שוד הדמוקרטיה הגדול

תחת דגל "הצלת הדמוקרטיה", ב'כחול לבן' מבקשים לשנות את כללי המשחק ולפגוע ביכולת של חצי מהציבור לשחק במגרש הפוליטי

שינויים שספק אם אפשר יהיה לתקנם. יאיר לפיד ובני גנץ | צילום מסך

גילוי דעת מאת קואליציית ארגונים ציוניים: חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, פורום קפה שפירא וישראל 2030

***

חבורת 'כחול לבן', לה שליטה כמעט מלאה בתקשורת ובאקדמיה ובמערכת המשפט, מייצרת בימים אלו תהליכים שפוגעים בדמוקרטיה באופן קשה, שאת נזקיהם ספק אם ניתן יהיה לתקן בהמשך. האירוני, הטרגי והמכעיס הוא, שאת התכנית הזאת, שינוי של כללי המשחק, ופגיעה מכוונת ביכולתו של חצי מהציבור לבטא את דעתו במגרש הפוליטי מציגים לנו כ"הצלת הדמוקרטיה" בדרך לשם גם יהרסו שאריות הבלמים והאיזונים שנותרו בישראל בין רשויות.

'כחול לבן' נבחרה על סמך הבטחה מפורשת חוזרת ונשנית, שלא להישען על קולותיה של הרשימה המשותפת, שבעצמה נכפתה על הכנסת על ידי בג"צ, בניגוד לחוק. מפלגה קיצונית זו, שאינה מכירה בזכותנו להגדרה עצמית, שמה לה למטרה לבלום את תהליך הישראליזציה של ערביי ישראל על ידי החרפת המתחים בין המיעוט לרוב, במטרה לקעקע את "הקולוניאליזם הציוני". לו ידעו הבוחרים ש'כחול לבן' תפנה להישען על המשותפת, היו יחסי הגושים משתנים כליל. כמעט שליש מבוחריה, תשעה מנדטים שלמים, מתנגדים להישענות זו על קולותיה של מפלגה אנטישמית המבקשת לחסל את הציונות.

ואולם, על סמך הונאת בחירות זו מצד אחד, וקולות המשותפת מצד שני, מבקשת כעת 'כחול לבן' לנצל קוניונקטורה של רוב עשוי טלאים, כדי לחולל שינוי דרמטי בכללי המשחק. זה ניסיון להשתמש בכליה של הדמוקרטיה כנגד עצמה. הפרת חוקים, שבירת מוסכמות וכללים, שבירת מסורות של יחסי קואליציה-אופוזיציה חקיקה בנוסח ארדואן שמטרתה לפגוע ביכולתו של היריב להתמודד בבחירות, והונאה מובהקת, אלה האמצעים שכחול לבן מבקשת להשתמש בהם כדי לנטרל את דעתו של מחצית הציבור.

הפעולות הללו הן הרבה יותר מעוד תרגיל פוליטי מסריח. הן פוגעות במרקם הדמוקרטי של מדינת ישראל באורח אנוש, מרקם שנשען על הגינות וסולידריות ולא רק על החוק היבש. אלה הבאים לכבוש את השלטון מבקשים להחריב את הדמוקרטיה במסווה של הצלתה. כך זה אמור לעבוד:

התעקשות על החלפת יו"ר הכנסת

לפי חוק יסוד: הכנסת, בעקבות בחירות, יו"ר הכנסת יכול להמשיך לכהן בתפקידו עד להשבעת ממשלה חדשה (תיקון שעבר ב-2016 ברוב של 94 חברי כנסת). מעבר לכך, מיום הקמתה של כנסת ישראל ועד היום, מעולם לא מונה חבר כנסת מטעם האופוזיציה לתפקיד היו"ר. ההיגיון הוא שמי שמקים את הממשלה הוא זה שקיבל את אמון רוב חברי הכנסת ולכן יו"ר הכנסת יהיה גם מטעמו. המשמעות של כל זה היא שהכפייה לבחור יו"ר חדש כעת, היא למעשה התעלמות מהחוק ומכל כללי העבודה הנהוגים בכנסת.

נכון, יש לכחול לבן רוב של 61 חברי כנסת ולכאורה בידיהם היכולת לקבוע אחרת. אבל זכרו, 61 הממליצים של גנץ, המליצו עליו על מנת שינסה להקים ממשלה בראשותו. לא מדובר בהמלצה להקים "ממשלת צללים בכנסת". ואומנם, 'כחול לבן' אינה מנסה להקים ממשלה באמצעות חברי הכנסת הללו. היא מנסה להשתמש בהרכב המפלגות הזה (ושוב בקולותיהם של חברי הרשימה המשותפת והיבא יזבק! שחברי 'כחול לבן' הצביעו על פסילתה!) כדי לעשות מהלכים הרסניים בזמן שבו המנדט להקמת ממשלה נמצא בידי בני גנץ. זוהי השתלטות עוינת על מוסדות הכנסת וניסיון כוחני לשבש את דרכי עבודתה של הממשלה ולהופכה, בעל כורחה, לאופוזיציה בכנסת, במקום לעשות את הדבר המובן מאליו והוא להקים ממשלה. במילים אחרות, 'כחול לבן' לא מצליחה להקים ממשלה ובמקום זה מייצרת רשות מבצעת חדשה בתוך משכן הכנסת, במקום הכנסת, ובגיבוי של בג"צ.

התעקשות על הרכב הוועדות

ההתעקשות על מינוי יו"ר כנסת חדש אינה מקרית. המטרה הבאה היא הרכב הוועדה המסדרת שקובעת את הרכב וועדות הכנסת. גם כאן 'כחול לבן' מפרה את חוק הכנסת ואת כל ההבנות שהיו בעניין בכל שנות קיומה של הכנסת. על פי החוק הוועדה מורכבת על פי גודלן היחסי של הסיעות. לכל סיעה בת ארבעה חברים ומעלה ישנו נציג, והחלוקה היא על פי מפתח קבוע שעליו מחליטות הסיעות. כלומר, גודל הסיעה קובע את מספר נציגיה בוועדה ולא "הגוש" או איזשהו רוב קואליציוני.

נכון, מאליו כשיש לקואליציה תמיכה של יותר חברי כנסת אזי גם מספרם בוועדה גדול יותר באופן יחסי. אבל למשל, במקרה של 'כחול לבן' והליכוד, לליכוד יש יותר חברי כנסת ולכן סביר שדווקא לה יהיו יותר חברים בוועדה מול 'כחול לבן'. לפי הרכב הסיעות בכנסת הנוכחית מסתבר שעל-פי כל מפתח שייבחר תהיה כמות שווה בסופו של דבר בין נציגי חבורת גנץ ונציגי מחנה הימין. אבל ב'כחול לבן' לא היו מוכנים לקבל את העובדה הזאת והתעקשו שאופן הרכבת הוועדות (והוועדה המסדרת תחילה) ייקבע מחדש על פי הכללים שהם ימציאו כעת ועבור הכנסת הנוכחית. מדוע? כדי להשתלט באופן לא ראוי על האיזון שקיים בכנסת. ושוב, להפוך את הכנסת כולה לעומתית לממשלה ולטרפד כל ביטוי של כמעט מחצית מחברי הכנסת. ואכן, חברי 'כחול לבן' וגוש השמאל מינו את עצמם לראשות כל ועדות הכנסת, על פי חלוקה פנימית מטעם עצמם. דבר שלא היה כדוגמתו אי פעם בהיסטוריה של כנסת ישראל.

חקיקה אנטי-דמוקרטית

הוועדות ויושב ראש הכנסת מחליטים על גורלם של חוקים, קבלתם, וקצב קידומם. הם מחליטים האם לפטור אותם מחובת הנחה (של 45 יום, כשמדובר בהצעות חוק פרטיות, שאינן ממשלתיות וכדומה). המטרה האמיתית של 'כחול לבן' היא להעביר שורה של חוקים נגד יכולת מחנה הימין לבוא לידי ביטוי בבחירות הדמוקרטיות ומעל לכל להכפיף לחלוטין את הרשות המחוקקת והמבצעת לרשות השופטת.

