ההדלפות, החקירות והמיליונים: עשר טענות מופרכות של רוני אלשיך

הראיון הנרחב שהעניק המפכ"ל לשעבר ל'ידיעות אחרונות' מסמל היטב את תקופת כהונתו: הרבה רעש וצלצולים, מעט מאוד עובדות

רוני אלשיך | צילום מסך

רוני אלשיך שובר שתיקה"

כך זעק העמוד הראשי במוסף 'ידיעות אחרונות' שהתפרסם אתמול, ובו ראיון רחב יריעה עם מפכ"ל המשטרה לשעבר. כל אדם שקרא בשנים האחרונות עיתון או צפה במקרה בטלוויזיה בוודאי גירד בראשו במבוכה מול הכותרת המוזרה – אלשיך שובר שתיקה? מתי בדיוק הוא שתק? בטח לא במהלך כהונתו במשטרת ישראל אז היה נראה כי הוא מבלה זמן רב יותר בראיונות לתקשורת מאשר במילוי תפקידו, ובוודאי שלא מאז פשט את המדים.

כך למשל, שלושה שבועות בלבד לאחר פרישתו בדצמבר 2018, אלשיך כבר התייצב ב'וועידת גלובס לעסקים' (מה הקשר בין משטרה לעסקים? אה, סליחה, שכחנו את 'המימד החמישי'), שם נשא נאום תוכחה פוליטי; בחלוף חודש, אלשיך השתתף בכנס של 'המכון למחקרי ביטחון לאומי' בתל-אביב בו ערך ראיון מקיף עם אודי סגל ותרם את דעתו על חקירות ראש הממשלה, בדיוק כאשר הייתה אמורה להתקבל החלטה לגבי הגשת כתב אישום; הלאה – באוקטובר 2019 שודרו בחדשות 12 "הקלטות בלעדיות" של אלשיך המתייחס למינוי המפכ"ל החדש, ורק לפני שלושה חודשים שוב התבשרנו כי אלשיך "שובר שתיקה" עם דיווח דרמטי בחדשות 12 על דברים שאמר לפני פתיחת משפטו של ראש הממשלה. במוצאי השבת תשודר כתבה נוספת בה אלשיך מתראיין באריכות באותו ערוץ. בקצרה: רוני אלשיך לא שתק לרגע.

אז מה בכל זאת מצדיק ראיון המתפרס על פני שבעה עמודים שלמים, דווקא בעיתון היוצא לאור בידי מי שהמשטרה בראשות אלשיך המליצה להעמיד לדין באשמת שוחד? המטרה הרשמית היא קידום ספרו החדש בהוצאת 'ידיעות ספרים', בו על-פי המראיין נבו זיו מתאר אלשיך כיצד "התסבוכות ששמו השתרבב אליהן בעת שהיה מפכ"ל נופחו ממניעים פוליטיים". האמנם? נבחן את טענותיו של אלשיך על-פי הסדר.

1. המינוי וההבטחה

בפתח הדברים מספר אלשיך על מסע השכנועים מצד השר ארדן וראש הממשלה נתניהו שביקשו למנות אותו כמפכ"ל, בתמורה להבטחה לכאורה כי לאחר מכן ימונה לתפקיד ראש השב"כ בו חשק באמת. לדברי אלשיך, הוא הסכים לבסוף להתמנות כמפכ"ל רק בתנאי שההצעה לג'וב הבא תרד מן הפרק, מכיוון שהבין כי "חשוב להיות עצמאי".

האמת: הדיל שהוצע לכאורה לאלשיך נחשף כבר בחודש ספטמבר 2015 בידי יואב יצחק באתר News1, חשיפה שעוררה ביקורת קשה מגורמים משפטיים ולמעשה הפכה את ההצעה ללא-רלוונטית ולא-ישימה מבחינה חוקית. אלשיך כעת טוען שדחה את עסקת החבילה, אך בפועל עסקה כזו לא הייתה יכולה להתבצע ולכן גם לא הייתה הצעה כזו באמת. ה"ויתור" עליה חסר כל משמעות.

2. פרשת ריטמן

לדברי אלשיך בראיון, פרשת התלונות על הטרדה מינית נגד ניצב רוני ריטמן "הפכה לקמפיין פוליטי" בשל מעורבותו של מי שהיה מפקד להב 433 בחקירות הנוגעות לראש הממשלה. אלשיך מוסיף וטוען כי "לא היו ראיות" למעשים פסולים מצד ריטמן, וקובע כי "הוא האדם האחרון עלי אדמות שהסיפור הזה נכון לגביו".

האמת: הקצינה צ' שהתלוננה נגד ריטמן הפכה בהמשך בעצמה ליעד לחקירת מח”ש תמוהה יחד עם מפקדה תנ"צ גיא ניר, בצעד שלמעשה שיבש את חקירת ריטמן. לפני מספר חודשים דווח כי המשטרה עומדת לוותר על האישומים נגד צ' וניר, ועו"ד חי בר-אל שייצג אותה בהליך אמר אז ל'מידה' כי "בכירים במשטרה ניסו לתפור לרפ"ק צ' תיק שקרי" לאחר שהחליטה להגיש תביעת דיבה נגד אלשיך, שכינה אותה "עבריינית". לדברי עו"ד בר-אל, מטרת החקירה לא הייתה להעניש על עבירה כלשהי, אלא לשים את צ' בעמדת התגוננות כדי "להפחיד ולהשתיק עובדים שמתלוננים על כשלים או שחיתויות".

