על אלה אני בוכיה: הבעיות שחייבות להדיר שינה מעיני הישראלים

נבחרי הציבור הישראלים הניחו לאליטה המשפטית להשתלט על חלק נכבד מתחומי החיים במדינה, ולקרן החדשה לצבור השפעה מסוכנת על מוסדותיה

בימים אלה, עם ישראל מעלה את זיכרון שני בתי המקדש שהיו בירושלים וחרבו, את הגלות הארוכה והכואבת, את הרדיפות ואת הסבל לאורך אלפיים שנות הגלות. קריאת מגילת איכה מסתיימת בתקווה: "השיבנו ה' אליך ונשובה, חדש ימינו כקדם". בדברי כאן היום ברצוני לפרט כמה דברים נוספים שעליהם אני בוכה בחיינו העכשוויים, ללא סדר חשיבות.

פה בישראל, אני בוכה על ירידת תחושת היחד הישראלית. סקטורים ותת-סקטורים הולכים ומתרחקים זה מזה, ותחושת אחדות הגורל הולכת ומתעמעמת. המדינה נראית היום כמשהו מובן מאליו, חזק ובטוח, ותודעת החובה האישית והקבוצתית לביטחונה ולעתידה של המדינה היהודית היחידה מפנה את מקומה לתודעה של מגזריות, שבה הדגש איננו על היחד היהודי-ישראלי אלא על "הקבוצה שלנו" והאינטרסים שלה, גם אם אלו באים על חשבון המדינה, ביטחונה ועתידה.

אני מצר על חדלות האישים של נבחרי הציבור, חברי כנסת ישראל, אשר הניחו לקבוצה אליטיסטית היושבת במגדל השן המשפטי להשתלט על המדינה, לבטל את חוקי הכנסת כאוות נפשה ולכוון את מדיניות הממשלה על פי הרוחות החדשות המנשבות במסדרונות זרים. הקבוצה הזו קובעת את גבולות המדינה, את התנהלות הצבא ואת אמות המידה המוסריות של עם ישראל. רוב רובם של העניינים הללו כלל אינם קשורים לחוק ומשפט, אלא לתפיסות כלליות ומוסריות המנשבות בחברה, והמקום לעסוק ולדון בהם איננו בין כתלי בית המשפט.

חוסר אונים משפטי

אני חש דאגה עמוקה מהשתלטות קבוצה של ארגונים ואנשים הפועלים במימון ובהשראה של "הקרן החדשה לישראל" על המערכת המשפטית, המנהלית והציבורית של מדינת ישראל. קרן מסוכנת זו נוסדה בקליפורניה ופועלת בישראל כמעט ארבעים שנה, כדי להפוך את מדינת ישראל למשהו שימצא חן בעיני כל מי שרוח היהדות רחוקה ממנו. בוגרי הקורסים, ההשתלמויות וההכשרות של הקרן משולבים לעומקו ולרוחבו של השירות הציבורי של המדינה, ואי אפשר לפטרם. השפעתם המזיקה ביותר מצויה בייעוץ המשפטי של משרדי הממשלה, ובעיקר במשרד המשפטים, משרד הביטחון וצה"ל.

כתוצאה מפעילות הקרן וגרורותיה במערכות החינוך, המשפט, האקדמיה, התקשורת והאמנות של המדינה, צה"ל איבד את רצונו לנצח את אויבי המדינה. במקום להביסם ולהכריעם, צה"ל "מכיל" את הבעיות, "מנהל" את האתגרים ומחפש דרך רק להרגיע את המצב, גם במחיר של הגברת הסיכונים בעתיד.

האש הבוערת בכל אזור "חוטף עזה" מזה ארבעה חודשים היא הדוגמה הבולטת לחוסר האונים המשפטולוגי שהשתלט על צה"ל, על מפקדו ועל השר הממונה עליהם. לכל מי שיש טיפת שכל בקדקודו ברור שכוונתם של משלחי השריפות היא לשרוף את כולנו, אם רק יכלו – את הקיבוצים, המושבים והערים, את הגברים, הנשים והטף.

