שעתה הקטנה של התקשורת הישראלית

במקום מתן מידע אמיתי לציבור החושש ודיווח עובדות בזמן מגיפה, באולפנים מעדיפים ללבות היסטריה ומנסים לעצב את המציאות על פי אג'נדה

מלבים את האש. אנשי חדשות 12 אברמוביץ', ערד ניר ורינה מצליח | צילום מסך

דווקא בזמן הסגר הכפוי שנכפה עלינו בשל התפרצות הקורונה, בתקופה בה מרבית האנשים נמצאים בביתם וצורכים אקטואליה יותר מתמיד, התקשורת הישראלית שוב אכזבה את צרכניה ונכשלה במשימתה. זה התחיל כבר בראשית המשבר, אז רוב מדינות העולם עדיין שקלו אילו צעדים לנקוט מול ההתפשטות המהירה של הנגיף, וישראל הייתה בין המקדימות להטיל סגר הולך ומחמיר יחד עם סגירת הגבולות, מעקב אחרי חולים ובידוד אלו שבאו איתם במגע.

באותו שלב, חלק נכבד מן הפרשנים (וגם כמה פוליטיקאים) זעקו על צעדים היסטריים מדי וזריעת פאניקה מוגזמת של הממשלה. מומחים כמו ערד ניר שכבר הפך לבדיחה וויראלית תרתי משמע ניסו להמעיט מסכנת המחלה ולהציג אותה כלא יותר משפעת, כאשר באותה נשימה הוא מדווח למשל על אלפי מקרי מוות באיראן. אחרים כמו אלון בן-דוד טענו כי התגובה המוגזמת אינה מגיעה ממניעי בריאות הציבור אלא נועדה לשרת את האינטרסים הפוליטיים של ראש הממשלה. ומה היה קורה אם הממשלה הייתה נשמעת לעצת הגאונים וממשיכה בעסקים כרגיל? בוודאי היינו שומעים את אותם נביאי זעם דורשים לדעת "מדוע לא עשינו כלום".

בהמשך, ככל שהתבררו מימדי האיום בעולם כולו ומצבה הטוב יחסית של ישראל מבחינת שיעורי תמותה והדבקה, בין השאר בגלל צעדי הזהירות המוקדמים, עברה מקהלת התקשורת לזמירות אחרות שהתמקדו כרגיל בחצי הכוס הריקה. הכתבים והפרשנים השונים הפכו ליצרני כותרות מרעישות שסיפרו לנו על "מחדל המכונות", "מחדל הבדיקות", "מחדל בתי האבות" או "זעקת העצמאים". סיפרו לנו כמה "הרעיבו" את מערכת הבריאות (שקר כמובן), אבל למרבה הפלא המערכת "המורעבת" עומדת עד כה בהצלחה לא רעה; לעגו בתחילה להנחיה לחבוש מסכות, ולאחר מכן תהו מדוע לא הגיעה מוקדם יותר; דרשו מהמנהיגים לספק מידע לציבור אך לעגו לכל מסיבת עיתונאים או הצהרה לתקשורת; הפחידו את הציבור מפני הדבקה אבל מסקרים בהרחבה ובעידוד הפגנות המוניות שמגבירות את הסכנה; הזהירו אותנו מפני סכנת האיכון הטלפוני, אבל במציאות הסתבר שההחלטה להפעיל אותו הצליחה חיים רבים בישראל ובעולם.

כעת המאמץ התקשורתי מתמקד בדיונים על "אסטרטגיית יציאה" ובעיקר בקריאות להקל על הסגר ולאפשר לאנשים לחזור לעבודה. זו ללא ספק סוגיה חשובה שצריך לשקול בזהירות, אך מה שברור הוא שבמקרה של חזרה מוקדמת מדי לשגרה וחלילה התפרצות נוספת של הקורונה, אותם כתבים חסרי אחריות שדחפו למהלך שוב ישנו תקליט ויעברו לצעוק על "מחדל החזרה". במקרה ההפוך של המשך הסגר עד לבלימה יחסית של המגיפה, ודאי שנשמע שוב את יושבי האולפנים תוהים האם מחיר ההצלחה לא היה כבד מדי, מדוע היה צריך להיכנס להיסטריה מיותרת ואיזה צורך יש בכלל בכל כך הרבה מכונות הנשמה.

וכאן נחשף הפרדוקס של התקשורת הישראלית בימי משבר הקורונה: ככל שהמאמצים לבלום את המגיפה נראים יעילים יותר, כך מתרבים המבקרים ועוצמת הביקורת מטפסת למחזות האבסורד של אהוד ברק מחלק עצות לממשלה ואהוד אולמרט מחבר טורי תוכחה. אילו אדם זר שאינו מכיר את הנעשה בישראל היה צופה בכמה דקות משידורי החדשות הבלתי-פוסקים או מאזין במקרה לרדיו, הוא היה עלול לחשוב שהמדינה קורסת תחת אסון בלתי נתפס. אין מחלוקת על כך שנעשו טעויות בניהול המצב ויתכן מאוד שהיה מקום לשיפור בחלק מתגובות המדינה. יש להפיק לקחים וכמובן שחשוב לבקר ולחשוף מחדלים אמיתיים, ובמקרה הצורך גם למצוא את האנשים שאמורים לתת דין וחשבון. אבל מכאן ועד הסרט האפוקליפטי שמוקרן מדי ערב על מסכי הטלוויזיה המרחק רב מאוד.

למרבה הצער, אנשי התקשורת בישראל מפספסים את המהות הבסיסית לגבי התפקיד שאותו הם אמורים למלא. במקום דיווח עובדות ומתן מידע אמיתי לציבור החושש בזמן מגיפה, באולפנים מעדיפים ללבות את ההיסטריה מכל כיוון ומעבירים את שעות השידור האינסופיות בצייד אשמים, חיפוש מחדלים מתחת לאדמה והשוואות סטטיסטיות שונות ומשונות. זו אינה תקשורת שמנסה מנסה לדווח על המציאות, אלא כזו החותרת בכל הכוח כדי לעצב אותה על פי אג'נדה מסוימת.

