ממשלת הדגל הלבן

השבוע הביא לשיא את כניעת בנט בכל החזיתות – החל מבריאות וכלכלה ועד ליחסי חוץ וביטחון המדינה

ראש ממשלה במלכודת. נפתלי בנט | צילום מסך

שנה בדיוק חלפה מאז יום הבחירות לכנסת ה-24, שתוצאותיהן הולידו את הנסיבות למחטף הפוליטי שביצע נפתלי בנט בהקמת ממשלתו, כשלושה חודשים לאחר מכן. מאז ועד היום, בנט נתון למעשה במלכודת שיצר בעצמו, ומתפקד כראש ממשלה אשר מצד אחד נטול כל תמיכה ציבורית, ומצד שני משותק מביצוע מהלכים משמעותיים בשל הרכב הקואליציה הנשלט מעשית בידי השמאל. נקודת הזמן הנוכחית מספקת הזדמנות לבחון את התנהלות הממשלה עד כה, בייחוד לאור השבוע האחרון שגילם בתוכו את מחדליה ופגמיה.

בראשית השבוע החלו להתפרסם הערכות על הגעתו של גל קורונה שישי לישראל ושוב נצפתה עלייה חדה בשיעורי הנדבקים והחולים. בדיוק כמו בגל החמישי והקטלני במיוחד ששטף את ישראל ממש לא מזמן, ראש הממשלה שוב עומד מנגד ומביט בנתוני התחלואה בחוסר אונים מוחלט. מי ששיווק את עצמו כמומחה לניצחון על מגפות ומחבר ספרים בתחום, הרים למעשה דגל לבן מול הקורונה והודה במילותיו כי אין לו שום תוכנית אמיתית להתמודד מולה מלבד להתפלל ולקוות שהגל יחלוף במהרה.

אלא שבינתיים, עשרות אלפי ישראלים נדבקים מדי ויום וככל הנראה רבים מהם יסבלו נזק בריאותי לא מבוטל. הממשלה תדשדש בחוסר מעש, המשק שוב יספוג מכה קשה ללא רשת ביטחון כלכלית, ורק פרשני החצר ימשיכו להדפיס תדרוכים על "הצלחה אדירה". בהתחשב בעובדה שביום בו נכנס ללשכת ראש הממשלה קיבל בנט מדינה עם תחלואה אפסית, המאזן שלו בתחום הבריאות עגום ביותר.

השבוע הלך והתדרדר עם פיגוע הטרור המזעזע בבאר שבע בו מחבל בדואי רצח בדקירות ארבעה מתושבי העיר. כפי שתיאר ח"כ עמיחי שיקלי בשיחה עם 'מידה', מסע הרצח הזה לא הגיע בחלל ריק ולאחר מסע התקפלות של המדינה בנגב בין היתר בסוגיות הנטיעות והאכיפה. לדברי ח"כ שיקלי, "ממשלה שגורלה כרוך בגורלו הפוליטי של מנסור עבאס והתנועה האסלאמית היא ממשלה משותקת לחלוטין, ואין לה שום יכולת לטפל בצורה אפקטיבית במה שנעשה בנגב".

הפיגוע בבאר שבע הגיע אחרי שבועות ארוכים של מתיחות ביטחונית בירושלים וביהודה ושומרון, וסדרת פיגועים מתגברת היוצרת חשש כבד מהסלמה לקראת חודש הרמדאן. כאמור, כל הסלמה כזו צפויה להתגבר מול וממסד ביטחוני מבולבל בראשות השרים גנץ ובר-לב שמעדיפים להתמקד ברדיפת יהודים ומתיישבים, ובעיקר בשל ראש ממשלה חלש ומפוחד המאפשר להם לעשות זאת.

בתחום הכלכלי, בחודשים האחרונים נרשמו עליות מחירים חסרות תקדים בעיקר במחירי המזון והתחבורה ובענף הדיור. על פי נתוני הלמ"ס, מדד המחירים לצרכן בחודש שעבר קפץ בשיעור של 0.7%, ושיעור האינפלציה הכולל עלה בשנה האחרונה בקצב של 3.5 אחוזים – שיא של יותר מעשור. כל ההבטחות על "תוכנית סינגפור" של אבירי העצמאים למיניהם נשכחו מזמן, והכל בזמן שחגיגת הג'ובים בממשלה המנופחת נמצאת בשיאה, והשרים מתעופפים להם לחו"ל בקצב מסחרר.

ראש הממשלה עצמו, יחד עם זה החלופי, מדלגים להם במסעות צילומים ונאומים חסרי משמעות, מתעקשים להידחק לתוך הסכסוך באוקראינה, להרגיז את כל המשתתפים בו ולהסתבך בשלל משברים דיפלומטיים, בזמן שבווינה עומד להיחתם הסכם המעמיד את ישראל בסכנה הקיומית החמורה ביותר מימיה. במילים אחרות, בעוד אויבינו הולכים ומתחזקים ועושים קפיצה משמעותית בדרך לנשק גרעיני, מי שאחראי להתמודד עם האיום האיראני עושה את הכל חוץ מהתמודדות ממשית.