בשורה של חוקי ארדואן או איראן, בכוונתה לקבוע כי אדם שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל לקבל את המנדט להקים ממשלה. וכדי לנעוץ את ההחלטה הזאת, שמשנה את חוק יסוד הממשלה מעכשיו לעכשיו, הם גם מתכוונים לשנות את שיטת הבחירות לכנסת. הצעתם תהיה לקיים בחירות ישירות לראשות הממשלה (הליך שבוטל עקב נזקיו בעבר) לאחר שייקבע בחוק שנתניהו אינו יכול להקים ממשלה. ובמילים אחרות, לשנות היבט משמעותי במשטרה של מדינת ישראל, כדי למנוע ממחנה הימין להעמיד בראשו את מי שהוא בחר בו באופן דמוקרטי.

כל זה חמור לאין שעור מבחינה פוליטית ומבטל בפועל את החלטת הבוחר. אבל מעבר לכך, התהליך הזה קובע בסופו דבר אחד, משמעותי והרסני: הרשות המבצעת הופכת כולה לבת חסות של בג"צ והיועמ"ש. ברגע שיוגש כתב אישום על ידי פקיד, כל מועמד לראשות ממשלה יצטרך לפרוש. ובמילים פשוטות, מה שראיתם שקרה או קורה לגבי מינוי מפכ"ל יהיה כאין וכאפס לגבי האפשרות לבחור ראש ממשלה שאינו מן המחנה שיש לו מדינה.

ואת כל זה, להזכירכם, הם עושים וייעשו מבלי להקים ממשלה, כי אין להם את "הרוב" להקים אותה, כפי שגנץ אומר. יש להם רוב מזדמן בכנסת שאינו זוכה לאמון ואינו מרכיב ממשלה. ואת הרוב הזה העשוי טלאים הם הפכו לדורסני והרסני ולמחולל שינויים שספק אם אפשר יהיה לתקנם בעתיד הנראה לעין.

שוד לאור ימי הקורונה

ולסיום, אם לא היה די בכל מה שתיארנו עד כה, את כל המעשים הללו עושים 'כחול לבן' וחבריה ל"קואליציה", ומרגישים צורך עז לעשות, דווקא עכשיו. בימי הקורונה. בימים שבהם הממשלה עובדת 24/7 כדי להציל את מדינת ישראל מן המגפה היוצרת לנגד עינינו משבר גלובלי שכמוהו לא ידענו מאז אמצע המאה העשרים. זה לא מקרי, דווקא בימים הללו, כשחברי הכנסת והשרים ממחנה הימין עסוקים בניהול המדינה, הם מוצאים לעצמם שעת כושר לבצע את התרגיל המסריח שלהם: גניבת הדמוקרטיה בזמן שהממשלה עסוקה בהצלת חיים.

***

על החתום:

חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

פורום קפה שפירא

ישראל 2030

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

75 תגובות למאמר

  1. ג'ורג' אורוול מתהפך בקברו ! כחול לבן גנבו לו את ספרו 1984. בשיחדש שלהם,"הגנה על הדמוקרטיה" זה מילות קוד לחיסול הדמוקרטיה.

    1. "ארץ ישראל היפה" – מדינת ישראל בתקופה שהשמאל הוביל בקלפי
      "ארץ ישראל הישנה והטובה" – מדינת ישראל בתקופת דיכוי המזרחיים
      "אמיץ" – מנהיג שמאל שאינו מפחד להביא עלינו עוד אלפי "קורבנות שלום"
      "אנשי רוח" – דברני "דמוקרטיה" שעפים על עצמם
      "גזענות" – זהירות של יהודים מפני רצחנות ערבית
      "דיכוי" – ניסיון לאכוף את החוק במגזר הערבי
      "ארדואניזציה" – מצב שבו הימין בשלטון
      "דשדוש מדיני" – שקט בטחוני
      "הסתה" – ביקורת שמשמיע איש ימין על השמאל
      "ביקורת לגיטימית" – הסתה של השמאל נגד הימין
      "שמאל" – מילת הסתה של הימין נגד הדמוקרטיה
      "מנהיגות" – התנהלות מופקרת של אנשי כחול לבן
      "מפלגת מרכז" – מפלגת שמאל לשאיבת קולות של אידיוטים שימושיים בימין
      "מגוון דעות" – פאנל טלוויזיוני המורכב מנציגי כחולבן, העבודה, מרצ וחד"ש
      "הציבור הנאור" – מצביעי השמאל
      "קורבנות השלום" – אלפי הישראלים שנרצחו בעקבות הסכמי אוסלו
      "שנוי במחלוקת" – חילוני ימני מאזור ת"א שאי אפשר להגדירו "מתנחל דתי קיצוני מסוכן"
      תמונת רבין במדי SS בידי סוכן שב"כ = הסתה לרצח מצד "הימין"
      תמונת נתניהו במדי SS = הבעת מחאה באופן אמנותי
      סיקור שלילי של נתניהו = ביקורת
      סיקור חיובי של נתניהו = שוחד

    2. שוד השקרים הגדול של מפלגת כחול לבן
      מפלגת כחול לבן שהצהירו
      "לא נלך עם המשותפת"
      ניפגש בבחירות הבאות…!
      בושה וחרפה!!

    3. כחול לבן התחילו בפוליטיקה נקיה ומסיימים השקרנים הגדולים בהיסטוריה ! מצטער שהצבעתי להם .מקווה שיהיו שוב בחירות ואוכל לתקן

    4. הטעות הבסיסית של נתניהו והליכוד מן ההתחלה היתה הקריאה לממשלת אחדות. זו קריאה של חולשה ושל פחד. חולשה מזמינה רמיסה. קריאה לפשרה קוראת להתעמרות. הטאליבן הפגינו כח בכך שהתעלמו מהאפשרות של ממשלת אחדות. ספק אם לא מאוחר מדי להחליט היום שאין שום עניין בממשלת אחדות רוצים רק ממשלת ימין.

    5. וזו היתה מלכתחילה התכנית של בג"צ, כשפסק בניגוד לחוק (צירוף מילים פרדוקסאלי שהתרגלנו לקיומו) שהרשימה המשותפת בעלת המצע הבלתי חוקי הינה שחקנית פוליטית לגיטימית. הכוונה שלהם מעלום לא היתה רק למשפטיזציה של כל המערכות, לא רק לשינויין, אלא להרס המרקם החברתי של מדינת היהודים וקיעקועה ככזו. מתישהו זה יחזור אליהם כבומרנג ומוטב דקה אחת קודם. כמו כל מי שפנה נגד עם ישראל, השאלה היא האם ניתן עוד לעשות את זה בדרכי שלום.

  2. מדוע בפעולותיהם של המתקראים כחול לבו, כל הזמן עולה במחשבותי שכאן יש נסיון לחזור על שיטת השינויים שעשו הנאצים בשם הדמוקרטיה בשנות השלושים בגרמניה.

    1. דרכו של גנץ מובילה להרס הדמוקרטיה. ראה להלן פסוק מההיסטוריה של עלית היטלר לשילטון בגרמניה:

      במינוי היטלר לראש הממשלה, מסרת את ארצנו הקדושה לאחד הדמגוגים הגדולים בכל הזמנים. אני מנבא לך שאיש רע זה יוביל את הרייך לתהום ויגרום לחורבן אומתנו. הדורות הבאים יקללו אותך בקברך על פעולתך זו", כתב אז גנרל אריך לודנדורף להינדנבורג. ואכן, בתוך מספר חודשים פירק היטלר את היסודות הדמוקרטיים והליברליים. תמה תקופת רפובליקת ויימאר, והחלה תקופת הרייך השלישי

    2. מתוך הפייסבוק של יהודה לביא:

      הכל לכאורה:

      נכון לעכשיו בחירות רביעיות זה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לעמנו המרוט מכל תככי הבוגדים, המאפיונרים, תאבי הבצע, סוטי המין והדיקטטור שחברו יחד ברשות השופטת, בפרקליטות, במשטרה ובשדה הפוליטיקה כדי לשדוד את העם היהודי מחירותו.

      כל עוד מתקיימות בחירות ללא הכרעה, נתניהו ממשיך להיות ראש ממשלה. עוד חודשיים וחצי ימלאו חמש שנים לכהונתו מאז הבחירות ההגונות האחרונות שנערכו בישראל, ב-2015, לפני עלילת הדם שהינדסו פושעי הפרקליטות, המשטרה וכנופיית שלטון החוק בבית המשפט העליון ולפני הזיופים הנרחבים בקלפיות ובוועדת הבחירות.

