“מעשה צנזורה בלתי מתקבל”: אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה לפוטין, בביקורת חריפה על טוויטר

נבלני מסביר כי טוויטר מבצעת לטראמפ את אותה צנזורה שמבצעות הרשויות ברוסיה כלפיו, ומזהיר כי התקדים נגד טראמפ ישמש את “אויבי החירות” להשתקת אנשים נוספים

IlyaIsaev

הסערה שהתעוררה בעקבות מחיקת חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ מסרבת להישכך. עם פרוץ המהומות בגבעת הקפיטול השעתה טוויטר באופן זמני, ל-12 שעות בלבד, את חשבונו של טראמפ, אחריו עקבו עד לרגע החסימה כ-88 מיליון משתמשים. אולם החסימה הזמנית הפכה במהרה להשעיה קבועה, בטענה כי טראמפ ״הפר את הכללים של טוויטר״.

גם פייסבוק השעתה את חשבונו של טראמפ, זאת לאחר שהודיע מייסד ומנכ״ל החברה מארק צוקרברג כי החברה נוקטת בצעדי מנע נגד כוונת הנשיא לשבש לכאורה את המעבר התקין בין ממשלו לבין ממשל ביידן.

חסימת חשבונו של טראמפ בטוויטר הובילה לתגובות שונות ומגוונות. מתגובת השוק – ירידה חדה במנייה של הרשת החברתית בשעות שלאחר החסימה, דרך תגובת התומכים במהלך, כגון ג׳ו ביידן שצייץ: “הנשיא שלנו אינו מעל החוק”, ועד לתגובות תומכי הנשיא שזעמו להחלטה ברשתות החברתיות.

כמו כן, בסמוך לחסימת טראמפ, רשמה הרשת החברתית ׳פרלר׳ עלייה של מאות אחוזים בהרשמה אליה, עם הצטרפות של למעלה מ-210 אלף משתמשים חדשים בפחות מיממה. אלא שזמן קצר לאחר נסיקתה למקום הראשון בטבלת ההורדות בחנויות האפליקציות App Store ו-Play Store, הסירו אפל וגוגל את האפליקציה משרתיהן ומנעו את הורדתה דרכן.

מילה של מושתק

אחת התגובות הבולטות לחסימת טראמפ, אשר כבר הגיעה לעשרות אלפי שיתופים ותגובות, באה מכיוונו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, המוביל מזה שנים את ההתנגדות לנשיא פוטין במדינה. נבלני, אשר עלה לכותרות בחודשים האחרונים לאחר שהורעל וכתוצאה מכך אף הורדם והונשם למשך שבועות של טיפול רפואי, כתב בדף הטוויטר שלו כי הוא רואה את חסימת דונלד טראמפ בתור “מעשה צנזורה בלתי מתקבל”.

נבלני העיר כי: “כמובן שבמהלך כהונתו, טראמפ כתב ואמר דברים מאוד לא אחראיים, עליהם שילם בכך שלא נבחר מחדש לכהונה שנייה”, אך הוסיף כי: “החסימה בטוויטר היא החלטה של אנשים שאיננו מכירים בהתאם לתהליך שאיננו מכירים”, וכי ההחלטה על החסימה “התבססה על רגשות והעדפות פוליטיות אישיות.

“אל תספרו לי שהוא נחסם בגלל הפרת החוקים של טוויטר. במשך שנים, אני מקבל כאן איומי מוות מדי יום וטוויטר לא חוסמת אף אחד (לא שאני מבקש שתעשה זאת). בקרב האנשים המחזיקים בחשבון טוויטר קיימים גם רוצחים בדר קר (פוטין או מאדורו), שקרים וגנבים (מדבדב)… אלו שהכחישו את נגיף הקורונה נמצאים ומתקשרים בטוויטר בחופשיות. מילותיהם עלו בחייהם של אלפי אנשים. ובכל זאת, היה זה טראמפ שנחסם בפומביות ובאופן ראוותני. סלקטיביות כזו מצביעה כל כך שאכן מדובר בצעד של צנזורה”.

