למה 'תכנית המאה' מטריפה את השמאל הישראלי?

התגובות הפבלוביות בשמאל ובתקשורת לפרסום הצפוי של התכנית המדינית האמריקנית מוכיחות שוב חוסר יכולת להתעלות מעבר לפוליטיקה אישית וקטנונית

רה"מ נתניהו, הנשיא טראמפ וח"כ גנץ | הבית הלבן, חיים צח (לע"מ).

סוף שבוע סוער נוסף עבר על ישראל, ולא רק בגלל מזג האוויר החורפי. עיקר הסערה התרחש דווקא באולפני החדשות ובחדרי הישיבות, לאחר הדיווחים הנרחבים ביום חמישי על הפרסום הקרוב של 'תכנית המאה' האמריקנית, ועל ההזמנה שקיבלו ראש הממשלה נתניהו וח"כ גנץ להגיע לוושינגטון בשבוע הקרוב עבור הצגת התכנית.

גדודי הפרשנים והכתבים נכנסו במהירות לתרגולת המוכרת של נבואות זעם מופרכות בניסיון להסביר לנו מדוע ההתפתחויות שמסתמנות כחיוביות דווקא רעות לנו מאוד וכיצד נשלם כולנו מחיר כבד, וגדודי היועצים של 'כחול לבן' נכנסו לתרגולת המוכרת מצידם של התלבטויות וספינים, בניסיון לצמצם את הנזק התדמיתי הברור שנגרם לגנץ מהסיפור. בעת כתיבת שורות אלה, פרטי התכנית האמריקנית עדיין אינם ידועים לאיש מעבר לכמה הדלפות לא מבוססות. גם החלטתו של גנץ האם לנסוע לבית הלבן עדיין לא התקבלה בשל חששו לתרגיל פוליטי של נתניהו, אך ניתן כבר לזהות כמה מגמות בשיח הציבורי שחשוב להפריך.

טענה 1: למה עכשיו ולא אחרי הבחירות?

אחד הספינים המוכנים תמיד לשליפה בכל עת הוא השקר הישן והטוב על כך שאסור לקבל החלטות גורליות בתקופת מעבר בין מערכות בחירות, מתוך ההבנה שממשלה יוצאת עלולה לכבול את ידיה של הממשלה הבאה. זהו ספין צבוע במיוחד שמשום מה לא נשמע בעוצמה כזו כאשר ממשלת אולמרט למשל ניהלה שיחות עם הסורים ערב הבחירות ב-2009 או כאשר ממשלת ברק פתחה בשיחות טאבה עם הפלסטינים לפני בחירות 2001.

בנוגע ל'תכנית המאה' עצמה, הרי שכתיבתה הושלמה לפני חודשים ארוכים ופרסומה נדחה בשנה האחרונה לפחות פעמיים דווקא בשל מערכות הבחירות באפריל ובספטמבר. נראה שכעת הנשיא טראמפ מאס בדחיות ובכוונתו והחליט לפרסם אותה מסיבותיו שלו, וללא קשר למבוי הסתום הפוליטי בישראל. בני גנץ עצמו אמר בעבר כי הוא מתנגד לפרסום התכנית בעת הזו, אך רק לפני ארבעה ימים בעת סיור בבקעת הירדן הסביר כי שינה את דעתו והוא "מקווה שהנשיא טראמפ יקדים את פרסום התוכנית". כעת, אחרי שקיבל הזמנה אישית להגיע לוושינגטון, הוא שוב מתלבט ומשדר מסר מגומגם.

מעבר לכל התככים הפוליטיים והספינים, לאמריקנים נמאס כנראה לחכות וכעת הגיע תורה של ישראל להחליט. פרסום התכנית כעת ישים קץ לאי-הבהירות המתמשכת בסוגיה המדינית החשובה, יציב את הדברים כפי שהם על השולחן ויאפשר למצביעים לדעת בדיוק את עמדת המועמדים בעניין מבלי שיוכלו להמשיך להתחמק. ואולי דווקא מזה ב'כחול לבן' חוששים יותר מכל.

