מנדלבליט והפרקליטות: כרוניקה של אחיזה בגרון

פרקליט המדינה ידע על מצוקת היועמ"ש בשל סגירת התיק נגדו, אך במקום לפתור אותה כל פעולתיו גרמו לכך שחולשת הממונה עליו נשמרה בתקופה קריטית

מה הם מסתירים? | צילום מסך

ביום שישי שעבר הופיע בתקשורת פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן כדי להגיב לחשיפה של עמית סגל וגיא פלג בחדשות 12. באותה הקלטה נשמע היועמ"ש מנדלבליט בשיחה עם אפי נווה, בזמן שזה כיהן כיו"ר לשכת עוה"ד, וטוען כי שי ניצן, ה"מניאק", מחזיק בצווארו בכוונה – ואף קורא לזה "שיטה". כלומר, מנדלבליט מתלונן בפני חברו הטוב, המכהן באותו זמן בתפקיד בכיר ומשפיע במערכת המשפט, שפרקליט המדינה סוחט אותו. אין דרך אחרת להבין את זה.

תגובתו המרכזית של שי ניצן הייתה שהוא מעולם לא סחט את מנדלבליט, וכי מדובר ב"קשקוש" לסבור שעשה כך. נראה כי המונח בו משתמש ניצן לתיאור פעולת הסחיטה הוא פשטני, כלומר, הוא מניח שסחיטה מתקיימת רק במצב שבו הסוחט מבהיר לנסחט באופן מפורש ורשמי, שאם ייענה לרצונו של הסוחט, הרי שהסוחט לא יפעל בצורה שתפגע בנסחט, ולהפך. התיאור הזה כה פשטני, עד שקשה להאמין שהוא הגיע מפיו של מי שכיהן כפרקליט מדינה.

אין דרך להסתיר את האמת שנשמעה בקולו ובדרך ביטויו של מנדלבליט באותה שיחה: הוא האשים ב"תפירה" את ניצן ואת דינה זילבר, הוא טען שניצן אוחז בגרונו בכוונה, ושהוא כל כך כועס ומוטרד מהמצב הזה, עד שהוא שוקל לעשות לניצן "בלאגן אימים".

כדי לדון בשאלה האם הייתה סחיטה, לא צריך להכריע האם ניצן איים במפורש על מנדלבליט. כפי שגובי "פרוקטשן" לא מאיימים במפורש, וכפי שבעסקת שוחד לא צריך הסכם מפורש, כך גם שאלת הסחיטה איננה דורשת אמירות מפורשות של ניצן למנדלבליט. אלו אמירות רדודות שאינן קשורות לשום מציאות, לא ביחסים בין אנשים ולא משפטית. שי ניצן יודע זאת היטב, היות שהוא הגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום על שוחד, למרות שאין שום הוכחה להסכם מפורש בתיק.

מה שצריך לבחון הוא מה ידע שי ניצן, וכיצד פעל במסגרת אותה "שיטה" שמתאר מנדלבליט. האם ניצן ידע שמנדבליט מרגיש שהוא מחזיק בגורלו בידיו, כלומר, שהוא בעמדת חולשה, סחיטה מבחינתו, ואם ידע, כיצד פעל בנדון. האם פוגג את החשש, או השאיר את המצב – בזמן שהוא יודע שמנדלבליט רואה בו איום ופגיעה בו – על כנו. יתרה מכך: אפילו אם נניח שלניצן לא הייתה שום כוונה שלילית מודעת, מבחינה ציבורית, השאלה המכרעת הנוגעת לאופן תפקודו של מנדלבליט, היא האם הוא הרגיש שהוא במצב של אחיזה בגרונו?

מדובר בשאלות עובדתיות. האם העובדות תואמות לתזה של מנדלבליט או של שי ניצן?

