הדרקון הענק שבחדר: הפרקליטות, בג״ץ והתקשורת

הפיל כבר הפך לדרקון ענק ואלים המסכן את החברה ואת הדמוקרטיה, אך הציבור הולך ומתעשת, ומבין את גודל המחטף

דוברות משרד המשפטים

ישנם ישראלים הסבורים שלפרקליטות המדינה הייתה הברקה כאשר היא גילתה עבירה שלא נבראה במשך 250 שנות המשטר הדמוקרטי. על-כן הם מעריכים את שי ניצן ואביחי מנדלבליט בשל תרומתם לתורת המשפט הבינלאומית בהגדרה חדשנית של המושג ״שוחד״, ובה נכללת פעילותם של הפוליטיקאים למען סיקור אוהד.

ישראלים אלה גם מאמינים שהצמד המוזכר הוא פטריוטי ורודף צדק, ואפילו מצדיעים לניצן ולמנדלבליט על שבגאוניותם מנעו את כליאתם של רבבות פוליטיקאים עלי אדמות. זאת הודות להברקתם הנוספת, והיא יישום של ההגדרה החדשה של מושג ה״שוחד״ אך ורק על עבריין אחד תוך התעלמות מ-99 האחוזים הנותרים.

כת המאמינים מעריכה לא פחות את המיליטנטיות המופגנת מצד אנשי תקשורת רבים, אשר מכנים את המלכודת נגד הנאשם היחיד “שלושה כתבי אישום חמורים”, למרות שאין שלושה אלא אחד, ולמרות שאינם חמורים אלא ביזאריים לחלוטין, כפי שקבעו גדולי המשפטנים בעולם. בין המאמינים ישנה תת-קבוצה קיצונית אף יותר, הרואה את התקשורת החד-קולית והמגויסת בתור מפגן של מקצוענות ואובייקטיביות מופתיוֹת.

אפשר לכבד את תמימותם של האנשים הנזכרים לעיל, אבל קשה מאד להשיב להם. הרי כולנו יודעים שכאשר דון קישוט דמיין נסיכה, אפילו חברו הנאמן סנצ׳ו לא הצליח להוכיח שמי שעמדה מולם הייתה רק איכרה פשוטה. דון קישוט המשיך בלחימה נגד ענקים מסוכנים חרף ההסבר הרציונלי של סנצ׳ו על היותם טחנות רוח. אמונות תפלות אחזו את האביר המדומה והמפורסם, כולל את תודעתו העצמית ההזויה. וכך גם אצלנו.

הפלג הצפוני

ליד הפלג הנאיבי והעקשן שתואר לעיל, עומד מחנה שני, פחות מכובד, שאיננו שותף לאמונות התפלות. בעיניו, הפרקליטות לא תיכנס לספר גינס על שיא בחדשנות משפטית, אלא על שקר חצוף ודורסני.

אלא שמחנה הציניקנים רואה בבילוף כלי שימושי לקידום אג׳נדה פוליטית מסוימת. מדובר בהסוואה נחוצה מאד, כיוון שהאג׳נדה המדוברת איננה מצליחה להשפיע בשום מקום בשל כישלונותיה המוחצים בעבר ובשל ריקנותה בהווה.

מחנה הציניקנים מבין היטב ששימוש במערכת המשפט יעיל יותר מהתהליך המכשיל של נימוק רעיונות או דיון ציבורי בכלל. אולם כדי לשדר דימוי דמוקרטי הם מדקלמים את עמדתם דווקא בלבוש של הגנה נועזת על הדמוקרטיה מול אויביה הנבערים. הכוונה הלא מפורשת היא לדמוקרטיה מהותית המתיימרת להחליף את הדמוקרטיה הייצוגית הישנה והחביבה.

המחנה הזה, המורכב מפוליטיקאים ותועמלני תקשורת, מפיץ את הכזב ביודעין כדי לקושש קולות מהפלג הראשון. הוא מרבה בגידופים נגד הנאשם הבלעדי כדי לשמור על אש קטנה את המיתוסים, עד כדי כך שלפעמים נשמעים נאומיהם כתחרות על מי מלהג נאצה יותר יצירתית על ראש הממשלה.

לצד שני המחנות שהוזכרו, כלומר מהונדסי התודעה והמהנדסים הציניקנים, חיים ונושמים רוב האזרחים. הם מהווים ציבור הסולד מגביית עדויות באלימות, המתקומם לנוכח זיופי מסמכים על-ידי הפרקליטות, והסובל בכיסו את הפזרנות של צוותי חוקרים שטרחו לחפש בנרות כדי לחשוף את האמת החיונית והדחופה שאין בלתה: כמה סיגרים קיבל ראש ממשלה במתנה וכמה בקבוקי שמפניה הוא לגם בין השגת הסכמי שלום לבין ייצוב החוסן הכלכלי, או בין מיגור הטרור לבין מאבק נגד מגיפת הקורונה. כמובן, כל המקלות הבלתי פוסקים בגלגלי עבודתו הן על חשבון משלם המסים שבחר בו. טוב יעשה הציבור הסבלני והגדול כאשר יעמיד בראש סדר עדיפויותיו את הוקעת ההפיכה השלטונית המתמשכת המתבצעת מזה שנים.

להיצמד לעיקר

לפי התמונה המתבהרת מרגע שנפתח המשפט המיותר והבזבזני, מישהו כנראה החליט בתקופת רוני אלשיך לחנוך את ההפיכה בזירה המשטרתית, וב-2016 נתבקש עוזי ארד למסור מידע מפליל על ראש ממשלה נבחר, ולא חשוב מה. כלומר שבמקום חקירה בעקבות חשדות, יזמו מסע המצאת חשדות על רקע המרדה.

דון קישוט עם סנצ׳ו פנסה, 1880 (קרדיט: אוסף הספרייה של אוניברסיטת סביליה)

מאז, דורדרה המדינה ככדור שלג לטלטלה פוליטית בעלויות מחרידות, ובדרך אגב הומצאו צוללות, נהנתנות מדומה ואינטרסים בוגדניים. שלא לדבר על המתקפה חסרת התקדים נגד משפחת ראש ממשלה שאורכת שנים רבות ואיננה מרפה.

ההמרדה מתבצרת בחסות הפרקליטות, התקשורת, ומפלגת בג״ץ. מדובר בפוטש החוצה את המסגור של פיל המצריך התייחסות; הפיל כבר הפך לדרקון ענק ואלים המסכן את החברה. אין גורם מזיק יותר ממנו לדמוקרטיה. נכון, כל ניסיון לדיון רציונלי עליו יגביר את שטף קללותיהם של הממרידים, כדי להחביא את הדרקון. אבל כבר זיהינו אותו, ואין לוותר על הדרישה להתייחסות מאנשי הציבור לעבירה הברורה ולענישת העבריינים המיוחלת. טרם נכנסנו לשלב המשפטי, בו תידרש גם הטלת מאסר של חמש שנים על האחראים להמרדה, לפי סעיף 134 של חוק העונשין. אבל בינתיים המצב מחייב לפחות ענישה חברתית.

האדישות מול הדרקון מוכרחה להתחלף בדיון מקיף בשאלה כיצד לפרק את ההפיכה, ואיך מוציאים את הדרקון מהחברה תוך כדי איתור יוצריו הממרידים.

כל מפלגה שאיננה קובעת עמדה מול השאלה המרכזית הזאת שייכת לאחד משני המחנות שנזכרו קודם, ולא תחלץ אותה הצעקנות לעברנו ״המונים מוסתים, שופרות, אינדיאנים״. גם את סנצ׳ו המסכן כינו שמנמן, והוא לא נרתע מעיקשות. בסוף אפילו דון קישוט התעשת וקלט את המציאות.

אם נסלק את הדרקון מקרבנו יש סיכוי שהרבה מן הנאיביים יבינו מי רימה אותם לאורך כל הדרך.


ד”ר גוסטבו פרדניק הוא חוקר בתחום הפילוסופיה היהודית והאנטישמיות ומחברם של מספר ספרים בנושא. ספרו האחרון עסק בטבעה של היודו-פוביה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

112 תגובות למאמר

  1. להערכתי, כתב האישום כנגד נתניהו נכתב באופן כה רשלני לאחר הוצאות של כ- 250,000,000ש"ח סביב העולם תחת הנחה שהגשת כתב אישום תגרום לנתניהו להתפטר. משזה לא קרה ההנחה היתה שהצבור במרכז המפה הפוליטית יצביע למפלגות שמאל – זה לא קרה. מה שקרה הוא 4 מערכות בחירות בעלות של מיליארדים והעדר תכנון לטווח ארוך.

    הם האליטה הישנה לא הבינה שהעם ההדיוט לא מאמין להם – כשם שקוראי "פרבדה" ידעו לסנן את הרמזים לאמת מכל הררי השקר.

    לעם ברור שנתניהו לא צדיק הדור אבל לא יתכן שיבדקו בציציותיו ולא יבדקו את מעללי פרס, ברק, בוזי, שרון (לכאורה על בסיס מה שפורסם בעיתונות במלל וסרטונים).

    הטיב לבטא זאת השר לשעבר רמון שאינו מתומכי הלכוד: תעלו אותי לעדות בעבור כמות הפעמים שפניתי לעורך\עיתונאי בעבור סיקור תקשורתי חיובי.

    השאלה המתבקשת כמה זמן הימין יאפשר לפקידות במשרד המשפטים, החוץ, בטחון פנים וצמרת המשטרה, יועצים משפטיים ולא יפעל למנות אנשים עם ראיית עולם כשלו?

    1. כתבי האישום מפורטים מאד. אני מציע לקרוא אותם ולהתרשם

    2. בנוסף הפרקליטות נוהגת בחוסר הגינות.
      כאשר מישהוא מהחברה שלהם נשפט המשפט נמרח ומנסים למסמס אותו או לעשות מחטף!
      אם זה בפישמן(סגירה מהירה של שופט פורש תחת חשדות)
      או אם זה רות דוד וחברה הטוב או נווה …
      משפטים שנמרחים ומנסים לסגור אותם במחשכים.
      ביבי לא טוב…, אבל כדיי לקבל לגיטימציה לשפוט לטוב או רע צריך גם שתהיה הגינות וצדק .

    3. ההערכה של השופטת על פסיקתה מספר סגל, אודות החשיבות של סיקור לפוליטיקאי פופוליסטית ולא טובה יותר מדעה של כל אחד מאתנו. כך גם הדעה שכדי שטובת הנאה תוגדר כשוחד אין הכרח שניתן לכמת אותה גם לעניין זה אין משקל לדעה של שופט, זה עניינו של המחוקק ומכל מקום בדין הפלילי אין מושג של תקדים, כי אין עונשין אלא אם כן מזהירין. אם הדעה הרווחת אצל רוב בני אדם שדבר שלא ניתן לכמת אותו אינו שוחד, לא ניתן להעניש עליו.
      לא כל טובת הנאה תוגדר כשוחד בגלל התפיסה הפשוטה וההגיונית שלא כל טובת הנאה תניע את המשוחד לעבוד על החוק. בגלל סיקור חיובי הסבירות שהמשוחד יעבור על החוק נמוכה, כי הוא שואל את עצמו, כמה בכלל יקראו את הסיקור, איזו השפעה יכולה להיות לסיקור, בגלל ספק של השפעה מזערית לא יעז המשוחד להפר את החוק. לכן סביר קיומו של תנאי של אפשרות לכמת את השוחד, כדי להעריך האם יש בו כדי להשפיע על המשוחד לעבור על החוק.

    4. מה יש להתרשם מכתבי האישום? קוראים את כתבי ההגנה והכל מתהפך. יהיו בחירות ונראה מה העם חושב על כתבי האישום

    5. כל כך מפורט, שהשקרנים במשטרה היו צריכים לאיים על ניר חפץ, ע"מ לקבל "עדות".

      אין ספק – מפורט כמו אצלכם בחמאס. אני מציע לך לחזור לאמנת החמאס במקום להתרשם מאתרים של היאוהוד.

    6. לאדון: אז זהו שכן החנטרשן! איזו הצעה הזויה אתה מציע. הרי נודע לעם שכל מי שקורא את השקרים וההסתרות בכתב האישום המומצא הגיב:

      מזדעזע מכמות השקרים, העיוותים, ההסתרות, העדויות המפחידות על מעשי פרקליטים ושוטרים שלא הצדק והאמת נר לרגליהם אלא הפלת הימין ומנהיגו.

      זה מה שכואב לכולכם!!!

      העם בכלל לא מאמין בכתב האישום השיקרי והמומצא והמופלץ הזה.

      ממש לא.

      כל בוקר אנחנו שומעים על כתב האישום המומצא הזה.

  2. בדמוקרטיה "ייצוגית" אוסט-יודנראטית המשפט הוא ייצוגי – כלומר משפטי ראווה
    וזה בדיוק מה שקורה

    1. שלמה שלושת כתבי האישום ההזויים חייבים להיסגר מחוסר אשמה ויפה שעה אחת קודם כי האמת יצא לאור לעיני כל

    2. פשוט להתחיל בחקירה נגד המרדה ובראשם ניצן והמושחת מנדלפליץ.

  3. המפלגה היחידה כרגע שקובעת עמדה כזאת היא הציונות הדתית של סמוטריץ'.
    בנט הבטיח לשים הכל בצד – רק פרנסה
    סער הבטיח רל"ב כלומר חייב את לפיד וחולדאי
    בליכוד יש אהשים שהלב שלהם במקום הנכון אבל ביבי חוסם כבר 13 שנה כל תיקון במערכת ולא שמעתי ממנו הצהרה נחרצת שעכשיו יהיה אחרת.

    1. תדגים מקרה אחד שבו חסם נתניהו תיקון במערכת. הבולשביקים עוסקים בשקרים ובהכפשת נתניהו ללא הרף.

  4. מדהים!!! אהבתי את הפרשנות!!!
    לצערי לא אני ולא עוד לפחות מיליון איש אינו יודע
    מה נכון ומה לא נכון מה לעשות ולמי לשמוע לאיזה ערוץ
    או לאיזה תחנת רדיו, כולנו מבולבלים!!!

    1. יש לי הצעה בשבילך: כל בוקר בין 7:00 ל- 8:00 יש את תוכניתו של אבי רצון בגלי ישראל. שם תישמע את האמת הגיב:

      ואם לא תספיק אז הכל שמור בענן.

      תיכנס לענן ותישמע את כל התוכניות המצויינות שלו. ויש לך ערוץ 20. אתר 0404 של בעז גולן. יש אתך שפטל ביוטיוב- שפטל ללא כחל וסרק.

      שם תקבל הצצה לאמת המפחידה שנקראת מערכת המשפט בישראל שאינה אלא מרכז שלטון של השמאל שאיבד כוחו בכנסת.

      ככל שנדע מה קורה – כך קרב היום לשינוי המוחלט במדינה הזו והשבת הדמוקרטיה והמדינה היהודית לידינו.

  5. כתבה טובה מאוד ובעיקר נכונה עובדתית, באמת לא בדקתי מי הכותב או הכותבת, למען הסר ספק, באופן קבוע, מתחיח לקרוא כתבה ואם כבר בתחילה, הכתבה לא מראה אמת עובדתית, לא ממשיך בקריאתה, ההמחשה או השימוש בסיפור דון קישוט ענייני טוב עח מנת להסביר.
    הענשת האחראים לכך והעונשים על פי הדין, ראויים שיתממשו לאחר כתבי אישום וחקירה מיוחדת ואולי ועדת חקירה ממלכתית.