טענה 2: טראמפ מתערב בבחירות לטובת נתניהו

גם הספין הזה ניתן להפרכה בקלות. כפי שכבר ציינו בסעיף הקודם, נראה שהחלטת טראמפ על הפרסום נעשית מסיבות אמריקניות פנימיות שלא קשורות בהכרח לפוליטיקה בישראל והדחיות בפרסום מרמזות דווקא על הרצון ההפוך שלא להתערב בבחירות בישראל, אך כאמור גם לסבלנות של טראמפ לקראת סיום כהונתו הראשונה יש גבול. יתכן שנתניהו ייהנה מכך אבל אם התכנית היא אכן לטובת ישראל הרי גם מפלגת "ישראל מעל הכל" אמורה לתמוך בה, לא?

לא שמענו זעקות דומות על התערבות אמריקנית כאשר ביל קלינטון נחת כאן רגע לפני בחירות 96 כדי לחזק את שמעון פרס, והודה בעצמו לאחר מכן שניסה להתערב לטובתו ונגד נתניהו. לא שמענו גם קריאות נגד עמותות קש כמו 'קול אחד' או 'V15' שזכו למענקים נדיבים ממחלקת המדינה של קרי ואובמה עבור פעילותן ה"לא-מפלגתית" במערכות הבחירות האחרונות.

בנוסף, במשך שנים ארוכות פועלים בארץ ללא הפרעה שלל ארגוני שמאל אחרים הבוחשים ללא הפסק במערכת הפוליטית, מקדמים חרם על ישראל ומשחירים את שמה בעולם, מציפים את מערכת המשפט בעתירות ומנסים לתקוע מקלות בגלגלי צה"ל. חלק ניכר מן הפעילות הזו מתבצעת במימון ממשלות זרות, אך משום מה כל זה פחות הפריע לנביאי הזעם של סוף השבוע האחרון.

טענה 3: אסור לבצע צעדים חד-צדדיים

עוד טענה חביבה על רואי השחורות נוגעת לסכנה שבביצוע מהלכים חד-צדדיים ללא הסכמת הפלסטינים, שמצידם הקפידו במשך עשרות שנים לסרב לכל מהלך משותף. אך היכן הייתה טענת החד-צדדיות בנוגע למהלכים חד-צדדיים אחרים שביצעה ישראל בעבר? ובכן, מסתבר שהכל תלוי בעיני המתבונן.

הדוגמה המוכרת ביותר היא כמובן ההתנתקות מרצועת עזה והחרבת יישובי גוש קטיף, שבוצעה דווקא על ידי ממשלה ימנית לכאורה בראשות אריאל שרון. אותו שרון שבמשך שנים ארוכות הוצג בתקשורת כמחרחר מלחמה צמא דם ומסוכן, הפך לפתע ליקירה כאשר ביקש לקדם מהלך חד-צדדי מובהק ומופקר. זכורה במיוחד התבטאותו של הפרשן אמנון אברמוביץ', שכיום זועם על הכוונה לספח את בקעת הירדן אך ב-2005 הכריז כי “יש לשמור על שרון כמו על אתרוג, כי הוא היחידי שבאמת מסוגל לבצע את הדבר הזה…לדעתי צריך לשמור עליו לא רק מפני הדגלים הפוליטיים, אלא מפני דגלים משפטיים שניסו להלביש עליו”. בהמשך הוסיף תנאי לתמיכתו הזמנית בשרון ואמר: “האתרוגיות היא עד ספטמבר 2005 [עד לאחר ההתנתקות], אחר כך נשקול מחדש”.

גם הנסיגה מלבנון בשנת 2000, מהלך חד-צדדי שנוי במחלוקת שהוביל אהוד ברק, זכתה לשבחי הפרשנים שכיום מזדעזעים מן המחשבה על מהלך חד-צדדי שדווקא עשוי לסייע לישראל. אך לא מדובר כאן רק בצביעות הרגילה של התקשורת. אהוד ברק עצמו, שרטן השבוע על "הפקרות ביטחונית" בכוונה לסיפוח הבקעה, הכריז בעבר מספר פעמים כי על ישראל "לבצע מהלכים חד-צדדים בשטח" וניבא כי "יידרשו עוד צעדים חד-צדדים"; יו"ר העבודה עמיר פרץ שהזהיר ביום חמישי האחרון מפני צעדים חד צדדיים ש"יעמיקו את האיבה ויערערו את הביטחון", הצהיר בעבר בהיותו שר בממשלה כי "אם נצטרך, ננקוט במהלכים חד-צדדיים ולא נסכים לקיפאון מדיני"; אהוד אולמרט, שסיפר אתמול כי הוא "מודאג" מסיפוח הבקעה, דיבר רבות בעבר על הצורך ב"צעדים חד-צדדיים כולל בירושלים". ואיך אפשר לשכוח את תוכניתו של יאיר לפיד ל"הפרדות חד-צדדית", או את בני גנץ שכבר הוכיח כי כל עוד מדובר בנסיגה מסוכנת אין לו בעיה לקדם תכנית חד-צדדית.