כמובן שאי אפשר להתעלם גם מהפן הפוליטי של הסיפור אשר ממנו נגזרת תמיד זווית הסיקור. האם גם במצב בו ממשלת שמאל הייתה בשלטון ונאלצת להתמודד עם משבר בריאותי וכלכלי כמעט חסר תקדים היינו חוזים במתקפת תעמולה רועשת כזו? נראה שבמקרה של הגילדה התקשורתית הסגורה והמומחית באתרוגים התשובה ברורה. וכאן אנחנו מגיעים לצד השני והצפוי כל כך של פרדוקס התקשורת והקורונה: ככל שהכתבים מסקרים את הנושא בפאניקה ובצביעות האופייניות, כך הם דווקא מחזקים את הצד הפוליטי אותו ביקשו להחליש. כל זה נעשה תוך פגיעה קשה במעט האמון הציבורי שעוד נותר בתקשורת, שאנשיה כמו מתעקשים להוכיח את נכונות הביקורת עליהם.

לצד הביקורת והמסקנות, כשיחלוף המשבר נזכור את הגיבורים האמיתיים שעמדו בחזית הרפואה והלוגיסטיקה, ההתנדבות והאכיפה, ואת מרבית הציבור הישראלי שנשמע להנחיות ועשה את חלקו בניסיון להכיל את הנגיף. יחד עם זאת יהיה קשה מאוד לשכוח במה בחרה לעסוק התקשורת הישראלית בשיא מגיפת הקורונה, אשר ודאי לא תיזכר כשעתה הגדולה.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

86 תגובות למאמר

  1. לא יותר בעייתי שראש הממשלה שלנו מפיץ ידיעות כזב על דירוגים של פורבס שלא היו? ומצד שני הוא זה שהכי תרם להיסטריה?
    לא יותר חשוב קודם לדאוג שמהממשלה תצא אמת ורק אחר כך מהתקשורת?

    1. הדירוג התפרסם בפורבס שלא מטעמם. זאת טעות, שאם מישהו בשמאל היה עושה אותה, אף אחד לא היה טורח להתייחס אליה מהסיבה הפשוטה שמדובר בביקורת קטנונית ומרושעת!

    2. אם משהוא לא מתפקד טוב בשיגרה למה שיתפקד טוב בחירום?
      הבעיה שהתשקורת הישראלית משתפת פעולה עם ליבוי ההיסטריה של ביבי, הכפיל הישראלי של ג'ים הקר מ-yes prime minister .
      הבעיה העקרית שהטעויות בניהול המצב ממשיכות להעשות. לפי תוכנית מדע בתקשורת זרה: כמו שה-SARS היה קדימון ל-COVID19 כך COVID19 זה קדימון לנגיף חמור בהרבה של דרכי הנשימה. אבל אני ספקן לגבי הפקת לקחים במדינה כי:
      -בתשקורת הישראלית אין תוכניות מדע אלא בעיקר תכניות פטפטת, שמכונות בשיחדש הישראלי חדשות
      -המנגנון הממשלתי עוסק בכסת"ח, בפיקוח ובלימת יוזמות חדשות ובהתכוננות לארועי העבר
      -שרי הממשלה: עוסקים ביחצון עצמי, יחצון של פקידיהם הבכירים, ונסיון לטפל במשברים שאליהם הם לא מתכוננים, כי המנגנון שמתחתם מנע ובהרבה פעמים מונע הערכות למשברים האלה
      -אין במדינה דרך לחקור כדי להפיק לקחים לעתיד אלא טריבונל, שמכונה בשיחדש הישראלי ועדת חקירה, שמחפש מורשעים

    3. רה"מ לא הפיץ שום כזב. ישראל במקום הראשון בטיפול בקורונה. למרות האתגרים הביטחוניים, למרות חונטת הבגצוקרטיה, למרות הפוסטציונים.

    4. וואו ירון, זו באמת הבעיה הגדולה דל מדינת ישראל ברגע זה ???

    5. איבדת את זה, או שמעולם לא היה לך את זה …
      הדירוגים היו ונבראו והגורם שדירג הוא גורם בינ"ל בעל מוניטין כזה, שגם פרופסור יובל נח הררי ראה לציינו כגוף חדשני חשוב, בספרו האחרון.
      מעבר לכך, פורבס אישר שהגורמים הכותבים בבלוג של פורבס, הם מומחים בתחומם. לא גופים קיקיוניים.

  2. פשוט כתבה גאונית נכונה מדוייקת ונוגעת בכל רובד ורובד של מצב הדברים.כן ירבו כמותך.רק לקרוא מרגיע. תודה

    1. עוד לא אמרנו שהתקשורת זבל???? אז נאמר שוב
      תקשורת להקיא! ככל שצופים בה זה מחסק את התחושה!!!!

  3. בחוק, בגידה היא אי נאמנות פלילית, בדרך כלל למדינה. זהו פשע המכסה כמה מהמעשים הקיצוניים יותר נגד האומה או הריבון של האדם. זה כולל בדרך כלל דברים כמו השתתפות במלחמה נגד מדינת מולדתו, ניסיון להפיל את ממשלתה, ריגול אחר הצבא שלה, הדיפלומטים שלה, או שירותי החשאיות שלה למען עוינות זרה ועזה, או ניסיון להרוג את ראש המדינה. אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב (הערבי), דרך בצע כסף (הקרן לישראל חדשה) וכלה ברגשות נקם (רק לא ביבי) על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש(השמאל = חולי נפש).

    התקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הבולשביקי השמאלני שחיסל את הדמוקרטיה בדרך!