      שריפת הרייכסטאג ב-1933 היתה פשע שיזמו הסוציאליסטים הגרמנים (הדאצים) כדי להעליל עלילת דם על המפלגה הקומוניסטית כאילו חבריה אחראים לשריפה ובכך לגרום לה להפסיד קולות בבחירות שנערכו שישה ימים לאחר השריפה. אצלנו עלילת הדם נמתחה לא על פני שישה ימים, אלא על פני חמש שנים של כתישה שקרית יומיומית בערוצי שטיפת המוח הטלוויזיוניים, כשמשת״פים של הפושעים יושבים על תקן ״עיתונאים״ וממטירים רעל בדמות ״הדלפות״ מגמתיות מהאשמות מופרכות, מופרכות כמו הרעיון שהמפלגה הקומוניסטית תרצה לשרוף את הרייכסטאג.

      בשני המקרים התוצאה בקלפי לא היתה זו שקיוו לה הפושעים.

      אגב, יומיים לאחר שריפת הרייכסטאג חוקקו הדאצים חוק ״להגנה מפני אלימות הקומוניסטים״ שהיה למעשה חוק להפיכת גרמניה ל״מדינת משטרה״ שבה מותר לעצור אנשים ללא שום מגבלות, לענות אותם, לסחוט אותם באיומים ולאלץ אותם לשקר כדי ליצור משפטי ראווה ליריבים פוליטיים.

      נשמע מוכר, נכון? אין כמו לחיות את ההיסטוריה מחדש כדי ללמוד אותה טוב טוב.

      העניין הוא שאנחנו מוותרים על הפרקים הבאים, שבהם דיקטטורה של מופרעים אנטי יהודיים הופכת אותנו לטרף לשונאי ישראל. אני לא מדבר על מה שקרה אז. אני מדבר על מה שאלו שיושבים בבית המשפט העליון ועוזריהם מתכננים לנו. הרי אנחנו עוקבים אחרי החקיקה האנטי דתית בשנים האחרונות. אנחנו חוזים במו עינינו ברדיפות אחרי חרדים מצד המשטרה, ברדיפות אחרי דתיים לאומיים מצד הצבא, ובעיקר בפסיקות אנטי דתיות מצד בית המשפט העליון.

      הנסיון לכפות גיוס על אוכלוסיה שתרבותה ואמונותיה גורמות לה לסלוד מרעיון העיוועים הזה (לא, אני לא מדבר על האזרחים המוסלמים. מה, התבלבלתם?) מזכיר את הגיוס בכפייה של יהודים לצבא הצאר הרוסי ואת שאר הגיוסים במדינות הגולה, שיהודים היו צריכים להתחמק מהם בזמן שהפריצים היו רודפים אותם וצדים את ילדיהם.

      יש לנו פריצים משלנו עכשיו. עוד שיעור בהיסטוריה מתגשם לנגד עינינו.

      הטוב ביותר עבורנו עכשיו, גוש הימין כולו, שנאבק מול שונאי ישראל ומול השואפים להחריב את מדינת היהודים ואת היהדות, היא להתבצר סביב נתניהו באש ובמים. שיתביישו להם אלו שם, במחנה האנטי-יהודי ושיתבשלו במיץ של עצמם. לא בטוח כלל שהם יצליחו במעשה הנבלה הזה.

      בסופו של דבר, כמו בטרגדיה שייקספירית, הנבל תמיד נאלץ להחריף את נסיונותיו להגן ולטפח את מעשי העוול שלו וכדי להמשיך ולהחזיק בשלטון הרשע שיצר, שלטון של פשיעה ושל רקב מוסרי שסרחונו עולה עד לב השמיים.

      זה מה שקרה בשנה הזו לחבורת הפושעים השמאלנית, מגנץ דרך אשכנזי ועד לפיד והמשת״פ הכסת״כן יעלון, ארבעת שליטי הבובה בתיאטרון הדיקטטורה של אהרון ברק וכנופיית שלטון החוק שלו שרצחו את החוק באולמות בית המשפט העליון ומתעללים בגוויתו מאחור בפסיקותיהם שלוחות הרסן.

      את מנדלבליט הם שלחו כדי להגן על הבובות בשקרים ובתככים, כשהוא מגובה בעבודת הרמייה של שי ניצן וצוות פושעי הקצונה המשטרתית, בפיקוח המפכ״ל אלשיך, זה שסידר לגנץ וחבורתו מיליונים בגניבה מקופת המדינה.

      זה אותו שי ניצן שהגן על רות דוד, הפרקליטה שהגנה על משפחת הפשע אברג׳ל וחברה לדירקטוריון של חברת הבניה שהלבינה להם כספים. אח, שווייץ שוייץ, האיים הקאריביים! כמה כסף ספון שם, באותם בנקים שבהם הפדופיל אפשטיין החזיק את המיליונים שבהם שילם שוחד לעשרות קציני משטרה וצבא בכירים ופקידי ציבור בכירים ופרקליטים בכירים בפרקליטות, שוחד שקראו לו ״השתלמות מטעם קרן וקסנר״, וקסנר חובב הלוליטות בבגדי הים של ויקטוריה סיקרט, חברו של הפדופיל אפשטיין ששילם כמה מיליונים טובים לאהוד ברק עבור ״מחקר״ עלום, אולי בנושא מיניותן של בנות 14? מי יודע. הוא לא מגלה לנו. הכל מוסתר מאחורי כובע רוסי בכניסה לבית מסיבות החשק של אפשטיין.

      אנחנו צריכים להתארגן לבחירות רביעיות, כי אפילו אנשי מרכז-שמאל כזה-כאילו מבינים שכל זה מסריח כל כך עד שהם מכסים את המראות בבית שלהם בבדים שחורים שמחלק להם בועז גולן כי הם לא מסוגלים להביט בעצמם במראה.

      אנחנו נזכה ברוב בבחירות רביעיות, ועד אז יעלה כל הביוב של ליברמן מעלה מעלה, כי אמנם פוטין הוא פוליטיקאי-על והוא חבר של רוסיה קודם כל, לא של ישראל שמפריעה לו בברית שלו עם האיראנים, אבל נתניהו מצידו מבין שהוא חייב לעשות משהו דרסטי עם ליברמן, כמו למשל לדאוג שכל החרא של ליברמן יצוף מעלה מעלה, ורצוי עם תרגום לרוסית – רוסית של זקנים נוצרים.

      כן, הם מגינים עליו בפרקליטות, מה חשבתם? מגינים וסוחטים. יורים ובוכים. רוצחים ומתבכיינים.

      אנחנו מתבצרים סביב נתניהו, והבחירות הרביעיות קורמות עוד וגידים, ואם הם יעזו לחוקק חוק שיוציא את נתניהו מחוץ לחוק בגלל עלילת הדם שהם עצמם רקמו, כי אז נספר לכל העם שאפילו היטלר לא העז לחוקק חוק כזה אחרי ששרף את הרייכסטאג וטפל את האשמה על הקומוניסטים.

      אפילו היטלר.

      כן, כנופיית מנהיגי השמאל הגדישו את הסאה מכל כיוון. גניבת מיליונים, אונס קטינות, זיופי מסמכים, עלילות דם, עיתונאים שמקבלים שוחד, שופטים שמשתלטים על חיינו, קציני צבא ומשטרה שמקבלים שוחד, כסף שחור שזורם לאוניברסיטאות מהאיים הקאריביים, סחיטה באיומים של עדים, רצח עדים של הלבנות כספים, רדיפות של הצבא והמשטרה אחרי חרדים, אנטישמיות נוצרית מחרידה, פסיקות אנטישמיות ושקרים, שקרים, שקרים.

      אנחנו מתבצרים סביב נתניהו, ובבחירות הבאות ננצח, אם הם לא ירעילו אותו קודם לכן, חלילה. יש הטוענים שהם כבר רצחו פעם ראש ממשלה שרצה לחזור בו מהסכם השלום. מכל מה שראיתי וחזיתי השנה, הם מסוגלים לכל דבר.