למרות כל זאת, שכחו אצלנו את מה שקובעת החשיבה ההלכתית היהודית הפשוטה והריאליסטית: אם שונאי ישראל באו "על עסקי תבן וקש" ליישובי הספר, אז מחללים עליהם את השבת. המוסר היהודי מבין שביישובי הספר, נקודת החיכוך עם שונאי ישראל, הבעיה מתחילה עם "עסקי תבן וקש", ואם לא נצא נגדם בעוצמה ובנחישות, עניינים אלה יהפכו לדיני נפשות.

חוסר הבנה של המזרח התיכון

כואב לי לראות איך מערכת פוליטית של "עם חכם ונבון" מתנהלת מול המזרח התיכון בלי הבנה בסיסית של הכוחות הפועלים בו, השיקולים המנחים את החיים בו, והתרבות המפעילה את תושביו מקטנם ועד גדולם. אנשים אצלנו חושבים כמו ישראלים, ליברלים ומודרניים, ומבעד למשקפי התרבות שלהם הם מנסים להבין, להתייחס ולפעול מול מדינות ואנשים שתרבותם היא ערבית, אסלאמית ומסורתית.

מדינאים ישראלים – ולא רק ישראלים – בטוחים שהם יודעים הכול למרות שידיעותיהם מצומצמות מאוד, אם קיימות בכלל, והדברים ניכרים במעשיהם ובהסכמים ההזויים שהם חתומים עליהם. לצערי הדברים הללו משותפים הן לממשלות ולפוליטיקאים בשמאל והן לאלו שבימין.

חמורה בעיני המגמה לדחוק לשוליים את הלשון הערבית, את הוראתה ואת מעמדה. חמישית מאזרחי מדינת ישראל הם ערבים, אך מהו המסר שהמדינה משדרת להם באמצעות הורדת מעמד לשונם? איך מתכוונת המדינה להביא את שכנינו – במדינה ומעבר לגבולותיה – להבנה שאנחנו חלק בלתי נפרד מהאזור?

הערבית חשובה לאין ערוך כי היא הכלי הבסיסי ביותר להעברת מסר ולשדר תחושה, גם אם אלו מסר ותחושה ציונים, יהודים או ישראלים לחלוטין. היכולת לומר את המסר שלנו בלשונם של שכנינו היא האמצעי החזק ביותר לשכנע אותם שאנחנו לא זרים כאן אלא חזרנו את ארץ אבותינו כדי להישאר בה לתמיד.

צר לי לראות איך ממשלות ישראל נכשלות, זו אחר זו, בהסדרת היחסים שלנו עם מדינת חמאס שקמה בעזה בשנת 2007, בשל חוסר הבנה בסיסי לגבי האופן שבו חושבים ראשי חמאס. יחסי ישראל-חמאס היו חייבים להתבסס על האיום המתמיד על חייהם של ראשי ארגון הטרור, כי זה הדבר היחיד שהם מבינים. סבלם של תושבי הרצועה אינו מעניין אותם, ההיפך: ככל שסבל התושבים גדל כך עולה ערכם בעיני ראשי חמאס, המשתמשים בכך כאמצעי לסחוט באמצעותו את מצפונם וכיסם של ישראלים, ערבים וזרים כאחד.

הסיבה היחידה שחמאס עדיין מחזיק בגופות החיילים אורון שאול והדר גולדין ובשני ישראלים אחרים חיים, אברה מנגיסטו והשאם אלסייד, היא שמנהיגי חמאס לא משלמים מחיר אישי על הסבל שהם גורמים למשפחות ולעם בישראל כולו. רק אם יחושו שהמחיר שייגבה מהם אישית גבוה מידיי, הם ישחררו את החיים והמתים ללא עסקה וללא תנאי.