התיק נגד ריטמן אולי נסגר עם גיבוי מלא מהמפכ"ל אלשיך, אך בעקבות הוראת בג"ץ נאלץ הניצב לפרוש לבסוף.

3. מבול של הדלפות

אלשיך טוען בראיון כי לאחר שהמשטרה פתחה בחקירות נגד ראש הממשלה נתניהו בראשית 2017, החל קמפיין פוליטי נגדו באופן אישי ונגד המשטרה בכלל. לשאלת המראיין מתי הבין שהוא "במלחמה", עונה אלשיך כי "הייתה איזושהי יציאה ביום שישי עם צונאמי של הדלפות שלא התבססה על שום עובדה, אז הבנתי שהנה זה הגיע".

האמת: לאורך כל תקופת חקירות נתניהו ליוותה את פעולות המשטרה והפרקליטות מכת הדלפות בלתי-נגמרת, עם שפע ידיעות מאת "מקור בכיר המקורב לחקירה" ו"פרסום ראשון" מגורמים עלומים. דו"ח חמור של מבקר המדינה מחודש מאי 2018 התריע דווקא על ליקויים חמורים בפרסום של פרטים אסורים בתקשורת, פגיעה בחקירות ובצנעת הפרט מצד משטרת ישראל. על-פי מבקר המדינה, רבות מן ההדלפות המתפרסמות בכלי התקשורת הגיעו בפירוש מתוך המשטרה.

אחד מתחביביו של אלשיך כמפכ"ל היה פגישות ותדרוכים לעיתונאים, כאשר בחלק מן המקרים התפרסמו מיד לאחר מכן ידיעות הקשורות חקירות. כפי שחשף גלעד צוויק ב'מידה', לאחר פגישה בין אלשיך לאיש ערוץ 10 דורון הרמן בחודש יוני 2016, פרסם האחרון בתוך מספר ימים שלוש כתבות שעסקו בפרשת ההטרדה המינית בה היה חשוד ניצב רוני ריטמן, ובהן ציטט גורמים במשטרה הטוענים כי מדובר ב"ניסיון לטרפד את החקירה".

עיתונאי אחר שהפך עורו לאחר פגישה עם אלשיך היה אמנון אברמוביץ’, שבעקבות פגישה איתו שנערכה בין השניים ב-31 באוגוסט 2017, חל מהפך דרמטי בגישתו, והוא הגדיר לפתע את אלשיך כמי שעושה "עבודה מעולה" בחקירות ראש הממשלה.

הדלפה ידועה נוספת נולדה לה בחודש אפריל 2019, אז אותו אברמוביץ' טען כי המפכ"ל מאמין שראש הממשלה אינו מעוניין בהמשך כהונתו בשל נטייתו לכאורה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד נתניהו. הפרשן הביא תוכן מ"שיחה בין המפכ"ל למקורביו" בה אמר אלשיך כי "לא יוותר על ערכיו תמורת שנה רביעית". מיד לאחר מכן דיווח ג'וש בריינר ב'הארץ' על גורמים בכירים בממשלה שהגדירו את הדיבורים על הארכת הכהונה כ"חסרי שחר".

בנוסף חשפנו כי אלשיך נפגש במהלך כהונתו לא פחות משבע פעמים עם אילנה דיין בהכנה לראיון ששודר בפברואר 2019 בתכנית 'עובדה', ובשיאה של הסערה הציבורית סביב תפקוד המשטרה בחקירות. בעקבות הראיון אף התקיים דיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת שביקש לבדוק האם המפכ"ל הדליף לתקשורת מידע חסוי מחקירות ראש הממשלה. באותו דיון טען אלשיך כי "המדליפים הם עורכי הדין של הנחקרים שמנסים להשפיע על החקירה".

בהמשך ביקש המפכ"ל לצאת לרגע מן החדר כדי "לטפל בעניין דחוף", ובאותו הרגע ממש בו עזב את האולם הודלפה לפתע הידיעה על מעצרם של אלי קמיר וניר חפץ. אלשיך המשיך במסורת זו עד ליומו האחרון ממש בתפקיד, בו עדיין עסק בתדרוכים לעיתונאים על פרטים מתוך חקירת תיק 4000, כפי שסיפר עמית סגל בראיון בדצמבר 2018.

4. אגדת החוקרים הפרטיים

בראיון ב'עובדה' טען אלשיך כי חוקרים פרטיים נשלחו מסביבת ראש הממשלה כדי לעקוב אחרי ניצב ריטמן שעמד אז בראש להב 433, טענה שהוא חוזר גם בראיון אתמול ב'ידיעות': "הטרידו חוקרים שעסקו בתיקים האלה, את סביבתם, שכניהם, משפחתם". אלשיך מספר כי העדיף אז שלא לחקור את המטרידים כדי לא לפגוע בחקירות אחרות ומוסיף כי לאחר שחשף את הדברים בטלוויזיה המעקבים נפסקו. הוא עדיין מסרב לנקוב בשם הגורמים ששלחו את החוקרים.

