"אילה חסון עשתה דבר אמיץ, חומות השתיקה סביב הפרקליטות נסדקות"

העיתונאי אלי ציפורי בעקבות חשיפת הקלטת הסודית של שיחת מנדלבליט-אשכנזי: "מערכת המשפט מנסה לטייח מחדלים, כל מי שלא מיישר קו הופך יעד לחיסול"

"סוג של דיקטטורה". אלי ציפורי ואילה חסון | תמר מצפי (גלובס), צילום מסך

"אילה חסון מטפלת בפרשה הזאת כבר שנים ארוכות וזה היה מעשה אמיץ שלה", כך אומר איש התקשורת הוותיק אלי ציפורי בשיחה עם 'מידה', בעקבות הסערה שפרצה בסוף השבוע סביב חשיפתה של חסון. בתכניתה בערב שישי סיפרה חסון כי ישנה הקלטה בה נשמע מנדלבליט מספר לכאורה לגבי אשכנזי כי הוא ידאג לסגור את החקירה נגדו. לדברי ציפורי, "יש תחושה שסוף סוף כל מה שמסתובב ברשתות החברתיות או אצל עיתונאים כמו יואב יצחק ובועז גולן מוצא את דרכו לאחד הערוצים המרכזיים, וחומות השתיקה סביב התנהלות הפרקליטות ומערכת אכיפות החוק הולכות ונסדקות. זה עוד שלב במאבק נגד הציבור שמנהלת ההגמוניה המשפטית והתקשורתית, ומנסה להסתיר את המחדלים שלה ושל אנשי שלומה. לא רק בפרשה הזאת אלא בעוד הרבה מקרים אחרים שבהם עושה הפרקליטות דין לעצמה ולאנשיה שסרחו ומצפצפת על החוק".

אתה סבור שיש "מסרים מאיימים" לעיתונאים כמו שחסון רמזה?

"בראיון היום בבוקר לשרון גל ב'גלי ישראל' חסון דיברה על ההתנכלות שהיא חווה, הן מצד הפרקליטות והן מצד החונטה בתקשורת. יש פה למעשה קרטל רעיוני שמשותף למערכת המשפט ולתקשורת. הוא עדיין חזק מאוד אבל נראה שהוא מתחיל להיסדק, ולכן גם ההשתוללות מצדו וטקטיקות ההפחדה שהוא מפעיל. כל מי שלא מיישר קו ומעז להשמיע דעה שתומכת בימין הופך מיד ליעד לחיסול ממוקד וחיסול חשבונות. הופכים אותך ל"שופר" או "כתב חצר" ומאשימים אותך ב"חיסול הדמוקרטיה". אני חוויתי את זה בעבר ועכשיו אילה חסון עוברת דבר דומה. ככל שערוותם של חברי הקליקה נחשפת, ככה הם הופכים לאכזריים ואלימים יותר".

הכל בעצם מתחיל ונגמר בפרשת הרפז

"לדעתי אנחנו שוגים כאשר אנחנו מגדירים את הפרשה הזאת כ'פרשת הרפז'. זאת פרשת מנדלבליט ואשכנזי וצריך להעמיד אותה על חומרתה – פרשת השחיתות החמורה ביותר מאז קום המדינה. יש פה פצ"ר לשעבר ורמטכ"ל לשעבר שלכאורה מילטו את עצמם מאימת הדין בגיבוי גורמים בכירים מאוד במערכת אכיפת החוק כמו המפכ"ל וראש אגף החקירות סגלוביץ', וגם לכאורה באמצעות שוקי למברגר שהיה אמור "להטות את הכף לטובתם" כמו שנטען שנאמר בהקלטות. היום אותו מנדלבליט הוא היועמ"ש, האיש שאמון על טוהר המידות ושלטון החוק, אבל בעצמו מפר את החוק ממש מהמקפצה וכל המערכת מתגייסת להגן עליו. מה יחשוב האדם מן השורה שכרמטכ"ל ויועמ"ש מקבלים הנחות כאלה ובמקום לעמוד לדין ממשיכים הלאה לעמדות בכירות? ועדיין ישנים גורמים בתקשורת שמבטלים את כל העניין כלאחר יד ועוד תוקפים את מי שמנסה לחשוף אותו. זה לא יעבוד להם".

איך אתה מסביר את שתיקת רוב כלי התקשורת?