נבלני ציין כי קיים דמיון רב בין הצנזורה המועלת כלפיו במשך שנים על-ידי הממשל הרוסי לבין הצנזורה שעובר טראמפ כעת. “אם תחליפו בדיון המתנהל כיום את השם ״טראמפ״ בשם ״נבלני״, תקבלו, בדיוק של 80 אחוזים, את תשובת הקרמלין לשאלה מדוע לא ניתן להזכיר את שמי בטלוויזיה הרוסית ומדוע לא מאפשרים לאפשר לי להשתתף בבחירות כלשהן”.

לדברי נבלני, לצעד זה של טוויטר יהיו השלכות מרחיקות לכת שיובילו להשתקה ולצנזורה נוספות: “תקדים זה ינוצל על-ידי אויבי החירות ברחבי העולם, כולל ברוסיה. כל פעם שהם יצטרכו להשתיק מישהו, הם יגידו: ״זה רק מנהג נפוץ, אפילו טראמפ נחסם בטוויטר״.

“אם טוויטר וג׳ק דורסי רוצים לתקן את העניינים, הם צריכים להקים סוג של ועדה שתוכל לקבל החלטות שכאלה. עלינו לדעת את שמותם של חברי ועדה זו, להבין כיצד פועלת, כיצד חבריה מצביעים ואיך נוכל להתנגד להחלטותיהם”.

הטייה גלויה

חסימת חשבונו של דונלד טראמפ מגיעה עם סיום שנת המירוץ לנשיאות ארה״ב ה-46, בו היו רשתות טוויטר ופייסבוק פעילות ביותר. כך, לאחר שנחשפו בעיתון ׳הניו-יורק פוסט׳ הודעות דואר אלקטרוני לפיהן ג׳ו ביידן נפגש עם בכיר בחברת הגז האוקראינית ׳בוריסמה׳ לבקשת בנו האנטר, הגבילה פייסבוק את הפצת הפרסום בקרב משתמשיה. טוויטר אף הלכה צעד אחד רחוק יותר, מנעה את שיתופו של הפרסום, הגדירה אותו בתור פוסט בעל “פוטנציאל מסוכן” וכן חסמה את המשתמש של עיתון ׳הניו-יורק פוסט׳ – אחד מהעיתונים הנקראים ביותר בארה״ב.

במירב ערוצי התקשורת המרכזיים בארה״ב נטען כי הקשר של הביידנים לחברת האנרגיה האוקראינית הינו “תיאוריית קונספירציה” וכן כי מדובר ב”מהלך דיסאינפורמציה רוסי”. אלא שבימים שלאחר החשיפה, הצהיר ה-FBI כי אין מדובר במהלך רוסי כזה או אחר, ומאוחר יותר אף הודה האנטר ביידן כי אכן מתנהלת נגדו חקירה פדרלית.

בעיני רבים, מדובר במצב אבסורד אליו הגיעה רשת טוויטר. בעוד חשבונותיהם של דמויות כגון מכחיש השואה עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, והמפלגה הקומוניסטית הסינית מצייצים בחופשיות, ואינם חווים צנזורה לדבריהם המסיתים, דווקא הנשיא טראמפ הוא זה שציוציו “מפרים” את הכללים של טוויטר.

אם תתברר תחזיתו של אלכסיי נבלני, החווה במשך שנים צנזור והשתקה ללא הרף, הצופה כי צעד זה של טוויטר יהווה תקדים ש”ינוצל על-ידי אויבי החירות ברחבי העולם”, הרי שאנו עומדים בפני ימי לא פשוטים בכל הקשור לחופש הביטוי, או יותר נכון להיעדרו.

מוקדם לומר האם טוויטר תאמץ את הצעתו להקמת ועדה שתהיה אחראית על תחום חסימות המשתמשים, אך בינתיים נדמה כי הרוב המוחלט של המגיבים להצעת מנהיג האופוזיציה הרוסי סבורים כי הסיכוי למימוש ההצעה מצידה של הענקית החברתית הינו זעום.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

28 תגובות למאמר

  1. בסיבוב הבא כשהצד המפסיד כעת יזכה הוא ישתמש בתקדימים האלו שקבע הצד המנצח כעת
    ויוסיף תקדימים משלו שאותם ינצל הצד הנגדי בבוא תורו
    עד שהמירוץ לתחתית יגיע לסיומו
    כצפוי :
    "זכור, דמוקרטיה אף פעם לא מחזיקה מעמד הרבה זמן. היא תיהרס במהרה, מותשת, תרצח את עצמה. עדיין לא הייתה דמוקרטיה שלא התאבדה." ~ ג'ון אדמס, במכתב לג'ון טיילר

  2. מישהוא באמת חושב שועדה ידועה תהיה פחות מוטה ממה שיש כרגע? או שערעור באמת יעזור?