מנהיגים בכל רחבי העולם, החל ממדינות ערב ועד לנבחרי ציבור מימין ומשמאל בארה"ב, מזהים את הסכנה ומתריעים מעל כל במה אפשרית, ובממשלת ישראל שתיקה מדאיגה. או במילותיו של בנט עצמו בראשית השבוע – "לא נצא בסיבוב בינלאומי נגד הסכם הגרעין כי הוא ייחתם". כניעה מוחלטת ללא מראית עין של קרב. אחרי הכל, הרבה יותר חשוב להיאבק באילה חסון שחשפה בחדשות 13 את חגיגת הבזבוזים בביתו הפרטי של בנט ברעננה.

לאחר הקמת הממשלה והביקורת הרבה שנמתחה על 'ימינה' שפנתה שמאלה, איילת שקד ביקשה מתומכיה המאוכזבים שישפטו אותה "לפי המעשים". אם כן, שנה מיום הבחירות ניתן כבר לסמן את גיליון הציונים של בנט וממשלת הדגל הלבן שהקים. את בוחריו – מכר עבור נזיד עדשים; מול הקורונה – נכנע; מול הטרור – נכנע; בכלכלה – נכנע; מול עבאס והשמאל – נכנע ומול ביידן ואיראן נכנע בגדול. מרגישים כבר את השינוי?


עקבו אחר ׳מידה׳ ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. מה אפשר לומר חוץ מ"גלגול עיניים"?
    גם אני חושב שמדובר במחטף אבל מה הקשר בין בנט לטרור? להזכירכם כמה פיגועים היו בתקופת נתניהו?
    מה שכן, בנט אינו ימני וזו בעיה- ימין אמיתי היה עושה טרנספר.
    ועדיין.

    כנ"ל בנוגע לקורונה?
    מה הוא אמור לעשות? חוץ מקמפיין פרסום ממשלתי (שגם לו יש מגבלות אפקטיביות) הוא רק יכול להחמיר את המצב(ולפגוע בזכויות הפרט של יהודים רבים).

    בתחום הכלכלי- באמת בעיה, אבל לא הוא התחיל אלא מפא"י (והוא אשם רק באי פירוק אותם חוליים ישנים. כמו כל ראשי ממשלה לפניו) ואולי גם המדיניות הכלכלית מאז 2008, זרימת הרבה כסף לישראל, ובעיות בשרשראות אספקה גלובליות .

    איראן, כן- זו באמת פשלה שלו, גם אם לא יצליח- היה עליו לנסות.

    1. שים לב שגם בטור שבכלל לא עוסק בנתניהו התגובה הראשונית שלך היא "אבל ביבי…" (בתוספת לשקר הדמגוגי הרגיל על 'כמה פיגועים היו' – לך תבדוק ותגלה).
      בכל מקרה, העובדה הרלוונטית היחידה כרגע היא שראש ממשלת ישראל הוא נפתלי בנט ולכן בין היתר הוא אחראי גם על התמודדות מול הטרור.
      אני חוזר –
      בנט : ראש הממשלה
      נתניהו : לא ראש הממשלה

      עד שעובדה זו תשתנה אנחנו מדברים על נפתלי בנט, שהוא כרגע ראש הממשלה והביקורת מופנית אליו. אליו ורק אליו, ולא לכל אדם אחר שהיה בעבר ראש הממשלה.

      שמחתי לעזור

    2. אם לא סופרים את פרעות תשפ״א שבאו על רקע תקופה שבה לא היתה ממשלה בעלת יכולת ביצוע בירושלים עקב משבר חוקתי-
      נתניהו דווקא הצליח מאוד בטחונית. ואפילו כשהיו בעיות-ראינו תגובות ולא כניעה מראש.

    3. מה יהיה-

      הטור אינו על ביבי אלא על בנט כראש ממשלה *רע*. ומה לעשות ש*רע* זה מצב השוואתי? ולמי אפשר להשוות? לראשי ממשלה אחרים? ומיהם אותם ראשי ממשלה אחרים? יש את ביבי, יש את שרון, יש את אולמרט,יש את ברק, יש את רבין, את שמיר, את רבין, את פרס, את בן גוריון ואת…אה… שכחתי מישהו?

