בני גנץ הוכיח סופית: אצל 'כחול לבן' ישראל היא אחרי הכל

משבר הקורונה העניק לגנץ הזדמנות לגלות בפעם הראשונה מנהיגות לאומית אמיתית, אך גם אותה הוא הצליח לבזבז בחוסר אחריות משווע

המפא"ניק החדש, בני גנץ (צילום מסך, Adhy Savala)

אפילו במשחק ההפכפך והמלוכלך של הפוליטיקה הישראלית, לעתים רחוקות יוצא לך להיתקל במהלך שגורם לך להתרגז ממש – כעס אמיתי וזועם. הודעתו של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ מהערב על כך שיהיה מוכן לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה רק אם תכלול "נציגות של כל חלקי הבית", כלומר גם את נציגי המפלגות הערביות, היא אחד המקרים הנדירים האלה בו הזעם עולה במהירות ובעוצמה. הציוץ של גנץ הגיע שעה קלה לאחר הצהרה רשמית של ראש הממשלה נתניהו על סגירת כל מוסדות החינוך לתקופה הקרובה בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, שהגיעה בעצמה לאחר שורה ארוכה של צעדי מניעה משמעותיים בשבוע האחרון. באותה הזדמנות נתניהו קרא גם להקמת ממשלת חירום לאומית על מנת להתמודד עם המשבר הבריאותי המאיים, כזו אשר לדבריו תוכל "להציל ביחד את חייהם של רבבות אזרחים". נתניהו הזמין בהמשך את גנץ לפגישה כדי לדון ביוזמה, עליה בירך נשיא המדינה, בטרם הגיב גנץ בדרישתו לכלול בה את הרשימה המשותפת, צעד שברור שבגוש הימין לא יוכלו להסכים לו כמו גם חלקים מגוש השמאל.

על פי עמית סגל, הדרישה שהציב גנץ בפני נתניהו להכניס גם את המשותפת לממשלה בשם מצב החירום, הגיעה במטרה "לעקר לאחר מכן את הטיעון של הליכוד על ממשלה של גנץ עם המשותפת". ואם אכן נכון הדבר, הרי שזהו חוסר אחריות ברמה שגובלת בשערורייה לאומית. כל זה מגיע בסופו של שבוע בו התברר לכלל הציבור בישראל כי ב'כחול לבן' חושבים ברצינות על הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, לאחר שבמשך חודשים ארוכים הבטיחו גנץ, לפיד ושאר ראשי המפלגה כי לא יעשו זאת בשום מצב.

במילים אחרות, אם לפני הבחירות הדגישו הרמטכ"לים לשעבר של 'כחול לבן' שוב ושוב כי לא ישבו בשום מצב עם עודה וטיבי, כעת הם מתעקשים כי ישבו רק עם עודה וטיבי. אם לפני הבחירות הם הטיפו על "ממלכתיות" ו"ישראל לפני הכל" וטענו כי נתניהו "דואג רק לעצמו", כעת כל הסיסמאות היפות הושלכו סופית לפח האשפה ונותרו רק נקמנות אישית ופוליטיקה קטנונית. כזו שהודגמה היטב בשבוע בו ראש הממשלה נאבק כדי להילחם במגפה עולמית בעוד גנץ ואנשיו רוקמים ממשלת מיעוט ורוקחים חוקים להדחתו.

מצבי חירום כמו זה מולו עומדת כעת ישראל מחייבים הנהגה לאומית אחראית, הממוקדת בקבלת ההחלטות השקולות ומציאת הפתרונות הנכונים, והפיקוח על יישומן היעיל בשטח. בזמנים כאלה מנהיגים אחראים מסוגלים לגלות בגרות ולהניח בצד לכמה רגעים את הפוליטיקה הפלגנית והטינה האישית, עמוקה ככל שתהיה, ולהתגייס ביחד למען המטרה העליונה של הצלת חיים ומאבק במגפה למען כל אזרחי המדינה.

אך מסתבר כעת מסתבר כי גם מול משבר עולמי כמעט חסר תקדים, מול איום כלכלי ובריאותי במימדים מפחידים וכשמדינות אחרות בעולם קורסות בגלל הכנה לקויה או טיפול רשלני במצב, אפילו עכשיו לא מסוגלים ראשי 'כחול לבן' לגלות מינימום של אחריות ולנסות לשלב כוחות כדי להיחלץ מהמשבר. ואולי, כאשר נזכרים כיצד חוברה לה יחדיו רשמית 'כחול לבן' בעירוב מוזר של מפלגות ורעיונות שאת כולם מאגד רק הרצון להפיל את ממשלת הימין בראשות נתניהו, אפשר אולי להבין את המהלך הפזיז והמסוכן של בני גנץ הערב. כאשר כל מהותך במשך יותר משנה היא "רק לא ביבי", אתה כנראה לא מסוגל להשתחרר מהדיבוק גם כאשר המדינה כולה ניצבת בפני סכנה ברורה ומיידית, וממשך מכורח ההרגל בספינים ומשחקים פוליטיים. לבני גנץ ניתנה הערב הזדמנות לגלות בפעם הראשונה מנהיגות אמיתית ולפעול לאחדות (אפילו זמנית), אך גם אותה הוא הצליח לבזבז בחוסר אחריות משווע וללא מחשבה על ההשלכות הצפויות. אם לא עכשיו, אז מתי?


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

90 תגובות למאמר

  1. כחול לבן בהנהגת שלושת הרמטכ"לים הנה בעיצומה של אכסטזת שנאה.
    נראה שלאחר שהשלישיה פונקה שמשך שנים על ידי הציבור הישראלי, מוגנה על ידי החונטה התקשורתית היא התחילה לעוף על עצמה.
    הסיבות לסרובה להצעתו יוצאת הדופן של נתניהו הינן בתחום הרפואה הפסיכיאטרית.
    חבורה שפונקה שנים ואותרגה מכל צד כמו ילד מפונק אינה יכולה לעמוד בכישלון פוליטי.
    ככוח הנראה הילד הבלתי חוקי שהוגשה, הורה מלשון הריון- על ידי כוחות עצומים הסתבר כיצור מפגר שאינו צולח אף את תקופת ההריון.
    נפל לתפארת – הטבע לא אפשר לידתו.

    1. מסתבר שלא כל מי שלובש מדים הוא גם בעל שכל. שלושה רמטכ״לים בלי שכל זה משבר רציני לצבא הגנה לישראל ולמדינת ישראל. עם שלושה רמטב״לים כאלה אין ״הגנה״ לישראל.

    2. התשובה היא אחרת, והגיונית מאד, יצחק. הנה היא, כפי שכתבתי אתמול בבוקר, הרבה לפני צעדי החירום ולפני ההצעה לממשלת חירום לאומית, שגנץ מוכן להיכנס אליה רק אם ישולבו בה תומכי הטרור מן המשותפת:

      (פורסם ב-12 במרץ 2020, 9:35 בבוקר):

      אני שומע שיחה אתמול בין עמית סגל, אראל סגל וגדי טאוב על המצב הפוליטי כרגע, ולבי נחמץ כי נדמה שהעיקר לא נאמר.

