רוני, די: אלשיך ממשיך לפורר את מערכת החוק גם אחרי שעזב את המשטרה

המפכ"ל שבתקופתו המשטרה הפכה להיות פוליטית יותר מאי פעם, הזהיר אמש מפני "השפעה פוליטית" על המשטרה

שכרון כוח ומצלמות. המפכ"ל לשעבר אלשיך בוועידת 'גלובס' | צילום מסך

שלוש שנים עמד רוני אלשיך בראשות משטרת ישראל. שלוש שנים שהיו מלאות בסערות, שערוריות ושלל כותרות, אך נראה שמרוב סערות וראיונות אלשיך לא הספיק אפילו ללמוד את מהות את התפקיד אותו מילא.

שלושה שבועות לאחר שפשט את המדים, הגיע אלשיך אמש (חמישי) לשאת את הנאום המסכם של 'ועידת ישראל לעסקים' שארגן העיתון 'גלובס' בירושלים. מה הקשר בין אלשיך לעסקים? כנראה שאותו קשר בין אלשיך לתפקיד המפכ"ל.

בין שלל הטפות המוסר ותובנות "חברתיות" שהשמיע מעל הבמה, ובעיקר שעשעו כשבאו מפי מי שריסק את אמון הציבור במשטרה, בסיפא של הנאום התחבאו כמה שורות קצרות אך מפחידות. אלשיך התייחס לתהליך מינוי המפכ"ל ואמר:

…צריך לשאול שאלה איך ממנים מפכ"ל במדינת ישראל. בניגוד לראש מוסד, שב"כ, רמטכ"ל, שממלאים מדיניות של דרג פוליטי, והמפקד של הרמטכ"ל הוא שר הביטחון – המפכ"ל אינו כפוף לדרג פוליטי…חשוב להחליט על פורמט נכון, כדי שמפכ"ל יוכל לתפקד באופן עצמאי. אולי יש מקום למפכ"ל שממונה על-ידי ועדה עצמאית. חשוב שהוא לא יהיה מושפע פוליטית".

עוד ספין מחושב

אמנם חשבתי שראינו כבר את כל התרגילים של אלשיך בתקופתו כמפכ"ל, אבל הייתי צריך להקשיב לנאום כמה פעמים כדי להאמין למה ששומעות אוזניי.

האיש שהכניס את הפוליטיקה למשטרה עמוק יותר מאי פעם, שבתקופתו כמפכ"ל האכיפה הבררנית הפסולה הגיעה לשיאים שלא ידענו כמותם, האיש ששכר יועץ תקשורת פוליטי בדמות ליאור חורב ושילם לו הון על חשבוננו, נפגש עם עיתונאים כל שני וחמישי ומסר בטלוויזיה פרטים מחקירות רגישות – האיש הזה מתלונן על השפעה פוליטית במשטרה?

אם לא די בכך, אלשיך הלין בדבריו גם תהליך מינוי המפכ"ל וזה כבר באמת שובר את כל שיאי החוצפה. אתה באמת חושב ששכחנו איך ניסית לסכל את המינוי של לפחות שניים מהמועמדים להחליף אותך, רק לפני כמה שבועות? אתה חושב ששכחנו את פרשת גל הירש ואת הגיבוי שנתת לקצינים מפוקפקים כמו יצחקי וריטמן בזמן שחושפי שחיתויות כמו תנ"צ גיא ניר הפכו למוקצים? שהספקנו לשכוח איך ניסית לעשות הכל כדי לקבל שנה נוספת בתפקיד? אם כבר יש לבצע שינוי בהליך מינוי המפכ"ל, הוא דווקא בגלל הסיבות האלה ולא כדי שנקבל שוב עוד מאותו הדבר.

אמש פרסם כתב 'ידיעות ירושלים' לירן תמרי תמונה של הדוברת הנאמנה מירב לפידות מלווה את אלשיך בכנס 'גלובס', והבהיר עוד קצת את הדברים. בזמן כלשהו במשך שלוש השנים של אלשיך במשטרה, כנראה שעוד בראשית הכהונה, אלשיך הפך לאדם פוליטי. תוך זמן קצר מאוד הפך את כל התנהלותו התקשורתית, קרא את הכותרות והבין היטב היכן מרוחה החמאה.

באותו שלב בערך החליט אלשיך על דעת עצמו וכנראה בעצת מקורביו, שהוא לא כפוף יותר לאף אחד, גם לא לנבחרי הציבור שאמורים לפקח על עבודת המשטרה, ומאז שכרון הכוח והמצלמות נסק לגבהים חדשים. גם הנאום אמש הוא המשך ישיר למגמה הזו. עוד ספין מחושב היטב מבית לפידות, חורב ושות', שמטרתו להעניק עוד כוח לגופים לא נבחרים במקביל להאדרת שמו של אלשיך.