    1. תודה על התגובה שלך. הרבה שנים אני מנסה להבין איך אנשים הנראים שפויים לחלוטין ביום יום, בעקביות תומכים בדברים שלטווח הארוך יביאו לחורבן של מדינתם ומות משפחתם. הגעתי למסקנות הבאות: זוהי בעיה של חברות של הגזע הלבן. חומים, צהובים ושחורים פשוט אין להם בעיה עם מה שהם, רק לבנים שונאים את עצמם. יש לא לבנים מעטים שנטמאו בחברות לבנות וגם שונאים את עצמם.
      הסיבה לבגידה רעיונית היא בעיקר הזדהות עם האויב אבל לא מאהבת מוסטפה (אף איש שמאל לא מזדהה עם החמאס למשל) אלא משנאה עצמית.
      אבל זאת כן בוגדנות כי השמאל מייחל למפלת ישראל ומקדם את זה אם כי לא בצורה גלויה אלא ע"י נקיטה עקבית בעמדות שלכאורה לא כ"כ חד משמעותיות אבל תמוהות ונראות לאדם הסביר כשליליות לטובתם הם עצמם.

    2. בג"צ הפסיד את המערכה והובס.
      נשמע לכם מוזר, אז הנה למה הם הובסו.
      בטווח הקצר, בשנה וחצי הקרובה, ינחל האגף השמאלי קדיקלי המטבל על ידי חיותה נצחונות מרשימים, אבל …
      אבל תוך כדי קולות הצהלה שישמעו מהצד השמאלי של המפה תתברר תמונה קשה של בג"צ "קטו" , כזה שמתערב בסוגיות לא לו, נוקט עמדה עם דגש בוטה של שמאל רדיקלי ותוך כדי יתברר לחיותה שבג"צ חטף פגיעה קשה מאוד בדמותו ובמעמדו.
      ומשהו שמצביע על הירידה באיכות בג"צ, אתם יודעים, היום לנדאו, שמגר ואגרנת, שלושתם נשיאי בג"צ לשעבר, היום הם לא היו מתקבלים לבג"צ, ה"אגנדה" שלהם לא "מתאימה".

    3. ואיך זה הפסד?
      בג״ץ לא עומד לבחירות אלא רק לועדה שנמצאת תחת שליטתו אפילו בלי תפירת תיקים והוא גם לא עומד לפיקוח חיצוני אלא ע״י אחד משלו.
      תוסיף לזה את המשטרה והתקשורת שיהיו נאמנים(ראינו בהתנתקות כמה אנשים היו מוכנים לסכן קריירה קצרה של שלוש שנים בשביל לעשות את הדבר הנכון-אז קל וחומר שכמעט ולא יהיה מי שיסכן קריירה ארוכה) וברור שאת בג״ץ לא מעניין פופולריות.
      אנחנו כבר קרובים לנקודת האלחזור(בעיקר תודות לגנץ והיועמ״שים לדורותיהם) שאחריה גם אם 99.999% מהעם יצעק ויצביע נגד בג״ץ-זה יהיה חסר השפעה.

    4. בהצשך למגיב מס׳ 3 (״לאריק״):
      וליתר בטחון, בג״ץ כבר נוקט צעדים להכניס לפה כמה שיותר מסתננים אפריקאים שילדיהם יקבלו אזרחות(ואולי גם להורים בג״ץ יוציא אזרחות בהמשך) כך שיהיו הרבה קולות גם למפלגות שתומכות בבג״ץ.

  4. ביבי הוא אבי הפייק ניוז השקר . לא מצליח לאמר שני משפטים של אמת ! מי הוא שיבקר את התקשורת ? ההודעה היחידה שמצופה ממנו בתקשורת היא " אני מתפטר – פונה לטפל בענייני המשפטיים ומאפשר למדינת ישראל להמשיך לחיות

    1. קודם כל מי שביקר את התקשורת זה כותב המאמר ולא נתניהו, שגם אם לדעתך הוא ״אבי הפיק ניוז״ עדיין הוא יכול לבקר את התקשורת.
      דבר שני לא הגבת כלל למאמר ולכן תשובתך היא דימגוגית. מכינון שלפני כחודש וחצי נערכו בחירות בישראל ובו זכה הליכוד בראשות נתניהו ל 36 מנדטים והגוש 59 כך שהצפייה שלך היא אולי משאת נפשך אבל לא מתבססת על המציאות בדיוק כמו התגובה שלך.

    2. מה הקשר לביבי?
      כל מה שאתה חושב על ביבי לא הופך את התקשורת למי שעושה עבודה טובה במשבר הזה, הם פשוט הזויים.

    3. יחסית לאבירי ה"אמת" שלכם בפרקליטות ובמערכת המשפט, נתניהו הוא צדיק. "ענייניו המשפטיים" נובעים משתי סיבות עיקריות: העובדה שהוא ימני מבריק שהעז להוביל את המדינה להצלחה מסחררת בלי להתקפל בפני חונטת השמאל ותוך חיסול כל הדוגמות שהם ניסו לדחוף במשך שנים. לזוועתן של האליטות, בלי מדינה לפלסטינים וללא שום צונמי, מעמדה של ישראל בעולם מעולם לא היה טוב יותר וכך גם מצבה הכלכלי. כל מי שטוען ההיפך פשוט משקר.
      הסיבה השנייה והמשמעותית יותר היא העובדה שבקרוב מאוד יכנסו למדינה התמלוגים מעסקאות הגאז שיהפכו את ישראל למעצמה כלכלית. בדקה התשעים הם יסלקו את נתניהו ויכניסו אותו לכלא כדי לתת את כל הקרדיט לשמאל וכדי להבטיח שהיד שלהם תהיה על הברז!

    4. שמאלנים יודעים רק להשמיץ. ביבי לא שיקר בשום דבר.
      מדבר לעניין ודואג לכל אזרחי ישראל. בניגוד לקנאים אכולי שנאה עצמית.