      הרי מול עינינו עושים גנץ וליברמן הפוליטיקאים מעשים תמוהים מבחינה פוליטית. הם שמעו את האוזר והנדל אומרים לפני הבחירות שלא ילכו עם המשותפת. כל פוליטיקאי הכי בסיסי מברר מראש ובשקט עם כולם אם הם מוכנים ללכת למהלך לפני שהוא הולך למהלך. נכון? זה אלף בית.

      אז מה קורה פה? למה גנץ לא בירר את זה לפני שיצא למהלך קיצוני וחסר סיכוי שכזה של חבירה למשותפת ושל עצם העלאת רעיון הממשלה ששותפים בה ערביי ישראל דרך מפלגתם האנטישמית, תומכת רצח היהודים? ולמה ליברמן עשה ועושה קולות לא ברורים שהוא בעניין, כזה-כאילו?

      התשובה פשוטה, והיה כדאי שפרשני הימין ידברו עליה: גנץ וליברמן בובות של מה שרובי ריבלין כינה ״כנופיית שלטון החוק״ ומה שאני מגדיר כמאפיה המשפטית של דיקטטורת אהרון ברק וכנופייתו. כתבתי על זה כבר בעבר.

      כנופיית אהרון ברק מנהלת את הכל כבר עשרות שנים, ואראל יודע את זה ולכן חבל שהוא לא מדבר על זה, אלא רק על הפרקליטות, אותה הוא מכנה ה״דיפ סטייט״. לא, אראל, הדיפ סטייט האמיתי הוא בית המשפט העליון. גנץ וליברמן אמנם נסחטים על ידי הפרקליטות, אך היא אינה אלא הזרוע המבצעית של דיקטטורת אהרון ברק ובית המשפט העליון. הם מבצעים פקודות.

      כשליברמן, שעבד שנים עם החרדים, פתאום מעלה באפריל 2019 דרישות בלתי אפשריות, ברור שכוונתו לטרפד את הקמת הקואליציה. שלושה ימים אחרי בחירות אפריל, עוד לפני הדרישות המופרכות שלו, כבר כתבתי שהוא יטרפד את הקואליציה, זה היה ברור לי, ומשום מה לא לאף פרשן פוליטי אחר. מי שעקב אחרי הבין כבר אז מה הולך לקרות. לפני כמה ימים דנה ויס ״גילתה״ לציבור שליברמן מטרפד את הקמת הקואליציה כבר פעמיים. סוף סוף הציבור שומע מה שאמרתי באפריל 2019.

      ומה המטרה למהלך הכושל הזה של נסיון להקים ממשלה עם הערבים, אם כך? ראשית, כשדיקטטור מנחית פקודות לאנשים לא הכי מחודדים (ויסלחו לי אנשי הקבע – לא כולכם כאלה, רק אלו שמסוננים להגיע לצמרת בסמינרים של מכון הרטמן, דוגמת יאיר גולן, גנץ,אשכנזי וכדומה) אז הן מבוצעות בצורה מאד לא מחודדת.

      המטרה האמיתית של אהרון ברק היא אחת: יצירת תודעה. המטרה היא ליצור תודעה שממשלה עם ערבים היא אפשרית, שהיא משהו שניתן לדבר עליו, שהיא נושא לגיטימי.

      אהרון ברק יודע לספור מנדטים. הוא לא טיפש. לפני הבחירות האחרונות חזיתי שנקבל 60 מנדטים – וצדקתי, בניגוד, אגב, לעמית סגל, שחשב משום מה שהליכוד יתרסק ובעקבותיו גוש הימין יפחת. אני הערכתי שהפרשות של פשעי גנץ, אשכנזי ומנדלבליט יעשו את האפקט, וגם האנטישמיות של ליברמן תאבד לו מנדטים. בתום הזיופים של ועדת הבחירות (פעם שלישת ברציפות) קיבלנו 58, אחרי שגילחו בזייפנות מנדט אחד מש״ס ומנדט אחד מהליכוד. כתבתי על זה פוסט והסברתי איך הם עושים את זה.

      ברק רוצה ליצור שינוי תודעה. זו המטרה שלו. גם אם לא תוקם ממשלה ערבית עכשיו, עצם הכנסת הרעיון לתודעה כרעיון לגיטימי מהווה התקדמות עצומה מבחינת הגשמת חזונו של הדיקטטור, החזון של מדינת ארחי-פרחי לא יהודית, שבה אין באמת דמוקרטיה ורק מועצת החכמים שלו יושבת על כס המלכות בהדר של מלאכי שרת.

      כהיסטוריון, גדי טאוב יודע שהשתלת רעיון והדהודו מהווים הקדמה ותשתית לפעולות פוליטיות קיצוניות ואיומות. מספיק לקרוא את ספרו של בצניון נתניהו על מקורות האינקוויזיציה כדי להבין שההשמצות נגד היהודים ביוון העתיקה עיצבו את הנצרות לכדי דת שונאת יהודים והשקרים שהומצאו על היהודים – שהתקבלו כאמת – היוו תשתית למעשי רצח במשך מאות שנים, ששיאם בשואה (אצרף לינק לפרק הראשון בספרו באחת התגובות. מומלץ!).

      זה הסיפור של המהלכים עכשיו: השתלת הרעיון שממשלה יהודית-ערבית היא לגיטימית, ושמפלגה שחרטה על דגלה את השמדת המדינה היהודית ושחבריה מעלים על נס רוצחי ילדים יהודים גם היא לגיטימית.

      וכל מה שאתם מדברים עליו אינו אלא תיאטרון צלליות אפלטוני של המלך-הפילוסוף אהרון ברק. אני מציע לכם לדבר על הדברים עצמם.

      אחרי יותר משנה שאני כותב על זה, הגיע הזמן שאתם, שיש לכם בימה, תדברו על האמת שמאחורי הדברים, כי אחרת פשוט אי אפשר להבין שום דבר מההתנהלות, נכון? אל תהיו דנה ויס. אל תחכו שהדברים יהיו היסטוריה כדי להבין מה קרה פה.

    3. האומר דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם.
      להלן פיסקה מכתבה של אברהם פכטר שפורסמה באתר News 1 שקריאתם הרעידה את נימי ליבי.

      ״אוי ארצי, הר שינאה צומח וצמחי רעל שנבטו הפכו לנגיף קודח.
      ארצנו הקטנטונת ארצנו היפה מאבדת את צביונה היהודית.
      המדינה נשחקת ונרמסת ומדינת כל אזרחיה בפתח מתדפקת.
      אוי ארצי מולדתי את יהודי העולם מחבקת, אל תתני לזדים את חלום מדינת היהודים לרמוס בשנאה קנאה מיותרת.
      ההיה או חלמתי חלום?״

      גנץ אשכנזי יעלון ועיר לפיד, כאלה חסרי אחריות אתם שהשנאה והקנאה שבכם לא תעצר אף שהיא תביא לפגיעה אנושה בעם היהודי ובמדינת ישראל?