מנדלבליט צודק

כידוע, מעל עתידו של מנדלבליט ריחפה הן היות התיק שלו פתוח במרשם המשטרתי והן עילת סגירת התיק נגדו. התיק נסגר מחוסר ראיות, בעוד שמנדלבליט זקוק לעילת חוסר אשמה. מדובר בעניין דרמטי בשלושה מובנים. ראשית, שינוי עילת סגירת התיק הכרחי למנדלבליט לצורך מינוי אפשרי עתידי לבית-המשפט העליון. שנית, מנדלבליט יודע שהוא מונה ליועמ"ש בהחלטת בג"צ שהניחה שעילת סגירת התיק הייתה חוסר אשמה. כך שבאופן עקרוני, עצם כהונתו של מנדלבליט הייתה עומדת בסימן שאלה אילו החליטה הפרקליטות לתקן את הטעות של בג"צ.

והכי חשוב, שלישית: בהינתן שגורלו מופקד בידי פרקליט המדינה, מנדלבליט הוא מנהל התביעה רק לכאורה. למעשה נוצר כאן מאזן אימה מובהק, שבו המנהל נשלט על-ידי המנוהל, שבידיו לקבוע את עתידו.

מההקלטה שפורסמה אנו יודעים בוודאות שמנדלבליט הרגיש במצב של אחיזה בגרונו, אך גם ניצן ידע בוודאות עד כמה הדבר מפריע למנדלבליט. הכיצד? משום שב-28.7.2016, כחצי שנה לאחר שנכנס לתפקיד היועמ"ש, הגיש מנדלבליט באמצעות עורך דינו בקשה מניצן לשנות את עילת סגירת התיק נגדו ולהורות למשטרה לגנוז את התיק בעילת חוסר אשמה. את הסירוב לבקשה קיבל מנדלבליט רק בחודש מרץ 2017, כלומר רק כשמונה חודשים לאחר שהוגשה. כפי שעולה מהדו"ח שפרסם נציב התלונות דוד רוזן, לא רק ניצן, אלא גורמים שונים בפרקליטות ישבו על המדוכה והחליטו שלא להחליט בטענה של ניגוד עניינים. הנקודה המדהימה באופן קיצוני היא, שעל פי הדו"ח ניצן מסר את התשובה לעורך דינו של מנדלבליט בעל פה. מדוע לא נמסר מענה רשמי כראוי?

כך, מרגע התמנותו של מנדלבליט ועד לסירוב לבקשתו חלפו כשלושה עשר חודשים, בהם קיבל מנדלבליט החלטות דרמטיות, בזמן שהתיק הפתוח ועילת סגירת התיק מטרידה אותו מאוד וכשהוא מבקש מניצן לשנות את עילת הסגירה. כך, למשל, כחודש לאחר התמנותו סגר את התיק של רות דוד, אירוע חמור שמטלטל את המערכת עד היום. האם בתוך חודש מנדלבליט השתלט על תפקידו ועבר על כלל החומרים בעניין רות דוד טרם נענה לבקשת ניצן לסגור את התיק?

דוגמה נוספת: מדיווח שמסרה דנה ויס בחדשות 12 ושלא הוכחש, מנדלבליט אמר למקורבים, כי עם כניסתו לתפקיד היועמ"ש זרקו עליהם ממשרד המבקר ומהמשטרה דברים על נתניהו שהם "זוטות" ו"על גבול הרכילות" ושאם לא היה מדובר ברה"מ לא היו עושים כלום. מדובר בטענה חמורה על מסע ציד נגד רה"מ, אבל לא ידוע מה מנדלבליט עשה כדי לבער את התופעה החמורה הזאת מתוך המערכת.

באותם 13 חודשים אישר מנדלבליט גם את פתיחת חקירות נתניהו. אין ללכת כאן שולל אחר הטענה שההחלטות החשובות על הגשת כתב אישום נגד נתניהו התקבלו בהמשך, זאת מאחר וההחלטה על פתיחת החקירות העבירה את מלוא כובד המשקל לפרקליטות ולמשטרה (זאת שהיועמ"ש טען שהיא מחפשת את נתניהו), והפכה את מנדלבליט לגורם חלש מולן.