    אין פתרון להטיה בתקשורת, קונבנציונאלית או לא, למעט ההכרה בכך שאין אוביקטיביות וחיוב בחוק לפרסם מה העמדה הלגיטימית של כלי התקשורת הרלבנטית תוך שהמדינה מחויבת לא להתערב בתכנים של אף כלי תקשורת ולא להעדיף ביניהם.

  3. אסור לאפשר צנזורה , או סתימת פיות. רק הערת אזהרה ובית משפט לנושאים כאלו : לחקר האמת שבפירסום נדון .
    היום זו פרסומת ממוקדת, מחר זו תעמולה פוליטית ממוקדת ובמקרה של נבלני , הסתרה מידע ממוקדת.

  4. לאסור על רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וטיק-טוק למחוק תכנים שפרסמו משתמשים ולמחוק את חשבונותיהם הגיב:

    הצעת חוק שהניח על שולחן הכנסת ח"כ עמית הלוי (הליכוד) מבקשת להילחם בצנזורה שמטילות הרשתות החברתיות, לטענתו, ובחסימות הגולשים.
    ההצעה תאסור על רשתות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וטיק-טוק למחוק תכנים שפרסמו משתמשים ולמחוק את חשבונותיהם.

    היא באה על רקע טענות שעלו באחרונה מהימין, שלפיהן פייסבוק וטוויטר חוסמות ישראלים שמביעים דעות ימניות לגיטימיות.

    ההצעה מגדירה, בפעם הראשונה בחוק הישראלי, מהי רשת חברתית ומעמידה בפני כל אחת מהן שתי אפשרויות: להימנע באופן מוחלט מהתערבות בתוכן המפורסם על ידי המשתמשים או להפעיל כללי קהילה שקופים ושוויוניים.

    החוק מגדיר "רשת חברתית פטורה" ו-"רשת חברתית מובלת".

    על זו הפטורה ייאסר להתערב בתוכן המפורסם על ידי המשתמשים, כמו גם "להסתיר, למחוק או לצנזר" את התוכן המפורסם בה ללא אישור המפרסם, למעט מקרים שבהם החוק מחייב, או אם בית משפט בישראל או ערכאה משפטית בחו"ל הורו לה לעשות כן. כמו כן, היא לא תוכל להגביל, לחסום או למחוק חשבונות קיימים.

    "רשת חברתית מוגבלת", על פי הגדרתה בהצעת החוק, תהיה כזו שתפרסם מדיניות "ברורה, שוויונית ושקופה" בנוגע להסרת תכנים מצידה. כמו כן, היא תצטרך להציג למשתמש שנפגע מצנזורה שביצעה את הנימוק להתערבותה ותחויב להפעיל מערכת זמינה, שתיתן מענה למשתמשים שמבקשים לערער על הסתרת פרסומים בתוך 48 שעות בלבד.

    החוק נותן למשתמשים שנפגעו מהתערבות של אחת מהחברות אפשרות לפנות לסעד משפטי: הוא יוכל לתבוע את הרשת החברתית.

    בנוסף, רשת חברתית מוגבלת שתחרוג מהקריטריונים שקבעה תהיה חשופה לתביעה מצד המשתמש בסכום של עד 25 אלף שקלים, גם ללא הוכחת נזק.

    ****

    בכך יעסוק האשכול:

    מדובר על הגנה על האנושות. לצערם של רוב תושבי העולם רק הימין רואה את גודל הבעיה כי הוא הנפגע היום. עוד כמה שנים זה יהיה כנגד אוכלי בשר ואחר כך כנגד דתות, זרמים, סטרייטים וכו'.

    בנושא הזה לא ראוי לנהל מאבק של שמאל ימין אלא מאבק של תומכי חופש הביטוי וחופש הפרט לבין דיקטטורים מטורפים המנסים להכתיב לאזרחי העולם ״נורמות מצפוניות״ שהם קבעו.