  2. מה הפליאה??? בלגנץ השתתף בטקס האלטרנטיבי לזכרון הנופלים. זהו הטקס שביכה גם את "הנופלים" (המסכנים לשיטתם) בקרב הרוצחים או הבאים לרצוח. אשתו של בלגנץ גם פעילה באירגון הווטש המפריע לצה"ל לבדוק את הנכנסים מיהודה ושומרון. היא עשתה זאת בעוד בעלה בלגנץ היה בצה"ל גם בהיותו רמטכ"ל. הוא כנראה מעולם לא ראה בזה טעם לפגם. גם ההתבטאויות שלו היו שהוא מוכן לוותר כדי לחיות "בשלום" – להיות נחמד. הבלגנץ גם הקריב את חיילי צה"ל כדי שחס ושלום אוכלוסית האויב לא תפגע, וגם התגאה בזה. אז למה אתם מצפים?? למי שמתפלא נא לפקוח עיניים ואוזניים ולגבי משפחות שכולות שהצביעו עבורו — צר לי על הנופלים לא על אדיוטים כאלה.

    1. 1. מה לעשות שיש לכחול לבן מצביעים לא מעטים. 2. מה לעשות שמערכת המשפט מושחתת. ונתניהו אבוד. אולי נתניהו לא כי הוא במידה מסוימת תמים אבל גנץ יודע זאת היטב.

  3. קורונה זה ספין נואש של ביבי כדי לא להיות בכלא. לא יקבל חבל הצלה. לעולם לא נשב תחת ביבי. רק גנץ יקים ממשלה. לביבי אין ברירה. אם היה אכפת לביבי ממדינת ישראל הוא היה מוכן לכך. שגנץ בראש. ואל תספר לי סיפורים.

    1. אז ביבי גייס את סין, ארה״ב וכל אירופה כדי להמציא מגפה פיקטיבית?
      ודרך אגב, ביבי הסכים לרוטציה. זה גנץ שלא מוכן לתת לו אפילו חצי-שנה עם ערבות של החרדים.

    2. קורונה זה ספין?
      אולי רה"מ נתניהו המציא את הקורונה כדי להתחמק מבית המשפט?
      ההסתה של כחול לבן נגד נתניהו הצליח להם.

    3. ימני וינון, אף אחד לא טוען שביבי המציא את הקורונה. הכוונה היא שהוא מנצל אותה לטובתו. שבת שלום.

    4. אני מעדיפה למות מקורונה מלתת לגיטימציה למפלגה השוללת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית, מכחישה את ההיסטוריה היהודית בארץ ישראל, תומכת ב"זכות השיבה", אוטונומיה תרבותית-לאומית של ערביי ישראל, פירוק ישראל מנשק גרעיני, שחרור מחבלים רוצחים להם היא קוראת "אסירים פוליטיים" ועוד ועוד. אנא קראו את המצע של המשותפת ואת התבטאויות חבריה במהלך השנים ושימו לב לפעילויות של חבריה בעולם נגד מדינת ישראל.

      העניין אינו ערבים או לא ערבים. אם היתה מפלגה ערבית שלחבריה דיעות כמו של איוב קרא הייתי שמחה שתצטרף לממשלה ומעדיפה אותה על כל מפלגות השמאל. הייתי שמחה לראות את חבריה בתפקידי שרים בכירים. לעומת זאת, יהודי כמו עופר כסיף אינו טוב בעיני במאומה מאיימן עודה ואחמד טיבי ולא ארצה לראותו בממשלה לעולם.

      שיעור התמותה מקורונה אינו ידוע, אך ידוע כי אינו עולה על 4%, סביר להניח שהרבה פחות מזה כי יש הרבה חולי קורונה שאינם מאובחנים כלל כי אין להם סימפטומים. סביר להניח ששיעור התמותה נמוך מ-2%. עדיין מדובר במספרים גדולים מאד של בני אדם שימותו, אבל הרוב המוחלט של עם ישראל ישרוד. לעומת זאת, אם ניתן לאנשים עם האידיאולוגיה של המשותפת להפוך לממליכי המלכים בפוליטיקה הישראלית, לקבוע מי יהיה ראש הממשלה והמפלגה השולטת, נראה כרסום הדרגתי ביסודות המדינה וכלל לא ברור לי שמדינת ישראל תשרוד. זה לא יקרה מחר, זה לא יקרה מיד עם הקמת ממשלת גנץ. זה יקרה בהדרגה בתוך שנים עד עשורים בודדים.

      מרגע שנכשיר את השרץ השלטון בישראל יעבור תמידית לגוש של השמאל, השמאל הקיצוני והמשותפת. האידאולוגיה של המשותפת והשמאל הקיצוני תכנס למיינסטרים. התקשורת תתמוך ותקדם, שלא לומר תשטוף את המוח. תסתכלו מה קורה עם השמאל באירופה אם אתם רוצים להבין את השמאל הישראלי. השמאל הכניס את האירופאים לתהליך התאבדות. השמאל הישראלי הולך אחרי המערב בכל דבר.

      הרעיונות יחלחלו ויקודמו בכנסת בהדרגה עד שנגיע ליום בו ישראל לא תוגדר עוד כמדינת הלאום של העם היהודי, מה שיביא לביטול חוק השבות. מרגע שההגירה תפתח לכולם ימינו ספורים. נישואים עם ערבים מחו"ל שלאחריהם הגירה מטעמי איחוד משפחות יהפכו לשיטה. זו לא שיטה חדשה, אלא שכרגע יש אמצעים הבולמים אותה. ברגע שהאמצעים האלה יוסרו נראה הגירה המונית ולא יקח הרבה זמן עד שישראל תהפוך לעוד דיקטטורה ערבית-מוסלמית. לא יהיה לנו מקום בה. הסתכלו מה קורה לנוצרים אצל שכנינו. זה וגרוע מזה יהיה גורלנו.

      מלבד זאת הממשלה הקיימת עדיין יכולה לתפקד לא רע גם עם המגבלות הקיימות. אני מאמינה שכאשר מדובר באמצעים למזעור נזקי הקורונה גם רבים מן השמאל יצביעו כן ולו כדי למנוע את הנזק הפוליטי לעצמם. אפילו גנץ אמר שינהג כך. לא סומכת על המילה שלו, אבל הנדל, האוזר ולוי-אבקסיס בודאי יצביעו בעד, מה שיתן רוב של 61.

      אם השמאל יצליח להרכיב ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת, אז אין מה לעשות, אבל למפלגות הימין אסור בשום פנים ואופן להכניס אותם לממשלה וכך להפוך את האידאולוגיה הקטלנית של אויבינו לאופציה פוליטית לגיטימית בשיח הישראלי. הימין צריך להוות אלטרנטיבה ציונית למקרה שמספיק יהודים ישנו את דעתם בטרם פורענות.

      צריך גם להביא עוד יהודים ציוניים למדינה בכל דרך שהיא, כולל גיור. להגדיל את הרוב הציוני. בשנים האחרונות שיעור הילודה היהודי שווה או עולה על הערבי. צריך עוד הגירה יהודית כדי להקטין את הכוח של המשותפת והשמאל הקיצוני.

    5. התגובה שלי למעלה לא היתה אמורה להיות משורשרת לתגובה של ג'וזי. טעות טכנית שלי.