בל נשכח גם, שבאותו הזמן התקיימו הפגנות השמאל בפתח-תקווה נגד מנדלבליט, שהחלו בערך בזמן שהבקשה שלו נמצאה אצל שי ניצן. עוד חשוב לזכור, שלמרות האופי הבוטה והקשה שנשאו אותן הפגנות, איש במערכת הפרקליטותית או התקשורתית לא יצא להגנתו של מנדלבליט, כפי שעשו לאחר שפעל נגד נתניהו וספג ביקורת מימין. נקודה זאת מעידה רבות על מעמדו של מנדלבליט במערכת עליה היה מופקד, על אופייה ועל היותה מוטה.

אקדח על השולחן

בניגוד לטענה שנטענת, התשובה השלילית לבקשת מנדלבליט במרץ 2017 לא פוגגה את השוט של ניצן והפרקליטות מול מנדלבליט. מהעת האחרונה אנו יודעים, שמלבד עילת סגירת התיק קיימות במערכת הקלטות תחת צו איסור פרסום של מנדלבליט בפרשת הרפז, שמהוות שוט נוסף. ההקלטות הללו חשובות, בין השאר משום שהתיק לא נסגר מחוסר אשמה, ובעיקר, כי הציבור לא ידע על קיומן ותוכנן ופרסומן יכול היה לגרום לו לפחות לנזק ציבורי רב.

יתרה מכך, לניצן דווקא נוסף שוט דרמטי: הבקשה עצמה של מנדלבליט בנוגע לסגירת התיק. הבקשה הזו נשמרה בסוד כמוס, בניגוד לכל כללי המנהל התקין וחובת שמירת האמונים. עצם הסתרת הבקשה מהציבור בעייתי ומעלה שאלות קשות על התנהלות ניצן מול מנדלבליט. הבקשה הרי מוכיחה שבהחלטותיו מול ניצן למנדלבליט עצמו יש אינטרסים אישיים מובהקים לשקול.

אם-כן, הלכה למעשה, אם מציאות של סחיטה היא מציאות בה גורלו האישי של היועמ"ש מצוי בידיה של המערכת הפרקליטותית, ניתן לסכם כך: בכניסתו לתפקיד היועמ"ש מנדלבליט היה בעמדת חולשה בשל אי הבהירות הציבורית ביחס לעילת סגירת התיק נגדו, בשל התיק הפתוח במשטרה ובשל הקלטות בצא"פ. בקשתו לשינוי עילת סגירת התיק החמירה את מצבו, ודחיית הבקשה והסתרתה מעין הציבור הפכו את התלות שלו במערכת למוחלטת.

רק חשיפתה של איילה חסון ביוני השנה  בדבר הבקשה של מנדלבליט חשפה לעיני כל את המציאות בה נמצא יועמ"ש בעמדת נחיתות חמורה מול המערכת הכפופה לו. כל כהונתו החל מפברואר 2016 היא בתוך מערכת שבה הוא חלש מול הכפופים לו, תלוי בהם, מתחנן בפניהם על גורלו האישי. סימני השאלה בנוגע להחלטותיו תקפים לאורך כל אותה תקופה.

הלכה למעשה, עד לחשיפה של חסון (ואולי גם היום) מנדלבליט כיהן כשהמערכת הנתונה לפיקוחו "אוחזת בגרונו". יתירה מכך, מהזמן בו נוהלה השיחה עם עו"ד אפי נווה ועד לחשיפה של איילה חסון, המצב בו היה נתון מנדלבליט כפי שמשתקף בבירור מהשיחה לא השתנה לטובה, אלא השתנה לרעה.