    מה שבאמת מזכיר משטרים חשוכים!

    https://rotter.net/forum/gil/27947.shtml

    1. אז הכללים צריכים להיות 'שיוויוניים' ובית המשפט רשאי להורות על כללים לסגירת חשבונות-החוק הזה ממש הולך להפחיד את הרשתות החברתיות.

  5. הצעת חוק חדשה מבקשת להילחם ב-''צנזורה של הרשתות החברתיות'' הגיב:

    …ח"כ הלוי אמר כי "החוק הונח על שולחן הכנסת כדי לאסדר, בראשונה בישראל, את פעילותן של הרשתות החברתיות. על אף השפעתן העצומה בחיינו בכל מובן ציבורי, אישי, כלכלי ומסחרי, אין כיום הגנה על המשתמשים והלקוחות מניצול ופגיעה".

    "החוק החדש שהגשתי, לא יאפשר לענקיות הטכנולוגיה להמשיך לתפוס את החבל משני קצותיו – פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טיק-טוק ואחרות יצטרכו להחליט האם האחריות על הפרסומים הינה על המשתמשים בלבד, והן לא מפעילות מנגנוני צנזורה וחסימת חשבונות, או שהן מתערבות בתוכן ואז הן מחויבות לזמינות ולכללים שקופים, בהתערבות שלהן ובערעור על ההחלטות, וכמובן חשופות לתביעה של המשתמשים", הוסיף.

    תוכן ימני – לא, תוכן שמאלני – בשמחה?

    הצעתו של ח"כ הלוי באה על רקע טענות של גולשים מהימין, בהם אנשי תקשורת בעלי דעות ימניות, כי הם נחסמו על ידי רשתות חברתיות, או שאלה צנזרו תכנים שהם פרסמו, בלי שעברו על כללי הקהילה או שהיתה לכך הצדקה אחרת.

    טענה נוספת היא שרשתות אלה נוקטות איפה ואיפה, בכך שהן לא מצנזרות תכנים ועמודים בעלי דעות שמאלניות. אחד הטוענים כך הוא יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. בציוץ שפרסם בסוף יולי, לאחר שההפגנות נגד אביו מול מעונם ברחוב בלפור בירושלים החלו להתגבר, הוא כתב (בטוויטר): "למישהו יש הסבר איך פייסבוק מצנזרים כל פיפס ימני, אבל את העמוד שטוף האלימות, השנאה והפייק ניוז הזה (של תנועת קריים מיניסטר, שבולטת באותן הפגנות – י"ה) הם לא חסמו?" בהמשך הוא קרא לעוקבים שלו לדווח על העמוד וטען כי "זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות".

    גם ח"כ אריאל קלנר מהליכוד פועל בנושא: הוא הגיש באחרונה הצעה לסדר היום של מליאת הכנסת, על מנת לדון בעניין. כמו נתניהו הבן, גם הטענות שלו מתמקדות בפייסבוק: "באחרונה ישנה עליה חדה בתופעת חסימות אנשי הימין בפייסבוק", כתב ח"כ קלנר בבקשה להצעה לסדר. "בעלי עמודים בהם משתפים תכנים ימניים מקבלים השכם והערב הודעות על סגירת דפיהם או הודעות המאיימות בהורדת הדפים. מדובר באופן פשוט בסתימת פיות: צנזור מוחלט של השיח הימני אל מול שוויון נפש כלפי השיח השמאלני. גם כאשר השיח משמאל הינו בוטה ועושה שימוש בשפה שבדפים ימניים ראו בפייסבוק צורך לצנזר, פייסבוק אינה מצנזרת ו-'מעלימה עין'. בעצם, פייסבוק פשוט קיבלה החלטה: ימין – חוסמים, שמאל – משאירים. נדרש לקיים דיון על מנת לוודא כי איזון חופש הביטוי נשמר בין ימין לשמאל גם ברשת החברתית הגדולה ביותר".

    הטענות שהרשתות החברתיות מצנזרות אנשי ימין לא ייחודיות לישראל: גם פוליטיקאים מארצות הברית טענו כי הן עושות כך, ובמיוחד פייסבוק וטוויטר. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם באחרונה על צו שמגביל את אפשרות הצנזורה של הרשתות, והוא מחכה כעת לאישור הסנאט. ח"כ הלוי הביע תקווה ש-"תוכנית טראמפ הזו תאושר בכנסת, בהסכמה מקיר לקיר, עוד לפני הסנאט".