"שים לב מה קרה בערוץ 13 עצמו מאז החשיפה ביום שישי: כל חבריה של חסון לערוץ נאלמו דום, וסיפור כל כך גדול וחשוב בכלל לא זכה לשום דיווחי המשך אפילו בערוץ בו הוא נחשף. גם בערוץ הזה יש קליקה חזקה מאוד של כתבים ופרשנים, שבמשך שנים ארוכות מנהלים יחסי תן-וקח עם גורמים בפרקליטות, וראינו את זה במיוחד בסיקור שלהם את תיקי נתניהו – אתם תדליפו לנו ואנחנו בתמורה נשמור עליכם ונעטוף אתכם באהבה. זאת בדיוק הסיבה שהם שותקים עכשיו, וחלקם עוד תורמים להכפשות נגד חסון. אביעד גליקמן למשל מיהר לצייץ אתמול שבמשרד המשפטים סבורים כי נערך "מסע דה-לגיטמציה למנדלבליט". זה פשוט מדהים. הרי הוא ישב ליד חסון כשהיא חשפה את הדברים בערב שישי, ובמקום לתמוך בקולגה ולהגן על האמת הוא מגן על היועמ"ש".

לדברי ציפורי, ההטיה הפוליטית המובהקת היא חלק מן הגורמים למשבר הכלכלי החריף אליו נקלע ערוץ 13. "זאת לא הפעם הראשונה שהערוץ הזה עומד בפני פשיטת רגיל ובסופו של דבר זה עניין כלכלי. מרבית הצרכנים לא קונים את הדעות ומרגישים שאין להם ייצוג באולפנים, וראשי הערוץ לא השכילו להבין שאי אפשר להעלים ככה חלק גדול מהעם. עכשיו הם הולכים ומתחננים שיצילו אותם שוב במאות מיליונים. אמנם איילה חסון משדרת שם אבל רק פעם בשבוע, אבל מרגישים שיש נגדה מאבק מצד חבריה לעבודה. עכשיו מנסים לצייר אותה בתור שליחה של נתניהו, בזמן שהם עצמם יודעים בדיוק מה יש בקלטות וכמה הן חמורות, אבל האמת לא מעניינת אותם".

על פי תגובת הפרקליטות הדברים המיוחסים למנדלבליט נשמעו בהאזנת סתר שלא ניתן לעשות בה שימוש

"הייתי משועשע ונדהם כשקראתי את זה. גם דוברות הפרקליטות מתגייסת כל כולה למען היועמ"ש, שמשתמש בה למעשה כשכפ"ץ. הרי במשך חודשים פנו עיתונאים שונים בנוגע להקלטות הסודיות ובפרקליטות הכחישו את קיומן. עכשיו אומרים שאשכנזי ביקש מהמזכירה שתפסיק להקליט ולכן זה לא קביל. זה נשמע לי כמו תירוץ מאוד יצירתי אבל לא אמין מצד מי שאמורים לשמור על החוק. הרי ראינו בהרבה מקרים אחרים שכאשר רוצים להגיע לחקר האמת אין בעיה להשתמש בכל מיני אמצעים כולל האזנות, וכאן כאשר יש חשדות לעברות חמורות ביותר אז קוברים ומסתירים את הראיות".

מנדלבליט טוען שבית המשפט הכשיר אותו וניקה אותו מעברות

"הוא חוזר כל הזמן על המנטרה הזאת, אבל בית המשפט העליון לא שמע את הפרוטוקולים ובכל מקרה לא עוסק בראיות. שופטי בג"ץ גם הם הסתמכו על ההטעיות של הפרקליטות שממשיכה לגבות את מנדלבליט בכל מחיר".

אבל למה בעצם?

"הכל מתחיל ונגמר בתיקי נתניהו, שלאורך תקופה ארוכה פשוט נתפרו בתפרים גסים על בסיס תקדימים מופרכים וללא שום ראיה מרכזית. אם היו מחילים את ההחמרות האלה של יחסים בין פוליטיקאים לתקשורת גם על הפרקליטות, גם שי ניצן וליאת בן ארי היו צריכים לעמוד לדין על הדלפות פליליות לעיתונאים בכירים מאוד. אם חושבים על השאלה מדוע מנדלבליט אפשר את כל הדבר הזה כאשר הוא בעצמו יודע שמדובר בתיקים מגוחכים, ועם כל הדברים הפסולים שנעשו לעדי המדינה, מגיעים למסקנה שבפרקליטות ידעו שיש ליועמ"ש מה לפחד ממה שמצוי בכספת. כדי לסחוט לא צריך לצעוק ולאיים – מספיק ששני הצדדים יודעים מה מונח על הכף וכולם פועלים בהתאם. יש פה מאפיה משפטית שמשתמשת בחוק לטובתה".