אפקטיביות האחיזה בגרון

מי שהאשים את ניצן שהוא אוחז בגרונו בכוונה, קרי מתוך מודעות, הוא מנדלבליט באותה שיחה. וכעולה מתוך השיחה הוא גם האשים אותו בתפירה, והתלונן על האחיזה בגרון כ"שיטה". אין עדויות אחרות לכך שניצן עשה זאת בכוונה, אך ממה שהבאתי עד כה עולה שמצבו של מנדלבליט כמי שאוחזים בגרונו רק החמיר לאחר אותה שיחה.

גם אם לניצן לא הייתה כוונה, הרי שהמציאות הייתה מציאות אובייקטיבית של יועמ"ש בחולשה קיצונית, והחל מהגשת הבקשה ביולי 2016 ועד לדחייתה במרץ 2017 ועד בכלל, לניצן הייתה מודעות מלאה לכך, כי העניין חשוב מאוד למנדלבליט וטורד את מנוחתו וכי המענה השלילי שלו שניתן בע"פ לא היטיב עם מנדלבליט. מבחינה ציבורית, יש הכל כדי לדעת שלאורך כל כהונתו ולכל הפחות עד לחשיפה של חסון באמצע 2020 היועמ"ש היה נתון במציאות של חולשה קיצונית מול המערכת הכפופה לו, וכי השאלה האם המציאות הזאת השפיעה על התנהלותו והחלטותיו לגיטימית.

כשמבינים את מערכת היחסים הזו, קל לשער מדוע היועמ"ש לא נקף אצבע בנוגע להתנהלות הפלילית והפסולה של גורמי החקירה במשטרה ובפרקליטות שעסקו בתיקי נתניהו: לא הדלפות, לא לחצים פסולים על עדים, לא הלחץ החמור על נחקרים להחליף ייצוג משפטי, לא פגיעה בחסיון עו"ד-לקוח, כלום. אפילו תהייה שעולה לאחרונה האם המערכת פתחה בחקירות נגד נתניהו מבלי לקבל את הסכמת היועמ"ש כנדרש בחוק לא מקבלת מענה. העובדה הזועקת ביותר לשמים היא שמנדלבליט נתן למשטרה בגיבוי הפרקליטות לרמוס כל נורמה משפטית, ושתק ככבש. ומה הפלא, כשניצן מחזיק בהוכחות לכך שמנדלבליט עצמו רמס נורמות משפטיות ושלטוניות כשביקש בניגוד עניינים חמור בקשה מהכפופים לו, ואשר הוסתרה מעיני הציבור.

לסיכום שאלתנו: ניצן ידע בוודאות על המצוקה של מנדלבליט, אך במקום לפתור אותה, כל פעולותיו ללא יוצא מן הכלל גרמו לכך שהיא נשמרה כל הזמן על אש קבועה. האם המציאות הזו מתאימה לטענת תום לב? בואו נגיד שעל הרבה פחות מזה ניצן דרש להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן. ומעבר לכך, גם אם לניצן עומדת טענת תום הלב, הרי שמבחינה אובייקטיבית ומבחינת העניין הציבורי, מנדלבליט כיהן בעמדת חולשה קיצונית מול הכפופים לו, במצב שהוא עצמו הגדיר כאחיזה בגרון מול מערכת שהוא עצמו העיד הן בהקלטה והן במקרים אחרים, שהיא מסוגלת לתפור תיקים. לאחרונה חשף אבישי גרינצייג ב"גלובס" כי מנדלבליט עצמו טען בטרם הכריע בתיקי רה"מ כי "בפרקליטות מנסים לנהל אותי דרך התקשורת".

מה זה אומר על הפרקליטות אם היועמ"ש חושב שהיא משתפת פעולה עם התקשורת כדי לנהל אותו בהכרעה הרת גורל?
הרי מנדלבליט הוא פקיד ציבור וחובתו העליונה היא לשרת את הציבור: אז מה זה אומר על היועמ"ש שהוא יודע על השת"פ החמור הזה בין גורמים בפרקליטות לבין גורמים בתקשורת וגם עם זה לא עושה דבר? היש מענה אחר מלבד "אחיזה בגרון"?


