שרן נגד העולם: ח"כ השכל יוצאת לקרב הפוליטי הקשה בחייה

חברת הכנסת מהליכוד מסכמת קדנציה עמוסת מאבקים ("אוהבת שאומרים אין סיכוי"), מתכוננת לפריימריז ("מעריכים אותי במפלגה") ומכוונת גבוה ("אהיה בעתיד שרת האוצר"). ראיון מיוחד

"צריכים בהנהגת המדינה אנשים שעומדים על עקרונות ומובילים". ח"כ שרן השכל | פלאש90

ח"כ שרן השכל רגילה להילחם. אם זה בשרות הצבאי בתור לוחמת ומפקדת במג"ב, ואם זה בעולם הפוליטי בתור חברת כנסת צעירה ונחושה בתנועת הליכוד. "אני הכי אוהבת כשבאים ואומרים לי 'אין סיכוי שתצליחי להעביר את זה', או 'חבל לך על הזמן, הרבה אנשים ניסו ולא הצליחו' לגבי חוק מסוים", היא מספרת בראיון מיוחד ל'מידה' ומוסיפה: "אלה הדברים שדווקא נותנים לי הרבה יותר מוטיבציה".

במהלך כהונתה הראשונה בכנסת אכן הובילה השכל מספר מאבקים שנדמו בתחילה חסרי סיכוי, אך נראה שבימים אלה היא עומדת מול המאבק החשוב והקשה ביותר עד כה, עם הבחירות המתקרבות. "זאת הולכת להיות מערכת בחירות קשה ומכרעת ולצערי רוב הנזק יכול לקרות דווקא מתוך הבית. צצו להן פתאום כל מיני מפלגות שמפצלות את הקולות. חלקן לא יעברו את אחוז החסימה ולמעשה הרבה קולות יזרקו לפח. זה מצב שמסכן את גוש הימין", היא מסבירה.

הפיצול העיקרי בימין היה כמובן עזיבתם של בנט ושקד את הבית היהודי והקמת מפלגת 'הימין החדש', לגביה מזהירה השכל: "הם מנסים לבנות ליכוד אלטרנטיבי וזה דבר שיכול לקחת לנו מנדטים ולפגוע בכל גוש הימין. מבחינה מדינית אנחנו יודעים שהעמדות שלהם דומות לליכוד, אבל הקמפיין שלהם נוטה לכיוון המרכז כדי לנגוס בליכוד מהכיוון השני. אנחנו צריכים לעשות קמפיין טוב ולהסביר לבוחרים שחייבים ליכוד חזק כדי להקים קואליציה חזקה. אני מאמינה שהישראלים מספיק חכמים כדי להבין את זה".

אתם מרגישים מאוימים מבני גנץ?

"גנץ הוא בלון שהתקשורת בונה, אבל בסוף אנחנו באמת לא מתעסקים איך השמאל מחלק את המנדטים שלו. הוא לוקח קולות מלפיד, מכחלון, והרבה מאוד קולות מהעבודה. אני מניחה שגבאי ישקול חיבור איתו, אחרת הוא חסר סיכוי".

גנץ אמר לאחרונה שצריך לתקן את חוק הלאום, ולפיד ולבני השמיעו דברים דומים

"זה מאוד מאכזב, אבל ידענו את זה כבר כשהאופוזיציה התנגדה לחוק בכנסת. כנראה שההצהרות האלה משרתות את האינטרסים הפוליטיים שלהם. הם עסוקים בקמפיין פופוליסטי במקום להצמיח עמוד שדרה ולדבר על הדברים החשובים. אנחנו צריכים בהנהגת מדינת ישראל אנשים שמסוגלים לעמוד על עקרונות ולהוביל".

אבל מעבר למאבקים הפוליטיים בתוך ובין הגושים, הנושא שעומד במוקד מערכת הבחירות הוא חקירות ראש הממשלה, להן עשויות להיות השלכות משמעותיות על תוצאות ההצבעה ועל הרכב הכנסת והממשלה הבאה. גם כאן מפנה השכל אצבע מאשימה בעיקר כלפי התקשורת הישראלית.