גולה אחר גולה

אני רואה בדאגה רבה את מה שקורה לקהילות יהודיות בחו"ל. בשבדיה הקהילה היהודית החליטה לפני כשנתיים לחדול ולהתקיים כקהילה וכל אחד מהיהודים מחליט אם הוא נשאר במדינה המתאסלמת או עוזב אותה. בצרפת היהודים מצביעים ברגליים ובורחים בהמוניהם, אך כואב לראות שחלקם מעדיף לעבור למדינות זרות אחרות ולא לישראל, כפי שנאמר בקינות: "גולה אחר גולה גלתה יהודה כולה".

בבריטניה מתגברים הקולות האנטישמיים בזירה הפוליטית בעקבות ההגירה האסלאמית הגדולה, וחברי פרלמנט חשים שללא מסר אנטי ישראלי ואנטי יהודי ברור, הם לא ייבחרו מחדש על ידי הרחוב המתאסלם. לתחושתי, בעוד כחמש שנים יחושו רוב יהודי בריטניה שהגיעה העת לעזוב את הממלכה המתאבדת ולמצוא מקום נוח יותר.

אבל מה שקורה באמריקה חמור אף יותר, בגלל הממדים של יהדות ארה"ב והחשיבות הרבה של היחסים עם וושינגטון לקיומה ולביטחונה של ישראל. בקרב היהודים שאינם קשורים לקהילה אורתודוכסית יש שיעור גבוה מאוד של נישואי תערובת, וקיימת הערכה שבכל יום עם ישראל מאבד כמאה איש ואישה, שהם וצאצאיהם לא יהיו יהודים.

גם בקרב קהילות אורתודוכסיות יש הידרדרות בתמיכה בישראל, הנובעת מהתרחקות זיכרון השואה, השתלבות בחברה האמריקנית, הרגשה שאמריקה היא "הארץ המובטחת" שתעניק ליהודי ביטחון פיזי, כלכלי ותרבותי, ותחושה גוברת והולכת שישראל היא יותר ויותר נטל ופחות ופחות צורך.

התקינות הפוליטית המשתלטת על השיח ועל החשיבה בארה"ב משתקת את הראיה הדתית והלאומית העומדת בבסיס קיומה של מדינת ישראל, אצל יהודים ולא יהודים כאחד. נכון שיש חוגים שמרניים, הן בקרב היהודים והן בקרב הנוצרים ובעיקר האוונגליסטים, אבל הם נאלצים להתמודד עם מגמות ליברליות ופרוגרסיביות ההולכות ומתחזקות, גם כתגובת נגד לבחירת טראמפ לנשיא ארה"ב.

לסיכום אומר: יש לא מעט בעיות בישראל ומחוצה לה (ועוד לא נגענו בעניין הביטחוני האיראני), שחייבות להדיר שינה מעיני כל מי שישראל ועתידה כמדינת העם היהודי חשובים לו. יהי רצון שהתפילה "חדש ימינו כקדם" בירושלים הבנויה תתקיים במהרה בימינו אמן.

לחצו כאן לכל הטורים של ד"ר מרדכי קידר

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. השאלה שלי מה אפשר לעשות? איך אנחנו בתור האנשים יכולים לפתור את הבעיות האלה? איך אנחנו צריכים לפעול? מה לעשות? איך לאסוף אנשים?
    איך נלחמים בקרן החדשה להשמדת ישראל? אנחנו יודעים ומכירים את הבעיות מה פתרונן?

    1. יש דרך אחת להלחם בקרן החדשה הארורה. להפוך את אזרחי ישראל לעשירים. מדינה צריכה להיות עניה אזרחיה צריכים להיות עשירים. מדינה אינה מייצרת עושר אלא גוזלת אותו באזרחיה באמצעות מיסי עושק אכזריים. מס הכנסה הוא מס אכזרי – הוא דורש ממך לדווח על הכנסותיך ואחר כך דורש ממך להביא את התשלום לפקידים – הוא שותף לרווחים מבלי להיות חלק מיצירתם. המס הזה הוא הגורם הראשון במעלה לעצירת התפתחות העושר הפרטי. ללא עושר פרטי לא נוכל להלחם בקרן החדשה. אזרח אמריקאי עשיר אחד מחזיק את ישראל היום, הנה דוגמא למה שיכול לעשות העושר של היחיד. מדינה היא גוף ביורוקרטי עלוב, מיתוס חסר ממשות. השכם והערב צריך לפעול להורדת מיסים אפילו עד ביטול מס הכנסה, כל מס עקיף אחר עדיף עליו. אנשים עשירים הם אימת השלטון. איש עשיר אינו תלוי בשלטונות ולכן הוא מסוגל לאמירות עצמאיות.

