כל כשלי המשטרה והפרקליטות בחקירות נתניהו

הדרמה המשפטית מאמש הייתה שיאו של תהליך חקירה שערוריתי שהדליק לאורך הדרך שלל נורות אדומות לגבי התנהלות מערכת האכיפה, וגם לגבי האישומים עצמם

פרקליט המדינה לשעבר ניצן, היועמ"ש לשעבר מנדלבליט והמפכ"ל לשעבר אלשיך (צילום מסך)

הרוחות עדיין סוערות לאחר הודעתו אמש (חמישי) של היועמ"ש מנדלבליט על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בעברות הפרת אמונים ושוחד, ונאום התגובה של ראש הממשלה מיד לאחר מכן בו טען כי מדובר ב"הפיכה שלטונית" וקרא "לחקור את החוקרים". הפלונטר הפוליטי והמשפטי צפוי להמשך עוד חודשים ארוכים, אך כדי להבין איך הגענו עד הלום יש לחזור לכמה נקודות מפתח בתהליך החקירות, תהליך שלו חלק גדול במשבר בו המדינה כולה נמצאת והיה מלא בכשלים ובהתנהלות בעייתית של גורמי החקירה והאכיפה.

פרשת ריטמן

אחת הפרשות החמורות והסבוכות שהתחוללו בצמרת המשטרה בשנים האחרונות, שהחלה בשנת 2015 עם תלונות שהוגשו נגד מפקד יחידת להב 433 דאז ניצב רוני ריטמן על אי-סדרים בהתנהלותו ועל אירוע בו על פי החשד הטריד מינית קצינה ששירתה תחתיו, ובעצמה הפכה יעד לחקירת מח"ש תמוהה ביחד עם מפקדה תנ"צ גיא ניר שלמעשה שיבשה את חקירת ריטמן. החקירה נגדו נסגרה בסופו של דבר והמפכ"ל רוני אלשיך העניק לו גיבוי מלא, אך בעקבות הוראת בג"ץ נאלץ ריטמן לפרוש לבסוף.

במהלך הפרשה העלה ריטמן טענה לפיה גורמים בסביבת ראש הממשלה שלחו חוקרים פרטיים כדי לעקוב אחריו, בשל תפקידו המרכזי בחקירות ראש הממשלה. גם טענה זו הופרכה לאחר חקירה בה קבע ראש חטיבת המודיעין של המשטרה, תת-ניצב קובי זריהן, כי אין קשר בין החוקרים הפרטיים להתחקות לכאורה אחר חוקרי נתניהו. בנוגע לטענות לקשרים שהשמיע אלשיך על הקשר בין מעצר החוקרים הפרטיים לבין ניסיונות לעקוב אחרי חוקרי ראש הממשלה, הדגיש תנ"צ זריהן כי “למעשה בין המידע שאליו התייחס מפכ”ל המשטרה לבין החקירה המתוארת אין כל קשר: אירוע אחר, ממועד אחר”.

פרשות אלשיך

מי שעמד בראש משטרת ישראל לאורך תקופת חקירות נתניהו היה כאמור רוני אלשיך, שעל מעלליו באותה העת כתבנו כאן בהרחבה מספר רב של פעמים. אחת התופעות הבולטות בכהונת אלשיך הייתה קשריו המפוקפקים עם עיתונאים, שבאופן פלאי דיווחו על פרטים מחקירות ראש הממשלה מיד לאחר שנפגשו עם אלשיך. כפי שחשף גלעד צוויק ב’מידה’ לפי כשנתיים, לאחר פגישה בין המפכ”ל לשעבר לאיש ערוץ 10 דורון הרמן בחודש יוני 2016, פרסם האחרון בתוך מספר ימים שלוש כתבות שעסקו בפרשת ההטרדה המינית בה היה חשוד ניצב רוני ריטמן ובהן ציטט גורמים במשטרה הטוענים כי מדובר ב”ניסיון לטרפד את החקירה".

בנוסף חשפנו כי אלשיך נפגש במהלך כהונתו לא פחות משבע פעמים עם אילנה דיין, כהכנה לראיון ששודר בחודש פברואר 2018 בתכנית ‘עובדה’ ובשיאה של הסערה הציבורית סביב תפקוד המשטרה בחקירות. בעקבות הראיון התקיים דיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת, שביקשה לבדוק האם המפכ”ל הדליף לתקשורת מידע חסוי מחקירות ראש הממשלה, ובמהלכו עזב אלשיך את החדר לכמה דקות, בדיוק בזמן שהתפרסמה ההדלפה על מעצר אלי קמיר וניר חפץ.

עיתונאי אחר שהפך עורו לאחר פגישה עם אלשיך היה אמנון אברמוביץ’. ובעקבות פגישה שנערכה בין השניים ב-31 באוגוסט 2017, חל מהפך דרמטי בגישתו של אברמוביץ’ כלפי המפכ”ל שהפך לפתע לשומר הסף החשוב ביותר של שלטון החוק. יממה לאחר הפגישה, אותו אברמוביץ’ שעד אז ביקר בחריפות את אלשיך, חלק לפתע שבחים על פועלו של המפכ”ל, ובעיקר על חלקו המרכזי בחקירות ראש הממשלה שם לדבריו “רוני אלשיך עשה עבודה מעולה”.

במקרה אחר, אישרה משטרת ישראל לבקשת ‘מידה’ כי אלשיך נפגש במהלך שנת 2018 עם העיתונאים רביב דרוקר וברוך קרא, מי שעמדו מאחורי פרסום תחקיר מקיף בנושא ‘תיק 4000’. הפגישה בין אלשיך לדרוקר נערכה ב-15 בנובמבר, כעשרה ימים לפני שידור תכנית 'המקור', וכשבועיים לפני פרסום המלצות המשטרה בתיק 4000.

הדלפות מגמתיות

כמעט לאורך כל תקופת חקירות נתניהו, ליוותה את פעולות המשטרה והפרקליטות מכת הדלפות בלתי-נגמרת, כאשר כמעט בכל יום מהדורת החדשות נפתחה בציטוט מפי “מקור בכיר המקורב לחקירה" או “פרסום ראשון” מגורמים עלומים.