האמת: משטרת ישראל חקרה לעומק את הטענות בפרשה והחליטה לסגור את התיק בעילה של העדר עבירה. בתצהיר משפטי אותו חשף נטעאל בנדל ב'מקור ראשון' ביולי 2018,  כתב ראש חטיבת המודיעין של המשטרה תת-ניצב קובי זריהן כי בכל האמור לראש הממשלה הדברים חסרי שחר: "למעשה בין המידע שאליו התייחס מפכ”ל המשטרה לבין החקירה המתוארת אין כל קשר".

5. חקירות עדי המדינה

אלשיך נשאל בראיון האם ידע על תרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ והשיב: "זו לא רזולוציה שאתה מתעסק איתה בדרך כלל". עוד הוא טוען כי תרגילי חקירה והפעלת לחץ בחקירה "זה דבר לגיטימי". בהתייחס לטענות על תרגיל חקירה פסול נוסף שנעשה לשאול אלוביץ', אומר אלשיך כי "למיטב ידיעתי אלו לא עובדות שהוכחו", ושוב חוזר על הטענה כי "זו רזולוציה לא רלוונטית".

האמת: בראיון לאילנה דיין לפני כשנתיים אמר אלשיך כי "הוא מכיר כל מילה מהעדויות בחקירת נתניהו". הטענה ל"תרגילי חקירה לגיטימיים" מופרכת לאור הפרסומים הנוגעים ללחץ שהופעל לפגוע ביחסי המשפחה של ניר חפץ ולאור הלחץ שהופעל על אור אלוביץ' לגרום לאביו להחליף עורך דין, שתי עבירות ברורות וחמורות. רק לאחרונה הורה בית המשפט לפרקליטות למסור הסברים על התרגיל בחקירת אלוביץ', שבעצם קיומו הודה גם היועמ"ש. לאלשיך, איש היושר והצדק, כל זה לא מפריע.

6. תיק 2000

אלשיך אומר כי כאשר שמע את הקלטות השיחות בין נוני מוזס לנתניהו הוא סבר כי "העובדות נורא ברורות", "אבל ברגע שמדובר באינטרסים עסקיים, ברגולציה, בחקיקה, זה קצת יותר רגיש".

האמת: אם שיחות בין פוליטיקאים לעורכי ובעלי עיתונים על אינטרסים עסקיים וחקיקה הן דבר רגיש לטענת אלשיך, מרבית אנשי התקשורת ונבחרי הציבור בישראל היו צריכים לבלות זמן ניכר בחדרי החקירות. מדוע למשל לא נחקרה פרשת חוק 'ישראל היום'? מדוע לא נחקרו הקשרים בין מוזס לשרי 'יש עתיד'? מדוע לא נבדקו הפגישות הסודיות בין מוזס ליאיר לפיד? במילים אחרות, מדובר בעוד מקרה מובהק של אכיפה בררנית.

7. פרשת המימד החמישי

אלשיך מתייחס בראיון לדו"ח החמור של מבקר המדינה בעניין וטוען כי "חלק מההערות שלו קצת נובעות מחוסר הבנה". לשאלה מדוע לא נערך מכרז עם החברה בראשות בני גנץ משיב אלשיך כי "אי-אפשר לעשות מכרז" במקרה בו מדובר במוצר ייחודי ואומר כי הבדיקות שערכה החברה הן "דבר שמקובל לשלם עליו", ולכן "שילמנו שלושה נקודה משהו מיליון".

על המשקיע המרכזי החברה ויקטור וקסלברג שנחשד בריגול על ידי ה-FBI אומר אלשיך כי הוא "נכנס לתמונה כמי שמתעניין בחברה אחרי שסיימנו את הפיילוט", והוסיף כי ערבוב שמו היה "חלק מתעמולה". לבסוף הוא טוען כי ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית בפרשה מספר שבועות לפני הבחירות האחרונות הייתה "מטרידה מאוד" וחלק "מסיטואציה מטורפת".

האמת: על פי דו"ח מבקר המדינה ממרץ בשנה שעברה, הורה המפכ"ל אלשיך למנהל הטכנולוגיות במשטרה לבצע בדיקה של התאמת המערכת ובהמשך לנהל משא-ומתן לחוזה דו-שלבי: בשלב הראשון פיילוט לבחינת יכולות החברה בסכום של ארבעה מיליון שקלים, ובמקרה של הצלחה התחייבה המשטרה לרכש המערכת בסכום של 50 מיליון ש"ח. באוקטובר 2016 החליטה ועדת המכרזים במשטרה לאשר את הפיילוט בפטור ממכרז, והוא בוצע במחצית השנייה של 2017.