טענה 4: סיפוח הבקעה יפגע במעמדה המדיני של ישראל

עוד טענה חלשה במיוחד אחרי שבוע בו התארחו בישראל עשרות מנהיגים מכל רחבי העולם, דווח על התקדמות משמעותית מול רוסיה לגבי שחרור נעמה יששכר ומצרים החלה לייבא גז טבעי ממאגר 'לוויתן'. אם הטענה הזו נשמעת לכם מוכרת, זה מכיוון שבמדובר באותן הפחדות בדיוק שנטחנו בתקשורת בטרם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן, או הכרזת מזכיר המדינה פומפאו על חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון. כל האירועים האלו התרחשו בסופו של דבר, ולמרות מטר הדמגוגיה נראה שהמזרח התיכון עדיין עומד על כנו.

יתרה מכך, טענת המעמד הבינלאומי מצחיקה עוד יותר כאשר ממשל אמריקני הוא זה שמוביל את המהלכים המדיניים ומזמין את מנהיגי ישראל לדון בכך בבית הלבן. במשך שמונה שנות ממשל אובמה העוין, הנשיא האמריקני זכה לסגידה בתקשורת שתקפה את נתניהו על כך שהתעמת עימו בנושא הגרעין האיראני הקריטי לביטחון ישראל, ובכך פגע ביחסים עם בת-בריתנו החשובה. כעת, כאשר הוא מבקש לשתף פעולה עם ממשל אוהד כדי לקדם החלטה שעשויה להיות היסטורית עבור ישראל, גם זה לא בסדר.

לפתע אין שום בעיה לפגוע ביחסים עם המעצמה החזקה בעולם, ובשמאל הישראלי תוקפים בשצף את בת-בריתנו החשובה. יאיר לפיד טען בעבר שהוא ישקם את היחסים עם האמריקנים בהם נתניהו פגע, אז מה זה אומר על גנץ וחבורתו כאשר הם שוקלים על פי הדיווחים (ובעידוד מקהלת התקשורת) שלא לנסוע לבית הלבן להצגת התוכנית? איך הם מעזים לפגוע ככה בברית העדינה עם ידידתנו הטובה ביותר, ועוד סביב נושא שנמצא בקונצנזוס כמו בקעת הירדן?

טענה 5: סיפוח הבקעה יפגע בסיכוי לשלום

במשך שנים קונן השמאל הישראלי על מצב הקפאון בתהליך המדיני, וחזר שוב ושוב על הצורך הדחוף להגיע להסכם שלום בטענה שרק כך נבטיח את עתידה של ישראל. אך למרבה הפלא, כעת כאשר ישנה הזדמנות לבצע מהלך מדיני משמעותי דווקא השמאל בישראל מתנגד לו בכל עוזו תוך שימוש בכל הטענות המופרכות שלעיל. אם היעד הנכסף של שלום באמת כה חשוב לאנשי השמאל, היה ניתן לפחות לצפות שיקשיבו לפרטי התכנית וישקלו אותם ברצינות, אבל שוב מתברר כי התגובות הפבלוביות נגד נתניהו חזקות יותר אפילו מחלום השלום.