    טרם נתקבלה תגובת פייסבוק ישראל.

    https://www.pc.co.il/featured/324430/

  6. חה חה. כשהמקרה רק קרה וראיתי את התגובות השמאליות מייד קיבלתי פלאשבקים מהתקופה הסובייטית.
    כנראה שהטיעונים אוניברסליים והתרחשו לאורך כל ההיסטוריה מאז בריאת האדם, אבל רוסיה הסובייטית הרי אמורה להיות משהו רע אצל מערביים, לא?
    בכל מקרה כן, המנטליות הזו מאוד מושרשת בקרב רוסים רבים מהתקופה ההיא (רוסים, לא יהודים) וראיתי את הסיגול שלה שלה והווריאציה של הטיעון ננקטת גם בנוגע לאינטרנט החל מ2012 כשהממשל החליט להדק את האחיזה שלו. ולראות את המערב עושה את צעדי התינוק הראשונים שלו בתחום, עם טיעונים כאילו חדשים ועמוקים על "אחריות" ו "גבולות" פשוט… מכמיר לב (השתמשתי בביטוי הזה נכונה? רציתי להביע התנשאות וחמלה).

    הסינית שלי מאוד בסיסית אבל ממגעים שהיו לי עם סינים גם באנגלית (ז"א סיכוי סביר שצבא 50 הסנט), למרות המנטליות השונה שלהם, עם מונחים כגון "הרמוניה" וקולקטיביזם בסגנון אסייתי, במהות גם אצלם זו התפיסה, אפילו עם מבטאים את זה אחרת וזה הקונטקסט הבסיסי שממנו יוצאים הוא של ציות לנורמות ולבעלי הסמכות.

  7. לגופים עויינים כמו רוסיה או איראן יש את המשאבים ליצור חשבונות מזוייפים להפצת דיסאינפורמציה הגיב:

    כיום ברשתות כמו פייסבוק, לגופים עויינים כמו רוסיה או איראן יש את המשאבים ליצור חשבונות מזוייפים להפצת דיסאינפורמציה, אך לאנשים פרטיים קשה יותר לעשות זאת מבלי להיחסם.

    יהיה טוב להחיל על הרשתות הללו אפשרות לבחור אם לקבל על עצמן אחריות פלילית על הודעות עויינות שפורסמו מחשבונות מזוייפים כאלה, או לחילופין שהרשתות יבחרו לא לחסום אף פרופיל למעט אם הוראות החוק מורות זאת.

  8. הכיוון שאני הייתי רוצה לראות מבוסס על עקרון חופש הביטוי. איסור על הרשת, שהיא הפלטפורמה - הגיב:

    הכיוון שאני הייתי רוצה לראות מבוסס על עקרון חופש הביטוי. איסור על הרשת, שהיא הפלטפורמה – לחסום או להסיר כל סוג של תוכן שנהנה מחסינות חופש הביטוי לפי חוקי המדינה הרלוונטית לעניין הפרסום. ייתכן שאת ההגבלה יש להטיל רק על פלטפורמות שהן מונופוליסטיות (כמו פייסבוק, טוויטר) וייתכן שעל כולן.

    יש לומר כמובן שזה לא מונע מקהילות מסוימות לחסום משתמשים, למחוק תגובות או לקבוע כללים נוקשים יותר, כמו שזה לא מונע ממשתמשים לבחור את מי הם רוצים לראות בפיד ואת מי לא, ולמי הם נותנים הרשאה לעמוד שלהם ולמי לא. ההגבלה צריכה להיות רק על הפלטפורמה המספקת את השרות.

  9. גם בכלכלה הכי חופשית יש מגבלות על מונופולים ובתחום של רשתות חברתיות – פייסבוק וטוויטר הן כבר לגמרי מונופוליסטיות.

  10. לאחרונה צונאמי סגירת חשבונות רבים על רקע פוליטי הגיב:

    אבל הם לא חוסמים הסתה נגד ישראל ונגד יהודים.

  11. חוק חדש עומד לעבור בפולין: 2.2 מיליון דולר קנס לכל מקרה הפרה בלתי חוקתית של חופש הביטוי מצד ענקיות הטכנולוגיה הגיב:

    ערוץ ברית וישגרד מפרסם: לפי חוק העומד לעבור בפולין נגד ענקיות הטכנולוגיה, קנס בן לא פחות מ-2.2 מיליון דולר יוטל על חברה כל פעם שהיא תצנזר באופן בלתי חוקתי חופש ביטוי חוקי.