על פי סעיף 117א’ של חוק העונשין, דינו של עובד ציבור שמסר ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו לאדם שאינו מוסמך לקבלה הוא מאסר בן שלוש שנים. דו”ח מבקר המדינה לשנת 2018 התריע על ליקויים חמורים בפרסום של פרטים אסורים בתקשורת, פגיעה בחקירות ובצנעת הפרט, וקבע כי רבות מן ההדלפות המתפרסמות בכלי התקשורת הגיעו בפירוש מתוך המשטרה והפרקליטות.

אך למרות כל זאת היועמ"ש מנדלבליט דחה כל בקשה לבדיקת ההדלפות ואף קבע כי הדלפות הן "מעקרונות הבסיס לקיומו של משטר דמוקרטי", ואיתור המדליפים אף "עלול לפגוע בחקירה". אלא אם כמובן מדובר בהדלפה שעשויה לסייע לראש הממשלה, אז כמובן מיהרו במשרד המשפטים לבקש צו שיאסור את הפרסום. גם הצעתו של שר המשפטים אמיר אוחנה לבצע בדיקות פוליגרף לאנשי הפרקליטות בעניין ההדלפות נדחו על הסף על ידי האנשים שאין להם מה להסתיר.

פרשות ליאת בן ארי

אם כבר מדברים על הפרקליטות, חייבים להזכיר את ליאת בן ארי, הפרקליטה שליוותה את חקירות נתניהו והחליטה שבמקום לנכוח בשימוע שעליו היא אחראית החליטה שלא לוותר על חופש באפריקה עם משפחתה. מדובר היה בשיאו של הפרויקט אותו הובילה במשך כמה שנים, אך דווקא אז היא הפגינה זלזול תהומי בזכויותיו של ראש הממשלה להשמיע את הגנתו בפניה, ולמעשה חיזקה את טענתו למשחק מכור.

שמה של ליאת בן ארי נקשר גם לכמה פרשות אחרות, ובראשה פרשת המכרז התפור שהתפוצצה ברעש גדול בחודש יוני האחרון, אז הוקפא המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה בעקבות מכתב אנונימי שנשלח לנציבות שירות המדינה. במכתב נטען שהוועדה בנציבות, שהתכנסה כדי לבחור את המועמד לתפקיד, היא “מחטף לקידום ליאת בן ארי”. לדברי הכותבים בן ארי היא “המועמדת המועדפת על פרקליט המדינה שי ניצן” (שהיה חלק מוועדת המכרז) בשל “הקו התקיף שנקטה בתיקי ראש הממשלה”.

לפני כחודשיים, בזמן שוועדת המינויים דנה בתוצאות המכרז, פנתה מנכ”לית משרד המשפטים סיגל יעקבי לנציבות שירות המדינה והודיעה כי המשרד מבקש לדחות את המכרז עד לבחינתו המעמיקה. שי ניצן, המשמש כאמור גם אחד החברים בוועדה, התנגד למהלך והדיון חודש לאחר התערבות היועמ”ש ואיומי שביתה מצד בכירים במשרד, ובסופו בן ארי מונתה לתפקיד הבכיר. בתגובה כתבה מנכ”לית המשרד מכתב חריף לפרקליט המדינה ובו טענה כי החלטת נציבות שירות המדינה לאשר את קיום המכרז “אינה עונה על כל השאלות שעורר התהליך” אשר “חלקן לא נידונו באופן מספק”.

פרשת המייל של שי ניצן

בשבוע שעבר חשף קלמן ליבסקינד ב’מעריב’  הודעת דואר אלקטרוני ששלח פרקליט המדינה שי ניצן לבכירים במערכת המשפט, ובה עדכן אותם על סוגיות בהן נמצאת הפרקליטות תחת ביקורת בתקופה האחרונה, בעיקר בהקשר של תיקי ראש הממשלה, וביקש מהם להתגייס לטובת הפרקליטות ואנשיה בראיונות בתקשורת. ניצן אף צירף מסמכים וקישורים לחומרים משפטיים שעשויים לדעתו סייע להם בכך. בין המכותבים היו שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן וכן כמה שופטים בבית המשפט המחוזי, בהם גם מי שעשויים לעסוק בהמשך בתיקי ראש הממשלה אם יוגש נגדו כתב אישום. מכותבת נוספת הייתה נשיאת העליון לשעבר דורית בייניש, שיום לאחר קבלת המכתב תקפה במילים קשות את שר המשפטים אמיר אוחנה בעקבות ביקורתו על התנהלות הפרקליטות.

במסמך המדובר כתב שי ניצן על פגישה שקיים “עם כמה מנהלים לשעבר”, ובה התייעץ עימם “בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות, שרבו לצערנו לאחרונה, תוך שביקשתי מכל מי שמוכן להסכים לכך להופיע בתקשורת כאשר עולה הנושא”. עוד הוסיף ניצן כי “בהמשך להצעות שעלו בישיבה, בכוונתנו להעביר אליכם מידע רלוונטי בזמן אמת, הרלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות. עשינו זאת בעבר מעת לעת, אך בכוונתנו לעשות זאת בתדירות גבוהה יותר”. למכתב צורפו כמה מסמכים, בהם החלטת היועמ”ש בעניין רות דוד ומכתב מאת היועמ”ש הדוחה את בקשת פרקליטי נתניהו לפתוח בחקירת ההדלפות מתיקי החקירה.

בעקבות הסערה שהתעוררה, פנתה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לניצן וביקשה ממנו ש”לא לפנות לשופטים מכהנים בנוגע למאבק במתקפות על הפרקליטות”. בהודעה שפרסמה דוברות הרשות השופטת נכתב כי ניצן טען כי “מדובר בתקלה והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה".