דומה לכך הייתה גם תגובת ההלם והבלבול בשורות 'כחול לבן'. לאחר שבועות בהם חלקים במפלגה דיברו בחיוב על סיפוח הבקעה ולאחר שנים בהן תקף לפיד את נתניהו על כך שהוא "יושב בחיבוק ידיים" בכל הקשור לתהליך המדיני, מגיע נשיא ארה"ב בעצמו ומבקש לחשוף את תכנית השלום שלו במטרה לקדם פתרון לסכסוך. אך גנץ מסרב אפילו לשמוע מחשש שזה עשוי אולי לסייע במעט ליריבו הפוליטי, ומחשש שהמפלגות הערביות בהן תלוי סיכויו היחיד להקמת קואליציה יסירו ממנו את תמיכתם.

אלה הם כמובן שיקולים פוליטיים לגיטימיים מבחינת גנץ ויועציו, אך הם מעמידים שוב באור בעייתי את יכולת קבלת ההחלטות בצמרת 'כחול לבן' שמבקשת להנהיג את המדינה, ובוודאי מטילים אור מגוחך על הטפות קמפיין בסגנון "ישראל מעל הכל", והשנים הארוכות בהן אנשי "מחנה השלום" הטיפו לנו על "קפאון מדיני". נציין שוב כי פרטי התכנית במלואם עדיין אינם ידועים, אך התגובות ההיסטריות בשמאל ובתקשורת מוכיחות כבר כעת שבסופו של דבר הכל מתמצה אצלם לפוליטיקה אישית וקטנונית.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. מדויק!
    השמאל היום הוא מסוכן לא פחות מהאנטישמים או האיסלאמיסטים. גם אלו וגם אלו רוצים להשמיד את העם היהודי.

    בחירות מרץ יהיו בין היהודים לשמאלנים – אל תתבלבלו!!

    1. האופרציה של השמאל ממומנת במליונים ע״י מדינות שרק לפני 80 שנה שלחו אותנו למחנות השמדה. אנטישמיות של מאות שנים לא נעלמת רק בגלל שהם הפסידו את המלחמה. צריך לדבר על הכספים שמממנים את ההפגנות, את העתירות לבג”ץ, את ההגנה המשפטית של אלו שמתלוננים נגד נתניהו, את העמותות שמספקות סדנאות חינוך לצבא ולימודים בחו״ל לאנשים מסויימים מאוד עם דעות מגובשות בעד חלוקת הארץ ונגד כל פעילות נגד הטרור ומאיפה מגיע כל המידע המודיעיני על פעילות עיסקית של אנשי ימין בחו״ל…

  2. זו הייתה התגובה ההיסטרית והנילעגת בחדשות 12 של יום שישי בערב. חייב לציין שלא כך היה בערוץ 13 וגם בהארץ טרם מצאתי התנפלות על תוכנית טראמפ. הניתוח מדויק, ובשלב זה אבל המהלך הפוליטי הנכון הוא לכפות על אנשי כחול לבן לבטא את דעתם על התוכנית. בשלב ראשון נראה מה יקרה עם ה"נוסע לא נוסע".

    1. לדעתי נתניהו הודיע כי הזמנת גנץ היתה יוזמה שלו, כדי שגנץ יסרב להגיע.
      טראמפ צריך את גנץ, למקרה הסביר שנתניהו לא יהיה רוה"מ הבא

    2. לדעתי נתניהו הזמין את גנץ כדי שטראמפ יראה כמה מגומגם הוא ויבין שעם איש כזה לא ניתן לעשות עסקים ואולי יחליט להתערב(אחרי פרשת אודראינה לא בטוח שיש לטראמפ מה להפסיד בעיקר כשהישג במזרח התיכון יכול להיות גלגל ההצלה היחיד שלו, מה שמסביר למה הוא מעלה עכשיו אתהתוכנית).

  3. זה ביבי או טיבי,
    גם אם קוראים לו גנץ
    לכן
    על כל מצביעי הימין לקום להצביע, לא צריך לחשוב הרבה, לכל מפלגה ימנית שקיימת

    אחרת נקבל 'כחול-בל"ד'

  4. א.מישהוא יכול להסביר לי איזה ״צעדים חד צדדים״ יש כאן? הרי זו עסקה?!
    ב.זה לא עניין של ״פוליטיקה אישית וקטנונית״ זו פוליטיקה אובססיבית. אחד המאפיינים הבולטים של השמאל הפוליטי הוא חוסר פרגמטיות. השמאל סימן דדך ודורש ללכת בה לא משנה ההגיון, ההסטוריה, הנסיון, מבחן התוצאה או ההזדמנויות שמופיעות. זה נכון בתחום המדיני-ביטחוני(חייבים פיצול ל2 מדינות בצורה ספציפית מאוד), בנושא החברתי(סוציאליזם, ועדי עובדים וכו׳), בנושא מערכת היחסים בין רשויות השלטון(חייבים בג״ץ עצמאי אפילו על חשבון עקרון האיזונים והבלמים) ועוד…