    6. הקורונה ספין של ביבי. מוזר שהצלחת ללמד לכתב

    7. לאחד שחושב,
      אז מה הספין? ההחלטה להתמודד?! הנסיון לאחד שורות סביב הטיפול בלי תנאים?

      אם היית חושב באמת היית מבין שהספין האפשרי היחיד הוא להמציא מגפה כדי להיראות גיבור. חוץ מזה, זה רק אחריות אמיתית.

    8. אם ביבי המציא את הקורונה אז הוא כאון ומדינאי ענק שגייס את כל העולם לפנדמיה. וכולם נענים לו צרפת גרמניה ארנב איטליה שוודייה בתחלואנ ותמותה למען הרעיון שלו. מנהיכג עולמי. וגנץ,??? אפילוצלא דג רקק. מגובה ושבוי עי עוכרי המדינה היהודית תומכי טרור
      יאללה חייבים להתקדם. מגלים אחריות.
      רק ביבי בעת הזו.

    9. עדיין אתה חושב שזה ספין??????? השנאה מעוורת!!!!

  4. השאלה הקשה ביותר שכל אחד צריך לשאול היא : איך הגיע נעל, טיפש, אוויל משריש, חסר כל כישורים כמו גנץ לרמט"כלות ? איך ?

    1. בקיצור גנץ לא מתאים אפילו לנהל מרפאה לחתולים

    2. מי שמך מר יוסף הצדיק, לקבוע את מידותיהם של רמטכ"לים?!

    1. גנץ הוא בהחלט לא ההמן של העם היהודי אבל אתה בהחלט כן שוטה הכפר.

    2. ממש לא. אם כבר, תלהק לתפקיד את אהרון ברק. גנץ הוא השוטה, הבריון האוויל שנשכר לעשות את מה שראש המאפיה ברק רוצה.

  5. אפשר לומר שאין סיבה לא לבקש מהמפלגה הערבית להצטרף לממשלה במטרה לקבל שיתוף פעולה מהציבור הערבי ולהראות שהממשלה היא ממשלת כל נתיניה ויש דאגה לבריאות הציבור הערבי. בחדשות דובר על 100 ערבים שחזרו מספרד וסרבו להכנס להסגר. אין סיבה שלא יציעו להם שיתוף פעולה

    1. יש סיבה! ועוד איך יש סיבה! זה לא עניין של ערבים או לא, אלא של אידאולוגיה. תשאל את עצמך אם היית מכניס לממשלה מפלגה יהודית עם האידאולוגיה של המשותפת. (קופי-פייסט מעצמי.) אין לתת לגיטימציה למפלגה השוללת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית, מכחישה את ההיסטוריה היהודית בארץ ישראל, תומכת ב"זכות השיבה", אוטונומיה תרבותית-לאומית של ערביי ישראל, פירוק ישראל מנשק גרעיני, שחרור מחבלים רוצחים להם היא קוראת "אסירים פוליטיים" ועוד ועוד. אנא קרא את המצע של המשותפת ואת התבטאויות חבריה במהלך השנים ושים לב לפעילויות של חבריה בעולם נגד מדינת ישראל.

      בענייני הקורונה הערבים צריכים לשתף פעולה למען עצמם כי הרי כל ערבי ידביק הרבה יותר ערבים מאשר יהודים. אם הם רוצים לדלל את אוכלוסיית הערבים בארץ שלא יכנסו לבידוד.

      אגב, במדינה דמוקרטית מקובל לדבר על אזרחים, לא על נתינים, מילה עם אסוציאציה למשטר מלוכני.

  6. גם המנהיגים הם בני אדם. אחרי הזובור ההדדי שנתניהו וגנץ עשו זה לזה קשה להם מאוד לשתף פעולה. ההאשמה על המצב נופלת על השניים שווה בשווה.

  7. אפרופו נוני שעומד מאחורי כל הלכלוך על נתניהו והקמת ה"כחולבן" הנבזי והשקרי שלו ובובות על חוט שלו….וזאת כדי להפיל את נתניהו המנווט גם בשעת חירום מורכבת שכזו במדינה כולה…והנה זה מתגלה גם לכל מי שלא הבין עד עכשיו את ה"משחק" המסוכן והחתרני והמלוכלך ביותר שישראל ידעה….יועז הנדל חושף ושם "חותמת" על חשיבתי כבר מהרגע הראשון שהקימו את הרמיה הזו של נוני "כחולבן"…שרק נוני מסוגל לזוועה שכזו….https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2840719399338148&set=a.213989048677876&type=3&theater

    1. יאיר לפיד יוודא שיעבירו את חוק "ישראל היום" כדי לפגוע אנושות במתחרה של "ידיעות אחרונות", דבר שנתניהו לא עשה תמורת סיקור חיובי ולמרות זאת עומד לדין בדיוק על כך.

  8. מה החידוש?
    מדובר על יו״ר מפלגה שהוא ו2/3 מצמרת הפיקוד שלו רגילים לחשיבה של מפקד וחיילים צייתנים ונטולי ביקורת.
    מפלגה שאחרי 2 מועדי בחירות ידעה בדיוק מה הסיכוי שלה להקים קואליציה לרוחה והמשיכה להבטיח אחת ולא לתכנן תוכנית גיבוי.
    מפלגה שמפזרת הבטחות פופוליסטיות וחסרות ריאליות עוד מאז היותה שלוש מפלגות קטנות(יש עתיד, חוסן לישראל ותל״ם).
    מפלגה שהבהירה שהיא מעדיפה להתפשר מול מפלגה אנטי-ציונית(הרשימה המשותפת) מאשר מול אחת ציונית וממלכתית(הליכוד).
    ובכל הזמן הזה לא נשמעה אף ביקורת מתוך המפלגה(או אפילו מליברמן…).

    איך אפשר לצפות למצוא במקום כזה אחריות?!

  9. בשביל הימין כמה שאתה יותר מקלל ושומר ערבים הופך אותך ליותר יהודי ,ולא סתם אלא יהודי טוב.בשביל גנץ ויהודים ישראלים,שהוריהם סללו פה כבישים וגידלו ירקות,ולא למדו תורה וקיפצו על הגבעות,זו המשמעות של להיות יהודי ישראלי,לעבוד פה ללמוד פה ולגדל משפחות.לקחת חלק.היא אפשר בשבילנו לבטא אהבתנו לארץ בדרך אחרת.אצל הימין צריך לשמור ערבים.כל השאר לא נראה שמעניין אתכם.

    1. לא יודעת אם את דוברת עברית מלידה כי לא לגמרי ברור מה ניסית לכתוב, אבל אין קשר לערבים או לא ערבים. הרי יש ערבים גם בליכוד. זה עניין של אידאולוגיה אנטי-ישראלית קיצונית. בן גוריון בשום אופן לא היה בונה ממשלה על תמיכת מפלגה ששוללת את זכות היהודים להגדרה עצמית בארץ ישראל וחפצה להחליפה בעוד מדינה ערבית-מוסלמית. בן גוריון וגם אמא שלי השמאלנית ואבא שלי הימני הם האנשים שסללו פה כבישים וגידלו ירקות. לשמאל האנטי-ציוני תומך בל"ד והתנועה האיסלמית אין שום קשר אידאולוגי שהוא לציונים שיסדו ובנו את המדינה, אז די עם השטויות.

