דעה: שיקלי, אל תתיירא מן הפורשים

היחיד שנותר נאמן לעצמו ולהבטחותיו מוכרז כ"פורש" בידי אלה ששיקרו לבוחריהם וגנבו את קולותיהם

מי הפורש האמיתי? ח"כ שיקלי ורה"מ בנט | דוברות הכנסת

מעט מאוד אנשים היו מסוגלים לשבת מול משפחות שכולות ולשקר להן, להבטיח להן הבטחות שווא הנוגעות לנימי נפשן של אלה שאיבדו את יקיריהן, לנצל אותן כדי שיבחרו בהם וכדי שישכנעו אחרים לבחור בהם. את זה עשו נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא – מי שמבקשים עכשיו להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש. האיש היחיד שלאורך כל הדרך נשאר נאמן לעצמו ולהבטחותיו לציבור בוחריו נתפס כפורש על ידי אלה ששיקרו לבוחריהם וגנבו את קולותיהם.

שיאי אבסורד ואירוניה נשברים במדינת ישראל מאז כינון ממשלת השמאל של נפתלי בנט ויאיר לפיד, ממשלת שמאל שאין בה מעלה אחת ימינה. ההבטחות של בנט וחבריו למפלגה הופרו ללא הרף לאורך עשרת החודשים האחרונים. במקומן נוצרו הבטחות בדיעבד כמו "מניעת בחירות חמישיות" ו"יצירת אחדות". רוב אזרחי ישראל היו מוכנים ללכת לבחירות אפילו עשר פעמים על פני המשך כהונת הממשלה הנוכחית, אבל במשטר הקיים אין משמעות לרצונו של הרוב שכן אנו צועדים כל יום לעבר מה שנראה פחות ופחות כדמוקרטיה.

אדם אוחז בחמישה מנדטים ואוחז בכסאו, כופה על מדינת ישראל את היותו ראש ממשלה ואפילו לא טורח לבצע את תפקידו באופן בינוני. שלל אינטרסים אישיים גוברים ללא הרף על האינטרסים הלאומיים וסוללים את דרכו של מי שמסתמן כגרוע עוד יותר, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, אל עבר כיסא ראש הממשלה. הכיסא עליו הבטיח נפתלי בנט שלא ייתן ללפיד לשבת לעולם, לא ברוטציה ולא לא ברוטציה. זו הבטחת הבחירות השקרית שהבטיחה את הפיכתו של פוליטיקאי ערמומי וכושל לראש ממשלה.

ההתיישבות הצעירה שבנט הבטיח להסדיר ״ביום הראשון״ משוועת להסדרה בזמן שבניה ערבית לא-חוקית מוסדרת על ידו. הנגב עליו בנט ביסס קמפיין בחירות שלם ואינספור סיסמאות על "משילות", נתון לכאוס ולהשתלטות בדואית.

הפשיעה בחברה הערבית גואה. אין ישיבה באביתר. לא הייתה תגובה ישראלית על רצח לוחם מג"ב בראל שמואלי הי״ד, גם לא על רצח אליהו קיי בפיגוע בירושלים או רצח יהודה דימנטמן סמוך לחומש. שורת פיגועי טרור החזירה את אזרחי ישראל אל תחושות הפחד של תקופת אוסלו, אבל נפתלי בנט עסוק בתיווך מדומה בין רוסיה ובין אוקראינה במקביל להרס מתמיד של קשרי החוץ של ישראל על ידי יאיר לפיד.

שחיתות ונהנתנות שלא ידענו כמותן נחשפות לגבי מינויים של מקורבים ולגבי מעונו הפרטי של ראש הממשלה. בנט שלא רצה להישמע להוראות הרבנים כאשר היה ב'בית היהודי' נכנעה כניעה מוחלטת למועצת השורא. בחג החירות מדינת ישראל השתעבדה כולה לתנועה האסלאמית כאשר ראש הממשלה סגר את הר הבית בפני יהודים.

״אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין״  – ציווה אלכסנדר ינאי לאשתו שלומציון. ואני הקטנה אומרת לאיש האמיץ וההגון, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שיעמוד בקרוב בוועדת הכנסת ויביט בעיניהם של אלה שפרשו מכל הבטחותיהם: אל תתיירא מן הפורשים.


 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

21 תגובות למאמר

  1. לא הייתה תגובה על רצח יהודה דימנטמן הי"ד?!
    הייתה גם הייתה, מאז הרצח הרסה הממשלה בחומש פי כמה מאשר עד אליו, והדהדה את המסר: הטרור משתלם. הערבים הבינו אותו היטב.

  2. יש לי הרגשה שאם בוחרי/מתפקדי המפלגה היו בעלי הסמכות להכריז על פורש, זה לא היה שיקלי היה מוכרז כך.

  3. כל המנגנון של חבר כנסת פורש הוא מיותר.
    הרי עד הבחירות הבאות ימשיך אותו הח"כ לכהן בכנסת תחת מספר מועט של סנקציות שאף אחת מהן לא כלכלית. העונש המהותי היחיד הוא מניעת אפשרותו של הח"כ לרוץ במפלגה אחרת בבחירות הבאות(למעט מפלגה עצמאית). הרי ברור שראש המפלגה(כשאין פרימריז) או מתפקדי המלגה(כשיש) לא יתנו לאיש לרוץ בבחירות הבאות אם הם לא יכולים לסמוך על נאמנותו.
    אז למה זה טוב? לנקמה אישית? עצם העובדה שבנט מעלה בדעתו להשתמש בזה רק מראה כמה הוא אדם קטנוני.

    1. אכן.

      נבחר ציבור מייצג בכנסת את הציבור. לא את בנט, שקד, אורבך, פינטו, כלפון או כהנא. דרישת נאמנות למפלגה ולא לציבור, היא אחת מהגדרות הפאשיזם ו/או הנאציזם.

      גם אם "ימינה" עושים שימוש בחוק קיים, בחירתם להשתמש בו (אין חובה להשתמש בחוק זה), אכן מראה שאלה פאשיסטים.

    2. תן לי להסבירך:
      אתה חושב שבמקרה בנט חיכה עשרה חודשים להכריז על שיקלי כח"כ פורש ונזכר מיד לאחר שסילמן הכריזה על פרישתה אבל לא מכריז עליה?
      העניין הוא שבלי ח"כ שלישי מהקואליציה (ומי יודע אם ימצא כזה) ח"כ פורש לא יוכל להקים מפלגה ולא ירוץ לכנסת הבאה ובכך יווצר עונש אפקטיבי ומכאן איום על סילמן שעוד לא הופעל ויהיה סיכוי שהיא תחזור בה ותצטרף לקואליציה כדי לא לחטוף את העונש הזה.
      כך מתנהל ראש ממשלה שמפחד מבחירות ויודע שהוא איבד את התומכים שלו.

