מפגן האנטי-דמוקרטיה של אבי ניסנקורן

התגובה המשתלחת מצד שר המשפטים לפרשת התיק הפתוח מראה שוב כי שירות הציבור, שקיפות או אמת אינם נמצאים בסדר העדיפויות שלו

שר המשפטים אבי ניסנקורן | צילום מסך

בשעות הצהריים של יום שישי, פרסם אראל סג"ל בחשבון הטוויטר שלו כי משטרת ישראל ניהלה בדיקה לחשדות לכאורה נגד שר המשפטים אבי ניסנקורן "בגין ביצוע עבירות פליליות בתקופת הבחירות לתפקיד יו״ר ההסתדרות". עוד הוסיף סג"ל כי "הבדיקה התקיימה ביחידת להב 433 בליווי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה", אשר על פי הדיווח "גנז הפרשה".

הדברים פשטו כאש בשדות קוצי הרשת, עם התגובות הצפויות שהדהדו מימין ואלו משמאל שמיהרו להתייצב להגנת השר תוך הפגנת בקיאות מרשימה בפרשה שזה עתה נחשפה. בהמשך, גם חשבון הטוויטר של הליכוד הצטרף לחגיגה ופרסם ציוץ ובו התהייה "האם ניסנקורן גורר את המדינה לבחירות בגלל עסקה סודית עם מנדלבליט שסגר את התיק נגדו?". מנדלבליט עצמו פרסם אחר הצהריים תגובה חריגה בהיקפה יחסית ליום ולשעה, ובה אישר כי עניין החקירה נגד ניסנקורן נותר למעשה פתוח מאז 2017 והוחלט על סגירתו רק בחודש מאי האחרון לאחר ש"לא נמצאה תשתית ראייתית". אבל התגובה המטרידה מכל הייתה זו של ניסנקורן עצמו, שבשעה 16:25 צייץ:

לכל מי שמנסה להפיץ שקרים מופרכים ולהמציא פרשה, לא תרתיעו אותי לרגע מהגנה על שלטון החוק. עלובי נפש, המתקפות שלכם רק מחזקות אותי"

שני משפטים קצרים, אך כאמור מטרידים במיוחד. אם אכן מדובר ב"שקרים מופרכים" על פי ניסנקורן, לא הייתה אמורה להיות בעיה להתייחס לטענות ולנסות להפריך אותן במקום להסתתר מאחורי סיסמאות. שום דבר לא מנע מן השר להציג בפני הציבור את האמת, בסיפור שעל פניו מעלה שאלות קשות המזכירות את התנהלות הפרקליטות בפרשות קודמות – מדוע נותר התיק נגד ניסנקורן פתוח במשך כמעט שלוש שנים, בהוראת מי נעשו הדברים ולאיזה צורך, וכל המשמעויות הנגזרות מכך לגבי מערכת היחסים בין בכירי מערכת החוק לשר.

אך במקום למסור תשובות ענייניות, שר המשפטים בחר להשתלח בגסות דווקא במי שמבקש לרדת לשורש הפרשה, תוך שימוש בשפה וסגנון שאינם ראויים לאדם במעמדו ותפקידו. אם היה מדובר בשר ממפלגה אחרת, ברור לכולנו שמיד הייתה פורצת כאן סערת אימים על המתקפה החמורה נגד יסודות הדמוקרטיה ונגד התקשורת החופשית, בדיוק כפי שהיה קורה אם חשדות כמו אלה שנחשפו אתמול בפרשת ניסנקורן היו מיוחסים לשר אחר. אך כאשר אתה בצד הנכון, נראה שסגירת תיקים בין חברים לכאורה היא לא הפריבילגיה היחידה שנהנים ממנה.

כל אלה דברים חמורים בפני עצמם, אך הם התגמדו מול החלק המבהיל ביותר בתגובתו של שר המשפטים אתמול: טענתו החוזרת על כך ששליחותו האמיתית היא "הגנה על שלטון החוק". זוהי כאמור מנטרה חוזרת אצל ניסנקורן, ומבהירה היטב את סדר העדיפויות של השר. ניגודי עניינים מובהקים של שופטי העליון, חשדות חמורים נגד פרקליטים בכירים, חיסולי חשבונות בצמרת הפרקליטות ויועץ משפטי שמינה את עצמו לפרקליט המדינה – כל אלה לא מדאיגים את ניסנקורן, שכיאה למי שהיה יו"ר ההסתדרות מחווט באופן אוטומטי לשמור על המערכת ואנשיה, מסואבים ככל שיהיו.