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

21 תגובות למאמר

  1. ומה זה אומר על מי שמינה את ניצן ואחרי זה מינה את מנדלבליט שיכנס למשרה בה יוחזק בגרון על ידי ניצן
    הא ?

    1. כמו שענו לך פה כבר אלף פעם – כלום

    2. ומי מינה את שניהם? ועדות איתור בעלות הרכב שונה מאוד זו מזו המתמנים ע״י גופים שונים(אגב, לראש הממשלה אין השפעה קלה שבקלות על אף מינוי של חבר בועדות אלו).
      ובכל זאת יש מכנה משותף אחד: שרת המשפטים שקד. היא מינתה את מנכ״לית משרד המשפטים פלמור שעמדה בראש הועדה לאיתור הפרקליט(למרות נורות אזעקה אדומות שריחפו מעל המינוי וההתנהלות שלה) ושקד גם אישררה את החלטת ועדת האיתור של היועמ״ש(למרות שהיא הודתה באותו הזמן שזה מינוי בעייתי).
      אז אתה צודק, זה כן מלמד משהו-זה מביא עוד ראייה כמה שקד הייתה שרת משפטים גרועה לימין.

    3. זה אומר שרק לך ולחמולתך חשוב מי מינה את מי ולא המעשים וסיבותיהם האמיתיות.

    4. ומה זה אומר על צועקי סכנה לדמוקרטיה, זה אומר שמנדלבליט והפרקליטות מסכנים את הדמוקרטיה הישראלית.

  2. זו מסתמנת כשיטה אצל שי ניצן: סירוס כל הגורמים שאמורים לפקח על הכח העצום של הפרקליטות.

    – היועמ"ש -שאמור לפקח על עבודת הפרקליטות – אחוז בגרונו בשל עילת סגירת התיק ובשל "קלטות הרפז".
    – נציבות הביקורת של הפרקליטות – הילה גרסטל – שכתבה דו"ח חמור וכינתה את שי ניצן שקרן – נזרקה ביחד עם הדו"ח, והוחלפה בדוד רוזן – חתלתול ללא שיניים, ללא ציפורניים וללא סמכויות חקירה
    – העיתונות הפלילית – נקנית בעבור חופן הדלפות. שימו לב שכל הפרשות המטלטלות על הפרקליטות לא הגיעו מהכתבים לענייני פלילים (דרוקר, גילקמן, קרא) , אלא מכתבים פוליטיים ואחרים.
    – מח"ש – סורס לחלוטין, ושי ניצן דאג למנות לו ראשה שלא תעשה בעיות, וד"ל.

    פשוט חיסול שיטתי – ויסודי מאד, יש לציין – של כל הגופים שאמורים לבקר ולרסן את הפרקליטות.

    1. … וגם אילוף לשכת עורכי הדין, הישג נוסף של שי ניצן, וכל האמצעים כשרים: את אפי נווה הלעומתי הוא הצליח להחליף בבן חמו מאולף.

  3. נווה עשה להם בית ספר לכל אלה שמחזיקים מעצמם
    נווה הצליח להדיח את דעתם של החוקרים זרק פצצה
    והם התלבשו עליה ושכחו בנתיים מנווה
    וכל הכותרות חגגו על השלל שנפל בחלקם זאת ללא ספק פצצה רצינית לא כל יום נתקלים בזה זאת קלטת שאין צורך בעד מדינה אין צורך החוקרים ובאיומים אחד לאחד קולו של מנדבליט זה שכל הזמן ממלא תשבצים לזה הוא סוגר תיק לשני פותח תיק לשלישי צו איסור פירסום והחגיגה בעיצומה אני מקווה שזה
    יעשה את מה שצריך לעשות ולא כותרת מפוצצת
    מה יצא לנווה מהפיצוץ
    ראשית ירדו ממנו והלכו לכותרות
    מה רצה נווה ואיזה מסר רצה לשדר
    המסר הוא תסתכלו על הגדולים שמעליי תחקרו אותם
    ואחר כך תבואו אלי אני בסך הכל בורג קטן וכך היה מאז הם בהלם עסוקים במנדבליט ושי ניצן

  4. עורוותה של הפרקליטות מתגלה לעיני כל, והריח מסריח יותר מעשרה טון דגים שנשכחו בשמש חודשיים.