      אתה באמת חושב שניתן להשוות את בנט לבן גוריון שחי בעולם אחר ובמציאות אחרת?
      בנט מתפקד בינוני וסביר בחלק מהדברים, רע בחלק אחר ורע מאוד בחלקים נוספים, דווקא ברוב החלקים שצוינו הוא עושה עבודה הכי טובה שניתן (דהיינו רע אבל לא אפשרי יותר טוב).
      גם בתחום של אלמוות בנט הואא חרא של ראש ממשלה- עובדה, בתקופתו אף לא אדם אחד לא השיג אלמוות!!!

    4. ימני- אוי בחייך. יש לך זיכרון כל כך קצר? שכחת פתאום את הפיגועים עם הסכינים? את הטילים (אחד פגע בבית ליד סבתא שלי ועד הים אף אחד לא שיקם כלום) שהיו? את ה… עזוב אין לי כוח להיזכר, היו כל כך הרבה אירועים בטחוניים בתקופת נתניהו…
      בנט הוא אולי שמאלני אבל גם נתניהו מעולם לא היה ימין.
      יותר מזה, בחלק מהדברים נתניהו כשל ביותר (לא בביטחון, שם הוא היה פרווה כזה, בנושאים שאחד מהם היום נשך אותו בתחת (למרבה צהלתי לאיד)).

    5. לגבי התחום הבטחוני-כבר ענו פה מספיק.
      לגבי הקורונה-מהעם סגרים על מנת לצמצם הידבקות? ואגב, אזכיר רק שנתניהו הצליח להביא 6 מיליון איש להתחסן בשתי המנות שהיו בתקופתו. בנט הצליח להביא 4 מיליון למנה 3 ופחות ממיליון למנה 4. כי בהחלט צריך קמפיין תקשורתי אבל קמפיין כזה לא יעבוד כשלראש הממשלה אין אמון מהעם.
      לגבי הכלכלה-אתה צודק שצריך 61 מנדטים ימנים כדי להתחיל לבטל מדיניות כזו אבל מי שקידם את חוק ישראל היום, שתק כשחרמות מהמרכז יצרו משבר חוקתי ובחר להצטרף לקואליציית שמאל(ועוד כשמגיע הזמן לבחור יועמ"ש חדש!) בהחלט אחראי להמשכת המדיניות הזו.

    6. אתה פשוט לא מסוגל לדבר לעניין. האובססיביות הזו לקשר כל דבר לנתניהו עצובה ממש

    7. אם כבר להשוות את בנט למישהו זה למשה שרת – ראש ממשלה כושל שתוך תקופה קצרה הרס כמעט את כל מה שבנה קודמו במשך שנים

    8. שרת היה אמנם ראש ממשלה אפור וחסר הישגים. אבל מה הוא הרס?

    9. פיגועי פדאיון כמעט כל יום, לרוב ללא תגובה
      הטבח במעלה עקרבים
      עסקת הנשק הצ'כית במצרים
      עסק הביש והפרשה בעקבותיו
      משפט גרינוולד שהפך למשפט קסטנר
      שר ביטחון ורמטכ"ל שלא ספרו אותו ועשו כרצונם
      משבר מדיני תמידי
      משבר כלכלי
      ממשלה משותקת תחת ראש ממשלה הססן וחלש

      להמשיך..?

  2. ממשלי שמאל לעולם לא חייבים דין וחשבון והביקורת שהם מקבלים במקרים חריגים מהתקשורת היא תמיד רפה ומיועדת לפרוטוקול. מה שמתגבש במערב כולו זה משטר אוליגרכי, חד מפלגתי של של אליטה מושחתת מאוד שבזה לבוחרים ולכן היא מיבאת לעצמה מצביעים ממדינות עולם שלישי על מנת לצייר מראית עין של דמוקרטיה וכמובן כדי להשיג לעצמם משרתים בזול. אחד הסימנים הבולטים ביותר לדיקטטורה הוא חוסר שוויון בפני החוק ואפשר לראות את זה קורה בישראל וגם בארה״ב. אנשים מהשמאל שהתפרעו, שרפו ותקפו מבנים פדרליים בהפגנות נגד טראמפ ונגד המשטרה, שוחררו מיד ואילו מפגיני השישי בינואר נמצאים עד היום במעצר עד תום ההליכים כאשר הנזק היחיד בהפגנה הזאת היה רצח מפגינה לא חמושה בידי שוטר שקודם מיד ומעולם לא נחקר. אנחנו נמצאים בתקופת מעבר לסדר עולמי חדש ומנהיגים כמו טראמפ, נתניהו או רון דה סנטוס מפלורידה ומנהיגים דתיים, מפריעים לתהליך הזה ולכן האליטה נלחמת נגדם ונגד תומכיהם מלחמת חורמה.

  3. באתי להזכיר נשכחות:
    על מנת לחלץ את נפתלי בנט מלבנון במבצע 'ענבי זעם', צהל ירה אש תותחים לחילוץ. התוצאה 102 הרוגים.

    מה זה בשבילו למכור מדינה שלמה בשביל האגו והכיסא