    תחת החוק החדש, ייאסר על רשתות חברתיות להסיר תוכן או לחסום חשבונות אם אלה אינם מפרים את החוק הפולני.

    במקרה של חסימת חשבון או הסרת תוכן, ניתן יהיה לשלוח תלונה לפלטפורמה ולרשותה יעמדו 24 שעות לשקול אותה.

    בתוך 48 שעות מההחלטה, המשתמש יוכל להגיש פנייה לסעד מבית המשפט, להשבת הגישה ובית המשפט ישקול תלונות בתוך שבעה ימים מקבלתן.

    כל התהליך הנ"ל יהיה אלקטרוני בלבד.

    שר המשפטים הפולני הבהיר כי מטרת החוק היא להיאבק בצנזורה.

  12. הדמוקרטים והשמאל במהלך הזוי ופתטי. חשפו את כל הקלפים שהסתירו זמן רב הגיב:

    הדמוקרטים והשמאל במהלך הזוי ופתטי. חשפו את כל הקלפים שהסתירו זמן רב. הם חשפו בדיוק מי הם, לאן הם חותרים, מה המטרות שלהם ומה הם מוכנים לעשות כדי לממש אותן.

    דיקטטורת מחשבות.

    את המהלכים האלה אף אחד כבר לא ישכח. החשש שעולה בלב לכל גולש אינטרנט נורמלי בעולם, שאם בארה"ב הגדולה, ערש הדמוקרטיה ואבירת חופש הביטוי, אדם לא יכול להתבטא בחופשיות אם הוא לא מיישר קו בדעותיו עם "מובילי דעה" גם אם הם נטולי כל דעת, אזי ייחסם זמנית, לצמיתות, לבחינה, לזמן בלתי מוגבל. את זה אף אחד כבר לא ישכח.

  13. צבר אנשים שאינו נבחר חזק מהנשיא החזק בעולם...אותי זה מפחיד! הגיב:

    ולכן טראמפ היה והינו כל כך חשוב. קרע מעל לשמאל הנבזי את המסיכה ואוי, איזה כיעור התגלה לנו!

  14. חושך ירד על העולם. חשכה שלא היתה בהיקף כה עצום ממדים. היו תקופות חשוכות יותר בהיסטוריה אך לא בכל העולם בו זמנית הגיב:

    חושך ירד על העולם. חשכה שלא היתה בהיקף כה עצום ממדים. היו תקופות חשוכות יותר בהיסטוריה אך לא בכל העולם בו זמנית.

    הימין חטף מהלומה אדירה…אבל ככל שיעברו הימים גם מי שכרגע זה האינטרס שלו יבין, יראה ויחוש את החושך ולא יאהב זאת כלל. יהיו מי והרבה שיישרו קו וישתפו פעולה ומי שלא יקבל עליו את הגזירה יוצרו צעדיו בסנקציות (כגון ביטול חשבון בנק, ביטול דרכון) ויותר מזה.

    בשלבים מתקדמים יותר מחתרות יהיו שם המשחק. מי חשב שלמצב כזה נגיע?
    אבל אופטימיות לסיום: החושך הגדול ביותר מגיע רגע לפני עלות השחר.

  15. אם רק פולין תעשה זאת, היא עלולה להישאר מבודדת מרשתות חברתיות. הרשתות פשוט יוותרו על השוק הפולני הגיב:

    אם רק פולין תעשה זאת, היא עלולה להישאר מבודדת מרשתות חברתיות. הרשתות פשוט יוותרו על השוק הפולני. כשבאים כמה אריות על עדר ענק של בופלו כדי לנסות לבודד גור, ובופלו אמיץ אחד נכנס באחד האריות/הלביאות – יש צורך שגם האחרים יצטרפו כדי שהמהלך יצליח.

    אם רוב הגוש המזרח-אירופאי יצטרף וכך גם מדינות מדרום מזרח אסיה ומדינות מדרום אמריקה – זה יעשה את העבודה.

