"קרן שקשורה לממשלה זרה ולוקחת חלק במאבק אלים צריכה להדליק נורה אדומה"

קרן רוזה לוקסמבורג הגרמנית העבירה לארגון 'עומדים ביחד' כ-160 אלף ש"ח בשנתיים האחרונות. איתי ראובני ממכון NGO MONITOR: "נבחרי הציבור צריכים להתייחס לבעיה"

מי מלבה את האש? הפגנה השבוע בתל-אביב | צילום מסך

הקרן החדשה וקרן רוזה לוקסמבורג הגרמנית הם חלק מהתומכים בארגון 'עומדים ביחד', שהיה הרוח החיה מאחורי מחאת יוצאי אתיופיה שהתעוררה בעקבות מותו של סולומון טקה מירי שוטר בקריות. במהלך ההפגנות שנערכו בימי שלישי ורביעי השבוע נפצעו עשרות שוטרים, וצירים מרכזיים ברחבי הארץ נחסמו לשעות ארוכות. סרטונים שתיעדו את המחאה במקומות שונים הראו אלימות קשה מצד המפגינים, בין השאר באמצעות יידויי אבנים, שריפת רכבים ותקיפת אזרחים. עשרות מהמפגינים נעצרו על ידי המשטרה.

למרות התוצאות הקשות של המחאה והכעס הציבורי הרב שהתעורר בעקבות הפגנות האלימות הקשה, הן בארגון 'עומדים ביחד' והן בקרן החדשה הביעו תמיכה במחאה. כך למשל, בחשבון הטוויטר של הקרן נכתב כי "הקרן החדשה לישראל אכן עומדת לצד המפגינים", ובהמשך הוסיפו כי "אין אנו מצדיקים אלימות כלפי שוטרים או אזרחים", אך "אנו מבינים מהיכן היא מגיעה".

לקרן החדשה כמובן היסטוריה ארוכה של תמיכה במאבקים אזרחיים שונים, לרוב למען מטרות פוליטיות רדיקליות כמו תמיכה במסתננים, ישובים בלתי-חוקיים בנגב ושלל ארגוני שמאל קיצוני שונים, לחלקם קשרים לארגוני חרם וארגונים הקוראים לשינוי דמותה של מדינת ישראל.

במקרה של 'עומדים ביחד', הקרן החדשה סיפקה לארגון מעטפת כספית וליווי בהקמה, והעבירה לו בשנת 2017 סכום של 91,021 דולרים, ובשנת 2018 סכום נוסף של 102,528 דולר. "זה לא מסוג הארגונים שקמים ואז מתחילים לחפש כסף, הם מקבלים כסף כדי להיות מוקמים", אומר ל'מידה' איתי ראובני, ראש דסק ישראל במכון NGO MONITOR העוקב אחר פעילות ארגונים לא-ממשלתיים בישראל.

בניגוד לארגונים אחרים שקמים למען מטרה מסוימת או פועלים בתוך תחום מוגדר, 'עומדים ביחד' אינו פועל למען יעד מוגדר אלא מתעסק בעיקר ב"תיאום מאבקים". מדובר בחוג מצומצם של פעילים שחלקם חברים במספר ארגונים קיצוניים דומים, שיוצרים רשת של קשרים ומנסים להשתלב בכל אירוע או מחאה שמתפרצת.

כמו במקרה של מחאת יוצאי אתיופיה וכמו במאבקים אחרים בעבר, ברגע שקיים ואקום של מנהיגות בתנועת המחאה, ארגונים שכבר יש להם את התשתית ואת המשאבים פשוט נכנסים לעובי הקורה ומארגנים את כל מה שדרוש להפגנה תוך כמה שעות.

שיטות הפעולה של הקרן לקידום מטרותיה הפוליטיות כאמור מוכרות ושנויות במחלוקת בציבור הישראלי במשך שנים ארוכות, אך כאשר מתרחש אירוע כה חריג בעוצמת האלימות כפי שראינו השבוע, ניתן לצפות מארגון החברה האזרחית הגדול והמשפיע בישראל לקחת אחריות ולעצור את ההתפרעות, ללא קשר לאי-ההסכמה הרעיונית. במקום זאת, הקרן החדשה פרסמה הודעות תמיכה וקראה להגיע להפגנות.

היסטוריה של אלימות

באתר ‘עומדים ביחד’ נכתב כי התנועה נאבקת נגד “הקשר שבין הכיבוש של פלסטין לייאוש הכלכלי והחברתי בישראל ולהתקפות על הזכויות הדמוקרטיות של האזרחים הערבים-פלסטינים ומטרתה היא "להציב חלופה לשלטון הנוכחי ולהבאת שינוי מהותי בחברה הישראלית”. לפני מספר שבועות נערכו בחירות להנהגת הארגון בה חברים בין השאר חברי הכנסת לשעבר מוסי רז ממרצ ודב חנין מחד"ש, איש מרצ אבי דבוש, העיתונאית אבירמה גולן ופעיל השמאל אלון-לי גרין שהיה בעבר עוזרו הפרלמנטרי של דב חנין.