  5. מסכימה עם כל מילה בכתבה. התנהלות הכתבים והפרשנים בערוצי 12 ו 13 מחפירה. מציגים אך ורק את הכוס הריקה . מדברים רק על מחדלים ועל נטישת הממשלה את העם. בעוד שמצבנו במלחמה הזו הרבה יותר טוב מרוב המדינות המתקדמות שמתמודדות עם אותה המחלה כרגע. מציעה לפרשנים לעצור ולחשוב שוב לפני שמפסיקים להקשיב לכם לגמרי. אנחנו לא מעוניינים בדעתכם. אנחנו מעוניינים בעובדות. הן טובות והן רעות. עובדות. לא השקפת דעתכם. ודרך אגב אני לא מהמחנה של נתניהו. אבל אחרי שאני מקשיבה לכם, בא לי לחזור לקלפי ולשנות את הבחירה שלי.

    1. למה את לא מעניקה גם לשם 11 את ההילה של כנופיית תשקורת.במה נגרע חלקם?גם להם מגיע להחשב מחפירים.הם יותר גרועים משני האחרים כי את ואני מממנים אותם במיליארד ויותר כל שנה.לפני כחודשיים הופיעה הטאלנטית דריה בפירסומת עצמית ושיבחה את האובייקטיזיות שלהם.הם עצמם הבינו שעברו גבול.אבל מאז חזרו לשפלותם ולעמידה בשיפלות המחמירה שקובע ערוץ 12.

  6. ברור שלעיתונים כמו כל אדם יש אג'נדה שמשפיעה על הצורה שבה הם מסתכלים על הדברים ולכן על הצורה שבה הם יציגו אותם. וחבל שהתקשורת המשודרת אפילו לא מנסה להיות מאוזנת.
    אבל אני חושב שבבסיס הדברים עומדת בעיה אחרת: הבילבול השטחי של אנשי תקשורת רבים בין עיתונות מיצה לעיתונות מבקרת. הרבה עיתונים חושבים שאם הם יפרגנו מדי פעם זה מוציא אותם לקקנים אנטי-דמוקרטיים פילו שברור שלכל חד, כולל ראש הממשלה, ראשי הימין, טייקונים, הציבור החרדי וכו' יש רגעים שמגיע עליהם פירגון כמו כל אחד אחר.

    ואני פוחד שזה יחמיר אם באמת נתניהו יורשע על כך שעורכי וואלה אמרו שאם הוא יעשה מעשה שהם רואים כנכון-הם יפרגנו לו, מה שאמור להיות תפקידם ממילא.

  7. במקרה הזה, האם הבעיה לא טמונה בציבור עצמו?
    אין לי מכשיר טלביזיה בבית, אבל האם אין ערוצים אחרים לצפות בהם?
    מוזר שצריך כתבה באתר מידה כדי להסביר את שעתם הקטנה.
    לציבור הצופים לא נמאס? מה, הוא לא מבין לבד?
    אשמח להסברים.

    1. הציבור מבין את זה יופי.
      זו הסיבה שהטלביזיה בארץ לא מגרדת את הרייטינג של העיתונות הכתובה, שערוץ 10 היה זקוק להצלות שוב ושוב, ערוץ 1 היה צריך לעבור מתיחת פנים רצינית וערוץ 20 שורד למרות ההתעללות שהוא עובר.
      כי אין מגוון ערוצים: יש ערוץ 20 ויש כל השאר.
      ומי שאחראים למחדל הם רשות השידור ומשרד התקשורת.

      אולי אם נחזור על הביקורת מספיק פעמים-משהו יכנס לראשים הנכונים.

  8. רק שכחת דבר אחד וברור את חוסר המוכנות אילו היו מוכנים לארוע בסדר גודל כזה ובמקום כמה מאות בדיקות היינו מתחילים ב20000 אלף בדיקות והיינו היום ב50-60 אלף בדיקות ביום היינו כבר מזמן במשק עובד ומתפקד ארוע בסדר גודל כזה קורה פעם במאה שנה וכשזה מגיע צריכים להיות מוכנים לדבר כזה זה תיש תופס אותך שאתה לא מוכן ואלו הם התוצאות במלחמת יום כיפור לא היינו מוכנים בשרפה בכרמל לא היינו מוכנים וגם פה לא היינו מוכנים זה שם המשחק מוכנות

    1. רק שמלחמת יום כפור נגמרה בנצחון גדול. סתם כל מיני אנשים בעלי אג׳נדות פציפיסטיות מנסים שיכתבו את ההיסטוריה וגרמו לנו לראות אותה כפאשלה. אין ספק שהיינו מוכנים כמה שאפשר בהתחשב באופוריה שלנו ותחושת המובסות של האויב אחרי מלחמת ששת הימים, מי יכול היה לצפות לזה?
      אותו דבר נכון גם למשבר הזה ולאיך שהוא יוצג בעתיד.

    2. יואל –
      אין שום אפשרות לכסות את כלל התרחישים האפשריים: הן משום שלא ניתן לצפות אותם, העיתוי שלהם או החריפות שלהם והן משום שהמשאבים מוגבלים. על כן ישנן תכניות מגירה, וגורמים כמו מל"ח, אשר אמונים על הטיפול במשברים. בסופו של דבר, כאשר רואים שהטיפול הנוכחי הוא טוב מאוד, אם ניתן לשפוט לפי התוצאות עד עכשיו, אז אין סיבה להתלונן. תמיד יש מה לשפר, אבל חכמה בדיעבד היא רק חצי חכמה ולהתלונן זה קל מדי.
      וראוי מאוד לתת קרדיט לכל אותם אשר ביצעו ועדיין מבצעים עבודה מצוינת להצלת חיי אדם – מרמת שרי הממשלה, דרך הניהול המקצועי במשרדי הממשלה, ועד רמת הרופאים, השוטרים, החיילים והצוותים בשטח.

