הזוג המוזר: אלדד יניב ואהוד ברק מדגימים שפל חדש בציניות פוליטית

לאחר שהגדיר בעבר את ברק כ"מושחת ציבורית" ו"אדם מקולקל שגרם חורבן", כעת חובר אליו יניב פעם נוספת בניסיון לכבוש את ראשות הממשלה

מלך התחמנות הפוליטית. אלדד יניב ואהוד ברק | צילום מסך

בשעות הבוקר של יום ראשון השבוע, התבשרנו על אחד האירועים המבישים שנראו בפוליטיקה הישראלית בשנים האחרונות.

אלדד יניב, מי שבמשך זמן רב התעטף באצטלת "לוחם השחיתות", פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה בה הוא יושב לצד אהוד ברק, והודיע על שיתוף הפעולה הפוליטי ביניהם. לכאורה עוד חבירה בין פוליטיקאים לקראת הבחירות, אך חוסר הבושה של אלדד יניב, שעבד בעבר עם אהוד ברק והעיד כי היה שותף בכיר לתרבות חמורה של שחיתות בסביבתו, מדהים במיוחד במקרה הזה. הוא מתחזק עוד יותר כאשר בוחנים את התבטאויותיו של יניב מהשנים האחרונות בהן טען כי יצא מאז לדרך חדשה ונקייה.

כך למשל, בראיון-ניקיון ל'גלובס' מינואר 2011 סיפר יניב דברים חמורים על התקופה בה עבד עבור ברק, אותו הגדיר כ" איש מקולקל" שכהונתו כראש ממשלה "גרמה חורבן ונזקים גדולים למדינה", וסיפר על אכזבתו הרבה מן האיש "שאינו מתאים לחיים ציבוריים".

בראיון-ניקיון אחר ב'הארץ' ב-2012  סיפר יניב על "תעלולים נבזיים" שביצע עבור ברק, כמו למשל השליחות שעשה בשמו למרטין שלאף בשנת 2007.  הנסיעה נסבה סביב תרומה של חצי מיליון דולר שהעניק שלאף לברק בבחירות 1999 למקרה של סיבוב שני, ולא הושבו לו מעולם. פרשה זו הייתה יכולה למנוע את מינוי ברק לשר ביטחון בממשלת אולמרט שמונה שנים מאוחר יותר, אך היא נפתרה באופן מסתורי לאחר שליחותו של יניב בווינה. עוד סיפר בהרחבה יניב באותו ראיון על ניסיונות להשחרת שמם של יריבים פוליטיים כדי להסיט את החשדות נגד ברק בפרשת העמותות, וניהול קמפיין נגד אחרים בשירות ברק במהלך ההתמודדות על ראשות מפלגת העבודה.

אך יניב לא עצר בכך. במסגרת מסע ההלקאה העצמית הפומבי המשיך היועץ לשעבר לספק פרטים מפוקפקים מעברו של ברק, בין השאר על אירוע בו ראש הממשלה שקל במהלך האינתיפאדה השנייה לחסל את רב המחבלים מרואן ברגותי רק בשל מצבו המתדרדר בסקרים. בראיון אחר מ-2014, הגדיר יניב את אהוד ברק "איש מושחת ציבורית".

בכל ראיון כזה הדגיש יניב עד כמה הוא מבקש לכפר על חטאי העבר והודה: "במסלול שבו הלכתי ומה שעשיתי – יום יבוא ויכניסו אנשים כאלה לבית סוהר…רק שער בנפשך לאן הייתי מגיע אם ברק היה נהפך לבן אדם הכי חזק במדינה". כעת, לאחר שיניב שיווק פעמים את ברק ה"מקולקל" שגרם לדבריו חורבן ונזקים גדולים למדינה, הוא ינסה למכור אותו גם בפעם השלישית.