  6. מי שהמציא את כל הרשע הוא לא אחר ממניאק כפי שחברו הגדיר זה שעצר אישה דתיה ופגע בה בפני ילדיה הקטנים וחייב אותה לחלל שבת כפי שהוא בעצמו יודע לעשות.
    את רות דויד הם לא רוצים להעמיד לדין כדי שלא תצא כל הטינופת לציבור.
    אז הם מנסים לעשות הפיכה שילטונית ולהרוס את המדינה מהיסוד.
    הראשון שחיסל את הדמוקרטיה והגדיר את רמת האדם הסביר היה מי שהגדיר עצמו כמשפטן על והחליט שכל החוקים המומצאים בכנסת הם מתחת לרמת האדם הסביר ולכן כל אחד שסיים תואר במשפטים יכול להחליט מה חשב האידיוט שחיבר את החוק ולפרש אותו לפי הבנתו ולפי רמת המוסר שרכש בשכונת מגוריו.

  7. אתה נורמלי??? זאת ההפיכה האמיתית. שכחת גם את בתי המשפט, מערכת הבריאות ושאר משרדי הממשלה. כוווווולם נגד ביבי.
    אתה אמיתי? אתה משקר כמו טראמפ, וזה בדיוק יהיה סופו של המושחת בבלפור.

    1. לאפות מצות מילדים נוצרים? איזה עוד שקרים תצרחו בסמול? הגיב:

      כן, לסלק את הפוליטיקאים שמשקרים ע"מ להוציא לפועל הפיכה שלטונית במסווה של חוק ייחודי, שגם אותו אתם מחילים על מי וכיצד שמתחשק – זו שפיות.

      אתה שקרן? כי אמת רחוקה ממך כמו אתה מטראמפ.

    2. מושחת הוא זה המכנה את ראש ממשלתנו האהוב מושחת. קבוצה מושחתת ורקובה , הבולשביקים

  8. מאמר מגמתי מובהק עם 0 התייחסות נקודתית
    עיתונאות מטעם מחזק את מגמת השילוח אלא באלה
    עיתונאות שראוי שתמחק מן העולם

    1. אד הומינום בולשביקי אופייני. "מגמתי" "עתונאות מטעם" נסה בולשביק משהו עם תוכן. רק שהזהירו אותך אל תתווכח. תודה אם תסביר את הקשקוש של "0 התייחסות נקודתית" מה המשמעות של "התייחסות נקודתית"? ותעשה זאת לפני שאתה מוחק אותנו מן העולם

    2. מאמר מצוין. זה שאתה לא יודע לספור מעל 0, זו הסיבה מדוע אתם בחמאס אפסים ואכן תיעלמו.

  9. מיליונים המשטרה בזבזה המדינה בקיפאון בגלל המקלות בגלגלים שהמשטרה והשופטים טיפשים

  10. צודק גוסטבו על כל מילה ניסו לגרום ע"י
    הגשת כתבי אישום בא נגיד על כלום שביבי
    יתפטר ובכך להצדיק את כתבי האישום שהגישו
    נגדו איזה עוולה זאת הייתה בדיעבד במידה היה מתפטר עוד לפני הכרעת משפטו .

  11. הבעיה היא שהימין בישראל עוד לא נגמל מרגשי האשמה והנחיתות שהשמאל זרע בו במשך דורות ומנסה בכל דרך להוכיח שהוא לא כזה. שהוא לא פשיסטי , שהוא לא מפגר ועוד כיוצא בזה. אז מפגר הוא אולי לא אבל מטומטם לבטח. ולשלוט הוא בטוח לא יודע ורצוי שיקח קורסים אצל מפא"ניקים. וכל מה שקורה לביבי הוא הביא על עצמו. לא נגע במערכת המפשט המושחתת כאשר יכל עד שהאש הגיע עד אליו. ועכשיו מאוחר מדי.

  12. אני נהג מונית שהערכתי את יצחק רבין ומעריך אותו גם אכשיו חבל עליו אבל אני הייתי עם איזה אישיות והבתי 2 וויסקי

  13. כל הכבוד גוסטבו. כתבה מאלפת והכי נכונה שיכולה להיות !!!
    זו האמת הזועקת לשמיים שצריכה לעמוד במוקד מערכת הבחירות והעשייה שלאחר הבחירות !!!

  14. הפוך גוטה הפוך…
    כנראה הברזת בשיעורי אזרחות. כדאי להשלים את החסר …
    הקונספירציה שלך מול מוסדות המדינה מזכירה את של טראמפ. לא אתה התחלת אותה – אבל אתה ממנף אותה הלאה. תיזהר. בארה"ב זה נגמר בכמה הרוגים. אם יהיו דברים דומים אצלנו – דמם יהיה גם על ראשך.

    1. התגובה של הבולשביק קלסית. אף טענה לעניין, לגופו של תוכן. מייחס לכותב המאמר בורות, "הברזת בשיעורי אזרחות". ממשיך באיומים ריקים , "דמם יהיה גם על ראשך". הבולשביק כל הזמן לגופו של איש, אף מילה לא של תוכן

    2. יש שיעורי אזרחות אצלכם בחמאס? מה מלמדים שם? שרצח ישראלים זה שלום ורצח נשים זה לפי חוק כבוד האדם וחמולתו?

  15. לפחות תנסו להעמיד פנים שאתם אובייקטיביים, ולא מופעלים על ידי הליכוד והכנופיה של ביבי.

    1. למה להעמיד פנים? האתר תומך בנתניהו. מופעל? זה רק אתה הבולשביק מופעל

    2. לכל היותר, הסיסמאות ששוקן מכר לך עובדות על אחיך החמאס. במקום להיות מופעל ע"י חמאס – תלמד מהכתבה כיצד מנמקים.

      זה שחמולתך הרצחנית אינה יודעת לנמק – זו בעיה שלך בלבד.

    3. בש, לפחות תנסה להעמיד פנים שאתה אוביקטיבי ולא מופעל על ידי יש עתיד והכנופיה של לפיד.

      (איזה כיף להאשים ולשנוא ללא הבאת צידוקים וכך לעשות דה-לגיטימציה במקום להתמודד ולענות לטענות האחר.)

  16. נמצאה מילת אמת במאמר, וגם זה משהו. אין שלושה אישומים. כל השאר שקר. האמת שיש ארבעה אישומים בכתב האישום נגד נתניהו.

  17. כשרואים היום לאן גוררים אותנו המפלגות השונות, שלהן אג'נדה אידיאולוגית, או פרסונלית, מעדיפה את נציגי המשפט הנאמנים לחוקה בדרך כלל.

  18. דוקטור מכובד. סופו של כל מושחת לשלם על חטאיו והאמת תצא לאור למרות עדת רפי סכל ולקקנים.

  19. רצף של דימויים וציור של חיות קדומות בלי שמץ של טענה עינינית או אפילו תחילתה של שלילת האשמות שביסוד שלוש העבירות שבכתבי האישום גד ראש הממשלה

    1. קראת בכלל את המאמר? קופץ עם תגובה פאבלובית.

    2. מטרת המאמר אינה להגן על נתניהו אלא לסקור את המערכת הבעיתית ואת המצב של הטיפול בה. אם היית קורא את המאמר היית רואה.
      אם אתה רוצה טענות ענייניות אתה מוזמן לחפש לבד יש מאמרים רבים שמצביעים על עשרות רבות של בעיות וחורים בכתבי האישום הנ״ל. קריאה מהנה.

  20. איך לעזאזל הליכוד לא מציג את זה כדבר החשוב ביותר בבחירות והחכי"ם העלובים שלו מתעלמים מזה ,זה מה שמפחיד בבחירות הקרובות ,אפילו נתניהו הפחדן לא מעלה את זה לראש מערכת הבחירות ,ולדעתי הוא התומך והמגן הגדול ביותר בבג"צ לבושתנו .

    1. ראש ממשלה לא צריך להתעסק בזה, לשם זה יש שרים וחברי כנסת.

  21. אמת מוצקה בסלע. חסר רק הדגש על הפן המפונפם. עשרות אלפי צעירים ואולי יותר, וגם אחרים שאינם צרכנים עקשנים של אמת בפרסום, שומעים יום ולילה על "העבריין" מבלי שמוזכרת כלל מהותה האבסורדית של "עברינותו" מבלי לעצור ולחשוב על הקלות הבלתי נסבלת של בזבוז כספי ציבור מבלי לקחת אחריות על חוסר הפרופורציה בין סיגר אחד לבין המליונים שמושקעים בהוקעתו…מה זה הטמטום הזה?

  22. לא מחליפים דיקטטורה בולשביקית בקלפי…רק במהפכה אזרחית אלימה(כמו שיהיה בארה"ב בעתיד)!

  23. העיקרון המנחה את המגונים דלעיל הוא – היתממות.לגנותו של נתניהו יש לומר שהיה סיפק בידיו ב 30 השנים האחרונות לעשות למעננו בתיקון כל המכשלות המפורטות היטב למעלה.רק שלא היה ער לעובדה שחוץ מסיגרים יוקערתיים וסודה ורודה עליו לפעול מהר ובנחרצות למנוע את כל העוולות הללו.היום הוא אוכל את התבשילים שבושלו בעבורו בשל המיסמוס של חובותיו ואי קיום הבטחתו לפעול ולשרת את אזרחי המדינה.אם היה מחוקק חוק בחירות חדש עם % חסימה גבוה שהיה חוסם את 47 הרשימות שהוגשו כבר 4 פעמים לועדת הבחירות המרכזית שמהן אושרו 50% ושלבסוף הגיעו לכנסת 25% ולכן בדרך אבדו מיליון ומעלה קולות – היה מביא לגיבוש 3 מחנות, ימין שמאל ומעט ערבים.כל מי שרוצה לבחור יתכנס לאחת משלוש הרשימות וכך הכנסת תהיה יעילה ולא תעסוק בשטויות שהיא נאלצת לעסוק בהן היום – 4 מערכות בחירות עם תוצאות ידועות מראש כבר לפני מערכת הבחירות הראשונה במרס 2019.בתום המערכה הנוכחית בכנסת יתייצבו אותן מפלגות עם שינויים קלים והמסחטה התתחיל בפעילותה – כל המפלגות הקטנות שמאז 1948 היו השליטות האמיתיות במדינהבשל קטנותן העוצמתית תמשכנה ותגרומנה לבחירות חמישיות!5.0

    1. ראשית, הוא היה ראש ממשלה בפחות מחצי מה30 שנה האחרונות.
      שנית, בכל קואליציה היתה מפלגה משמאלו שקשרה לו היטב את הידיים לגבי הבעיות הללו(ישראל ביתנו, יש עתיד, כולנו, כחול-לבן וכו׳).
      שלישית, רק תודות לתפירת התיקים אליו הנושא עלה לתודעה הציבורית והתחיל להיווצר מנדט לשינויים. אם זה הי נעשה בלי תמיכת העם זה היה נתפס כהתקפה אנטי דמוקרטית ולא מוצדקת על מערכת המשפט.

  24. הכותב מיתמם או סתם מנסה לבלבל את התמימים. המקרה של תיק 4000 אינו רק סיקור אוהד. זה צד אחד. הצד השני הוא התשלום – התשלום ששילם נתניהו מהכיס הפרטי שלנו האזרחים לטובות ההנאה (אישור עיסקה ורגולציה) שנתן לאלוביץ על חשבון כולנו

    1. אבל אתה כמובן לא תמים. הבולשביק אינו תמים. אם אין צד של שוחד, אז אין כלום בלי קשר להטבות

  25. מאמר מצויין, תענוג לקרוא.
    הבעיה היא ש"מובי דיק", הקורבן, לא פועל למען הפרדת רשויות ופיקוח על ההליכים ב"שלטון החוק". כמו ששפי פז אמרה אצל גדי טאוב- איפה שתופרים תיקים לאנשים אנונימיים עשרות שנים, יתפרו תיק גם לראש ממשלה בלי בעיה.

  26. מי זה הגוסטבו האומלל הזה?
    מי בישראל לא מבין שנתניהו מחריב את הדמוקרטיה ולא הפרקליטות שמנהלת קרב מאסף נגד המפלצת האיומה הנקראת משפחת נתניהו אשר במקום להיתאשפז בבית משוגעים-משגעת את כולנו!
    כמו הטרמפיזם,הפשיזם כך הנתניהואיזים ירד במורד האסלה אל ביוב ההיסטוריה!

    1. אד הומינום קלסי של הבולשביק. גייס חמישי. מאמר נפלא של גוסטבו

    1. אני יודע שהרבה אנשים אומרים שמקום העבודה שלהם הוא כמו משפחה אבל קצת מוגזם לקרוא כך לפרקליטות. טוב, אולי אם הכוונה למשפחת פשע.

  27. כל מילה אמת. איך עדיין בג'ץ והתקשורת עושים במדינה כרצונם? מאשימים בזדון מנהיג גדול, וגם קובעים שנים לפני משפטו שהאדם אשם. אולי פשוט תגזרו את הדין במשפט שדה כימי המחתרות?

  28. הפתרון לדבר על הדרקון ללא הפסק ולהוקיע אותו מעל כל במה אפשרית.

  29. שלמה שלושת כתבי האישום ההזויים חייבים להיסגר מחוסר אשמה ויפה שעה אחת קודם כי האמת יצא לאור לעיני כל

  30. עם יקר.
    האמת בסוף תצא לאור והעם ישפוט את כנופיית אלשיך / מנדבליט/ ניצן/ קרא/ דרוקר/ אברמוביץ/ לפיד/ שקד/ מפלגות השמאל שעשו כולם יד אחת נגד הדמוקרטיה במדינת ישראל וניסו בעלות של 250 מיליון ₪ להפיל ראש ממשלה מכהן.
    מה ההבדל בין הפיכה צבאית להפיכה שלטונית שכזאת?
    חייבת לקום ועדת חקירה בינלאומית בחסות בית הדין בהג בכדי לדלג מעל רובד של שופטים ממונים ומושחתים, מעל פרקליטות מושחתת עד היסוד ומעל אמצעי התיקשורת שמפמפמים כל יום את שקריהם של הכנופיה הזאת שפגעה אנושות באמון הציבור בשופטיו ובאנשי החוק שהיו אמורים לשמור על טוהר המידות ועל הדמוקרטיה בישראל.
    אני מציע שלאחר הבחירות הקרובות לחוקק חוק לפיו כל מי שחתר תחת השילטון, בין אם זה עיתונאי שמלכלך את דפי העיתון בידיעות כוזבות ואו פקיד ממשלתי, אם זה שופט ואו פרקליט, שיושת עליו אוטומטית מאסר עולם ושכל נכסיו הפרטיים יחולטו במקרה שימצא אשם בנסיון הפיכה שלטונית.
    אם לא תהיה התרעה, לא תהיה כאן דמוקרטיה בישראל.
    אני קורא לכל עם ישראל להתעשת וליטול קורה מבין עיניו ולהתעורר מחלום הבלהות הזה ולהצביע לראש הממשלה המכהן שיקח את ההגה בידיים ויחסל פעם אחת ולתמיד את הכנופייה המושחתת הזאת ואז יבוא שלום פנימי בכל ולכל עם ישראל.

  31. אין ספק חייבים לשמור על בתי משפט ועל הפרקליטות אבל חייבים לבצע תיקון עמוק בתוכם כדי שנוכל להאמין בעשייה שלהם ואינם מונעים בשאיפות ואינטרסים פולטיים אלא אך ורק על הוגנות והאמת. שוחד שקיבל ביבי בדמות סיקור אוהד היא פיקציה כי באותו אתר ובאותו תקופה אפשר להצביע על פי4 סיקור שלילי על ביבי ועוד פי 10 באתרים אחרים. אז תעשו טובה תפסיקו עם השנאה ושהוגנות ואמת שתנצח

  32. לא מספיק שגנבו את המדינה והאדמות לפני שנים עכשיו רוצים לקחת מה שנשאר בושה וחרפה חזירים בכול מחיר .איי כמו ביבי בעולןםםםםםן

  33. יש לחסל את בג''צ במתכונתו הנוכחית. אך ורק ממשלות ישראל תבחרנה את השופטים! הגיב:

    איך זה שחוק יסוד כבוד האדם הפך למהפכה חוקתית?