פרשת חקירות עדי המדינה

בחודשים האחרונים נחשפו מספר דיווחים על מעשים פסולים לכאורה שעשו חוקרי המשטרה במאמצם להרשיע את ראש הממשלה נתניהו. כך למשל דיווח עמית סגל בחודש ספטמבר ציטוטים מתוך חקירתו של שאול אלוביץ’ בתיק 4000 מהם עולים כי המשטרה ניסתה להשתמש בבנו כדי ללחוץ עליו להחליף עורך דין, וכמו כן השתילה מכשירי האזנה בחדר שאמור לשמש להתייעצות בין פרקליטים ללקוחות.

בנוסף, ציטוטים מחקירתו של ארי הרו נשמע החוקר כורש ברנור מנסה לשכנע את הרו למסור הודאה, למרות שלטענתו הוא לא יודע דבר. כך למשל אומר החוקר כי אתה צריך לתת משהו כדי שנחתום איתך הסכם”, וארו משיב לו: “”אז תגיד מה אתה רוצה שאני אגיד ואני אגיד”. בהמשיך מסביר החוקר: “יש לך משהו להגיד נגד אחרים? תגיד לי עכשיו רשימה. אני צריך ממך רשימה של דברים. סחורה, זה כמו שוק. אתה נותן – אני מחזיר”, והרו משיב: “אני באמת לא יודע”.

לפני כשבועיים חשף שוב סגל תמלילים מחקירת ניר חפץ שהעלו שוב שאלות קשות לגבי אמינות גרסתו של חפץ וכמו כן לגבי ההתנהלות הבעייתית של גורמי החקירה והאכיפה. על פי הפרסום, המשטרה הפעילה ”לחצים מיוחדים” על מנת לגרום לחפץ לחתום על הסכם עד המדינה, וכחלק מהמאמצים זימנה לחקירה “אדם נוסף שאינו קשור כלל לתיק”. במהלך חקירתו נשאל אותו אדם “שאלות לא רלוונטיות” במטרה ללחוץ על חפץ להפוך לעד מדינה. צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה צומצם רק שלשום, אז הותר לחשוף כי העדה "נשאלה שאלות חודרניות ביחס לטיב הקרבה והיחסים בינה לבין חפץ".

עדכון, 1.9.20: הבוקר נחשף בתגובת הפרקליטות לבית המשפט כי ברשותה נוסח מתוקן של הקטעים הרלוונטיים מתוך תמליל חקירת אור אלוביץ' שלא העבירה לסנגורים ולא הוצג במלואו כראיה מקורית בבית המשפט. על פי אבישי גרינצייג מ'גלובס', בפרקליטות טוענים כי מדובר ב"נייר עבודה פנימי, שאין חובה להעבירו להגנה כי גם הסנגורים היו יכולים לשמוע את ההקלטה עצמה".

פרשת מני נפתלי

עוד פרשה סבוכה שכוללת בתוכה התנהלות בעייתית של גורמי החקירה והאכיפה, סביב עד מרכזי נגד נתניהו ומשפחתו. בקצרה נסכם כי אב הבית בבית ראש הממשלה לשעבר היה עד מרכזי בתיק נגד שרה נתניהו, בו נבדק החשד האם הזמינה שלא כדין מזון מספקים חיצוניים במאות אלפי שקלים. בספטמבר 2017 הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי נפתלי נהנה מחסינות מפני הפללה עצמית בתיק המעונות, החלטה שהתקבלה בהליך בזק של שבועיים ימים – ערב הבחירות לכנסת ולאחר השתהות ארוכה בטיפול בנושא.

לאחר מכן הגיש נפתלי תביעת דיבה נגד אישים בסביבת נתניהו, שהסתבכה גם היא לאחר שבדצמבר 2017 הגיש היועמ"ש מנדלבליט בקשה דחופה לעיכוב הליכים כי בתיק הדיבה נחשפים מסמכים שונים והדבר עלול לפגוע בחקירה המתנהלת נגד אחד הנתבעים, עזרא סיידוף, ונגד שרה נתניהו, סביב עדויות סותרות לכאורה שמסר נפתלי עצמו, ולאחר שבמשך שנים דיבר חופשי בתקשורת אך לפתע היה חשוב ליועמ"ש לשמור על ניקיון החקירה.

שמו של נפתלי עלה שוב לכותרות לאחרונה לאחר פרסום עדותה של סבטלנה גורודצקי שהתלוננה על הטרדה מינית מצד נפתלי, ובחקירתה הופעל עליה לחץ לחזור בה מהגשת התלונה ובין השאר אמר לה אחד החוקרים כי "נתניהו לא יהיה יותר ראש ממשלה, ולכן אין לך מה לדאוג". בעבר טענה פרקליטתה של גורודצקי בראיון ל'מידה' כי "המשטרה זיהמה את החקירה נגד מני נפתלי כדי להצליח בתיק שרה נתניהו”.

פרשת הטלפון של יועצי רה"מ

עוד פרשה שצצה בשבועות האחרונים, סביב הדיווחים על חקירות יועצי ראש הממשלה והחרמת הטלפונים שלהם במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, ובעקבות תלונה שהגיש יונתן אוריך ליועמ”ש בבקשה לבדוק את התנהלות החוקרים.

לאחר דיון מרתוני בבית משפט השלום בתל-אביב בבקשת המשטרה לעיין בחומרים אשר נמצאים בטלפונים, הצביע השופט עלאא מסארווה על רשימה ארוכה של פגמים, ביניהם “חיפוש ותפיסה של מכשירי הטלפון מבלי שקדמה לכך בקשה לבית המשפט להוצאת צו שיפוטי”, הזמן הרב שחלף בין המועד שבו עלה שמם של החשודים כמעורבים לבין מועד חקירתם, הדרישה מאחד החשודים שהתייצב לחקירתו ללא טלפון לחזור על עקבותיו בליווי שוטר, העובדה שלא הוסבר לנחקרים כי זכותם להתנגד לחיפוש ואופן החיפוש שנעשה בטלפונים. כל העובדות האלה מלמדות, כך כתב השופט, כי למשטרה הייתה “תכנית חקירה שכוונה מראש לחדירה למכשיר הטלפון מבלי צו שיפוטי".

