שיטת ה“נה נה נה” עובדת

על אף הישגים חסרי תקדים בביטחון, בכלכלה ובקורונה – תקשורת מגויסת ואופורטוניסטים מימין עזרו לשמאל להשיג את מבוקשו ולהתחמק מהשיח האידאולוגי

רוב אזרחי ישראל לא קנו את התרגיל, אך לשמאל הספיקו כמה ימנים שיחצו את הקווים | רה״מ בנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)

היום כבר אפשר לומר בבטחה: שיטת ה"נה נה נה" עובדת.

למי מהקוראים שאינו זוכר, במהלך ראיון שנערך עמו ב׳ערוץ 12׳, ענה נתניהו בציניות “נה נה נה” לשאלת המראיינת, יונית לוי, לאחר שזו החלה להצביע על מחדלים לכאורה במאבק בקורונה.

אכן, לא הכול היה מושלם. כמו שאין בני אדם מושלמים גם אין ביצועים מושלמים. אולם בראיה רחבה, ברור שההישג של ישראל בראשות נתניהו בהתמודדות עם המגיפה הוא הישג מטורף בקנה מידה עולמי. נראה שישראל היא הראשונה בעולם למגר את המגיפה. חייהם של אלפי ישראלים ניצלו והכלכלה תשתקם לפני שאר העולם.

האם הדבר סייע לנתניהו אלקטוראלית? כנראה שכן, אולם ה"נה נה נה" גם כן הצליח, והיו שנמנעו להצביע עבור נתניהו בגלל התעמולה שהבליטה את הנקודות הבעייתיות. וכך לא רק בעניין המגיפה.

שלטון נתניהו לאורך השנים, השכיח את האתגרים שהביאו לעלייתו. ישראל נמצאת לאחר רנסנס מדיני שעליו יכולנו רק לחלום, לאחר העשור הביטחוני הטוב בתולדותיה, כאשר המצב הכלכלי ערב הקורונה, היה עם האבטלה הנמוכה ביותר והצמיחה הגבוהה ביותר שידעה ישראל אי פעם. כל זה אמור היה להקנות לנתניהו ניצחון בהליכה.

בשמאל הבינו שאין מקום לוויכוח עקרוני. במקום ויכוח אידיאולוגי (לצד התקפות אישיות שניהל השמאל כנגד נתניהו מאז ומעולם), עבר מרכז הכובד להתקפות האישיות. הם החלו להדהד את סיסמת "נתניהו דואג לעצמו ועסוק בענייניו האישיים".

הקמפיין של יאיר לפיד על כך ש"הכסף נמצא בין יצהר לאיתמר" ודבריו בנאום המכונן של מפלגת ׳יש עתיד׳: “השיתוק המדיני הנוכחי מזין ומפרנס גל נורא של תעמולה אנטי-ישראלית, לפעמים אנטישמית, שחותרת מתחת ללגיטימציה של ישראל בעולם”, נשמעים הרבה פחות טוב כאשר הסכמי שלום נחתמים עם מדינות ערב ללא כל ויתור, כאשר ארה"ב מעבירה שגרירות לירושלים, מכירה בחוקיות ההתנחלויות ובהחלת הריבונות על רמת הגולן וכאשר העניין הפלסטיני יורד מסדר היום ונתניהו מוביל בגאון את המאבק מול איראן. קשה גם להתלונן על "שוד הגז הגדול" כאשר מתברר שמחירי הגז הטבעי בישראל הוא מהנמוכים בעולם המערבי, זאת בנוסף למיליארדים המוזרמים למשק הישראלי. גם מאבק אישי נטו לא הספיק. רוב אזרחי ישראל לא קנו את התרגיל.

ואז הוכנסה שיטת ה"נה נה נה" לפעולה בתנועת מלקחיים. קואליציה של טהרני הימין, נפגעים אישיים של נתניהו ואופורטוניסטים שזיהו את ההזדמנות הפוליטית, החלו להדהד את מסרי "נתניהו דואג לעצמו", תוך שהם מצביעים על נקודות כשל במדיניותו של נתניהו. רק שהפעם מימין. לפעמים בצדק, לפעמים לא בצדק (אגב, יש ביקורות שגם אני שותף להן ויש גם ביקורות פופוליסטיות). אולם המסר היה אחיד: איסוף נקודות שונות שהצטברו במהלך השנים והצגת נתניהו כלא נאמן לערכי הימין כי "הוא דואג רק לעצמו".