    1. אלו צעדים חד צדדיים כי ההנחה היא שהפלסטינים יסרבו לעסקה (כמו שכבר אמרו) ולכן אם ישראל תספח שטחים בעקבות התוכנית זה חד צדדי.

  5. 100 אחוז

    אבל אתה טועה בסיבה

    הסיבה שהם מתנגדים למהלך היא לא שנאת נתניהו אלא הרצון לחלק את ארץ ישראל

    וההוכחה בכל מדינות ערב
    תמך השמאל בעם שיצא נגד הדיקטטור שלהם
    ממניעים דמוקרטיים
    חוץ מאיראן וירדן
    כי אם יפילו שם זה יהיה טוב לישראל

    ירדן יהפוך למה ש80 אחוז מתושביה -פלסטין
    ואיראן יפסיק לאיים על ישראל

    הלוואי שהסיבה היה טוב יותר
    כמו נאיביות ואי הבנה של המזרח התיכון

    אבל כמה שזה כואב
    כל הסימנים מראים שזה הסיפור

    1. והסיבה היא שהשמאל הישראלי נתמך ונדחף ע״י גורמים זרים. עמותות השמאל ממומנות ע״י גרמניה, האיחוד האירופי וגורמים בשמאל האמריקאי.

  6. אז… מה חדש?
    השמאל פשוט לא מסוגל לחשוב שמשהו יכול לקרות או להתקדם בלעדיו. ככה זה כשאתה חושב שהשמש זורחת לך מכל הנקבים ושאתה עמוד האש המאיר את הדרך לבני ישראל החשוכים.
    זה חלק מאותה תפיסה צרה בה השמאל תמיד דאג לאנשי שלומו כשהוא בשלטון ופעל בכל מאודו להרס הדמוקרטיה ברגע שהוא לא בשלטון.
    כי את השמאל לא מעניינת דמוקרטיה או מדינת ישראל, מענין אותו לשלוט בכל מחיר.

  7. נתניהו צריך את גנץ כדי שהימין העמוק לא יטרפד.
    זו מחשבה מדינית ולא עיסוק פוליטי קטנוני שעיקרו "רק לא ביבי"

  8. גם השמאל וגם הימין צבועים במידה שווה!!
    הכותבים הימניים שזעקו בעבר על ההתערבות של קלינטון בעד פרס,
    פתאום מזדעקים על השמאל שצועק ושתק אז.

    כל אותם כתבים שכתבו השכם והערב נגד אולמרט שניהל משא ומתן עם הסורים,
    מגבים את נתניהו שמנהל משא ומתן ערב הבחירות.

    אני לא אומר שהשמאל לא צבוע אבל גם אמיר לוי והימין צבועים באותה מידה.

    מי שהזדעק נגד השמאל, מאתרג את נתניהו.
    מי שהזדעק נגד נתניהו, שתק כשזה נגד לשמאל.

    אז איזה ערך יש לטענת הצביעות, אם היא קיימת בשני הצדדים?

  9. לא הבנתי מה ב"עסקת המאה" טוב בשביל ישראל.
    לפי הפרסומים השונים, בעסקת המאה נקבל את "הזכות" להכיל ריבונות על כך וכך אחוזים משטח סי וה"פלסטינים" יקבלו 50,000,000,000 דולר ועוד מיליון הטבות.
    לא הבנתי – ביבי יכל להכיל ריבונות כבר הרבה שנים בלי שה"פלסטינים" יקבלו שום דבר. מה ה"ביג דיל"?
    נניח כאשר טראמפ רק התחיל את הכהונה לפני 3 שנים, ביבי יכל להגיד שתם עידן אובאמה, שאין כזה דבר "פלסטינים", שכל הארץ בעצם שלנו ומכיל את הריבונות וסלמאת ובדיעבד האמריקאים ושאר העולם היו מסכימים לזה בשלב מסויים.
    למה בכלל צריך את ה"הסכמה" של ה"פלסטינים"?