למרות מסכת הפגמים הזו, השופט אישר לבסוף את השימוש בחומרים, כפי שנקבע שוב השבוע בערעור בבית המשפט המחוזי, החלטה שמדגישה את המצב האבסורדי בו מתנהלת משטרת ישראל, אשר מצד אחד מחזיקה בסמכויות כמעט בלתי-מוגבלות אך מצד שני מתנהלת ללא פיקוח או מגבלה.

אכיפה בררנית ותיקים תקדימיים

בכתבה של חדשות 12 מראשית השנה, רגע לפני ההחלטה על פרסום כתב החשדות נגד נתניהו, תואר תהליך קבלת ההחלטות של מנדלבליט בחקירות ראש הממשלה. בכתבה צוטט היועמ”ש כמי שאמר למקורביו כי כאשר נכנס לתפקידו בפברואר 2016, “זרקו עלינו מבקר המדינה והמשטרה בליל של נושאים, שאריות של ביבי טורס ופרשת המעונות, כל מיני קצוות של זוטות כאלה, דברים שנראים על גבול הרכילות”. לדברי מנדלבליט אז, “אם לא היה מדובר בראש הממשלה לא היו עושים כלום”, אך בכל זאת הוא החליט שצריך לבדוק.

זו נקודה שחשוב להדגיש מפני שהיא מהווה הן את הבסיס לפתיחת מחול השדים המשפטי שמתרחש פה במשך כמה שנים, ודוגמה לדפוס ההתנהלות הפסול של “שומרי הסף” למיניהם באכיפה בררנית מובהקת וכאשר שלל חשדות חמורים לא פחות נגד אישים אחרים כלל לא נחקרו או נבדקו. על פי הודאתו של היועמ”ש עצמו, החקירה התנהלה במשך קרוב לשנה על סמך שמועות ורכילויות בלבד, והגיעה למבוי סתם ללא שום מידע מבוסס. בכל הזמן הזה המשטרה למעשה לא חקרה שום עבירה אלא רק חיפשה רמזים לעבירות וירתה לכל הכיוונים בתקווה שמשהו יפגע, תוך השקעת משאבים אדירים, גיוס התקשורת ופגיעה במוניטין המקצועי והאישי של החשודים. שי ניצן אף הודה בכך כאשר סיפר בראיון ל’מקור ראשון’ כי הקביעה לפיה סיקור חיובי יכול להיחשב כשוחד היא “תקדים משפטי".

כאשר מחברים את רצף הפרשות והשערוריות האלה הקשורות כולן לחקירות הרגישות ביותר שלהן השלכות הרות-גורל, אין מנוס מלחוש כי לא רק שהחקירות עצמן נוהלו בדרכים לא כשרות לכאורה, אלא שהמטרה כבר סומנה מתחילתן ולכן כל האמצעים היו כשרים להשגתה. כאשר מערכת המשפט שאמונה על שמירת החוק דורסת בגסות ערכי יסוד דמוקרטיים כמו הזכות להליך הוגן, שוויון בפני החוק וחזקת החפות, ועושה זאת ממניעים אישיים ופוליטיים מובהקים, כל אזרח במדינה צריך להיות מוטרד ללא קשר לעמדתו האישית.

כתבי האישום נגד ראש הממשלה נתניהו צפויים עוד להתברר במערכה משפטית ארוכה, אך כבר עתה ברור כי הדרך אליהם הייתה רצופה כשלים וחשדות להתנהלות בעייתית מאוד מצד החוקרים והפרקליטים, שמתבטאת גם באמון הציבור הקורס במוסדות אכיפת החוק. אותם "שומרי סף" שדורשים התנהלות ללא רבב מנבחרי הציבור, לא עמדו בהן בעצמן ולעתים הפרו אותן ברגל גסה, עובדה שמטילה צל כבד על כתב האישום ועל ההליך המשפטי כולו, ומחזקת עוד יותר את הקריאה "לחקור את החוקרים".


רכשו עכשיו מנוי ל'מידה' ותהנו מהנחה מיוחדת על ספרי שיבולת החדשים + כתב העת 'השילוח' לשנה מתנה!

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

39 תגובות למאמר

  1. מי שסבור שלציד המכשפות הזה אין הסכמה שבשתיקה ואולי אפילו אף הכוונה מצד בית הדין העליון, כדאי שיחשוב שוב, הפרקליטות וגורמים מושחתים במשטרה הם עושי דברם של שופטי העליון וראשו של נתניהו הוא כרטיס הכניסה לעליון עבור טיפוס מסוים.
    מועדון העליון ניכס לעצמו כוח ועצמה שלא קיימים בשום מדינה בעולם, מה שמבטיח להם ולקרוביהם שליטה בלתי מוגבלת על כל אדם וכל מה שקורה במדינה, יכול להיות שכבר מאוחר מדי לסובב הגלגל אחורה, רק מחאה ציבורית נרחבת ותקיפה שתדרוש מהפוליטיקאים החלשלושים להחזיר המצב לקדמותו, אולי תעזור.

  2. מדהים לראות עד כמה אתם אחוזי שד, נרדפים בחזיונות בהם אנשים עלומים מהמשטרה, הפרקליטות וכמובן בג"ץ, רודפים אתכם. ארבעים שנה הליכוד בשלטון – 40, ועדיין מחזיקים בתודעת מיעוט נרדף. כתב האישום לא מגובה באוויר חם אלא בראיות היצוקות בבטון, התכתבויות והקלטות. פתאום הפכתם רגישים עד כדי אלרגים לשיטות חקירה בהם שמים את הנחקרים בפינה ומציבים אותם במצבים קשים עד שהם מביאים הוכחות לפעילות המושחתת לה היו עדים. האם החקירה הייתה נחמדה? לא. האם ההוכחות הן הוכחות – כן. תפקחו את העיניים ותאווררו את החדר כי הסירחון השילטוני בו אתם תומכים מצחין.