  10. בני גנץ לא מתאים ! היועצים אמרו לו שה מצבו לא טוב בגלל התחנפותו למשוטפת. והיועצים מיעצים לו מה וכיצד ינהג. אפילו לוחשים לו בראיון. הוא לא הוכיח עצמו פשוט לא מתאים . אפילו כרמטקל אלופים מספר אמרו שה אין לו את זה .

  11. הבעיה האמתית המשתקפת מפעילות כחול לבן בימים האחרונים היא חוסר יכולת וחוסר רצון להיות אלטרנטיבה שלטונית. אם כחול לבן היו יכולים או רוצים להציע חלופה לממשלת נתניהו הייתה להם הזדמנות פז בימים האחרונים. עד הצהרת נתניהו והשרים אתמול בערב כל הציבור (וכנראה גם הממשלה) היו באי וודאות אדירה. גנץ היה יכול להקים קבינט צללים וצוות מומחים שיציגו מהלכים ראויים ניהול משבר הקורונה, לפני שנתניהו הציג. מהלך כזה היה מראה שאיפה ויכולת לממשלה חלופית. אבל גנץ כמו גנץ ישן בעמידה והחמיץ גם את ההזדמנות הזו. במקום זאת היה עסוק בקומבינות לבניית קואליציה הנשענת על מצדדי זכות השיבה. דרך אגב, התחיל לקנן בליבי חשש שנגע הקומבינות פשט גם במטכ"ל (רואים את התוצאות).

  12. בחוק, בגידה היא אי נאמנות פלילית, בדרך כלל למדינה. זהו פשע המכסה כמה מהמעשים הקיצוניים יותר נגד האומה או הריבון של האדם. זה כולל בדרך כלל דברים כמו השתתפות במלחמה נגד מדינת מולדתו, ניסיון להפיל את ממשלתה, ריגול אחר הצבא שלה, הדיפלומטים שלה, או שירותי החשאיות שלה למען עוינות זרה ועזה, או ניסיון להרוג את ראש המדינה. אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב (הערבי), דרך בצע כסף (הקרן לישראל חדשה) וכלה ברגשות נקם (רק לא ביבי) על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש(השמאל הוא חולי נפש).

    התקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הבולשביקי השמאלני בדרך!

    1. אלימות רק תהרוס אותנו יותר. גם רבים בציבור עלולים לתמוך בשמאל מתוך סלידה מהאלימות. הכי חשוב, לדעתי, ליידע את הציבור. צריך להפיץ את המצע של הרשימה המשותפת ואת דבריהם ופעולותיהם של חבריה לאורך השנים. התקשורת לא נותנת לזה סיקור נרחב בפריים טיים מסיבותיה. אולי דיברה על זה פה ושם, אבל רבים בציבור פשוט לא יודעים. עלינו להסביר בדיוק למה אסור לנו לתת כוח לרשימה המשותפת לקבוע מי ינהל את המדינה. זה לא בגלל שהם ערבים. זה בגלל האידאולוגיה שלהם. איוב קרא הערבי היה שר בממשלת ימין. יש לנו קצינים ערבים בדרגות גבוהות, קונסולים ערבים, שופטים ערבים. הבעיה היא לא ערביותם, אלא האידאולוגיה שלהם, בין אם זה אחמד טיבי הערבי או עופר כסיף היהודי. חייבים להבהיר את זה כי התקשורת מכניסה לאנשים לראש שאנחנו מתנגדים למשותפת כי אנחנו גזענים. אם לא נבהיר את הדברים אף אחד לא יבין את המאבק ממילא.

  13. שלושת הרמטכ”לים = סוכנים זרים של סורוס והאירגון האנטישמי שלו Open Society
    (אירגון שמאלני קיצוני פרוגרסיבי אנטישמי שרוצה לחסל את כל מדינות המערב וכל הדתות בעולם, יהדות,נוצרות, וכו)

    1. ומושך לאותו כוון גם קרן ווקסנר שבנתה במשך שלושה עשורים רשת בלתי נראת של בוגדים בעמדות מפתח, כולל בבגץ (פוגלמן, ברון), בפקידות הבכירה והמטכל, כולל (הדם קופא בעורקי) הרמטכ"ל הנוכחי.

  14. אמיר, עוד אתמול בבוקר וגם לפני כן חזרתי וטענתי שגנץ וחבריו הם בובות פוליטיות בידיו של אהרון ברק. לפי ההבנה הזו, ניתן להבין את ההתנהלות שלהם בצורה הטובה ביותר, ואני מפציר בך ובפרשנים האחרים להפנים את העניין ולדבר עליו, להפוך אותו לשיח ציבורי. הנה מה שכתבתי אתמול בבוקר, לפני הכרזת ממשלת החירום ולפני התגובה של גנץ שמציבה אולטימטום לשילוב המשותפת בממשלת החירום:

    (פורסם ב-12 במרץ 2020, 9:35 בבוקר):

    אני שומע שיחה אתמול בין עמית סגל, אראל סגל וגדי טאוב על המצב הפוליטי כרגע, ולבי נחמץ כי נדמה שהעיקר לא נאמר.

    הרי מול עינינו עושים גנץ וליברמן הפוליטיקאים מעשים תמוהים מבחינה פוליטית. הם שמעו את האוזר והנדל אומרים לפני הבחירות שלא ילכו עם המשותפת. כל פוליטיקאי הכי בסיסי מברר מראש ובשקט עם כולם אם הם מוכנים ללכת למהלך לפני שהוא הולך למהלך. נכון? זה אלף בית.

    אז מה קורה פה? למה גנץ לא בירר את זה לפני שיצא למהלך קיצוני וחסר סיכוי שכזה של חבירה למשותפת ושל עצם העלאת רעיון הממשלה ששותפים בה ערביי ישראל דרך מפלגתם האנטישמית, תומכת רצח היהודים? ולמה ליברמן עשה ועושה קולות לא ברורים שהוא בעניין, כזה-כאילו?

    התשובה פשוטה, והיה כדאי שפרשני הימין ידברו עליה: גנץ וליברמן בובות של מה שרובי ריבלין כינה ״כנופיית שלטון החוק״ ומה שאני מגדיר כמאפיה המשפטית של דיקטטורת אהרון ברק וכנופייתו. כתבתי על זה כבר בעבר.

    כנופיית אהרון ברק מנהלת את הכל כבר עשרות שנים, ואראל יודע את זה ולכן חבל שהוא לא מדבר על זה, אלא רק על הפרקליטות, אותה הוא מכנה ה״דיפ סטייט״. לא, אראל, הדיפ סטייט האמיתי הוא בית המשפט העליון. גנץ וליברמן אמנם נסחטים על ידי הפרקליטות, אך היא אינה אלא הזרוע המבצעית של דיקטטורת אהרון ברק ובית המשפט העליון. הם מבצעים פקודות.