    אין שום סיכוי לתקן את הפרקליטות, גרסטל ניסתה, וזרקו אותה מכל המדרגות, רק פיטורים של כל הבכירים ובנייה של המערכת מחדש.

  5. גם הסוחט וגם הנסחט לא ראויים להבחר לעליון ,מתוך הפרסומים המזעזעים של חסון וסגל עולה שלא רק ניצן ניצח על כל האופרציה של הפיכה שילטונית לכאורה ,זה הפרקליטות שבתוך הפרקליטות בשיתוף פעולה של כמה כלבתבי תקשורת וכמה בכירים במשטרה.אשר מנוהלים עיי גורם חיצוני בעל השפעה רצינית,כדי להבריא את המערכת נדרש ועדת חקירה תנפא את העשבים השוטים לא יו"ר ועד הפרקליטות ניסן קורן מצופה שיעשה זאת. הרי הוא בניגוד עיניינים בפרשיות של כחול לבן.

    1. ממש! וועדת חדירה?אולי בראשות ביבי הצדיק או אוחנה החרטטן?

  6. פרקליטות? פרקלי מה? אה, אלה ששיקרו ותפרו תיק לגל הירש על מנת שלא יבחר למפכ"ל המשטרה?

    ושי שקרן ששיקר אפילו על מועד ה"בדיקה" הנוספת כנגד הירש? כאן:

    https://www.haaretz.co.il/news/law/1.6660195

    אלה אמינים ובכלל לא גובים פרוטקשן? גם רפול? גם יעקוב נאמן? גם גל הירש? גם במקרה מינוייה של ד"ר מאיה פורמן? הפרקלישטות? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  7. אוי לנו שאלו האנשים האמונים על שמירת החוק ועשיית הצדק. בושה וכלימה. ולמה שותקים כולם?

  8. אדם הוא יצור מורכב.
    אני בטוח שגם שי ניצן הוא אדם עם כל מיני צדדים. אבל אם יש לנו שלושה אנשים שעמדו בקשרים מקצועיים עם ניצן: מנדלבליט, נווה וגרסטל – זה כבר נותן לנו תמונה מסוימת על התנהגות. אפשר כמובן לדחות ולומר כי אחד מסיח לפי תומו (מנדלבליט), אחד הוא עד עוין(נווה).
    אז נשארנו עם מבקרת מקצועית שדווקא תומכת במערכת (גרסטל ע"ע אסתר חיות החברה הטובה), והיא עצמה רואה את ניצן כאדם בעייתי. קיצור, צריך עיון גדול.

    1. עיון גדול? מה לגבי גרירה של כמה אנשים למעצר, וחליטת רכושם כולל העגילים שבנות זוגם עונדות באותו הרגע? מה לגבי זימון לחקירה של איזו מאהבת סודית בתזמון מושלם עם חקירת עד מדינה פוטנציאלי? כמובן שזה לא יקרה ולא הייתי רוצה שזה יקרה כי אז נהפוך להיות כמוהם אבל כן הייתי שמחה אם הימין היה מתאחד רק לזמן קצר על מנת להלחם בהם ועל מנת לא לאפשר להם להכתיב את סדר היום. זה מאוד פשוט והדרך לעשות את זה היא לחוקק כמה חוקים שמגבילים את האפשרות שלהם להחזיק תיקים באפלה.

  9. לכל אחד מהם יש עניבה קולומביאנית כנגד חבירו, ושניהם כאילו מורמים מעם, מסתבר שאפי נווה ,אסטרטג לא קטן .