אתה רואה אפשרות אמיתית להקמת ועדת חקירה בעניין כפי שאמר שר המשפטים אמיר אוחנה?

"זה יהיה קשה ואני לא יודע אם זה יתבצע בזמן הקרוב. אבל יחד עם זאת אני מלא אמונה שיש התעוררות גדולה בנושא, והישג גדול לתקשורת החוץ-ממסדית שהצליחה להעלות אותו לסדר היום. גם אילה חסון תרמה תרומה מאוד משמעותית כאשר פרסמה את הדברים בערוץ גדול. בסופו של דבר המידע ימשיך לזרום וזה יגיע לבדיקה. אי אפשר לחסום לנצח התנהלות עבריינית באמצעות צווי איסור פרסום דרקוניים. זה תהליך ארוך אבל אני סבור שכבר אין ממנו דרך חזרה. גם הרשתות החברתיות הן חלק מהצונאמי הזה ששוטף הכל".

היום כבר דווח שמנדלבליט צפוי לקבוע שיש מניעה משפטית להקמת ועדת בדיקה כזאת

"ברור שמנדלבליט פועל פה בניגוד ענייניים משווע. לא יעלה על הדעת שכאשר דן אלדד העלה שורת תהיות על התנהלותו, מיד הוא מחבר מכתב אלים ומגייס את החברים מהפרקליטות לעשות לו שיימינג נבזי. זה רק מראה על הלחץ של מנדלבליט שנמצא במאבק הישרדות. הוא פועל בכל החזיתות, גם תקשורתית כמובן וגם משפטית עם המושג המופרך של "מניעה משפטית". בכל פעם שיש משהו שלא מסתדר עם ענייניו האישיים אז הוא פועל ככה".

אולי הבעיה היא הכוח המוגזם שבתפקיד היועמ"ש?

"גם ללא קשר לכל הפרשות והחקירות, נוצר פה כוח אנטי-דמוקרטי עצום. פרופ' דניאל פרידמן אמר שיש ליועמ"ש בישראל כוח בלתי מרוסן, ועכשיו הוא גם לוקח לעצמו את הסמכויות של פרקליט המדינה כדי לעשות במערכת כבתוך שלו ולהשתיק כל ביקורת".

כמעט בשולי הדברים, חסון חשפה ביום שישי כי שי ניצן ממשיך לעשות שימוש במערכת המחשבים של הפרקליטות

"זה סיפור שקצת נדחק הצידה והוא כמובן חמור מאוד כשלעצמו. ניצן טוען שהוא עשה את זה כשהוא עדיין בחופשה, אבל די ברור שהוא פשוט ממשיך לבחוש בענייני הפרקליטות גם דרך הדלפות לכתבים שונים בכל התקופה מאז שפרש. זה עוד סימפטום לחוליי הפרקליטות שמורכבת מחבורה סגורה המסרבת לקבל אנשים שחושבים אחרת. אני מדבר עם הרבה אנשים שהיו ועדיין נמצאים שם. יש הרבה אנשים טובים שנחרדים ממה שמתחולל אבל מפחדים לדבר, ואני יכול להבין אותם. זו סוג של דיקטטורה שלא יכולה להתקיים בדמוקרטיה חפצת חיים".

***

פנינו למשרד המשפטים בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.

אביעד גליקמן מסר: "לא מעוניין להגיב".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

34 תגובות למאמר

  1. מערכת המשפט והפרקליטות הם מאפיה מושחתת!! שם השחיתות האמיתית !
    חייבים לפרק את המאפיה ולחשוף את האמת!
    להחזיר את הדמוקרטיה לעם ולא שמאפיה תשלוט במדינה!
    ללת לעם לבחור את שופטיו!!

    1. בשביל זה שמים בקלפי מחל ורק ביבי

  2. מנדלבליט חייב הרגע להתפטר

    דוד ברמן

    מה שהיה ידוע לכל, יצא הרגע בגלוי.

    פרסום תוכן הקלטת מנדלבליט-אשכנזי, מבהירה גם לאחרוני התמימים, שכל מה שמכונה "מערכת המשפט", אינו כי אם קליקה מושחתת ורקובה מלמעלה על למטה, הכל מזוהם, ולגודל הטרגדיה הם עוד אחראים על חרותו של כל אחד במדינה. ברצותם ישחררו ברצותם יתפרו לו תיק.

    קליקה מפיונרית, שאין מעלייה שום מורה, שום ביקורת, שום מעצור, וכידוע הכח משחית. ועוד איך השחית.