קמפיין ה"הדואג לעצמו" נועד בדיוק למה שאנו רואים בימים אלה: נפתלי בנט על שבעת המנדטים שלו מרגיש בנוח לערוק למחנה השמאל תמורת ראשות ממשלה, כאשר טענת חסידיו היא שגם "נתניהו דואג רק לעצמו". כך לדוגמה, גם העובדה שנתניהו הכניס מפלגות שמאל לתוך ממשלתו, משמשת היום כתירוץ לבנט ולסער ללכת לממשלה שבה השמאל הקיצוני יהיה דומיננטי והימין הכנוע יהיה זה שייכנס לממשלה ויקבל בה בקושי פריטטיות, כאשר רוב הממשלה בידי השמאל.

דוגמה נוספת היא הביקורת על הממשלה הפריטטית עם ׳כחול לבן׳, שהוקמה בכנסת שבה לימין לא היה רוב, וזאת כדי להימנע מבחירות בשיאה של מגיפה עולמית, המשמשת את בנט וסער כהצדקה להקמת ממשלה גרועה בהרבה, עם דומיננטיות של השמאל והשמאל הקיצוני בתקופה שכבר איננה תקופת חירום, וכאשר בכנסת רוב ימני מובהק. והכל – כאשר הוכח שממשלה מסוג זה, גם כאשר נתמכת בידי למעלה מ-70 ח"כים, היא פטנט גרוע.

בסוף כמובן, חשוב לציין שאף אחת מהביקורות הנקודתיות עומדת במבחן הפרספקטיבה. בפרספקטיבה היסטורית רחבה, לא היה מנהיג אפקטיבי לימין כמו נתניהו, שמוטט את כל הפרדיגמות של מדיניות השמאל והזניק את ישראל לגבהים שעליהם רק יכולנו לחלום.

לא הכול מושלם, אבל ישראל במצב הטוב שהייתה אי פעם | ח"כ לשעבר אריאל קלנר (צילום: דוברות הכנסת)

ובנוסף, אתגרי ישראל לא הלכו לשום מקום. ממשל ביידן והתנהלותו מול איראן מצריך ממשלת ימין בראשות מנהיג עם מעמד בינלאומי כשל נתניהו, וזאת בנוסף לאתגרים בזירה הפלסטינית, בכלכלה ובביטחון.

ה"נה נה נה" עובד במדינה עם תקשורת מגויסת ואופורטוניסטים מימין שמוכנים לחצות את הקווים. ההיסטוריה, לעומת זאת, יודעת להבחין בין עיקר לטפל. האופורטוניסטים יוקעו אל עמוד הקלון, גם אם יצליחו לרגע במזימתם.


אריאל קלנר הוא ח״כ לשעבר מטעם ׳הליכוד׳.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. הסבר מצויין, דברים כדורבנות.

    חוסר הגיון שלא יאומן בקרב מנהיגי הימין שיורים לעצמם ברגל. אין כבר אידיאולוגיה רק מריבות אישיות

  2. שומע את השמות של נציגי האנטישמים בכנסת ובתקשורת כגון: לפיד, לפיד, לפיד, לפיד, לפיד, לפיד, לפיד, לפיד, גנ"צ החמישי מימדונצ'יק, סעסע בטון, ירובעל צער, אל-קין עם הרבה הבל. וכתבי-החצר של פרעה. ואני מקבל גועל וקבס.
    לו כולם יחד היו מגיעים לסוליה של ביבי ניתן היה לקרוא להם חכמים.
    טוב יהיה אם ייעלמו מעולמנו הפוליטי והיצירתי וישבו בגואה למרות הקורונה (או אולי בגללה).
    בנט – אתה אויב המוסר. אני הצבעתי עבורך ואתה שיקרת לי. רימית אותי. אתה ואיילת שקד.
    מאמין בכם כמו שאני מאמין בציונות של עראפת ומוחמד עבאס.
    בבחירות הבאות תעלמו מהעולם הפוליטי שלנו ובזאת נחמתי.
    לכו לאחיכם לרעיון, אלו היושבים מעבר לגדר בין חבל אשכול והים.
    שניכם אנשי חמס ומרמה.