    שוקן מגיע לבג"צ / בן דרור ימיני

    החזון של מדינה פתוחה להגירה ערבית, שעליו ממליץ עמוס שוקן, מחלחל לבג"צ. ההשפעה המסוכנת הזאת מחייבת רפורמה דמוקרטית, כדי שישראל תישאר יהודית ודמוקרטית.

    הצעות החוק להגבלת סמכותו של בג"צ בענייני הגירה ואזרחות חידשו את הדיון הציבורי בעניין סמכויות בג"צ. עיתון "הארץ" כבר התגייס השבוע, וזו זכותו, הן במאמר מערכת והן במאמר של עמוס שוקן, כדי להנציח את עטרת בג"צ על מקומה.

    אין בהצעות לרפורמה, תחילה של פרופ' דניאל פרידמן ובהמשך של חבר הכנסת מיכאל איתן, דבר שאינו דמוקרטי.

    בניגוד לשטיפת המוח הקולקטיבית שאנחנו שרויים בתוכה, אין מדינה בעולם שבה המצב החוקתי דומה לזה של ישראל. באותן מדינות שבהן יש סמכות שיפוטית לביטול חוקים, בית המשפט המוסמך הוא בית משפט דמוקרטי, כלומר גוף שהרכבו משקף את קשת הדעות בציבור.

    חוגים מסוימים בקרבנו הופכים את הדמוקרטי לפוליטי כדי להפחיד, כך שצריך לשאול: האם הם יסכימו להעניק לקבוצת אנשים, שמייצגת בעיקר את עמדות המפד"ל, להכתיב לציבור כולו את ערכיה הפוליטיים, גם אם במסווה חוקתי? התשובה ידועה: הם בעד בג"צ בתנאי שהוא עשוי בצלמם.

    בגרמניה, למשל, שבה יש סמכות לביטול חוקים, המפלגות קובעות את הרכב בית המשפט החוקתי.

    בקנדה ובדרום אפריקה החוקה עצמה מחייבת גיוון בבחירת השופטים.

    בארצות הברית הנשיא בוחר את השופטים על פי נטיותיו הפוליטיות.

    בצרפת מוענקת הסמכות (לפני אישור החקיקה) למועצה חוקתית -Conseil Constitutionnel, שהרכבה פוליטי לחלוטין והיושבים בה אינם בהכרח משפטנים.

    בהולנד, לעומת זאת, יש שלילה מפורשת של הסמכות לפסילת חוקים וגם בבריטניה אין לשום בית משפט סמכות לבטל חוקים.

    רק ישראל שרויה באנומליה שאין כמותה בעולם.

    אנדרוגינוס שנוצר כתוצאה מחקיקה חפוזה וממשפטן אימפריאליסט.

    32 חברי כנסת הצביעו בעד חוק יסוד כבוד האדם, 21 הצביעו נגדו, כלומר החוק התקבל ללא רוב בכנסת עצמה ובוודאי ללא דיון ציבורי והנה, החוק הזה הפך למהפכה חוקתית, כלשונו של אהרן ברק.

    איך בדיוק מתחוללת מהפכה כאשר רוב חברי הכנסת כלל אינם יודעים עליה – לברק פתרונים.

    הזכות לאהבה ולהשמדה

    הדיון בסמכויות בג"צ מתעורר בעקבות התיקון לחוק האזרחות, שקבע שתושבי השטחים לא יזכו להגירה אוטומטית לישראל רק משום שהם מתחתנים עם אזרחי ישראל.

    הנימוק הרשמי היה ביטחוני.

    הנימוק האמיתי הוא גם דמוגרפי.

    רק לאחר הגירה של למעלה ממאה אלף פלשתינים, כלומר זכות שיבה זוחלת, התעוררה ישראל.

    החוק הגיע לבג"צ. עמדת רוב שופטי בג"צ בסוגיית ההגירה היא כל כך (שמאל) קיצונית, שכל מי שמכיר את המצב הנוהג בעולם נותר אחוז פלצות.

    האם יש מדינה בעולם שמאפשרת הגירה של תושבי מדינת אויב במסווה של "הזכות לחתונה"?

    האם בג"צ מתכוון לכפות את זכות השיבה? האם בג"צ אינו יודע שרוב תושבי השטחים, חסידי הזכות לאהבה ולחתונה, העלו לשלטון את החמאס, שדוגל בשנאה ובהשמדה?

    את העתירה המקורית הגיש מרכז עדאלה, שעמדותיו בתחום זכות קיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית אינן זקוקות להרחבה. את העתירה החדשה, בעקבות הצעת חוק משופרת, הגישו עדאלה וחברת הכנסת זהבה גלאון, מיעוט שולי בציבור, שיש לו, כנראה, רוב בבג"צ.

    ואחר כך יש התוהים על הירידה באמון הציבור בבג"צ.

    צביעות ודיון ציבורי

    עמוס שוקן, מו"ל הארץ, פרסם השבוע מאמר המתנגד לכל פגיעה בסמכויות בג"צ, והבהיר שבמוקד העניין מצויה "זכות ההגירה" לישראל. והוא תוהה: איך ייתכן שמהפכה חוקתית משמעותית כל כך תובא לאישור ועדת השרים לחקיקה בלי כל דיון ציבורי.

    סליחה? עכשיו התעוררת, מר שוקן?

    איך זה שחוק יסוד כבוד האדם הפך למהפכה חוקתית? הרי אז לא היה כל דיון ציבורי. הרי אז השתתפו בהצבעה פחות מחצי מחברי הכנסת.

    אלא שהצורך בדיון ציבורי הוא פועל יוצא של עמדה פוליטית. כשהמחטף מתאים, התשואות מובטחות. כשהמחטף אינו מתוצרת השמאל הרדיקלי, הוא מחייב הכשלה בתירוץ של "דיון ציבורי".

    ובכלל, שוקן טועה ומטעה. בנושא חוקי ההגירה היה דיון ציבורי רחב. בוודאי רחב יותר מהדיון שלא היה על מחטף "המהפכה החוקתית". הוקמה גם ועדת משפטנים בראשות פרופ' אמנון רובינשטיין, לא בדיוק איש ימין, שהמלצותיה הן גם הבסיס לחוק האזרחות. על החוק עצמו התקיימו אינספור דיונים בציבור, בתקשורת, בכנסת ובאקדמיה וטוב שכך.

    זכות השיבה

    שוקן כבר הבהיר בעבר את עמדתו בנוגע לאופי המדינה: "מה יותר שלום בין העמים ממה שעשוי לנבוע מכך: נישואים בין צעירים ישראלים, יהודים כערבים, לבין צעירים מן המדינות השכנות ומפלשתין? השאיפה לשלום מחייבת שפלשתינים ופלשתיניות, מצרים ומצריות, ירדנים וירדניות יוכלו לחיות בישראל וגם מאפשרות של משפחות מעורבות (בן/בת זוג יהודי עם בן/בת זוג ערבי) לא צריך להירתע".

    זהו חזונו של שוקן. זה החזון שהוא מבקש מבג"צ לממש.

    אם רק ייפתחו הגבולות אלפים אכן יגיעו. אירופה סוגרת דלתות, משום שהיא רוצה, אולי מאוחר מדי, להמשיך להיות אירופה ולא סעודיה. זכויות מלאות למיעוט המוסלמי, אבל לא זכויות הגירה.

    עדאלה, שוקן וגלאון חותרים למצב בלתי נסבל: הגירה חופשית, גם של חסידי השמדת ישראל. בדמיונם הקודח – המבקשים להגר רוצים אהבה, מה פתאום מלחמה. הם גם יתאזרחו, משום שזה מה ששוקן רוצה להעניק להם וזה מה ששוקן רוצה שבג"צ יעניק להם.

    הגיע זמן הדמוקרטיה

    עד כה, הביטוי העיקרי לאימפריאליזם השיפוטי היה בהתערבות יתר בהחלטות שלטוניות…במקרה דנן התגבש בבג"צ רוב התומך בעמדת עדאלה-גלאון-שוקן, בניצוחו של אהרן ברק.

    זה מצב מסוכן.

    בג"צ, תוך כדי מכבסת מילים מתחום שיח הזכויות, עלול לבטל למעשה, גם אם לא להלכה, את זכות קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית…

    וזה קורה בניגוד להחלטת האו"ם על מדינה יהודית.

    בניגוד לחוקי היסוד.

    בניגוד לרוב מוחלט שמצוי גם בציבור וגם בכנסת.

    בניגוד גמור למקובל בעולם.

    אבל בהתאם לתכתיבי מיעוט שחלקו שולל את זכות הקיום של מדינה יהודית.

    ההצעות להגבלת סמכות בג"צ לא ישנו דבר. אמון הציבור בבג"צ רק ימשיך להידרדר.

    הצורך האמיתי הוא בעסקת חבילה: בית משפט חוקתי שיש לו סמכויות רחבות, ובתנאי שיהיה זה בית משפט דמוקרטי. לא של המפד"ל ולא של מר"צ, שוקן או עדאלה.

    זה המצב במתוקנות שבמדינות. הגיע הזמן שגם ישראל תהיה מדינה מתוקנת.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/746/259.html

    תגוביות:

    1.חוק יסוד כבוד האדם וחירותו הועבר בצורה בולשביקית. אהרון ברק הוא בולשביק שטוען שהוא דמוקרט. הוא הסכנה לדמוקרטיה.

    2.בג"צ הפסיק להיות עמוד התווך של הדמוקרטיה. הוא הפך לעמוד האש של הסמול וערביי ישראל המעוניינים במדינה דו לאומית. בג"צ זוכה לאי אמון הציבור ולא בכדי. המוסד הזה הפך למוסד פאשיסטי וכוחני עד פחד, כשהוא זה שבוחר את שופטי בג"צ החדשים, בצלמם, בדמותם וללא דין וחשבון לאף אחד. הגיע הזמן לקצץ את סמכויות בג"צ ולהעביר את בחירת השופטים החדשים מידי החונטה הזו, לידי הממשלות.

    3.אסור לבג"צ להתערב בעיצוב דמותה של המדינה. זה לא סוד שרוב השופטים בבג"צ הם שמאלנים שלא מייצגים את דעת הרוב (מכאן גם הירידה באמון). שוקן וחבריו ההזויים מגנים על בג'"צ מטעמים אינטרסנטיים, וכך הם אוכפים את כוחו המועט של המיעוט על העם (וכמה טוב שיש חברים), אבסורד הזועק לשמים. עיצוב דמותה של המדינה צריך להיות אך ורק בידיהם של נבחרי ציבור. מוטב שייקחו מבג"צ את הסמכות לשפוט בענייני מדינה לפני שיהיה מאוחר.

    4.השמאל של קום המדינה אינו השמאל של ימינו. השמאל של אז מקביל בדעותיו למרכז ואפילו מעט ימינה היום. צריך לומר באופן הברור ביותר – השמאל היום אינו בעד מדינה ציונית בארץ ישראל. את דעות השמאל המקורי אימץ הימין, והשמאל של היום אימץ את דעות האנטישמים.

    5.אני זוכר את המאמר של שוקן שמציע לנו להתחתן עם מוסלמים. אני מספר מדי פעם לחברים, ששוקן הציע לנו, לעם היהודי, להתחתן עם מוסלמים כדי לשפר את הקשרים איתם. הם לא מאמינים לי וחושבים שאני מדמיין. אז תודה לבן דרור שגם הוא זכר את המאמר ההזוי, המטופש והחמור. המאמר הזה מעיד על מצבו של השמאל יותר מכל דבר. היהודים שבאו מהמדינות המוסלמיות שמרו על יהדותם 2500 שנה למרות שהיו מיעוט וכאן האיש ההזוי הזה מציע לנו להתאסלם דווקא בארץ ישראל.

    6.בג"צ הינו סניף של מר"צ והמשותפת ומתנהל ככזה. קדימה והעבודה הן מפלגות שמאל המתחבאות מאחורי מצע כביכול מרכזי, ע"מ לזכות בקולות הבוחרים הלא כל כך חכמים. "הארץ" הינו עיתון הבוגדים ברעיון המדינה הציונית, ויתר כלי התקשורת לא הרבה יותר טובים. המדינה הולכת לאבדון וזה ברור. בכלל לא בטוח מה יהיה אם ביבי ייבחר. אם השמאל הצליח להכניס עסקן מוכשר ומושחת לבית ראש הממשלה (עליזה אמרה לחברותיה שהוא הומר ולכן יתנתק, יתכנס, יפעל נגד האויב, קרי הדתיים והימניים), לא אתפלא אם יצליחו להכתיר גם עסקנית לא כל כך מוכשרת שתהא ככלי ביד היוצר מבית השמאל. הפרקליטות הינה כלי חשוב גם כן (ראה ערך נאמן, רמון, ועוד). בכלל לא ברור בדיוק למה נועדו הבחירות אם בסופו של דבר בית המשפט העליון אומר את המילה האחרונה. אני על המזוודות.

    לעיון:

    https://rotter.net/forum/gil/27939.shtml

    1. מדי ארוך ומטריח את הקוראים. לא הוגן. חבל.

  34. מערכת אכיפת החוק מציגה: חוק ליהודים וחוק לערבים / קלמן ליבסקינד הגיב:

    רגבים עתרו לבית המשפט נגד חוסר האכיפה על בניה בלתי חוקית באבו-בסמה

    מתחשק לך לבנות כאוות נפשך, בלי היתרים, בלי אישורים ובלי לשלם מסים והיטלים? אם אתה יהודי, לא כדאי לך. אם אתה בדואי, הסיכוי שמישהו יפעל נגדך שואף לאפס

    הנה כמה כללים חשובים שלמדנו בעקבות סדרה של פסקי דין, דוגמת "נתיב האבות", שבהם הורה בג"ץ להרוס בתים של יהודים. הכלל הראשון, כפי שניסחה הנשיאה לשעבר מרים נאור, קובע ש"הקו המנחה הוא חובתה של המדינה לאכוף את חוקי התכנון והבנייה" וזה ברור. הכלל השני מדבר על כך שאכיפה של בנייה בלתי חוקית חשוב לבצע בהקדם, או במילותיה של נאור: "קיים קושי לעכב עד אין קץ את מימוש צווי ההריסה".

    איזה נזק נגרם, אתם שואלים, במצב שבו ההליכים נסחבים שנים ארוכות, וההריסה מתמהמהת? ובכן, הנה התשובה של הנשיאה לשעבר, רגע אחרי שהסבירה ש"לא ניתן עוד להשלים עם הפרת החוק המתמשכת". "יש לזכור", הדגישה בפרשת "נתיב האבות", וכאן מגיע הכלל השלישי, "כי הפגיעה בשלטון החוק הולכת וגדלה עם חלוף הזמן שבו אי־החוקיות נותרת על כנה". צודקת. במדינה שמתייחסת אל עצמה כאל מדינת חוק, אי אפשר לשחק עם האכיפה ולהפעיל אותה איך שנוח, ומתי שנוח. כלומר כמעט אי אפשר, משום שמסתבר שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, ואם הכלל הוא אכיפה, היוצא מן הכלל הוא אכיפה נגד ערבים.

    אינספור עתירות הוגשו עד היום בדרישה אחת קטנה וצנועה, מהמדינה וממערכת אכיפת החוק שלה.

    יש במגזר הערבי בכלל, ובמגזר הבדואי בפרט, בנייה בלתי חוקית רחבת היקף? אנא אכפו עליהם את החוק. תהרסו אותה, כפי שאתם עושים במגזר היהודי. כלום.