    עוד לפני שתקום וועדת חקירה, אם בכלל תקום, הרי בעוד שבוע מתחלף שר המשפטים "הלעומתי" אוחנה, לטובת השר הבובה ניסנקורן, תולדת חולשת ביבי למשול, שנזכר בבעיות מערכת המשפט רק כשזה נוגע לענייניו. 

    אבל כבר עכשיו מנדלבליט חייב להתפטר ! הוא לא יכול להישאר עוד דקה בתפקידיו !

    החוצפה שלו להשתלט גם על תפקיד פרקליט המדינה היא שערוריית השערוריות לאחר כל הג'ורה שהוא שקוע בהן עד צוואר! 

    אין חולק שתוכן הקלטת אמיתית. הדברים האלה נאמרו, השאלה האם זה האזנת סתר או לא הם שאלות משפטיים, לגבי האם ניתן להשתמש בזה בכדי להעמידו לדין או לא, אבל ציבורית בוודאי שזה מסריח עד לשמיים ! ואיש כזה אסור לו להיות דקה בתפקיד ציבורי, וכל שכן תפקיד כה רגיש כיועהמ"ש ופרקליט מדינה, המחייבים ניקיון ללא רבב, ואימון ציבורי גבוה ומיוחד.

    אין צורך בכלל להפעיל את הדמיון, מה היה קורה אם מנדלבליט היה מהימין, הארץ הייתה רועדת מהרעש התקשורתי נגדו, הפגנות סוערות ומה לא, עד שהיה נשבר ומתפטר.

    האיפה ואיפה זועק כאן לשמיים !

    לא רק מנדלבליט חייב להתפטר גם ח"כ אשכנזי, וח"כ סגלוביץ' – שהיה ראש לה"ב, ומעורב בנידון ( איך לפיד שותק פתאום על "שחיתות" ? לא ביבי לא מעניין ? ). 

    שהימין יפסיק להיות כל כך פאסיבי ומיואש ! צאו בהמוניכם לרחובות ! 

    אנו חייבים לעשות ניקיון יסודי ועמוק, בכל הבוץ הזה, שמתחילה מיחידת להב במשטרה, עובר דרך הפרקליטות ועד לבגץ.

    כל השרשרת, לאורך כל הדרך, מסואבת, צבועה, יהירה, שטלתנית, ושקרית, והם עוד המדברים גבוהה גבוהה במבט מזוגג, נגד היהדות המסורתית והנאמנה. תתביישו ! תתפטרו!

    1. פיקוח על רשויות האכיפה
      ישנו צורך דחוף בגורם שיפוטי בר סמכות הענשה על הפרקליטים והשופטים כאחד. נציגי העם צריכים להיות אחראיים על גורמי האכיפה. הצרה היא שאין מי שיעשה זאת כיון שאין בישראל מספיק מוסדות. לכן אין מוסד שישפוט את השופטים והתובעים. יש לנו כנסת קטנה שמספר חבריה 120. כבר מזמן מזמן אינה מספיקה לגודלה של המדינה. לא רק שהיא קטנה אלא חלקה אפילו אינה מתעניינת בשלום המדינה על תושביה. אלו הן המפלגות הערביות אשר בעודן מאיישות את הכנסת, הן מתנגדות לעצם קיום המדינה. כנגד החלטת הכנסת, בג"ץ פסל את החלטת הכנסת להוציאן אל מחוץ לחוק, כמובן מתוך דאגה לכנסת כדברי יצחק זמיר… גם אין לנו בית נבחרים גבוה שיפקח על הכל: על הכנסת ופיקוחה על הממשלה וגם כמובן על בית המשפט. יש צורך בפיקוח על שיעשה על ידי בית נבחרים גבוה כפי שנעשה במדינות אחרות. משכנו צריך להיות היכן שנמצא כיום בית המשפט העליון. בניין זה מתאים גם כיון שיש בו תאי אסורים לצורך מעצרים של גורמי אכיפה חשודים כפי שהם עושים לאזרחים. בינתיים על שר המשפטם לדאוג שהכנסת תפקח על הפרקליטות ותבחן את מעשיה.