  3. קלנר מעריך את דבריך, אבל עוד יותר מעריך את העבודה שלך בכנסת לפתיחת מכסים!! אנא פעל לכך מול הגורמים האחראים!!!

  4. לביבי כשרון עצום
    לריב עם כולם.
    וזה מה שדפק אותו בסוף.
    בוא ניתן לבנט ולפיד
    להוליך את המדינה
    ואז נראה.

    1. אבל אתה גם שקרן וגם דביל.
      לרמוז ש"ביבי רב עם כולם" זה שקר גס ומסריח !!! יש הרבה פוליטיקאים שמקנאה צרופה להישגיו האדירים של ביבי, רבים איתו ומעוררים סיכסוכים סביבו. הכשרון של ביבי זה להכיל את כל אלה ולהמשיך !!!
      לתת את הולכת המדינה לאדם חסר יכולת כמו לפיד או לטירון כמו בנט, בתקופה שבה לארה"ב יש מימשל שהוא הרבה שמאלה ממר"ץ, שפועל לערער את הישגי מדינת ישראל בשנים האחרונות עד כדי סיכון עצם קיומה…
      יהיה לא טימטום, אלא פשע !!!

    2. איש לא טען שביבי מושלם. גם לו יש חסרונות וגם הוא עושה טעויות.
      אבל האם בגלל זה שווה להמר על עתיד המדינה ולהחליף אדם עם רזומה מרשים בכל כך הרבה תחומים בשניים שמוכנים לקדם את שיא השמאל ובלבד שיהיו ראשי ממשלה?

    3. נתניהו רב עם כולם?!
      תראה לי עוד פוליטיקאי כל כך אוהב שלום, מכיל וסובלני שהוא מסוגל לעבוד עם כל הגוונים מכהנא ועד האחים המוסלמים, כל עוד הם יסכימו לעבוד איתו ולהכיל את ערכי הימין המתון.
      לא לחינם כל חברי מחנה רק-לא-ביבי הם או אנשי שמאל המעוניינים בהפסד הימין, או במקרה השכיח אנשי ימין פנאטים שיש להם גבולות גזרה כל כך צרים משני הצדדים שהם גורמים לחנים זועבי להיראות סובלנית.

    4. אני לא רוצה לתת לבנט ולפיד
      את השליטה – אבל זה מה יש אחרי הבחירות האחרונות.
      ואז נראה איך הליצנים הללו מתמרנים בסביבה הקשה שלנו
      סא טו.
      ולגבי ביבי – אם רק היה נותן לסער תפקיד נורמלי
      ולא אוסר על שקד להיכנס לליכוד – עולמינו היה הרבה יותר טוב.
      רק בריאות לכל.

  5. כדי ללכד את הימין סביבו, נתניהו צריך לשכנע שהוא עומד לבצע מדיניות ימין, החל מפינוי חאן אחמר והמסתננים, וכלה בתיקון ליקויי המערכת המשפטית, והתנכלותה לישובי יהודה שומרון. הכנסת החדשה כבר קיימת ומתפקדת, וגם בלי קואליציה הוא יכול להעביר את תיקוני החקיקה הנדרשים. גרירת הרגליים שלו פוגעת ביכולת לגייס מפלגות ימין וגם לסכסך בינן לבין מפלגות השמאל.

    1. אם לשפוט לפי ההצבעה על הרכב הועדה המסדרת-אפשר להניח שסער, בנט וליברמן הימנים יעדיפו לדפוק את כל הימין ובלבד שנתניהו לא ירוויח.
      ובא לא נדבר עם גנץ ולפיד שאין בהם דבר ימני(אבל הם כן. ציונים ואוהבים את המדינה וכו׳).
      אז אין לו עדיין אפשרות להעביר דבר מכל מה שדרשת.