אבל עם שאיפות פוליטיות שקופות ותדמית "חברתית" מזויפת אפשר עוד להתמודד. האפשרות השנייה היא שרוני אלשיך פשוט לא מבין את המושגים הבסיסיים ביותר בדמוקרטיה; וזה כבר הרבה יותר מפחיד כאשר מדובר במי שכיהן במשך שלוש שנים באחד התפקידים החשובים והרגישים ביותר בישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

35 תגובות למאמר

  1. המשטרה של המפכ"ל אלשיך העסיקה דוברת במשרה מלאה – קצינה בדרגת ניצב משנה (מקביל לאלוף משנה) במשכורת מלאה וכל ההטבות הנלוות. זה לא מנע מהמפכ"ל אלשיך, להעסיק "איש יחסי ציבור" במשרה מלאה במשכורת שנתית של 800,000 ש"ח. גם הדוברת (מירב לפידות) וגם היחצן (ליאור חורב) הם אנשי "יש עתיד". האם במשטרה חושבים שאזרחי ישראל מטומטמים ולא מבינים את הקומבינה הזאת?

    1. הוא לא חושב שאנשים מטומטמים. הוא יודע שאף אחד לא יעשה דבר חוץ מתגובה באינטרנט

  2. איך ראש משטרה אמור להיות כפוף לממשלה כאשר ראש הממשלה עצמו נתון בחקירות ומינה שר פנים שהוא אסיר משוחרר ? כאשר ראש הממשלה בחר לא להתפטר הוא יצר קונפליקט למפכ"ל האם ללכת לפי האמת המקצועית או לרצות את נבחרי הציבור. אלשייך בחר באמת המקצועית ויש מי שלא אוהב את זה.

    1. בוא נפיל חקירות על ראש ממשלה כדי להגיד שראש ממשלה לא יכול להתנהל תחת חקירות ויתפטר… הדרך הטובה ביותר של השמאל לחתור תחת שלטון הימין הנבחר היא להשתמש בפקידים רקובים של מוסדות ממשלתיים כדי להחזיק את אנשי שלטון הימין תחת חקירות משטרה בלתי נגמרות ולטעון שבגלל זה אסור להם לנקות את הריקבון שפשה במשטרה, בפרקליטות ובמערכת המשפט. השמאל בארה"ב ניסה לעשות בדיוק את אותו הדבר לטראמפ: הם ניטרלו את התובע הכללי ג'ף סשנס בכך שקשרו אותו לחקירות, בעוד אנשים שהתמנו על ידי אובמה והם שהתחילו את החקירות האלה – נשארו מוגנים מביקורת ומפיטורין. אחת השיטות של השמאל להחליש הנהגה ימנית היא להשחיר את פני הפוליטיקאים הימניים ולעקר את כוחם על ידי הצגתם כמושחתים. את הפוליטיקאים אנו יכולים להחליף כל ארבע שנים אבל את הפקידים ה”מקצועיים” דוגמת רוני אלשייך, שי ניצן ודינה זילבר קשה הרבה יותר להחליף והם בסופו של דבר מושחתים הרבה יותר, כי הם משמשים כלים בידי המושחתים ביותר.

    2. באמת ? רוני אלשייך הוא שמאל ? מנדלבליט הוא שמאל ? הפילו על דרעי חקירות על לא עוול בכפו ?

    3. באמת? רוני אלשייך הוא שמאל?
      הוא לא צריך להיות שמאל – מספיק שהוא רואה מה עושה השמאל למי שמעז להתנגד לצריבת התודעה ברוח השמאל: בשלב הראשון – שיימינג, ואם ה"חתרנות" נמשכת – תפירת תיק פלילי כדי להרחיק אותו לצמיתות מהזירה הציבורית.
      מנדלבליט הוא שמאל? מספיק שהוא רואה איך השמאל מוצא מעידות קלות אצל מי שאינו משתף איתו פעולה, מנפח אותן מעבר לכל פרופורציה, מושך את חקירתו לנצח ומלמד אותו בדרך הקשה שעומק החקירה כעומק אי-שיתוף הפעולה שלו עם השמאל.
      הפילו על דרעי חקירות על לא עוול בכפו? דרעי אינו צדיק, אבל כשהשמאל היה צריך אותו בשביל להעביר את הסכם אוסלו על חודו של קול – הלבינו את עוונו והפכו אותו שותף מכובד במהלך שגרם למיזם הרצח הגדול של היהודים מאז השואה. עכשיו, כשלשמאל לא נוח שדרעי מהווה חלק בקואליציית ימין – פתאום נזכרים שם בעוונותיו.

    4. אולי אלשייך ומנדלבליט פועלים מתוך פחד מהשמאל (כנגד האיש החזק במדינה וזה שמינה אותם) או שאולי יש ראיות מוצקות שנתניהו ביצע עבירות פליליות ואלשייך ומנדלבליט פשוט עושים העבודה שלהם. או שהאפשרות השנייה פשוט לא קיימת ?