    2. הטענה כאילו נתניהו לא פעל נגד מערכת המשפט המושחתת כי הוא רצה שהיא תחפה על השחיתות שלו היא שקר שמפיצה כנופיית רק-לא-ביבי.
      לביבי מעולם לא היתה הזדמנות לטפל במערכת המשפט כי המערכת הזאת סימנה אותו מהרגע הראשון וברגע שאתה יוצא נגד המערכת זה מתפרש שהמערכת חשפה משהו שאתה מעוניין להסתיר.
      תעשיית החקירות נגד נתניהו התחילה עוד בכהונתו הראשונה, בשנים 1999-1996, במה שהשמאל כינה "פרשת בר-און-חברון", ואחריה נוספו מה שהשמאל כינה "פרשת המתנות" ו"פרשת הקבלן עמדי":
      גם באותם ימים הכותרות זעקו, החוקרים הדליפו, והתקשורת פמפמה בלי הרף את ה"שחיתות" של "נהנתנות" ראש הממשלה.
      הנזק שנגרם לתדמיתו של נתניהו נצרב בתודעה הציבורית והזיק לו מאוד, אבל לאכזבת השמאל מבחינה משפטית שלוש ה"פרשות" היו אישומי סרק והסתיימו בלא כתב אישום.
      וכך סיפר על מתפרת התיקים הזאת סגן ניצב בדימוס בועז גוטמן:
      "בתקופת החקירות בפרשת בר-און-חברון הייתי חלק מצוות החקירה של אביגדור ליברמן, שהיה אז מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כבר בשלבים הראשונים היה ברור שהכול בלוף ושאין קייס. הודעתי מיד ליועמ"ש במשרד ראש הממשלה שצריך לסגור את החקירה מחוסר אשמה. ביום ראשון שלאחר מכן מגיע אלי קצין בכיר מאוד ביחידה, ואומר לי במילים אלה: 'בגללך העבודה לא תעלה לשלטון'. הוא אמנם היה בכיר ממני בשתי דרגות, אבל אמרתי לו שאעיף לו את הדרגות מהכתפיים אם עוד פעם אשמע ממנו דבר כזה".

      https://tinyurl.com/ud2yucm

      דברים דומים סיפר גוטמן גם על שתי החקירות האחרות, שגם הן התפוגגו אבל גם הן נוהלו תוך הדלפות בלתי פוסקות לתקשורת, והפכו לכלי נשק תעמולתי בידי השמאל. אבל השמאל לא התייאש: שוב העלילו שם על נתניהו "עבירות" שלא היו ולא נבראו. בחודש ינואר 2017 הודיע היועמ"ש על סגירת ארבע חקירות כאלה: מימון אסור בבחירות 2009; זיוף תוצאות הפריימריז בליכוד ב- 2009; "ביביטורס" – מימון כפול; "ביביטורס" – מימון בעלי הון. ה"פרשות" האלה ובעיקר "ביביטורס", יצרו עננת שחיתות מעל ראשו של נתניהו במשך 6 שנים אבל כמו שלוש החקירות מתקופת כהונתו הראשונה, גם הן נסגרו בלא כלום.
      ועכשיו תמשיך לספר לנו כמה מפריע לכנופיית רק-לא-ביבי הריקבון במערכת המשפט.

    3. על סמך מה החלטת שמנדלבליט לא מהימין? לפחות לפי השיוך המגזרי שלו הסיכוי שהוא מהשמאל שואף לאפס.

  3. בפעם האלף: הגידול הסרטני הממאיר שיצר תאגיד השחיתות של הפרקליטות ובג"צ לא היה יכול להגיע להיכן שהגיע בלי הגיבוי המוחלט שהוא קיבל ומקבל מנתניהו. עד שהמצב הבסיסי הזה לא ישתנה, שום דבר לא ישתנה. קחו למשל את אוחנה האמיץ שנתניהו מסלק בבושת פנים ממשרד המשפטים.

    1. הטענה כאילו נתניהו לא פעל נגד מערכת המשפט המושחתת כי הוא רצה שהיא תחפה על השחיתות שלו היא שקר שמפיצה כנופיית רק-לא-ביבי.
      לנתניהו מעולם לא היתה הזדמנות לטפל במערכת המשפט כי המערכת הזאת סימנה אותו מהרגע הראשון וברגע שאתה יוצא נגד המערכת זה מתפרש שהמערכת חשפה משהו שאתה מעוניין להסתיר.
      תעשיית החקירות נגד נתניהו התחילה עוד בכהונתו הראשונה, בשנים 1999-1996, במה שהשמאל כינה "פרשת בר-און-חברון", ואחריה נוספו מה שהשמאל כינה "פרשת המתנות" ו"פרשת הקבלן עמדי": גם באותם ימים הכותרות זעקו, החוקרים הדליפו, והתקשורת פמפמה בלי הרף את ה"שחיתות" של "נהנתנות" ראש הממשלה. הנזק שנגרם לתדמיתו של נתניהו נצרב בתודעה הציבורית והזיק לו מאוד, אבל לאכזבת השמאל מבחינה משפטית שלוש ה"פרשות" היו אישומי סרק והסתיימו בלא כתב אישום.
      וכך סיפר על מתפרת התיקים הזאת סגן ניצב בדימוס בועז גוטמן: "בתקופת החקירות בפרשת בר-און-חברון הייתי חלק מצוות החקירה של אביגדור ליברמן, שהיה אז מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כבר בשלבים הראשונים היה ברור שהכול בלוף ושאין קייס. הודעתי מיד ליועמ"ש במשרד ראש הממשלה שצריך לסגור את החקירה מחוסר אשמה. ביום ראשון שלאחר מכן מגיע אלי קצין בכיר מאוד ביחידה, ואומר לי במילים אלה: 'בגללך העבודה לא תעלה לשלטון'. הוא אמנם היה בכיר ממני בשתי דרגות, אבל אמרתי לו שאעיף לו את הדרגות מהכתפיים אם עוד פעם אשמע ממנו דבר כזה".