    כשליברמן, שעבד שנים עם החרדים, פתאום מעלה באפריל 2019 דרישות בלתי אפשריות, ברור שכוונתו לטרפד את הקמת הקואליציה. שלושה ימים אחרי בחירות אפריל, עוד לפני הדרישות המופרכות שלו, כבר כתבתי שהוא יטרפד את הקואליציה, זה היה ברור לי, ומשום מה לא לאף פרשן פוליטי אחר. מי שעקב אחרי הבין כבר אז מה הולך לקרות. לפני כמה ימים דנה ויס ״גילתה״ לציבור שליברמן מטרפד את הקמת הקואליציה כבר פעמיים. סוף סוף הציבור שומע מה שאמרתי באפריל 2019.

    ומה המטרה למהלך הכושל הזה של נסיון להקים ממשלה עם הערבים, אם כך? ראשית, כשדיקטטור מנחית פקודות לאנשים לא הכי מחודדים (ויסלחו לי אנשי הקבע – לא כולכם כאלה, רק אלו שמסוננים להגיע לצמרת בסמינרים של מכון הרטמן, דוגמת יאיר גולן, גנץ,אשכנזי וכדומה) אז הן מבוצעות בצורה מאד לא מחודדת.

    המטרה האמיתית של אהרון ברק היא אחת: יצירת תודעה. המטרה היא ליצור תודעה שממשלה עם ערבים היא אפשרית, שהיא משהו שניתן לדבר עליו, שהיא נושא לגיטימי.

    אהרון ברק יודע לספור מנדטים. הוא לא טיפש. לפני הבחירות האחרונות חזיתי שנקבל 60 מנדטים – וצדקתי, בניגוד, אגב, לעמית סגל, שחשב משום מה שהליכוד יתרסק ובעקבותיו גוש הימין יפחת. אני הערכתי שהפרשות של פשעי גנץ, אשכנזי ומנדלבליט יעשו את האפקט, וגם האנטישמיות של ליברמן תאבד לו מנדטים. בתום הזיופים של ועדת הבחירות (פעם שלישת ברציפות) קיבלנו 58, אחרי שגילחו בזייפנות מנדט אחד מש״ס ומנדט אחד מהליכוד. כתבתי על זה פוסט והסברתי איך הם עושים את זה.

    ברק רוצה ליצור שינוי תודעה. זו המטרה שלו. גם אם לא תוקם ממשלה ערבית עכשיו, עצם הכנסת הרעיון לתודעה כרעיון לגיטימי מהווה התקדמות עצומה מבחינת הגשמת חזונו של הדיקטטור, החזון של מדינת ארחי-פרחי לא יהודית, שבה אין באמת דמוקרטיה ורק מועצת החכמים שלו יושבת על כס המלכות בהדר של מלאכי שרת.

    כהיסטוריון, גדי טאוב יודע שהשתלת רעיון והדהודו מהווים הקדמה ותשתית לפעולות פוליטיות קיצוניות ואיומות. מספיק לקרוא את ספרו של בצניון נתניהו על מקורות האינקוויזיציה כדי להבין שההשמצות נגד היהודים ביוון העתיקה עיצבו את הנצרות לכדי דת שונאת יהודים והשקרים שהומצאו על היהודים – שהתקבלו כאמת – היוו תשתית למעשי רצח במשך מאות שנים, ששיאם בשואה (אצרף לינק לפרק הראשון בספרו באחת התגובות. מומלץ!).

    זה הסיפור של המהלכים עכשיו: השתלת הרעיון שממשלה יהודית-ערבית היא לגיטימית, ושמפלגה שחרטה על דגלה את השמדת המדינה היהודית ושחבריה מעלים על נס רוצחי ילדים יהודים גם היא לגיטימית.

    וכל מה שאתם מדברים עליו אינו אלא תיאטרון צלליות אפלטוני של המלך-הפילוסוף אהרון ברק. אני מציע לכם לדבר על הדברים עצמם.

    אחרי יותר משנה שאני כותב על זה, הגיע הזמן שאתם, שיש לכם בימה, תדברו על האמת שמאחורי הדברים, כי אחרת פשוט אי אפשר להבין שום דבר מההתנהלות, נכון? אל תהיו דנה ויס. אל תחכו שהדברים יהיו היסטוריה כדי להבין מה קרה פה.

    1. קונספירציה לא משכנעת
      "תאמינו לי אני המצאתי את האמת הזאת! תפרסמו אותי ותראו למי יש הכי גדול! לביבי!!"

    2. קונספירציה = מילה שהמאפיה משתמשת בה כדי לסתום את הפה לחושפי התככים של המאפיה

    3. סוף סוף מישהו שם את הדברים על השולחן!! כואב לי שזה בתגובה קטנה ולא במהדורה מרכזית… האם כולם עיוורים???
      יהודה לוי כל הכבוד לך

  15. מתי היתה פוליטיקה הגונה במיוחד ביבי השקרן המדופלם כעת בוכה כמו תינוק באריסה שגנץ לא משחק ישר

    1. לא עניין של לשחק ישר. למה ההתממות? זה לא שכחל"ב הפרו הבטחת בחירות מן השורה. כאן יש השענות על מפלגה שמחזיקה באידאולוגיה דומה מאד לזו של אש"ף עם אותן דרישות של אש"ף. גם אם לא היו מבטיחים לפני הבחירות שלא יעשו זאת זה היה מהלך מחריד שאין לנקוט בו. אין לתת לרשימה המשותפת את הכוח להחליט מי יהיה ראש הממשלה והמפלגה השולטת.

  16. הערבים הם חלק מתושבי המדינה. לידיעת כל הגזענים שמסרבים לקבל זאת

    1. אז מה? הם חלק עוין שתומך בחיסול המדינה כמדינת הלאום של העם היהודי. פירושו של דבר שהם פסולים פוליטית. מה כל כך מסובך להבין כאן? ולמה להשחיל כל הזמן את הגזענות שלא במקום (אלא אם אתה בעצמך גזען ופוסל אחרים במומיך אתה)?

    2. תגיד/י – אני מתה מסקרנות, חייבת לדעת אחת ולתמיד – כששמאלני מן הישוב (להבדיל מפוליטיקאים ועיתונאים) מציג את ההתנגדות לרשימה המשותפת כגזענות האם אתם משקרים או שאתם באמת לא יודעים מה האידאולוגיה של הרשימה המשותפת? קראתם את המצע שלה? הקשבתם לדברי חבריה בארץ ובפורומים בינלאומיים?

      אתם יודעים שהיא מתנגדת להגדרת ישראל כמדינת היהודים, מכחישה את ההיסטוריה היהודית בארץ ישראל, טוענת שהשם "ארץ ישראל" הוא מונח קולוניאליסטי? (להיפך! הרי פלשתינה, "פלשת", זה השם שנתנו האימפריאליסטים-קולוניאליסטים הרומאים ליהודה אחרי שדיכאו את המרד היהודי הגדול, למרות שהפלשתים כבר נכחדו אז. והסרעוב והאיסלום של המזרח התיכון ע"י הכובש הערבי הוא אחד הפרוייקטים האימפריאליסטיים המצליחים ביותר בהיסטוריה). האם אתם יודעים שהרשימה המשותפת תומכת ב"זכות השיבה", באוטונומיה תרבותית-לאומית לערביי ישראל, פירוז ישראל מנשק גרעיני, שחרור מחבלים בטענה שהם "אסירים פוליטיים"? האם אתם מבינים את משמעות המצע הזה, שהחיבור של כל התביעות האלה מוביל להחלפת ישראל בעוד מדינה ערבית-מוסלמית?