    3. לפני 3 חודשים לא היו – בכל העולם -בדיקות בכמות שאתה מציין.
      הן יוצרו ומיוצרות במהלך המגיפה

  9. העם חכם רואים הכול נגמר עידן החדשות ההסתה וההפחדה של שניים ערוצים שנילחמים על חייהם בעידן האינטרנט לא במקרה הסקרים מראים את המציאות האמיתית ולא מה מנסים לשדר בתקשורת תקשורת הרווחתם את זה ביושר

  10. אבל כשאוטובוסים התפוצצו ברחובות התקשורת המשיכה לשיר שירי הלל לממשלה…

  11. כנראה שמר לוי לא גר בישראל וגם לא נזקק לשירותי הבריאות המדינה .
    וחלילה אני לא מאחל לו שיהיה נזקק לך.

    1. כנראה שגם אתה לא גר בישראל ולא נזקק לשרותי הבריאות במדינה

  12. רוב התקשורת מאכזבת בגדול, אין להם אחריות ומרשים לעצמם לזרוע שנאה והסתה בדווחים לא אמיניים ושיקריים.
    אם יש משהו שמהווה סכנה לדמוקרטיה זו התקשורת שברובה חד צדדית ודוחפת בכח את האג'נדה שלה.
    שום דבר חיובי מחפשים את השלילי אין איזונים בדווחים.
    אין להם בעיה לפגוע בערכים של המדינה כשמשרת את הדעות החד צדדיות של מרבית הכתבים.
    בשורה התחתונה מרבית הכתבים לא עומדים בסטנדרטים מינמליים. כתב זה לא מקצוע ולא פלא שהתקשורת לא אמינה ואיבדה את אמון הציבור.
    אני אישית מעדיף לשמוע רשת ג כשאני ברכב מאשר את הקשקשת של עיתונאים שבחיים לא עשו חשבון נפש.

  13. מאמר במקום! אני הפסקתי לבלבל לעצמי את המוח עם הויכוחים האהסורדים של הערוצים למניהם. שמביאים דיעות מוזרות לאור העובדות.

  14. כתבה אמיתית ומדויקת מאין כמותה.יש רק להוסיף ולתמוה מדוע ולמה היו חייבים עשרות כתבים כדי לדווח ולפרשן כל כך הרבה שטויות מיותרים.שני כתבים בכל אולפן מראיינים עשרות אנשים ובנוסף כל 30 דקות מגיעים כתבים מיוחדים מכל פינות העולם לדווח החדשות .ממש קרקס לשמו.ואחרי זה מספרים לנו שהכתבים עשו ימים ולילות למענינו.

  15. למה לקרוא לאוסף שמאלנים מניפולטיבי ומנוול תיקשורת? לא מסוגל כבר ליראות את פרצופה של רינה מצליח , שדרנית הכדורגל הגסה מבאר שבע שהפכה פתאום יחד עם אברמוביץ המאוס לשליטי ערוץ 12. או ערד ניר האידיוט שכבר שנים רבות מקשקש שטויות ועדיין לא נזרק החוצה.

  16. כתבה מדוייקת.. פעם ראשונה שאני נתקלת במאמרים מסוג זה. סוף סוף קול שפוי בתוך הכאוס המשתולל בתקשורת.. כבר ממזמן הפסקתי לשמוע חדשות שמשודר משעה ארבע (!!!!) עד תשע וחצי…….. בלי הפסקההובלי תוכן ראוי. רק השמצות והסתות… אני לא מבינה על מה ולמה נותנים להם במה בכלל. לא נאמר שם שום דבר עובדתי . טת ההרס הם כבר זרעו ממזמן. מי יאחה אותו…?

  17. רינה מצליח. אשה ללא לב שאמרה שבחרה לא להביא לעולם ילדים כדי לא להיות אחראית להם. אשה לא נעימה

  18. ה"תקשורת " הזאת אינה אמורה לדווח אמת, אינה אמורה לעדכן את האזרח לגבי המציאות , לצפות לכך זו תמימות , האנשים האלה מקבלים כסף על מנת להכתיב לציבור (שהם חושבים עדיין שהוא מטומטם ), מה לחשוב וזאת על מנת להשיג את מטרת העל שהיא חורבן מדינת ישראל לכן אין לצפות מהם לשום הגינות אוביקטיביות וכו הם מבצעים את עבודתם באמונה אבל הבוס שלהם הוא בודאי לא מדינת ישראל

  19. מומלץ לצפות בסרט "שעה אפלה" המתאר את המאבק עלייתו לשלטון של צ'רצ'יל ב – 1940, כנראה שאין חדש תחת השמש.

  20. קלעת מדויק לרחשי העם, לא פחות ולא יותר.
    חבל רק שאין לדברים ביטוי אמיתי, רוב הציבור סולד מהתקשורת הגיע הזמן לשנות.

  21. אמיר לוי, נראה שגם לך יש אג'נדה, שהרי אתה חלק מהתיקשורת גם כן, ומשום מה מציג את הממשלה (וכנראה גם את העומד בראשה) כקורבן אמיץ ועז רוח "המצילנו מידם" ברוח ההגדה של פסח. אתה מאתרג את הממשלה ומקריב קורבן פסח את התיקשורת העליתיסטית. ובכן נראה שהמציאות יותר מאוזנת ממך, צעדים רבים שעשתה הממשלה (ועשתה נכון) נעשו בלחץ מבחוץ (ובזכות כמה מנציגיה שהעזו ללכת נגד מהלכיה כלפי חוץ אל העיתונות, כי אין יעילות במלחמה מבפנים) לחץ של התיקשורת שהאירה והעירה את הכשלים הנכונים (כשל המנהיגות החרדית והברית הנוראה שלהם עם ראש הממשלה, כשל בתי האבות, כשל העדר הבדיקות, כשל העדר ציוד המגן, כשל הזנחת מערכת הבריאות, כשל ההובלה של משרד הבריאות והזנחת הפיתרונות הכלכליים ועוד). טוב עשתה התיקשורת שנתנה במה לאנשים שבאמת איכפת להם מתוך הממשלה ופקידיה ועובדיה שהכריחה את עידן הכל פוליטי לעשות למען האזרחים ולא למען עצמם.