לציפוף השורות של המערכת יחד עם האתרוג התקשורתי המיידי אנחנו כבר מורגלים מפרשות אחרות, אך כאשר הוא מגיע מן הממונה על מערכת המשפט (שכעת הוא עצמו מוקד הפרשה) מדובר במצב בעייתי עוד יותר. בניגוד לפקידים אותם איש מעולם לא בחר שר המשפטים הוא נבחר ציבור שמהותו היא שירות הציבור ולא שירות הפקידים, אך השר הנוכחי החליט מסיבותיו להפנות את הגב לציבור ולהתייצב דווקא לצד המערכת הבעייתית תוך טיוח כל מחדליה. כעת, כאשר נחשפת פרשת התיק הפתוח שעשויה להסביר מדוע הפך לפתע למגן המשפטנים, ניסנקורן ממשיך להתחפר במהלך שלא ממש מחזק אותו כפי שכתב באותו ציוץ, אלא דווקא מחזק מאוד את הטענות נגדו.

בשנים האחרונות ולאור שלל הפרשות שנחשפו על מעללי "שומרי הסף", אמון הציבור במערכת המשפט התרסק לחלוטין ונמצא בשפל חסר תקדים (ומוצדק). במקום לפעול לשחזור האמון במערכת יחד עם תיקון הכשלים הרבים, כפי ששר משפטים במדינה דמוקרטית אמור לעשות, ניסנקורן מחמיר את המצב ומעמיק את משבר האמון עם כל התבטאות משתלחת שלו. כמי שהעביר את מרבית הקריירה במוסדות כמו ההסתדרות או 'כחול לבן', אין פלא שגם ניסנקורן מחזיק בתפיסה אנטי-דמוקרטית כזו; צחוק הגורל הוא שפרשה שהחלה בניסיון לשבש לכאורה בחירות דמוקרטיות לראשות ההסתדרות, חושפת כעבור שנים את אופיו האמיתי של כוכב הפרשה – שר משפטים שנאבק נגד טובת הציבור ומונע כל ניסיון לשקיפות וחשיפת האמת, והכל במטרה לכסות על חבריו הפקידים ואולי גם על עצמו.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. אתר הימין 0404 מדווח על תיק נוסף מ2018 שלא נסגר. איזה צמד חמד יש לנו ניסנקורן את ליאת. ואולי שלישיה יחד עם מנדלבליט

    1. "מבדיקת חדשות 0404, כפי שפורסם ביום שישי, עולה כי במשטרה עדיין קיימת תלונה פתוחה שהוגשה במאי 2018 ע״י בכיר במד״א ואשר עוסקת באבי ניסנקורן ומד״א ובהתנהלות אל מול עובדי הארגון, ומשה כחלון ומד״א מול העובדים. בתלונה טענות וכן ראיות לכאורה שעובדים אויימו להצביע לאבי ניסנקורן שהתמודד מול יחימוביץ׳ על תפקיד יו״ר ההסתדרות"

    2. "בין החומרים, הודעות שכתב לעובדים יו״ר וועד העובדים, עוייזר לייפר, עם דרישה מפורשת ללכת ולהצביע לאבי ניסנקורן. יתירה מכך, עובדים התבקשו לצלם עצמם בקלפי עם פתק אבי ניסנקורן ולפרסם, גם כדי להראות לעובדים אחרים וגם כדי למשוך מצביעים נוספים" איזו בושה, איזו חרפה! אנשים נדרשו לצלם את עצמם! איזו השפלה, איזו דריסה של כבוד האדם. אם זה יכול היה להתרחש בארצנו וכולם מחרישים, ארצנו אינה חופשית, יש בה רבדים של עבדות, של שעבוד.

    3. קצין משטרה מאשר: ״תלונה מס’ 212459 בעניין ניסנקורן ומד״א עדיין פתוחה – המעורבים לא נחקרו״

    4. נראה שכל הפרשות הנחשפות עומדות להעלם באדיבותו של מנדלבליט. אסור להרפות. להמשיך ולהציף את השחיתות חסרת הרסן.