אחת ממייסדות הארגון היא ד”ר יעלה רענן ממכללת ספיר, לגביה דיווח גלעד צוויק כי השתתפה בהפגנת התמיכה בחמאס שנערכה בסכנין לפני כשנה, בזמן שיא התפרעות הטרור ברצועת עזה. במהלך ההפגנה קראה רענן “לשחרר את פלסטין” ואמרה לקהל המפגינים כי “כולנו שותפים בלמחוק את השלטון הפשיסטי בישראל”. חבר נוסף בארגון הוא שרון לוזון, שתועד בשנה שעברה תוקף בקללות קשות נשים מפעילות השכונות בדרום תל-אביב, והוא בעל היסטוריה עשירה של מקרי אלימות.

‘עומדים ביחד’ נטלו חלק בהפגנות בשלל הפגנות בשנתיים האחרונות, בין השאר בהפגנות נגד חוק הלאום, בהפגנות הנכים והנשים ובמחאה נגד יוקר המחיה. במהלך ההפגנות נגד היועץ המשפטי מנדלבליט בפתח-תקווה הארגון קרא לחבריו להגיע “להפגין בירושלים, חיפה ותל-אביב, ולהיאבק נגד הממשלה המושחתת, שכדי לשמור על השלטון והאינטרסים של אדוני הארץ, מוכנה להקריב את העתיד שלנו".

לקראת ההפגנה המתוכננת של יוצאי אתיופיה ביום שלישי השבוע, קראו ב'עומדים ביחד' לפעילים להצטרף להפגנות, ובציוץ שפרסמו בחשבון הטוויטר כתבו: " לזכרם של סלומון טקה ומוחמד עביד ורבים אחריהם – לא נפסיק להילחם על כבוד ושוויון". מוחמד עביד הוא תושב עיסאוויה שנפצע מירי שוטרים לאחר שהשתתף בהפרת סדר המונית בשבוע שעבר, ובהמשך נפטר מפצעיו.

עביד נעצר בעבר בגין כוונה לבצע פיגוע ירי, ולאחר מותו פרסם ארגון הטרור חמאס הודעה בה נאמר כי "דמו של השהיד מוחמד עביד, שנפל הלילה בירושלים הכבושה, הוא אשר יקבע את גורל העיר הקדושה. בהמשך פרסמו ב'עומדים ביחד' עוד מספר רב של ציוצים ופוסטים התומכים במחאת הקהילה האתיופית.

בתוך כך, ארגון 'בצלמו' פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד הארגון בחשד להמרדה. במכתב שנשלח ליועמ"ש מנדלבליט נטען כי "לא ייתכן שמי שעומד מאחורי כל הנזק בימים האחרונים לא ישלם על כך מחיר".

נורות אדומות

מקור זר נוסף שתומך בארגון 'עומדים ביחד' היא קרן רוזה לוקסמבורג המקושרת למפלגת השמאל הקיצוני הגרמנית 'די-לינקה'. בתיאור הנציגות הישראלית של הקרן נכתב: “החברה והפוליטיקה בישראל מושפעות כיום מהכיבוש המתמשך של השטחים הפלסטיניים ועמו הרחבת ההתנחלויות היהודיות בשטחים הכבושים, המנוגדים שניהם לאמנת ז’נבה; מדיניות כלכלית וחברתית ניאו-ליברלית, שתוצאתה היא התנוונות מדינת הרווחה; ותהליך מתמשך של דה-דמוקרטיזציה, המערער ערכי בסיס דמוקרטיים וזכויות אזרח וגורם להחרפת הניגודים הפנימיים, בייחוד בין הרוב היהודי ובין המיעוט הערבי-פלסטיני”.

בעבר מימנה הקרן פעילויות שמאל שונות בישראל כמו הנסיעה לרואנדה ואוגנדה של חברי הכנסת מיכל רוזין ומוסי רז כדי למנוע את גירוש המסתננים, תמכה כספית בארגון 'זוכרות' המקדם את "זכות השיבה" ובעוד שלל ארגוני ופעילי BDS וכנסים אנטי-ישראלים.

קרן רוזה לוקסמבורג העבירה לארגון 'עומדים ביחד' סכום של 74,190 ₪ בשנת 2017, ועוד 83,430 ש"ח בשנת 2018. הכספים הועברו למטרות "חיזוק הארגון", "תמיכה כללית" ו"ארגון כנסים ציבוריים".