"פרשנים ועיתונאים ניסו במשך שנים לרסק את התדמית של ראש הממשלה עם כל מיני סיפורים מחדרי החקירות. הפכנו למדינה שתולה אנשים במשפט תקשורתי – המשפט מתקיים בטלוויזיה וגזר הדין ניתן בעיתון. רוב הדברים האלה התמוססו ונעלמו כי הם פשוט לא קיימים. גם לראש הממשלה מגיעה זכות החפות. יש לנו מערכת חוק טובה, תנו לה לעשות את העבודה שלה".

הדיווחים רומזים שהיועמ"ש מתכוון להגיש כתב אישום על שוחד בתיק 4000

ח"כ השכל ורה"מ נתניהו | פלאש90

"לכל חבר כנסת או שר, לא רק בישראל אלא בכל העולם, יש קשר עם התקשורת. יש יחסי ציבור, יש דוברים ויועצים. על זה מנסים להלביש כאילו תמורת סיקור אוהד היה קידום אינטרסים עסקיים? נתניהו הוא אחד האנשים הכי מושמצים בתקשורת. איפה הסיקור האוהד? לדעתי זה לא קיים ויהיה קשה מאוד להוכיח את זה, בטח כשהגורמים המקצועיים במשרד התקשורת הם אלה שהובילו את הרפורמה בבזק".

אם כבר מדברים על מערכת המשפט, אי אפשר שלא להתייחס לפרשות שמטלטלות אותה לאחרונה והשכל מספרת שיש לה תוכנית מקיפה לשינוי בתחום הזה. "קודם כל צריך לשנות את שיטת בחירת השופטים. אני מציעה להקים מאגר של מועמדים שיבדקו לפי קריטריונים מקצועיים כמו שנות ניסיון, ומתוכו יבחרו השופטים על ידי השרים וראש הממשלה, בהתאם לתפיסת עולמם. השופטים אמורים לייצג את הציבור ומי שיחליט בסוף הם נבחרי הציבור, כמו בכל מדינה מתוקנת".

השלב השני בתכניתה של השכל הוא מה שהיא מגדירה "לתחום את מערכת המשפט בגבולות מסוימים". לדבריה, יש לסיים לכונן את חוקי היסוד של ישראל ולעגן אותם כחוקה. "אי אפשר לשפוט על פי פרשנות של חוקה כשאין לך חוקה מסודרת ומאוזנת. בשביל זה צריך להשלים גם את חקיקת חירויות הפרט ואת חוק יסוד החירות שישמור עליהן – חופש הביטוי, חופש התנועה, הזכות לקניין. כל אלה חייבים להיות מעוגנים בחוקי יסוד, וזה יאזן גם את בית המשפט העליון".

אנחנו פוגשים את ח"כ השכל, החברה גם בוועדת החוץ והביטחון, בשבוע בו שוב חלה התחממות בגבולות בצפון ובדרום והיא מספרת על החוויה האישית שלה מהסבב הקודם של הלחימה. "הגעתי לחזק את תושבי עוטף עזה בנתיב העשרה וחוף אשקלון ונקלענו למתקפה של 'צבע אדום'. לדעתי בפעם הקודמת המכה לא הייתה מספיק חזקה והיינו צריכים להפעיל יותר כוח, אבל עם כל הביקורת המוצדקת צריך להבין שיש הרבה דברים שהציבור לא מודע אליהם. אנחנו מתנהלים בכמה חזיתות, יש מנהרות בצפון, מתקפות בסוריה, קיני טרור בסיני. צריך לקחת את כל זה בחשבון לפני שיוצאים למבצע צבאי".

לדברי השכל, היא סומכת לחלוטין על שיקול הדעת של ראש הממשלה נתניהו בנושאים האלה. "יש שרים אחרים בקבינט שמתנהלים דרך התקשורת, לפעמים נגד האינטרס של מדינת ישראל. נתניהו מבין את האתגרים בכל הגבולות, הוא האיש הכי מנוסה ושקול והוא שם את האינטרסים הפוליטיים בצד. האינטרס היחיד הוא שמירה על ביטחון אזרחי ישראל והוא היחיד שמסוגל לעשות את זה".

