ליברמן ללא מעצורים

ככל שיחשפו פרטים בפרשיותיו ומצבו בסקרים ימשיך לדשדש, שר האוצר צפוי להגביר את עוצמת ההסטה וההסתה

נדחק לפינה. השר ליברמן | צילום מסל מתוך כאן11

מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי מורכב. יוקר המחיה ממשיך לטפס לשיאים היסטוריים עם אינפלציה בשיעור של 5.2%. מחירי הדירות זינקו בשנה האחרונה בכמעט 18%. בנק ישראל החליט שוב לאחרונה להעלות את הריבית בשיעור חד של 0.75%, וחלק מהכלכלנים צופים עליה נוספת בקרוב. אזרח ישראלי מן השורה מתמודד מדי יום עם טרדות פרנסה והכנסה, אך נדמה כי שר האוצר שלו, האיש שאמור לטפל במשבר, טרוד בכלל בעניינים אחרים לגמרי.

אמש דיווח גיא פלג בחדשות 12 כי לאחר התייעצות של בכירי הייעוץ המשפטי לממשלה, המשטרה עומדת לפתוח בבדיקה לגבי הטענות מצד מקורבו לשעבר של ליברמן, יוסי כמיסה, אשר לדבריו קיבל ממנו לכאורה לפני כשני עשורים הצעה לרצח ניצב במשטרה תמורת סכום של מאה אלף דולר. בראיון נרחב לאילה חסון בחדשות 13 בערב שישי, כמיסה חזר על גרסתו והתעקש על אמיתותה.

השר ליברמן שהכחיש בהתחלה מכל וכל ואף הודיע כי יגיש תביעת דיבה, נשמע אתמול בבוקר, עוד טרם ההחלטה על בדיקה בעניינו, לחוץ הרבה יותר. בפתח ישיבת הממשלה סיפר לכתב 'סרוגים' בנצי רובין מי לדעתו האשם האמיתי בפרשה – בנימין נתניהו. "האיש הוא חלאת המין האנושי ואין לו קווים אדומים", הסביר החבר בממשלת הריפוי והאיחוי, "וברור שהוא מבין שכל מה שמפריד בינו לבין השלטון זה אביגדור ליברמן".

טענה עניינית, כרגיל, לא היה ניתן לחלץ מן השר הלחוץ, וכמובן שאין דרך קלה יותר להסיט את האש מהפצת עוד ספינים נואשים ומתקפות אישיות נגד יריבים פוליטיים. גם הסקרים האחרונים בוודאי לא מוסיפים למצב רוחו של ליברמן, ומעניקים למפלגת 'ישראל ביתנו' בין חמישה לשישה מנדטים, קרוב מדי לאחוז החסימה. אז מה עושים? כהרגלו בקודש של האתרוג החביב על התקשורת בישראל, ממשיכים לרענן את אוצר מונחי ההסתה.

בשנים האחרונות נוהג ליברמן להטיח ממיטב כינויי הגנאי בשותפיו לשעבר לממשלה כמו  מירי רגב ("בהמה" ו"שרה בלי תרבות"), ישראל כץ ("שקרן עלוב"), והליכוד בכלל ("שילכו קיבינימט"). את החרדים הוא בכלל ביקש לשלוח "יחד עם ביבי" ל"על מריצה למזבלה הקרובה"), ואת מצביעי הגוש הלאומי המהווה את הרוב בישראל הוא מחרים מזמן. על פי נתוני הטוויטר אותם אוסף ומפרסם ליאור מלנבוים, אביגדור ליברמן ניצב במקום הראשון ברשימת הפוליטיקאים המפיצים מסרים מפלגים, וכל זה בזמן שהוא מטיף כל העת על הצורך ב"אחדות" ו"לכידות פנימית".