    5. אולי משה מכיר במציאות (למרות הגורמים המושחתים במדינה שמנסים לעוות את תמונת המציאות שלנו) ועושה את עצמו נעבעך שלא מבין כלום, ואולי משה נמצא כאן רק כדי להטיל עוד רפש בראש הממשלה שנרדף על ידי הגורמים המושחתים במדינה. או שהאפשרות השנייה פשוט לא קיימת?

    6. בהחלט, יש אפשרות שאני נמצא פה רק כדי לטנף על ראש הממשלה וגם המשטרה, הפרקליטות והתקשורת כולל אנשים שנתניהו עצמו מינה נשלטים על ידי גורמים מושחתים. האפשרות השנייה היא שיש ראיות מוצקות שנתניהו ביצע עבירות פליליות.

    7. בהחלט, יש אפשרות שראשי הצבא הצרפתי, הפוליטיקאים והעיתונים כולל אישים שהיתה להם הערכה רבה לקצין אלפרד דרייפוס האשימו אותו בבגידה על לא עוול בכפו ובגדו באמת כדי להיות חלק מעדר המועדפים על ידי האנטישמים ובעלי השררה המושחתים. האפשרות השנייה היא שהיו ראיות מוצקות שהקצין המצטיין דרייפוס בגד. במה בוחר אדם הגון?

    8. תיאורטית הכל יכול להיות. רק שבמשפט דרייפוס היה עניין של זיוף ראיות שלמיטב ידיעתי אף אחד לא טוען שקיים במקרה נתניהו עם כל ההקלטות שביצעו עדי המדינה, זה הבדל גדול…

      אבל מה זה משנה מבחינתך בעצם אם הוא עשה או עשה ? גם בהנחה שנתניהו אשם בכל מה שמיוחס לו (ואני מסכים שזה בסימן שאלה) האם תעדיף שהוא יודח ואולי השמאל יעלה ויחזיר שטחים ?

    9. ואם אתה שואל אותי, אז הגינות נמדדת לפי הכוונה ולא לפי המעשה או במקרה הזה, הבחירה. שני אנשים הגונים יכולים לעשות בחירות מאוד שונות.

    10. "תיאורטית הכל יכול להיות" – אבל גם מעשית: קמפיין להפללת אדם לא חייב להתבסס על זיוף ראיות כמו בפרשת דרייפוס. כיום נהוג לבסס קמפיין כזה על הוצאת ראיות מהקשרן, עיוות הפרשנות להימצאן של הראיות ואכיפה סלקטיבית:
      למשל, "הדלפת" המייל ששיגר היועץ המשפטי של מערכת הביטחון אל מנכ"ל המשרד (יולי 2014) ובו הוא מצוטט באומרו "חוץ מזה שקיבלתי פניית ראש מל"ל אליך, התקשר אלי עו"ד דוד שמרון המייצג את קונסורציום טיסנקרופ, וביקש לדעת אם אנחנו עוצרים את הליכי המכרז על-מנת לשאת ולתת עם לקוחותיו, כפי שנתבקשנו על-ידי ראש הממשלה". הפרשנות המגמתית שניתנה לדברים אלה, היא מעורבות של עו"ד שמרון בשליחותו של ראש הממשלה בעסקה ביטחונית. למרות שהיועץ המשפטי של משרד הביטחון הבהיר שראש הממשלה נתניהו לא הוזכר בשיחה ממשיך המייל הנ"ל לשמש מעין "עוגן" לגורמים פוליטיים, להשחרתו של נתניהו כמי שמעורב ישירות בשחיתות חמורה, תוך התעלמות מהשחיתות שקשורים אליה דווקא אהוד ברק
      ואליעזר מרום מפקד חיל הים.
      הלאה – בתיק 1000 טוענים שנתניהו קיבל מתנה מחבר. איזו תמורה הוא נתן למילצ'ן על המתנה? שום תמורה שדומה לתמורה שהתכוון יאיר לפיד לתת לידידו מילצ'ן:

      http://rotter.net/forum/scoops1/457160.shtml

      הלאה – בתיק 2000 מספרים לנו שהיתה לו פגישה עם נוני מוזס, מה יצא ממנה? אימפריית ידיעות אחרונות על כל אמצעי התקשורת שלה תוקפת אותו ומלכלכת עליו 7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה. בדיוק הפוך מההתנהלות של האימפריה הזאת כלפי יאיר לפיד: שבועיים לפני הבחירות ב-2013 נוני מוזס מימן ליאיר לפיד "מסיבת פרידה" בעלות של מאות אלפי שקלים במלון "קראון פלאזה" שבמגדלי עזריאלי. לפיד סיים לכתוב טור ב"ידיעות אחרונות" של מוזס 3 חודשים קודם. איזה עוד כתב טור בעיתון קיבל פרידה במאות אלפי שקלים כשסיים את עבודתו בעיתון? והנה, כשהתמנה לפיד לשר האוצר, העבירו שרי "יש עתיד" ואנשי משרד האוצר 2 מיליון שקל ל"ידיעות אחרונות" של נוני מוזס עבור פרסום בעיתון. אחרי שמשרד החינוך בראשות שי פירון ("יש עתיד") פרסם "ידיעות אחרונות" בסכומי כסף גדולים, גם משרד הרווחה בראשות מאיר כהן ("יש עתיד") חתם על עסקה עם "ידיעות אחרונות" הכוללת פרסום תוכן שיווקי. וכל זה ללא מכרז – עוד קומבינה עוקפת מכרזים כשידועים לכל הקשרים העמוקים בין לפיד למוזס, כולל העבודה של אשתו של לפיד – ליהיא, בעיתון הזה.