קשיים בתוך המפלגה

עוד לפני הבחירות הכלליות, יתקיימו בקרוב הבחירות המקדימות בליכוד והקרב על מקום ברשימה הארצית יהיה אולי הקשה ביותר מולו עמדה השכל עד כה. "זאת עבודה קשה מאוד, אבל אני באמת נהנית. במהלך כהונת הכנסת אין כל כך זמן לפגוש את הציבור, ועכשיו אנחנו מסתובבים בכל הארץ ורואים אנשים. זה נותן לך תחושה שאת לא נלחמת לבד ויש אנשים שמעריכים את זה וסומכים עליך", היא מספרת.

אחד המקרים הזכורים מהקדנציה של השכל הוא העימות מול יו"ר הקואליציה דודי אמסלם עקב סירובה להצביע בעד חוק המרכולים. אמסלם אף עתר לבית הדין של המפלגה בדרישה להדיח אותה מהתנועה, אך זו נדחתה. למרות זאת, השכל לא חוששת שהתקרית תפגע במעמדה בקרב מצביעי הליכוד. "זה אולי עצבן כמה אנשים, אבל מתפקדי המפלגה יודעים לזהות אנשים בעלי עמוד שדרה, הם רואים את המחויבות שלי ומעריכים את המאבקים שניהלתי בכנסת".

בעבר היית קשורה גם לקבוצת 'הליכודניקים החדשים', נגדה נטען שמדובר באנשי שמאל

"חלק מחברי הליכודניקים החדשים נמצאים המון זמן במפלגה. ברשימה האחרונה שלהם הם המליצו להצביע לגלעד ארדן וישראל כץ, ועכשיו הם מריצים מועמדים משלהם וזאת זכותם. רוב העליהום שיש נגדם הוא מצד חברי כנסת שלא קיבלו את התמיכה שלהם ומונע מתוך נקמנות אישית".

חלק ממנהיגי הקבוצה הצהירו בגלוי שהם מצביעים למפלגות שמאל

"אני לא מכירה ציטוטים כאלה. כמובן שמי שהתפקד לליכוד ומצביע למפלגות אחרות אז אין לו מקום בתנועה, אבל יש שם הרבה חבר'ה שהם אנשים טובים ובדעות של הליכוד. אנחנו מפלגה דמוקרטית שפתוחה לכולם".

בחזית ההסברה

האיזון בין הניסיון לקדם אג'נדה אישית, משמעת מפלגתית ותככים פוליטיים אחרים בקואליציה, הוא אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני כל חבר כנסת. מבחינה זו, השכל מתגאה ברשימת הישגים לא מבוטלת יחסית לכהונה ראשונה. "זו בהחלט עבודה לא קלה. אני זוכרת את עצמי בהרבה מקרים מגיעה הביתה מותשת אחרי עוד יום מטורף שבו נלחמתי מול כל העולם. הכי קל היה לקחת את הנושאים החמים ולרכב עליהם, אבל אני לא מאמינה בדרך הזו", היא אומרת.

לדברי השכל, המאבקים שלה לא היו בהכרח המאבקים הפופולריים. "החלטתי דווקא ללכת על דברים שפוגעים באזרח אבל התקשורת לא מתעניינת בהם. זאת השליחות שלי. אני אולי לא אקבל את הכותרות וזה בסדר, אבל בסוף יש אנשים שרואים ומעריכים את העבודה", היא אומרת ומביאה כדוגמה את רפורמת הקנאביס הרפואי. "הובלתי וקידמתי את זה עבור חולים חשוכי מרפא, שזה הדבר היחיד שנותן להם קצת מזור ומכניס אותם לשגרה נורמלית. יש עשרות אלפי אנשים כאלה ואנחנו כמדינה מנענו את זה מהם".