על-פי בדיקת מבקר המדינה, בכל הליך אישור ההתקשרות "לא בוצעה כל פנייה רשמית לחברות אחרות בתחום לצורך ביצוע תמחור", ולא בוצעה פנייה לקבל מידע על יכולות חברות אחרות. עוד מצא המבקר כי לאחר שאנשי המנ"ט ביצעו "בדיקה באינטרנט" לאיתור חברות נוספות, המדור הרלוונטי במחלקת רכישות ומכירות הסתפק בה, ובניגוד לנהלים לא ביצע סקר שוק לאיתור ספקים פוטנציאליים ולא התייעץ עם משרד האוצר. על-פי המבקר, בצעדים אלו העניקה המשטרה "יתרון בולט" ל'מימד החמישי' באופן "שאינו מבטיח למשטרה את מירב היתרונות" בניהול משא-ומתן על עלויות.

בנוסף, ההחלטה להעניק פטור ממכרז הסתמכה על מידע עסקי שהתבסס על נתונים שהחברה עצמה מסרה והתבררו בהמשך ככוזבים. כך הטענה שהחברה קיימת כבר משנת 2012 למרות שנוסדה רק ב-2014, שיש לה מוצר מוכן למרות שבפועל היה עדיין בשלבי פיתוח, ושיש לה "חמישה לקוחות ביטחוניים" למרות שעד אז לא ביצעה כלל מכירות. על-פי מבקר המדינה, התשתית העובדתית שהוצגה לוועדת המכרזים "לא הייתה נכונה", למרות שמדובר ב"עובדות משמעותיות ורלוונטיות" לקבלת החלטה על פטור ממכרז. עוד מספר המבקר כי ביום ה-30 באוגוסט 2016 התקיים דיון בנושא ההתקשרות בין המשטרה ל'מימד החמישי' בנוכחות המפכ"ל אלשיך ובכירים אחרים במשטרה, יחד עם יו"ר החברה בני גנץ והמנכ”ל דורון כהן. על-פי פרוטוקול הישיבה, הדיון עסק ב"נושאים מהותיים" כמו צורת ההתקשרות, תקנות הפטור ושילוב המערכת במשטרה, ובסיכומו הנחה אלשיך לבצע את ההתקשרות בפטור ממכרז.

גם טענתו של אלשיך כי המשקיע הבעייתי "נכנס לתמונה" רק בהמשך אינה מסתדרת עם הדיווחים לפיהם כל ההון הראשוני שהושקע בסבב גיוס שערכה החברה כבר בסתיו 2015 דרך קרן אמריקנית היה שייך למעשה לוויקטור וקסלברג. בנוגע לעיתוי פתיחת החקירה, הרי שזו נעשתה בהנחיית פרקליטות המדינה לאחר עיכוב ארוך מאוד שכלל עתירה לבג"ץ, הפצרות מצד בכירים בפרקליטות ליועמ"ש ואף פניה מצד השר ארדן בעניין.

8. מינוי המפכ"ל הבא

לקראת סיום הראיון אומר אלשיך כי הוא "בהלם" מכך שטרם מונה מפכ"ל קבוע למשטרה לאחר פרישתו וטוען כי מדובר בדבר " חמור מבחינה דמוקרטית".

האמת: רוני אלשיך עשה ככל שביכולתו לסכל את מינוי יורשו בתפקיד המפכ"ל, גם בעודו מכהן עדיין וגם לאחר תום כהונתו. כפי שדיווח למשל גיא פלג בחדשות 2, היועמ"ש מנדלבליט קיבל לידיו בראשית חודש נובמבר 2018 מכתב מרוני אלשיך ובו "מידע מכפיש" ו"פרטים מביכים" על המועמדים להחליפו. על-פי הדיווח, המסמכים שהעביר אלשיך ליועמ"ש "כללו מילים קשות" על שלושת המועמדים להחליפו, והם הועברו ללא ידיעת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

מקרה דומה התרחש גם בחודש ספטמבר באותה שנה, ערב דיון בוועדת הפנים בו דנו חברי הכנסת ב'מסמך יצחקי' ופרשת הירש. ברוך קרא דיווח אז בחדשות 10 כי בדיקת הפוליגרף של ניצב יורם הלוי המועמד לתפקיד המפכ"ל העלתה "חששות". וראו זה פלא, באותו יום ממש הוציאה המשטרה צו איסור פרסום לידיעה של קלמן ליבסקינד במעריב שלכאורה עמדה לחשוף פרטים לא מחמיאים על בדיקות הפוליגרף של ניצבים המקורבים לאלשיך.

9. סמכות השר

שאלה נוספת שעלתה בראיון עסקה בהפגנות השמאל מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ובדברים שאמר לגביהן השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. על-פי אלשיך, זהו "עניין שאיננו בסמכות השר", ו"אסור לו לעסוק בו איסור מוחלט". אלשיך אף טוען כי הדלפת ההקלטה מן השיחה לתקשורת הייתה "באינטרס של השר".

האמת: השר לביטחון פנים הוא הממונה על-פי חוק על משטרת ישראל ונושא באחריות המלאה על תפקודה. על-פי פקודת המשטרה (תשל"א) שמכוחה פועלת משטרת ישראל, המשטרה היא זרוע של הממשלה וכפופה לה. בראש המשטרה עומד המפכ"ל שאחראי על ניהולה, אך גם הוא על-פי החוק כפוף לשר לביטחון פנים.