  4. למה צריך להכריז על עמיחי שיקלי כפורש (נכתב ב-9.11.2021):
    לא רק מפני שהצביע נגד הקמת הממשלה. לא רק מפני שהצביע נגד הוראת השעה לחוק האזרחות. לא רק על הצבעתו נגד התקציב. מאחורי כל אחת מהפעולות האלו ניתן היה למצוא הצדקה שמייתרת את הוצאתו מהמפלגה ופוגעת בה. הדרך שבה הגיע לשתי הפעולות האחרונות שמניתי, כולל האופן שבו הוא מנצל את המנדט שקבל מציבור שמעוניין בתוצאות אידאולוגיות מחייבת את המהלך הזה.
    במפלגת ימינה של היום יש שני חברי כנסת שעיקר עיסוקם הוא סביב סוגיה אזרחית שקשורה בנושאים כלכליים וחברתיים יותר מאשר בנושאים שנויים במחלוקת – אביר קארה כמייצג של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים ושירלי פינטו כמייצגת של בעלי המוגבלויות. למען טיפול בנושאים שלשמם נכנסו לפוליטיקה, הם מסכימים לתמוך בממשלה גם אם הרכבה אינו נוח להם (בלשון המעטה).
    לעומתם, עמיחי שיקלי התיימר לסמן את עצמו כאידאולוג גדול, וזה הנימוק שנתן כאשר הצביע נגד הקמת הממשלה. הוא דבר על כך שהנושא המרכזי שאותו הוא מבקש לשנות בעזרת הכנסת הוא נושא המשילות והגברת הביטחון האישי, בעיקר זה של תושבים שגרים בפריפריה (החברתית והגיאוגרפית כאחד). אבל כמה עשה למען קידום הנושא הזה בפועל? לא הרבה מלבד הגשת שאילתות והשתתפות בפעילות של הוועדה לביטחון פנים. אילו הנושא היה חשוב לו, הוא היה מנסה לעשות עסקאות עם הקואליציה כדי שיקדמו חוקי משילות שחשובים לו, חוקים שאפילו לחברי מפלגת העבודה ומפלגת מרצ אין אינטרס להצביע נגדם, שהרי אין להם שום דבר נגד חיזוק המשילות בתוך תחומי הקו הירוק. אם חברי אופוזיציה מובהקים מוכנים לעשות עסקאות כאלה למען קידום חוקים שחשובים להם, גם לו מותר. הוא יכול היה להקים שדולה בנושא ולרכז את פעילויותיה במטרה להגביר את חשיבות הנושא בסדר היום של הכנסת. גם אם בנט חושב ששיקלי טועה, מתוך כבוד לחבר כנסת עצמאי שאידאולוגיה חשובה לו יותר מיחסי קואליציה-אופוזיציה, הכרזה עליו כפורש לא הייתה עולה לסדר היום.
    ועכשיו, בנוגע לשתי ההצבעות שהן קריטיות יותר לרמת החוק. הוא בחר להצביע נגד הוראת השעה, בידיעה שהדבר יגרום לביטולה המוחלט, דבר שדווקא אמור לסתור את האידאולוגיה הימנית-נצית שלו, שכן עדיפה הגרסה המחוררת על פני זה שלא יהיה חוק בכלל. אם הרגיש שיש כאן פתח ללגיטימציה שהוא אינו יכול להשלים איתה, הוא יכול היה לבחור להימנע. הבחירה שלו להצביע נגד מעידה על כך שהפוליטיקה מעניינת אותו יותר מהאידאולוגיה שבשמה הצביע נגד הקמת הממשלה. גילוי נאות – אני נגד אותה הוראת שעה בנוסח המקורי שלה, אבל לא אני הצבעתי נגד הקמת הממשלה בשם אידאולוגיה ימנית.
    ההצבעה על התקציב היא הגורם המכריע. אחרי שהתקציב עבר בקריאה ראשונה, הוא דבר על חלקים בתקציב שגורמים לו לחשוד, בהם הרצון שלו לוודא שהכסף שהובטח למפלגת רע"ם לא מועבר למטרות פסולות. אלא מה, הוא לא לקח חלק בדיונים על התקציב בוועדות השונות, הוא לא נלחם לשנות את חלקי התקציב שהפריעו לו, אלא עמד מנגד וחכה לראות את התוצאה המוגמרת. במקום לנצל את המנדט שניתן לו על מנת להשפיע על תקציב המדינה באופן שישקף את האידאולוגיה שלו, הוא בחר לנצל את הזמן הזה, בין היתר, כדי להתראיין ולקרוא לראש מפלגתו "נואף פוליטית". אוסיף שגם בהצבעה על התקציב התנהלותו הייתה בלתי עניינית לחלוטין (בניגוד למראית העין הענייני שאמצה הרשימה המשותפת בהצבעות אלו) ונגד הקואליציה ללא קשר לנושא.
    אם היה בוחר לשים את האידאולוגיה שלו מעל הכול, הוא היה נלחם למען ערכי המשילות ויישומם בשטח, בתור מי שנותן את תמיכתו לאלו שמוכנים לקדם את הנושאים האלו. הוא היה יכול להיות העצמאי שמגשר בין הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא כמה שיותר הישגים אידאולוגיים לבוחריו. לדעתי האישית, ניתן היה לקבל את עמיחי שיקלי אילו היה מדובר בחבר כנסת עצמאי ששם את האידאולוגיה מעל כל שיקול אחר. מהרגע ששם בראש סדר העדיפויות שלו את ההתנגדות לממשלה ולקואליציה, אין מנוס מלהכריז עליו כחבר כנסת פורש.