להתנהלות הקפריזית והפרנואידית של ליברמן היו גם השלכות פוליטיות כמובן. גם לאחר שחצה באופן מלא את הרוביקון והפך מאיש ימין נצי לשותף בכיר בגוש השמאל, הזגזוג הבלתי-פוסק והסרבנות הצינית אותם הוא מתעקש להמשיך ולהפגין ממשיכים לתקוע את המערכת הפוליטית ואת ישראל כולה, ומהווים גורם עיקרי למשבר הבחירות האינסופי. הרשימה לכנסת מדשדשת, במשמרת שלו כשר אוצר הוא נכשל לחלוטין, ורוב הציבור אינו מאמין ביכולתו לטפל ביוקר המחיה.

כעת, לאחר שנים של ליטוף תקשורתי החלק מהמחנה הנכון,  וכאשר הוא חש את הלהבות מלחכות בשולי גלימתו, ליברמן צפוי להפוך לבלתי צפוי מתמיד. ככל שיחשפו פרטים נוספים, חשדות חדשים ופיתולים מפתיעים בפרשיות ליברמן, וככל שמצבו בסקרים ימשיך להתדרדר, הוא עשוי להגביר את עוצמת ההסתה וההסטה עוד יותר ובייאושו לירות (מילולית) לכל הכיוונים.

כך נראה פוליטיקאי דחוק לפינה, מחפש יריבים דמיוניים ומוכן לשרוף הכל עבור הישרדותו האישית. הזחיחות המוכרת נעלמה ובמקומה ליברמן משדר לחץ אטומי, נראה ונשמע עייף ונדמה שאפילו הוא עצמו כבר לא מאמין לדף המסרים הנדוש. הוא בוודאי עוד יצא לסבב ראיונות בעיתוני הבית ואולפני החברים, בהם ימשיך לפזר ספינים חלשים, אך באופן כללי התנהלותו מצביעה על אדם הנמצא מעבר לשיא בכל הקשור לעתידו הפוליטי.

יש לקוות שלפחות הפעם, לאחר בירור מלא של האמת בפרשה, מי שירוויחו מכל המהומה יהיו אזרחי ישראל, שאולי יזכו סוף סוף לשר אוצר שבאמת עובד בשבילם, ומדינת ישראל כולה, שאולי תזכה להכרעה פוליטית שתשים קץ למשבר ולקריירה המיותרת של אלה שרק נהנו ממנו.


 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. אביגדור ליברמן אתה הפושע הנבזה המאפיונר השפל, שכינית את נתניהו חלאת המין האנושי, אתה במומך הינך פוסל. אתה הוא חלאת המין האנושי, הולך וקרב היום שבו כל תיקי החקירות נגדך יפתחו וימצאו ההוכחות על כל פשעיך והעלמות של עדים שהיו אמורים להעיד על מעשיך. הפרשה החדשה שאנו נחשפים אליה היום היא הפתיחה. סופך קרוב.

  2. ואל תשכחו שמי שחקר את איווט המעוות לא איתנו היום:תנ"צ אפרים ברכה ז"ל. ומה באשר לחבר הקרוב ששנים לא דרכה כף רגלו בישראל פן ייעצר כבר בשדה"ת מרטין שלאף ששלח לליברמן לשדה"ת בוינה לימוזינה עם חלונות שחורים ומוצללים שצריך את התכשיט לאחוזתו של שלאף! ומה באשר לפאינה קירשנבאום שלמעלה מארבעים פעם אמרה בחקירות תיק ישראל ביתנו שההוראות הגיעו מ"הבוס" והכוונה לליברמן.סוף ממשלת השינוי,האירוע והאיחוי ובעצם סיום דרכה של מועצת היודנראט,של הכנופיה הטמאה הזו הוא גם תחילת סופו הפוליטי של האיש הנכלולי,השקרן הפסיכוטי והרמאי הפתולוגי הזה ואולי גם תחילת המסע שלו לעבר אותו מקום שבילו בו קצב,הירשזון ואולמרט…

  3. בזמנו הוא היה יד ימינו של ביבי
    והוא כניראה יודע לא מעט סודות של ביבי
    ביבי לא ממהר לריב איתו.