10. אמון הציבור

בסיכום הראיון אומר אלשיך כי "צריך לזכור שהאמון במשטרה עדיין יותר גבוה מהאמון בתקשורת, בפוליטיקאים, בחברי הכנסת, בממשלה", וטוען כי "הממשלה הייתה צריכה להשתבח בהישגי המשטרה".

האמת: על-פי רוב המחקרים והסקרים, אמון הציבור במשטרה נמצא בירידה מתמשכת בשנים האחרונות. כך למשל במחקר של אוניברסיטת חיפה משנת 2018, שמצא כי שיעור האמון הציבורי במשטרה נמצא ברמה הנמוכה ביותר מאז שנת 2013, כאשר רק 21% מהנשאלים הביעו אמון גבוה במשטרה, בעוד ש-30% הביעו אמון נמוך מאוד. מחקר מקיף של ארגון 'יוזמות אברהם' מן השנה שעברה גילה גם הוא ירידה בשיעור האזרחים במגזר היהודי הרוחשים אמון או אמון מלא כלפי המשטרה ועומד על 41.3%. בקרב המגזר הערבי, רק 17.4% הביעו אמון במשטרה. על פי נתוני המשטרה עצמה, אמון הציבור בה נמוך גם בהשוואה בינלאומית.

לסיכום, הראיון הנרחב של אלשיך ב'ידיעות' מסמל היטב את תקופת כהונתו הכושלת כמפכ"ל שהתאפיינה בעיקר במסעות יח"צ, אהבה למצלמות ומיקרופונים, בחישה פוליטית מתמשכת, זלזול בדרג הנבחר והכחשת סמכויותיו, אכיפה בררנית וצפצוף על שלטון החוק. בדומה, גם מרבית הראיון עוסק בעיקר בשמועות, קטעי רכילויות ומחזור אמירות שאינן מתיישבות עם העובדות, מול מעט מאוד בנושאים מהותיים לתפקוד המשטרה תחת אלשיך.

בסופו של דבר, זהו עוד פרק במסע הקידום העצמי שבו פתח רוני אלשיך עם מינויו כמפכ"ל, ולאחר שהותיר אדמה חרוכה במשטרה הוא ממשיך בו גם כיום.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

48 תגובות למאמר

    1. הרי על הסיפור ההזוי והמטורף של החוקרים הפרטיים הוא היה צריך לעוף מיד. רק על ההוראה המושחתת שאין לטפל בתלונות אנונימיות אודות הטרדות מיניות במשטרה, כאשר כל הגון ומבין יודע, שאיסור על תלונות אנונימיות היא עדוד מובהק להמשך ההטרדות במשטרה, היה עליו להיות מודח לאלתר. כל צמד של אתיופית וערבי זה מתכון בטוח של הטרדת האתיופית המפחדת להתלונן. הרדיפה הרקובה שלו את הקצינה א' מעוררת בחילה, איזה יצור מאוס הוא? וארדן שפן שבשפנים

  1. יש לי אמון ברוני אלשיך בדיוק כמו שאני מאמין בציונות של עראפת.

    1. ברור מהיכן מגיעה הביקורת שלכם. אבל איך זה שביבי הוא המושא של כל האנשים שעבדו איתו ושיש להם גם דעה עצמית. סלע, דיכטר, שקד, בנט, ברק, יעלון לפיד, מנדלבליט ועוד רבים וטובים. כי יש רבים שעיוורים למעשיו והתנהלותו כדי לשמור על עצמם בפוליטיקה. כשהוא יפול, וזה יקרה מתי שהוא, הם יעלמו איתו.

  2. מה עם 2.4 מליון שהועברו ליועץ תקשורת ללא מכרז -שאותו יועץ פתח משרד עם דוברת המשטרה לאחר שחרורה.

    1. שחצן יהיר תמיד בטוח שהוא צודק מעולם לא יודה שטעה.

    2. בושה וחרפה לפוליטקה ולשרות הציבורי שאדם כזה שירת ושלומנו היה תלוי באדם כזה.

  3. גם אם כל מה שכתוב כאן נכון, הרי זה שוב מוכיח כמה נתניהו מנהל גרוע. אפילו אנשים ראויים הוא לא יודע לבחור…. כל מי שהוא חבר או עזב אותו או מעיד נגדו… וכידוע, אין עשן בלי אש… נתניהו צריך ללמוד לנהל ולהתנהל עם אנשים. הוא לא טוב. ממש לא טוב בזה.