    שוב ושוב חזרו שופטי בג"ץ ופסקו: "זה לא אותו הדבר".

    מרים נאור ואשר גרוניס, שני נשיאים שכבר הסבירו יותר מפעם אחת למה לגורם הזמן יש חשיבות, ככל שמדובר באכיפת חוקי הבנייה, ידעו באותה מידה להסביר גם למה אצל הבדואים זה אחרת.

    הליך מדהים אחד שכזה, שכבר הזכרתי כאן בעבר, עסק במה שהתחיל בשנות השמונים כתביעת פינוי נגד 82 משפחות בדואיות שפלשו לשטח באזור כביש דימונה־ירוחם.

    עשור שלם לקח עד שמנהל מקרקעי ישראל התייאש מהניסיונות להוציא אותם משם, והגיש נגדם תביעת פינוי. הדיון נמשך שנים בבית המשפט, בשל מה שהשופט הגדיר "רגישות רבה", וב־1997 נקבע סוף־סוף שלא רק שהבדואים פלשו לשטח לא להם, אלא שהם גם שיקרו לבית המשפט כשמכרו לו סיפורי סבתא על סבא שלהם שעיבד שם בעבר את האדמה, טענה שהוכחה כאגדת עם חסרת קשר למציאות.

    כשבית המשפט הורה להם לפנות את המקום, הם פנו לערער לבית המשפט המחוזי. כשהפסידו גם שם, וביקשו לערער לעליון, פגשו את נאור ואת גרוניס. 17 שנים עברו מאז החלו ההליכים המשפטיים ועד שהעליון דחה גם הוא את הפולשים, לא לפני שהשופטים הודיעו שהחליטו לעכב את הביצוע בעוד שנה וחצי כדי "לאפשר לצדדים למצות את המגעים להסדר… נוכח מורכבות הסכסוך מבחינה ציבורית ואנושית".

    אז נכון, שניהם כבר כתבו גבוהה גבוהה על הצורך לאכוף את החוק, ועל כמה זה נורא כשהאכיפה הזו נסחבת במשך שנים, אבל גם במקרה הזה, כמו בכל המקרים שבהם הונחה על השולחן עתירה נגד בנייה בלתי חוקית של בדואים, נמצאו לפתע הסבלנות ואורך הרוח.

    הפינוי, אגב, רק למקרה שאתם מתעניינים – גם אחרי עשרות שנים, גם אחרי שלוש ערכאות, גם אחרי שהתברר שהבדואים שיקרו – לא בוצע מעולם. ולמה אני מזכיר את הפער הבלתי נסבל הזה, בין פסקי הדין שמצווים להרוס בתי יהודים, לפסקי דין שלא מאפשרים להרוס בתי ערבים? כדי לספר את הסיפור הבא.

    "תת־אכיפה לאורך תקופה"

    לפני 11 שנים, בשנת 2009, עתרה תנועת "רגבים" לבית המשפט, נגד הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה אבו בסמה, בטענה שזו אינה ממלאת את חובתה.

    אבו בסמה היתה בעבר מועצה אזורית שאיגדה 11 יישובים בדואיים, ובהמשך פוצלה לשתי מועצות.

    ב"רגבים" דרשו מהוועדה לנקוט הליכים נגד 63 מבנים בלתי חוקיים חדשים לגמרי, שנבחרו לדוגמה, ואשר נבנו בשורה של יישובים, בהם אום בטין, אל־סייד, מכחול, מולדה, כוחלה ודריג'את. לעתירה צורפו גם צילומים של המבנים, שהעידו כי מדובר בבתי מידות, לפעמים כאלה שנבנו על שטח של מאות מטרים רבועים, חלקם בני כמה קומות. כל הליך הבנייה, כמעט מיותר לציין, נערך מבלי שמישהו מטעמה של המדינה אישר את התוכניות, מבלי שמישהו פיקח, מבלי שמישהו בדק, ומבלי שמישהו שילם היטלים ומסים.

    לוועדה המרחבית, שנדרשה להשיב לעתירה, היו שלל טענות כדי להסביר מדוע היא נמנעת מאכיפת החוק על העבריינים: יש לה רק מפקח אחד, והוא לא יכול להספיק הכל; יש לה סדרי עדיפויות, שהיא ורק היא, קובעת לעצמה. ונוסף לאלה, יש לה יישובים שאליהם המפקח לא יכול להיכנס לבדו, ללא ליווי משטרתי, נוכח אלימות ואיומים מצדה של האוכלוסייה המקומית.

    בפברואר 2010 פרסמה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופטת שרה דברת, את פסק דינה: "… גם בנסיבות הקשות שבהן מצויה הרשות, וגם בהיעדר כוח אדם מספיק, אין ליתן לגיטימציה גורפת לתושבים לעשות דין לעצמם, לפעול בניגוד לחוק, ולהפר בריש גלי את חוק התכנון והבנייה, כאשר הרשויות יושבות מנגד ולא נוקטות פעולה כלשהי, דבר שיש ויהא בו כדי להגביר הבנייה הבלתי חוקית, כי ברור לבונים שקרוב לוודאי שלא ינקטו הליכי מניעה נגדם". "מדינת ישראל", סיכמה השופטת, "מדינת חוק היא, ואינה יכולה להשלים עם התופעה שאיש הישר בעיניו יעשה, ויבנה על כל גבעה פנויה כרצונו". סוף דבר, קיבלה השופטת את עתירת רגבים, ודרשה מגורמי האכיפה לאכוף את החוק על 63 המבנים, נשוא העתירה, לרבות ביצוע צווי הריסה "תוך 12 חודשים מהיום".

    בוועדה המרחבית לתכנון ובנייה לא אהבו את הפסיקה ומיהרו לערער לעליון, בשבתו כבית משפט לערעורים בעניינים מנהליים. האכיפה שלנו, טענו בוועדה – בכפוף לאילוצי כוח האדם המצומצם, והצורך בליווי משטרתי בכניסה לחלק מהיישובים – סבירה בהחלט. חוץ מזה, הוסיפו, יש בעיה עם אישורי תוכניות באזורים הללו, והריסה רק תחריף את בעיית האמון מול תושבי המקום.

    בית המשפט צירף להליך את היועץ המשפטי לממשלה, וביקש ממנו לגבש כללים לאכיפה יחד עם הוועדה המרחבית אבו בסמה. כשאלה נמסרו לשופטים, פסקו האחרונים שיש לקבל את הערעור ולבטל את סד הזמנים שהציבה הערכאה הקודמת להריסה. בית המשפט, כך נראה, התרשם עד מאוד מהכוונות הטובות של היועץ המשפטי לממשלה ושל הוועדה לתכנון ובנייה שבנגב. "ננקטו פעולות אכיפה לא מבוטלות, ובפרט הגשת כתבי אישום לגבי מרבית המבנים המפורטים בעתירה", כתב הנשיא אשר גרוניס "…ניתן לומר, אפוא, כי חלק נכבד מפסק דינו של בית משפט קמא קוים הלכה למעשה".

    בדקתי השבוע, אפרופו שביעות הרצון של גרוניס מכך שהוגשו כתבי אישום, איזה עונש הוטל עד כה על בעלי הבתים שבנו את בתיהם בלי חוקים ובלי אישורים ובלי מסים ובלי כלום.

    מתברר שאלה נאלצו לשלם קנסות שנעו בין 2,000 שקל למשהו באזור ה־30 אלף שקל. אם אתם מתעקשים על הנתונים המדויקים, הרי ש־44 בעלי בתים בלתי חוקיים שילמו, כולם יחד, קנסות שהצטברו לכדי 538,100 שקל. תעשו לבד את החשבון, ותבינו.

    כך או כך, גרוניס ביטל את פסק דינה של הערכאה הקודמת, והיה לו גם נימוק מעניין. "הותרת פסק הדין על כנו תחייב את המערערים (הוועדה לתכנון ובנייה אבו בסמה – ק"ל) לכלות את זמנם ומשאביהם בטפול בהפרות שבוצעו זה מכבר ומצויות ברשימה, וזאת בהכרח על חשבון הפרות חדשות או אחרות, אף אם מקומן גבוה יותר בסדרי העדיפויות שנקבעו".

    לזכותו של הנשיא דאז, ייאמר שהוא לא התעלם מהמצב החמור. "…התמונה שנתגלתה הינה של תת־אכיפה לאורך תקופה ארוכה, ולמעשה מתן אפשרות להפרות רבות של דיני התכנון והבנייה. עם זאת, ברור כי נוכח המשאבים המוגבלים שבידי המערערים, לא היה בכוחם לפעול בצורה מקיפה ונמשכת נגד הפרות הדין. רשויות השלטון המרכזי חייבות היו לתת סיוע מתאים למערערים, אך הדבר לא נעשה". לגרוניס, ככל הנראה איש מאמין, היתה תפילה שמהיום והלאה הכל יהיה טוב יותר. "יש לקוות שעתה, בין היתר בעקבות הנחייתו החדשה של היועץ, יפעלו הרשויות – המקומיות, המרחביות והמרכזיות – תוך שיתוף פעולה, לצמצום התופעה של בנייה בלתי חוקית שנתגלתה בהליכים אלו", כתב, והוסיף: "…מובן כי על אף קבלת הערעור, חזקה על המערערים כי ימשיכו בביצוע חובותיהם בתחום האכיפה, ובחיזוק האכיפה… לרבות לגבי המבנים נשוא העתירה (והערעור)… יש להניח כי הוועדה המרחבית… תמלא את חובת האכיפה המוטלת עליה, וכי האכיפה תהיה אפקטיבית". הוי, התמימות.

    מתנערים מאחריות

    לפני שנה וחצי, כחלוף עשר שנים מהעתירה המקורית, החליטו ברגבים לבדוק מה שלום הבתים שנבנו בניגוד לחוק, מה שלום ההבטחות לאכוף את החוק, ומה שלום התפילה של גרוניס, שלפיה הרשויות יתחילו לעשות את עבודתן.

    עו"ד בעז ארזי, בא כוחה של רגבים, פנה אל הוועדה של אבו בסמה וביקש לבדוק מה המצב בשטח עם אותם 63 בתים, שבגינם עתרה תנועתו לפני כעשור. בוועדה, הסתבר, בכלל לא הבינו שמוטלת עליהם החובה לאכוף את החוק על הבתים הללו. "הוועדה לא חויבה בנקיטת הליכי אכיפה נגד המבנים שפורטו במסגרת העתירה, אלא נקבע כי הוועדה תבצע פעולות אכיפה בהתאם לסדרי העדיפויות שגובשו, בשיתוף ובהנחיית היועמ"ש, ובהתאם למדיניות שנקבעה על ידי הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה אבו בסמה", כתבו בתשובה.

    במילים אחרות, אף אחד לא אמר שחייבים להרוס דווקא את המבנים האלה. יש לנו סדרי עדיפויות, והמבנים האלה לא נמצאים בסדרי העדיפויות הללו.

    עו"ד ארזי – שקיבל מענה פרטני באשר למצבו של כל בית ובית – שב ופנה אל הוועדה. מקריאת החומר שלכם, כתב, עולה כי 61 מתוך 63 הבתים הבלתי חוקיים שבעתירה מ־2009, עדיין עומדים על תילם, וכנגד 45 מהם יש צווי הריסה שיפוטיים, שמשום מה איש לא מממש. "למה אתם לא הורסים אותם"? "שאל.

    התשובה הבאה היתה מעניינת עוד יותר מקודמתה. "הוועדה המרחבית לתכנון ולבנייה אבו בסמה אינה מבצעת צווי הריסה בפועל, הן מטעמים תקציביים והן מטעמים ביטחוניים, וכפי שבוודאי ידוע לכם, הצווים מבוצעים על ידי יחידת יואב ובתיאום מול מנהלת דרום לתיאום האכיפה של דיני מקרקעין, בהתאם לסדרי העדיפויות הנקבעים במנהלת, בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים".

    בקיצור, זה לא אנחנו. זו "המנהלת".

    משהבינו ברגבים, שבוועדה מגלגלים את האחריות ל"מנהלת", זו שפועלת תחת המשרד לביטחון הפנים, פנו אליה. הוועדה לתכנון ובנייה טוענת שהאחריות מוטלת עליכם, כתבו אל ראשי המנהלת, מה אתם עושים עם זה?

    אנחנו, הסבירה בתגובה היועצת המשפטית של המנהלת, בכלל לא אמורים להרוס את הבתים האלה. אנחנו בסך הכל גוף שתפקידו לתאם בין כל הארגונים. מדי שבוע אנחנו נפגשים ודנים ב"כלל התיקים הניתנים לביצוע… שאושרו משפטית לביצוע… ומבדיקתנו עולה כי כל התיקים בנושא פנייתך לא התקבלו מעולם במנהלת, על כן הם אינם מוכרים למנהלת, לא נדונו במנהלת ולא עלו לביצוע במסגרת פורום האכיפה".

    בקיצור, כלום לא נעשה, וככל הנראה כלום גם לא ייעשה עם עשרות צווי ההריסה, ששוכבים במגירה.

    לאחרונה שבו ברגבים ועתרו לבית המשפט נגד הוועדה לתכנון ובנייה אבו בסמה, נגד היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה במשרד האוצר, נגד היועץ המשפטי לממשלה, ונגד אותה מנהלת דרום לתיאום אכיפת דיני מקרקעין, במשרד לביטחון הפנים. עשר שנים עברו מתחילת ההליכים המשפטיים. שבע שנים עברו מאז מתן פסק דינו של העליון. בין חמש לשבע שנים עברו מהיום שבו הוצאו צווי הריסה שיפוטיים ל־45 מהמבנים שמופיעים בעתירה המקורית, ושבינתיים אוכלסו. שום הליך אכיפתי לא מבוצע. כלל הגורמים בשטח מתנערים מאחריותם, וזורקים אותה מאחד לשני.

    אכיפת חוק גזענית

    סקרתי כאן בעבר סדרה של עתירות מהסוג הזה. גם כשהיה מדובר בהשתלטות פראית של בדואים על אדמה פרטית, שרשומה בטאבו על שמם של יהודים, מצאו שופטי בג"ץ ק"ן טעמים כדי להסביר למה לא צריך לאכוף את החוק על הפולשים. אני לא זוכר מקרה אחד שבו פסקו אחרת.

    ההתייחסות של בית המשפט ושל מערכת אכיפת החוק כולה, אל בנייה בלתי חוקית ערבית ואל בנייה בלתי חוקית יהודית, כאל שני עניינים שאין קשר ביניהם, וכל אחד מהם פועל לפי מערכת חוקים אחרת, וכל אחד מהם דורש ראייה אחרת, הפכה לאפליה ממוסדת, מובנית, שאי אפשר עוד להתעלם ממנה, ואי אפשר עוד להתכחש לה.

    מערכת אכיפת חוק שמנסחת את החלטותיה ואת פסיקותיה בהתאם למוצאו של מי שעומד מולה, היא מערכת אכיפת חוק שאי אפשר להתייחס ברצינות לשום החלטה שהיא מקבלת, ולפני הכל היא מערכת אכיפת חוק גזענית.

    תגובות

    תגובת משרד המשפטים: "תגובת המדינה תימסר לבית המשפט, כמקובל".

    תגובת הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה אבו בסמה: "הדברים המתוארים בעתירה אינם משקפים את המציאות. הנושא תלוי ועומד בפני בית המשפט, והוועדה תעביר את תשובתה במועד שקבע בית המשפט".

    https://www.maariv.co.il/journalists/opinions/Article-786563

    תגובות:

    1.לא יאומן.

    2.גם אם תוגש עתירה המושתנים בבג"צ, יכשירו הבנייה הבדואית/ערבית.
    בית המשפט העליון הפך לסכנה אסטרטגית.