      הימין מתנגד לתת לרשימה המשותפת את הכוח להחליט מי ינהל את המדינה בגלל שהעמדות שלה זהות לעמדות האויב. השאלה שלי היא: האם אתם מבינים זאת, אך משקרים שאנחנו מתנגדים מתוך גזענות כי זה משרת את האג'נדה הפוליטית שלכם, או שאתם באמת לא יודעים מה עמדות המפלגות והאישים ברשימה המשותפת?

      זה יכול להיות. פעם, כשעוד הייתי בשמאל, התווכחתי עם שמאלנית קיצונית שטענה שצריך לנהל מו"מ מדיני עם החמאס, ותוך ויכוח הסתבר שהיא לא קראה את אמנת החמאס ואפילו לא ידעה שהוא הסניף המקומי של "האחים המוסלמים". על פוליטיקאים ועיתונאים אני לא מאמינה שהם לא יודעים, אבל אנשים מן הישוב שסומכים על התקשורת לא יודעים הרבה דברים פשוט כי לא מדווחים עליהם כמעט או בכלל.

      כשמדובר בשמאל מתון כמו שהייתי המידע הוא שעושה את ההבדל. כשהבנתי כמה התקשורת שיקרה לי והתחלתי לבדוק את הדברים יותר לעומק מיותר מקורות בסופו של דבר, אחרי שנים, הצטברה מסה קריטית של ראיות שהיטתה את הכף ועזבתי את השמאל.

      נ.ב.

      המצע באתר של המשותפת לא נגיש עכשיו. כנראה שרבים מחפשים אותו, אז לא אופתע אם הם ישנו את מה שכתבו באתר בעברית. אם כן, אז חפשו את מה שהם כתבו ואמרו בערבית מחוץ לאתר במקומות שהם לא יכולים למחוק.

    3. לעברי מ"ארץ העיוורים" למעלה, חשוב להבחין בין תומכי הרשימה המשותפת לבין ערבים שאינם תומכיה. אמנם הרוב מצביעים לה, אבל לא כולם. לא כל הערבים עוינים את ישראל. זה לא מפחית מחומרת הבעיה, אבל חשוב לזכור גם את הערבים הנאמנים למדינה.

    4. אצל השמאל התנגדות לתומכי גופים שרוצים בהשמדת ישראל היא גזענות תמיכה בחברי כנסת מהימין זה גזענות העולם צריך להתנהל לפי דעתם כי הרי כל השאר מטומטמים בורים נוכלים ורק הם צדיקים.

  17. גנץ אמר שלא ישב תחת עבריין וכל הכבוד לו על סירובו, ביבי לא רוצה ממשלת אחדות תחת גנץ כי הוא רוצה את ראשות הממשלה, כל הכבוד לגנץ.

  18. ישראל לפני הכל זו הסיסמא של אדון גנץ אז מדוע הוא לא ענה לטלפון של ביבי וחזק אליו מאוחר יותר. משחק אותה קשה להשגה. לא אוכלים את השקרים שלכם מפלגה של חבובות

  19. חברים ,זה פשוט מאוד,לבני גנץ וכחול לבן יש דיל סגור עם המשותפת הם שותפים לופוס את השלטון בכול מחיר אחכ לאפשר לעוד מיליון ערבים זכות בחירה וכך לבסס את שלטונם גם בעתיד.זה גיל ברור כשמש.מכובס עי התקשרות .זאת האמת.

  20. פרצופו האמיתי של בני גנץ נחשף שוב ואין כל חדש . טובתה של המדינה אינו בראש מעייניו של זה הטירון ששם לו למטרה להחליף את נתניהו וכל הדרכים כשרות להשגת מטרה זו . כל צמרת כחולבן אחוזת דיבוק " רק לא ביבי " כי זה הדבק היחיד המאחד אותם . שום אידיאולוגיה , שום מכנה משותף , שום מצע רעיוני . רק לא ביבי זו המנטרה של רביעית הקוקפיט שלא ירחק היום ויתרסק מול סלע המציאות .

  21. יש המשך להצגת "הדיבוק" שהוצגה בהבימה לפני זמן רב…..
    אולי הרב ברלנד יכול להוציא את הדיבוק… "רק לא ביבי"…..

  22. גנץ ומפלגתו הם חבורה של טמבלים שאין עוד כאלה. ככל שיעבור זמן זה יחסף לכולם. מפלגה שכל עניינה הוא שנאה לאיש אחד . זה לא יכל לעבוד לאורך זמן. סבלנות.

  23. ניחה גנץ לא מבין פוליטקה אבל פרץ- אורלי -לפיד וכל הפוליטיקאים הוותיקים מה קרה לעם שלנו נפלנו על הראש

  24. לא יאמן. ממש בגדר הונאה של מדינה שלמה. כל הטרוניות נגד נתניהו מוכיחים כי הפוסל במומו פוסל. הם כולם הגיעו לפוליטיקה רק מאינטרסים אישיים וטובת המדינה לא מעניינת אותם. הם נכנסו לפוליטיקה לחמוק מעונשים. גנץ מחקירת המימד החמישי ואשכנזי מהמשך תביעת משקיעי שמן על ההונאה במידע למשקיעים. ליברמן הצהיר שהכל אישי וגם אצלו קן שרצים על כספים רבים שקיבל דרך ביתו בעת כהונתו. כעת המדינה במצב חירום ונקלים הללו ממשיכים במשחקים הקטנוניים ומעדיפים אינטרסים אישיים בראש והמדינה אחרי הכל !

  25. אפסים.
    שלושה נ'וקרים מובלים ע"י אנלאפבית.
    ערמת שום כלום.

  26. כל מילה שנכתבה ברזל.
    גנץ הראה את פניו האמיתיות בהליכה בכל מחיר עם המשותפת.
    כל הכבוד לנתניהו ולסובבים אותו בטיפול בהתפשטות הקורונה. הוא עובד יומם ולילה ולא נלאה .
    אולי למישהו מהמפלגות הקטנות יהיה שכל ואחריות לאומית לחבור לליכוד להקמת ממשלה
    ובהמשך תצטרפנה יתר המפלגות הציוניות.
    כי יש לנו ארץ אחת בלבד והיא ישראל

  27. הוכיח שישראל היא אחרי הכל? הוא הציע ממשלת חירום, הרבה יותר מהדגמת הטישו המגוחכת של נתניהו

    1. עמית סגל עיתונאי נטיה ימינה שלא היה כזה מזמן רחוק

    2. בבקשה כחול לבן בבקשה הליכוד תקימו ממשלת אחדות אנחנו צריכים ניהול טוב למדינת ישראל וליהודים בפרט אין לנו ארץ אחרת

    3. לא הוא לא.
      נתניהו הציע ממשלת חירום. גנץ רק הציב תנאים שמסנדלים אותה.