  22. תשקרת אנטי ישראל נסחפת ולא מדווחת אמת. לא עיתונאים אלא דוברים מטעם . בושה לערוצי הגזירה שמועסקים במשכורות עתק על חשבוננו. לא צופים בערוצים השקרים. פראדה עברה מהעולם.

    1. הכתבה שח גיא זוהר נותנת ביקורת מאוזנת על התנהגות חלקים בתקשורת.
      ממד שני המאמר של לוי בדיוק עושה את מה שהוא טוען שאסור לעשות. הוא פוסל לגמרי את פעילות התקשורת בגלל שגם בה מעשן טעויות.
      צריך תקשורת שמוסרת עובדות ומידע אבל חשוב שתהיה גם ביקורת . עובדה היא שהיה מה לשפר בהחלטות הממשלה, הן בטיפול בבתי אבות, בהגנה על צוותי הרפואה, בתגבור הבדיקות, בסיוע לעסקים הקטנים ועוד. במלחמה נגד הנגיף האוייב לכ מאזין. מותר להשמיע ביקורת בתנאי שהיא באה כביקורת בונה המציעה פתרונות ולא רק כדי לזרוע פחד.

  23. מאחר ואין ערוץ שאין בו שמאלנים,
    אני צופה בלית ברירה בחדשות
    ובפרשנויות, פשוט בא לי להקיא

    1. הברירה היא כמובן לא לצפות בכלל, ממליץ בחום.

  24. אין קשר בין ימין ושמאל – טעות של הממשלה הורגת! טעויות של העתונות – ימין ושמאל- הורגת בעקיפין.
    הכתבה שלכם מוטה לחלוטין. אין קשר לפוליטיקה כלל.ולא כל מי שמבקר את ההתנהגות של הממשלה הוא שמאל .כדאי לבדוק באתר של ארגון הבריאות העולמי ולהבין שמצבה של ישראל הינו בממוצע העולמי ( במקרה הטוב) לבין גרוע ביותר. יש רק להשוות את הנתונים ביחס למליון או ביחס ל10000 תושבי בכל מדינה כדי להבין שהמצב בארצנו – לא טוב.
    ההתייחסות .
    המחדלים מוצגים בתקשורת הינם מחדלים גם אם הכתב יכתוב ההפך. למשל ״הרעבת מערכת הבריאות״- די לקרוא את דוחות מבקר המדינה ואת כל ההשוואות של משרד הבריאות למדינות הoecd- כרי להבין כמה המצב היה ועדיין גרוע. די אם לבדוק בתקציבי הממשלה בעשר השנים האחרונות כמה עלו בתי הכנסת והמקוואות (1.1 מיליארד) לעומת הקמת בתי חולים בתקציב ממשלה( 0 שח)… די לראות בהשוואה שפירסם ב2018 משרד הבריאות את מספר מיטות טיפול נמרץ לעומת העולם ( אנחנו מקום אחרון).. ועוד ועוד.
    אז מוטב שהתקשורת הימנית והשמאלנית יעשו את העבודה שהעיתונות צריכה לבצע כי התיוג הזה שבין שמאל לימין , ועיתונות משותקת ולא חכמה – הורגת את כולם בלי להבחין בין ימין ושמאל.

  25. כל כך נכון. מהנדסי התודעה עושים לילות כימים, כמו עמוד ענן, מקהלה מתוזמרת זו אינה משה מהציבור – יום, וכמו עמוד האש – לילה, להכשיר כל מהלך של השמאל הישראלי, להסית, ולפורר סולידריות יהודית. הגיע הזמן שהציבור הלאומי בישראל יפנה את גבו לעדה זו ולמרכולתה וישאירה מול אולם ריק.

  26. כל הכבוד.
    כל מילה חקוקה בסלע.
    להגיד בקול רם את מה שאחרים מפחדים ואומרים בשקט.
    התקשורת ומי שיושב בה מוביל אותה ונותן במה " ליצירה" הבלתי נסבלת … מזמן כבר לא נחשב ..תבטלו אל תשתפו, תשתיקו.

  27. ביבי אשם.
    12 שנה ראש ממשלה והוא פחד לעשות רפורומות בשוק התקשורת. פחד, השתפן, ברח ושתק.
    12 שנה ראש ממשלה והוא פחד לעשות רפורמות בבחירת שופטים ובמערכת המשפט. פחד, השתפן, ברח ושתק.
    (כך החריב ביבי את ישראל. כך הרס ביבי את הדמוקרטיה. כך מחק ביבי את העם, הריבון.)
    שניהם יחד, התקשורת ומערכת המשפט – נכנסים בו בברבריות פראית, בכל הכוח, בלי אלוהים, בלי בג"צ ובלי בצלם.
    מגיע לו.

  28. כל מילה בסלע. אנשי התקשורת למיניהם לא מתארים לעצמם עד כמה הציבור מתעב אותם, הערכה כלפיהם היא מתחת לאפס, אם הם היו מבינים עד כמה אנחנו בזים להם הם היו מתביישים להופיע בטלוויזיה.

  29. כתבה מצויינת. מסכימה עם כל מילה. זה גם חוסר אחריות לאומית בעיני, כי כל הנהי הזה מחליש את האזרחים שגם ככה מתמודדים. במקום לתת לנו כח וגאווה לאומית כפי שראוי ואמיתי, גורמים לנו למתח ואי שביעות רצון ומחלישים אותנו. קראתי כתבה אחת על כמה שיותר טוב ביוון ובפולין ורציתי לצעוק לכתבים- לכו! אם טוב שם יותר, פשוט תלכו…

  30. הכתבה של מידה כל כך אמיתית ומדויקת שאין צורך יותר להכביר מילים על תקשורת שכשלה ומחפשת רק רכילות מעייפת.הדברים הגיעו לידי כך ששומעים כל הזמן שפשוט אי אפשר לראות יותר חדשות וחבל.