    2. יש כוחות צעירים ואנרגטיים כמו אם תרצו ואחרים….
      הבעייה היא מימון… ברגע שיהייה מימון הארגון וכל האר יגיעו…
      לפי חשבוני סהכ של 50 מליון דולר בשנה יעשו את העבודה…. לדעתי בתכנית עסקית נכונה שאפשר לבנות… כסף בסדר גול כזה אפשר לגייס מיהודים מזדהים בקלות רבה.

      יזם הייטק….

  2. פה בישראל אתה בוכה על תחושת היחד הישראלית שאבדה, וכמעט באותה נשימה אתה עובר לבכות על הבוגדים ממגדל השן המשפטי ומהקרן החדשה, ועל שליחיה לאורכו ולעומקו של השירות הציבורי. אז תחליט באיזה מקצוות המקל אתה רוצה לאחוז, כי אם תמשיך להמתח לשניהם תקבל בסופו של דבר פריצת דיסק.

    1. על מה אתה מדבר? זה בדיוק אותו קצה של המקל!!!!
      הרי ה"גיס החמישי" שהזכרת, הוא הגורם המרכזי ביצירת הסיכסוכים והפירוד בין הקבוצות השונות במדינה !!!
      אלה הם המרקסיסטים/ניאו-מרקסיסטים שהצליחו להגיע לעמדת הובלה (לפחות ב"דעת הקהל" כפי שהם מציירים אותה…) ובנקודות המפתח במנגנון הציבורי…

    2. לא יכולה להיות תחושת יחד אם כל אחד יגדיר בעצמו את מי כולל היחד הזה ואת מי לא. אתה תבכה על זה שאין תחושת יחד בקרב ה"יחד" הכולל את: , וההוא יבכה על זה שאין תחושת יחד בקרב ה"יחד" הכולל את: . שיהיה ל-"יחד" הגוסס בהצלחה, כשאלו מבכיו.

      אגב, בעיני יש הרבה גורמים להתפוררות הביחד הישראלי, חלקם משמאל, חלקם מימין. אבל מאפיין אחד יש משותף לרבים מהגורמים האלו: קידום שיח פוליטי שממוקד יותר בשיוך למחנות מאשר לעמדות עצמן. ובמחילה, אתר "מידה" הוא אחד מבכירי המקדמים של שיח כזה בישראל בשנים האחרונות.

    3. יותם היקר,

      צריך להיות עיוור מרצון, תמים, או לא ממש בעניינים, כדי להחליף בין קורבן לתוקפן. וזה מה שאתה עושה. התוקפן הוא התקשורת, והממסד המשפטי שכל מטרתם לסכסך, לסכסך, ולפלג את העם באמצעות כל מני קמפיינים כמו "הדתה", מסתתנים, להט"ב, ועוד ועוד – עמידה לצד הפלשתינים בכל מחיר, נגד חוק הלאום וכיוצא בזה. כמובן חקירות נתניהו הפוליטיות שברור לכולם מה מטרתן הפוליטית.

      הקורבן הוא החברה הישראלית ולכידותה, שמקבלת כל הזמן מכות קשות, מהחותרים תחתיה באמצעות עמותות כמו "שוברים שתיקה", עדאללה, בצלם ועוד תת קבוצות תחת קורת הגג של הקרן לישראל החדשה. במילים אחרות השמאל מעוניין לסכסך ומתפרנס מהסכסוך.