    1. למה בכלל צריך את התגובה של יוני? כדי להזכיר לנו שרק-לא-ביבי הגיב:

      זה ברור, הרי כל ראש ממשלה אחר כבר מזמן היה כובש את כל המזרח התיכון כמו ג'ינגיס חאן, זורק פצצת אטום על עזה ומקריא מכל הטלפרומפטרים: "תם עידן אובאמה! אין כזה דבר פלסטינים! כל הארץ בעצם שלנו!"
      רק ביבי תוקע את כל המהלך הזה…

  10. בסוף גנץ החליט כן להיפגש עם טראמפ, ומיד כל אלה שאמרו שהוא לא צריך לנסוע, התהפכו כמו סטייק
    ואמרו שהוא התחמק מהתרגיל שביבי עשה לו.
    מישהו יכול להסביר לי מה "התרגיל" הגדול שביבי עשה לגנץ?

  11. לא מעניין אותי מה"פלסטינים" מעניין אותי מישראל, אוי ואבוי עם תקום פה מדינה שקרית על גבי שקרים, זה פשוט יריקה בפרצוף ליהודים שהם היחידים שהארץ שייכת אליהם היסטורית, אנחנו יכולים לראות את זה במחקרים ולא בנת"ך כמה ישראל קשורה ליהודים ולא לאחרים, בארכיולוגיה, במחקר של דנא של היהודים שמצא שכול משפחה יהודית הדודים מדור 5 או 4 מחוברים למשפחה יהודים אחרת, וזה מה שהופך את עם ישראל לשונה מכול העמים כולל המסורת, שלא השתנתה והשפה וההיסטוריה היא אותו היסטוריה והספרים הם אותו ספרים, נמאס לי לשמוע כבר את המילה "פלסטין" שהרומאים המציאו, מה גם שזה לא הגיוני שהערבים השתמשו בה משתי סיבות עקריות למרות שיש עוד סיבות, אחת אין "פ" בכלל בשפה הערבים, שתיים המילה "פלסטינה סוריה" באה בכלל מהשפה הלטינית, שזה עוד יותר מוזר ומה גם שהשם עצמו בעברית מפורש כפולשים, ואיך בדיוק למדו ומצאו את הפלישתים ומי הם היו? דרך מי? דרך עם ישראל, אף אחד כמעט ולא ידע עליהם, אפילו הרומאים באותה תקופה למדו עליהם דרך העם היהודים, ודרך אגב, לא רק שאין לערבים שום קשר לאדמות, ומה גם הם אומרים שהיו פה לפנינו, שזה שקר דרך אגב, היהודים עדיין נשארו פה בקבוצה קטנה אחרי הרומאים, הם עברו לגליל, לגבי מי חיו פה ראשונים בלי להכנס לתורה, אל כי התורה לא מבטחת אותך בפוליטיקה ובשיחות כאלה כי לא כולם מאמינים בזה, אז הנה האמת ההיסטורית, היהודים, בני אדום שהיה להם ממלכה מחוץ לישראל, אפריקאים וארופאים, כולם היו נוודים באזור הזה של המזרח התיכון, ולרובם קראו כנענים, ולא, הערבים לא היו הכנענים, היהודים, והאפריקאים ורובם כן היו כנענים, אבל מה, לכולם גם ליהודים לא היה כלום בישראל כולם היו נוודים, אבל בשנת 1300 לפני הספירה, וזה לא משנה איך, יש הוכחות שהעם היהודים התחיל לבנות ממלכה בישראל ואיך יודעים זאת? כי בשנת 1250 לפני הספירה הגיעו הפלישתים מהים האגאי והם היו יוונים ארופאים, וזה נבדק על ידי ארכיולוגיה והיסטוריונים שמצאו את זה כאמת על פי הוכחות, וראו שכמה דברים שאפילו רשומים בתורה תואמו לדברים שמצאו כיום והם הגיוניים, מה שאומר שהיהודים היו הראשונים להקים בית בישראל, ומה גם, הערבים שהגיעו בשנת 636 אחרי הספירה, לא יכולים להקשיר לעצמם שום דבר שבישראל, את כיפת הסלע הם בנו על חורבות בית המקדש היהודי, הם מתפללים לכיוון סעודיה בכלל, ובקוראן ירושלים לא מופיעה אפילו פעם אחת מה גם, שרשום שיהודים הם בעלי ארץ ישראל, וזה לא משנה מה יעשו, אין דבר כזה שמישהו יבעט בן אדם מהבית של אותו בן אדם בכוח, יגור בביתו של אותו בן אדם שהעיף, אחרי זה יעזוב ויבוא בן אדם אחר, הבן אדם הועף מביתו יחזור, וימצא את הבן אדם השני בביתו ויבקש ממנו לעזוב, הבן אדם שגר יגיד זה שלי לפני 1000 שנה ללא הוכחות, וזה שהועף מביתו מציג הוכחות היסטוריות, ארכיולוגיות, ודנא, ועכשיו יבוא הגורם השלישי, ויציע חלופה, למרות שאין לאדם שגר בביתו של זה שעף הוכחות, בוא נעשה חצי חצי בבית שלא שייך לאדם הזר הזה מקום, ואף אחד לא אמר דרך אגב גם לא זה שהועף מביתו, שהבן אדם הזר לא יוכל לגור ליד ביתו, אלא שכולם מתעלמים מזה שהועף מביתו, ובבית משפט יודעים שדבר כזה לא היה תופס, הגורם השלישי הוא BS ודבר כזה אסור בכול רמה שהיא, ומתוך זה מה לומדים, שזה לא מורלי לתפוס בית של מישהו שלא נימצא, כמו שלערבים אין זכות על ישראל רק בגלל ש75% מהיהודים גורשו ודגש על גורשו בארץ ישראל בידי הרומאים, מה שלמדנו פה זה, שאסור בשום פנים ואופן לתת להם מדינה או שטח, אחת כי זה לא שלהם, ושתיים כי זה פוגע בנו.