      =====

      אל תשתפו. העתיקו את הטקסט וצרו פוסט עצמאי משלכם (עם קרדיט לי). פייסבוק חוסם את השיתופים שלי וחבריכם לא יראו את הפוסט שלי אלא הודעה שהוא חסום.

      https://www.facebook.com/bookfaceaddress/posts/10222230078723907

    3. על הנילאות/חוצפה של כחול לבן ברמיית הבוחר ובפגיעה במוסדות המדינה דובר כבר הרבה. אך זה נראה כי שוב, לימין חסר כלים להתמודד איתם.. כתבה זו לא תשמע בynet.. השולטים בדעת הקהל מנכסים להם כוחות באופן לא דמוקרטי והימין עומד כפודל ללא שיניים. גם היום יש מי שקוראים לאדלשטיין לאמץ את החלטת בגץ למרות שלא נשענת על חוק מפורש ואפילו לא כוונת המחוקק. בגץ ללא ספק חרג מסמכויותיו. באופן אירוני יש פה הזדמנות לימין להתחיל ל"שלוט" גם במחיר ממלכתיות

  3. חברים יקרים,

    אני מסכים עם הנאמר כאן, אבל מבחינה פורמלית עלינו להפנים שה״סמול״ פול לפי הכללים הקיימים. כרגע יש להם רוב (כולל המשותפת) ולפי החוק הקיים הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. כל עוד בג״צ לא מתערב זה החוק הקיים, לפעמים הוא נח לנו ולפעמים לא אבל אין לנו זכות להתלונן על יישומו, אפשר היה לחוקק חוקים יותר מוצלחים – כולל חוקה!

    אז מה לעשות? מזל שהם לא יכולים להקים ממשלה שתחזיק יותר משבוע – אין מנוס מבחירות שבהן הנושאים העיקריים יהיו הטיפול במשבר הקורונה ושינויי יסודי במערכת המשפט והיחסים בין שלושת הרשויות.

    1. וועדות בכנסת ללא ממשלה זו בדיחה לא כתובה . אין להם שום כוח אלא בתפקוד הממשלה בלבד. יושב ראש הכנסת לא יזוז. ולא ייתן להם . במידה ויתעלמו ממנו. הוא יכול להכריז על סגירת המשכן. עד לבירור התלונה על זיוף הבחירות. ואם הם ינהלו דיון בלעדיו. מזכירות הכנסת פשוט תתמוך להם מהעיניים.

    2. גם היטלר עלה לשילטון ופעל עם מפלגתו באופן חוקי-פורמאלית…
      האם היית גם מאלה שתמכו אז בהמשך אמירת ברכה לשלום המלכות בבתי הכנסת?…

    3. הם לא יכולים להקים ממשלה שתחזיק יום.
      אתה רואה קווי יסוד שגם ליברמן וגם המשותפת יחתמו עליהם?
      זו הבעיה: מדובר על חבורת פאנטים שפוסלים כמויות ענק של אזרחים משני הצדדים ומתעקשים על קואליציה ספציפית ולא ריאלית ולכן גוררים את כולם מבחירות לבחירות עד שהתוצאה תתאים להם בנס.

  4. חברים יקרים,

    אני מסכים עם הנאמר כאן, אבל מבחינה פורמלית עלינו להפנים שה״סמול״ פול לפי הכללים הקיימים. כרגע יש להם רוב (כולל המשותפת) ולפי החוק הקיים הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. כל עוד בג״צ לא מתערב זה החוק הקיים, לפעמים הוא נח לנו ולפעמים לא אבל אין לנו זכות להתלונן על יישומו, אפשר היה לחוקק חוקים יותר מוצלחים – כולל חוקה!

    אז מה לעשות? מזל שהם לא יכולים להקים ממשלה שתחזיק יותר משבוע – אין מנוס מבחירות שבהן הנושאים העיקריים יהיו הטיפול במשבר הקורונה ושינויי יסודי במערכת המשפט והיחסים בין שלושת הרשויות.

    1. כל"ב לא פועלים לפי הכללים.
      הם מגייסים חיצונית את הרשות השופטת כדי לנהל את הרשות המחוקקת, כזו פועלתעליםי החוק, ובגבולות הנהלים הפנימיים של הרשות המחוקקת.
      בג"צ היה צריך להזין עצמו בצד ולא להתערב אלא אם תקום ממשלה ועדיין לא תכונס המליאה לפי החוק. נקודה.
      כל שאר האמירות על מידתיות, רק מחזקות את התחושה שבגצ פועל לפי דעותיו ולא על פי ספר החוקים.

    2. אינך יודע על מה אתה מדבר. לכן כדאי שתאזין לעו"ד שמנתחים את שוד הסמכויות מהכנסת ע"י בג"צ ובכך מבטלים למעשה חוקי יסוד. במקרה זה- חוק יסוד הכנסת. ואין לכל"בים שום רוב. אילו היה, הייתה ממשלה. כלכך פשוט. להאזנה:
      https://www.facebook.com/296217673784354/videos/2650184258637363

  5. התנהגות בריונית של אנשי כל"ב בהסתמכות על הרשימה המשותפת, התומכת במעשי טרור. זאת שערוריה שאין כמותה, שכל השמאל, מתוך שנאה עיוורת לנתניהו, תומך בהתנהלות פסולה זאת והתקשורת ובית המשפט נותנים לכך יד.זה מקומם במידה שלא ניתנת לשיעור. איך אפשר להתעלם מהצבעה של כל כך הרבה אזרחים בבחירות שרק עברנו שתמכו בליכוד בראשותו של בנימין נתניהו? ישנו חוק יסוד הממשלה, המאפשר לראש הממשלה להמשיך בתפקידו על אף הגשת כתבי האישום נגדו. זאת רמיסה של "חזקת החפות", שהיא ערך עליון בדין הפלילי החל בישראל.
    מה ניתן לעשות כדי למנוע תרחיש אימים זה?

    1. את אדלשטיין מעניין רק אדלשטיין.
      הוא נושא עיניו לנשיאות ולא רוצה שידבק בו "כתם" של "סרבן בג"צ"
      ברשימת הליכוד יש עוד מספר חברים שאינם מתאימים בשל כניעתם המוחלטת לבג"צ. מדובר על גדעון סער, גלעד ארדן, גילה גמליאל, יובל שטייניץ וניר ברקת. כל אלו קוראים לציית לבג"צ ציות מוחלט.
      אז כדאי שנדע ששלטון חוק משמעו שכולם כפופים לו. מי שטוען שקיימת חובת ציות מוחלטת לבג"צ, גם אם הפסיקה מנוגדת לחוק, טוען למעשה שבג"צ עומד מעל לחוק !! וזה לא חוקי בעליל

  6. התרגיל המסריח הוא כזה: כחול לבן מושכים זמן על מו"מ סרק עם הליכוד. אין להם שום כוונה ללכת לממשלת אחדות. הם מאלצים את אדלשטיין לפתוח את הכנסת עי צו בית משפט (שגם הוא עובד בשבילם) וע"י קמפיין "סוף הדמוקרטיה"  דגלים שחורים. ברגע שהכנסת נפתחת יעבירו את החוק נגד נתניהו שימנע ממנו להקים ממשלה. אז, להערכתם מפלגות ימין שיתיאשו מנתניהו יחברו לכ"ל ואז, גנץ יוכל להקים ממשלה ללא תמיכת המשותפת. מסיבה זו גנץ אמר כבר לפני חודש אצל דנה וייס שלא יזדקק לתמיכת המשותפת גם מבחוץ ומסיבה זו יהיר לפיד לא משתולל ומסיבה זו הכתבים משחקים אותה כאילו יש התקדמות במו"מ גם במחיר פירוק כ"ל. לכולם ברור שזו הונאה אחת גדולה.

    1. השאלה אם הם יצליחו בזה. אם הם יעיפו את נתניהו ואחרי זה הליכוד יכנס איתם לממשלת אחדות אני לא אצביע יותר כי אין למי. מפלגה שנותנת למפלגות אחרות, ועוד לשת"פ של השמאל והסניף המקומי של אש"ף, להחליט מי יעמוד או לא יעמוד בראשה לא שווה את הקול של אף אחד מאתנו. היא תהיה סתם בובה שלהם.