  16. באופן לא פרדוקסלי מדינות מזרח אירופה כנראה יותר ערות לסכנה הגלומה בסתימת פיות הגיב:

    באופן לא פרדוקסלי מדינות מזרח אירופה כנראה יותר ערות לסכנה הגלומה בסתימת פיות על ידי גופים גדולים. מה שקורה היום עם בעלי הרשתות החברתיות הוא לא פחות מאשר סכנה לאנושות.

  17. מדהים שהגענו למצב שפולין יותר דמוקרטית מארה"ב בחופש הביטוי הגיב:

    בארה"ב חוסל חופש הביטוי והם כבר לא יכולים לבקר מדינות טוטליטריות כמו סין.

  18. אפשר לומר שהגיע העת שהימין יקים פלטפורמות ורשתות חברתיות משלו, חוות שרתים משלו. כל עוד בכוח בידיים של השמאל הקומוניסטי אנחנו אבודים המקום היחיד שהימין יכל לומר את דברו ולהרגיש שווה בין שווים זה ברשתות החברתיות. מ"שבוע ההשתקה" הימין הולך לאבד את הכוח היחיד שהיה לו. אני באופן אישי כאות מחאה עברתי ל-SIGNAL

  19. קנצלרית גרמניה מרקל מתייצבת לצד הנשיא טראמפ: חסימת חשבונו בטוויטר היא בעייתית הגיב:

    מרקל הוסיפה ש"הזכות הבסיסית לחופש דעה היא זכות יסוד בעלת חשיבות אלמנטרית וניתן להתערב בזכות יסוד זו, אך ורק באמצעות החוק ובמסגרת שהגדיר המחוקק ולא על פי החלטת הנהלת פלטפורמות המדיה החברתית".

    תגוביות:

    1.סוף סוף נשמע קול שפוי.

    2.הגיע הזמן להיכנס באמא של חברות הענק האלה ויפה שעה אחת קודם. הן כבר מזמן לא בגדר "חברה פרטית".

    3.הן עד היום משתמשות במסווה של פלטפורמה ה"כפופה" לחוקי המדינה בה הן פועלות מבלי לקחת צד בשיח.

    ברגע שהחליטו לחסום משתמשים / מנהיגים ללא הנחייה מפורשת של רשויות החוק, הן אמורות לאבד את מעמדן המיוחד.

    אם יש משהו שצוקרברג פוחד ממנו זה להיות חשוף למיליוני תביעות גולשים על הוצאת דיבה,
    שכן אם הוא מפסיק להיות פלטפורמה אזי הוא נושא באחריות לכל פוסט שמישהו מפרסם.

    4.הרשתות החברתיות נהיו פלטפורמות שרואות עצמן מעל החוק. לא תקין ומסוכן מאוד.

    5.כל זמן שהרשתות משתמשות בסעיף 230 הן מחויבות לתת במה לכל דבר חוקי.

    6.הן מחויבות לשמש כלוח מודעות, כי ברגע שהן מסננות תוכן לפי נטייה פוליטית וכדומה הן הופכות להיות אחראיות עליו. הן יכולות לבחור תקנון אבל הוא לא יכול להיות מוטה פוליטית.

    7.מונופולים לא יכולים לעשות כרצונם. הם מוגבלים בגלל כוחם הבלתי מוגבל.

    8.הן הרבה הרבה מעבר ל"עוד חברה". הן יכולות להנדס ממש את התודעה ולכן הן איום ציבורי. במישור הפרטי, משתמשים עבדו קשה לבנות את עצמם שם במשך שנים, אז לא ייתכן שחד צדדית פתאום הן תחסומנה מי שלא מתיישב עם דעותיהן הפוליטיות.

    9.צודקת ורואה נכון שהמאפיה של המפלגה הדמוקרטית פועלת נגד טראמפ.https://twitter.com/kann_news/status/1348604334708285443?s=19

  20. הגיע הזמן להיכנס באמא של חברות הענק האלה ויפה שעה אחת קודם. הן כבר מזמן לא בגדר "חברה פרטית". הגיב:

    הן עד היום משתמשות במסווה של פלטפורמה ה"כפופה" לחוקי המדינה בה הן פועלות מבלי לקחת צד בשיח.

    ברגע שהחליטו לחסום משתמשים / מנהיגים ללא הנחייה מפורשת של רשויות החוק, הן אמורות לאבד את מעמדן המיוחד.