לדברי איתי ראובני מ-NGO MONITOR, עצם העובדה שקרן הקשורה לממשלה זרה לוקחת חלק פעיל במאבק שהפך להיות אלים צריכה להדליק נורות אדומות: "השלטים, האוטובוסים, הארגון: כל זה עולה כסף. זאת בעיה שנבחרי הציבור צריכים להפנות אליה תשומת לב", הוא אומר ומסכם: "רק תחשוב מה היה קורה אם ארגון במימון ממשלת ישראל היה מלבה הפגנות אלימות בחו״ל".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

37 תגובות למאמר

  1. המדינה צריכה לתבוע את הקרן החדשה וגרורותיה, על כל הנזקים שנגרמו בעקבות ארגון ההפגנה על ידם, וכן כל אזרח שנגרם לו נזק כתוצאה מההפגנה שיתבע אותם.

  2. בדיוק.
    מה שצריך לעשות הוא להקים ארגונים דומים באורובה ולהתסיס את המקומיים.
    מבטיח לכם שתוך 5 דקות בערך, הקרן לישראל חלשה נסגרת, על כל ארגוני הטרור שלה.

    1. זאת מחלה שנקראת אנרכיה, ונעשית בשם הדמוקרטיה .

      לאפשר לכל מיני ארגונים ליצור פרובוקציות במדינה ריבונית ,
      ולומר שנשנה את אופיה של מדינת היהודים למדינת כל אזרחיה.

      יש לפעול מידה כנגד מידה !!!

  3. יופי. ומה ביבי עושה? כלום. מרשה להם, ברפיסות בטלנית מוחלטת, לבצע פעולות טרור נגד מאות אלפי אזרחים. מר כלכלה חזקה לביטחון הרשה להם להשמיד מליוני שעות פריון, בעודו מתחבא, עם שאר הממשלה. לפצוע ולהרוס, ולקחת, למעשה , שליטה על הרחוב, בעוד שוטריו צופים בלינץ מבוצע באזרחים ולא נוקפים אצבע (!!).

    1. השמאל קודם מביא את האסון ואז מצביע עליו ועל מי שמנסה להתמודד איתו ואומר שהוא נכשל. קודם מסנדל באופן עוקף-דמוקרטיה את מנהיגי הימין שנבחרו בבחירות דמוקרטיות (כולל פתיחת תיקים משפטיים מפוברקים נגדם) ואחר כך טוען שהם לא יודעים לשמור על הדמוקרטיה מפני עוקפי הדמוקרטיה.

  4. חברי הקרן עושים סיבוב על הגב של האתיופים, אכן מקומם. אבל האלימות לא בגללם, אלא הגיב:

    בגללינו. ככה זה כשמותר לנהל מסע הסתה נגד עדה שלמה, מיום הגיעה לכאן. ככה זה, כשילדים נאלצים לספוג הפגנות של הורים שלא רוצים אותם בבתי הספר. ככה זה, כשהמדינה מפרקת משפחות ושולחת רבים מילדי העדה לפנימיות. שבו תלמדו קצת על טבע האדם, במקום לז' את השכל על פוליטיקה.

    בקיצור, כמו חברי הקרן שמנסים לפזר דרך האתיופים, אג'נדה שמאלנית-קיצונית-מערבית-אסלמית בישראל, החברה הדתית בעיקר, מוציאה את חוסר היכולת שלה להסתדר עם האחר והעולם המודרני, על האתיופים. גזענות בוטה לא יכולה להביא לתוצאות יפות.

    1. "מסע הסתה נגד עדה שלמה"? המצב "בגללנו"? כמו לגבי "הכיבוש"? שקר וכזב. הציבור הישראלי הולך לקראת האוכלוסיה הזו מכל הלב, עד שהוא קולט את המנטליות של רבים מהם, שמתחת לחיצוניות השקטה והחביבה ושרואים אותה היטב היטב בימים האחרונים ושלא פוליטיקלי קורקט לומר בקול: אפס חשבון נפש, כולם אשמים והם בכלל לא, נערים מתפרעים שהם "ילדים". אלה מהם שלא משתלבים בחברה, לא משתלבים בגללם! ובסיוע כל אלה שמטשטשים זאת, כמו לאחרונה הרצי הלוי . בשירות הציבורי יש הפליה בקבלה לעבודה לטובתם, מעוגנת בחוק ועוד אינספור הטבות והליכה לקראתם ברמת המדינה. שמתם לב שלא פשוט למצוא מי מהם, שיגנה את האלימות של עצמם בצמתים? ושהתקשורת לא שואלת אותם שאלות קשות בנידון? אישה הרה הייתה בין קורבנות תקיפותיהם לאחרונה (בעיר רחובות) – היא אשמה בכך? הציבור ברובו לא קונה את השקרים האלה יותר. שייקחו קצת אחריות לשם שינוי. הם העדה היחידה שלא היה לה קל? על התימנים לא התנשאו? אבל האם ראית חבורות תימנים תוקפים אזרחים וחוסמים צומת כניסה לבית חולים (קפלן)? מה זה? ברבריות חסרת אחריות – זו התשובה הברורה. חשבון נפש הוא לא חלק מהחינוך המקורי שלהם.