    2. יפה, מחשבה מעניינת. תודה לך 🙏

    3. אם הם יצליחו להעיף את נתניהו אז כרגע מס׳ 2 ומי שיחליף אותו הוא אדלשטיין, האיש היחיד בכנסת עם ביצים גדולות מספיק לעמוד מול בג״ץ(אפילו לנתניהו אין כאלו ביצים!).
      יתכן שזה דווקא יהיה לטובת גוש הימין.

    4. חחח, באמת לא אכפת לכם בשמאל אם אדלשטיין יעמוד בראש הליכוד במקום נתניהו? אתם באמת חושבים שאפשר להמליץ לנו על כל מיני מנהיגים אלטרנטיביים ש"יש להם ביצים" ולא נבחין שמאחורי ההמלצה הזאת יש "רק לא ביבי"? השמאל הולך בכל הכוח על הראש של נתניהו – מרכז הכובד של המחנה הלאומי, כי יודעים שם שאף מנהיג אחר לא יהיה נמרץ ונועז כמו נתניהו ושכל מנהיג ימין אחר השמאל יוכל להפיל או לגרור לצד שמאל בקלי קלות, כמו שהשמאל עשה לציפי לבני, דן מרידור, רוני מילוא ובני בגין. להגיד "נחליף את ביבי ביולי אדלשטיין והכל יהיה יותר טוב" – זה היתממות של נחשים ארסיים. בשביל כנופיית 'רק לא ביבי' גם חתולה בחצאית יותר טובה מנתניהו. הם לא יכולים לנצח אותו ולשבור את עוז רוחו ולכן הם מפרגנים, בשלב הראשון, לכל אחד אחר. בשלב השני הם כבר יעשו רצח אופי גם לאלה שהם מפרגנים להם היום.

    5. גם אני רוצה לראות את נתניהו ממשיך.
      אבל בטווח הארוך כבר אי אפשר להוציא חסינות וספק גדול אם אפשר למנוע חוק שיאסור עליו לקבלמנדט להקמת קואליציה אז אני לא רואה איך הימין יכול להרשות לעצמו לא להתכונן ליום שאחרי.
      כל מה שאמרתי זהשבניגוד לאשליות של מטומטמי ״רק לא ביבי״-הימין ממש לא תלוי בו ויסתדר נפלא גם בלעדיו(או ליתר דיוק בתמיכתו מבחוץ).

    6. חחח, ראינו עכשיו את ההתפטרות המפוארת של "בעל הביצים" האולטימטיבי שלך, לך ספר לסבתא כמה חשובה לך טובת המחנה הלאומי וכמה היית רוצה שנתניהו ימשיך להנהיג…

    7. אני מקווה שנתניהו ישאר ראש ממשלה.וגנראה הסיכוי לזה רק דרך אחדות שאז מדובר על שנה וחצי בלבד.אז אני שואל לפי דבריך בלי ביבי אין ימין.כלומר אחרי שביבי פורש וכנראה זה יקרה.אז זהו אין יותר ימין?.הרי ביבי לא צעיר ולא יכול להנהיג את המדינה עד גיל 120 שנה.אז לטענתך כל הימין נשען על ביבי ואחרי תקופתו אין יותר ימין? אז אם ככה נשאר למדינה עוד שנתיים להתקיים לשיטתך.אני קצת מטיל ספק שכל הימין נשען על אדם אחד ואחרי זה הכל הולך לאיבוד.

    8. כשיש לך מרצדס מודל ישן אתה לא אומר לעצמך: היא בטח תחזיק מעמד רק עוד שנתיים-שלוש, אז נחליף אותה עכשיו אותה לטויוטה מודל חדש. אתה נהנה מהמרצדס הזאת כל עוד אפשר. אז אל תעשה מאיתנו בבונים שסוגדים למנהיג שלהם רק כי הם חושבים שאין עוד מלבדו. בפרט שהנימוקים שלך מוכרים היטב למי שטובל בביצת הטוקבקים ורואה איך השמאל מנסה "לעזור" לימין לבחור את מנהיגיו וממליץ להם בחום על סוסים טרויאניים כמו גדעון סער או איילת שקד.

    9. אני מגיב 7 בלבד וכל מה שכתבת אינו נוגע
      אלי.אני שואל מדאגה ותענה לי כיאות.
      מה יקרה אחרי ביבי הרי הוא לא יכול להיות ראש ממשלה עד 120.הוא לא צעיר וירצה מתי שהוא לפרוש ולהזדקן באושר עם המשפחה.אם אתה טוען שאין חלופה לביבי.אז אני מסיק מזה שאחרי ביבי אין יותר שלטון ימין וזה מדאיג אותי.כי אם אין ימין יותר או שיהיה ימין מזויף אז מצבנו רע מאוד אשמח אם תרגיע אותי
      ורק שתדע אני תומך בביבי וחושב שהוא צריך להמשיך ככל שזה יתאפשר לו.ואני לא חושב על עצמי שאני בבון אני קצת מכבד את עצמי.וכן מעריך את פועלו של ביבי.וממש לא בעד השמאל.ומצר על כך שהימין לא מקשה אחת.

  7. בג"ץ הוא ריבון הכנסת
    חיות פתאום מאוד מוטרדת מרצונו של הבוחר קביעתה שיש לבחור מיידית יושב ראש בגלל ש61 חברי כנסת לא עצמאיים אשר הצביעו מתוך משמעת סיעתית כך דרשו. לידיעתה יושב ראש הכנסת נבחר לאחר חילופי השלטון, היה זה תמיד מספר שבועות לאחר השבעת הכנסת. המצב הנוכחי הוא מצב של אי בהירות פוליטית בנוסף לשיתוק חלקי של מוסדות שלטון שונים (בינהם גם בית המשפט לפי קביעתה של חיות) עקב מגפת הקורונה. כאשר יושב ראש הכנסת נבחר יחסית מוקדם, היה זה במצב של בהירות פוליטית. אך מה לה ולדקויות אלו?

    חיות גם פתאום מכירה בריבונות הכנסת ומוטרדת מעצמאותה. היא מוטרדת מכך שאולי הכנסת תהיה כדבריה "להקת המעודדות של הממשלה" להזכיר לה שהיא דורשת שהכנסת תהיה להקת המעודדות של בית המשפט. מרוב קביעתה את ריבונות הכנסת היא נוהגת לבטל החלטות וחוקים של הכנסת. מרוב דאגה לעצמאותה של הכנסת היא מציבה אולטימטום מה יש לעשות שם. על סמך מה דוחה היא את הטענתה שהיו"ר המוצע יהיה לעומתי? לבית המשפט יש כידוע שליח מפעיל ממשלה וכנסת הלא הוא היועץ המשפטי שאמור להיות של הממשלה – אביחי מנדנבליט..בתור שליח בית המשפט הוא קובע לכנסת מתי צריך לדון בנושא.

  8. שמאלנים .
    יפי נפש!
    ביבי בבקשה אל תיתן לזה לקרות! סומכים עליך!!!(

  9. בגצ השתלט על הכנסת מאז ימי ברק ומאז אף אחד לא קם נגדו.

    ממשלת נתניהו שולטת מעל 10 שנים ותרומתה לפתוח את הריכוזיות במע' בתקשורת/משפט/אקדמיה שואפים לאפס!

    בנוסף כשבגצ עשה תרגילים מסריחים למתנגדי נתניהו, לא ראיתי שנתניהו מתרגש מזה ופועל לעצירת באקטביזם.

    לימין יש בעיית משילות מאז בגין.

    החוזק של השמאל הוא בשלטון אטטיסטי
    החוזק של הימין הוא בשלטון שמבוסס על חירויות וחופש וממשלת ימין לא עשתה כלום כדי להפוך את ישראל ליותר חופשית.

    התוצאה מוגשת לנו היום

  10. כל מילה בסלע ושווה זהב! זה עוד בלשון עדינה. חבורת כל"ב, המשטרע, מערכת המשפח והעקדמיה הם הם מתכנני הפוטש נגד הימין ומנהיגו המון שנים לאחור עוד מזמן אשכנזי המן-דלבלוף ובראשם יהיר לפיד ועל כולם מנהל – הדיקטטור הגדול – אהרון ברק.