      אז יש לנו את גורם הפילוג מול העיניים, ואתה טוען שהימין גורם. הימין לא גורם. הוא במלחמת מגן מול חתירה תחת עם ישראל, ומדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

      אל תבלבל בין קורבן לתוקפן. הימין חייב להגן על ערכי הבסיס של המדינה כי אין מי שיעשה זאת במקומו.

      אל תזרה חול בעיננו. אנחנו לא תמימים יותר.

  3. חבל שגם הכותב נפל בפח של התרגום השקרי של השם כשהתרגום הנכון הוא "הקרן לישראל החדשה".
    בהקשר לדיקטטורה של בג"ץ: בית המשפט העליון בהנהגת הפיראט המשפטי אהרון(האדם הנאור,האדם הסביר,האדם המידתי) ברק,ביצע הפיכה(פוטש,לא מהפכה) כנגד הדמוקרטיה הישראלית,שבאה לידי ביטוי ע"י שלטון נבחרי העם בבחירות דמוקרטיות,הפוליטיקאים.
    רק לאחרונה קיבלנו מבג"ץ הוכחה לפוטש: בית המשפט העליון פסל החלטה של הממשלה לעכב החזרת גופות מחבלים. באיזה נימוק השתמש הבג"ץ ? אין בחוק שום הסמכה מפורשת לסמכות כזאת של הממשלה ! מילים כדרבנות !
    אבל רגע,חתן פרס ישראל למשפט,פרופסור דניאל פרידמן קובע באופן נחרץ כי בג"ץ פוסל חוקי כנסת ללא סמכות,כי אין בשום חוק,כולל חוקי יסוד,הסמכה מפורשת לבג"ץ לפסול חוקים !
    מה המסקנה ? כנראה בג"ץ סבור שחוקי הכנסת לא חלים עליו !
    כולי תקווה שבג"ץ בטיפשות יפסול איזה סעיף בחוק יסוד הלאום. התוצאה הברוכה והמידית תהיה חקיקה של פסקת ההתגברות.

    1. במחשבה שנייה,פסיקת התגברות לא מספיקה,צריך לקבוע בחוק יסוד השפיטה שבג"ץ יכול לפסול חוק של הכנסת רק בדיון בהרכב מלא של בית המשפט וברוב של שני שליש מהשופטים לפחות.

    2. אאל״ט זה בדיוק מה שהחוק בארה״ב אומר על סמכויות בית המשפט העליון. פשוט צריך להעתיק אותו.

  4. מתי הייתה תחושת היחד שלנו?
    כבר ז'בוטינסקי ציין, בביקורת כמובן, את העובדה של העדר ה"יחד" וריבוי הסכסוכים הפנימיים. והוא דיבר על האשכנזים בלבד.
    די ברור שהוויכוחים המרים ולא ה"יחד" מלווים אותנו משחר תולדותינו. די לציין את העובדה הידועה במסורת היהודית האומרת שרק כ-20% מעם ישראל יצאו ממצריים היתר העדיפו להישאר.
    פיצול לשתי הממלכות. מלחמות המכבים שכוונו לא רק נגד היוונים אלא גם נגד המתייוונים שממש לא היו מיעוט. מלחמת אחים של החשמונאים שהביאה לכאן את השלטון הרומי. הנצרות החלה את דרכה בתור כת שכולה יהודית.
    המופלא בעיני שלמרות כל הסכסוכים הפנימיים מעל הכול אכן מרחפת תחושת היחד וזה מה שמאפיין אותנו והדבר הוא בגדר נס.
    הערבים מביטים בנו בהשתאות שכן לפני כמאה שנה גבר זרם היהודים המגיעים לא"י זרם שהלך והתגבר למרות כל הקשיים העצומים שהיו כאן. היהודים החלו להגיע מכול קצווי תבל ללא שפה משותפת וללא מנהגים משותפים. לכאורה מה היה משותף בין יהודי תימן ועדן לבין יהודי ליטא וקוצ'ין?
    התשובה טמונה בנוסחה שטבע הרב קוק זצ"ל:
    "עם ישראל על אדמת ארץ ישראל על פי תורת ישראל".