      https://tinyurl.com/ud2yucm

      דברים דומים סיפר גוטמן גם על שתי החקירות האחרות, שגם הן התפוגגו אבל גם הן נוהלו תוך הדלפות בלתי פוסקות לתקשורת, והפכו לכלי נשק תעמולתי בידי השמאל. אבל השמאל לא התייאש: שוב העלילו שם על נתניהו "עבירות" שלא היו ולא נבראו. בחודש ינואר 2017 הודיע היועמ"ש על סגירת ארבע חקירות כאלה: מימון אסור בבחירות 2009; זיוף תוצאות הפריימריז בליכוד ב- 2009; "ביביטורס" – מימון כפול; "ביביטורס" – מימון בעלי הון.
      ה"פרשות" האלה ובעיקר "ביביטורס", יצרו עננת שחיתות מעל ראשו של נתניהו במשך 6 שנים אבל כמו שלוש החקירות מתקופת כהונתו הראשונה, גם הן נסגרו בלא כלום.

    2. הבולשביק המתוכנת לא ירפה הוא יגרור לכל נושא את נתניהו כמצוות שולחיו מהפוליטבירו ויכפיש אישית בעלילות שקר ונבלה. נתניהו הוא מעוז החירות של מדינת ישראל לכן הכלבים לא מרפים ממנו

  4. בחוק, בגידה היא אי נאמנות פלילית, בדרך כלל למדינה. זהו פשע המכסה כמה מהמעשים הקיצוניים יותר נגד האומה או הריבון של האדם. זה כולל בדרך כלל דברים כמו השתתפות במלחמה נגד מדינת מולדתו, ניסיון להפיל את ממשלתה, ריגול אחר הצבא שלה, הדיפלומטים שלה, או שירותי החשאיות שלה למען עוינות זרה ועזה, או ניסיון להרוג את ראש המדינה. אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב (הערבי), דרך בצע כסף (הקרן לישראל חדשה) וכלה ברגשות נקם (רק לא ביבי) על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש(שמאלנים = חולי נפש).

    הגיע הזמן להתקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הפנימי של עם ישראל = הדיקטטורה הבולשביקית האנטישמית השמאלנית שחיסל את הדמוקרטיה….בדרך!

  5. אם שערה אחת מהראש של אילה חסון תיפול…זה יהיה הסוף של האויב השמלאני!
    הימין החילוני ישרוף את כל המדינה!
    תהיה מלחמת אזרחים…

    1. הימין הדתי גם רוצה להצטרף, רק לא בשבת בגלל הבערת האש.

  6. ועדת איתור ליועץ המשפטי
    במדינת ישראל קיים חוסר בהירות לגבי גבולות הסמכות בין היועץ המשפטי לתובע הכללי. לכן במדינתנו ובה בלבד היועץ גם עומד בראש התביעה. שר המשפטים צחי הנגבי מינה ועדה ציבורית בראשות נשיא בית המשפט העליון בגמלאות מאיר שמגר. על פי המלצותיו של מאיר שמגר שהיהיועץ המשפטי לממשלה על ועדת איתור ליועץ המשפטי לממשלה להיות מורכבת מ:
    1. שופט גימלאי של בית המשפט העליון ההמונה על ידי נשיא בית המשפט העליו. פרופ' דניאל פרידמן שינה מעט וקבע שהיו"ר יהיה שופט גמלאי לא בהכרח מבית המשפט העליון.
    2. שר המשפטים או יועץ משפטי לשעבר הממונה על ידי הממשלה.
    3. חבר כנסת הממונה על ידי ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת.
    4. עורך דין הנבחר על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין.
    5. איש אקדמיה המיומן במשפט ציבורי ובדיני עונשין הנבחר על ידי פורום ראשי פקולטות למשפטים של האוניברסיטאות והמכללות בישראל.
    על לפחות ארבעה מכל חברי הועדה להסכים על כשירות המועמד. יש למנות יועץ הכשיר להתמנות לשופט בבית המשפט העליון.