      ועוד לא דיברנו על "היחסים המיוחדים" בין נוני מוזס לאיילת שקד:

      http://www.news1.co.il/Archive/002-D-118475-00.html

      בתיק 4000 יש עדות של יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים: "ההמלצה לאשר לאלוביץ' את מיזוג בזק-יס היתה מקצועית נטו":

      https://tinyurl.com/yc3hgqf8

    11. אני לא חוקר משטרתי ולא משפטן. אין לי כלים להעריך את איכות החקירה ומסקנותיה. אני נאלץ להסתמך על עבודת המשטרה והפרקליטות מתוך הבנה שייתכן תיאורטית שהם עשו עבודה לא טובה.

  3. אלשייך הוא ריקבון מתקדם מאוד מאוד לתוך ריקבון מתקדם! משטרה פושעת נגד האוכלוסיה1
    חונכנו להאמין שהמשטרה אחראית נגד פשיעה ויש למשטרה ענין בהפחתת עברינות ופשיעה. אכן תפקידה הרשמי של המשטרה הוא לדאוג לבטחון הציבור, לטפל בפשיעה ולעשות הכל כדי למנוע אותה ולהציל אנשים מפני פושעים ולמצא את החשודים בפשעים שנעשו להפחתת הפשיעה. אלא שהמשטרה איננה ישות כי אם אירגון המורכב מפרטים ועניינם שונה מהמטרות שהוצבו למשטרה כאירגון. ענינם העיקרי הוא להראות כמתפקדים כדי להחזיק במשרות בפרנסה, בטובות ההנאה ובתנאים הסוציאליים. ארגון המשטרה גם אינו מפוקח. כאשר התוצאות האמיתיות אינן מעניינות, יש לכך השלכות על אופן התנהלותם. כאשר שלום הציבור אינו מענין ואילו קיומו של האירגון והמשרות הוא הענין, המשטרה מציגה מראית עין שהיא עושה את תפקידה. היעד הקל ביותר להצגה הוא כמות ההרשעות בתחומים שונים. לראשי המשטרה החשוב מכל הוא הסטטיסטיקות כדי להראות תפקוד. במשטרה מלכתחילה נקבעים יעדים סטטיסטים ובהתאם לכך הפעילות. אוי למי שיצא נגד שגרה זו של ראשי המשטרה מלעסוק כמעט בלעדית בסטטיסטיקות. חבר הכנסת והרמט"ל לשעבר רפאל איתן המנוח עמד להיות שר המשטרה. הוא התכון להנהיג רפורמות מרחיקות לכת במשטרה. אלא שראשיה לא אהבו זאת כלל, בשליטתם שאינה יודעת גבולות תוך שיתוף פעולה עם הפרקליטות אשר גם היא עובדת לפי תוצאות רצויות שנקבעות מראש "סידרו" כתב אישום נגדו. לא נותר לו אלא לותר על משרה זו.

    כאשר הפעילות איננה מכונת מטרות אלא רק מראית עין של תפקוד יש לכך השלכות על כל הבט של התפקידים. על כן פעולות אחרות נדחקות הצידה למשל מניעת עברינות ופשיעה וגם הצלה. לדוגמא ברוב המדינות הדמוקרטיות, כאשר שוטר רואה אדם שיכור שהולך אל רכבו, הוא מזהירו ועושה כדי למנוע ממנו לנהוג. בישראל שוטר רואה אדם שתוי, הוא ממתין שיתחיל לנהוג ואחר כך דולק אחריו, כך הוא תופס אותו בשעת מעשה. לגבי עברות ופשעים שכבר נעשו, המשטרה טופלת חשדות על מי שנוח לה. כל שקר וכל זיוף כשרים כדי להביא לכך שיוגש כתב אישום וכדי שתיהיה הרשעה. לגבי תלונות במיוחד עם המוסר בדה מספיק אודות אנשים מסוימים, המשטרה נוהגת באותה הדרך. בכל המקרים הללו הנחקר יכול להסביר בכל דרך שלא קימת אפשרות שעשה את המיוחס לו. דבריו יכולים להיות הגיונים ואמיתיים אך את המשטרה זה אינו מעניין כלל. הוא יכול להמשיך להסביר כדי שיאמינו לו, אך מצד המשטרה זה איננו הענין. "חוקרים" עושים הכל כדי לטפול אשמה ולא משום שאינם מאמינים לנחקר אלא משום שמפקדיהם רוצים תוצאות של אשמה והם גם למדו שיטות להשיג זאת. כל אזרח הינו בכח מי שבהזדמנות יטפלו עליו אשמה כלשהי עלפי הנסיבות.