    הבעיה הקשה ביותר היום היא על מה שד"ר קידר אכן מצביע:
    הפעילות מרעיל הבארות של NIF השולחת את זרועות התמנון שלה לכל המרקם הממסדי שלנו במטרה אחת ברורה לשבש ולשבור את נוסחת היסוד שנוסחה בידי הרב קוק:

    להפוך את "עם ישראל" לאוסף מקרי של אזרחים
    להפוך את "אדמת ישראל" לטריטוריה של עוד מדינה מקרית, לאו דווקא יהודית, שעל חלקיה מוותרים בקלות ראש ממש
    ומעל הכול להתפטר מתורת ישראל (קמפיין "הדתה" הוא עוד אחד מסידרת האמצעים…) כדרך הוויתור שבוצע על ידי הרפורמים

    ה-NIF הולך ומגביר את אחיזתו כאן ואני תוהה מהיכן תבוא הישועה

  5. עוד בולשיט של ביביסטים כדי לתרץ את אובדן הדרך.

    אתם הצבעתם לו, הוא הבטיח לכם הבטחות שלא יכול לקיים, עכשיו אתם מאשימים את כל העולם כי אתם מבולבלים, כי אתם לא מבינים למה אף אחד לא ממלא את ההבטחות הדימיוניות שפיזרו לכם באוויר.

    הצבא הוא צבא חזק שעושה את מה שאומרים לו הפוליטיקאים החלשים, אין דרך, אין מנהיגות – רק הסתה ופילוג כדי להצדיק את החזקת הכיסא

    1. כדי להשתלט על המדינה השמאל לא צריך רוב בכנסת, מספיק לו אם הוא יקטין את הליכוד. בלי ליכוד גדול השמאל יעשה הפרד ומשול במפלגות הימין הקטנות ויקנה פוליטיקאים חסרי חוט שדרה תמורת ג'ובים, כמו שהיה עם חברי תנועת צומת אלכס גולדפרב וגונן שגב, שעזרו לשמאל להעביר את הסכם אוסלו. לכן השמאל עושה היום כל מאמץ להשחיר את הליכוד ולטנף על נתניהו כולל להתחזות לימין ולמלא את הטוקבקים באתרים של הימין.

    2. ליובל: הטענה של אנשי הימין (בין השאר באתר הזה) היא שנתניהו יכול לקיים את ההבטחות שלו, אבל הוא לא עושה זאת, ועל זה אנחנו בוכים.
      לדרור: מבין מפלגות הימין בעבר ובהווה, הליכוד היא המפלגה עם הכי הרבה פוליטיקאים חסרי חוט שדרה. ההתנתקות שיצאה לפועל כשהליכוד היתה מפלגה מאוד גדולה (40 ח"כים) והקמת מפלגת קדימה בעקבותיה הן דוגמה מוחשית מהשנים האחרונות.
      בלי ליכוד גדול (אולי) תהיינה בימין כמה מפלגות קטנות ובינוניות עם חברי כנסת אידיאולוגיים שלא ימכרו את עצמם תמורת ג'ובים, ואם הימין יהיה אז בשלטון הם יחשקו את נתניהו (או מי שיהיה בראשות הממשלה) מימין ולא יאפשרו לו לזגזג. חשוב לפני כן להוריד משמעותית את אחוז החסימה כדי לאפשר לכמה שיותר קולות אידיאולוגיים, מימן ומשמאל, לבוא לידי ביטוי בכנסת. זאת בדיוק הסיבה שבגלל נתניהו רצה להעלות את אחוז החסימה.

      ועוד הערה:
      להסכמי אוסלו היה רוב של 61 ח"כים שתמכו בהם (עבודה+מרצ+ערבים, שס נמנעה). רבין רצה את חברי הכנסת מצומת כי הוא לא רצה שההסכם יעבור על חודם של קולות הערבים. היום השמאל (כולל מפלגת העבודה/המחנה הציוני) היה קורא לזה גזענות.