    2. נוח לך להתמקד ברצוי ולהתעלם מעובדות המציאות שבתחום המצוי הגיב:

      אם לא עודכנת היועמ"ש מנדלבליט הודיע כבר שהוא "נעל" את נתניהו מכול הכיוונים: מאחר ומתנהל נגדו משפט [עם האשמות פיקטיביות, כן?] נאסר עליו להתערב בתחום הנוגע לאחריות משרד המשפטים בשל ניגוד עניינים ואם יעשה כן, היועמ"ש בגיבוי מלא של בג"ץ, יוציא אותו לנבצרות… לכן הוא לא יכול לעסוק בתיקון ליקויי המערכת המשפטית. מצד שני בתנועת מלקחיים שלל עמותות השמאל ובראשן זו של אליעד שרגא אורבות לכל חקיקה שלו ועותרות באופן סידרתי לבג"ץ כדי שיכפה על נתניהו לצאת לנבצרות… שופטי בג"ץ וגם היועמ"ש הפכו לשחקנים פוליטיים על סטרואידים. במצב הזה כל מה שאתה מציע הוא בלתי ישים

  6. אפשר להירגע. ממשלת שמאל לא תקום. האיומים של בנט וסער הוכחו כשקריים. הם עצמם טוענים שקשה עד כמעט בלתי אפשרי לממש את תוכניתם. אני לא רואה כיצד הם מצליחים להקים את הממשלה הזו, עם פערים בלתי נתפסים בעמדות של היהודים ותמיכה בלתי אפשרית של הערבים. לממשלה הזו אין היתכנות וכל האיומים של אנשי "הימין" (בנט וסער) הם פיקציה אחת גדולה. ביבי לא אמור להתרגש מזה. הוא אמור לתת להם להיתקל בקיר. במקום להציע לסער ראשות ממשלה, עליו להגיד "תקימו ממשלה" ולתת להם להתרסק אל תוך עצמם. אם יהיה צורך – ללכת לבחירות 5 ולרסק את סער, בנט וליברמן עוד יותר. בהערת שוליים אעיר שעבור בנט מדובר במהלך כנראה כמעט בלתי נמנע: מי שנמחק בבחירות 2 ולא עבר את אחוז החסימה מבין שהוא איבד את הבייס שלו. אחד כזה (כמו בנט) חייב להסיק שהגיע הזמן לבנות בייס חדש. בנט הוא מנהיג אבוד ללא תמיכה בכלל. ה-7 מנדטים שיש לו הם רגעיים. מתוכם לפחות 3-4 ינטשו אותו בבחירות הבאות. אנחנו מדברים על מנהיג ללא שום תמיכה או בייס שמחפש סידור עבודה דחוף. בנט ייזרק מהפוליטיקה הישראלית בקרוב כי האמינות שלו ברצפה, אין לו בייס, הוא מחליף מפלגות כמו גרביים, הוא בפשיטת רגל ובלחץ אדיר. הדברים נוכנים גם לגבי סער כמובן.

    1. ברור שממשלת שמאל לא תקרה.
      אבל כל זמן שכמה חסרי אחריות לאומית ימשיכו לגרור אותנו מבחירות לבחירות רק כדי לא להכיר בחזקת החפות ו/או לא לכבד את רצון רוב מצביעי הימין לגבי זהות ראש הגוש-
      יש זמן לחונטה המשפטית להמשיך לצבור כח ואנו הולכים ומתקרבים לנקודת האל-חזור בו פוליטיקאים יוכלו להיות רק ממשלת בובות של משפטני שמאל.
      זה לא תרחיש יותר טוב.

  7. אופורטוניזם של השמאל? זה הרי שמו השני של ביבי.
    קנה חיסונים, נכון. אבל כמה טעויות ומחדלים בדרך.
    מה עם הישג ההסתה, הגברת השנאה וחשש לניפוץ הדמוקרטיה ורשויות החוק והמשפט.
    אפילו בימין כבר לא רוצים אותו. מתחילים להבין.
    הגווארדיה הותיקה של הימין ברחה מזמן, ומשמיעים את קולם.
    אפילו ריבלין בוגד מסתבר.