    תלונות מעלילים יכולות להיות מופרכות ביותר, "חוקרים" כלל אינם מתיחסים לחוסר ההגיון, וגם אינם טורחים לאמתן כדי שלא יצטרכו להפריכן. במקום זאת טורחים לבנות תרחיש לא הגיוני ולהדביקו לנחקר. כך המשטרה מעודדת עברינות באמצעותה. לדוגמא ביום תאונות דרכים שלא קרו הפכו מזמן למכת מדינה. העברינים הכבדים יותר נעזרים באלימות או באיום באלימות כלפי קורבנם. לקורבנות אלו אין כל סיכוי שהמשטרה תחוש לעזרתם. לפעמים אותם עברינים אף ממשיכים להתנכל והם מחבלים ברכבי הקורבנות. עברינים אף הורסים כלי רכב מבלי שהמשטרה תנקוט כל פעולה. בכל מקרה וודאי שלא עוזרים למואשמים בגרימת תאונה גם כשזו לא היתה כלל. זו רק דוגמא אחת מני רבות לאי העזרה מצד המשטרה לפונים אליה במצוקתם. אם כפי שהמשטרה מתימרת לתת שרות לאזרח שומר החוק, היא אינה טורחת כלל לברר מיהו שומר החוק ומיהו העבריין.

  4. אלשייך הוא ריקבון מתקדם מאוד מאוד לתוך ריקבון מתקדם. משטרה פושעת נגד האוכלוסיה2
    מה עוד שאין זה מתפקידה של המשטרה להעניש. המשטרה אחראית לשלומם ושלמותם של שומרי חוק ופוראי חוק או החשודים בכך כאחד. אלא שבמשטרה החליטו לעסוק בענישה.אפילו של חשודים בלבד. כך למשל עוצרים במפתיע אדם "לצורך חקירה" כי במשטרת ישראל מעט מאוד יודעים על חקירות ללא מעצר, מסיעים את החשוד למקום מרוחק עשרות או יותר קילומטרים ממקום מגוריו, ושם משאירים אותו. הוא יכול להיות ללא כסף לחזור, ללא אדם שיבא להחזירו וגם אם, יש לא מאפשרים להתקשר אם אין למשתחרר טלפון עובד משלו. אך את המשטרה אין זה מענין. גם במעצר רגיל המשטרה לעולם אינה דואגת להחזיר אדם לסביבתו. בתי מעצר נמצאים במקומות שכוחים מחוץ לכל ישוב על כן ראוי לצפות שבאותה מידה שלוקחים לשם שיחזירו.

    לא רק לעצורים משוחררים המשטרה אינה עושה שרות זה. גם למותקפים שסובלים מחבלות ואינם יכולים בכוחות עצמם להגיע לביתם. על אלו להסתמך על טוב לבם של העוברים ושבים כי המשטרה כ"כח הצלה" אינה מצילה. כאשר סיירי המשטרה פוגשים נפגעי עברינות וחבולי גוף הם אינם מסוגלים לקחת בו במקום תלונה. במקום זאת פוקדים להגיש בדחיפות תלונה בתחנת המשטרה. כמה הכשרה נדרשת כדי לדעת לרשום עדות נפגע? אם אינם יודעים לשאול שאלות הבהרה כיצד יכולים הם להענות לנזקקים לעזרה? אין זה מספיק להחליט שהמשטרה הינה חלק מ"כוחות ההצלה" על השוטרים להיות קשובים וערנים ומעל הכל בעלי הכשרה מתאימה כזו שבשעת פקודה יוציאו לפועל את סיבת קיומם. המאישים את מוקד המשטרה המיועד להענות לקריאות מצוקה של הציבור נשארים אדישים וחסרי מעש. אדם הפונה אל המוקד, ככל שמצוקתו והדחיפות גדולים יותר, ככל שקשה יותר לפונה לדבר כך ההענות פחותה. המתקשרום בקריאת מצוקה נענים בהסטת תשומת הלב מהשיחה ודיבור עם אחרים גם אם מוקדנים חוזרים אל הפונים, גם אז בחוסר ריכוז תוך המשך בדיבור עם אחרים, הם אינם מקפידים לרשום את המיקום ואחר כך השוטרים "אינם מוצאים" אין זו תופעה חד פעמית.