    2. דווקא הילדים שלמדו בפנימיות יצאו בוגרים מוצלחים, שרתו בצבא ולמדו באוניברסיטאות. הילדים שנשארו אצל הוריהם שאיבדו עליהם שליטה, גדלו והיו יצורי פרא, לא ממושמעים, חצופים, ואלימים.

    3. זה שני דברים נפרדים: וכשחושבים שאי אפשר להפריד בינהם (כאילו העולם הוא שחור ולבן ויש טובים ורעים) אז נוצר הואקום לתוכו נופלים הפתיים מכאן שמוצאים את עצמם תומכי bds והקרן החדשה.
      יש גזענות מסוימת שצריך לטפל בה (אגב פחות מבכל העולם ה"נאור") יחד עם פער תרבויות, בעיות פנים של העדה ותפיסה שגויה של המציאות -בכל זה צריך ואפשר לטפל.
      אבל: קרנות זרות שמעודדות אלימות ומלחמות פנימיות כאן הן דבר מסוכן שצריך להילחם בו, אין מה להתלבט
      אלו אנשים שרוצים את רעתנו

    4. למשתמש אנונימי
      באמת ועולי מרוקו ובניהם לא התפרעו שאפו מכוניות ומוסדות ציבור במהומות ואדי סאליב ובהפגנות הפנתרים השחורים. ונוער הגבולות לא זורק ומתפרע באלימות שלא לדבר על האנרכיסטים מהשמאל

    5. אני עוקב אחרי העלייה הזו מימיה הראשונים בשנות ה 80 ועד היום, ולדעתי ההידרדרות התחילה בעיקר מעליית הפלשמורה.

      האפליה המתקנת לא עוזרת אלא להיפך. הצעירים מאמצים את הדמות של ה nigger למרות שאין שום קשר בין מה שקרה בארצות הברית לישראל.

      האתיופים שהגיעו בשנות השמונים היו אסירי תודה וגם ילדיהם ניהול להשתלב. הנוער שלהם היום נראה אחרת לגמרי וזה מוכר היטב לכל מי שגר בסביבות הסלאמס שלהם.

      אני חייב לומר שהשיתוף פעולה עם הערבים המם אותי ואני רואה פה פוטנציאל למלחמת אזרחים. לא פחות.

      כמי שעוקב זמן רב אחרי הכאוס בדרום אפריקה, אני מודאג מאוד.

    6. קיים הבדל בין יהודי אתיופיה לבין פלשמורה.
      הקייסים מהעדה האתיופית הזהירו בזמנו שמדובר בהעלאת אתיופים שאין להם כל קשר ליהודי אתיופיה. ממשלות ישראל נכנעו ללחצי ארגונים יהודיים מהאגף השמאלי בארה"ב שהיו פעילים מאוד במחנה העולים באדיס אבבה.
      זכור לי ששרי ממשלה שעסקו בעניין היו מכריזים בכל פעם מחדש ש"העלאת יהודי אתיופיה נסתיימה"- ואז התברר שלא כך הדבר. הפעילים באדיס אבבה דאגו בכל פעם שהמחנה התרוקן למלא אותו מחדש ב"מבקשי עליה" שם חילקו להם כיפות, טליתות ותפילין ולימדו אותם מנהגי תפילה שלא היו חלק מהמסורת המקורית של יהודי אתיופיה. הפעילים בשטח דאגו להזמין אנשי תקשורת וצלמים להפעלת הלחץ. התקשורת בארץ השתתפה ברצון במשחק הזה.
      בעקבות העלאת אתיופים שאינם יהודים הגיעו אלינו גם המסתננים האריתראים…
      מעניין שהמפגינים האתיופים הניפו ידיים משוכלות כסמל לעבדים שחורים שידיהם נקשרו… באותו הדפוס בדיוק כמו שעשו המשתתפים בהפגנת המסתננים ברובם אריתראים שאורגנה ע"י פעילי הקרן בתל אביב ב-2015. אז לראשונה הופעלה אלימות, כמה חלונות ראווה לאורך רחוב אבן גבירול נותצו, מכוניות ניזוקו …

    7. חן, מבחינתך מדובר באוכלוסיה שלא יכולה לחנך את ילדיה? אין לי מה להוסיף, כנראה פספסת משהו בחוויה הישראלית, והנסיון הרב שיש לנו עם הוצאת ילדים עולים מבתים ומשפחות – הספרדים והמזרחים סבלו מספיק מזה בעבר. בכלל, ברור בודאות שאינך בקיא/ה בנתונים על הפנימיות ומה הן עשו לילדים.