  31. לא רק התקשורת, גם כל הפוליטיקאים של השמאל שדאגו בשבועות הראשונים לעסוק בהקטנה של האיום ובפוליטיקה קטנה קטנה. ישראל לפני הכל? קודם הם הכפישו, בדקו את מצבם אצל מחבקי המחבלים ורק אחד מהם, אחרי שגילה שטעה פעמיים, היה מוכן לבדוק את האפשרות להצטרף לממשלת אחדות.
    אפילו בתוך זה הוא עוד ממשיך לשחק במשחקי האיום דרך בג"ץ (ואחרי שאמר במפורש שהוא מקווה שבג"ץ לא יפסוק בנושא ושזה יקבע בקלפי).

    יאיר לפיד, בוגי יעלון וגנץ, שכשלו בתחזית באיום האיראני, כשלו גם בתחזית של איום הקורונה. כולם הוכיחו שהם אינם ראויים לשום הנהגה.

  32. אני גזרתי על עצמי, לא לצפות בערוצים המשחירים כל חלקה טובה. מהטעם הפשוט, כמו בכתבה, איני מקבלת מידע, אלא את דעתם של המומחים מטעם עצמם. איני זקוקה להם. 10 ימים שאיני צופה בהם כלל. מסתפקת בערוצים ידידותיים, המשדרים דברים עליזים. שיהיה למה להמתין. עצתי לכם, עשו כמוני. הם ידברו לקיר ! כל המלעיזים.

  33. אם לא היה סגר הרייטינג של כל הבליץ התקשורתי היה 0. הם כל כך מתלהבים מעצמם הם הפכו ממדווחים למחלקי ציונים לציבור לממשלה למשטרה וכו". שום חשיפות או דיווחים ממשיים אלא פרשנות ועוד פרשנות וחזרה על אותם דברים עשרות פעמים ביום. מגדילה לעשות גברת אלרואי שמאז פרוץ הקורונה לא שמענו ממנה מילת תקוה אחת. והיא יודעת להלך אימים על הציבור.והשיא הוא " תשמעו למה שאנחנו אומרים ולרופאים גם" תודה שאת מאשרת להקשיב לרופאים גם.

  34. מי שהיה צריך להסביר את המצב זו הממשלה.

  35. יש בישראל כאוס מוחלט מתחילת פברואר, הדיווחים לא מהימנים, הממשלה נראתה כמו קרקס שמהלך על חבל ונכנע לדעות מנוגדות, הבטחות כמו חול ואין מה לאכול, והציבור כמובן הפסיק להתייחס גם לתקשורת וגם לממשלה. מה שקורה היום בישראל זה כאוס מוחלט. רואים שוטר שמים את המסיכה, השוטר מתרחק מורידים את המסיכה, עוד מעט גם הפקקים יחזרו לכבישים, כאילו עולם ומנהגו נוהג, אבל הקורונה לא רואה את זה ככה, היא גובה חיי אדם, אנשים נקברים!!!!!!!!!
    עד מתי העם המטומטם הזה ייצא מהאטימות והטיפשות שלו?????

  36. צריך להקים וועדות חקירה כנגד התקשורת , על הדרך בא היא זורעת בהלה בציבור, מסלפת עובדות כדי שיתאימו לאג'נדות שלהם. התערבו בניהול המלחמה בקורונה, ודאגו בצורה אובססיבית ליצור אנטגוניזם בציבור, הגדיל לעשות אחד המגישים שדאג לשתף את דעתו כי הסגר בבני ברק ותמונות של דתיים ולובשי מדים מזכיר לו זמנים אפלים מעברנו. הגיע הזמן שגם התקשורת תיהיה חשופה לביקורת ותשלם את המחיר

  37. הגיע הזמן לעבור לערוץ 20 אני קיבלתי את ההחלטה לפני שבוע אחרי שנמאס לי מהשקרים הגיע הזמן שערוציי התקשורת יבינו שאנחנו לא מטומטמים .

  38. כולנו גיבורים מאחורי מקלדות.
    נראה אתכם ברגע האמת שאתם זקוקים לחדשות .זוחלים כמו עכברי ביבים מהונדסים ומריירים מול ערוץ 12 האנטישמי.
    יש ברירה!
    נענה בשלט.
    ולמען ה' ולמען בריאותנו נעצור את הרפש המסואב מכלבי השמירה של הדקטטורה.
    יש ברירה!
    נענה בשלט.

  39. כמה נכון. התקשורת מסלפת. מלבה בדרכה שלה את השינאה. עליהם להביא עדכוני חדשות נטו בלי להביע דעתם האישית

  40. ערוצי התקשורת הראשיים בישראל הם בסך הכל ערוצי בידור, המספקים שעשועים לציבור הצופים בהם.
    כך גם רואה אותם חלק ניכר מהציבור, למעט חברי אותה תקשורת שהאגו מעבירם על דעתם ועיניהם לא יראו…

  41. על התקשורת לסקר מצבים ולא ליצור או להכווין מצבים . תאמר לי את שם העיתונאי ואומר לך מה האג'נדה שלהם !! יעלו ויבואו להדליק את משואת התקשורת , ל
    יש עשרה עיתונאים צדיקים בסדום . ולכן חשובה התקשורת !!!
    לעומת זאת הלא ראויים שתמיד ידעו שייש לא מעט אזרחים בעם שמביטים בכם . וכדאי שהעיתונאים יעשו סלפי !
    !!

  42. מזל שיש תקשורת.
    מתי תפתחו עיניים ותבינו איזו מנהיגות מושחתת יש לנו.
    אם יש הצלחות מול הנגיף הם למרות הרב המכהן כשר והזניח לאורך שנים את מערכת הבריאות.
    ההצלחות הן בזכות מנהלי בתי החולים וצוות רפואי שנכנס ל"מלחמה"עם אפס ציוד.
    בזכות קשרים של מנהלי בתי החולים ולא בזכות ראש ממשלה שתפח לעצמו על השכם.
    תזכרו את הזקנה במזדרון.
    שם היתה מערכת הבריאות שלנו.