תחמנות פוליטית

והנה הדבר המדהים: אלדד יניב, מי ששיווק את עצמו כאדם שהגיע מלב המאפליה של השחיתות הפוליטית ויצא משם למסע צלב זועם נגד השקרים ומעשי הנוכלות כשהוא נולד מחדש כפעיל למען הציבור, חבר אתמול אל מי שהיה, על פי דבריו של יניב עצמו, הדמות המרכזית בגוב הריקבון ממנו הגיע.

מאז שנפרדו דרכיהם של יניב וברק לפני מספר שנים נוספו לשמו של האחרון עוד מספר פרשות, כמו למשל מיליוני שקלים שקיבל מקרן וקסנר עבור "מחקר",  אך גם אלו לא הפריעו ליניב "לעשות תיקון גדול" ולמסור את הקרדיט הציבורי שצבר דווקא למי שמסמל יותר מכל את העולם הפוליטי בו הושחתה נפשו, לדבריו.

אלדד יניב כמובן ידחה על הסף את הטענה לפיה מכר את נשמתו כדי לנצל הזדמנות להגיע לכנסת, לאחר שבשנים האחרונות נכשל פעמיים בהקמת מפלגות חדשות ובפריימריז במפלגת העבודה, והוביל מחאה מזויפת. הוא יטען שהוא עושה זאת בשם המטרה הנעלית של הפלת נתניהו והצלת ישראל (מפלטו האחרון של כל נבל בימינו), כפי שרמז בעצמו בטור שפרסם ב'הארץ' לפני עשרה ימים.

באותו טקסט מוזר שנפתח כרגיל בנבואת זעם אפוקליפטית על עתיד ישראל תחת שלטון הימין, ציין יניב את האנשים שצריכים לדעתו להתכנס יחד למשימת הצלת המולדת. יניב מונה מספר שמות, אך לגבי שם אחד הוא מרחיב במיוחד כמי שמסמל את עומק הייאוש של מחנה השמאל, במה שנקרא היום כהקדמה והצדקה לחבירתו המחודשת לברק:

אהוד ברק הוא אדם כזה. אולי האדם היחיד שעדיין בחיים שנתניהו מפחד ממנו הכי מכולם…וכן, האדם היחיד שעשה את כל הטעויות האפשריות בלי שנותרה לו עוד אחת במחסנית, ושאכזב כל כך הרבה פעמים. ולמה שנאמין לו שוב? אולי כי אין ברירה אחרת, אולי כי הוא אדם שנמצא בפרק האחרון בחייו, וכל מה שנותר לו זו הזדמנות אחרונה לעצב מחדש את מורשתו ולהיחקק בהיסטוריה כמציל ישראל. ואולי גם וגם, ואולי נתאכזב שוב. אבל אין לנו כבר מה להפסיד"

האם אלדד יניב השקיע במאמר מנופח מקשקושי התעמולה שלו רק כדי להכשיר את הקרקע להפניית הגב ל"מאבק בשחיתות" אותו הוביל בעוז בשנים האחרונות? האם חבירה לראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל זו "הפוליטיקה החדשה" שהבטיח לנו? נראה שהתשובות לשאלות אלו מציירות שורה תחתונה ברורה, לפיה מתחת לכל גלגוליו של יניב מסתתרת מהות אחת: תחמנות פוליטית.

הוי, צר לי עליך רחמים כלנתר, שעל שמך נולד מושג ה"כלנתריזם" המבטא את שאט הנפש מהסחר-מכר בפוליטיקה. מחוסר ברירה אני נאלץ להדיח אותך, ולהכתיר את אלדד יניב כמי שכבש בהליכה את פסגת הציניות והמניפולציה הפוליטית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

28 תגובות למאמר

  1. ברק & יניב - חוד החנית של האינקוויזיציה הפוסט-מודרנית הגיב:

    זוהי צורת הלחימה של השמאל: שקרים, שטיפת מוח, הפצת שנאה, רצח אופי, הסתה, וניסיון להפחיד אנשים להביע בפומבי את עמדותיהם – כמו בימי האינקוויזיציה. הם עדיין לא שורפים אנשים פיזית אבל איפה שיש להם כוח הם משתמשים ברשויות המדינה כמו המשטרה ובתי המשפט כדי לרדוף אנשים ולמנוע מהם להשפיע בזירה הפוליטית והציבורית. השמאל נזהר שלא להיתפס בשימוש באלימות פיזית לשם הפלת שלטון שנבחר באופן דמוקרטי. לכן הוא ייפה את כוחו של אלדד יניב לעשות את העבודה השחורה: יניב מכנה את נתניהו "בוגד" ומנהל ההפגנות של יניב מציג את נתניהו במדי גבלס הנאצי. הם רק נותנים לנו רמז עבה איך הציבור צריך "לטפל" בנתניהו הזה…

    1. יזמו הגשת תלונות סרק במשטרה נגד יריבים על-מנת להשחיר את שמם. ועד שתתברר האמת, הנזק כבר נעשה.

    2. המשטר הקומוניסטי מחוסר יכולת להתמודד התמודדות רעיונית רצינית, נהג להאשים את יריביו האידיאולוגיים בפשיזם ו/או בבגידה.
      מורשתו המבישה נשתמרה בשמאל הישראלי. עוד מימי המאבק על עמדת המנהיגות בקונגרס היהודי כבר אז הודבקה לרוויזיוניסטים ולמנהיגיהם התווית של פשיסטים ונאצים. ולא שזה פסק בימי בן גוריון.
      בהמשך לשיטה זו כרמי גילון איש אליטות השמאל שלח את סוכנו שמפניה להפגנות הימין נגד מדיניות רבין להניף תמונת רבין במדי אס.אס. זו הייתה רמת השיח של שולמית אלוני של יוסי שריד, של זהבה גלאון. כבר ראינו את תמונת נתניהו במדי אס.אס. וכך גם את איילת שקד ואת הפוטומונטז' שבו נתניהו מחליף את גרינג במשפטי נירנברג. לא פחות.
      זה נמשך ע"י אלדד יניב ואנשיו.
      טוקבטיסטים ב"הארץ" הביעו הערצה ותמיכה בהפגנות האלימות של בני העדה האתיופית ומייחלים להפגנות פוליטיות דומות נגד הליכוד והעומד בראשה בכל חלקי הארץ …
      ומעל לכול, השימוש ברטוריקה אפוקליפטית: מצב חירום, המדינה מתפרקת, חייבים להציל את המדינה.
      וברור לכם שזה לא מפלגת העבודה שמתפרקת, ולא שמר"צ, אבוי, בפני סכנה להימחק מן המפה הפוליטית כי אין מי שיצביע לרעיונותיה ההזויים, אלא המדינה היא שמתפרקת…
      רגע… מי היה זה שאמר "המדינה זה אני!" ??
      אההה… לואי ה-14…

  2. אלדד יניב ואוהד ברח זה אותו סוג של בני אדם שפג תוקף עורך דין שאין לו עבודה וברח עם קנביס מסטול ועכשיו יצר הנקמנות של הנכדה של רבין ז"ל ופרופסורית מרוקאית שהתאכנזה כמו בימי הביניים היא חוץ מלצרוח אין בא כלום כך שזו מפלגה של פג תוקף

    1. יניב נכון כולם עושים פיפי בבריכה ,אבל לא מהמקפצה חחחחח, אין גבול להזיות במדינה שלנו לא משעמם

    1. מרוב סטלה אני מקווה שאת הגולן הלא נכון, למה המדינה יכולה לשרוד בלי יאיר גולן.