    1. מה קשור נתניהו לכתבה הזו?
      זה לא שהמשטרה או הפרקליטות עובדים אצלו ויחקרו את מי שנח לו(אם כבר, אז להפך).

    2. דוד,
      ״טענה עניינית, כרגיל, לא היה ניתן לחלץ…וכמובן שאין דרך קלה יותר להסיט את האש מהפצת עוד ספינים נואשים ומתקפות אישיות נגד יריבים פוליטים״(מתוך המאמר).
      לצערנו זה נכון לרוב גוש המרכז-שמאל ותומכיהם.

  4. לא יודע איזה חלק של פיסקת הסיום יותר נאיבי:
    א.ההנחה שיהיה בירור של העובדות(אתם באמת חושבים שהמשטרה והפרקליטות יפתחו חקירה שיכולה לעזור לנתניהו?).
    ב.ההנחה שנפילה של נתניהו תסיים את המשבר(עם שקד מתחת לאחוז החסימה, זה ישאיר את גנץ כלשון מאזניים סחטנית ללא אלטרנטיבה והוא ינצל את זה מה שיגביר את חוסר היציבות).
    ג.שזה יסיים את הקריירות המיותרות(אם הוא נופל מתחת לאחוז החסימה הקולות שלו עוברים דרך הסכם עודפים למפלגה אחרת, מן הסתם כחול לבן-המפלגה היחידה שלגמרי נבנתה מהמשבר ומחזקים אותה).

    1. אם המפלגה לא עוברת הקולות הולכים לאיבוד תגובה לג

    2. למרות שיש משהו אופטימי בכך שגנץ יישאר המפלגה היחידה בין הליכוד ליש-עתיד. אולי הוא יהפוך לסחטן מספיק כדי לעצבן את לפיד ולגרום ללפיד להבין שגנץ הוא הבעיה המרכזית במערכת השלטונית.

  5. בלי לחוות דעה על תוצאת החקירה ו/או משפט, המתגבשים לנגד עיניינו,

    אציין רק, שליברמן וב"כ, בחרו להגיש קובלנה פלילית, כנגד יוסי כמיסה. חוק איסור לשון הרע, כמובן מאפשר לו לעשות זאת (ס' 8). אך מה שמעניין לציין, זה שעל מנת לעמוד ברף הפלילי (או בנוסח אחר: מה שהופך את עבירת לשון הרע מעוולה אזרחית לעבירה פלילית) נדרש להוכיח מעל לכל ספק סביר, את כוונת הזדון של המפרסם – כוונתו לפגוע.

    עכשיו, לכאורה ברור מדוע בחר ליברמן ברף גבוהה זה. רוב נפגעי העבירה, בוחרים באפיק האזרחי [אשר פיצוי, לרוב כספי, זו התרופה הניתנת בו] – לא רק בגלל שוני/היעדר רף ההוכחה הגבוהה, אלא גם מהסיבה שלעיתים קרובות, המחלוקת היא על דרך תיאור העובדות, אמיתותן, נכונות ההקשות הלוגיות שעשה המפרסם וכדומה. ממש לא בכל מצב, מדובר במזימה להפיץ מידע שיקרי אודות הקובל, במטרה לפגוע בשמו הטוב. כאשר מסתכלים על הדרך בה בחרו ליברמן וב"כ, מזווית זו – הכל נראה לכאורה, מובן. פוליטיקאי מעוניין לשמור על שמו נקי, לא רק לזכות בפיצוי כספי, לסכן את המפרסם באישום פלילי (אשר לא סנקציה כספית בצידו). כל זה לכאורה, מובן.

