמי,ועוד יותר את איילת שקד, את ראש הממשלה: אתם לא שמתם לב?! הרי ידוע מה השקפתם ושאיפותם של הבונים, ואלה ממש מנוגדים ליהדות. "בונה" חייב להישבע אמונים לארגון. אחר כך הוא הולך להישבע אמונים לכנסת, אומר שהוא יפעל למען העם?! איפה הוא משקר? בארגון שלו או בכנסת?! אני—ואני בוודאי לא לבד—-דורשת בדיקה, מי הם בין עובדי ציבור השייכים לבונים החופשיים ולסלק אותם מיד מתפקידם. למחוק את כל סמלי הארגון מבניינים, גם מבחוץ וגם מבפנים כי הם השריצו סמלים רבים לא רק פירמידות, לפעמים מרוב חוצפתם הבליטו אותם בצבע, כמו בבניין של "תדיראן" של שימון ברז אשר—כמה לא מפתיע—גם היה אחד מהארגון…

  76. בקיצור המלך, או "המלכה" – עירומה.
    מזמן היתה לי תחושה לא נוחה לגביה. להזכיר שבמשמרת שלה נחקרו בעינויים נערים יהודים במרתפי השב"כ, והגברת שתקה. היא ובנט אף תמכו בגלוי בשב"כ!
    כל סיפור 'דומא' הוא עלילת דם איומה שנתפרה כנגד נערים חפים מפשע. ושקד שרת המשפטים….
    גם העוול הנורא של ההרס המיותר של הישוב עמונה אירע במשמרת שלה, והיא ובנט לא עשו שום מאמץ משמעותי למנוע אותו.
    אני נוטה להסכים עם המפורסם עליה באתרים כמו קונספיל. הגברת היא סוכנת שינוי, סוכנת כפולה…
    יישר כח לכותב המאמר. כמה טוב לחשוף את האמת
    וכמה נורא לקרוא שבימים אלו היא נבחרה להוביל את רשימת ה"ימין" המאוחדת…
    היא לא ימין. היא גברת בלוף, ישראבלוף

    1. במשמרת שלה, אך גם במשמרת של נתניהו.

  77. הדברים שנכתבו, במידה והם אמת, הם חמורים מאוד. אבל לי לא נראה שהם נכונים וצודקים.
    המציאות מורכבת ולא פשוטה, קשה לעשות מהפכה כאשר כל מוקדי הכוח במערכת המשפטית ובתקשורת נשלטים על ידי היריבים.
    למרות זאת, שקד היא שרת המשפטים הראשונה שחוללה שינוי במערכת המשפטית, למרות שהוא רחוק מלספק את הסחורה, מה שנקרא מעט מידי, ומאוחר מידי.
    שנית, למה ממשלות העבר ושרי המשפטים מהימין לא עשו דבר לתקן את הפגמים במערכת המישפטית.
    שלוש, זה שיש יריבות אישית בין נתניהו לשקד ובנט, לא אומר שהם שמאלנים ונגד הימין. אחרת תומכי מפלגות הימין של הציונות הדתית, לא היו תומכים בהם.
    ארבע, עד עכשיו לא ראיתי שחברי כנסת או שרים של הליכוד תוקפים את איילת שקד, ומאשימים אותה בחתירה להפלת נתניהו וממשלת הימין.

  78. כמה ארוך כך כל כך הרבה הבלים , אתה רואה באי הצלחה שלה שנפתחו הרבה תיקים לפוליטיקאים , זה ההבדל העצום , היא לא רוצה להחריב את משרד המשפטים , היא לא נותנת חסות למושחתים , אולי על ותה רוצה

    1. כפי שנאמר: אם אתה רוצה לדעת מי הרודן במקום שאתה חי – פשוט תבדוק על מי אסור לך להעביר ביקורת. החונטה המשפטית דואגת לפתוח תיק פלילי לכל מי שמנסה להיאבק בה. ברגע שנפתח תיק כזה, כל ניסיון לחשוף את המניע האמיתי לפתיחתו עובר טוויסט תקשורתי ומוצג כניסיון למנוע משפט "צדק". בדמוקרטיה טמונות סכנות אבל תמיד עדיפים 120 אנשים שנבחרים ע"י הציבור, נותנים לו דין וחשבון על מעשיהם ונושאים באחריות להחלטותיהם מפוליטיקאים בתחפושת משפטית שלא עונים על אף אחד משלושת הקריטריונים האלה.

  79. הכל נכון אבל חסרה רק עובדה קטנה אחת.
    הבוס הוא ביבי. השרים לא זזים בלי OK שלו ומה שהיא הצליחה לעשות לא עשו שרי משפטים לפניה ואחריה.
    ואל תזכירו את מירי רגב. שם לביבי לא אכפת. כאן הוא אומר במו פיו "אני הגנתי בגופי על המערכת".

  80. לייחס לאיילת שקד את השתוללות האקטיביזם זאת ממש בדיחה לאור העובדה שנתניהו עצמו בלם כל נסיון להגביל את בית המשפט בפיסקת התגברות ו/או בחקיקה משלימה לסמכויות בית המשפט ויכולתו לפסול חוק.
    דווקא שקד נסתה להעלות את החקיקה המשלימה (ונתניהו בלם) וגם הכניסה כמה וכמה שופטים שמרנים למערכת באמצעות השת"פ שלה עם לישכת עוה"ד ואפי נווה.
    (ובמיוחד את אלכס שטיין לעליון)
    נסיונות לתמרן את העובדות באופן שמציג את שקד ככושלת, הוא בחזקת גניבת דעת.

  81. למה הליכוד הפיל הצעת חוק הקוראת להקים וועדת חקירה במערכת המשפט ?
    מישהוא יודע להסביר ?

  82. ומה עם אישור בקשתו של מנדלבליט ע"י שרת המשפטים איילת שקד שנענתה בחיוב ליועמ"ש להפסיק לחקור בעניין תיק רות דויד , פרקליטת תל אביב.

  83. איילת שקד בגדה בעם כולו.
    הפכה את מערכת המשפט לפשיעה מאורגנת חזקה כנגד הציבור.
    אין יותר מערכת משפט.

    המינויים אחרונים מאות שופטים ששימשו פקידי , עוזרים משפטיים , תובעים ממחלקת התנועה במשטרה, מדובר על מאות מאות מונו לשופטים.
    המינויים הללו הינם מסמר אחרון בארון המתים של מערכת המשפטץ.
    הציבור נשדד, אינו מקבל צדק, החוקים התופגגו אין יותר חוקים , או מערכת חוק . רק גזלה של הציבור על מנת שייה כמה שיותר עני.

    צריך להחרים את הגברת שקד מהגזרה הפוליטית היא פשוט פועלת נגד העם – העם לא רוצה אותר יותר צריך ממש לבטא זאת בגלוי . חיסלה את הציבור במינוייןם הפרטיים והדילים שלה.
    לעולם הציבור לא יסלח לה.