    1. בליל אבסורדי.

      " לדעתי האישית, ניתן היה לקבל את עמיחי שיקלי אילו היה מדובר בחבר כנסת עצמאי ששם את האידאולוגיה מעל כל שיקול אחר. מהרגע ששם בראש סדר העדיפויות שלו את ההתנגדות לממשלה ולקואליציה, אין מנוס מלהכריז עליו כחבר כנסת פורש" – מה ???

      כל חבר כנסת מייצג את ציבור בוחריו ולא את הפיהרר במפלגתו ואם זה "לא ברור", אז תודה שהקדשת מזמנך להדגים לנו, מדוע אתה בעד פאשיזם.

    2. א.אתה מאשים אותו בכך שלא נטל חלק בועדות רבות שלא בכולן הוא היה חבר בלי הבחנה.
      ב.תתפלא אבל רבים מחברי הקואליציה מאוד מתנגדים למשילות בתוך תחומי הקו הירוק. כי משילות פירושה לשבור את המגזר הערבי והסביר לו מי אדוני הארץ.
      ג.כרגיל אתה מתעלם משאלת המחיר-האם באמת עיסקה עם השמאל משתלמת? תלוי מה הם דורשים בתמורה. לפעמים עדיף לא להסכים להגיע לשולחן המו"מ. בעיקר כשיש קואליציה ימנית אפשרית(במחיר כזה או אחר).