    3.קלמן היקר תמשיך לעשות עבודת קודש… כל העם יודע שבג"צ יש לו דין אחד לערבים שהוא בעדם… ודין אחר ליהודים שהוא נגדם…

    4.גם בקורונה אם אתה יהודי אל תתפלל, אל תתחתן, אל תצא בלי מסיכה. אם אתה ערבי, תתחתן בחתונה של 2000 איש כולל ירי מנשק חי והכל טוב…

    5.בג"צ הפך עצמו לשלוחה של בית הדין בהאג.

    6.הגיע הזמן להגיד לאזרחי המדינה את כל האמת. ממשלות ישראל לדורותיהן נכשלו כישלון חרוץ בטיפול בערביי ישראל ובטיפול בבדואים. אנחנו לימדנו אותם שלהם הכל מותר, "תודה מיוחדת" למערכת אכיפת החוק לרבות משטרת ישראל וביהמ"ש העליון. מומלץ לכולם לחפש בגוגל את "חוק האבן" ולהבין זאת אחת ולתמיד. מאמר שהתפרסם לפני כתשע שנים ומאוד אקטואלי לימים אלה, ובמיוחד בימים אלו. מומלץ לכולם לחפש, לקרוא ואפילו להפיץ את המאמר!!! וזאת על מנת שאולי זה יפתח את עיני כאלה שמסרבים לראות ולהבין את המציאות הקשה שבה אנחנו נמצאים. הכישלונות הם לא רק של המנהיגות לדורותיה, אלא גם של מערכות אכיפת החוק על כל שלוחותיהן כולל בתי המשפט והמשטרה. חוק חייב להיעשות בכל מקום במדינת ישראל כולל בנגב ובגליל, בלי התחשבות בסוג המגזר. "כולם שווים בפני החוק". לא ברור למה זה לא כך במדינת ישראל, אלא אם נרצה להיות "רפובליקת בננות" שהכל אצלה עקום, ואלא אם לשופטים יש אג'נדה מאוד ברורה – "מדינת כל אזרחיה" ואחריהם המבול.

    בעיני מיותר ולא חכם להשקיע במגזר 15 מיליארד ש"ח. הם ימשיכו לבחור "ברשימה המשותפת", הם ימשיכו לכאורה לרמות בקלפיות ולאף אחד אין את האומץ לעצור בעדם, כמו שלכאורה הם מרמים בבחינות הבגרות. הבעיה היא שהם מתקבלים לטכניון בעזרת אותה מרמה לכאורה, וזאת על חשבון בוגרינו וחיילינו. הם ימשיכו להיות לכאורה גיס חמישי, וימשיכו לדבר על הכיבוש ועל היותם פלסטינים. ככל שנעשה ניסיונות להתקרב אליהם ולהפוך אותם לאזרחים מן השורה כך הם ימשיכו לשנוא אותנו. לצערי זה באופי שלהם. לי אישית אין אמון בהם. לאחרונה שמענו "התנצלות" של אהוד ברק כלפי המגזר הערבי עקב מאורעות 2000. רק להזכיר למי ששכח שבמאורעות אלה אלפי אזרחים יהודים היו בסכנת חיים ובפוגרום.

    7.אלהים ישמור- מדינה בהפרעה כרונית, הלך עלינו.

    8.מזכיר את גרמניה הנאצית שבה היו חוקים רק ליהודים.

    9.ביזיון אחד גדול. פשיטת רגל של המדינה…

    10.איזו בושה איזו חרפה. ערבים זורקים על חיילים אבנים ממרחק מטר, האויב הבדואי סוחר בסמים, גונב עדרים, אדמות וכל מה ששייך לקיבוצים ולצבא ולבסוף בונה ללא רישיון, בעוד המערכת המשפטית שותקת והמערכת המשטרתית עסוקה בהפלת נתניהו.

    11.מדינה ארורה. אין גרוע יותר מאיפה ואיפה. אחד יבנה פרגולה על הגג שלו ויחייבו אותו להרוס, ואחד יבנה ארמון רחב מימדים וישאירו לו בגלל שזה נורא רגיש. ארורים יהיו השופטים שלנו!

    12.מדינת בג"צוקרטיה. לפרק ולהרכיב מחדש את בית המשפט העליון של מדינת ישראל המתפקד כסניף של מדינת ברלין.

    13.זה לא רק בבניה!!! ערבים עושים מה שבראש שלהם ואף אחד לא מתעסק איתם. מתנהלים כמו האדונים האמיתיים של המדינה. לכן שמח ומאושר שעזבתי את מחנה הריכוז ישראל וביטלתי את אזרחותי הישראלית. אין עתיד במדינת ישראל. זה חור גיהנומי.

    14.צריך להיות חוק אחיד לכולם אבל לא בג"צ ולא הממשלה נותנים לזה חשיבות אז זה לא קורה.

    15.ליאת בן-ארי בדואית.

    16.בית דין גבוה לשקר וצביעות זה בג"צ. הרס את המדינה. חבל שבגין המציא את בג"צ.

    17.צריך להוקיע בחריפות את ביזוי שלטון החוק על־ידי בתי המשפט.

    18.מערכת משפט ואכיפה מפלה ובררנית מאבדת את הלגיטימיות שלה.

    19.בבחירות הבאות מערכת המשפט תעמוד למשפט העם! העם יחליט מי יקבל את הכוח להעמידו לדין ולשפוט אותו ועל מי לפנות את מקומו עקב התנהלות מקוממת, בררנית ואף עבריינית! נבחרי ציבור שלא ישתפו פעולה פשוט לא ייבחרו. מפלגות שינסו למרוח ולהתעלם ייעלמו.

    20.לפזר לאלתר את בג"צ!!!

    21.נניח על השולחן את הבעיה האמיתית. המדינה חוששת להתעמת עם המיגזרים הללו, בגלל הביריונות והפשיעה שלהם.

    22.כמה מושחתת ופסולה המערכת המשפטית אשר הפכה בעזרת הדיקטטור הבזוי אהרון ברק את הרשות המחוקקת ואת הרשות המבצעת לפודלים חסרי שיניים ואת הרשות השופטת לצבוע מעוות.

    23.מערכת המשפט דואגת גם למסתננים נגד תושבי דרום תל אביב.

    24.בג"צ שלטון עריץ, גזעני, שונא יהודים.

  35. הסלחנות הבלתי נסלחת של השמאל לטרור ואלימות / מידה הגיב:

    בן-גוריון ראה במרצחים הפלסטינים כ”חוזרים על מעשי הנאצים”, אך מי שמגדירים עצמם כיורשיו לא רואים בעיה בשותפות עם ח”כים ערבים שמסרבים לגנות פיגועים

    בדצמבר 1968, פרסם דוד בן-גוריון מאמר בעיתון ‘הארץ’ בו הוא מצדד בעונש מוות למרצחי יהודים. טענתו העיקרית גרסה כי מעשי הרצח מצד ערבים או פלסטינים נכללים בקטגוריה של “השמדת עם”, ולכן גם מבצעיו לא יכולים להיות מוגדרים על פי הקטגוריות הרגילות מכיוון שלדבריו, “כאן יש לנו לפנינו חזרה ברורה על מעשי הנאצים”.

    כיצד הגענו ממצב בו אחד מראשי מייסדי השמאל הישראלי ראה בטרור הערבי נגד יהודים כמעשה הנאצים, למצב כיום, בו מי שמשווקים עצמם כממשיכי דרכו של בן-גוריון סטו לחלוטין מהתפיסה הזו ורואים ברצח דבר כמעט נורמלי?

    ב”נורמלי” אין הכוונה, חלילה, לומר שראשי השמאל בימינו תומכים ברצח או מעודדים אותו, אלא שבמעשיהם דבריהם, ובעיקר מחדליהם, הם מעניקים לו הקשר שמגיע לעיתים עד כדי הצדקה או הבנה ובכל מקרה מייחס לו רציונליזציה במסגרת מאבק לאומי לגיטימי.

    למה שקרה ב-51 השנים מאז מאמרו של בן גוריון אפשר לתת הסבר רחב, אך במסגרת טור זה אנסה להאיר את המשמעות הפוליטית-עכשווית, ולכן אנסח את הדברים בצורה כללית.

    בעקבות מלחמת המגן שנכפתה על ישראל ב-1967 והובילה לניצחון גדול ושחרור חבלי מולדת עתיקים, קמה בשמאל הרדיקלי קבוצה קטנה שהחלה לשווק גישה נפסדת למאבק הלאומי בין ישראל לבין הערבים הנמצאים בתחומיה.

    באמצעות תעמולה בסגנון סובייטי-רגשני הם הפכו את מלחמת ששת הימים ממלחמה על עצם קיומה של מדינת ישראל למסע צבאי הנובע מתאוות כיבוש.

    בהיפוך היוצרות הזה, הפך הניסיון לרצח עם וטרור מצד הערבים נגד היהודים, למעשי הרג המוסברים כפעולות של נכבשים נגד קלגסיהם הכובשים.

    היום שוחרר מהכלא מילאד חטיב, תושב מג'ד אל כרום, לאחר 7 שנות מאסר. חטיב סייע לארגון חיזבאללה. בין היתר סיפק לארגון הטרור מידע אודות סידורי האבטחה של נשיא המדינה דאז שמעון פרס. זה לא הפריע לחכים ערבים לחבק אותו ואת משפחתו. באסל רטאס רקד את שחרורו. הנה תמונה של אחמד טיבי בבית המשפחה

    בתהליך ארוך הפכה התפיסה האנטי-מוסרית והאנטי-לאומית הזו מדעה שולית וקיצונית לנחלתו של הזרם המרכזי בשמאל הישראלי, ולא הפריעו לו עובדות היסטוריות כמו מעשי הרצח שהחלו עוד בשנות העשרים של המאה הקודמת, הרבה לפני קום המדינה, או העובדה שארגוני הטרור מעולם לא הכירו בזכותה של ישראל להתקיים ואף הצהירו בגלוי על מטרתם לחסלה.

    שום עובדה לא שינתה למפיצי התעמולה מאז ועד היום, אך למרות זאת היא השיגה את יעדיה, קרי את הפיכת ישראל למדינה כובשת ואת מעשי רצח העם נגדה לפעולות לגיטימיות של נכבשים.

    העמדה החמורה הזאת באה לידי ביטוי בימים אלו הן בהחלטות של מערכת המשפט בישראל אשר הכשירה התמודדות לכנסת של מועמדים שהביעו בצורות שנונות הזדהות עם הטרור, והן במערכת הפוליטית, כאשר אישים שחלקם כיהנו בעבר בתפקידי ביטחון בכירים, רואים כשותפיהם ברשימות הערביות שאינן מכירות במדינת ישראל, שותקות על מעשי רצח של אזרחים וחיילים במקרה הטוב, או מצדיקות ותומכות בהם במקרה הפחות טוב.

    השטן והתעמולה

    במספר מקרים שאירעו לאחרונה, כמו הפיגועים בהם נרצחו דביר שורק ורינה שנרב ז”ל או התוקפנות האיראנית הגוברת כלפי ישראל, איש מאנשי הרשימה המשותפת לא הביע זעזוע, גינוי על הרצח האכזרי או הזדהות עם המדינה וחיזוקה נוכח ההתקפות נגדה.

    איש מהם לא הביע זעזוע או גינוי על כך שיו”ר הרש”פ עבאס משלם משכורות לרוצחי יהודים, וחלקם אף הביעו בהזדמנויות שונות סוג של תמיכה בטרור נגד חיילים או אזרחים ביהודה ושומרון.

    אז כיצד ייתכן שמערכת המשפט בישראל מאפשרת לאנשים כאלה להתמודד ולכהן בכנסת ישראל?

    כיצד יתכן שרשימת ‘כחול לבן’, בה נמצאים שלושה רמטכ”לים ששלחו חיילים להילחם בטרור, שותקת מול הזוועה הזאת ורואה עצמה כחלק מגוש פוליטי לגיטימי עם אותם חברי כנסת, גוש המכונה “מרכז-שמאל”?

    מדוע בעוד הם פוסלים על הסף ח”כים ושרים דתיים בימין בשל ויכוחים לגיטימיים בענייני דת ומדינה, הם אינם פוסלים על הסף רשימה שאלו עמדותיה ביחס לאויבי ישראל וביחס לפעולות הטרור נגד חייליה ואזרחיה?

    הם אינם עושים זאת מכיוון שהתעמולה שנירמלה את פעולות הרצח ואת התפיסה שישראל אשמה חדרה לבסיס החשיבה של השמאל, והיא גם הסיבה למשל שבני גנץ השתתף בטקס “זיכרון משותף” להרוגי ‘צוק איתן’ משני הצדדים, זמן קצר לאחר שהוביל כרמטכ”ל צה”ל את המבצע נגד הטרור.

    כיצד התאפשרה מציאות כה חמורה? זהו כוחה של תעמולה בלתי פוסקת, שלבסוף מכה שורש. מי שעמד על הסכנה הזאת בזמן אמת, הוא לא אחר מאשר המשורר נתן אלתרמן אשר בשירו ‘אז אמר השטן’ הזהיר מבעוד מועד מהחרפה שמתרחשת לנגד עינינו:

    אז אמר השטן: הנצור הזה איך אוכל לו.

    איתו האומץ וכישרון המעשה וכלי מלחמה ותושייה עצה לו.

    ואמר: לא אטול כוחו ולא רסן אשים ומתג ולא מורך אביא בתוכו,

    ולא ארפה ידיו כמקדם, רק זאת אעשה: אכהה מוחו ושכח שאיתו הצדק.

    כה דיבר השטן וכמו חוורו שמים מאימה

    בראותם אותו בקומו לבצע המזימה”

    בהסכם אוסלו זכה יאסר ערפאת, גדול רוצחי היהודים מאז הנאצים, לפרס נובל לשלום בחסות מנהיגי ישראל באותה העת.

    זה היה אירוע סמלי במסגרת מזימתו של השטן להכהות את מוח הנצור.

    מאז ועד היום האבסורד הנורא הזה הפך לחלק טבעי מהשיח המרכזי של השמאל בישראל, קרי לנורמלי. דוד בן-גוריון היה בוודאי מתהפך בקברו, אם היה חוזה כיצד המחנה שנושא את שמו מקבל בסלחנות את הניסיון להשמדת העם היהודי, ואף רואה באנשים שמביעים תמיכה או הזדהות עם הפעולות הללו חלק לגיטימי מאותו מחנה.

    https://mida.org.il/2019/09/04/%d7%94%d7%a1%d7%9c%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%9c%d7%aa%d7%99-%d7%a0%d7%a1%d7%9c%d7%97%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%a9%d7%9e%d7%90%d7%9c-%d7%9c%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a8-%d7%95%d7%90%d7%9c/#comment-111475

  36. פרופ' מאוטנר: בג''צ הפך למוסד לפעילות פוליטית של השמאל הגיב:

    פוליטיזציה של משפט

    פרופ' מנחם מאוטנר, הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב

    http://www.youtube.com/watch?v=MaGOlzc8ydM

    להלן התמלול המלא:

    קבוצת מלכי הגבעה של השמאל הפסידה הרבה מאד כוח בפוליטיקה וסובלת הפסדים פוליטיים גדולים מאד ומה שהיא עושה בעצם, היא העתיקה את הפעילות הפוליטית שלה במידה רבה מאד מהפוליטיקה של הבחירות, שהיא הפוליטיקה של הכנסת, למקום אחר – לבית המשפט העליון – והפכה אותו למוסד שממנו היא מנהלת פוליטיקה.

    בראש העותרים לבג"צ חברי הכנסת של מר"צ והעבודה והעתירות שלהם תמיד על נושאים פוליטיים.

    בג"צ הפך למוסד פוליטי.

    זה חלק מתהליך.

