פסגת שכתוב ההיסטוריה

לאחר שנכשל להציג הישג משמעותי, לפיד פנה שוב לתחביבו המוכר: ניכוס הישגים של אחרים

רה"מ לפיד והנשיא ביידן | לע"מ

אני מקווה שיש לכם חצוצרן תורן שיכול לבוא ולהשמיע תרועות ניצחון לרגל הרגעים ההיסטוריים שיועלו בטור הזה.

נתחיל בגולת הכותרת של השבוע שעבר, ביקור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בין משאת נפשה של דנה ויס על כך הנשיא לא ילחץ את ידו של בנימין נתניהו לבין ההשתאות על כך שיש יהודייה כמו יובל דיין שלא לוחצת יד, התרחשה כאן פיסת היסטוריה.

ראש הממשלה לפיד והנשיא ביידן חתמו על הסכם בו ארה"ב מצהירה על מחויבותה לביטחון מדינת ישראל. בדיוק כמו ב"פסגת הנגב" הנוצצת והחלולה של לפיד, גם כאן אין שום דבר חדש או מיוחד, אבל ליתר ביטחון הצמידו את הכותרת "הצהרת ירושלים".

ההצהרה ההיסטורית מדברת גם על מניעת נשק גרעיני מאיראן. בכל פעם בה נתניהו הזהיר מפני האיום הקיומי האיראני, ייחסו לו היסטריה ותעמולת בחירות. כאשר לפיד מדבר על כך, זה היסטורי.

"בכל רגע נתון ישראל צריכה להיות חזקה, חופשיה ובטוחה, עם צבא עוצמתי שיודע להגן על אזרחינו", אמר ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד. זה האיש שהבטיח למזכיר המדינה אנתוני בלינקן "אפס הפתעות" מצד ישראל בחזית האיראנית, כך שלא ברור איך זה מסתדר עם "חזקה, חופשיה ובטוחה".

"הם רוצים להשמיד את המדינה היחידה שיש ליהודים בעולם. לעולם לא ניתן לזה לקרות", המשיך לפיד שרק לא מזמן ייחס אנטישמיות גם לסוחרי עבדים, לשבטים ברואנדה, למוסלמים שרצחו מוסלמים, לדאעש, לבוקו חראם ולמי לא.

"הדרך היחידה לעצור אותה היא להניח על השולחן איום צבאי אמין", ציטט לפיד את מילותיו המדויקות של נתניהו. "מכאן, מירושלים, בירתה הנצחית של ישראל", אמר לפיד שאפשר לביידן לבקר במזרח העיר ללא כל נציג ישראלי ובכך נתן את האות לחלוקתה.

ההצהרה כוללת גם התייחסות אל הפלסטינים ואל פתרון שתי המדינות. הפלסטינים שהורדו על ידי נתניהו משולחן הדיונים, חוזרים למרכז הבמה הודות לבנט ולפיד.

אחד הביטויים לחוסר הרלוונטיות של הפלסטינים הייתה החתימה על הסכמי אברהם ללא כל אזכור של "הסכסוך" או דרישה לעיגון זכויות כלשהן. גם ההיסטוריה הזו שוכתבה.

לאחר שלפיד הודיע כי בשדה בוקר "התחיל הכל", לפני מספר ימים טען שבעצם הכל התחיל כאשר יהושע בן נון חצה את הירדן. יכולתי לחשוב בטעות שההיסטוריון לפיד לא שמע על אברהם אבינו אבל אז נזכרתי כיצד הסביר לנו שהכל בעצם התחיל בציטוט שגוי של דברי אלוהים אליו.

 

זוכרים את שרת האנרגיה קארין אלהרר שיום אחד הודיעה על הפסקת חיפושי הגז הטבעי בצעד חסר הגיון כל הגיון? אחרי חצי שנה ובעיצומו של משבר אנרגיה עולמי היא הפכה לחלוטין את ההחלטה וכעת תומכת בחיפושים.

לפיד צייץ: "היסטוריה אנרגטית! ישראל תייצא גז טבעי כחול-לבן לאיחוד האירופי. מברך את שרת האנרגיה". היסטוריה. רק הס מלהזכיר שהגז זורם מישראל למצרים ומשם לאירופה כבר לפחות שנתיים, כפי שהסביר השר לשעבר יובל שטייניץ.

גם השרה מרב מיכאלי, שהישגה היחיד עד כה מסתכם בהעלאת הטמפרטורה בקרונות הרכבת, נאלצת לנכס לעצמה קרדיטים של אחרים.

השבוע הודיעה בחגיגיות: "עכשיו זה רשמי. יתאפשרו טיסות ישראליות מעל שמי סעודיה. צעד חשוב שיאפשר לקצר באופן ניכר את זמני הטיסות ויוזיל את מחירי הטיסות מישראל מזרחה".

היסטוריה? היסטוריה משוכתבת. ראש הממשלה לשעבר נתניהו הזכיר כי כבר לפני שנתיים הניח את היסודות לנורמליזציה עם סעודיה כשאפשר טיסות ישירות לדובאי ואבו-דאבי מעל שמי ערב הסעודית.

בקצב ניכוס הקרדיטים הנוכחי שלא לומר גניבתם, לא מן הנמנע שבקרוב נראה את יאיר לפיד חותם על הסכם שלום עם מצרים ולאחריו על הסכם שלום עם ירדן. הסכמים היסטוריים. תרועות חצוצרה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. חזק. וזו רק דוגמה קטנה לניכוס ההישגים של נתניהו. כל מה שטוב הם מנכסים. מה שלא טוב מאשימים את נתניהו.

    1. מה שמפחיד אותי, הוא שיש המון אנשים שלא מודעים לזה, ובדיוק על הנקודה הזו בונים בשמאל; הם מעודדים בורות ושטחיות בקרב האזרחים, כך שיהיה הרבה יותר קל למכור להם את הלוקשים שלהם. ובמילים אחרות, הם מכריחים את האזרחים לשלם על החבל שבאמצעותו יתלו אותם.
      חייבים לחזור לקרוא ספרים, להרחיב אופקים, לתעד, להשכיל, ולא לפחד מהשמאל.

  2. הממששת מנכסת בלי בושה את הנכסים האיסטרטגיים של נתניהו. האי-פינוי ההיסטורי של ח'אן אל-אחמר ע"י בנט-לפיד? שקר גס. האי-פינוי הזה ואי-פינוי כל מאחזי פילסטין בשטחי C נמשך כבר כמעט ארבע שנים, יותר מיצוא הגז למצרים. מימון היסטורי של אירגוני הטרור ובראשם החמאס ברצועת עזה? איזו גניבת דעת: ביבי התחיל לממן אותם כבר לפני שנים רבות, אחרי הניצחון הגדול בצ(ח)וק איתן. הסדרה היסטורית של מאחזי הבדואים על קרקעות המדינה בנגב? הצחקתם את נתניהו שהתחיל להסדיר אותם שנים לפני שראש הממשלה הדגול יאיר-קים-לפיד שמע על אחיו סעיד אל-ח'רומי ש'נפל בקרב' בחיקה של נפקנית בבאר שבע. ניתן להמשיך עוד ועוד כדי להראות איך חבורת הממששת גונבת את כל ההישגים ההיסטוריים של ראש הממשלה החזוק מהימין.