    3. לאחמד –
      ימינה לא התחייבה לגוש כזה או אחר בבחירות, רק סינדלה את עצמה עם הבטחות ופירטה ספציפית עם מי היא לא מוכנה לשבת (בלי רע"מ ובלי מרצ, לפיד לא ראש ממשלה, מראענה לא תהיה האצבע ה-61 וכו'). אחרי הבחירות היא הבינה שאי אפשר להקים ממשלת ימין, כמו כן שהמפלגות נגדן ימינה דברה (למעט אולי רע"מ) מוכנות לשים את המטען האידאולוגי שמונע מימינה לשבת איתן בצד. שיקלי ידע מראש שחוסר התחייבות לגוש פירושו מוכנות לשיתופי פעולה מיוחדים מהרגיל. מהרגע שאשר בקולו שלו ישיבה עקרונית עם רע"מ אין לו זכות מוסרית לדבר נגד ישיבה עקרונית עם העבודה ומרצ אלא רק על הסכמים וקווי יסוד בעייתיים. מצביעי ימינה בקשו מפלגה ימנית מעשית שלא תתחייב למי משני המחנות ותקדם מדיניות ימין ללא קשר לגושים. מהרגע שלא יכלו לקבל זאת הסכימו כמחצית מהם לממשלה הטרוגנית של בנט ולפיד. זה לא אומר שהחצי השני נתן לשיקלי מנדט להיות חבר אופוזיציה לכל דבר ועניין. בכך שפעל כמו חבר הכנסת ה-30 של הליכוד ולא כמו חבר ימינה מקורי ועצמאי לא באמת מייצג את בוחרי ימינה ברובם המוחלט. אם הוא לא מוכן לייצג את ה"רודנים" בנט ושקד שאחראים על רוב הקולות שקיבלה ימינה (החלק ששיקלי הביא היה שווה פחות מהמנדט שלו עצמו ששם אותו בכנסת) אז שלפחות ייצג את ערכי מפלגתו באופן ענייני. אם גם את זה הוא לא מוכן לעשות, אין לו שום מקום במפלגת ימינה.
      לימני –
      א. שיקלי חבר רשמי בוועדה אחת בלבד – הוועדה לפניות הציבור שלא הייתה פעילה במיוחד בזמן העברת התקציב (נכון ליום כתיבת פוסט זה הוא לא השתתף אפילו בדיון אחד שלו ועדה זאת). בתור שחקן חופשי שלא נכח בהרבה מהצבעות המליאה זה משאיר לו די זמן פנוי גם לדיונים תקציביים בנושאים שחשובים לו (פיקוח על כך שכספי תוכנית החומש מגיעים לחברה הערבית ולא עוברים דרך מתווכים מפוקפקים, שינוי שיקלי במעט על סעיפים בחוק ההסדרים שהוא תופש כפוגעניים עבור הפריפריה). לא צריך להיות חבר ועדה כדי להציע שינויים וכדי להגיש הסתייגויות בוועדה, כולל הפיליבסטר הנלווה להן. זה בדיוק מה שעשו שלמה קרעי, ינון אזולאי ועוד.
      ב. היחידה בקואליציה שניתן לומר עליה שמתנגדת למשילות בתוך הקו הירוק היא אולי מפלגת רע"מ. מפלגות העבודה ומרצ אולי לא דוחפות את הנושא מספיק קדימה אבל הן לא מתנגדות. עיין ערך הצבעה על הצעת חוק של שרן השכל שמגנה על שומרי אדמות מדינה בנגב. ולא, משילות אין פירושה "לשבור את המגזר הערבי ולהסביר לו מי אדוני הארץ". משילות פירושה אכיפת החוק בצורה שווה כלפי כל תושבי המדינה. זה בא עם המקל – פשיטות על נשק בלתי חוקי במגזר הערבי, חקיקת עונשי מינימום מחמירים לעבירות רכוש וגוף (לא רק על רקע לאומני) – ועם הגזר – מתן חשיבות ויחס שווה להשקעה של המשטרה בחקירות רצח של ערבים כמו של יהודים, כמו כן גם יחס שווה בתלונות על איומים ואלימות מצד יהודים וערבים. לחבר כנסת כמו שיקלי יש יכולת לא קטנה לתרום לשינוי לטובה בנושא הזה, אבל הוא העדיף לעשות פוליטיקה על חשבון קידום המשילות בחקיקה ראשית. דרך אגב, משילות נדרשת לא רק בהקשר של פירוק האוטונומיה הבדואית אלא גם בהקשר של מאבק נחוש גם נגד שתי אוטונומיות אחרות: האוטונומיה החרדית שמחזיקה על חשבון משלמי המיסים הלא-חרדים ברובם מערכת חינוך נפרשת שכזה לחוקי המדינה ולדמוקרטיה כמו גם נגד האוטונומיה הרבנית-חרד"לית-מתנחלית שאחראית לחלק משמעותי מהכאוס שמתחולל בשטחים כמו גם לניסיון לקבוע עובדות בשטח ע"י בניית מאחזים בלתי חוקיים עם תושבים אלימים (אני מבדיל בין אלו לבין מאחזים שנוצרו באופן מובהק בעידוד המדינה). לכן אין מה להתייחס לזעקות של המפלגות החרדיות ומפלגת "הציונות הדתית" של בצלאל סמוטריץ' על היעדר משילות כל עוד הן נותנות רוח גבית לשתי אוטונומיות מסוכנות. הן כמו