    1. שלום לכולם
      אני ה"סמול" שכולכם כותבים עליו כאן בשנאה יוקדת.
      קראתי את הדבריםת זו. זוכר לחבורת הפרופ' הכבדה את חלקה בלשון הרשע שאת תוצאותיה כבר ראינו.
      הם גם מעולם לא הועילו ולא יועילו לא לארץ ישראל ובטח שלא לעם ישראל מסיבה פשוטה-
      אתם שונאים את עם ישראל כפי שהוא. שחלקים גדולים ממנו הצביעו כחול לבן ועוד.
      זכותכם להתנגד בחריפות אבל עברתם קו אחד פשוט מאד- מראיית ההבדל כמחלוקת לבגידה.
      הרבה אנשים טובים, פטריוטים לא פחות מכם, שמסרו את מיטב חייהם למען מדינת ישראל ועם ישראל נמצאים בצד הפוך לדעתכם.
      אבל לשיטתכם כל אחד כזה הוא בוגד.
      אתם לא אוהבי ישראל אלא שונאי ישראל ממש!
      ועל כן לא תנצחו לעולם כי לציבור אין אמון בכם ובשכמותכם. נשגיח היטב שלא תשרפו את מחסני המזון בירושליח הנצורה כמו אבותיכם הרוחניים.
      ידיכם דמים מלאו!

  11. זו מכה קשה לדמוקרטיה ולעם היהודי הפרצוף של גנץ נראה כבר בהתחלה כנוכל רמאי שקרן ולא אמין. ככל שהוא הרגיש שהוא יוצא מהמשחק עשה הכל ומכר אותנו רק בכדי לנצח ולא חשובה התוצאה. ועל כך העם לא יסלח לו ולחבריו והפחד שלהם שיהיו בחירות מס 4 הוא לא יעברו את אחוז החסימה.לגבי לפיד הוא בכלל נגוע באפקט העדר רוכב על כל אחד בכדי להיות במרכז. כואב לי על המדינה שלי שאיבדה כל רסן וכולם מנצלים את מעמדם לטובתו האישית והאגו המנופח שלהם שהם לא שווים יריקה. אבא שלי ז״ל עלה לארץ ונישק אותה ואמר זכיתי להגיע לארץ זבת חלב ודבש הוא בטח מתפתל בקברו על הנעשה כאן.

  12. בני גנץ יאיר לפיד בוגי יעלון ואביגדור ליברמן, אינכם חשים שההיסטוריה עשויה לייחס לכם פיסקה כזו?

    ״במינוי היטלר לראש הממשלה, מסרת את ארצנו הקדושה לאחד הדמגוגים הגדולים בכל הזמנים. אני מנבא לך שאיש רע זה יוביל את הרייך לתהום ויגרום לחורבן אומתנו. הדורות הבאים יקללו אותך בקברך על פעולתך זו", כתב אז גנרל אריך לודנדורף להינדנבורג. ואכן, בתוך מספר חודשים פירק היטלר את היסודות הדמוקרטיים והליברליים.״

  13. תנו להם עוד חבל אל תפריעו להם. אחרי כל השקרים בבחירות הבאות יהיו לגנץ אולי 20 מנדטים

    1. אתה נותן יותר מדי קרדיט לזכרון של הציבור. הנסיון עם מפלגות כמו יש-עתיד מלמד שלפיד יודע בדיוק כמה קרדיט לתת לזה. בעיקר כשהתשקורת לא ממש הולכת להזכיר את זה לפני הבחירות.

  14. להסתמך על המשותפת יפיל את הממשלה ברגע שתחליט לצאת במבצע נגד החמס בעזה.כך הצהיר איימן עודה

  15. בחוק, בגידה היא אי נאמנות פלילית, בדרך כלל למדינה. זהו פשע המכסה כמה מהמעשים הקיצוניים יותר נגד האומה או הריבון של האדם. זה כולל בדרך כלל דברים כמו השתתפות במלחמה נגד מדינת מולדתו, ניסיון להפיל את ממשלתה, ריגול אחר הצבא שלה, הדיפלומטים שלה, או שירותי החשאיות שלה למען עוינות זרה ועזה, או ניסיון להרוג את ראש המדינה. אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב (הערבי), דרך בצע כסף (הקרן לישראל חדשה) וכלה ברגשות נקם (רק לא ביבי) על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש(השמאל = חולי נפש).

    התקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הבולשביקי השמאלני שחיסל את הדמוקרטיה בדרך!

  16. זאת ועוד ועוד ועוד.
    הרס האתיקה היא הרס הדמוקרטיה. אתונה, רומא, צרפת, אנגליה – בכולן הנפילה של הדמוקרטיה לתקופות או לתמיד והעליה של גורמים דיקטטוריים התאפשרה בגלל חוסר האתיקה.
    כחול לבן צריכים לזכור – מה שהם הורסים היו, יחזור להם כחרב פיפיות בהמשך.
    כדאי שגם בבג"ץ יזכרו זאת.

  17. כל מי שהצביע לכחול לבן או לליברמן רצה את המצב הזה. גוש הימין התריע שזה מה שהולך להיות, ואנשים ברצונם החופשי הצביעו.
    אם אתם באמת טוענים שרימו אתכם, גשו למשטרה ותתלוננו על מרמה, הפרת אמונים והונאה.

  18. כל זמן שהחצי השני מסתפק ביללות, השמאל ילך מעדנות לקראת האג'נדה שלו, ומה לא?
    לא חייבים ללכת למלחמת אחים פיזית
    הנה עכשו יכול יו"ר הכנסת לנהוג ע"פ החוק (והדמוקרטיה), ונגד הבג"ץ -דילמה? אולי הגיע הזמן להעמיד את הבג"ץ במקומו? לאאאאאאא! רבים בליכוד חושבים זו כפירה, במקום לעמוד כאיש אחד עם החוק.
    אם זו המלחמה שאנחנו יכולים להשיב לשמאל פלא שהמצב הולך ומחמיר?
    עד שלא נאבק בהם מצח מול מצח עד למבוי סתום לא תפסק ההשתלטות על הדמוקרטיה בשם האג'נדה הקדושה שלהם.

    1. אתה רוצה שיחסלו לך את ההורים ואת הילדים? אז למה אתה לא לומד מנסיונו של בני בגין שהשמאל חיסל את אבא שלו ואת הבן שלו ("בתאונת אימונים" עלק) כדי שיפסיק להיאבק על עמדותיו?

      https://www.ch10.co.il/news/508905/

  19. אם יו"ר הכנסת מפר צו בג"ץ הוא נותן דוגמא לאזרחי ישראל – איש יעשה כרצונו !
    אין חובה לשלם מיסים, אין חובה לקיים צווים של הממשלה, אין חובה להתייצב למשפט, אין חובה למלא הוראות שוטר בכביש או ברחוב, אין חובה לפעול בכנסת לפי הוראות היו"ר.
    אין חובה למלא הוראות סדרני הכנסת ומשמר הכנסת. אין חובה למלא הוראות בית הסוהר.

    והממשלה – שותקת.

    אדלשטיין מכריז במעשהו ברבים: איש לאוהלך ישראל.
    כל אחד יעשה כרצונו. כל מפלגה תקים את פלוגות הסהר ואת הפלנגות שלה.
    תידרדר למצבן של המסוכסכות, מוכות המלחמות הפנימיות והעניות במדינות העולם.

    יולי אדלשטיין – תחשוב טוב טוב מה אתה מעולל למדינה שנתנה לך מקלט !!!

    מדינה שרוממה אותך מתאי הכלא הרוסי אל הפסגת של חבר ויו"ר הכנסת.

    הפקידה בידך מעמד וסמכה על הממלכתיות והיושרה שלך.

    וזה מה שאתה מחזיר לה ?????????

    זה הרגע האחרון העומד לרשותך להתעשת ולמלא את צו הבג"ץ המוסמך, הבהיר והנכון.

    1. חנקת אברהמי. מצחיק 🙂

      כותב לאסיר ציון "המדינה שהעלתה אותך וקידמה אותך". זה כבר מסכם הכול חחח.

      לפי ההיגיון שלך, אייכמן בטח היה ציוני שעשה עלייה.

      הסמול בטירוף. כמו כלב חולה כלבת עם קצף בפה. איבדתם כל רסן וגבול.

      שקרים, הסתה, דמגוגיה, פגיעה בדמוקרטיה. הכןל הולך בשם ה"רק לא ביבי".