      באופן כללי, רציתי לשאול אם כשהיית קטן, עמדה קבוצת הורים סוערת מחוץ לבית הספר שלך, והפגינה בשביל שלא יתנו לך להכנס?
      יש לך מושג מה זה עושה לילד לכל החיים?

      בנוסף – כנס לתגובות בכתבות הרלוונטיות בynet : שם תוכל להיווכח עם מה אנשים אתיופים נאלצים לחיות בארץ: "בבונים", "תחזרו לעצים" ועוד ועוד.
      גם פה, באחת התגובות, שולחים אותם בחזרה למקום ממנו באו – האם איזושהי עדה נאלצה לשמוע כאלה דברים?
      איזה עוד עדה נאלצה להתמודד עם דברי הסתה ובלע, שאינם יהודים או מבית ישראל?

      לא המשטרה, לא הקרן ולא "זכויות" – האש נצתה בגלל כאב עמוק: זה מה שקורה כשאתה "אפס נכשל-לא יהודי-ותעוף לעצים באפריקה". אפשר לומר, שהקרן ידעה מה היא עושה: יש בסיס להטות את דעתם.

    8. למגיב 7 "שוב אני"
      האתיופים ממש לא היחידים כאן שסובלים מסטיגמות וכינויי גנאי.
      הנה מבחר קטן ממה שהודבק כאן לעולים עפ"י קבוצת המוצא:
      "רומני גנב", "יקה פוץ", "יאכנה פולנייה", "זונה רוסייה" "מרוקו סכין", "אנה כורדי", "איגן-מיגן" לעולה מהונגריה, והכינוי המגדף "בבונים" הודבק לכל מצביעי הליכוד "המזרחים" והתפשט לכלל מצביעיה בכלל עד עצם היום. רבים העדיפו לעברת את שמות המשפחה כדי "לברוח" מהסטיגמות (וככה אחד מוסיה תהילימזוגר הפך לדן בן אמוץ המהולל).
      עולים חדשים וגם ותיקים מרוסיה שחיים כאן עשרות שנים מתמודדים עם אמירה "תחזרו לרוסיה!"
      וכן, הילדים העולים במערכת החינוך סבלו נורא. מוכרים לי מקרי התאבדות של עולים.
      האתוס הבן גוריוני טיפח את הדימוי הנערץ של הצבר יליד הארץ מול זה של היהודי הגלותי השלילי. לניצולי השואה הודבק הכינוי המזעזע "סבונים"… וזאת בשעה שכמחצית מלוחמי צה"ל ומהטייסים בחיל האוויר היו ניצולי שואה…
      ממשלת בן גוריון אסרה מופעים ביידיש תוך דריסת החוק הקיים. באמצע מופע היו מתפרצים שוטרים ומפזרים את המופע ואת הקהל ששילם במיטב כספו תמורת הכרטיסים. למי עוד נעשה כדבר הזה? ילדי עולים מתימן נלקחו מהוריהם ונמסרו למשפחות "טובות"… כתבי יד עתיקים שעולי תימן הביאו ונתבקשו להפקיד לפני הטיסה פשוט נגנבו מהם…
      הסרט "לול" עסק לפני עשרות שנים אמנם בהומור, באופן המתנכר והלא מחמיא שבו קבוצות עולים וותיקות מקבלות את פני אלה שמקרוב באו. שלישיית "הגשש החיוור" עשו קריירה מהסטריאוטיפים מעליבים ככל שיהיו שהודבקו לכל אחד עפ"י המוצא.
      מכיר את הסדרה "בבה ליובה" עם טל פרידמן בחיקוי על אישה עולה מרוסיה המועסקת כקופאית? יש להניח שאם סדרה דומה הייתה נעשית על אישה אתיופית הם היו יוצאים להפגנות רחוב.
      בסופו של דבר כל קבוצת הגירה שמגיעה לארץ נאלצת להיאבק על מקומה בסולם החברתי. זה לוקח עשרות שנים והפגנות אלימות לא פותרות דבר.

  5. להעלות מדרגה עם חוקי מימון העמותות בישראל, צריך לעבור לפסי ענישה משפטיים מי שעושה פעילות עוינת נגד המדינה וגם מקבל כסף זר ישלם במאסר, ולא יעסוק בפעילות ציבורית לא בפוליטיקה הארצית או המקומית לפיכך!