    1. או אולי נכון שזה נשמע קונספירציה אבל השמאל מקדים אותנו בכל זירה ושולח לשם את אנשיו. אפילו לציון ראש הממשלה

    2. אריאל, אי אפשר להתמודד עם ההאשמה הזאת שה"שמאל" (מי בדיוק?) שתל את אלשיך (מתי ואיך ואיפה בדיוק? היה שמאלן סמוי כל השנים?) זה כל כך תלוש מהמציאות

  4. רוני אלשיך הסב נזקים עצומים למדינת ישראל ולרשויות האכיפה. הוא היה עוף מוזר בשב"כ, חוקר שעסק בחקירת פלסטינאים חסרי אינטליגנציה ולפתע קיבל תפקיד משמעותי שהיה גדול על מידותיו בעשרות מונים. הוא התבלבל. ראית מעיניו המתגלגלות ומתנועותיו התזזיתיות שהוא שרוט. לא אפוי. התקשורת קטלה אותו ובצדק. הוא דומה ללואי דהפינס. לשונו עילגת. גוף כמו חבית קטנה. ושפת גוף המעידה על חוסר יושר. ואז בא חורב, היועץ שלו והסביר לו. זה ביבי יה טמבל. אתה לא מבין שאם אתה רוצה להצליח אתה חייב לתקוף אותו? ואז האיש הקטן הזה קנה את הרעיון והפך בן לילה לגיבור האומה. הוא המפעל הגרוע ביותר שהיה אי פעם למדינה. שקרן פתולוגי. חנפן וחולה פרסום. והכי מצער; אין לו מושג מינימלי בחקירות. אדם שסותר את עצמו בראיונות בתוך דקות לא יכול להיות חוקר. ברוך שפטרנו ורק נתפלל שלא יחזור לחיים הציבוריים.

    1. מדוע להמשיך ולהתראיין, כל האישומים הוגשו לבית המשפט, מדוע לא להמתין לסיום המשפט? ממפכ"ל בדימוס ,אני מצפה להגינות מינימלית , אובססיה לפני משפט מוכיחה על אינטרס אישי וחבל. מאדם חובש כיפה אני מצפה שיבין את משמעות הפסוק , " לא תלך רכיל "

  5. מילים, מילים מילים על מפכ"ל שעמד באומץ מול מכונת לחצים, עלילות דברים והסתה של ראש ממשלה מקולקל מידות וחסר מעצורים.
    ואף מילה על העובדה הפשוטה, שהמשטרה חקרה על נתניהו, והעלתה חומר מחשיד ומשכנע עד כדי כך שהצדיק כתבי אישום מבוססים ומגובים היטב, עד כדי כך שטענות ההגנה של הסנגורים התורנים שלו נשמעים כאוסף של התחכמויות ביזאריות ומשפטנות ברמה נמוכה.

    1. נחיה ונראה צריך הבנה מינימלית בהבנת הנקרא. אבל השנאה לביבי מבטלת כל דבר. אחרי כתבה ארוכה עם עובדות מוצקות ואמיתיות זה מה שיש לך לכתוב? מוזר. זו הקנאה והשנאה לנתניהו. הכלב נובח והשיירה עוברת.

    2. גם החמצן נוצר בגלל נתניהו.

      תפסיק לצרוך את מה שהוא יצר (בשוחד, כמו שאתה תמיד בטוח) ותתקיים בלי חמצן. אם החמצן נוצר בשוחד, אז זה נגד שלטון החוק. אתה בעד שלטון החוק או לא? אז למה אתה נושם חמצן משוחד?

    3. יוכי, שים לב שרק הכותרת מדברת על "עובדות" אבל מתעלמים לחלוטין מהעובדות.
      יש כתב אישום
      אנשי ימין עומדים מאחוריו
      ביבי יותר מידי זמן בשלטון, שחרר אותנו מעונשו של זה

      רוב הנקודות שעולות פה לא מתעסקות בעיקרי הדברים שאלשיך העלה בראיונות בעיתון ובטלויזיה (צפיתי וקראתי, מומלץ)

    4. א. הטענה כי "יש כתב אישום" משמשת אותך כהוכחה ניצחת לאשמתו של נתניהו?
      ובכן, זה נכון רק במשטרים עריצים בהם הגשת כתבי אישום משמשת כלי נשק במאבק נגד יריבים פוליטיים. שם אכן העיקרון של חזקת החפות לא קיים. בנושא הזה אתה מוזמן לעיין בוויקיפדיה
      ב. "אנשי ימין עומדים מאחורייו" (של כתב האישום)- אז מה? מה זה מוכיח? אולי כי יש להם חמאה מרוחה על הראש?
      ג. הטענה כי "ביבי יותר מידי זמן בשלטון"- טוב, זוהי מן הסתם ההוכחה הברורה ביותר לכובד אשמתו ולכך שעבר על החוק הקבוע בספר החוקים של מדינת ישראל…
      מביך

  6. אלשייך חולה נפש אידיוט מפכל כושל ברברן קבל את הפנסיה שלא מגיעה לך ושב בשקט

    1. אדם לא שפוי. עזב את ביתו בכוכב השחר .
      מציע לתושבי גבעת שמואל להחרים אותו.

  7. אלשייך היה בחירה של נתניהו,שהבטיח לו להתמנות לראש השבכ. אפשרי,לא אפשרי,דובר על כך. למה שאלשייך,מהמחנה הימני,בחירה של ביבי,יתהפך עליו כך?? יכול היה לשבת בשקט 3 שנים ולקבל מינוי בכיר בשב"כ. היושרה היא שהביאה אותו להתהפך,הרי לא הרוויח דבר מכך,המחנה שלו רואה בן בוגד. אותו דבר עם מנדלבליט,בחערה של נתניהו והופה,האיש פועל עצמאית,אז הוא שמאלן,בוגד או סתם שקרן.