נושא נוסף אשר לדבריה אף אחד לא רצה לגעת בו לפני כן הוא אונר"א, סוכנות האו"ם העוסקת בפליטים הפלסטינים. "יש פה עוול ענק שמתקיים – ארגון בינלאומי שפועל במסווה של זכויות אדם ולמעשה מגדיל את השנאה ואת היריבות בינינו לבין הפלסטינים. אונר"א משמש ככיסוי לפעילות טרור, מנהל מערכת חינוך שמסיתה נגד יהודים וישראלים, ולמעשה רק מנציח את הסכסוך. זאת בעיה שאם לא נפתור אותה רק תמשיך ותגדל. המצב האידיאלי היה לבטל אותו לחלוטין, אבל בינתיים עשינו צעדים משמעותיים בהעלאת המודעות ועצירת תקציבים".

בשנים האחרונות הפכה השכל לאחת הפעילות הבולטות בחזית ההסברה הבינלאומית למען ישראל ונגד תנועת החרם, ואפילו במהלך השיחה עם 'מידה' קיבלה מספר טלפונים מרשתות תקשורת זרות עם בקשות להתראיין. "ה-BDS הוא לא אתגר קיומי אבל צריכים להילחם בו ולוודא שהוא לא הופך לאחד כזה. מעבר לפגיעה הכלכלית, הם מנסים לפגוע בתדמית של ישראל ובמעמד שלנו בעולם, ומנסים לשכתב את ההיסטוריה כדי להראות אין לנו זכויות פה בארץ. אני גאה להוביל את המאבק בזירה הזו", היא מסבירה.

Fighting BDS

דברי באוניברסיטת UCLA בלוס אנגל'ס בפני סטודנטים יהודים.==At UCLA university in Los Angeles in front of Jewish students.

Posted by ‎Sharren Haskel שרן השכל‎ on Sunday, May 8, 2016

במקרים אחרים, הצטרפה השכל למאבק בנושא מסוים לאחר שראתה שהוא לא משיג את המטרה הרצויה. כך למשל, הגישה לפני כשלושה חודשים הצעת חוק שתאפשר לשר הפנים להורות על החזרת מסתננים לאריתריאה בעקבות השיפור במצב במדינה. "לאורך השנים האחרונות באו הרבה פוליטיקאים ואמרו שיפתרו את בעיית המסתננים. אני העדפתי להתרכז בתחומים אחרים ולתת להם לפתור את הבעיה, אבל לצערי הרב זה לא קרה. החלטתי שאם אף אחד לא מצליח אז אני הולכת להיכנס לזה, ואמשיך להיאבק על כך גם בכנסת הבאה".

סדר יום כלכלי

בין שלל המאבקים והחוקים, ח"כ השכל בלטה בעיקר בסדר היום הכלכלי-ליברלי שהביאה לכנסת, מחזה שאינו שכיח במיוחד בימים פופוליסטיים אלה. בין השאר זכתה השכל שש פעמים ברציפות במדד החירות של התנועה הליברלית, המדרג את חברי הכנסת על פי פעילותם למען  למען ערכי חופש הפרט והשוק החופשי בישראל.

"הקרבה שלי לתחום הכלכלי מגיעה מהמקום הכי אישי", מספרת השכל. "ההורים שלי התגרשו בגיל צעיר והייתי צריכה לצאת לעבוד כדי לעזור בפרנסת המשפחה. מעולם לא נשענו על רווחה, ובנינו את הכל בשתי ידיים. בבוקר הייתי הולכת לבית הספר ואחרי הצהריים עבדתי כמלצרית כדי להרוויח כסף ולשלם על הלימודים. למדתי איך לעמוד על שתי רגליים, לעבוד קשה ולקטוף את הפירות בלי לבקש טובות".

אחד המאבקים הראשונים שהובילה בתחום זה היה המאבק נגד מס דירה שלישית שיזם שר האוצר משה כחלון. "אף אחד לא רצה לצאת נגד החוק, אבל הבנתי שזה יביא עלינו אסון. ההצעה של כחלון לא הייתה מגדילה את ההיצע, והייתה פוגעת גם במשקיעים וגם בשכבות החלשות. ניסיתי לעכב את זה ואני שמחה שבסופו של דבר שופטי בג"ץ הורידו את כחלון מהעץ, בפסק דין שהסתמך בין השאר על דברים שאמרתי בכנסת", היא אומרת.