  10. דוד המלך עליו השלום אמר פסו אימונים מבני אדם!! זה נכתב על 2 הפושעים הללו מנדיבליך ושי ניצן והכנופיה!! מה אתם מנסים לשחק במשפטים ריקים?! הרי ברוו שאתם פושעים!! צריך מיד להקים וועדת חקירה ממלכתית ולבדוק ולחקור מהשורש את הליכלוך כגון רות דוד!! פרשה מבהילה ואני יודע מה שאני כותב וגם דוד רוזן יודע וגם הכנופיה של מעלה יודעת!! אבקש לעצור את 2 הפושעים הללו עד לתום ההליכים! ככה זה נעשה לאזרח הרגיל!!

  11. מה משותף לכל השמאל גם בארצנו גם באמריקה גם באירופה וכו. המשותף להם הוא נפילה חדה ומהדהדת. השקרים והשקרנים. השתפ עם התקשורת. והתשקורת. איבוד כל הערכים וחוסר חזון ותכליתיות. נגמר להם הסוס…אז הם צועקים דמוקרטיה ואין דיקטטורה כדוגמתם פאשיסטים טוטאליטארים אנרכיסטים וסוטי חולי נפש.

  12. עצוב מצער וכואב שהביוב חדר לפרקליטות המדינה ולפחליטות בכלל – היישר אל תוך גרונם הצמא והפעור והאחוז אמוק של מי שאמורים לאחוז בסרגל המידה, לפיו שופטים את אחיהם ואזרחים זרים החיים כאן בארצנו הקטנה והחבוטה.

    אני חש קבס עמוק, צער ויגון קודר, כאשר אני קורא כתבות כאלה, ושומע את המניאקים (מילים שלהם עצמם) בתקשורת שמדברים על תפירת תיקים איש לרעהו, מקליטים שיחות בדיוק כמו עבריינים בכירים לכל דבר, היודעים מראש (!) שמעשיהם לא חוקיים, ואין פיקוח ואין פוצה פה ומצייץ-ואין זועק: חדל לכם!!!

    חמור מכך,
    הם כולם צודקים (!) האחד ביחס לרעהו – כולם עבריינים פליליים וכולם חייבים להיבעט מהמערכת, הייתי אפילו אומר לאלתר וללא כל פיצויים והיה מחננו טהור.

    הייתי אומר שצריך לקרוע קריעה – ככה בדיוק נאבד את המדינה ואת שלטון החוק – כפי שאיבדנו אותה לפני קצת יותר מ 2000 שנה. למעשה, מדי פעם אני מרגיש שאני חי בגלות, בתוך ארץ ישראל.

    עכשיו ברור לכל בר בי דעת, מדוע תיקים פשוטים כנגד אזרחים שאפילו לא חטאו במאום, נגררים עשרות שנים של עינויי דין, סחבת וזלזול עמוק באזרח – ללא כל ביקורת ובחוסר לב.

    עכשיו ברור למה עבריינים כבדים מקבלים "הנחות סלב" משמעותיות בכובד האשמה ובטיעון לעונש.

    עכשיו הכל מובן. עכשיו מזויין.

    כיצד ניתן לשרטט קוים ישרים כאשר הסרגלים עצמם עקומים ושבורים?
    ליבי ליבי על כל המפגינים כנגד השלטון, וזועקים שלטון החוק, כאשר אלו שעליהם יהבם, זנחו את משמרתם ועושים רק לביתם, לחטואתם ולפישעם.

    כיצד ניתן לדרוש מהפוליטיקאי המצוי והמושחת לתת את הדין, כאשר הדיינים החוקרים והתובעים עצמם נגועים באינטריגות, סכסוכים מרים, ומעורבים עד צוואר באינטרסים משותפים ומנוגדים כאחד?

    חייבים לפרק לפרק עכשיו ומהר ולבנות מוסד חדש של פרקליטות – עם אמות מידה מוגדרות, עם אנשים ישרים שיהוו את המצפן והמצפון.