גמל שאינו רואה את דבשתו. רע"מ הייתה בעבר הלא רחוק האחראית העיקרית לטיפוח האוטונומיה הבדואית ובקרוב תעמוד למבחן – האם היא בצד של האוטונומיה או בצד של המדינה. אם תבחר באוטונומיה, היא מסוכנת לפחות כמו המפלגות החרדיות וכמו סמוטריץ' ובן גביר ומעוז. אם תבחר בצד של המדינה, ישיבה איתה מקיימת את ערכי ישראל כמדינה דמוקרטית יותר מישיבה עם המפלגות החרדיות או עם סמוטריץ' וחבריו (שחלקם שוללים את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית ומקומם מחוץ לכנסת). עד כאן לנושא משילות מהי.
      ג. למפלגות עצמאיות בעלות אינטרס עצמאי – מפלגותיהן של בנט וסער וליברמן למשל – כדאי לעשות עסקים עם מי שמצד אחד יכול לתת להן הכי הרבה ומצד שני ניתן לסמוך על כך שיעמוד במילתו. נתניהו הוכיח באופן עקבי וחד משמעי שאי אפשר לסמוך עליו שיעמוד בצד שלו בהסכם – הוא פרק את קדימה בהבטחת שווא של חוק גיוס מתוקן ס-2012, הוא חנק והכשיל כמעט כל יוזמה רצינית של בנט ושל אנשי יש עתיד בממשלות שלו בהן היו חברים, הוא ירה בנגמ"ש על מפלגת כולנו שהייתה חברה בממשלתו (ע"ע המאמרים של ארז תדמור באתר זה) כמו כן על בנט ושקד (הם בניגוד לכחלון לא היו פראיירים והגיבו בהתאם). והכי בולט והכי גרוע, הוא הפר את הסכם הרוטציה עליו חתם עם גנץ באופן הכי בוטה, מכוער ואינטרסנטי שיש. כל מי שגבה אותו ללא סייג וללא שום ביקורת פנימית על מהלכים אלו בזמן אמת – חברי הליכוד וחברי המפלגות החרדיות – הוכיח שהוא בלתי אמין גם כן ושבלתי משתלם לעשות גם איתו עסקים. הדרך היחידה של הליכוד לשקם אמון זה היה לפנות את כיסא המנהיג של המפלגה לליכודניק אחר שניתן יהיה איכשהו לסמוך על מילתו ולהאמין לו, וזה לא היה בנמצא. מי שעוד נטה להסכים לליכודניק דחליל שיעמוד בראשות הממשלה ירד מזה אחרי הניסיון למנות את אופיר אקוניס לשר המשפטים.
      לפיד וחבריו בשמאל אמנם היו מוכנים לתת פחות בכמות ובאיכות אבל ניתן לסמוך עליהם שבמה שכן הסכימו לו הם יעמדו. ליברמן וסער ידעו את זה עוד מהשנייה הראשונה לכהונתה של הכנסת הנוכחית, בנט הבין והפנים זאת סופית בסוף חודש מאי. העניין הוא ששיקלי התנגד לעצם המשא ונתן עם לפיד ועם מפלגות העבודה ומרצ, למרות מוכנותו העקרונית לקואליציה עם רע"מ ולמרות שגם מרצ הסכימה לשים את הסוגיה המדינית בצד. שיקלי לא הבין שעם נתניהו אי אפשר לעשות עסקים משתלמים (או שהבין והוא לא יכול להודות בכך) ולכן אם לא היה מוכן לשבת בקואליציה עם המרכז והשמאל (שכוחם שווה ערך לזה של שתי מפלגות ימין) היו לו שתי אפשרויות שהיו מאפשרות לו לשרוד בטווח הארוך – או להיות חבר כנסת עצמאי על אמת (כמו שהייתה מרב מיכאלי בכנסת ה-23) או להתפטר. בכל זאת יש הבדל משמעותי בינו לבין מיכאלי – מיכאלי חברת כנסת ותיקה שנבחרה שוב ושוב ע"י בוחרי מפלגת העבודה באופן ישיר, בוחרים שברובם המוחלט התנגדו לממשלת נתניהו-גנץ. היא מעולם לא שוריינה ע"י יו"ר המפלגה. שיקלי לעומת זאת נבחר במפלגה שיש בה שני מנהיגים להם שמורה המילה האחרונה. הוא ידע את זה כשבנט ושקד הזמינו אותו למפלגה. אבל בניגוד לליברמן ולפיד שמנהיגים את מפלגתם ביד קשה ובמשמעת ברזל קיצונית (ולא במובן הטוב של המילה) בנט ושקד היו מוכנים לתת לו טווח פעולה כחבר כנסת עצמאי בלי שמצביע בניגוד למצפונו בסוגיות שעקרוניות לו. שיקלי פשוט עשה הכול כדי שיכריזו עליו כפורש, מסיבותיו שלו. חבל שהוא לא זוכר שהשמאל שמבחינתו אסור אפילו לעשות איתו משא למתן קואליציוני ישב בתפקידי מפתח ברבות מממשלות נתניהו גם כאשר היו ברירות אחרות וימניות יותר. עם הבדל אחד קטן אבל משמעותי – בניגוד לנתניהו, השמאל מקיים את מה שהוא חותם עליו למפלגות הימין. כנראה ששיקלי לא מתאים לפוליטיקה, לכן אני מאחל לו בהצלחה בחייו כאזרח פרטי לכשיחזור להיות כזה.