      ניפגש בקלפי בקרוב מאוד 🙂

  20. אמת לאמיתה יפה ןנכון תומך מכל לב לדעתי צריך לעשות פעולות נגד המדיה השמלאנית שדוחפת לכל זה נגד הפרקליטות והבגץ שפוגעים בצד אחד הימיני הדתי. יש לעשות צעדים שיקדמו את השויון וההגינות והיושר שאין בצד השמאלי

  21. כל הכאוס הזה על כל מרכיביו יוצא מבג"ץ. המקור הוא בג"ץ וחבל שאין דגש על עניין זה.

  22. פשוט הגיע הזמן לשינוי.
    חייבים למצוא פוליטיקאים בימין שלא מפחדים מנביחות כלבלבי התקשורת של השמאל, ומוכנים להרים את מטען החבלה המסוכן הזה שנקרא "אקטיביזם שיפוטי" ולהתמודד איתו, לנטרל אותו.

    הגיעו מים עד נפש.

    תפקידו של שופט הוא לשפוט על פי החוק שחוקקה הכנסת. לא לחוקק בעצמו, לא לפרש את החוק בעודף יצירתיות, ולא לבחור חוקים להתעלם מהם על פי השקפת עולמו.

    בג"ץ איבד כל רסן. הגיע הזמן לפעול יותר כמן אדלשטיין, כמו לוין, כמו אוחנה.

    מאוכזב מאוד, אגב, מבנט ושקד 'הממלכתיים'. זה שאתם רוצים לרשת את ביבי זה לא תירוץ, זו ראייה לטווח קצר.

    אסור לוותר בקרב הנוכחי! אם יצליחו לנטרל את נתניהו בדרכים כאלה עכשיו, הימין לא באמת ישלוט במדינה 50 שנה קדימה. אנחנו במשבר גורלי, ההכרעה כאן תעצב את דמות המדינה לעשרות שנים קדימה.

    שכל ימני שרוצה לרשת את ביבי ישאל את עצמו אם הוא רוצה לנהל מדינה, או לעשות כדברי בג"ץ והםרקליטות כשחרב האיום בתביעת סרק מונפתמעל צווארו.

    לא לוותר. קורונה או לא קורונה. זה בדמנו.

    1. אז אחרי שביבי יפרוש צריך
      לקחת מטוס ולהגר מהמדינה?

  23. בושה וחרפה ללפיד ולכחןל לבן מחפשים לתפוש את השלטון בכח ,וזו סחיטה ואיומים על אדלשטיין ובתמיכת תומכי טרור ושונאי ישראל גועל נפש של בגץ שפוגעים בדמוקרטיה בשביל להחליף את ביבי למרות שיש לו יותר מנדטים מגנץ בושה בושה בושה .

  24. אבל הרשימה המשותפת הייתה שנים ארוכות במעין ברית אינטרסים עם יהדות התורה – שהיא הרי חלק אינטגרלי של ה"בלוק הלאומי". למה שם זה כשר?.

  25. איפה כל שוחרי הדמוקרטיה באמת שהתקשורת מדוע לא יוצאים נגד ?

  26. לא הבנתי. רוב של 61 מוגבל להחלטות מסוימות שכבוד הכותבים מוכן לאפשר? וזה דמוקרטיה? סליחה, פרופסורים! רוב הוא רוב. הם צריכים להקים את הממשלה. לא נתניהו הנאשם. דמוקרטיה היא בראש וראשונה קיום שלטון החוק. קיום שלטון החוק. אדלשטיין חייב היה לכנס את הכנסת מרגע שרוב חברי הכנסת דרשו זאת. זו חובה ולא זכות. בושה לכם. כ 700000 אזרחים הצביעו בבחירות. כולם לא יספר משום שאינם תומכים שלכם! בושה. ליקוי מאורות קולוסלי.

  27. כחול לבן הם מתנהגים כוירוס המשתולל אך העם מערכת החיסון תגבר עליו

  28. הטענה בתחילת בכתבה נשענת על סעיף 20 לחוק יסוד הכנסת. להלן חוק 20[1] לחוק הכנסת, כולל התיקון המדובר מ-2016:

    היושב ראש והסגנים (תיקון מס' 27) תש"ס-2000 (תיקון מס' 34) תשס"ב-2001 (תיקון מס' 37) תשס"ו-2006 (תיקון מס' 43) תשע"ו-2016
    20. (א) הכנסת תבחר מבין חבריה יושב ראש וסגנים ליושב ראש. עד לבחירת יושב ראש הכנסת, ימשיך לכהן בתפקידו יושב ראש הכנסת היוצאת אם שב ונבחר כחבר הכנסת, ואם לא שב ונבחר – יכהן הותיק שבחברי הכנסת, שאינו ראש הממשלה, שר או סגן שר, כיושב ראש הכנסת בפועל. בסעיף זה, "ותיק" – מי שתקופת כהונתו בכנסת היא הארוכה ביותר, ברציפות או שלא ברציפות, ומבין בעלי ותק שווה – המבוגר שבהם.

    לפי החוק, יו"ר הכנסת היוצאת יישאר בתפקידו עד שהכנסת תתכנס ותבחר סגנים ןיו"ר, ולא עד שתושבע ממשלה (כמו שכתוב בכתבה).
    לכן, סגירת המליאה על ידי יו"ר הכנסת אינה פעולה כשרה.
    לכן הפניה לבג"צ היתה במקום (במסגרת פיקוח הרשות השופטת על הרשות המחוקקת)

    [1] https://www.nevo.co.il/law_html/law01/190_001.htm#Seif6

  29. ציניות וצביעות.
    היכן נעלמתם ומדוע נאלמתם כאשר במשך שנים הימין רומס את הדמוקרטיה ואת שלטון החוק.
    מה לעשות ? בכנסת משחקים בפוליטיקה.
    כחול לבן למדה היטב ממוריה – אנשי הימין -כיצד לשחק במגרש הזה ואל לכם להלין על כך.
    הטרוניות שלכם הנן פטתיות. הייתם שותפים למעשיו הנלוזים של נתניהו שהפך אותי יחד עם מחצית המדינה ללא לגיטימי.
    אז מה אם שרתתי כקצין קרבי? אז מה אם פעם הצבעתי ליכוד? אז מה אם אני פטריוט כמוכם?
    אבל אני לא ביביסט. אני חסיד של דמוקרטיה ושלטון החוק. לא מוכן להתעלם מכך שהמלך הוא עירום כי קבלתי את ליטרת הבשר שלי.

  30. אני רק אניח כאן ציטוט של ארכי-נבלה, בן השטן, ראש וראשון לתעמולה דמונית-שקרית-אכזרית-משסעת-אלימה מההיסטוריה הלא רחוקה בתולדות האופל של הרשע האנושי:

    "אם הדמוקרטיה נהגה כלפינו, כשהיינו באופוזיציה, לפי העקרונות הדמוקרטים, הרי הייתה היא הדמוקרטיה חייבת לעשות זאת. אך אנחנו לא אמרנו מעולם, שאנו מיצגים את הרעיון הדמוקרטי, אלא אמרנו בגלוי שאנו נוקטים אמצעים דמוקרטים כדי להגיע לשלטון, אך כשנגיע לשלטון נסרב לתת למתנגדנו, וללא רחמים, כל אותם הזכויות והאמצעים שניתנו לנו כשהיינו באופוזיציה."