    רק שנתרכז לרגע שוב, במה שהופך את העבירה מאזרחית לפלילית – על הקובל, ליברמן במקרה שלנו, נדרש להוכיח מעל לכל ספק סביר, לא רק שדבריו של כמיסה שגויים עובדתית ולא עומדות לו ההגנות הקבועות בחוק, אלא שהיה בכוונתו של כמיסה לפגוע בשמו של ליברמן. אם נזכור באיזו תקופה מדובר, אזי ברור שלא היית למר כמיסה גישה לשלל האתרים הסיניים הקרובים לביתינו היום, המציעים שלל מצלמות נסתרות (בתוך דיסק און קי, בתוך שלט לרכב, שעונים וכדומה) כך שלכאורה, סביר כי מדובר בתיק מסוג "מילה נגד מילה" (אולי יש למר כמיסה הוכחות, אינני יודע, אינני ב"כ ו/או אולי זו הסיבה, מדוע הוא מייחס חשיבות כה רבה לבדיקות פוליגרף).

    אבל דרישה ראשונית ואלמנטרית מהקובל (ליברמן), ע"מ ובדרכו לעמוד ברף ההוכחה הגבוהה (מעל לכל ספק סביר), זה לומר רק את האמת. זה מקבל משנה חשיבות, במיוחד אם לפנינו תיק מסוג "מילה נגד מילה". בו אמיתות דברי הצדדים היא המפתח להכרעה ואמירת שקר, לא תורמת בלשון העדינה, לטענות הצדדים. אז הודות לתוכנית תחקירים מסוימת, נתפס מר ליברמן – איך נאמר – לא בדיוק דובר אמת, בדיוק אודות טיב היחסים בינו לבין מר כמיסה. לא היית לו שום סיבה לא לדייק בהיבט זה ולא נראה שזו טעות תמימה (ליברמן לא שגה באיות שם המשפחה של כמיסה, הוא לא דייק במשהו קצת יותר עקרוני ורלוונטי, בהודעה שעל פניו נכתבה לא מהזכרון אלא לאחר בדיקה).

    והכל הודות, לגב' אילנה "בשעתה" דיין 🙂

    אשר צלילותיה לארכיונים, הוכיחו גם – בהמשך נפלא למאמר שפורסם כאן באתר (כאילו היא ממש תכננה זאת), אודות ההבדל בין דיווח מלא ואובייקטיבי ע"י התשקורת הישראלית ה"מיינסטרימית" (אשר לא קיים כמובן, הבאתי זאת כאן רק ע"מ להזכיר מה תפקידה האמיתי של תקשורת) לבין תמיכתה בנוכלי הסמול בפוליטיקה הישראלית –

    הוכיחה פעם נוספת, שכל צלילותיה נועדו לא לחקר האמת אלא לזריקת רפש, במטרה לסייע לליברמן (במקרה זה). חושבים אחרת ממני? בסדר גמור. פשוט הוכיחו מעל לכל ספק סביר, שקיימת סיבה סבירה נוספת, לצלילותיה של הגב' אילנה "בשעתה" דיין לארכיונים וחיפושיה בהם את יוסי כמיסה ולבסוף, העלאה מן האוב בשנה 2022, של כתבה שהיא שידרה ביוני שנת 2004. גם אם הכתבה היית נכונה בשעתה ב-2004. בהצלחה 🙂

  6. מסכים עם כל מילה, להוציא הקביעה שבאמירותיו הבוטות והכרגיל המצחינות מנסה ליברמן להסיט את האש הימנו. לדעתי, מדובר כאן במשהו חמור הרבה יותר: יש כאן אזכור פומבי ל״מערכת שלטון החוק״, שפגיעה באתרוגו תעלה לה בעליית נתניהו והימין לשלטון, דבר שהחבורה הזו לא כל כך רוצה בו…

  7. ליברמן ,גנב נוכל מקבל כספים ממרטין שלף הוא וכל ילדיו !!!זבל גנב ,מרטין נותן לך כסף העיקר שטפיל את ביבי אבל השם יתברך עם בנימין נתניהו!השם יתן לך את המכה משמיים אמן ןאמן