    בית המשפט העליון פה לא לבד. הקבוצה הזו העבירה את הכוח שלה לא רק מהפוליטיקה של הבחירות, מהכנסת, לבית המשפט העליון, היא העבירה אותו גם אל היועץ המשפטי לממשלה, גם אל אגף התקציבים של האוצר, גם אל מבקר המדינה, גם אל בנק ישראל.

    כל הקבוצות האלה זה קבוצות לא נבחרות של פקידים שמופעלים על ידי הקבוצה הזאת כדי לנטרל את המערכת הפוליטית שפועלת למגינת ליבה של הקבוצה הזאת שאיבדה בכנסת הרבה מאד כוח.

    זה ההסבר הראשון.

    ההסבר השני הוא עליית תפיסה ניאו ליברלית במדינת ישראל.

    ניאו ליברלים עויינים את הפוליטיקה של הבחירות והם עוינים בתי נבחרים והם אוהבים מקומות של פקידות ביורוקרטית משכילה שדומה להם. הם לא אוהבים את הפוליטיקה של הבחירות כי שם יש אנשים לא משכילים כמוהם, לא אנינים כמוהם ולא צרכנים של סגנונות חיים כמוהם, אלא כל מיני אנשים שהם יותר נמוכים במידרגים האלה מהם.

    ולכן הם לא אוהבים את הפוליטיקה, ורוצים לתת הרבה יותר כוח לאנשים שדומים להם, המשכילים האנינים וכו'. נכון שהפוליטיקה בישראל עברה בשנים האחרונות בעיות חריפות של ירידה ברמה שלה וגם חוסר יציבות, אבל היא סובלת מבעיות חריפות ברמה שלה בגלל ההגיון הניאו ליברלי שהשתלט עליה והוא פריימריס במקום הועדות המסדרות.

    ולכן הקבוצה הניאו ליברלית בישראל פועלת במהלך כפול.

    מצד אחד שיקוץ וביזוי הפוליטיקה, שהיא הגורמת להורדת הרמה שלה בגלל הניאו ליברליזם בו היא דוגלת והיא כל הזמן משקצת ומנאצת את הפוליטיקה ומצד שני, היא מאדירה את כל הגופים הלא ליברליים ושוב זו אותה קבוצה. את בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה ואגף התקציבים ומבקר המדינה ואנשי בנק ישראל.

    בית המשפט העליון קרוב תרבותית לקבוצה הזאת ונשמת אפו זה הגנה על הזכויות הליברליות.

    הגנה על הזכויות הליברליות מה פירושה?

    "זכות ליברלית" זה כמו אי מוגן בחומה.

    יש לי את חופש הביטוי וחופש ההתאגדות ואת חופש התנועה, זה הכל כמו איים כאלה שמוגנים מפני חדירה של גורמים עוינים שיכולים לפגוע בי. זאת אומרת זאת הלוגיקה העמוקה של בית משפט ליברלי – לוגיקה של "איים מבוצרים".

    כמטאפורה ניתן לומר שאותה קבוצה חברתית המתגדרת ביומיום בקהילות מבוצרות היא גם זו שמתגדרת בבית המשפט העליון ובמשפט ליברלי שנשמת אפו זה זכויות שהן כמו איים מגודרים.

    לדעתי מלחמת התרבות, הצפיפות על הגבעה הפוליטית ועלייתה הנרחבת מאד של אידיאולוגיה ניאו ליברלית גורמים להבין שבעצם הועבר כאן הרבה מאד כוח לבית המשפט העליון.

    הדמוקרטיה הישראלית נמצאית במשבר חמור לא רק בגלל מה שקורה במערכת הפוליטית שלה. היא נמצאית במשבר לא פחות חמור בגלל מה שקורה בבית המשפט העליון שלה.

    אחרי 30 שנה של כיוון כזה מצידו של בית המשפט, בית המשפט מוצא את עצמו כרגע במצב של אובדן לגיטימציה כפול.

    הוא איבד באופן כמעט מוחלט את הלגיטימציה אצל הקבוצות התרבותיות שלא מזדהות איתו ובראש ובראשונה הציונות הדתית והוא איבד הרבה מאד מהלגיטימציה שלו אצל הקבוצות שהכי מזדהות איתו, זה הקבוצות שקראתי להן ההגמונים הליברלים לשעבר, החילונים המשכילים המערביים. אין לי זמן לנתח למה קרה אובדן הלגיטימציה הכפול הזה אבל מה שאני רוצה לומר שלא רק במערכת הפוליטית יש לנו משבר.

    יש לנו משבר לא פחות חמור כרגע עם בית המשפט העליון שהוא מוסד מדינה חשוב מאין כמותו. כדאי שנפתח חשיבה חדשה לגמרי לגבי איך הוא צריך לפעול ב- 30 השנים הבאות.

    פרופ' מנחם מאוטנר מדבר על בג"צ של אחרי מהפך 77'

    http://www.youtube.com/watch?v=KsxDURXWIyk

    ****

    יורם שפטל בהרצאה מרתקת – הדיקטטורה של בג"צ 1/4

    http://www.youtube.com/watch?v=Chdt-MdUsVQ&feature=related

    ***

  37. ייתכן שיש צורך בהתקוממות של הרוב נגד שלטון האוליגרכיה המשפטית העריצה / ימיני הגיב:

    הגיע זמן עריצות / בן דרור ימיני

    הדמוקרטיה הישראלית היא בדיחה עצובה. אנחנו בעידן המיעוטוקרטיה. עריצות היא דבר רע אבל נדמה שהגיע הזמן לעריצות הרוב כדי לדכא את עריצות המיעוטים.

    היה נדמה לנו שזכינו בעצמאות, בדמוקרטיה, בחרות. אך לפני שיהיה מאוחר צריך להודות. לא חרות יש לנו כאן ולא דמוקרטיה, אלא שלטון זר ומוזר, עם מצג שווא של דמוקרטיה, במדינה שבה הרוב הולך ומאבד כל השפעה.

    בשיעור הראשון במשפט חוקתי לימדו אותנו שדמוקרטיה איננה שלטון הרוב, אלא שלטון זכויות היסוד והגנה על מיעוטים משום שעם כל הכבוד לרוב, הוא אינו רשאי לשלול, למשל, זכות הצבעה של הג'ינג'ים, רק משום שיש רוב שסולד מהג'ינג'ים ולכן, המיעוטים זקוקים לזכויות.

    עד כאן האגדה.

    היא היתה נכונה במקומות אחרים ובזמנים אחרים.

    בישראל הפכו את המשוואה.

    הרוב זקוק להגנה מפני המיעוטים וייתכן, זה חומר למחשבה, שיש צורך בהתקוממות של הרוב. על רקע מה שקורה אצלנו, עריצות הרוב היא אופציה לא רעה. משום שבין עריצות המיעוטים לעריצות הרוב, עדיפה האחרונה.

    לא מדובר במיעוט אחד. מדובר בסדרה של מיעוטים. מדי שבוע אנחנו זוכים לעוד תכתיב. לעוד סטירת לחי. לעוד עשרות או מאות מיליוני דולרים שצריך להעביר למיעוט המסכן. הרוב יכול לזעוק מכאן ועד להודעה חדשה. זה לא יעזור לו.

    המיעוט שולט.

    הבחירות הן אשליה. משום שאין כאן שלטון רוב. יש כאן כניעה של הרוב.

    נסביר את הדברים.

    כל מיעוט, בתחום שלו, עושה מה שהוא רוצה. זה נכון ל"מתקדמים", חלקם מהשמאל הפוסט והאנטי-ציוני, ששולטים בנפח הולך וגדל מתחומי התקשורת והתרבות. הם מכתיבים לנו את האג'נדה שלהם. הם מחלקים פרסים לעצמם. הם משמיעים את עצמם ומראיינים את עצמם וכל ביקורת נתקלת בתגובה הקבועה, על "חופש הביטוי והיצירה". בוודאי. בתנאי שזה שלהם ורק שלהם. את חופש הביטוי, נשמת אפה של הדמוקרטיה, הם הפכו לכוח הביטוי.

    אוליגרכיה שיפוטית

    זה נכון בתחום השיפוטי, כאשר קבוצת שופטים מצפצפת על הדמוקרטיה והופכת את "שלטון החוק" לשלטון השופטים.

    הנשיא לשעבר, אהרן ברק, טיפח עד לזרא את הפסיקה לפי "הציבור הנאור". זו הסיבה שבג"ץ בראשותו הפך את נבחרי הציבור לפוליטיקאים קטנים, שחייבים להוציא מהם כמה שיותר סמכויות, תוך העברתן לשופטים.

    התהליך הזה קרוי אצלו "דמוקרטיה".

    זו הסיבה שהרכב בראשותו קיבל החלטה עקרונית שפוסלת את חוק האזרחות ומאפשרת, הלכה למעשה, את זכות השיבה. הקונצנזוס הלאומי דורש דבר אחד. העריצות של המיעוט המשפטי רומסת את הרוב המוחלט.

    …הרוב נרמס. הגיע הזמן להגן עליו.

    …יש רק ציבור אחד שאין לו ייצוג רציני.

    הציבור הציוני השפוי, דתי, מסורתי וחילוני. הציבור שעובד ומפרנס ומחזיק את המדינה על הכתפיים.

    הרוב הזה לא קיים.

    הוא תמיד משלם את המחיר ואין מי שמגן על זכויותיו. הוא חסר אונים.

    הרמיסה הזאת חייבת להיפסק. לא ברור איך עושים את זה. אין מקום לעריצות, אך היא כבר כאן. עריצות המיעוטים. כך שאין מנוס מהחזרת המטוטלת למקומה הנגדי. יש צורך בתקופת ביניים של עריצות הרוב.

    …מותר לומר למנהיגות הנוכחית: נמאסתם. אם לא תתעשתו, אל תתפלאו אם הדמוקרטיה הישראלית הופכת לבדיחה עצובה.

    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=f2b4c1b55be76d1e6d7b777256ea0370&id=1047

    תגוביות:

    1.הביטוי "עריצות הרוב" הוא המצאה של הפרופגנדה האנטי-דמוקרטית. אם הרוב לא שולט, אז מי שולט? ניחשתם נכון, המיעוט. כלומר, כל מי שעושה שימוש בביטוי בפרופגנדה "עריצות הרוב" למעשה חותר להשלטת מיעוט כלשהו ולהפיכת המשטר הדמוקרטי לאוליגרכיה או אף לדיקטטורה.

    אהרון ברק, למשל, שעשה שימוש רב בפרופגנדה זו, שאף להפוך את המשטר לדיקטטורה של תריסר שופטים בראשותו שממנים את עצמם, בדומה למועצת האייתוללות באיראן ובמידה רבה הצליח.

    2.הבעיה שלנו היא שאין לנו מנהיגים שביכולתם להזיז דברים ולפעול בצורה נחרצת גם תחת התנגדות אלימה וזה ברור שאם לא יימצא כזה בהקדם אנו לא נשרוד כאן.

    3.בבג"צ ובפרקליטות המצב הוא אסוני לחלוטין. קיראו את התחקיר על הקרן החדשה והפרקליטות:

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-45887-00.html

  38. כך חדרה הקרן החדשה לישראל למערכת המשפט / תחקיר יפעת ארליך הגיב:

    תוכנית המלגות הנדיבה של הקרן לישראל חדשה ממלאת את שורות הפרקליטות ובתי המשפט בשליחיה הנאמנים.

    בין בוגרי התוכנית:

    1.הממונה על הבג"צים בפרקליטות

    2.המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

    3.שלושה שופטים בישראל ופרקליט ארגון עדאללה

    בשקט בשקט ובמשך 25 שנה הקימה הקרן החדשה לישראל "משפחה" של עשרות משפטנים המחויבים לאג'נדה השמאלנית והפרו-פלסטינית של הקרן.

    הקרן מאתרת עורכי דין צעירים בעלי השקפת עולם מתאימה ושולחת אותם על חשבונה ללמוד לתואר שני בארה"ב תמורת התחייבות לעבוד אחר כך למען עמותות הבת של הקרן בישראל.

    רבים מהם מאיישים היום עמדות בפרקליטות, באקדמיה וגם על כס המשפט.

    לא פעם קורה שגם העו"ד המייצג עותרים נגד המדינה וגם הפרליט המתייצב מולו בשם המדינה, שניהם אחים ל"משפחת הקרן" ושניהם מיישרים קו עם רוח הקרן ולשופטים לא נותר אלא לפסוק אלא עפ"י האג'נדה החדשה לישראל.

    אגב, המושג "משפחת הקרן" לא הומצא כאן, אלא בפרסומים החדשים של הקרן שם הם מכונים בחיבה "משפחת הקרן".

    ***

    כך חדרה הקרן החדשה לישראל למערכת המשפט:

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-45887-00.html

  39. כל עוד הימין לא מחוקק חקיקה מתאימה, השמאל ימשיך להשתולל הגיב:

    כל עוד הימין לא מחוקק חקיקה מתאימה, השמאל ימשיך להשתולל.

    כדאי שמצביעי הימין ידרשו מהנציגים שעבורם הם הצביעו, לחוקק חוקים מתאימים.

    למעשה חוק אחד קטן שומט סופית את כל המתקפה השמאלנית על מדינת ישראל.

    והחוק הוא: אין לחוקי יסוד במדינת ישראל כל מעמד חוקתי.

    כך ייעצרו גרורות הסרטן השמאלני.

    חוק נוסף הכרחי: יש להפריד לאלתר את תפקיד היועץ המשפטי מתפקיד התובע הראשי.

    תפקיד היועץ ייקבע רק ע"י ממשלת ישראל ללא כל התערבות מבחוץ.

    עכשיו בואו בטענות לחבורת הבוגדים שיושבת בכנסת ישראל!!! הצבעתם ביבי, קיבלתם אהרון ברק!!!

  40. בשיטה מהפכנית ובדרך של חתרנות יבוא הקץ על קיומה של מדינת ישראל. הגיב:

    בשיטה מהפכנית ובדרך של חתרנות יבוא הקץ על קיומה של מדינת ישראל. "הקרן לישראל חדשה" פועלת במחתרת וזה מצב נורא ואיום שיביא חורבן על מדינת ישראל. סוסים טרויאנים הוכנסו ל"מערכת שלטון החוק" וחשכו עיני בגלל המצב המדאיג!

  41. את "עמדת המדינה" במשפט קונים בכספי הקרן לישראל חדשה הגיב:

    .זכויות 'אדם' בישראל זה זכויות הערבי, המחבל, העוין, המסתנן הסודני, המהגר האוקראיני, רק לא זכויות היהודי.

    היהודי חייב לחלק את כבשת הרש שלו לכל העולם, הוא חייב לאבטח ולמגן כל בית ספר וכל בית קפה, אין לו אישור כניסה לערי אבותיו ואפילו לא לאתרים שלפי הסכמי אוסלו היו אמורים להיות שלו, הוא לא רשאי להקים בארצו ומכספי הקרן הקיימת שלו יישובים לבני עמו בלבד, אבל אם ינסה לקנות כמה בתים ולהחזיר את הנוכחות היהודית לפקיעין הוא יועף משם בפוגרום בגיבוי המשטרה ושום גוף זכויות אדם לא יגן עליו, כי הוא לא 'אדם'.

  42. ד''ר שגב: שולטת בנו אוליגרכיה משפטית המשחיתה את הדמוקרטיה ולא נבחרה מעולם לכך הגיב:

    תהליך זה החל בשנות ה-80 עם מינויו של אהרון ברק ששינה את התפיסה השיפוטית שנהגה עד אז ויצר בישראל משפטוקרטיה, בג"צוקרטיה, קיסרות שיפוטית בה ההחלטות המהותיות מתקבלות על ידי משפטנים בצורה עקיפה או ישירה וישראל שוברת שיאים באקטיביזם שיפוטי בעולם כולו.