    1. א.עם כל כך הרבה בעיות, איפה הראיות הרציניות? קשה לא להרגיש מותקף.
      ב.איזה 40 שנה? שכחת שהיו בדרך פרס, רבין, ברק ואולמרט?
      ג.הימין הצליח להגיע לשולחן הממשלה אך עדיין רחוק מכל מוקדי השלטון האחרים(מערכת המשפט, תקשורת, ההסתדרות, האקדמיה, צמרת מערכת הבטחון…)-זה משאיר אותו עדיין כמיעוט חלש.
      ד.ישנם בכירים ערבים בכל המערכות הנ״ל למעט איפה שהם לא רצו להצטרף(ממשלה, מערכת הבטחון) וכן בעוד מערכות רבות-האם הם מתקרבנים בעיניך? ומה עם פימיניסטיות? והקהילה הגאה?

    2. יש פה 9 סעיפים.
      האם יש לך משהו עינייני לומר עליהם?
      "באוויר חם אלא בראיות היצוקות בבטון, התכתבויות והקלטות" – לא אומר הרבה.

    3. אז זהו, מלבד עדי המדינה אין גיבוי, ועדות עד מדינה אינה תקפה ללא ראיות אובייקטיביות, ראיות שהוא אינו מקורן.

      כך לדברי מנדלבליט עצמו.

      אבל, אתה צודק בנוגע לימין, במקום למשול ולשנות את מתפרת המשפט, נתניהו הלך ומינה את אלשייך, את ניצן, את מנדלבליט. במקום למנות אנשי ימין מוצהרים, ללא חשש ובריש גלי כפי שעושה השמאל. התקפל בעניין הניציבות, התקפל בעניין פסגת ההתגברות, התקפל בכל צעד ושעל והגן על מערכת מושחתת, עכשיו ישלם את מחיר מחדליו.

    4. הראיות, לכאורה, מטרידות ביותר – כידוע, יש לתמוך את עדותם של עדי מדינה בראיות חיצוניות. אך מה קורה כשהופכים את סדר הדברים על-ידי יצירת היפוך בציר הזמן / היפוך לוגי, או אחר, ומאלצים את עד המדינה לומר דברים שיתאימו לעדויות החיצוניות שהוכנו מבעוד מועד?

      כך למשל, ניר חפץ העיד על פגישה משוקצת לכאורה שהתקיימה בפרק זמן מסוים (מאוד כללי), אך לא נמצאו לכך עדויות תומכות משום שאיכוני הטלפונים של המשתתפים בפגישה מלמדים שהם לא נפגשו בפרק הזמן שהוא ציין, אז מאלצים אותו לנסות שוב, וזה שוב לא מתאים, והוא טוען שהוא לא זוכר וכו'. ואז תיעוד החקירה נקטע, לפרק זמן של כשעה, וכשתיעוד החקירה נמשך בהקלטה, ניר חפץ פתאום זוכר תאריך מסוים מאוד, באורח פלא, וזאת מבלי שהוא אומר אפילו מילה שיכולה לרמוז מה הזכיר לו (אין מצב בעולם שהוא נזכר סתם כך בתאריך, בלי להסביר כיצד נזכר, אף אדם לא פועל ככה). והפלא ופלא – התאריך הוא התאריך שהיה בידי השוטרים. עכשיו צריך להבין איך זה הוצג בפני הפרקליטות:

      ניר חפץ העיד שהייתה פגישה בתאריך X, ומצאנו שאיכון הטלפונים תומך בעדותו. מבחינת מנדלבליט זוהי ראיה. כך תופרים תיקים!

  3. האם ההתנהלות נתניהו שנחשפה נראית בעיניך סבירה?

    1. מהיכן עיניך ניזונות?

      מהתשקורת? מההדלפות הפליליות? מהפרקליטות המושחתת?

      אבא של ילד בן 10 מספר שהילד שונא את נתניהו, לא עלינו.
      האב מספר שזה מה שמזינים את בנו בבית הספר.

      מה מלמדים בבית הספר שלך?

  4. אני שואל את האזרח מספר 1 במדינת ישראל , מר בנימין נתניהו: איך יכולת למנות תחתייך אדם שברקעו היה פצ"ר משפטי שהרשיע לוחמים בפשעי מלחמה בעופרת יצוקה שבעצמו הוא בשר מבשרם של מערכת המשפטית בישראל??
    ערב רב תחת המנויים המקצועיים שעברו דרכיך, וזה בסופו של דבר חוזר אלייך כמו בומרנג!!!

    1. זה מראה על יושרו של בנימין נתניהו, ראה את תפקודו של האיש והחליט, הוא לא יכול לדעת את רחשי ליבו, את אומץ ליבו כמה הוא יכול לעמוד בפרץ, הנאיביות של בנימין נתניהו עלולה לעלות לו בראשו

    2. אתה שוכח משום-מה שמנדלבליט היה היחיד שהוועדה המליצה עליו

      -4 בעד, מול 1 נגד.

      נתניהו לא היה רשאי לבחור במישהו שהוועדה התנגדה לו.

  5. שכחתם עוד כשל:
    שמו של נתניהו נכנס לפרשת הצוללות רק בשלב מאוחר במסגרת עסקת טיעון עם שניים מהחשודים העיקריים-שר הבטחון דאז יעלון ושר האוצר דאז לפיד. שני אנשים שברור היום מה האינטרס הפוליטי שלהם. (אגב הרמטכ״ל דאז גנץ בכלל לא הואשם למרות שבסביבתו כן היו חשודים).
    וזה כשיעלון התבטא על זה: ״היושב בראש המערכת תמיד יודע מה קורה שם״(ציטוט מהזכרון)
    וזו רק דוגמה אחת לאתרוג המוזר של ראשי כחול-לבן שכבר נכתב עליו פה הרבה.

  6. ציטוט של המשפט הכי חשבו מכל הכתבה:
    "אותם שומרי סף שדורשים התנהלות ללא רבב מנבחרי הציבור, לא עמדו בהן בעצמן ולעתים הפרו אותן ברגל גסה".
    אכן, כל מילה במקומה.
    מדהים לחשוב כי כל אדם במדינה יודע שיש מישהו מעליו. משטרה, צבא, משהו.
    גם ראש ממשלה יודע שהמשטרה מעליו במובן מסויים.
    אך בכירי השופטים, הפרקליטות, אלו בטוחים (ובצדק) שאין איש מעליהם, וכך הם יכולים לטעון שהם מושלמים ומייצגים את התום והטוהר האינסופי.
    ועל זה נאמר: מושחתים, נמאסתם.
    *תראו מופתעים*

  7. אם זה מה שעושים לראש הממשלה, מה עושים לאזרח הקטן?