  31. הכי אהבתי שהם מסבירים שכחול לבן נבחרה על סמך הבטחות מסוימות ועכשיו עושה ההיפך. לי זכור שנתניהו הסכים למדינה פלסטינית באופן רשמי בבר אילן. משום מה כל הליכודניקים לא רואים שום בעיה עם זה כי זה בסדר גמור לשקר לאובמה (ולכל מי שהאמין לנתניהו והצביע לו).
    זה גם מזכיר לי שהוא הבטיח למוטט את החמאס ועכשיו מעביר להם מזוודות עם כסף ושוב לא ראינו קינה על אובדן הדמוקרטיה כאשר נתניהו פועל בניגוד מוחלט למה שהבטיח.
    וכמובן שאף אחד לא חושב שיש בעיה כאשר האיש שהסביר בקול הבס שלו למה אולמרט חייב להתפטר מתפקידו נצמד עכשיו לכיסא ועושה הכל כדי לא להגיע למשפט. דמוקרטיה? אם הרוב תומך בשקרן אז הכל בסדר. רק שזה עובד לשני הצדדים

    1. בנאום בר אילן נתניהו דיבר על מדינה פלסטינית מפורזת בתנאים שהפלסטינים לעולם לא יקבלו. נאום בר אילן אינו תמיכה במדינה פלסטינית אלא אמצעי טקטי מצוין למנוע את הקמתה ובפועל נתניהו טירפד בהצלחה את הקמתה בתקופת אובמה – עד שכיום הרשות הפלסטינית על סף קריסה כלכלית ומדינית. מכל מנהיגי הימין, רק נתניהו הצליח לעמוד בפני הלחצים העצומים מבחוץ ומבפנים להמשיך ב"תהליך המדיני" (כלומר, "חיסול המדינה היהודית") והצליח לחסל את התהליך הזה לגמרי.
      כראש מדינה נתניהו צריך לקיים דיאלוג גם עם אויבים, כולל ארגון החמאס. הכסף שמועבר לחמאס הוא המעט שבמעט כדי שבעזה יהיה חשמל כמה שעות ביום. האסטרטגיה היא לפצל את עזה מיו"ש כדי שרעיון המדינה הפלסטינית הגדולה יגווע. בינתיים זה עובד יפה ולשם כך יש צורך לשמור על שלטון החמאס בעזה, לפחות עד שיתמוטט השלטון ברמאללה. למה יש לי הרגשה שאתה יודע את זה יותר טוב ממני ודווקא משום כך כואבת לך הצלחת המדיניות הזאת של נתניהו? אולי כי אתה מעדיף דם ישראלי במקום כסף קטארי?
      אין שום דמיון בין העבירות של אולמרט לבין התיקים של נתניהו. אולמרט ניהל פעילות מאפיונרית: היתה לו כספת במשרד, ושני עוזריו – המזכירה שולה זקן ועורך הדין האישי אורי מסר, התעסקו במעטפות המזומנים. בנוסף, הפרקליטות הגישה נגד אולמרט רק כחמישית מכתבי האישום שהיתה אמורה להגיש והתעלמה מפרשיות כמו "הבית ברחוב כרמיה" (שוחד של מאות אלפי שקלים), "יצירות האמנות" עם קליפות הביצים שאשתו עליזה "מכרה" לקבלנים בעשרות אלפי שקלים לתמונה (שוחד של מאות אלפי שקלים), ה-500 אלף שקל שעברו לאחיו של אולמרט (יוסי אולמרט) כשוחד, מאות עטים נובעים ויוקרתיים (לאספנים) בשווי כולל של יותר ממיליון דולר שקיבל אולמרט בתפקידיו כראש ממשלה / שר / מ"מ מקום ראש הממשלה / יו"ר מועצת מינהל מקרקעי ישראל מאנשי עסקים שביקשו את עזרתו במשרדי הממשלה, תוכניתו של אולמרט לבזבז את כספי המיסים שלנו על תכנון ובניית מעון ראש ממשלה חדש במחיר אסטרונומי, אשר רק החלפתו בתפקיד על ידי נתניהו הביאה לביטולה. כל התקשורת, בתחילה, התגייסה למען אולמרט, הפרקליטות לא נקפה אצבע, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הורה על פתיחת חקירה שבסופה החליט להסתפק בהערה לאולמרט על שסייע במינהל מקרקעי ישראל לידידו אלכסנדר טסלר לאחר שקיבל ממנו קודם לכן עט נובע בשווי 1,750 דולר. ורק לאחר סדרת חשיפות של עיתונאי יחיד – יואב יצחק, התחילה הפרקליטות לעבוד, בקצב של צב. ובמשפט ישב בין שלושת השופטים לא אחר מיעקב צבן – ידיד ותיק של משפחת אולמרט. לא די שלא פסל את עצמו הוא גם לא טרח לדווח על כך לפרקליטות. מול נתניהו המצב הפוך: נתניהו לא ניהל שום פעילות פלילית והמשטרה והפרקליטות רודפות אותו על כל שטות. כך למשל, בעניין הקשר בין פוליטיקאים לכלי תקשורת, יש לגביו אכיפה בררנית בוטה הנגועה ברדיפה פוליטית.

      https://www.news1.co.il/Archive/0018-D-17874-00.html

  32. גנץ עשה מחטף בגיבוי הרשימה המשותפת שאליה הוא התחייב שלא חיבור.עכשיו הוא ניסה להקים ממשלה פטריוטית לאחר שחבר לרשימה שאינה מכירה במדינת ישראל קוראת לחיילינו טרוריסטים וכדו'
    שלושה רמטכלים – אתם מסוגלים להסתכל בראי?
    אתם ישנים בלילה ?
    אני קורא לכם בוגדים ואני מתבייש בקריאה זו . אתם אינכם שווים להיות המסרבים של עם ישראל.
    אוי להורים שילדו אותכם .הם בטח קוברים את עצמם מרוב בושה ,אני הייתי מתאבד לו היו ילדים שהובילו את צבא ההגנה לישראל אשר הפכו את עורם וחברו ל… בעבור מה?

  33. קורא ולא מאמין!
    קראתי את המאמר וחלק מהטוקבקים ולא יכולתי להמשיך!
    כאחד שדעותיו נטויות עמוק בימין המדיני ובטחוני איני יכול שלא לזעוק הן כנגד הסגנון והן כנגד התוכן.
    במשך עשרות שנות שירתי הן בסדיר והן במילואים זכיתי לשרת שרות קרבי ארוך ומשמעותי לצד עשרות ומאות אנשי שמאל המואשמים כאן בלא פחות מבגידה! אוסיף ואומר שהללו שירתו במסירות ובנאמנות גם כשהדבר עמד בניגוד לאמונתם ולדעתם.
    מנגד אומר בכנות ואף על פי שהימין היום נשען לחלוטין על תמיכתם, בחיילים חרדים כמעט ולא נתקלתי ואם היו כאלו, רובם לא שרתו כלוחמים אם כי עדיין עצם ההתגייסות והתפקיד שמילאו ראויים להערכה.
    אני קורא לכל אלו כאן המכנים את אנשי השמאל והמרכז בוגדים, להפסיק להאשים בבגידה אנשים ששרתו את המדינה בנאמנות ובמסירות על אף שהם מחזיקים בדעות השונות משלנו!

  34. כתבה מצויינת

    מכיוון שאין סיכוי שזה יפורסם בתשקורת

    כל אחד שקורא שיפיץ זאת בכמה שיותר

    קבוצות

  35. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. עברנו את פרעה וכל הרשעים האחרים לאורך ההיסטוריה, הם נעלמו כאבק פורח ואנחנו ב"ה כאן לנצח נצחים.

  36. לצערי הימין הביא את זה על עצמו ובעיקר נתניהו.
    יש רבים בימין המשננים את אותו משפט: את החלטות בגצ חיבים לכבד.
    מי אמר שחיבים לכבד החלטות לא חוקיות אבל המחלה הזאת בימין שהתחילה בטימטום של מנחם בגין שהכפיף עצמו לבגצ ובמחלה זאת חולים עוד רבים ואני מקווה שבוחרי הליכוד יבואו איתם חשבון ובניהם: סער, ארדן, שקד, בנט, ועוד רבים המהללים את המעשה הפחדני של יו"ר הכנסת שהיה צריך לומר לבגצ שהוא עובר על החוק ושנבוא עימו חשבון בקרוב.

  37. מישהו פה התבלבל! זה הימין שמנסה לכופף את הדמוקרטיה!
    ולא ב-61/59 אלא ב-62/58 אילו ההצבעה היתה אישית סעד או נגד נתניהו.
    נתניהו נאחז בכל כוחו בקרנות המזבח, וכל השאר התחכמויות.

  38. הדבר הנכון היחיד הוא שכחול לבן בהחלט נמצאו לא אמינים אחרי שראינו איך תקעו סכין בגב של הבוחרים שלהם. אבל לא הם, לא השמאל ולא המפגינים מעניינים כרגע כי יש רק אדם אחד שכנראה הולך לעשות פה שינוי דמוקרטי ולהעיף את ביבי מהשלטון