    התפיסה השיפוטית המעוותת הזאת החלה בשל שתי הלכות שיפוטיות שהנהיג ברק:

    1.הכל שפיט.

    2.פתיחת שערי בג"צ בפני כולם. כל אחד יכול לעתור לבג"צ בכל סוגייה.

    מי אשם? נבחרי הציבור.

    על הכנסת לתקן את המצב המעוות הזה בו אנשים מעדיפים לעמוד ולשכנע 3 שופטים בצידקתם, במקום 120 חברי כנסת.

    לא ייתכן שנמשיך במצב שהתהווה, בו קבוצה אוליגרכית קטנה מתיימרת להיות הרועה הרוחני והמוסרי של העם ולכן כופה עלינו את הדרכתה לגבי מה נכון ומה לא נכון.

    כל המצב אינו תקין והביא להרס הדמוקרטיה.

    לראיון המלא עם ד"ר שוקי שגב עם ירון דקל

    החל מדקה 42:59

    http://www.iba.org.il/bet/bet.aspx?type=32&entity=710043&page=296

  43. בג"צ הוא איום ברור ומיידי לדמוקרטיה הישראלית. חברי כנסת חייבים להילחם בתופעה ולהחזיר לעצמם את הכוח המוקנה להם לפי החוק.

  44. שופטי הבג"צ ממהרים כל הזמן להגן על האויב. יושבים שופטים כמו אהרון ברק ופוסקים כל מיני דברים.

    ני רוצה לראות את אהרון ברק שולח את הבן שלו לקרב ואומר לו לא להיכנס לבית חשוד על פי "נוהל שכן".

    כולנו זוכרים איך האמריקנים הורידו בניין של עשר קומות כי הם חשבו שסדאם חוסיין נמצא שם.

    כל האזרחים נהרגו ובסוף סדאם לא היה שם ואף אחד לא דיבר.

    לצערי בגלל פסיקות כמו של אהרון ברק יש היום הרבה הורים שכולים.

    הבג"צ של נוהל שכן הוא דוגמא טובה לכך, כי בגללו נהרגו אנשים שלנו שלא עשו שימוש בנוהל הזה.

    האזרחים בשכם ובעזה הם אזרחי אוייב וכשנכנס כוח צה"ל לעזה ולשכם חיי חיילינו קודמים להם.

  45. פרופ' רות גביזון: "שופטי הבג"צ מייצגים תת חברה בישראל: גברים, אשכנזים, חילונים. למה החברה בישראל צריכה לחיות לפי תכתיביה"? הגיב:

    (ידיעות אחרונות. 21.11.95).

  46. תום שגב, סופר והיסטוריון: בחירת השופטים החדשים בבג"צ נעשתה כמעט ללא דיון ציבורי הגיב:

    בג"צ התפתח בשנים האחרונות לגורם רב עוצמה בפוליטיקה הישראלית והוא כמעט בלתי חדיר לעין זר".

  47. אם הקליינט סמולני - ההרכב סמולני ואם הקליינט ימני - אזי בשביל לפגוע בו היא ממנה הרכב הכי סמולני המצוי תחת ידיה הגיב:

    למעשה בבחירת ההרכב קובעת המאדאם באופן מוחלט וצפוי מראש את תוצאות 'המשפט'. כידוע: רק בבג"צ ההרכב נקבע בידי המאדאם לבדה, דבר שהינו אסור לחלוטין בערכאות הנמוכות יותר: שלום ומחוזי.

  48. הדמוקרטיה הינה סיסמה ריקה מתוכן והיא מתקבלת ע"י חוגים אלו רק במקרה שהתוצאה היא לטובתם! הגיב:

    האופן בו מתנהל המשטר בישראל כשהוא כפוף לחוקי ה"הכל בגי"ץ" אותם הנחיל נשיא העליון בעבר השופט ברק, הוא אופן המעקר את אושיות הדמוקרטיה ומציב את המערכת הציבורית כולה תחת שלטון של מי שמעולם לא נבחר לכך.

    ד"ר שגב קובע כי התנהלות זו מעקרת מתוכנו את כל ההליך הדמוקרטי כאשר כל החלטה מוסרית, פוליטית וחברתית בעלת חשיבות מתקבלת באופן ישיר או בעקיפין על ידי משפטנים – שופטי בג"ץ, היועץ המשפטי לממשלה, מבקר המדינה, היועץ המשפטי של הכנסת ושאר "משפטנים בכירים".

    הוא אף מאפיין את חבורת המשפטנים המושלים בכיפה וקובע כי לקבוצה זו מספר מכנים משותפים: היותם בוגרי הפקולטות למשפטים בישראל; נטייה שמאלה במפה הפוליטית, נטייה שגם אם אינה מובעת בפומבי ניתן לזהותה בקלות תוך קריאת פסקי הכרעותיהם בדין; בעלי מעמד סוציו-אקונומי בינוני עד גבוה; בני חמישים ומעלה ועוד. לזאת מוסיף שגב וקובע כי המאפיין הבולט של קבוצה זו הוא היותם גוף שלא נבחר על ידי הציבור ואינה נדרשת לתת דין וחשבון לציבור על הכרעותיהם.

    שגב מזכיר בדבריו ביטויי השתאות של בכירי המשפטנים בעולם מהאופן הטוטאלי בו מתנהלת המערכת הציבורית בישראל, כאשר כל סוגיה צריכה לעבור דרך המסננת של שופטי בית המשפט.

    גישה זו כונתה בידי השופט האמריקאי המוערך ריצ'ארד פוזנר כ"שודדי ים" ונשיא העליון בעבר ברק כונה על ידו כשודד ים.

    "ישראל מקיימת שלטון ייחודי בעולם. אין אח ורע למה שקורה בישראל", אומר ד"ר שגב.

    לטעמו מערכת המשפט חייבת ליצור לעצמה סייגים ועל פיהם ישנם תחומים שאל לה לשפוט ולדון בהם וישנם שאין להם זכות לטעון טענה משפטית בפניהם.

    דוגמה בולטת לכך היא סוגיות צבאיות כדוגמת פרשת גלנט. הוא מזכיר שגלנט לא נמצא דובר שקר ולא הופעל נגדו כל הליך פלילי. במצב שכזה, סבור שגב, על מערכת המשפט להדיר עצמה מלדון בנושא, אלא אם תועלה סוגיה פלילית ברורה.

    "היועץ המשפט היה צריך להגן על המינוי וראש הממשלה היה צריך לומר שזה המינוי שלו ולכן הוא יתרחש. הפוליטיקאים צריכים שלא לבטל את עצמם מפני המשפטנים".

    לטעמו במידה ומערכת המשפט לא תדע לסייג את פעילותה ותמשיך לכופף את העם בפניה, יתרחש אחד משני התסריטים שעליהם דיבר הפילוסוף מרטין בובר – או שהענף יישבר או שהוא ישתחרר בעוצמה.

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/215203

  49. מה זה השטויותהאלה לעזאזל. היפוך גמור של המציאות. שקר אחד גדול

    1. לאדון שקר גדול!!! אתה שקרן גדול וגם ריקן גדול. לא הסברת לנו איפה השקר הגדול? חוץ מלכתוב לעזאזל! הגיב:

      בורים ועמי ארצות לא יודעים להסביר כלום. רק לכתוב שאחרים הם שקרנים. מה שמראה לנו שהם עצמם שקרנים גדולים מאד. כי מי שיש לו מה לומר באמת ויש לו טיעון כלשהו אינו צריך להתלהם!

      פשוט להסביר.

      לך אין שום הסבר לכלום.

      בתלמוד מכונה השטן – סמאל. זה מסביר הכל.

  50. בית המשפט העליון בישראל הוא הפחות דמוקרטי, המנותק ביותר מרצון הרוב מבין בתי המשפט הגבוהים לחוקה בארצות הדמוקרטיות.

    שופטיו מתמנים למשרה קבועה עד גיל הפרישה, בלא אישור מצד גוף נבחר כלשהו – לא הכנסת, לא הממשלה וגם לא ראש הממשלה.

    הם נבחרים על ידי ועדה למינוי שופטים הכוללת אמנם כמה נציגי ציבור, אך מורכבת ברובה מבכירי הממסד המשפטי – המתמנים בידי אותו הממסד. על פי חוק, שלושה מבין תשעת חברי הוועדה הם שופטים מכהנים בבית המשפט העליון והשפעתם על החלטות הוועדה מכרעת.

    במילים אחרות, בישראל הרשות השופטת ממנה את עצמה.
    ברבות השנים, הצלחתה המוכחת של השיטה האמריקנית שכנעה את רוב רובן של המדינות הדמוקרטיות בעולם לאמץ שיטה דומה.

    אף שהמשטרים הדמוקרטיים השונים מגוונים מאוד ביחסם לתפקיד בתי המשפט ולאופן בחירת השופטים, ההנחה המשותפת לכולם היא שהערכאה העליונה תהיה קשובה לערכי היסוד של האומה ותכבדם, רק אם הסמכות לבחירת שופטיה תהיה מופקדת בידי נציגי הציבור הנבחרים.

    במדינות מסוימות, בית המחוקקים הוא שבוחר את שופטי בית המשפט העליון.

    בגרמניה, למשל, מחצית השופטים בבית המשפט הפדרלי נבחרים על ידי הבית העליון של הפרלמנט (הבונדסראט), יתר השופטים מתמנים על ידי ועדה של הבית התחתון (הבונדסטאג).

    בשווייץ נבחרים שופטי בית המשפט הפדרלי בידי הפרלמנט, שעליו מוטלת החובה להבטיח ייצוג נאות לשלושת המגזרים הלשוניים של המדינה.

    בארצות אחרות, הרשות המבצעת, שנבחרה באורח דמוקרטי, היא הממלאת את התפקיד המרכזי במינוי השופטים.

    בשבדיה, למשל, כל שופטי בית המשפט העליון מתמנים על ידי הממשלה.

    הליך דומה נהוג באוסטרליה, בקנדה, בבלגיה ובנורבגיה, שבהן להלכה, שופטים נבחרים על ידי המלך או נציגו, אף שבפועל הממשלה היא המציעה או המאשרת את המינוי.

    ביפן, חמישה-עשר שופטי בית המשפט העליון נבחרים על ידי הממשלה. כדי להבטיח שהמינויים משקפים את ערכי האומה, חייבים שופטים אלה לזכות גם באישור הציבור בבחירות הכלליות הראשונות שלאחר מינויים.

    כמה מדינות אחרות בחרו בדגם משולב של מינוי שופטים, כגון זה של ארצות-הברית, שבו מעורבים בית המחוקקים והרשות המבצעת גם יחד.

    בצרפת, למשל, מתחלקים הנשיא וראשי שני בתי המחוקקים של הרפובליקה בסמכות למנות את תשעת חברי המועצה החוקתית – כל אחד מהם ממנה שלושה.

    באוסטריה, מחצית מחברי בית המשפט נבחרים על ידי הממשלה הפדרלית, והמחצית השנייה על ידי הפרלמנט.

    אותם דגמים חוזרים על עצמם ברחבי העולם הדמוקרטי.

    הסמכות העיקרית במינוי שופטים ניתנה לנבחרי ציבור באיטליה, באירלנד, בדנמרק, בהונגריה, ביוון, במקדוניה, בסלובניה, בסלובקיה, בספרד, בפולין, בפורטוגל, ברפובליקה הצ'כית וגם ברוב המדינות הדמוקרטיות שנולדו מהתפרקות ברית-המועצות, כמו אסטוניה ולטביה.

    גם מחוץ לאירופה וצפון-אמריקה, מדינות דמוקרטיות חדשות וותיקות כאחת כללו הוראות מפורשות המקנות את סמכות המינוי לנבחרי ציבור.

    זהו, למשל, המצב באורוגואי, בארגנטינה, בבוליביה, בדרום-אפריקה, בדרום-קוריאה, בוונצואלה ובקוסטה-ריקה.

    ברחבי העולם, פיתחו דמוקרטיות שונות מגוון תהליכים לבחירת שופטים, כל אחת בהתאם לתכונות המייחדות את מסורותיה ואת המבנה החוקתי שלה.

    אולם כולן שותפות לעקרון היסוד שלפיו נושאי משרה שיפוטית חייבים לעמוד לפני מינויים במבחן דמוקרטי וכן להבנה שאין לפגוע כהוא זה בעצמאות המלאה של השופטים מרגע תחילת כהונתם.

    בישראל, לעומת זאת, השופטים נבחרים על ידי – עצמם…

    http://www.daat.ac.il/daat/ezrachut/minuy.htm

  51. ביצעו הפיכת חצר מלווה בקבוצת חסידים מבין אנשי התקשורת שביחד כבשו את עולם התקשורת והמשפט – יש לסלקם בכוח!

    הם נטועים עמוק כיבלית סוררת וכגידול מושרש.

    חובה עלינו להשיב לנו את הדמוקרטיה ואת חבורת הנוכלים להעמיד לדין על ביצוע הפיכה כנגד הדמוקרטיה!

  52. עורכי הדין הריקנים שהפכו לשופטי בג"צ משווים עצמם לרבנים חכמים בסנהדרין הגיב:

    מדובר בבועלי נידות ואוכלי שרצים כדברי הרב יוסף שעו"ד קורב השווה לחמורים הסבורים שהם בדרגת חשיבות של אלוהים.

  53. פרופ' ריצ'רד פוזנר, שופט עליון בארה"ב קבע כי אהרון ברק הוא: שודד ים משפטי ודיקטטור שעבר על החוק יותר מכל אדם הגיב:

    יש להחליף את חומר הלימוד בפקולטות למשפטים שם משננים את המשפט הטורקי – מוסלמי והאנגלי – נוצרי ואת הררי הפסיקה האנטי ציונית ופוסט ציונית של אהרון ברק ניצול השואה.

    ניצולי שואה הם לכאורה אנשים נכים בנפשם בשל המוראות שעברו עליהם – ועל פי היהדות אין להעמיד בראש מוסד ציבורי כלשהו נכה פיזית או נפשית בשל ראיית עולמו המעוותת. עכשיו רוצים משפט עברי ואת השמאלנים הפוליטיים בבג"צ לשלוח הביתה.

  54. העם דורש לדעת מי בחר בכם להיות שופטים בעליון. אתם פיראטים, נפוליונים, שודדי ים. כך אמרו עליכם מומחי משפט הגיב:

    אנחנו יודעים שלא הממשלה בחרה בכם, לא כנסת ישראל בחרה בכם ולא שום ועדה ציבורית בחרה בכם, אז מי בחר בכם לשופטי עליון?

    אנחנו כופרים בחוקיותו של בית המשפט הזה לשפוט!

    אנשיו נבחרו שלא כחוק בעליל כיוון שבכל מדינה דמוקרטית בעולם, לפרלמנט יש מעמד משמעותי בהליך בחירת שופטים והרשות היחידה שלא בוחרת שופטים, היא הרשות השופטת, נקודה.

    האליטה הוותיקה האולטרה לבנה, השמאלנית, האשכנזית, קבעה בישראל אחרת.
    היא התגלמותו של הרוע המוחלט. גנבה את השלטון בכוח, בעורמה ובתחבולות.

    אתם פיראטים, נפוליונים, שודדי ים. כך אמרו עליכם מומחי משפט. אשרי השופט אשר ידון אותכם לחובה ביום הדין והדיין, אשרי השוטר העברי שיאסור אותכם מאחורי סוגר ובריח, אשרי האיש הגיבור שיגרור אותכם אחד אחד ואחד על אחד אל נהרות הירדן ויעשה בכם כמעשה אליהו הנביא בנביאי השקר, כי לא בצדק ומשפט חפצתם, אלא בהרס חלקת האדמה הקטנה האחרונה שנשארה ליהודים.