    מי שלא חושש לעורו מטומטם או מקורב.

  8. התנהלות הפרקליטות היא בעייתית ולא בפעם הראשונה. מכאן להסיק כי אין מקום לכתבי אישום הדרך רחוקה. אני חושב שמעריצי ביבי גורמים נזק אדיר למדינת ישראל ולימין ומבחינתם העיקר לשרוף את המועדון. אני משוכנע שרוב הימין חושב כמוני.

    1. זאב יקירי, התבלבלת:
      מי שיושב בשמאל הישראלי ובתקשורת (ברובה המכריע), מוכן בחדוה לשרוף את המועדון ולותר על כל שריד של הגינות בסיסית ובלבד שנתניהו יפסיק להיות מנהיג מדינת ישראל.
      מי שלא מצליח להתמודד איתו בקלפי מצא דרך עוקפת ולא דמוקרטית להכריע את הכף.

    2. מספיק להדהד את שריפת המועדון.
      כמו שברדוגו אומר – לבער את המועדון מהשחיתות הנוראית.
      בהצלחה לנתניהו, ראש הממשלה שלי !!!
      🙂 🙂 🙂 🙂

    3. אם ההתנהלות בעייתית כתבי האישום פסולים. לך, האזרח, מותר להתנהל בתחום האפור, הבעייתי.
      לפרקליטות ולמשטרה אסור, כל שלא הותר במפורש בחוק- אין לעשותו.

      אם נעשה דבר מה בתחום האפור כדי להשיג ראיה כלשהי, הפרקליטות עברה על החוק וכתב האישום פסול מעיקרו.

      צדק צדק תרדוף, במרדף אחר הצדק חובה לפעול בצדק.

    4. דבר והיפוכו. התנהלות בעייתית אבל התוצאה נכונה ???. רוב הימין חושב שיש כאן רדיפה, אכיפה בררנית שמטרתה לדכא כל שריד של חיות בימין. לחסל לחסל ולחסל כל ניסיון להרים ראש. אבל, הימין לא מטומטם. הימין שהבסיס שלו עם ישראל במיטבו הפסיק לוותר. שי ניצן יצר רישום פלילי לאלפי אנשי ימין, עצר נערות בנות 12 בחסות כג"ץ ובצלם. לא עוד 6000 רישומים פליליים כמו ב"גירוש היהודים" הנקרא בשם המכובס"התנתקות". לא עוד התעללות אנשי הצ-חוק! הימין יצא לרחובות ולא יוותר.

    5. זאב, אתה ימני כמו שאני ערבי

  9. תעשו את עצמכם מופתעים !!!!
    פרקליטות ומערכת המשפט של צפון קוריאה זה כאן ועכשיו.

  10. אין הסבר להתנהלות של מנדלבליט אולי הקשר הוא:
    1. קלטות שיחותיו של מנדלבליט נמצאות בידי שי ניצן. שי ניצן סוחט בכך את מנדלבליט
    2. מנדלבליט סגר את תיקי רות דוד.

  11. אם את ראש הממשלה אפשר לחקור מדוע את שי ניצן אי אפשר/מסרבים/מושכים לחקור? האם הוא מורם מעם? האם הוא במעמד יותר מראש הממשלה? או האם כולם מפחדים ממנו כי לכולם יש קופת שרצים

    1. אכן.
      כולם מפחדים משי ניצן ומהפרקליטות.
      ככה בדיוק הסביר עו"ד אביגדור פלדמן שלא נמנה עם הימין בטלוויזיה:
      "כנופיית החוק", כלומר, הפרקליטות אוגרת ואוספת חומרים על אזרחים ומחזיקה בהם כדי להשתמש בהם נגדם בעת הצורך.

  12. האורות האדומים היו צריכים להדלק אצלכם עוד כאשר בישלה דורית בייניש את התרגיל המסריח לחיים רמון, לסלק אותו מדרכה לנשיאות ביהמ"ש העליון !!!

    האבות הגרושים מתריעים, עוד מאז, שמערכת המשפט בישראל רקובה ומושחתת עד היסוד ומנהלת ממשלת צללים מאחורי גב כולנו ושולטת במדינה מאחורי הקלעים מבלי שנבחרו לכך בדרך הדמוקרטית, ובתמיכה כלכלית מסיבית של כל שונאי ישראל שמנסים להרוס אותה מבפנים, בהובלת הקרן החדשה לישראל.

    האבות הגרושים התריעו בפני ראש הממשלה וחבריו על מגמות אלו והזהירו אותו ש"היום זה אנחנו, מחר זה אתה" אבל נתפסנו, כמו במקרים רבים אחרים, כקונספירטורים והשחצנות הסתירה את האמת מפניו, על כך הוא עכשיו משלם.

  13. מזעזע.
    יש להכפיף מידית את היועמ"ש לביקורת מרכז הליכוד ולצרף את הפרקליטות לגוש הימין.
    רק כך נבטיח את ביטחון המדינה מאויבים מבית ונאפשר לנתניה להמשיך במצעד הניצחון מול איראן.
    בלי ביבי מי יגן על העוטף? הקוקפיט? הצחקתם את הג'יהאד האסלמי. מה כבר מבינים רמטכ"ל לשעבר בטילים, מודיעין ובעיקר צוללות!?

  14. הכותרת טועה ומטעה.
    לא היו כשלים בחקירות נתניהו
    הייתה כוונת מכוון
    ונתנו לה יד כל מערכת המשפח המשטרע והאופוזיציה הצבועה ובראשה מפלגת "כחול לבן" שישראל אינה בראש מעינייהם
    אלא תאוות השלטון ומבחינתם ישראל והדמוקרטיה יכולים ללכת לעזאזל העיקר שהם ישלטו גם במחיר מכירת חיסול המדינה לאוייב הערבי.