    1. צדיק , איך אפשר" לעבור לפסי ענישה משפטיים " כאשר ה"שופטים" בעצמם עובדים עם האויב (עמותות אלק) המשחק מכור והשופט קנוי והחוק בזוי , ואין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים

  6. התאכזבתי מאתר מידה, שאמור לתמוך בצמצום הממסד השלטוני, לא כותבים על הקשר בין חוסר יעילות(תקינות) של הממסד השלטוני בביצוע משימותיו כולל המשטרה. למרות שאין לעובד הממסד אינטרס לשרת את האזרח ביעילות(תקינות), קימת בבתי המשפט חזקת תקינות הממסד כלומר בית המשפח מאמין לעובד הממסד חסר האינטרסים כביכול ולא לאזרח:
    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-97358-00.html
    https://www.mako.co.il/tv-ilana_dayan/2016-the-doctor/Article-0b0a0814354d151006.htm
    . ברור שעל רקע חזקה זו והשפעתה במקרים קודמים יוצאי אתיופיה לא מאמינים שיזכו לצדק לא במח"ש ולא בבתי המשפח. חזקת תקינות הממסד עוזרת לממסד לכסת"ח מחדלים וע"י פוגמת כך בתקינות השירות רשויות השלטון לאזרח.

    1. צודק בכל מילה, ואכן פרופסור מיכל טמיר טוענת שחזקת התקינות המנהלית, היא חזקה נורמטיבית ולא כזו שבעובדה, והיא ירושה מימי המנדט הבריטי ודינה להתבטל.

  7. יש לנו מדינה ללא עקרונות. לאף אחד לא אכפת מעבר לקצה האף. רק הכסא והמשכורת.
    כבר מזמן היו צריכים למגר את התופעה של עוכרי ישראל

  8. ממליץ להם לחזור לאתיופיה כולל כל החברים החדשים וחברי הקרנות המממנים. נראה אז את הגיבורים. מבחינתי האתיופים הם חוליגנים פורעי חוק שהמשטרה מתילסת אליהם בהתאם ובצדק.

  9. שים לב לכנפות הטליתות והכיפות של המפגינים – זו הפגנה של הימין!

  10. יש לאסור לגמרי כל חסימת כבישים. לא ייתכן שעורקי החיים החיוניים האלה לא יתפקדו בגלל טענות של גורם כזה או אחר.
    אותי האתיופים איבדו. האלימות הפרועה , אי גינויה על ידי ראשי העדה ואי לקיחת אחריות על גרימת כל כך הרבה צער לכל כך הרבה אנשים עוררה בי תחושת גועל.
    המעורבות של האנרכיסטים לסוגיהם דורשת יד סמכותית ותקיפה. יש לחשוף את פרצופם האמיתי לא רק במדיה שלנו אלא לפני הציבור הרחב. וגם תביעות משפטיות נגדם מאלה שנפגעו מחסינת הכבישים לא יזיקו.

  11. המדיה מלכלכת על עדה שלימה בעם ישראל. כל הזמן מראים 2 קטעים שמעט מפגינים תוקפים מכוניות, אין סוף פעמים כדי ללכלך על עדה שלימה שזה ממש לא היה הדרך שלהם. זעמם של צעירים בודדים לא מראה את פני עדה שלימה. העדה כן סובלים אפליה לא מוצדקת בארץ. היה מן הנכון לפתוח תיק מנגיסטו, ולהביא את האתפי יהוגים שנותרו באתיופיה לישראל.

    1. בתור עד ראיה ו"שבוי" באחת מהתלקחויות האנרכיה הזאת, אני יכול לאמר שהיו דברים נוספים שלא פורסמו כמו למשל במחלף פולג. שריפה מכונית והפיכת ניידת, הצתת צמיגים ו"עוצר" של מחלף מרכזי וכביש החוף שמתחתיו למשך 10 שעות, רעולי פנים שהולכים כמו ענתרים בין הרכבים…. – ואין פוצה פה, ואין שוטר, מוסדות המדינה הפקירו אזרחים לגחמות של פראי אדם. ואני מקווה שלפחות על זה נתניהו ישלם

    2. אתה מעדיף את יריבי נתניהו, אדריכלי הסכם אוסלו – טבח היהודים הגדול ביותר מאז השואה?

    3. מסכימה איתך לגמרי. על קומץ מופרע, אולי על סמים, כנראה מדורדר עם מסרים "סוציאליסטים" (מהכתבה השניה בנושא זה), "גמרו עדה שלמה". העובדה שהיתה כזאת תגובה, מקיר לקיר, רק מעידה על עוצמת הגזענות.

  12. הם רוצים להעביר את השילטון אל צאצאי חוטפי הילדים התימנים.