    היועץ המשפטי לממשלה אמור לעבוד עם הממשלה למען קידום מטרותיה כלומר קידום מדניותה באופן חוקי ללא ניגוד לחוקים. היועץ המשפטי לממשלה אמור לעבוד יחד עם הרשות המבצעת ולא שום ראשות אחרת. אלא שעבודתו עבור נבחרי העם הרשות המבצעת זו לא בדיוק יוצאת לפועל. עצם היות הועדה בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר מעידה על המלצותיה על כוחנות ועל שתלטנות בית המשפט. הרי הוא מתמנה על ידי שופטים כשבראשם ממליץ נשיא בית המשפט העליון. שר המשפטים שהוא לעיתים קרובות משפטן ולפעמים נענה לרצון הממסד המשפטי או לחליפין היועץ המשפטי לשעבר נוהג כזה לא נעשה במקרים אחרים. ברוב המקרים ליוצאי תפקיד אין אמירה לגבי מחליפיהם. עורך דין הממונה על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי דין – אלו מופיעים בפני שופטים ותלויים בהם ולא ילכו בניגוד להמלצות נשיא בית המשפט העליון. איש אקדמיה בתחום המשפט הנבחר על ידי פורום ראשי פקולות למשפטים. אלו גם כן מהווים חלק מהממסד המשפטי. הם מעוניינים שדלתות הממסד המשפטי תהינה פתוחות בפני בוגריהם אחרת אין טעם להכשרה שהם מספקים.

    בנוסף לאישים המרכיבים את הועדה, ישנו גם התנאי שעל היועץ להיות לדעתם כשיר להתמנות לשופט בית המשפט העליון. תנאי אחרון זה כמובן גורם ליועץ להיות מונע לזכות במשרת שופט בבית המשפט העלין. תנאי זה כמובן גורם לו לעשות הכל בהתאם לרצון נשיא בית המשפט העליון. כל אלו כמובן גורמים לכך שהיועץ המשפטי כלל אינו נאמן לממשלה ולעם אלא לרצון נשיא בית המשפט העליו שפרושו שהוא שליח הרשות השופטת בתוך הרשות המבצעת. מכאן שהרשות השופטת קובעת את פעילותה של הרשות המבצעת. כיון שהיועץ גם עומד בראש התביעה, הרשות השופטת שלטת גם על התביעה!

  7. הגיע הזמן לועדת חקירה ממלכתית…
    לחקור את כל פושעי בג”ץ הנוכלים, הרמאים, המושחתים, !

  8. ההזיה היא שערוצי התקשורת הממוסדת פשוט התעלמו מהנושא. לא אולי. לא הצהרות של גיא פלג. ואפילו עמית סגל לא מעיז. ההשתלטות היא לא רק הקליקה אלא יצירת המצב שמי שלא מיישר קו הוא לא אליטה אלא סתם חלק מה…

  9. זה לא בית משפט עליון, זה עולם תחתון.
    השוחד שהעיתונאים קיבלו ו\או נתנו מ\ל אנשי הפרקליטות חמור פי 1000 מהסיקור ה"אוהד" שנתניהו קיבל בידיעות או בוואלה.
    .
    מתפלא שאין התקוממות עממית נגד חבורת הפשע .

  10. זה לא בית משפט עליון, זה עולם תחתון.
    השוחד שהעיתונאים קיבלו ו\או נתנו מ\ל אנשי הפרקליטות חמור פי 1000 מהסיקור ה"אוהד" שנתניהו קיבל בידיעות או בוואלה.
    .
    מתפלא שאין התקוממות עממית נגד חבורת הפשע .

  11. גליקמן השפן השקרן הגדול פחדן עלוב
    אתה פוחד על אישתך שהיא במערכת המשפט
    חסון השתיקה אותך חתיכת פחדן
    אילה תמשיכי אל תפחדי חזקי ואמצי

  12. שי ניצן ומנדלבליט הם מינויים של בנימין נתניהו והוא מגן עליהם גם עכשיו בגופו ממש. מילה אחת בגנותם לא נשמע ממנו לעולם. גם אם הם ישלחו אותו בסופו של דבר לכלא. על זה נאמר karma is a bitch.