    באשר למניעת פשעים לכך צריך הרבה שיטור וזהו תפקידה העקרי של המשטרה. אלא שלא רואים כמעט שוטרים ברחובות. רוב השוטרים מרוכזים בתחנות ואם רואים שוטרים בשטח, הרי הם בתוך ניידות החולפות ביעף. בדרך זו הם יכולים לראות מעט מאוד מהנעשה וגם אינם מכירים את השטח היטב. נוכח הטפלותם לאנשים בחוסר כל גישה והכרה בתפקידים, ובאין כוח אדם מתאים כיון שלא מכשירים אותם כנדרש, מוטב כך מאשר שהאוכלוסיה תהיה מאוימת מהקלגסים כל עוד אינם יודעים שרות לאזרח מהו. כבר היה במרשתת שוטר אשר הגיב בכעס למגיבים וטען שאם המשטרה תהיה יעילה יותר, אנשים יפחדו לצאת לרחוב. על כל אלו כמובן שמהמשטרה יכולים לטעון שאין מספיק כח אדם עי אין מספיק תקציב, אך לתביעה המשטרתית הענקית הגדלה ללא הרף יש ויש. כמו כן גם לאנשי יחסי ציבור ולצביעה מחודשת של כלי הרכב המשטרתיים כל כמה חודשים שכך מקוים לשיפור התדמית.

    השרדות הארגון וכוחנות הפכו למרכיבים המרכזיים. הציבור חדל להיות מי שיש להעניק לו שרות אלא להפך, הצבור הינו נתין של המשטרה מי שהמשטרה כארגון משתמשת בו כדי להפעיל עליו את כוחה ואלימותה. לאזרחים אין כל בטחון, לא מפני העבריינות הקיימת ומהמשטרה שאינה מושיטה עזרה, ולא מפני המשטרה התופרת תיקים והאלימה. לעיתים אלו משולבים יחד באותם המקרים. הנפגע מעבריינות הופך לקורבן של המשטרה ובעקבותיה של שאר "רשויות החוק".

  5. כל ההופעה שלו דוחה, איך יתכן שליצן שכזה הגיע לעמדה שהוא הגיע אליה. מישהו עם חוש הומור קדם אותו כל הדרך

  6. ובכל זאת הוא היה המפכל הכי טוב שהיה למשטרה מאז היווסדה בכל הקשור לערכים ולבניית תהליכים יעילים יותר
    אז תפסיק לקטר

  7. ובכ זאת הוא היה המפכל הכי טוב שהיה למשטרה מאז היווסדה

  8. הדבר הכי מעציב בקדנציה של אלשייך היא העובדה שנתניהו הוא האדם שבחר ומינה אותו. כנראה שנתניהו הוא אלוף העולם במינויים לא נכונים ולא מתאימים לתפקידים הכי קריטיים למדינה. נתניהו הוא זה שמינה את ארדן לשר לביטחון פנים, את כחלון לשר אוצר, את ליברמן לשר ביטחון ואת כץ לשר תחבורה. כל המינויים האלה הם הזויים ולכל האנשים האלה אין קצה של מושג על המשרדים אותם הם מנהלים. וככה בדיוק נראית המדינה. הדבר היחיד שניתן לומר לטובת אלשייך הוא שהוא מינה דוברת למשטרה. אבל גם את ההחלטה הנכונה הזו (כל ארגון ציבורי צריך דובר אחד שידבר בקול אחד) הוא ביטל ולקח איתו את הדוברת בתום הקדנציה שלו. לוזר.

    1. נתניהו לא פועל בחלל ריק. הוא צריך להקים קואליציה על סמך יחסי הכוחות בין המפלגות שזכו בקולות הבוחרים. כמובן שהיה טוב יותר אילו ציפי חוטובלי היתה שרת המשפטים ויריב לוין היה שר החינוך, אבל מה לעשות שבנט ושקד הצליחו להערים על הציבור הדתי לאומי ועכשיו יש לנו שר חינוך שמינה את שמואל אבוהב איש המחנ"צ (המשבח את שרת החינוך ממרצ שולמית אלוני על תורת זכויות האדם והאזרח שקידמה) לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך; שמינה את חברת מרצ פרופ' חביבה פדיה למועצה להשכלה גבוהה; שהכניס ספר לימוד חדש במקצוע האזרחות שמאמץ רבות מתפיסות היסוד של השמאל ומקבע את העמדות האלה למשך שנים ארוכות; ושרת משפטים שלא פעלה במאום לרסן את כוחו של בג"ץ, לקבוע פסקת התגברות, לגרש מסתננים, להוציא מחוץ לחוק עמותות טרור ולפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

  9. עמירם בובליל…. אלשייך תודה לך תודה על מלחמתך ליושר וצדק בלי פחד "כל העולם כולו גשר צר מאוד גשר צר מאוד והעיקר והעיקר. אלשייך לא מםחד כלל פרס ישראל לאלשייח גם אם טעה פה ושם וגם אם אינו מנוסה מספיק. עדיין הטוב מכולם צדיק אחד בסדום

  10. אין ספק שמדובר באיש חכם! הבעיה שאת החכמה שלו שהאגו והיהירות השתלטו עליו. חולה תקשורת מניפולטיבי שגם עוד 100 שנה לא יבין משטרה. לצערנו האיש ניצל את התפקיד כדי לקדם רק את עצמו!! את המשטרה הוא דווקא החזיר לאחור…