    אם יש משהו שצוקרברג פוחד ממנו זה להיות חשוף למיליוני תביעות גולשים על הוצאת דיבה, שכן אם הוא מפסיק להיות פלטפורמה אזי הוא נושא באחריות לכל פוסט שמישהו מפרסם.

  21. הרשתות החברתיות נהיו פלטפורמות שרואות עצמן מעל החוק. לא תקין ומסוכן מאוד. הגיב:

    כל זמן שהרשתות משתמשות בסעיף 230 הן מחוייבות לתת במה לכל דבר חוקי.

  22. הן מחוייבות לשמש כלוח מודעות, כי ברגע שהן מסננות תוכן לפי נטייה פוליטית הגיב:

    הן מחוייבות לשמש כלוח מודעות, כי ברגע שהן מסננות תוכן לפי נטייה פוליטית וכדומה הן הופכות להיות אחראיות עליו. הן יכולות לבחור תקנון אבל הוא לא יכול להיות מוטה פוליטית.

  23. מונופולים לא יכולים לעשות כרצונם. הם מוגבלים בגלל כוחם הבלתי מוגבל הגיב:

    המאפיה של המפלגה הדמוקרטית פועלת נגד טראמפ.

  24. הן הרבה הרבה מעבר ל"עוד חברה". הן יכולות להנדס ממש את התודעה ולכן הן איום ציבורי. במישור הפרטי, משתמשים עבדו קשה לבנות את עצמם שם במשך שנים, אז לא ייתכן שחד צדדית פתאום הן תחסומנה מי שלא מתיישב עם דעותיהן הפוליטיות

  25. האמת, מצד אחד אני מאוד מתנגד להגבלות חקיקתיות כמו אלו שמישהו פה מציף איתם את התגובות- אפילו אם לכאורה, כרגע הןמשחקות לטובתי… אבל מצד שני לא ברור לי מדוע לא משתמשים בכלים המשפטיים שכבר *יש היום*! מעבר לאספקט המונופולי (וזה בהחלט מונופול), הרי מרגע שפייסבוק או טוויטר ביצעו החלטות לגבי התוכן שמפורסם בפלטטפורמה שלהם- הם מפסיקות להיות "פלטפורמה", במה או צינור מידע חסר עמדה- ומתחילות להיות מפרסם ,PUBLISHER, שאחראי לכל מה שרשום בו.

    כך שלא צריך חוקים חדשים, חוקים זה תמיד רע ובסוף מופעל נגדך, צריך לבטל לפחות חצי ממה שיש כבר היום- אבל אם כבר אז לכל הפחות להתחיל להשתמש במה שקיים…

    1. אתה צודק אבל שים לב שמונעים הפעלת הנושא הזה בארה"ב ולא ברור מדוע הגיב:

      כיוון שהרשתות הללו הפכו מזמן לבודקות ומצנזרות תוכן ולכן אינן עוד סתם לוח מודעות אלא בעלות מעורבות בתוכן ובעיקר מתגלה לעולם מעורבות פוליטית עמוקה שמאלנית קיצונית ולא חוקית.

      יש להמשיך ולדרוש שהן תועמדנה לדין או תשלמנה בדרך חוקית כלשהי על מעשי התעמולה שלהן. צריך לשחרר את המתג שמונע תביעות משפטיות נגדן על ידי מי שנפגע ויש לעשות הכל על מנת שמדינות רבות תתאגדנה ותפרקנה אותן מכוחן האבסולוטי המאפשר להן לשלוט בעולם כולו. הנה פולין תעביר חוק שאם הן תמחוקנה תוכן לגיטימי הן תשלמנה עד 2.2 מיליון דולר קנס. צריך להצטרף לסוג זה של חקיקה – כך שזו תהווה הרתעה נגד מעשים כאלה.

      הן מזמן לא לוח מודעות. הן מרכז תעמולה של השמאל.

      ואין גבול לצביעות בעליהן שמאפשרים לרוצחים ושליטים המוציאים להורג נשים והומואים לשבת ברשתות שלהן אך מסלקים אנשי ימין הפועלים למען הלאומיות והעמדות הימניות בעולם.

  26. אני לא אהיה המום אם מארק צוקרברג וג'ק דורסי ייהרגו על ידי פטריוטים אמריקאים זועמים.
    אני חושב שזה מאוד אפשרי. אמריקאים לא אוהבים שמשתיקים אותם.