    1. התקשורת, מכל הצדדים ובכל העולם, פועלת תמיד על פי העיקרון:
      זו דעתי שעליה מבוססות העובדות.
      ודי לחכימא ברמיזה.

  43. אמיר לוי כל מילה חקוקה בסלע כשהתחילה הקורונה רוב התקשורת היו עסוקים בלהפיל את נתניהו וכשנתניהו הופיע בפעם הראשונה בתקשורת מלבד לדווח על הקורונה הוא פנה לכחול לבן להקים ממשלת חירום (לפי דעתי צו השעה לא קשור לימין שמאל) אני באתו זמן שמעתי את דבריו ברדיו ובסוף הראיון אומר המגיש כמו תמיד נתניהו משתמש בערוץ ממלכתי לצורך פוליטי (כן זה הערוץ שלהם אין קרונה אין כלום אין מתים ברחבי העולם הם לא מודעים שזה פפתח ביתנו יש רק להפיל את ביבי זה הג'נדה שלהם) כשחוסן לישראל הצטרפו לליכוד התקשורת עדין חיכו להזדמנות להפיל ולהפליל את נתניהו אתו זמן רוב התקשורת נתניהו נתניהו כשראו שגולל נסגר בפניהם ועומדת לקום ממשלה (מיד לקקו את הפצעים) אז נזכרו שיש קורונה מנטרנה חדשה וכמה לפי דעתם תפקוד הממשלה לקוי(בוקר טוב הג'נדה שלושה שבועות אחרי נאום ראש הממשלה התעוררתם שיש קורונה ועשרות אלפים מתים ומיליונים חולים ברחבי העולם) אם ראש הממשלה היה מחכה לכם מצבנו היה כמו אירופה אמיר לוי. תודה רבה

  44. מילים כדורבנות, כל מילה אמת ! אני כבר מזמן לא מאמין לאף מילה של התקשורת שכבר מזמן פשטה את הרגל.

  45. מזדהה עם הכותב. על זה נאמר כבר לפני כ-200 שנה "הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

  46. קישקושים שלא לעניןושל כל מלחמות היהודים ביהודים לא למדתם שלמען השם צריך להיות מלוכדים ולא הכל צהוב תפסיקו להיות חומרנים ותתיחסו לדברים כמו שהםץ

  47. הכתבה מעולה אך זרם התגובות מציג גישה קצת פשטנית של תקשורת עם אגנדה וציבור מטומטם כי הוא רוצה מידע ומולעט באגנדה. כדאי לזכור שהציבור המטומטם שווה 61-62 מנדטים. ציבור זה, למעט הערבים אולי, אינו מאזין לחדשות, הוא צורך את החדשות באופן כפייתי, ומחזק את תמונת עולמו הצרה ברגשות עזים שהתקשורת מלבה. כל מי שניסה לנהל דיאלוג עם שונא ביבי (כ 61 מנדטים) מזהה את הפסיכוזה של שטיפת המוח. העובדות אינן רלוונטיות, כולם חוזרים על אותן נקודות בדף המסרים, וכל זה בלהט וזעם מוסרי של "הליברל הנאור". לטעמי נקודת השבר הייתה פסיקת בגץ נגד יור הכנסת. חמישה שופטי בית המשפט העליון ואף אחד לא הביע שמץ של הסתיגות מהפרת החוק על ידי בגץ וזיהום חמור של עקרון הפרדת הרשויות במשטר דמוקרטי. וכמובן בלי שיח רציני בתקשורת ובלי צל של ספק בקרב הציבור של 61 המנדטים. הפסיכוזה שמלובה על ידי התקשורת המאוסה אינה מניפולציה חיצונית, אנשי התקשורת נגועים בה אולי יותר מאחרים, וזה ניכר בימים אלו במיוחד במופעים של אמנון אברמוביץ.
    אני גם הפסקתי לצפות בחדשות, ומקווה שזה יקבל משקל ציבורי רחב. אבל השינוי יהיה קשה אם בכלל אפשרי. בשלב זה המצב הוא של התמכרות פסיכוטית של שני הצדדים, התקשורת ו 61 המנדטים.

  48. כל מילה בסלע.
    כתבה שמשקפת בדיוק את מה שאני מרגישה כל יום כאשר אני צופה בחדשות.(ואני צופה הרבה)

  49. היום ערב יום השואה, אפשר להזכיר את לורד 'האו האו' – קווים לדמותו בימינו
    איש תקשורת בוגדני אשר שרת את תעמולת הגרמנים/נאצים במלחמת העולם השנייה
    הוא הפיץ מידע כוזב, מסית, במטרה להביא לכשלון צבאות הברית

    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%90%D7%9D_%D7%92%27%D7%95%D7%99%D7%A1

    https://www.news1.co.il/Archive/003-D-115423-00.html

    אצלנו ישנה גרסה 'מתקדמת' 'ומתוחכמת' לבוגדים מהסוג הזה.
    לבסוף הוא נתפס ונתלה ע"י האנגלים עצמם.
    זאת בהמשך לתפיסתם של 'פרופסורים' ', 'רופאים', 'שופטים??!!' (העילית של אירופה? שהלכו למוזיאונים?, והקשיבו למוצארט?) אשר נתפסו ונתלו ע"י האמריקאים.

  50. אין חדש תחת השמש מאז ומתמיד התקשורת משרתת אך ורק את השמאל המתוסכל ומעוותת את האמת אין פלא שראש הממשלה לא לוקח אותם כגוף מאוזן ואמיתי הגיע הזמן לנקות את האורוות המצחינות של ערוצי הטלוויזיה "הממלכתיים"

  51. אני חושב שהעיתונאים בסדר מי שלא בסדר זה מי שמקשיב להם. אני משתדל לצפות כמה שפחות בטלביזיה ולכן אין לי טענות.

  52. רינה מצליח-רגשי נחיתות זורעת שינאה והסתה-ביבי המלך תשתחווו !!!!