  6. שגיאה גדולה אחת יש במאמרו המעולה של מרדכי קידר. שגיאה שהיא שקר גדול שהקרן והמשתפ"ים ומלחכי הפינכה שלה הצליחו להחדיר לרובו הגדול של הציבור הישראלי. שקר זה הוא שמה. בארה"ב שם נוסדה ונרשמה היא קרויה NEW ISRAEL FUND ובעברית "הקרן לישראל חדשה". השם הזה מעיד כאלף עדים על מטרת העל שלה: לא עוד מדינת העם היהודי אלא מדינת כל אזרחיה. מדינה שאין לה שום קשר עם העם היהודי, עם ההיסטוריה שלו ועם התנועה הציונית. לצערי כמעט כל הכותבים והנואמים שמזכירים את הקרן מזכירים את השם שהיא ניכסה לעצמה בארץ וכך בבלי דעת מסייעים בעקיפין לפעילותה המרושעת והחתרנית. אני מקווה בכל ליבי שאתר "מידה " יקפיד מעתה והלאה לקרא לקרן בשמה האמיתי.

    1. In English, New Israel Fund can either mean (New Israel) Fund or New (Israel Fund). You can NOT tell just from the NIF name what it really means.

  7. שנוי חקיקה דרוש:

    הצבעת אמון של הכנסת בנוגע לביהמ"ש
    ——————————–

    אני מציע לשקול שנוי חקיקה כך שלכנסת ישראל תנתן האופציה ברב רגיל של 61 לבטל פס"ד של בית המשפט – הכנסת לא תהיה מחויבת להבהיר כיצד ראוי היה לפסוק בסוגיה.

    רב של 61 הוא רב מובהק.

    ביטלה הכנסת פס"ד של בית המשפט כל בתי המשפט יחויבו לראות בבטול כתקדים הפוך.

    ביטלה הכנסת חוק – תצביע הכנסת על הדחה של השופטים שהצביעו בעד החוק – הודחו השופטים תצביע הכנסת בשלישית על הפחתה של הפנסיה שעתידה להיות משולמת לשופטים.
    הערה: הכנסת יכולה לבטל פס"ד ברב של 61 אבל לבחור לא להדיח את השופטים.

    הכנסת תהיה רשאית לפסול פס"ד שנתנו בעבר ולפגוע בפנסיות של אותם שופטים.

    הדבר יתן כח לכנסת על חשבון בתי המשפט שצברו כח רב מדי (להבנתי) מהמהפכה השיפוטית של שנות ה-90.

    בנוסף, יש להפריד את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה לתפקיד יועץ (חסר סמכות) ולתובע ממשלתי.

    כנסת ישראל תוכל ברב של 61 להצביע כנגד יועצים משפטיים שסרבו לייצג את המדינה בבית המשפט. הצביע הכנסת ברב של 61 כנגד תיק מסויים מהעבר. תצביע הכנסת שוב לגבי הפחתת פנסיה ליועץ המשפטי דאז.

    חוק יסוד השפיטה ינוסח מחדש כך שמילים כמו סבירות, מדיתיות לא יחויבו את הממשלה והכנסת. חוק יסוד השפיטה יבהיר כי יועץ משפטי כפוף לשר כמשרת אמון ויתחלף עם פטורי השר ו \ או הממשלה.

    יובהר כי חוות דעת של היועץ לא מחייבת את הממשלה – ותפקיד יועץ משפטי למצוא את הכלים והנהלים לממש את רצון הממשלה.

    לא הופיע יועץ משפטי לדיון בהגנת המשרד – מדובר בהתפטרות מיידית.

    1. הפתרון הוא לדעתי הוא: לכתוב בנוסח של החוק שדק הכנסת יכולה לתת פרשנות לחוק ולא אף אחד אחר

  8. רק תפילות לבורא עולם.
    אין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים!