    1. מה שקורה, שמנדלבליט וכן יכול להיות שגם אלשיך, עם זה שהיו לכתחילה בחירה של נתניהו, הפכו להיות עושי דברו של ניצן ללא רצונם ובעל כרחם, כל אחד בגין הפגמים שהיו במעשיו באיזה שהוא של זמן, זה בעצם מה שטוענים, ודברים ברורים מכך ממה שאמר ניצן לגבי נתניהו אנו לא צריכים, מה אמר ? שנכון שלא נשפטו על כך (על סקירות וכו') עד היום, וזה יתחיל מעכשיו והתקדים יהיה אצל נתניהו, אז נכון שגם אם בתחילה סברו מנדלבליט ואלשיך שאין זה משן העמדה לדין, שינו אמירתם לאור האילוץ שבו הם היו בגלל אדון ניצן.
      הרי מה שאנו רואים היום, שעם כל מה שמגלים על שחיתויות של כל מיני אנשים כולל התובעת במשפט נתניהו, , על הכל מערכת המשפט מחליקה והכל מתורץ בק"ן טעמים של טיהור השרץ, כן הדבר בניגוד אינטרסים של חיות ושל אחרים, רק לתאר את עצמי אם עבירת הבנייה הייתה בוילה של נתניהו בקיסריה, מה היה קורה אז, וראינו זאת בוילה של גלנט, ברור שלא הכל אותו דבר במערכת המשפטית, תלוי מי עשה את זה, אןתה תובעת לו הייתה צריכה להמיד את נתניהו על עבירת בנייה דומה כפי שאצלה, באיזה פנים חמורות סבר היא הייתה מסבירה מה זה עושה למדינת ישראל וכו', וכאשר זה אצלה בלי כל בושה מגיבים מרמ"י על העניין שלא נעשתה כאן עוולה ע"H בן ארי ?, לי לא יספרו את זה, אני בשנים 1998-99 הוצאתי שומות השבחה רבות מאד בגין חריגות ועבירות בנייה שהיו אצל אנשים באזור השרון ומישור החוף, ראיתי על מה אנשים נתבעו, ואיך, רמ"י היה ולח פיקוח אחרי שנים לבדוק אם במשך שנים לא בוצעו עבירות וחריגות בנייה, וכאן אצל לב ארי רמ"י מודיע שאין כאן הפרה של חוזה ? ??????????

  8. מה עוד אפשר לצפות מהאיש? שיגיע, יאזוק וינשך את עצמו לצד כרמי גילון. למדתי זה מכבר, שכל מי שבא לחיים הציבוריים מהאירגונים הביטחוניים-חשאיים הוא בגדר של חשוד עד שיוכיח אחרת.

  9. אני מן הסתם מאמין יותר לאלשיך מאשר מה שאתם כתבתם. אלשיך הוא מינוי ישיר של ביבי. הבן אדם בשר מבשרה של הציונות הדתית והוא הרבה יותר ימני מביבי ועוד כמה מדורשי שלומו בליכוד. ברור לגמרי שהוא גם טעה במהלך כהונתו. מי שלא עושה לא טועה! א-ב-ל שום דבר לא נעשה בכוונת מכוון ולא כמעשה פלילי או אפילו קרוב לזה.

    1. "הבן אדם בשר מבשרה של הציונות הדתית והוא הרבה יותר ימני מביבי"
      נראה שיש לך דתו-מטר וגם ימינו-מטר…
      רק שכחת לציין מה התוצאות המדויקות של המדידות של הדתיות והימניות של אלשייך אליהם הגעת בשיטה האמפיריט שלך

  10. אני לא מאמינה אפילו לחצי מילה לאדם הזה שנקרא אלשייך. איזה בזבוז של כספי ציבור. שפל כזה במשטרה בתקופתו עוד לא היה. אני מאמינה בשוטרים והיו לי הרבה אירועים עם המשטרה, אני יכולה להעיד שברוב המקרים הם היו אדיבים עוזרים ואמפתיים. חבל שיש מי שמקלקל להם את השורה.

  11. אני נידהם איך מפכ"ל כושל היה במשטרה איך דירדר את אימון ה ציבור בתקופתו עיי אכיפה בררנית והעדפת ניצבים ו מקורבים במכרז של המימד החמישי והדחת עדים ,
    במדינה מתוקנת הפרקליטות והיעמ"שהיו צריכם להמיד אותו לדין על שוחד מרמה והפרת אמונים וסיקור אוהד עיי אילנה דיין.ןכעט הוא ממשיך למרות הסוביודיצה להשפיע על ממשפטי הסרק של נתניהו

  12. כבוד…. אדם שהמציאות התהפכה עליו והעובדות הביאו אותו למסקנה הראויה שאין לעצום עיניים מול ראש ממשלה עבריין. ולמרות כל הנסיונות הביריונים להשתיק, עמד על דעתו הודף כל ניסיון להופעות למריונטה ולתת לאנשים מושחתים לפגוע במוסדות המדינה.
    תודה לך אלשייך! אנחנו זקוקים לעוד אנשים כמוך…

    1. למה אתם הבולשביקים כל כך מפחדים מבחירות?