    הייתם חלק בחורבן גוש קטיף, בעקירה ובגירוש של רבבות גברים, נשים, זקנים וטף וגרירתם במשאיות הבקר אל מחנות הפליטים, אל הבלתי נודע. הפשע הגדול ביותר נגד העם היהודי מאז השואה. החזירו לנו את המדינה, גנבים!

  55. אזרחי ישראל היהודים תובעים להחזיר להם את בג"צ, את הדמוקרטיה ואת החופש לבחור את גורלם ללא דיקטטורה שמאלנית קיצונית הגיב:

    ריצ'רד פוזנר שופט בית משפט הפדרלי לערעורים בארה"ב: בית המשפט הישראלי משתמש בחוקים כבטיוטה שבית המשפט חופשי לשכתבה. מדוע התקשורת בישראל מסתירה זאת?

  56. ישראל נשלטת על ידי הבג"צ השמאלני בסיוע חייליו מהתקשורת השמאלנית האנטי לאומית הגיב:

    אין שום סממן דמוקרטי במדינה. כל סממן דמוקרטי בוטל.

    בפועל יש שלטון אימים ממרומי הפירמידה הבג"צית – תקשורתית באמצעות תפירת תיקים איומים נגד כל מי שמעז להתייצב נגדם.

    הסתה נגד עדות ומה לא. העם הוא הריבון ורק הוא יחליט! בתיכון למדתי אזרחות ולמדתי שבדמוקרטיה, העם צריך להתגונן מפני עריצים שונים המאיימים להטיל עליו את מרותם באופן לא דמוקרטי.

    לרוב הציבור אין אמון במערכת המשפט ולכן אין לה שום סמכות יותר!

  57. ד"ר משגב טוען, שהאקטיביזם השיפוטי שהונהג על ידי השופט בדימוס אהרון ברק חייב להשתנות, "צריך להחזיר את האיזון למדינת ישראל, לא ייתכן שבמשך שנים שופטי העליון יתמנו בשיטת חבר מביא חבר, ושהם ישליטו את השקפת עולמם על 120 ח"כים, זה לא מצב בריא בשום מדינה בעולם".

    הוא מברך על הצעת חוק הלאום שבמסגרתה ייכתב בחוק היסוד שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, "אני חושש לומר שאם היום היו מביאים את הכרזת העצמאות שנוסחה בקפידה רבה ושמוזכר בה פעמים רבות המושג מדינה יהודית, אז סביר להניח שהיום שופטי העליון היו פוסלים את הכרזת העצמאות".

    לדבריו ההתנגדות של מפלגות השמאל להצעות החוק, אינה מפתיעה , "הרי בקרב העם היושב בציון הרוב היום הוא רוב ימני מובהק, השמאל מאבד עמדות והוא ראה עד היום את בית המשפט העליון כמאחז האחרון והוא ניסה דרכו לשלוט בחיים הלאומיים שלנו, זה טבעי שהם מנסים עכשיו להמשיך ולהיאחז בקרנות המזבח".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/264263

  58. אריה אלדד על הדרך עוקפת הדמוקרטיה בה אילצה מערכת המשפט את הממשלה לקבל את שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה: הגיב:

    כדי לעקוף את המכרזים הם המציאו את ועדות האיתור שמוצאות בדיוק את המועמד שרצו מראש

    "אתמול בחמש התכנסה ועדת האיתור לבחירת "מועמד" לתפקיד פרקליט המדינה.

    הממשלה בשבתה כחותמת גומי תאשר את המינוי של האדם היחיד שהוצג לה כמועמד אפשרי.

    ועדת האיתור "התלבטה" שעות ארוכות בבחירת המועמד ורק באמצע הלילה הודיעה על החלטתה.

    למרות ההצגה – אתמול בחמש פתחתי את שידור התכנית (אתמול עם הילה קורח) ב"רדיו ללא הפסקה" במלים הבאות:

    שלום אני אריה אלדד ואני היום השוטר הרע.

    היום אמורה ועדת האיתור בראשות היועץ המשפטי לממשלה לבחור בשי נ…יצן לתפקיד פרקליט המדינה.

    כלומר. יש עוד מועמדים אבל ההחלטה נפלה אצל וינשטיין וציפי לבני הרבה לפני שהכריזו על ועדת האיתור. הם רוצים אותו כי השקפותיו מתאימות להשקפותיהם ושלא יבלבלו לכם את המוח עם שום הליך תקין, שקוף, חוקי.

    מכרזים זה לא בשביל משרד המשפטים.

    כדי לעקוף את המכרזים הם המציאו את ועדות האיתור שמוצאות להן – ראה זה פלא – בדיוק את המועמד שרצו מראש.

    פגשתי פעם פרקליט בכיר מאד במשרד המשפטים שהעיד בפני בכנסת כי מעולם לא נכשל בשום מכרז במשרד המשפטים כי מעולם לא ניגש למכרז שלא היה תפור מראש בשבילו.

    בכל משרדי הממשלה יש מכרזים תפורים ומשרד המשפטים הוא הגרוע מכולם בענין זה ולכן שי ניצן, ששיקר בלא למצמץ לועדה בכנסת בנוכחותי – ייבחר היום לתפקיד . לזה קוראים אצלנו – שלטון החוק".

  59. פרופ' מאוטנר כתב במאמר מפורסם שהמהפך הפוליטי של 1977 גרר מהפך שיפוטי הגיב:

    אדוני הארץ בדימוס חיפשו דרך לעקוף את החלטת הבוחר ומצאו את בית המשפט העליון.

    הוא ניסח זאת כך: "ההגמונים לשעבר הגיבו על כישלונם ב'פוליטיקה של הבחירות' בהעתקת המאבקים הפוליטיים שלהם לזירה של בית המשפט העליון והם עשו זאת בדרך של הגשת עתירות לבית המשפט, שנועדו לשבש את מהלכיו של השלטון הנבחר".

    העתירות הסיטוניות של השמאל היו לדידו הזמנה להנחתה: "בית המשפט חבר לקבוצה היהודית-חילונית הניאו ליברלית ושיתף עמה פעולה באופן הדוק ועקבי לשם הגנה על הערכים המשותפים לקבוצה ולו"…

    לב המאבק לדעתו של פרידמן הוא פשוט מלחמה פרימיטיבית ועיוורת על כוח ושליטה. "דרוויניזים פוליטי", כהגדרתו, שפוגע במשילות של כל ממשלה באשר היא.

    זה התאפשר כשמלחמת יום הכיפורים, מלחמת לבנון והמשבר הכלכלי של שנות השבעים והשמונים הובילו למשבר אמון בשלטון המרכזי…שמגר וברק הריחו את החולשה של הדרג הפוליטי ועשו הכל על מנת לנצל את ההזדמנות ולנכס למערכת המשפטית כמה שיותר כוח וסמכויות.

    המהפכה המשפטית התרחשה בכל החזיתות. המשפטנים סימנו כמטרה להעביר את השליטה האפקטיבית מידי הממשלה והכנסת לידי בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה והפקידות הבכירה בפרקליטות…

    "הארנק והחרב" מתאר את האסטרטגיה של העתקת מוקד השליטה למערכת המשפטית.

    העוצמה נרכשה דרך ריכוז מאמץ בארבעה אפיקים:

    1.ביטול זכות העמידה ופתיחת שערי בג"צ לכל דכפין, תוך שימוש מופרז בעילות אמורפיות כמו "סבירות" ו"מידתיות" שיצקו למעשה את התוכן לדוקטרינת "הכול שפיט".

    2.הרחבה דרמטית בסמכויות בית משפט השלום במטרה לרכז את מירב הערעורים השוטפים במחוזי ולפנות את משאבי בית המשפט העליון לעיסוק בסוגיות ציבוריות וחוקתיות, מה שהפך אותו למעין בית משפט לחוקה.

    3.חקירות בלתי-פוסקות נגד נבחרי ציבור במטרה להלך עליהם אימים ולהחליש את כוחם, תוך גילוי מעורבות אקטיבית-פולשנית בכלל המינויים בממשלה ובשירות הציבורי.

    4.פסילת חוקים ויצירת חקיקה פסיקתית עוקפת כנסת.

    "המאבק היה על כוח", מסביר פרידמן. "ברור שלבית המשפט יש מגמה ליברלית מובהקת והדבר בהחלט השפיע על ממשלות הימין. נתניהו היה תחת חקירה בפרשת בראון-חברון. הנזק הגדול ביותר שגרמה החקירה הזו הוא שהוא איבד את היכולת למנות את היועץ המשפטי לממשלה. מאז, הממשלות איבדו את השליטה במינויים וזה דבר חמור מאוד. ראו מה קורה היום: תפקיד פרקליט המדינה הוא תפקיד כל כך מרכזי ולממשלה אין שום השפעה עליו. לדעתי זה בלתי-נתפש"…

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/524/203.html?hp=1&cat=402&loc=58#talkback

  60. המזל שלנו העם מגלה יותר תבונה וחכמה מהכוורת השוכנת בתוך מוסד הפרקליטות אינה אלא צלמים בהיכל המבזים את המוסד על ערכיו. ובמיוחד כאשר יושב שם אדם המציג עצמו ירא שמים כביכול והוא טובל ושרץ בידו. למדנו היום כי המשיב רעה תחת טובה לא תמיד רעה בביתו אנשים אלה אינם מחוסנים וגם הם בני אלמוות ומי יודע מתי יחושו את התגובה של "בור כרה ויחפרהו ויפול בשחת יפעל" והם עדיין כנראה מסוממים בשכרון הכוח שהולך לכלה אותם של פרפרים אחרונים

  61. אמת לאמיתה הלוואי שאנשים יפקחו את העיניים יזיזו את השינאה הצידה ויראו את המציאות האמנתי
    יישר כוח

  62. זה כמו כל הדמוקרטים שעלו. בבחירות איטלר וכן כל מדינות ערב עם המנגים שלהם לשימצה ורוסיה צפון קוראיה שם הם כביכול נבחרו וכאן בישראל בלי בחירות גנבו את ההשילטון ממהמשלה בגץ הפרקליטות העיתונות ובכירי המשטרה כביכול בהגנה על הדמוקרטיה

  63. ״המחנה הזה המורכב מפוליטיקאים ותועמלני תקשורת״-וכן משפטנים, אמנים, אנשח אקדמיה ועוד ועוד

  64. אין חדש בשמאל, סטאלין,מאו, ביידן, יאיר גולן מזהה התהליכים הגיב:

    אין חדש בשמאל, סטאלין,מאו, ביידן, יאיר גולן מזהה התהליכים.

    סטאלין משפט הרופאים היהודים
    מאו – מהפיכת התרבות
    ביידן -משפט לטראמפ
    יאיר גולן – המיליטריסט שמדינת ישראל שייכת על שמו בטאבו.

  65. אם כל זה ברור ידוע ומוסכם.מדוע ראש הממשלה עצמו מפחד עדיין מדרקון הבג"ץ???

  66. שני תלמידיו של הגאון"אהרון ברק ממדיכי דרעו נגד
    היהדות.ונגד העם הפשוט.צריך מייד לנקות את האורווה של הפרקליטות והיועמ"ש עוקר הדת
    אדם לא ישר בלשון המעטה שיפתח את כל תירי החקירה נגדו וכן את תיקי נתניהו. הירכבתם 3 שופטים
    מהרמה הנמוכה ביותר בעולם המשפט בושה.אדלר

  67. אם כל הכבוד ביבי כבר עשרים שנה מגן עליהם

    ובכלל
    הכל ידוע כבר מזמן רק שאף אחד לא מעוניין להרים את הכפפה ולהתחיל לשנות את השיטה

  68. הבעיה .שאין דין ואין דיין .
    צריך לעצור את ההתנהגות הבזויה של הפרקליטות .
    צריך להבין שבסופו של דבר אלה שבאים היום כנגד ראש הממשלה .יתהפך עליהם והם יהיו במצב חסר ההגעון הזה .
    אנחנו הציבור לא מסכימים ולא נסכים שראש ממשלה יופל עלידי הפרקליטות .למרות לצערי הם מצליחם לפגוע פעם אחר פעם בתדמית של ראש מהממשלה

  69. צודק הלוואי שבעזרת השם כולם יתעשתו ויאפשרו להנהיג את עם ישראל 🔯 בשפיות ובהצלחה

  70. דמוקרטיה = משאל עם.

    מדינה משותפת עם מיליוני ערבים או מדינה ✡️ ליהודים ?
    עת להחליט.
    אי-אפשר בו-זמנית לטפח מיליוני ערבים בארץ ולשמור ישראל לעם היהודי.

    נפרדו בהצלחה : פולנים – רוסים, אירים – אנגלים, יוונים – טורקים, צ'כים – גרמנים, סרבים – קרואטים . .
    גם יהודים מסוגלים להשתחרר מעם זר בארצנו .
    האם יש מפלגה שמסוגלת לשחרר את היהודים מן העול הערבי בארץ ישראל ?

    דחוף! ליזום משאל עם בנושא:
    הפרדת היהודים מן הערבים על בסיס אזרחות.
    המפלגה אשר רק תרמוז על משאל עם – תכפיל את נוכחותה בכנסת .

    מדינה ערבית , ללא יהודים , מזמן נוסדה ליד ישראל .
    לאחר ש-2 מיליון ערבים יהפכו לאזרחי מדינה שלהם, ללא צבא ,
    הם ישלמו מס הכנסה ומס בריאות ברמאללה ויצביעו בבחירות שם.
    עדיף להעסיק בישראל רק ערבים עם תעודות של רשות הערבית.
    בהדרגה כל ערבים ייקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין, קלקיליה, טולכרם, חברון,
    יריחו, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'.

    אזרחות פלסטינית-ירדנית ☪️ , אבו-דיס ושועפאט – לערבים,
    אזרחות ישראלית ✡️ וירושלים – ליהודים !

    * * *
    דרוזים, צ'רקסים ,סלאבים.., במידה ואין להם אזרחות אחרת,
    יכולים להישאר אזרחי או תושבי מדינה יהודית.
    * * *
    סדר עדיפויות למדינת ישראל >>

    1. רוב יהודי מוחלט, יותר מ-90%
    2. שטח סביר וגבולות מוגנים.
    3. אין צבא ערבי בין הים לירדן.
    4. צורת שלטון: דמוקרטיה פרלמנטרית.

    1. אתה צודק בהחלט שלא ניתן להמשיך כך עם שני עמים בתוך מדינה קטנה יהודית. זה לא יילך וזה יתפוצץ. אבל אתה טועה הגיב:

      בגדול כשאתה מציין שאת הערבים יש להעביר לרמאללה.

      יש מדינה ערבית על שטחי פלשתינה ארץ ישראל והיא בירדן ויש לשנות את שמה למדינת פלשתין (בינתיים – כי עוד יקרו דברים פילאיים כמובטח בנבואות וישמעאל יישלח לארץ קדם משם פלש).

      זה צריך להיות מסע ההסברה החשוב ביותר בעשור הקרוב.

      לא ייתכן שכל היום היהודים במדינתם הקטנה יעסקו בערבים, בפשיעה שלהם, ברצחנות שלהם, ברוע שלהם, בשינאה שלהם ושנוציא מיליארדים על טיפול בהם כאילו הם חשובים לנו מבחינה כלשהי.

      הם עם זר ומק'ומו לא בקירבנו. זה לא יכול לקרות ולכן הכל הזוי פה מבוקר עד ערב.

      ירדן לערבים. כל ארץ ישראל ממערב לירדן ליהודים. וזה בסך הכל רבע משטחה של פלשתינה ארץ ישראל.

      זה עוד יקרה. או ביוזמה אנושית או במהפך אלוהי.