    4. לא יונה. לא כתבתי על – עם מי ימינה "התחייבה לגוש כזה או אחר בבחירות". את זה אתה המצאת ושוב נתפסת משקר.

      אני כתבתי מפורשות שאם לדעתך – "לדעתי האישית, ניתן היה לקבל את עמיחי שיקלי אילו היה מדובר בחבר כנסת עצמאי ששם את האידאולוגיה מעל כל שיקול אחר. מהרגע ששם בראש סדר העדיפויות שלו את ההתנגדות לממשלה ולקואליציה, אין מנוס מלהכריז עליו כחבר כנסת פורש",

      אז תכיר שבדמוקרטיה, כל חבר כנסת מייצג את ציבור בוחריו ולא את הפיהרר במפלגתו – נאמנותו והצבעותיו נתונות לבוחריו ולא לפיהרר במפלגתו – ואם זה "לא ברור", אז תודה שהקדשת מזמנך להדגים לנו, מדוע אתה בעד פאשיזם.

    5. לאחמד –
      כל הפירוט הזה נועד להסביר שגם את רוב הציבור שבחר במפלגת ימינה עמיחי שיקלי לא מייצג. מדובר במצביעים שרצו ימין ענייני ולא ימין פופוליסטי עם נטיות אובדניות.

  5. שיקלי ייזכר תמיד כאדם שעמד על עקרונות ולא שיקר.
    האמת שאין לו מה לעשות בכנסת הבאה כי הוא פשוט אדם נעלה והכנסת לא ראוייה לאדם כזה

  6. חבר כנסת הנו נבחר ציבור. הוא מייצג את הציבור. לא מפלגה.

    ואם הדיקטטורים של "שקראנה", אינם מבינים עובדה פשוטה זו – אז הדרך ללמדם, היא אלמנטרית ביותר. כל מפלגה אשר אליה ינסו להתגנב בנט, סער, אלקין, שקד, אורבך, קארה, פינטו, כלפון, כהנא, שאשא-ביטון, השכל, בגין, יצחק-הלוי, שיר, האוזר והנדל – תקבל 0 מנדטים.

    כן, גם אם כאבי בטן שקד, תנסה להתגנב לדוגמא לליכוד, אין להצביע ליכוד. יש מספיק מפלגות שתורמות לדו-קיום ולרווחת כל האנשים באיזור, מאשר כל מפלגה שגנבי "ימינה" וסער, ינסו להתגנב אליהן. אם לדעת ממששת המנדטים, הנאמנות של נבחר ציבור הינה למפלגה ולא לציבור, אזי הם בהגדרה פאשיסטים.

    ולפיכך, אין מקום לפאשיסטים בכנסת ישראל וכמו תמיד לאורך ההיסטוריה, הפאשיסטים חייבים להתחיל לפגע באנשים סביבם, ע"מ שאנו הבוחרים נבין שאין מקום בכנסת לבנט, סער, אלקין, שקד, אורבך, קארה, פינטו, כלפון, כהנא, שאשא-ביטון, השכל, בגין, יצחק-הלוי, שיר, האוזר והנדל – כל כנסת הבאה, אתם תראו רק מבחוץ. ניתנה לכם הרבה יותר מהזדמנות 1 להוכיח שאתם שלטון דמוקרטי -הרכב ועדות הכנסת, זו דוגמא נוספת (מתוך רבות נוספות) – בכל פעם דאגתם להכיח מבלי להשאיר כל ספק, שבחירתכם היא בפאשיזם.