    1. זה פשוט לא יאמן איך אתם פועלים היישר מספר ההוראות של הקגב והחבר ז'דאנוב – תחזור על השקר מספיק פעמים עד שיהפוך לאמת.
      אתם באמת, אבל באמת הגיס החמישי.

  13. גליקמן וה"גליקמניזם" שהוא מייצג פוגעים אנושות בשלטון החוק. הגליקמניזם בצורת כתבי חצר הפועלים לעין כל, מקבלים הדלפות מחקירות ובסוף מסנגרים על פושעים שהגיעו לעמדות בכירות בפרקליטות זו תופעה שפוגעת באמון הציבור.
    הגליקמניזם מעודד בריונות, השתקה של כל דעה אחרת, חוסר כבוד למתנגדים רעיוניים והשתלטות על "שלטון החוק" כדי לסייע לפושעים לחמוק מהדין
    בושה וחרפה

  14. איפה הייתם אתה ובועז גולן שבירברתם במוח חודשים שלמים ופחדתם להפיץ קלטות מנדלבליט איילה גבר לא פחדה

  15. איפה הייתם אתה ובועז גולן שבירברתם במוח חודשים שלמים ופחדתם להפיץ קלטות מנדלבליט איילה גבר לא פחדה

  16. רציתי לחזק,אותך
    כל הכבוד על האומץ לומר את האמת
    בסוף האמת תצא לאור בזכותך

  17. רציתי לחזק,אותך
    כל הכבוד על האומץ לומר את האמת
    בסוף האמת תצא לאור בזכותך

  18. לא לעולם חוסן.
    אילה חסון גיבורה אמיתית היכן הפרקליטות בנושא רות דוד ומנדל בליטה יש לפרק את הפצצה הזו בזהירות רבותי.

  19. אלהים אדירים !!!
    השחיתות במשרד המשפחים זועקת לשמיים .
    איפה ה D9, לגלח כל הרקבון.

  20. קשה לי לחשוב שמנדלבליט מושחת, אני רק תוהה אם הוא לא נסחט?
    עם כל זה אני חושב שבתודעה הציבורית נראה שהוא טעה, ובגדול.
    במדינה מתוקנת הוא מזמן היה כבר פורש.

  21. המיקוד שלכם לא צריך להיות במנדלבליט הרכיכה חסר עמוד השדרה, אלא בחונטה ששולטת בפרקליטות ומשתמשת בהקלטה ע"מ לסחוט אותו ולהשתמש בו כפיון.
    מנדלבליט בסה"כ נקלע לתרבות ארגונית מושחתת לחלוטין תחת פיקודו של אשכנזי ובמקום לקום נגדה הוא העדיף לשתוק ולהצטרף אליה

  22. איילה חסון עתונאית משכמה ומעלה חושפת שחיתויות אני מצדיע לך.

  23. מקווה שהחשיפה לא תעלה לחסון בקריירה שלה או חמור מזה.. הרי לחונטה יש יד ארוכה והיא נוטה לרמוס את יריביה ללא רחם.

  24. באופן כללי ובאופן אישי התרשמותי, שעל רוב אגפים מדינה שולטת קנוניה גדולה, שהיא קובעת את יחסי ציבור במדינה. כמו אגף בריאות, האפוטרופוס הכללי, ביטוח הלאומי, משרד העבודה ורווחה, המשטרה וכי הלה, וכמה יותר חשוב לשמירת סדר, דמוקרטיה, זכויות אדם ואת הצדק.. עד כדי כך שאי אפשר לתקן…
    אפילו בעזרת מהפך ציבורי.. כי אצלינו פוליטיקאים מתחלפים והולכים.. אלא פקידים בכירים מושחתים ומלוכדים בעיקרו ע"י לשכת עורכי הדין , נשארים להיות שולטים האמיתיים של מדינה… הם ששולטים בכל מוסדות המדינה.. הם שיוצרים את קשר שטיקה ותמיכה הדדית במדינה… כולל מוסד מבקר המדינה… שתפקידו העיקר לשמור על תפקודה תקינה של ממשלה, למנוע שרירות שלטוני.. המציאות מבקר המדינה הפך לקוד-קוד של השחזת עיניים לעם ישראל על תפקודה האמתי של ממשלה, על קיים חוק וסדר, על קיים חופש וזכויות אדם.. אנו חיים תוך תרבות שקר… אני לא ראשון שאמרתי את זה..

  25. תהיה ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה וכל המעורבים ישלמו את מלוא השכר על פשעיהם. אין מנוס, סופו של הצדק לצאת אל אור השמש המחטאת, להישמע ולהיעשות.