  15. אם אכן המשטרה והפרקליטות אכן חבורת ליסטים כמוצג בכתבה, אזי יש מקום לבטל את כל מערכת המשפט ולהקים ולקיים דין תורה בלבד והכל ישק עפ"י הרבנים והאדמו"רים.אין צורך במערכת שהפכה משפט למשפך ופוגעת בזדון בנקיי כפיים ובצדיקים. אם אכן זו חבורת פשע מושחתת כפי שמנומק בכתבה שמתלבשת על נקיי כפיים.
    וזאת בתנאי שלא יסתבר שהכל בדיוק להיפך….

    1. לא צריך לבטל. צריך לשפר, ולהחזיר את האזון שבין שלוש הרשויות, לפי מיטב החזון של מונטסקייה.

  16. ההתנפלות על מערכת המשפט במקום להמתין לתהליך המשפט ולתוצאתו מוכיחה שוב כי החברה נישראלית כפי שהיא בנויה כיום הן מבחינת האיכות האנושית המרכיבה את המערך הפוליטי הדתי כמו גם החילוני לא היו מביאים להקמת המדינה אילו היו קיימים במערך זה בשנת 48.

    1. הפוך אסף, הפוך!
      אם ב 1948 הייתה לנו מערכת משפט כמו שיש לנו היום לא ניתן היה להכריז על הקמת המדינה.
      בג"צ היה ממהר לקבוע שלא ניתן להקים מדינה בלי בחירות.
      הפרקליטות הייתה ממהרת לפתוח בחקירה נגד בן גוריון על אי סדרים בקבלת האולם שבו הוקראה הכרזת העצמאות.
      המשטרה הייתה מקצה את מיטב חוקריה לחקור את החשדות לפיהן פולה הזמינה כוס קפה (קר!) על חשבון משלם המיסים מקפה פילץ.
      והקרן לישראל חדשה הייתה משכנעת את הארי טרומן שלא להכיר במדינה הצעירה.

  17. התגובה ממתינה לאישור. זוהי תצוגה מקדימה, התגובה תהיה גלויה לאחר אישורה.
    שנים הזהרנו את נתניהו מפני הממסד המשפטי הרקוב, האנטי ציוני, הרודף את ההתיישבות ומפר את החוק ואת זכויות האדם. הזהרנו גם שאם לא יטפל בנגע, המערכת המושחתת לא תעצור עד שתבקש את ראשו. נתניהו לא שעה להזהרותינו וגם נחלץ להגן על המערכת הרקובה. עתה המערכת את ראשו היא מבקשת. ועל אף שהוא עצמו חף מפשע ובוודאי בתיק 4000 המצוץ מהאצבע, הוא עצמו המית על עצמו את הרעה. עתה משנתעורר ונחלץ כנגדה האם אין זה קצת מאוחר. לפי הבחנתו של עו”ד משגב, המערכת הפלילית הזאת נצחה במערכה והכריעה את הכף למדינה שנשלטת סופית על ידי שלטונות הרשע האנטי ציוניים. אינני גורס כך. שר משפטים וראש ממשלה לעומתיים למערכת המושחתת הזאת עוד יוכלו לחוקק חוקים ולהציל את המדינה מצפורני המשפח המסוכנים הללו. אבל כנראה שזה כבר לא יהיה במשמרת של נתניהו.

    1. במדינת ישראל קיים שילוש קדוש
      מערכת משפט – משטרה – תקשורת המשותף ל-3 – היותם שמאל
      השילוש הקדוש הזה קובע את האג'נדה וקובע הכל!

  18. למכתבו של שי ניצן לשופטים ולבכירים לשעבר בפרקליטות, צורפה חות דעת משפטית מיום 1 מרץ 2016 בעניינה של פרקליטת המחוז המושחתת רות דוד. מסמך זה הינו רצף של חצאי אמיתות ושקרים בוטים . להלן דוגמה עליה לא ניתן לחלוק. המסמך מתאר בכזב כי רות דוד הצטרפה למשרד פישר לאחר פרישתה מהפרקליטות. המסמך מסתיר בזדון שנתיים בהן כיהנה רות דוד כדירקטורית בחברת ב.יאיר, בעיניינה של חברה זו טיפלה רות דוד בימי כהונתה כפרקליטת מחוז. חברת ב.יאיר נחשדת בהלבנת הון עבור אירגון פשיעה. עולה כי בעבירותיה הפליליות של רות דוד הייתה מעורבות של אירגון פשע איתו חברה. על חוות הדעת השקרית עמלו שלושה בכירים מצמרת הפרקליטות. יהודה וינשטיין, חברם של רונאל פישר ורות דוד, אביחי מנדנבליט ושי ניצן. אני אזרח שומר חוק החפץ במערכות אכיפה ומשפט חזקות נאלץ להודות בצער ובכאב כי מדובר במערכות מסואבות אותן חיבים לבנות מחדש. לשם הסרת ספק, איני מתומכי נתניהו, התנהלותו ביחס למתנות מעוררת בי בחילה.

    1. "התנהלותו ביחס למתנות"?
      הסטנדרטים שביבי נדרש לעמוד בהם – אף מנהיג בעבר לא נדרש לעמוד בהם: "מנהיג הפועלים" שלנו – בן גוריון, חי בוילה דופלקס ענקית על שפת הים כשמשפחות הפועלים שהוא "מייצג" חולקות דירות עם משפחות נוספות (כשהמטבחון, השירותים והאמבטיה משותפים לכל המשפחות); אותו בן גוריון "צנוע", בימי השואה, כשיהודי אירופה רעבו לקליפת תפוח אדמה – החזיק פילגש בניו-יורק ובילה איתה במלונות יוקרה, על חשבון יהודים יקרים שתרמו כספים כדי להחזיק את מוסדות הציונות; לבן גוריון גם היתה חולשה לספרים ששלחו לו במתנה מניו-יורק, ואשתו היתה "שוכחת" לשלם במכולת.
      לוי אשכול ומשה דיין קיבלו ליווי של השב"כ לדירות העינוגים שלהם שנקנו בכספי המדינה; משה דיין חמד עתיקות שהיו רכוש המדינה. שמעון פרס קיבל תרומות עתק בלתי מפוקחות וחילק מכוניות יוקרה ופינוקים – מקופת המדינה, למאהבת שלו בצרפת.
      אבל מנתניהו אתה דורש שאפילו לא יקבל איזה סיגריה או שמפניה מחבר תמורת שום דבר, והמשטרה משקיעה עשרות מיליוני שקלים ומאות אלפי שעות עבודה של חוקרים בחקירות של שמפניות, סיגרים, חמגשיות וכתבות בוואלה, בשעה שרוצחים משתוללים ומקבלים עונשים מופחתים בגלל מחדלי חקירה (ע"ע תהילה נגר), האלימות גואה (ע"ע יורי פודובני), בתים ומכוניות נפרצים, ובמגזר החקלאי אינתיפדה של גניבות.