    ברצינות? זו המדינה שאנחנו רוצים? אין ביטחון בלתו? אין אחרים שעושים העבודה?
    הפך שמא ל"בוגד". מוזר, אבל ארגוני הביטחון מוצפים בוגדים??? בושה. גם לאינטיליגנציה.
    היה טוב, נהיה מסואב ומסוכן.

    1. מה יותר מגוגל:
      א.להאשים את מושא ההשנאה וההסתה בהגברת?
      ב.להאשים את מי שמנהיג את הלוחמים בעקיפת הדמוקרטיה ע״י בג״ץ והגדרת גבולות(לא חו״ח הרס מערכת המשפט) ברורים באיום על הדמוקרטיה ועל קיום מערכת המשפט?
      ג.להגן על נשיא שאמר שמבחינתו קשה מוסרית לכבד את חזקת החפות ואת הדמוקרטיה?
      ד.להודות שיש בכירים רבים שאינם אנשי ימין ומסרבים לוותר על עקרונותיהם ומוסרם בשם תפקידם ועובדים כנגד הפקודות שקיבלו למרות שרבים מהם מודים בזה(ואגב זו תופעה הקיימת גם מימין ע״י שרון)?
      ה.כל התשובות נכונות.

    2. כל הבודק קורות העם הזה ב-100 ש' האחרונות מגיע למסקנה הבלתי נמנעת: ההסתה השיסוי והפלגנות הם חלק מה-DNA של השמאל לדורותיו. השמאל שנשמע להוראות הקרמלין מנע שיתוף פעולה בין לוחמי אצ"י לבין אנשי אי"ל אפילו במרד גטו וארשה ואח"כ להעלמת פועלם של לוחמי אצ"י ומחיקתם מדפי ההיסטוריה. כנ"ל בכול הקשור לפועלו של ז'בוטינסקי ומחיקת הישגיו מדפי תולדות הציונות. פסגת האירוניה: היה זה ז'בוטינסקי שהקים את "ההגנה" ועל כך זכה למסע הסתה פרועה ולהדבקת תווית "המיליטריסט" ומחרחר המלחמה נגד הערבים על בסיס לאומני יהודי צר במקום להציע להם את ברית האחווה בין מעמדות העמלים והפועלים ברוח המרקסיזם ומחנה השלום הסוציאליסטי… זה לא מנע אח"כ מהשמאל לנכס לעצמו את הקמת ההגנה ולהפוך את הארגון הזה לחלק מגופי השמאל. בן גוריון ואנשיו רדפו לא רק את חברי האצ"ל עצמם אלא גם את בני משפחותיהם. מנעו מהם אף את הזכות להתפרנס. בן גוריון מיהר לנצל את רצח ארלוזורוב בידי שני ערבים כדי לטפול עלילת דם על אנשי אצ"ל שאחד מהם (סטבסקי) הורשע ונידון להוצאה להורג על לא עוול בכפו. הדבקת הרצח והדבקת תווית הפשיסטים לאצ"ל ולמנהיגו נועדו ופעלו בהצלחה למטרה הפוליטית של העברת תמיכת צירי הקונגרס הציוני לטובת ב"ג ותנועתו, שעד אז ראו בז'בוטינסקי את המנהיג הראוי ביותר להנהיג את העם. פרשת אלטלנה, המצאת טבח כפר יאסין שלא היה, והדבקת האשמות מופרכות לאצ"ל כדי להבאיש את ריחם שימשו את השמאל למטרות פוליטיות שוב ושוב ושוב. עד המהפך של 77 וגם לאחריו אנשי השמאל בפוליטיקה באקדמיה בתקשורת המגויסת ובמשפט הדביקו את התווית "פשיסטים", "נאצים", "גבלסים", כדבר שבשגרה לאנשי הימין. החל מב"ג שהדביק לז'בוטינקי את שמו של היטלר וכך גם לבגין, עבור לשולמית אלוני (הנאצים והגבלסים קישטו כול התבטאות שלה נגד הימין), יוסי שריד, ותמר זנדברג ("אתם חברים של הנאצים" היא צעקה על אנשי ליכוד בוועדת הכנסת) והיום אצל עופר כסיף. גם סדי בן שיטרית וחבר להקת "כוורת" אפרים שמיר שקרא בפייסבוק לרצח בנינמין נתניהו וכל בני משפחתו… (אה, סליחה, הוא אמר שהתבדח בלבד… איזה חוש הומור מפותח יש לשמאל!
      בשנים האחרונות המשטרה תחת רוני אלשיך והפרקליטות תחת שי ניצן והיועמ"ש נרתמו למשימה של השחרת דמותו של נתניהו והבאשת ריחו באופנים שלא היו מביישים את פועלו של בן גוריון וחבריו כנגד אצ"ל ז'בווטינסקי ובגין. המשטרה ידעה לפעול בדרכים בלתי חוקיות כדי לסחוט ולגייס "עדי תביעה", הפרקליטות ידעה לתפור תיקים עם האשמות שאין להן תקדים בפרקטיקה של המשפט המערבי ואילו היועמ"ש ה"מוחזק בגרון" עפ"י עדותו הוא, ידע לצאת לתקשורת תמיד בעיתוי מדויק של ערב הבחירות או ביום של הישג חסר תקדים של נתניהו בזירה המדינית, בהכרזות חדשות לבקרים על נקיטה בהליך משפטי כזה או אחר נגד נתניהו. הכול למטרה פוליטית "ראויה" של השחרת פניו והבאשת ריחו בקרב ציבור הבוחרים
      ההסתה השיסוי והפלגנות רשומים על שמו של השמאל לא פחות מאשר המרמה ההונאה הנוכלות
      ומעשי נבלה מכול סוג כי הרי המטרה מקדשת את כול האמצעים… ומה שהשמאל כבר שכח הימין עוד לא למד