  9. יללה לפלג את העם ועוד ביום הזיכרון לפילוג הגדול בעם. למה להזכיר את הקרן החדשה (גם אני לא מקבל את כל מעשיהם ) או את בית המשפט (שופטים ושוטרים תתן בכל גבולך).
    זכרו "אלה ואלה דברי אלוהים חיים ואתם יודעים למה כתוב פעמיים אלה

  10. האחראי על החידון יודעים מי הוא. בשביל זה הוא מינה את ציפיה בקדנציה הקודמת לצרת המשפטים. בקדנציה הנוכחית את כחלון ל"שומר בג"ץ".
    האחרים אשמים שאו צומחים בחשבונו או לא לוחצים עליו בכל הכוח שיפעל סוף סוף.

  11. לא מבין, ד"ר קידר מדבר על תחושת הביחד אבל ממשלמת הימין הנוכחית היא המפלגת העיקרית

    1. אוהד,

      תראה את התגובה שלי ליותם מספר 2. ותבין מיהו המפלג את העם.

    2. דף המסרים של הקרן החדשה נגד ממשלת הליכוד מונח לפניך ואתה מנסה לשכנע אותנו שאתה "ימין אמיתי"… בררר

  12. הם מתנהלים כמו הפרושים שהזמינו את הרומאים להתערב וקיבלו את פומפיוס שהשליט דיקטטורה ובזז את בית המקדש.
    הם גם מזכירים את הקפואים שהגרמנים הנאצים השתמשו בהם לצורך השמדת יהודים אחרים… כמו קסטנר ונכדתו…

  13. הדמויות בהסטוריה שנלחמו למזער כוחם או לבטל פרלמנטים, מול רפרמטורים גדולים שמלחמו בהם…
    צ'ארלס הראשון מלך אנגליה מול אוליבר קרומוול.. ראשו של המל צארלס נערף

    לואי ה 16 שראשו נערף במהפכה הצרפתית…
    פון מטרניך האוסטרי שגרם לפריצת אבטב העמים באירופה

    הצורר הידוע ששרף את הרייכסטאג ….

    אהרון ברק פוליטיקאי כושל בהשטלת7ת עויינת הפך את בית המשפט העליון למפלגה פוליטית אנטי ציונית מובהקת.
    מה הטעם בבחירות ובכנסת אם בית המשפט העליון כבר מינה את הדיקטטורית הבאה… דפנה ברק ארז?

    עם ישראל עם פסיבי והימין ישן בעמידה…
    במדינות בעלות מסורת םרלמנטרית תהליך כזה יה גורם למהומות רחוב…

  14. על זה בדיוק התלונן ר ' יוחנן בעניין קמצא ובר קמצא. לא על "שנאת חינם" אלא על שהדרג המשפטי (זכריה בן אביקולוס) השתלט על ההגיון הניהולי דאז.

  15. הקרן הארורה שהזכרת לא נקראת
    ״הקרן החדשה״
    אלא
    ״הקרן לישראל חדשה״!
    טעויות התרגום האלה, מאנגלית ומערבית (ערבית) הן ביסוד בעיותינו
    הן זורות חול בעיניהם ומוחם של רבים וטובים

  16. בכי, בכי ועוד בכי.
    מה עושים נברחי הימין שלך לנוכח "האיום הדמוגרפי" מצד הערבים תושבי יהודה, שומרון ועזה? כלום. ממשיכים להחזיק בשטחים שבהם אוכלוסיה ערבית שגודלה פי כמה מהיהודית, ומחכים לפיצוץ הבא שיבוא, מתוך פחד מלקיחת צעדים אמיצים.
    במקום להצביע על ארגונים המנסים לשמור על יחסי שלום עם שכנינו, אתה מאשים אותם וקורא להם בוגדים ומחרחרי ריב, אך אולי הם אלו השומרים על שלומה של מדינת ישראל? בעוד שמנהיגנו הדגול ביבי עסוק בלשמור על כסאו, ואינו עושה כלום כדי להביא לפתרון הסכסוך ולהפרדה ולגבולות קבועים וברי קיימא עם שכנינו הערבים.