  12. ל"פלסטינים" אין שום אינטרס לשום תוכנית , מבחינת פשוטי העם , אסור להגיד אבל הכי טוב להם שלטון ישראלי וכל אחד מהם מוכן לתת הרבה מאוד בשביל אזרחות ישראלית, לכנופיה השלטת זה בכלל לא משתלם כי הם עלולים לאבד את שלטונם וסופם יהיה כסופם של קדפי , מוברק , אסד וסדם חוסיין , מלבד זאת שהם יצטיירו כפראיירים , לכן מהם אין מה לדאוג בכלל , צריך לדאוג מאנשים כמו גנץ ולפיד שעלולים לעשות מעשים מזיקים וחד צדדיים תמורת שוחד כל שהוא או כתוצאה מאיום כל שהוא כגון חשיפת קופת שרצים כזו או אחרת ואז הם עלולים לעשות שטות גדולה ולהפקיר את השטח ומיד יחוסלו אבו מאזן ושות' , ובמקומם יכנסו נציגי איראן וההמשך מוכר מעזה …

  13. התשובה היא מאוד פשוטה:

    מאז 1992 התקשורת חוזרת על מנטרה: חייבים לבצע ויתורים כאן ועכשיו כי מדובר בהזדמנות של תחזור.

    רק כתזכורת, פרס, רבין, ברק ואולמרט היו מוכנים למסור את כל השטח למעט אחוז בודד ולקבל בתמורה חתיכת נייר.

    ואוו, פשוט עסקה מדהימה.

    והנה לאחר שנות דור, לאחר שעברנו את קלינטון ובטח אובמה מגיע נשיא ארה"ב שמבין שהמציאות בשטח חזקה מכל דבר ומציע ליהודים עסקה של החלת החוק הישראלי על בקעת הירדן ברוחב של כ- 15ק"מ וכן על ההתישבות היהודית.

    אז בתשקורת הדוברת עברית במקום לקרוע קריעה ולשים שק ללגופם על מה שכמעט עוללו לישראל הם אינם מבינים מאיפה זה בא להם.

    ערב ערב הפרשנים חמורי הסבר מזהירים ומאימים והצבור היהודי מצביע ימינה שוב ושוב. והנה כל מה שהם טענו הוא עורבא פרח, לא מיני ולא מקצתי, כל שטענו לו שנות דור לא היה ולא נברא.