  13. בושה וחרפה לפוליטקה ולשרות הציבורי שאדם כזה שירת ושלומנו היה תלוי באדם כזה.

  14. המפכל הגרוע ביותר אי פעם שהיה ושיהיה במשטרת ישראל.
    תמוה אייך הגיע למעמד בכיר בשבכ.
    מה זה אומר עליהם…

  15. איזה מין ראש ממשלה "מוצלח" זה אם כל המינויים שלו עצמו [שי ניצן, מנדלבליט, אלשיך, וכו' וכו' וכו'] הם כל כך גרועים וחדלי-אישים ו…
    ???
    הרי לא יתכן שלהצלחה אב אחד ולכשלונות אבות רבים
    נכון ?!
    נו אז

    1. איך זה קשור לעניין חוץ מאשר במצוות הפוליטבירו גררת לנושא את נתניהו? ואלו מינוים שלו, אין וועדות? הנה מבקר המדינה הנוכחי הוא מינוי מצוין. את המפכ"ל ממנה ראש הממשלה או שר המשטרה? ויש דברים שנחשפים בדיעבד.

  16. כיפה על הראש אינה ערובה ליושרה, ראינו כבר לא מעט אסירים חוזרים בתשובה. משקפיים אינם ערובה לאינטיליגנציה ומסתבר שפני כלבלב בולדוג מתאימות לאפסון שהיה פיון של השמאל הבזוי להורדת שלטון נבחר.

  17. רוני אלשיך הכיפה לא מתאימה
    אתה עושה חילול השם גדול מאוד
    שקרן נרקיסיסט .

  18. הספר הוא בהוצאת תכלת (חברת הוצאה לאור של סטימצקי). אבל למה לתת לעובדות לקלקל תיאוריית קונספירציה טובה?

    1. לצופה מרחוק. רואים שאתה יותר מדי מרחוק. הוצאת סטימצקי קשורה לידיעות אחרונות! הגיב:

      תתקרב קצת ותיראה יותר טוב מה הולך לך מתחת לאף!

  19. אלשייך על פי הבעת פרצופו הוא איש ריק מתוכן, קטן, עלוב, מלא רגשי נחיתות, מחפש הערצה ואפס מאופס הגיב:

    איש דוחה ומשרת אדונים.

    עבד נרצע שרצע את אוזנו למרצע השמאל.

    בעעע כמה הוא מגעיל.

    אין דבר מחליא שהוא לא עשה.

    והחוק בשבילו זה אוויר כמו בשביל הסמאל אותו הוא משרת כדי שיטפחו לו על השכם השמנה.

  20. מפכל עבריין , אפס עשיה , מפכל הכי גרוע שהיה אי פעם כאן .

    1. לפי מה שפורסם, הוריד את מספר הפריצות לבתים וגניבות הרכבים

  21. 1. המינוי וההבטחה – עצם העניין שהיתה הבטחה זה העניין הפסול, אם לא היה חוקי זה מראה כמה לביבי משנה החוק.
    2.פרשת ריטמן – התיק נסגר מחוסר ראיות. כל עיסוק מעבר לזה הוא ספין ולא העיקר. אל תבזבזו את הזמן שלכם.
    3. מבול של הדלפות – לעניות דעתי ההדלפות הגיעו מהצד של ביבי, תמיד היה לו את האינטרס לשלוט בנארטיב, במילא כל המידע נחשף במשפט אז למה לא להדליף בזמן שנוח לו ואת חלקי המידע שנוחים לו? (הנרטיב הוא שביבי נרדף, שהמשפט על זוטות וכמובן שביבי מסכן כי מדליפים)
    4.החוקרים הפרטיים – בעצמכם אתם אומרים שאין קשר בין הדברים, מביאים שתי מקרים שונים – ספין קלאסי.
    5.אין פה שום דבר מעניין לגבי תרגילי החקירה – עוד ספין שנתעסק בתפל.
    6. תיק 2000 – הבעיה היא לא הפגישות, הבעיה היא הצעת השוחד (שצומצמה לדבר הפרת אמונים) בהצלחה עם זה.
    7.פרשת המימד החמישי – אין קשר לגנץ, אין קשר בין גנץ לאלשיך. הוסבר כבר מכל הכיוונים איך זה כלום ושום דבר (ונסגר מבחינה משפטית).
    8.מינוי המפכ"ל – העניין הוא שאין מפכ"ל. היו צריכים להביא מפכ"ל מבחוץ בקדנציה הקודמת. המצב שם לא טוב. מצב של ממלא מקום הוא לא טוב. שרי בטחון פנים מהליכוד לאורך השנים צריכים לתת את ההסברים.
    9.ברור שאינטרס השר להדליף אחרת איך יוכיח לבלפור את נאמנותו? כל המפכ"לים בדימוס מגבים את אלשיך בנושא (לפי הכתבה ב"ידיעות"). איך ככה?
    10. אמון הציבור בממשלה הוא לא פחות נמוך. יש מקום לשינוי.
    9.

  22. רוני אלשיך השתגע מתרופות פסיכיאטריות שעובדת שלו נתנה לו בלי שידע מזה