  2. כמה צביעות יש לפקיד הסתדרות הזה ??????
    על זה שביבי לא התעקש על תיק המשפטים בעת המו"מ להרכבת הממשלה ,הוא ישלם, כמו גם שלא העז לעשות סדר במערכת חוזר אליו כבומרנג

  3. הגיע הזמן להתקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית אלימה נגד הדיקטטורה הבולשביקית!

  4. גם דיקטטור בלארוס, חקר לאחרונה חשדות, נגד מתנגדיו הפוליטיים. כמה מהם הוא אף עצר, באשמת שוחד (זה הרי בטוח פוגע בעם הבלארוסי), בדיוק לפני הלכאורה בחירות (בהם זכה בפעם ה-40, בשיעור של 155% מכלל המצביעים).

    מה לא ברור? לוקאשנקו ומנדלבליט סה"כ דואגים לעמם! צריך פשוט להגיד תודה לשני הדיקטטורים, שהם טרם הציתו את הרייכסטאג, הכל ע"מ להגן על עמם משריפות 🙂

  5. נוסחה מנצחת- לשים מישהו שנמצא במצב 'סחיט', ושהוא יגבה אותנו ( סוג של 'קוף'), ככה אף אחד לא יגיד שאנחנו פועלים באופן ישיר.

    1. רמון כשישבת בממשלה רק קלקלת, מה קרה שפתאום היום התעוררת.

  6. הדיקטטוריה של ניסקורן אופיינית אליו (מנהג מהסתתדרות) ולמפלגה שלו. הטמטום לעכב את החוק של שרן השכל על אי הפללה החזקת קאנביס כדי שהחוקים יעברו יחדיו. כל הסטלנים והליברלים מהשמאל שמרוב עישון סמים לא רואים את המטרה ומעדיפים להמשיך להצביע למפלגות שלא משרתות את חירות הפרט.

  7. העיקר ששלי יחימוביץ נזעקה להגן על ניסנקורן ובינתיים גילתה שהייתה עוד תלונה שהיא הגישה בעצמה כביכול לא נגדו אישית ומשום מה המשטרה יחסה אותה אליו.
    מעניין מה עוד הפושעים האלה מסתירים.
    אני מזמין בזה כל אוהב עם ישראל באשר הוא לדווח מיידית לבועז גולן מ 0404 כל כל חשד לעבירה כלשהיא שנעשתה על ידי כל אחד מחברי כנופיית שלטון החוק והשמאל.
    הגיע הזמן שנשתמש בנשק שלהם

  8. עצוב מאוד אין ספק שגם שר המשפטים הזה כמו שקד עושים מה שבא להם כי יש מי שמחזיק את ידיהם עושה הכל על מנת לקבור בארכיון עמוק בפנים פשעים חמורים
    ההרגשה היא בעייתית ביותר ומעוררת דאגה רצינית
    אני לא יודע עד איפה יגיעו בשחתות לתקן מערכת כזאת בלתי אפשרית בעליל צריך לקבור את כל המעורבים כמו את מעשיהם עמוק עמוק בבית כלא שלא ירימו את הראש יש הרגשה
    שאין שופט אחד שלא נגוע כולם יד אחת ולכל אחד יש בור על האחר השם ישמור

  9. למה שואלים לחוקרים אותו מה הוא עשה עם המילירדים שהוא גבה כל השנים מהעובדים

  10. ניסנקורן הוא אחרון המפא"יניקים ששום תרגיל מלוכלך ושום קומבינה אינם זרים לו.

  11. נראה שכל הפרשות הנחשפות עומדות להעלם באדיבותו של מנדלבליט. אסור להרפות. להמשיך ולהציף את השחיתות חסרת הרסן.

  12. החונטה במיטבה שר מישפטים מצופף שורות עים הפרקלטות אין אימון במערכת המישפטית בושה בושה בושה

  13. ניסנקורן…לא ידעת שנפתח תיק נגדי..לא ידעתי שקיים תיק נגדי..לא ידעתי שסגרו את התיק..לא ידעתי מי סגר? לא ידעתי מתי התיק נסגר ..ולא ידעתי למה נסגר? מה נסגר אתך ניסנקורן ???ידעת מתי צריך להחליף טיטול?

  14. ניסנקורן, עסקן רדוד תוצר ההסתדרות שבטעות הגיע לכחול לבן ובטעות נהיה שר המשפטים.
    בושה לכנסת, בושה למדינת ישראל ובושה לנו האזרחים שכך אנחנו בוחרים נבחרי ציבור כביכול לייצג אותנו האזרחים.