    כך גם הפעם, כאשר בחרתם להוכיח שלדעת ממששת המנדטים, נאמנותו של שיקלי לדעתכם אינה צריכה להיות לציבור שבחר בו אלא למפלגה. דרישה זהה לחלוטין שנדרשה, בתקופה שעוד היו בחירות בגרמניה, מנבחרי הציבור הנאציים. בחרתם לחזור על מעשים ונימוקים למעשים של כלל הדיקטטורים, הפאשיסטים והנאצים? בסדר גמור, כך בדיוק אנו (ציבור הבוחרים) נזכור אתכם, חברי מפגלת "ימינה". תודה על כלל הסיבות שנתתם, לכך שאסור לבחור בכם לכל כהונה נוספת לכל תפקיד ציבורי.

    שלטון דמוקרטי תמיד ניצח את השלטון הפאשיסטי/נאצי. כך יהיה גם במקרה של מפלגת "ימינה".

    1. אנשי ימין קיצוני מכנים את חברי ימינה (ביניהם גם בנט ושקד) "פשיסטיים" ו"ניאו-נאצים". ממש כמו חבר כנסת אחד, חבר ברשימה המשותפת.
      האירוניה התאבדה.

    2. כרגע "ימינה" המפוררת והאומללה היא הסיעה הקטנה ביותר בכנסת. אם יש סיעה קיצונית היום בישראל הרי שזו הגרוטאה הנקראת "ימינה"

    3. הפוך יונה. אם אתה עושה את מה שהיטלר עשה – אז אתה עושה את מה שהיטלר עשה.

      ואם אתה רוצה שלא אגיד זאת – אלמנטרי ביותר, פשוט תפסיק לעשות את מה שהיטלר עשה.

      גם לעשות את מה שהיטלר עשה וגם לדרוש מאחרים שלא יגידו שאתה עושה את מה שהיטלר עשה, אתה יכול רק ממי שכמוך רוצה לשקר במקום לומר את האמת.

  7. לדעתי הליכוד יכול להבטיח (ולקיים) איזה תפקיד מנהלתי (מנכ"לות זו או אחרת) לשיקלי כחלופה לריצה לכנסת הבאה, ואז הוא לא מפסיד הרבה. לא אכפת לי שזה נשמע מושחת, השמאל היה עושה אותו הדבר והרבה הרבה יותר.

  8. על לפיד באמת שאין טעם לבזבז מילים וזמן.כמו שאמרו גדעון לוי וגדי טאוב מדובר במשחית הגדול ביותר של החיים הציבוריים בישראל.הוא תמצית המושג NEW NOTHING. בנט ייזכר לדיראון עולם כמי שהביא לידי מימוש את ניסיון ההפיכה השלטונית שכפו האליטות ובראשם הדיקטטורה המשפטית של בג"ץ על הריבון שהוא אנחנו עם ישראל.הם,הדיקטטורה המשפטית האפלה,הדורסנית והנקמנית(ע"ע חיים רמון) הזו,שלופתת לפיתת חנק את החיים הציבוריים והפוליטיים בישראל,בזה לנו,רוחשת לנו בוז אין סופי ולמנהיג הימין שמור יחס לא כמו שמתייחסים ליריב פוליטי אלא שמור לו יחס של אויב.דמון שיש לחסלו באמצעים משפטיים תוך רמיסת חוקי יסוד וכל אתיקה מוסרית שעוד פעם הייתה כאן.האלוף במיל' דורון רובין ז"ל אמר שזו לא רק ארץ אוכלת יושביה אלא גם ארץ מקריבה בניה.הקריבו את הדמוקרטיה וכל כללי מינהל תקין כדי לחסל פוליטית מנהיג ימין ומפכ"ל מיועד והם אפילו לא מתנצלים ולא מתביישים מכיוון שכמיטב המסורת של הזוהמה שפעם נקראה מפא"י בעיניהם החשוב ביותר הוא להשיג שלטון ולשמר את ההגמוניה.ולעזאזל הדמוקרטיה