    1. יניב נכון כולם עושים פיפי בבריכה ,אבל לא מהמקפצה חחחחח, אין גבול להזיות במדינה שלנו לא משעמם

  3. סיכום של מצבנו הפוליטי :
    ה0מאל מושחת,מטורלל,בוגדני וחלש.
    הימין אימפוטנטי, חסר משילות,חסר אונים וחסר תקוה.
    שאלוהים יעזור לנו…

  4. השמאל רגיל לעשות הכל מהמקפצה וללא בושה
    אם יכתב ספר בנושא הוא יהיה מרובה כרכים.

  5. השאלה היא איך יגיב אלדד יניב כשנתניהו יזמין את ברק להצטרף כשר ביטחון לממשלתו וברק יסכים.

    1. אין בעיה. נתניהו יציע לאלדד יניב להיות שר המשפטים בממשלתו ואז כולם יהיו מרוצים (חוץ מהקיצוניים בימין שמנסים לקעקע את מוסדות הדמוקרטיה בישראל).

  6. אלדד יניב אף פעם לא היה איזה מגדלור מוסרי; גם ברק לא היה אף פעם איזה דוגמה לניקיון כפיים; אז את הקומבינה (חיבור…..) הזה לא צריך להפתיע אף אחד

  7. אלדד יניב הוא סמרטוט ריצפה פוליטי כולם דורכים עליו .משטינים עליו ובסוף זורקים אותו לפח .עד שהוא משתקם הוא שוב הופך את עצמו לסמרטוט ריצפה . אדם ללא חזון .ללא אמת .ללא תיקווה . -בושה וחרפה אלדד אתה זיקית צבועה

  8. לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב…
    זה שמר ברק נזקק לשרותיו של השרץ יניב, מראה עד כמה עלוב מצבו, פאתטי.

  9. מילא הזוג המוזר, מדובר בזוג המושחת – שבכל מדינה מתוקנת בעולם השניים הללו היו מושלכים לכלא – אלמלא בוז'י ואלדד שמרו על 'זכות' השתיקה בפרשת העמותות המושחתות – והיועמ"ש ערן שנדר ורות דוד מאותה האג'נדה – סגרו לו את התיק!

    הרי לגבי ברק מבקר המדינה קבע לגביו שקנה שלטון בכסף, וזה חסר תקדים, וכזכור גם בעמותות מושחתות, באלימות ובבריונים שגרמו למותו של פעיל הליכוד רחמים חברוני הי"ד – אני הייתי שם ולא שוכחת ולא סולחת!

    1. בעניין המכות והאלימות הברוטלית שהופעלו בבחירות 99 בהנחיתו הישירה של אהוד ברק:

      https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/755/593.html

      מי שהרג את רחמים חברוני במכות לא הועמד לדין, התקשורת לא דיווחה…

      כששמואל לוי בא למסור עדות במשטרה כעבור 8 ש' במשטרה סירבו לפתוח את התיק מחדש

  10. לדעתי הכותרת שגויה, זה לא זוג מוזר, מוזר להצביע להם. זה מה שמוזר.

  11. אלדד יניב חובר לאהוד ברק ?! על זה נאמר : הלך הזרזיר אצל העורב……

  12. דברת נחרצות אצל אופירה וברקו.כל מילה בסלע. מי שלא רואה זאת שיילך דחוף לאישפוז כפוי. אתה פשוט תותח.

  13. אולי מישהו יכול להסביר לי: איך זה שאלדד יניב לא יושב בכלא? איך זה שהמשטרה העלובה שלנו ביזבזה מיליונים על חקירת נתניהו בהאשמה הזויה של סיגרים וכתבות אוהדות, אבל את הפושע, על פי עדותו שלו עצמו, אלדד יניב היא לא נגעה? והפרקליטות? מה עוד אפשר לומר על המוסד המסואב הזה שכל עניניו הם יחסי ציבור בתשקורת הסמולנית המאוסה, איך הן שותקים ולא מעיזים לשאול את האלדד הזה שאלה אחת פשוטה אודות שרותיו הנלוזים לפולטיקאים נלוזים מהסמול, רק מהסמול?