  13. הם מנכסים לעצמם כל מחאה אוטנטית. כולנו זוכרים עוד בימי מחאת האוהלים.בהתחלה היתה אוטנטית ואחרי שבוע השתלטות של הקרן להשמדה. והנה בחורה ג׳ינג׳ית

  14. המדינה השקיעה ומשקיעה טונות של משאבים בעדה כבר 30 שנה וזה בור ללא תחתית
    כולל פרויקטים ופעולות שהמשטרה עושה בתוכה ועם האוכלוסייה.
    למרות שנראית עדה שקטה ועדינה ראיתי במו עיני התפרצויות זעם עם מכות וקללות כנגד עובדי הקליטה ובינם לבין עצמם מיד כשהגיעו ארצה. יש המון בעיות בקרב העדה כולל אלפים שבכלל אינם יהודים ודגם משפחות אפריקאי אישה וילדים מכמה גברים כך שהסיום של העלאת העדה בכלל לא יהיה סיום. יש פערים ענקיים בין ארץ וחיי המוצא למציאות וכישורים מערביים ולא כולם יכולים לגשר על כך מרבית האוכלוסייה הבוגרת ילידת אתיופיה חסרת מיומנויות קרוא וכתוב שפה ומקצוע כלשהו.
    האירוע עצוב מאוד אבל הוציאו מסקנות והפכו את השוטר לרוצח בלי בדיקה ובלי נתונים.

  15. עד מתי נאפשר לכנופיה האנטישמית הארסית הזאת לפעול בתוכנו ולנסות להרוס את מדינת היהודים מבפנים. היכנסו לאתר שלהם, וראו שאין בו שמות של ראשי ופעילי קן הצרעות הרעיל הזה. ממה הם פוחדים, . מי שיודע – שיחשוף את שמותיהם .

  16. אותה הגברת עם המון שמות שונים.
    הם מדווחים על ההכנסות שלהם מכל הארגונים, או מעלימים מס?

  17. זה דבר חסר תקדים שעדה או נציגיה יעשו יד אחת עם שונאי ישראל ויבצעו מגה-פיגוע באזרחים שמממנים את אותה עדה!

    והדבר היותר מדהים שהמשטרה לא נקפה אצבע לשמור על בטחונם של מאות אלפי אזרחים! מה עובר עלינו???

    הציבור היהודי עובר תהליך איטי של דמונזציה ותת הערכה עצמית שמתבטא בחוסר תפקוד של המערכת החיסונית. נשמע מוכר? כן! זה סוג של איידס פסיכולוגי. הרי מספיק שמאות נהגים היו יוצאים מהרכבים שלהם ומסלקים את הפורעים. הרי הפקק שנוצר תקע לכל הפחות אלפי גברים.

    אנחנו לא מבינים מה קורה איתנו. זה תהליך מאד מסוכן שאנחנו לא חשים אותו כלל. ממש ללכת כמו צאן לטבח. מה יקרה אם בערים שלנו יתחילו לשוטט חבורות שמורכבות מנערים ערבים, אתיופים ומסתננים? כל עימות איתם יגרור קריאות גוועאלד של גזענות.

    אני מקווה מאד שהציבור יתארגן. כי על הפוליטיקאים והמשטרה אי אפשר לסמןך

  18. מדינת סמרטוטים לא מסוגלת למשול ולהשליט את כוחה למרות שיש לה את כל האמצעים,צריכה ללכת הביתה.מדינה שלא תומכת בשוטריה ובחייליה ומשסה בהם את הפרקליטות הצבאית,אין לה מרחב מחיה.

  19. "נוכחות מתורגמן בדיונים על הרחקת תלמידים אתיופים" (כי הם מופרעים!) הגיב:

    מתוך אתר "זכותי" בעמוד של זכויות יוצאי אתיופיה בארץ (כולל מסתננים?)
    זו רשימה חלקית. עיינו באתר בשביל לראות איך המדינה מכניסה את היד לכיס שלכם ומעבירה לכיס שלהם. ממש מסכנים, כמו החלוצים שמתו ממלריה ביבוש ביצות, נכון?