  8. רק מעיר את תשומת ליבו של הכותב למשפט המגלומני הבא: "אגב, יש ביקורות שגם אני שותף להן ויש גם ביקורות פופוליסטיות". אתה כתבת את זה על עצמך?! שים לב! יש ביקורות שגם אתה שותף להן ואילו האחרות הם פופוליסטיות. אפשר להתפלל אליך? מתישהו? תעדכן כשנוח לך..

    1. רק לשם ההבהרה, מהמשפט ״יש בעולם חולצות כחולות ויש גם ירוקות״ אתה טוען שצריך להסיק שחולצות אדומות לא קיימות?
      אני מודה שהניסוח במאמר לא הכי מוצלח אבל נראה שלי שעם קצת מחשבה היית מסיק לבד את כוונת הכותב.

    2. אתה ימני כמו שיש לך חוש הומור , כמה משלמים על זה אצלכם בשמאל

  9. התקשורת השיגה הישג אדיר , והיוותה את החלק הדומיננטי הפעם מתוך ששת כלי השמאל(תקשורת , בג"ץ, בכירים מתוסכלים, בוהמה, אקדמיה ואספסוף להפגנות ספונטניות),
    התקשורת הצליחה בדיבוק חברים , דבקות במשימה, שימוש בכל האמצעים וניצול הצלחה ,למנוע את בחירתו מחדש של ראש הממשלה המצליח ביותר שהיה אי פעם במדינה הזאת כדברי ה' אל הנביא "הַשְׁמֵן לֵב הָעָם הַזֶּה וְאָזְנָיו הַכְבֵּד וְעֵינָיו הָשַׁע פֶּן יִרְאֶה בְעֵינָיו וּבְאָזְנָיו יִשְׁמָע וּלְבָבוֹ יָבִין "
    כל הכבוד לתקשורת

  10. להזכירך: ביבי החזיר את חברון. הצביע בעד הגרוש. בגללו גבולות המדינה מגדרה לחדרה. הנגב הופקר הגליל גם בו שולטת האלימות שטחי c ביו"ש מופקרים והרש"פ בונה באין מפריע. כל מבנה ארעי של יהודים נהרס. הלואי שהיה מתייחס לפסקי בג"צ בק"ע הריסת בתי יהודים כמו שהוא מתייחס לצו הריסה בחאן אל אחמר