  28. בובה של יאיר ללא ספק איש טיפש ואוי לנו אם יהיה בשלטון ועוד בתקופה כזאת

  29. גנץ הוא ליצן וכל הקוקפיט שלו שווה לציון אפס

  30. כמה תיקונים לכל הדעות שלכם על נציגי המשותפת לגבי תמיכה בטירור.
    הם מאמינים שאם הצבא ימשיך בכיבוש ויתן למתנחלים להשתלט על רוב אדמות הפלסטינים בחסותו.. ובחסות ראש הממשלה והעבריינים סביבו. מותר לעם הזה לבקש את חירותו. וזכותו להקים גם הוא מדינה בגבולות 67.זאת אומרת .שהם מוכנים להתחלק עם ישראל על האדמה. וכך הם מקירים בארץ ישראל. . ומוכנים להפסיק כל אלימות אם תחול הסכמה כזו עם 2 העמים. להגן על הזכות הזאת זה לא טרור. אבל מצד שני אני נגד כל אלימות מצד הפלסטנים וגם מצד הצבא. מי שדורש יותר מהחלוקה הזאת הוא תומך טרור. אם זה החמאס או נתניהו

    1. לך תיחיה איתם הרוצחים האלה רשע מרושע

  31. סליחה מכל המתלהמים שלא בצדק !!!
    20% מתושבי המדינה הם שותפים אמיתיים בוודאי במאבק בקורונה. השנאה כלפיהם, המשולבת על ידי ראש הממשלה, ראויה לכל גינוי. הנסיון לבדלם מעיד על אינטרסים סמויים ואפלים של אלה המביעים אותו, ולא על רצון אמיתי להתמודד עם המגפה.

  32. בנץ הפך לנוכל לבן.תקשורת שלמה רגפה אחאי המפלגות שיתחייבו שלא ישבו עם ביבי ועכשיו מעטפת גיבוי שלמה על הליכה עם שונאי ישראל.

  33. הפוך, אמיר, הפוך.
    אם ראש ממשלת ישראל מתייחס לאזרחי ישראל הערביים כאל בוגדים פוטנציאליים ולא אזרחים שווים. מה אתה מלין? הציבור הערבי עובד ותורם את חלקו במערכות החיים. ראוי היה לשלב את נציגיהם בממשלת חירום לאומית. אבל, אצל ביבי הכל פוליטיקה. החיים שמעניינים אותו, זה החיים שהוא עושה עם אשתו על חשבוננו

  34. כחול לבן משולה ממש לכת השטן.
    אין בה שום קו או דרך שהם יכולים לתרום תרומה חיובית לעם ישראל.
    הם נטו עמלק.
    ואינם שונים מאויבי ישראל שסביבנו.

  35. בני גנץ אתה כבר מעורר גועל ושאת נפש.
    יהיה טוב לכולם אם תפרוש עכשיו.
    נמוך מזה כבר לא תוכל לרדת

  36. גנץ הוכחתה שאתה ראוי ליהיות מנקה השרותים של משרד ראש הממשלה

  37. גנץ מעדיף לעזור לתומכי מחבלים מאשר לעם ישראל, גנץ לא ראוי להחות בכנסת ישראל גם לא כעובד מזנון, בושה שהיה רמטכל וראה כלכך הרבה שותפים לדרך נהרגים על האדמה הזאת והוא עדיין תומך בהיבה יאזבק מעודדת המרצחים.

  38. הראתה פרצופכה האמיתי אתה סוג של ערבי יעני מתקדם. והיום נשאלת השאלה איך הגעתה לדרגת רב אלוף על פי מפקדך ופקודיך הייתה כישלון בכול התפקידים שמילאתה רק התחת שלך תמיד הציל אותך. הטירוף והאובססיה שלך כלפי נתניהו מראה כמה אתה חדל כושר מנהיגות ומופעל עי' הקרנות להשמדת ישראל ובתוכם מס' 2 שלך לפיד . ובעז"ה הקב"ה יפר את עצתך לחבור למהללי השהידים המחבלים הגייס החמישי. לא תהיה ראש הממשלה לעולם. כי אצלך ישראל אחרי הכול

  39. שלום לכותב המאמר!

    מזכירה לך שערביי ישראל מונים קרוב מאוד ל2 מיליון איש (מתוך כמעט 9 מליון סה"כ) . הם לא שקופים ויש לנו אחריות מדינית עליהם.
    הן מבחינת החוק האזרחי והן מבחינת התורה:
    " כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם, וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ–כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. " ויקרא יט, לד.

    לא רק שבני גנץ צודק, אנושי ואמיתי, אלא שהוא וחברי כחול-לבן יודעים ומכירים כמו כל בר דעת שחישובים פוליטים לא נעלמים גם בעתות מלחמה ומשבר. המוח האנושי עובד תמיד שעות נוספות ונתניהו לדעתי דוג' מצוינת לכך.

    אז אנא ממך, אל תאשים את כחול-לבן, ואת האנרגיה הזו תפנה לנתניהו ואל אנשי הימין. תזכיר להם גמישות מהי ושממשלת חירום משמעה – חלוקת סמכויות לכולם בשווה.

    האחריות האמיתית כרגע מוטלת על כתפי הליכוד בראשות נתניהו – כמה הוא מסוגל לשותפות ונתינת מקום לאחר? אני מקווה ומאמינה שנזכה לחידוש.
    שבוע טוב!

    1. איש לא פוסל את האוכלוסיה הערבית אלא את המפלגה והאידיאולוגיה שלה(ליתר פירוט תסתכלי בתגובה של ״מישהי״-התגובה השניה למספר 19).
      הידעת שיהדותהתורה וישראל ביתנו הן המפלגות היחידות בכנסת שאין להן תמיכה במגזר הערבי?
      מתברר שיש לערבים מספיק מפלגות להצביע להן גם בלי להצביע למפלגה אנטי-ישראלית. ואכן קל להראות שהממשלות האחרונות דאגו היטב גם למגזר הערבי.
      אז אין שום צידוק להכיל אידיאולוגיה כל כך מסוכנת ובוגדנית.

  40. גנץ וחבורתו לא מתאימים לנהל מדינה .
    אולי הם יכולים להיות ראשי מועצה של מספר כפרים במשולש

  41. מקווה שהרבה אנשים יראו את דבריך. צר לי שהמצב כל כך עגום שביבי צריך לפעול בהכנעה מול גנץ משום שיהודי יקר זה (ביבי)אכן רואה את טובת עם ישראל לנגד עיניו

  42. א. וואלה, לא שיכנעתם. אנחנו רואים איך נתניהו מקדם רק את 'הליכוד' (דהיינו את עצמו) בלי לחשוב על טובת אזרחיה.
    נכון שאצל גנץ הסיסמא הייתה כזו, אבל אצל נתניהו היא צריכה החיות מהות שאינה נאמרת, היא ברורה.
    תמשיכו ללכלך על כולם בזמן שאתם לא רואים מה נתניהו עושה (כן, עם החרדים, עם הערבים, עם כל מפירי החוק). תקשורת ימנית שלא מודעת לעצמה..