  11. שקרן סידרתי..הוא הבין מייד לאן נושבת הרוח מצד הפרקליטות המדינה..עיתונות עויינת ומושכי החותים.מאחרי הקלעים.והמשך ידוע..יש בכלל בארץ משטרה לאזרח הפשוט..שנמצא תחת מתקפה בדואים פורעי חוק עם כלי נשק וכו.נשים נרצחות כאן חופשי.הכולבסדר.מתחת למשטרה433 יש רציחות .הכול חרטה כול הפעילות של שלו זה מגמתית.אז מה הוא מנסה לייצר דמות של איזה אדם ישר זה בדיוק ההפך..יש לנו ראש ממשלה גאון מקצוען..מי יכול באמת להחליף אותו? כלום שם אפסים..חולי כבוד זה הכול…או בצע כול האחרים.אני בטוח שאם היה משהו אחר באותו מצב חקרתי היה פותח בקרב ב.ב .חזיתות

    צפון דרום אבל הוא בחר באחריות שאין כדוגמתא !מר נתניהו צדיק אחרי ביזיונות.שלו ושפחית דמים שלו ושל משפחתו בוקר ערב וצוהרים.אני בטוח שהארנים יעשו מסיבה ענקית הם וכול שונאי ישראל .ומר לידור הפרקליט המהולל שפוחד לרדת מהעץ שך השקר..לעניין תאיר ראדה,ז"ל, זה לא בושה שאין כדוגמתא

    .

  12. השיטה הדמוקרטית שוכבת על ערש דוויה. וזאת היתה טענתי תמיד מול השמאל הישראלי הכורך את המדינה היהודית, שהיא ערך נצחי, עם המדינה הדמוקראטית, שהיא ערך בר-חלוף, כפי שהיו בנות-חלוף מאות שיטות משטר לפניה ותהיינה בנות חלוף עוד מאות אחריה.

    השיטה הדמוקראטית הבטיחה לעם שקולו יכתיב את אופי השלטון ואת מעשיו. לא כך היה משני עברי מסך הברזל המפורסם של שנות החמישים של המאה שעברה. בצד המזרחי, מהרפובליקה הדמוקראטית הגרמנית ועד הרפובליקה הדמוקראטית העממית של סין, הדמוקראטיה הופקעה, סמוך מאוד ללידתה, על ידי מנגנוני המפלגה השלטת ושלום האזרח נרמס. בצד המערבי, מהדמוקראטיות הזחוחות של מערב אירופה ועד לארצות הברית של אמריקה, הדמוקראטיה הולכת ומופקעת מזה עשורים על ידי גופים על-שלטוניים בלתי נבחרים ואליטיסטיים ורצון האזרח נרמס.

    הדמוקראטיות העממיות החלו להיסדק ב-1989 ומאז רובן קרסו ואלו שלא קרסו, כעממית הסינית, השתנו בלא הכר.
    הדמוקראטיות המערביות מתחילות לקרוס אולי היום, מהאפודים הצהובים בצרפת ועד הטראמפיזם כתופעה בארה"ב.

    לא ברור מה תהיה שיטת השלטון שתירש את הדמוקראטיה המערבית. אך דומני שהיא תינק משלוש תובנות עיקריות:
    1. חילופי שלטון אינם מיטיבים בהכרח, ולכן, למען היציבות והקוהרנטיות, יש לחתור לשמר שלטון קיים ארוכות ככל האפשר.
    2. השלטון אינו חזות כל החוכמה, המוכחת יותר בהמונים שבבסיס מאשר במעטים שבקודקוד, והטכנולוגיה האינטרנטית תאפשר את זרימתה המתמדת של חוכמת ההמונים לשולחן ההחלטות של הממשלה.
    3. כל מוסד הממומן על ידי הקופה הציבורית, מהזרוע השיפוטית ועד למוסדות האקדמיה, עבור דרך המשטרה, הצבא והבלט הלאומי, קודקודיו ימונו ויפוטרו על ידי העם, וגם כאן הטכנולוגיה האינטרנטית תהיה לעזר רב, זמין ואמין.

    עידן הקיברנוקראטיה בפתח, עד שגם היא תגווע ותמות.

    1. אתה באמת מאמין שהשמאל הוא המחנה שדוגל בדמוקרטיה ומייצג אותה? על מה אתה מדבר?

  13. במדינת ישראל אכן המשטרה לא כפופה לאף אחד. לא אלשייך המציא את זה. בניגוד לצבא ולגופים אחרים שכפופים לממשלה, המשטרה לא כפופה לממשלה. לכאורה היא כפופה לחוק כלומר לכנסת ולפרשנות ביהמ"ש, אבל כיוון שהיא עצמאית אין מי שיכפה את זה עליה. כפי שהממשלה יכולה לסרב לבצע החלטות של ביהמ"ש ולהביא למשבר חוקתי, כך גם המשטרה. המצב בפועל הוא שהמשטרה לא ממש מפחדת מאף אחד ועושה מה שבא לה, ורק קצת מפחדת מהתקשורת ועושה מה שאומרים שם.
    הבעיה במה שאלשיך אמר היא לא התיאור העובדתי הנכון, אלא הטענה שהיא צריכה להיות עוד יותר עצמאית. המצב התקין הוא שהמשטרה כפופה לרשות המבצעת ולא שהיא רשות עצמאית משלה.