    1. מי שלא עושה לא טועה בכלום. אין אף אחד שהוא מושלם אבל כמה קל לשבת בכורסה נוחה בבית ולהיות גיבור המקלדת.
      נראה שאתה מעדיף ממשלת שמאל נוספת עם עוד התנתקות והפעם מיו"ש ועוד קורבנות השלום המתעופפים לכול עבר

  11. האשמים העיקריים הם הבוחרים שלא יצאו בהמוניהם להצביע מחל ולתת לנתניהו לפחות 50 מנדטים.
    לא מאמין שזה בגלל השפעת התקשורת
    סתם כפויי טובה.
    ממש מביש איך מתייחסים לראש ממשלה הכי טוב שהיה בישראל, בתקופתו ישראל הפכה למעצמה כלכלית בהשוואה למדינות מפותחות, שכנע מדינות ערביות לחתום על שלום תמורת שלום, דאג לחיסונים שמיגרו את הקורונה.
    וכל אפס מעיז לקלל ולהשפיל אותו.

  12. הכל נכון. רק צריך להוסיף. במשך כהונתו, 25 שנה, נתניהו יצר ויוצר אויבים שלא בצורך, דבקה מימין. מי זוכר דוד לוי או שלום. בנט וסער הם לא ראשונים, גם לא אחרונים. עומדים בתור דיכטר, ברקט אולי אקוניס. התכונה של יצירת אויבים, החשדנות, העדפת אנשים לא לפי הכישורים אלא רק לפי נאמנות אישית מתעצמת עם השנים. גם בבחירות אחרונות רוב התעמולה של נתניהו הייתה לא נגד מפלגות משמאל אלא נגד שותפים אפשריים מימין. וזה התוצאה – ניצחון בטוח הפך לכישלון.

    1. נתניהו הוא מנהיג פוליטי בסדר גודל בינלאומי. כל אלה שמבקשים להחליף אותו הם גמדים שמביטים אליו מלמטה למעלה ומתמלאים בקנאה יוקדת. בנט עדיין לא הבשיל להנהיג מדינה מורכבת כמו מדינת ישראל. מתן כהנא חבר ימינה אצל בנט אימץ לחלוטין את הנרטיב הפלסטיני של הנכבה … לא פחות! הדבר נחשף בראיון שלו אצל לוסי אהריש. אז בנט ומתן כהנה הם ימין? שקד כשהייתה שרת המשפטים לא עשתה כלום ונתנה יד חופשית למנכ"לית אמי פלמור שפעלה נגד דיינים שלא יישרו קו עם מדיניות השמאל. הח"כ דני דיין חבר במפלגת סער שמכריז על עצמו שהוא יותר ימינה מנתניהו כתב שממשלת ימין "על מלא" היא ממשלה רעה… אגב נתניהו יצא מגדרו כדי לסדר לדני דיין את תפקיד הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק (לאחר שהשמאל הכשיל את מינויו לשגריר בדרום אמריקה) ועל זה דני דיין ממש מלא תודה והערכה לנתניהו …
      סער, בדומה לגנץ ולפיד, נדחף על ידי האמביציות האישיות שלו אך בעיקר ע"י מיליארדרים מישראל ומחו"ל בעלי האג'נדה "רק לא ביבי" שרואים בו סוס מרוצים "לשים" עליו הרבה כסף במקרה של סער מדובר במיליארדר ההימורים יגאל מארק שיינברג. בפוליטיקה יש אינטרסים ולא רגשות ו/או היעלבויות.
      דיכטר היה פעם בליכוד ופעם בקדימה ופעם שוב בליכוד. כראש שב"כ הוא הכשיר לשרון את ההתנתקות והבטיח לציבור שזה יספק ביטחון לישראל.

  13. אנחנו עולם השלישי בגלל ביבי, אין אידאולוגיה, הליכוד לא ימין,פשוט מפלגה דתית נוספת,עבודה לא שמאל, שמאל זה מרץ