    חינוך – ילדים ונוער
    —————-
    תלמידים עולים ותושבים חוזרים
    איסור אפליה בחינוך
    סיוע לאמהות שהן עולות חדשות במימון מעונות יום ומשפחתונים
    תשלום אגרת חינוך (סל קליטה) לתלמידים יוצאי אתיופיה
    הוראת העברית כשפה שנייה והקצאת שעות לתלמידים עולים מאתיופיה
    הקלות בבגרות לעולים חדשים
    הקלות בבגרות לעולים ותיקים
    בחינת בגרות בשפת אם כשפה זרה
    .
    לימודים – בוגרים
    —————-
    סיוע לסטודנטים יוצאי אתיופיה
    מלגות קיום לסטודנטים יוצאי אתיופיה מטעם ארגון צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה
    תכנית יואל – יוצאי אתיופיה למצוינות באקדמיה
    "עתידים לתשתיות תחבורה" – תכנית צוערים למהנדסי תחבורה
    "סטארט אפ להצלחה" – ליווי סטודנטים יוצאי אתיופיה בבאר שבע
    התאמות בבחינת התיאוריה של משרד הרישוי
    מלגות מטעם קרן גרוס לחיילים משוחררים יוצאי אתיופיה
    .
    תרגום וגישור
    —————-
    נוכחות מתורגמן בדיונים על הרחקת תלמידים
    זכאות למתורגמן במסגרת בירור בקשה להיתר לפיטורים לפי חוק עבודת נשים
    קול לבריאות – תרגום טלפוני בטיפולים רפואיים ליוצאי אתיופיה
    מוקד התרגום הרפואי בבתי החולים הממשלתיים ולשכות משרד הבריאות
    התאמות בבחינת התיאוריה של משרד הרישוי
    גישור בנושא זכויות עובדי קבלן לבני העדה האתיופית
    שירותי גישור לתושבי לוד
    שירותי גישור לתושבי רחובות
    .
    הכשרה וקידום תעסוקה
    ———————
    תכנית תל"מ לשילוב צעירים יוצאי אתיופיה בתעסוקה
    תכנית שוברים להכשרה מקצועית
    תוכנית "למרחק" – הכוונה תעסוקתית ליוצאי אתיופיה
    אשת חיל
    יוזמים עסק – תכנית יזמות עסקית ליוצאי אתיופיה
    סדנאות להעצמה תעסוקתית ליוצאי אתיופיה
    תכניות הכשרה מטעם טק-קריירה
    תכנית מצויינות ומנהיגות לקידום אקדמאים יוצאי אתיופיה בתעסוקה
    מרכז הזדמנות – מעגל החיים והתעסוקה באר שבע
    סטארט אפ לקריירה – תכנית לתעסוקת צעירים יוצאי אתיופיה בבאר שבע
    סיוע לעולים ותושבים חוזרים במימון קורס הכשרה בסיסית ליישומי מחשב

  20. לדעתי כל מי שנתקע בדרכים כתוצאה מההפגנה צריך לתבוע את מארגני ההפגנה גם אני ניסיתי בדרך מפתח תקוה לראשון לציון כשבאתי לדבר איתם הרימו בקבוקים כדי להכות אותי מזלי שברחתי מהם בזמן אך יחד עם זאת הם צעקו רק אנחנו נפיל את השלטון ואת נתניהו אז הבנתי ששהפגנה היא פוליטית ורק בשביל זה אני מוכנה לתבוע אותם כי הם גרמו לי נזק עם העיכוב של שש שעות בדרכים

  21. פרשת כי תבוא
    (א) וְהָיָ֗ה אִם־שָׁמ֤וֹעַ תִּשְׁמַע֙ בְּקוֹל֙ יְקֹוָ֣ק אֱלֹהֶ֔יךָ לִשְׁמֹ֤ר לַעֲשׂוֹת֙ אֶת־כָּל־מִצְוֹתָ֔יו אֲשֶׁ֛ר אָנֹכִ֥י מְצַוְּךָ֖ הַיּ֑וֹם וּנְתָ֨נְךָ֜ יְקֹוָ֤ק אֱלֹהֶ֙יךָ֙ עֶלְי֔וֹן עַ֖ל כָּל־גּוֹיֵ֥י הָאָֽרֶץ:
    (ב) וּבָ֧אוּ עָלֶ֛יךָ כָּל־הַבְּרָכ֥וֹת הָאֵ֖לֶּה וְהִשִּׂיגֻ֑ךָ כִּ֣י תִשְׁמַ֔ע בְּק֖וֹל יְקֹוָ֥ק אֱלֹהֶֽיךָ:
    (ג) בָּר֥וּךְ אַתָּ֖ה בָּעִ֑יר וּבָר֥וּךְ אַתָּ֖ה בַּשָּׂדֶֽה ….
    (טו) וְהָיָ֗ה אִם־לֹ֤א תִשְׁמַע֙ בְּקוֹל֙ יְקֹוָ֣ק אֱלֹהֶ֔יךָ לִשְׁמֹ֤ר לַעֲשׂוֹת֙ אֶת־כָּל־מִצְוֹתָ֣יו וְחֻקֹּתָ֔יו אֲשֶׁ֛ר אָנֹכִ֥י מְצַוְּךָ֖ הַיּ֑וֹם וּבָ֧אוּ עָלֶ֛יךָ כָּל־הַקְּלָל֥וֹת הָאֵ֖לֶּה וְהִשִּׂיגֽוּךָ:פרשת כי תבוא
    (מג) הַגֵּר֙ אֲשֶׁ֣ר בְּקִרְבְּךָ֔ יַעֲלֶ֥ה עָלֶ֖יךָ מַ֣עְלָה מָּ֑עְלָה וְאַתָּ֥ה תֵרֵ֖ד מַ֥טָּה מָּֽטָּה:
    (טז) אָר֥וּר אַתָּ֖ה בָּעִ֑יר וְאָר֥וּר אַתָּ֖ה בַּשָּׂדֶֽה: …