  14. למה ככה ? האיש צודק.
    אם החונטה הגריאטרית המשובטת מרחביה יכולה, למה לא המשטרע ?
    אם ה"יועץ" המשפטי עצמאי, למה לא המפכ"ל בעצם ?
    אם הפרקליטות עצמאית, למה לא המפכ"ל ?
    הרי מדובר באנרכיה לכל דבר, בדיקטטורה הקרויה מדינת ישראל, אז למה לא ?
    בקרוב נראה בישראל טנדרים עם מקלעים מאחור, כי הרי כל ראש משפחת פשע גם יכול …

  15. ליצן החצר, המפכ"ל הכי עלוב נפש שהיה למשטרת ישראל מאז היווסדה, הן פנימית והן חיצונית, ברוך שפטרנו מעולו של נפל זה, לא ברור איך בכלל הגיע למשרה כזו חדל אישים שכזה.

  16. אלשיך הוא אדם ירוד ופרימיטיבי. עלוב נפש ועבד בנפשו הגיב:

    רבים רבים במערכות המדינה הם עבדים מהסוג הזה שפרימיטיביות ועליבות מאפיינת אותם.

  17. אלשיך צריך לשבת בכלא, בצינוק.
    לצערי כל מעלליו לא נחקרו, כי יתכן וצינוק זה מעט מידי.
    שם יהיה עצמאי, ואף אחד לא יפריע לו ולעצמאותו המחשבתית.

  18. במדינה בה רשויות המשפט, קרי בית המשפט העליון, על נסמכיו, מושחת
    אנשים כמו אלשיך, מנדלבליט, ניצן ושכמותם יכולים להתקיים ולהתרבות ללא חשש.
    זו רשימה חלקית, שאף אחד לא יעלב.

  19. מסתבר שכמו עם הקוזה נוסטרה, כשחוצים את הקוים אין דרך חזרה. כשאלשייך נכנס לתפקידו תקשורת השמאל התגייסה במלוא עוזה להכנס בו וזה נעשה בארסיות, על בסיס יום יומי, תוך שטיפת מוח מתמדת נגדו ונגד המשטרה. מכיוון שמדובר בגוף עם לא מעט בעיות, לא היה קשה למצוא חומר למכביר כדי להפוך את זה לנושא המרכזי בחדשות והם לקחו את המשימה וביצעו אותה ביעילות מדהימה. איך אני יודעת? כשפרוייקט כזה מתקיים, תמצאו תמיד את קוראי הארץ מדקלמים את אותן שורות, ובתקופה הזאת הם כולם לא הפסיקו לדבר על שחיתות המשטרה בדיוק כמו שלפני כן הם דיברו על מתיישבי חברון ואחר כך על ליברמן. מכיוון שאלשייך הגיע מהשב"כ, אנחנו לא יודעים איזה מידע נוסף היה להם עליו ואילו איומים גלויים וסמויים הוא קיבל. בכל אופן הלחץ עבד.
    ברגע שאלשייך הבין מה קורה, הוא עשה לכאורה שלושה דברים. הראשון היה כנראה לאפשר לפרקליטים המלווים לנהל את החקירות נגד נתניהו (ככל הנראה תוך שכנוע עצמי ששום דבר מושחת מתרחש שם). במקביל, הוא הוא הפסיק להלחם בהדלפות שהיו אחד מפרוייקטי הדגל שלו כשהוא נכנס לתפקידו. השלישי היה לצאת בגלוי נגד נתניהו. הלחץ הוסר באופן מיידי!
    אלשייך כמובן לא יודה לעולם שהוא הופל על הברכיים והוזחל על ידי השמאל אז הוא חייב להמשיך להצדיק את עצמו וכדי לעזור למצפון, תמיד ישארו הסיגרים וגלידות הפיסטוק כדי להזכיר לו ולכולם איזה "חזירים" באמת הם משפחת נתניהו ולמה מגיע להם לשבת בכלא גם אם כל שאר האשמות לא הוכחו מעולם. לי הוא די מזכיר "גיבורים" אחרים של התקשורת כמו אהוד ברק ואהוד אולמרט שכל אחד מהם מצווה לחתוך את ליטרת הבשר של נתניהו בכל ראיון על בסיס קבוע, כנראה מאותן סיבות בדיוק.

  20. אלשיך לא רק נראה כמו סרסור, הוא גם נהג ונוהג כמו סרסורון. אין צורך להכביר מילים: אם שלטון החוק
    ונציגיו (אביחי מנדלבליט, בג"ץ, פרקליטות) לא היו מועלים בתפקידם מבוקר עד ערב, האיש היה מגורש
    מהמישטרה, אבל וחפוי ראש וללא פנסיה מטורפת שממשיכה לשמן את מוחו המעוות…