    2. ראש הממשלה מר בנימין נתניהו מינה אנשי ימין רציניים לתפקידי מפתח את יעקב נאמן לתפקיד שר המשפטים את הנגבי לשר לבטחון פנים את קהלני לשר לבטחון פנים ועוד מינויים כמו רפול ז'ל שהיה אמור להיות שר לבטחון פנים וסולק כידוע חקירות סרק נגד נתניהו החלו עוד בקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה ומאז לא פסקו ליום אחת עם סיפורי אלף לילה ולילה כך ששתי אמירות לא נכונות אחת שהפקיר כביכול את מערכות החוק והמשפט והשניה שרק עכשיו הוא תוקף את מערכת המשפט כי זה רק עכשיו הגיע אליו אז כאמור התשובה נתניהו נירדף כבר משנת 97

  19. בוא נחפור נחפור נחפור – אולי נמצא משהו. ואם לא – בוא נעשה רעש כאילו יש משהו.
    הפרקליטות – בשירות השמאל, בכלל לא מעוניינת להרשיע את נתניהו בתיקים השונים, גם לא חשוב לה להגיש כתב אישום. המטרה של החקירות ושל ההדלפות ושל השימועים היא להשפיע על 5% מהבוחרים בישראל להזיז את ההצבעה שלהם מהליכוד למפלגות אחרות. רוב האנשים בכלל לא נכנסים לפרטי הרמאות שמנהלת המאפייה המאורגנת של השמאל-המשטרה-הפרקליטות, ואם 5% יאמינו לשקרים שהתקשורת מפרסמת בחסות המאפייה הזאת, הליכוד מאבד 6 מנדטים. לכן לשמאל כל כך דחוף להגיש כתב אישום לפני שימוע. זאת המטרה שלו. אחר כך – מצידו, שיעשו השלמת חקירות במשך שנה וחצי, העיקר להנדס את תודעת הציבור שנתניהו מושחת.
    אלא שנתניהו נקי כשלג. בתיק המתנות, כבר נקבע תקדים אולמרט שאין בעיה בקבלת מתנות, ונתניהו קיבל ייעוץ בעניין זה מעו”ד וינרוט באופן המסיר ממנו את היסוד הנפשי הפלילי. בתיק מוזס, הרי ברור שנתניהו עבד על מוזס ולכן הקליט אותו בעצמו, ובין כך לא יצא מזה כלום. בתיק אלוביץ’ המיזוג קיבל את אישור הדרג המקצועי, והטענה שהמיזוג היה הטבה של מיליארדים לאלוביץ’ היא שקר גמור: אלוביץ’ הגיע לסף פשיטת רגל. בוא נפיל חקירות על ראש ממשלה כדי להגיד שראש ממשלה לא יכול להתנהל תחת חקירות ויתפטר. הדרך המושחתת של השמאל לחתור תחת שלטון הימין הנבחר היא להשתמש בפקידים מושחתים של מוסדות המדינה כדי לחתור תחת הפוליטיקאים הימניים, לעקר את כוחם על ידי הצגתם כמושחתים ולהחזיק אותם בחקירות בלתי נגמרות ולטעון שבגלל זה אסור להם לנקות את השחיתות במוסדות המדינה (משטרה, פרקליטות, מערכת המשפט ועוד).
    את הפוליטיקאים אנו יכולים להחליף כל ארבע שנים אבל פקידים “מקצועיים” כמו רוני אלשייך, שי ניצן ודינה זילבר מוגנים מביקורת ומפיטורין דווקא משום שהם משמשים כלים בידי אינטרסנטים מושחתים. שי ניצן הודה כי האישומים נגד נתניהו ב”פרשות” 2000 ו-4000 הם תקדימיים בעולם, אך טען כי “צריך שתהיה פעם ראשונה”, ואילו דינה זילבר כתבה בספרה: “חשוב שהדרג הפקידותי יכיר בכוחו לעצב מדיניות בנושאים קרדינליים. המגמה החשובה היא העתקת מרכז הכוח השלטוני ויכולת ההכרעה המעשית בשאלות של מדיניות, מהדרג הפוליטי הנבחר לדרג הפקידותי הממונה”.

  20. הסירחון מתחילים באלו שקוראים לעצמם ישרים ואמורים להגן על החוק והם אלו שרומסים אותו .. מוזר שפרשה של מליונים על חשבוננו ומקומבנת ( המימד החמישי ) מושתקת , פרשת הרפז ומושתקת , פרשת ניסנקורן ומד״א ומושתקת , פרשת הדירה בראש העין ועוד , הרי זה יצא בסוף ויצא הרבה סירחון , במקום שיתעלו על עצמם כולל אותו אחד שחושב שהוא אלוהים .. ויגידו טעינו ויבלמו את הכאוס המסריח במדינה .. מנסים עוד ועוד הרי זה יתפוצץ בסוף .. ועוד לפני ראש השנה ולפני כיפור ממי יבקשו סליחה .. עדיף שישבו בבית ולא ילכו להתפלל ולצום ולבקש סליחה .. כי הקב״ה לא יסלח והוא היחיד שקובע ומשנה עולמות ולא אנחנו ..