    ———————————

    המסקנה המתבקשת היא ניצול הזמן שטראמפ בבית הלבן והחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח, הישובים והערים העבריות ביו"ש ושטחים פתוחים.

    מלחמת חורמא בגזל השטחים הפתוחים ע"י הערבים – הרס של פחונים עד מבני קבע – כל מה שללא אישור הריסה מייד + קנס גבוה למי שבצע את הבניה.

    יש להבין כי הזמן משחק לטובתינו. הילודה הערבית פוחתת, רבים בעיקר הצעירים עוזבים.

    יש להכיל את החוק הישראלי ולתת למי שגר שם תושבות שלא מאפשרת הצבעה לכנסת.

    יש לוודא מתי הגיע מי שהגיע על מנת שלא נמצא את עצמינו עם 50,000 איש במקום 5,000איש שכנראה היו בשטח מראש.

    החזקנו מעמד 53 ממלחמת ששת הימים – אם נחזיק עוד 47 במצב הקיים יו"ש תהיה כמו הגליל דהיום – אזור יהודי עם נוכחות ערבית.

    בשנת 2067, אף אחד לא יגיד לנו מה לעשות כאשר ישראל תהיה מדינה בת 25,000,000 נפש עם 3M ערבים ביו"ש אל מול 4M יהודים.

    זה יקרה כי הילודה הערבית התייצבה על ~ 40K לידות בשנה אל מול 20K מהגרים ממנה. מה שנשאר בקושי מחזיק את האוכלוסיה הקיימת.

    העידן בו אישה ערבייה ביו"ש או בגליל ילדה 6-7-8 ילדים חלף.

    1M העולים מברה"מ בשנות ה-90 קנו לנו את הזמן הדרוש עד שהילודה הערבית התייצבה פחות או יותר על הילודה היהודית הן ביו"ש והן בגליל.

    1. בלי קשר לימין או שמאל, עובדה היא שכל מהלך להסדר גורם לגל טרור.

  14. הגדרת השמאל מבחינה מהותית תמיד הייתה "ההפך מהימין". אין כל הגדרה ישירה למונח 'שמאל', בפרט בארץ. דוגמה ראשונית ועיקרית היא הסיפור של התיישבות: אנשי השמאל היו הראשונים להקים ולבנות, אך מרגע שאנשי הימין נתנו כתף, הם החלו להתנגד לכל הרעיון.
    מבחינה זו אין כל חדש במאמר, אך גם דברי ידועים זקוקים לשינון כדי שהשקר לא יהפוך לאמת.

    כל הכבוד!

    1. דווקא יש, שמאל לא אוהבים את העוצמה הצבאית, הם לא מעריכים את ההיסטוריה של עצמם ולא אכפת להם מלאומיות, הם רוצים גבולות פתוחים, והם לא רוצים דת, פשוט וקל וגם הם רוצים כלכלה סוציאליסטית כי הם מאמינים שצריך לעשות את זה כקבוצות ולא כיחידים.

  15. אני חושב שהתכנית היא כישלון מוחץ, הקמת מדינה ערבית על אדמות יהודיות הם דבר כושל ולא נכון לעשות, לא מספיק שהתנחלו פה ערבים בזמן שהרומאים העיפו 75% מהיהודים שגרו פה, עכשיו שאנחנו החזרנו את האדמות שלנו אתם רוצים לעשות חצי חצי עם הערבים? על מה ולמה, אין להם שום זכות לקבל פה מדינה שיחזרו לאיפה שהם שייכים או שיגורו פה ויסתמו את הפה, ביבי תקע סכין בגב של היהודים כמו אובמה, וגם טראמם מצד אחד אמר היהודים צריכים להפסיק לוותר וכמו שהנוצרים אומרים בירת ישראל היא ירושליים ומי שהולך נגד היהודים הוא יקולל על ידי ישו נכון? אוקיי הוא הולך להקים להם בירה במזרח ירושלים, וגם הוא הולך נגד היהודים, ממש נוצרי נאה אהה, אני לא אוהב את העסקה הזאת, אסור בשום פנים ואופן להקים מדינה לפולשים, זה טמטום.