לאחרונה הגדרת את שר האוצר כחלון כ"נטו כישלון"

משה כחלון | פלאש90

"האמת שציפיתי ממשה כחלון להרבה יותר והתאכזבתי. היו המון חוקים שניסיתי להעביר והוא לא שיתף איתם פעולה ושם להם מכשולים. ציפיתי שכחלון וחברי הכנסת שלו, שהצהירו שהם באים להוזיל את יוקר המחייה, יעשו דברים כמו להוריד מיסים ולפתוח שווקים. כחלון אפילו הצהיר שאם לא יוזיל את מחירי הדיור הוא יתפטר. היו להם הרבה הזדמנויות אבל לצערי הם נכשלו. אנחנו רואים היום סימנים שישראל עומדת בפני משבר כלכלי, אבל במקום לעשות את הצעדים הנדרשים כחלון עשה בדיוק את ההפך. אני מקווה שבעתיד משרד האוצר ייפול לידיים שלי ואוכל לעשות שם קצת סדר".

מלחמה קשה אחרת בהובלת השכל שהסתיימה בהצלחה הייתה הרפורמה בשוק התקשורת להקלת הרגולציה על ערוצים ייעודיים. "כשהתחלתי לעסוק בזה לפני שנתיים וחצי אף אחד לא האמין שאצליח. היו הרבה גופים בעלי השפעה שפנו אלי ואיימו להרוס אותי ולהפיל את הרפורמה. ראיתי שאני דורכת על יבלות והבנתי שאני בדרך הנכונה. בהתחלה ניסיתי לגבש קואליציה של חברי כנסת ולהעביר את זה ביחד אבל כולם ברחו מזה ואמרו לי שהתקשורת תתנקם בי. זה נתקע בוועדת הכלכלה אצל איתן כבל, וכשהגיע המשבר של ערוץ 20 פניתי לשר קרא ואמרתי לו שחייבים ללכת על זה בכל הכוח. הקמנו ועדה בראשות יואב קיש והעברנו את זה במהירות הבזק, הורדנו את הבירוקרטיה המטורפת ופתחנו את השוק", היא מספרת.

מאבק נוסף שהיה נראה בתחילה חסר סיכוי היה מול מועצות הצמחים. "במקרה הזה מדובר בעניין פשוט של מתמטיקה. מועצת הפירות סוחטת את החקלאים ומטילה עליהם רגולציה מוגזמת, ואנחנו רצינו לפתוח את השוק. אחרי הרבה מאמצים ולחצים פוליטיים הגעתי לפשרה עם השר אורי אריאל על הוצאה של שבעים זנים מתוך המועצה לתקופת ניסיון של שנתיים. המועצה כמובן עתרה לבג"ץ שדחה אותה. אם זה יעבוד נפרק את כל המועצה ונוריד עוד יותר את יוקר המחייה".

ואיפה נראה את שרן השכל בעוד עשרים שנה?

"האישה הראשונה בתפקיד שרת ביטחון".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. ברגע שהיא הגנה על הליכודניקים החדשים היא נשרפה בעיני!

    1. וואו… אמרה שהיא לא מכירה אותם כשמאלנים. איך היא מעזה??

    2. וואו… הלעג הציני הוא מפלטו של השמאלן המבקש להפוך את היוצרות בהבל פה. איזו מילה טובה יש בפיך על "הליכודניקים החדשים"? כי את דעתך השלילית על אלה שסולדים ממעשה הנוכלות שלהם כבר למדנו…

    3. הליכודניכים החדשים, הם נליכוד האמיתי, ללא העבריינים והגזענים ששולטים בו כיום.

  2. ברגע שראיתי שהיא רוצה שהממשלה תרכיב את בג״ץ ושהיא רואה בימין החדש איום על מחנה הימין הבנתי שהאשה הזו היא סכנה למדינת ישראל.
    א.אני מסכים ש״if you can’t beat them-joim them״ ולכן אם ברור שאין אפשרות לאייש בג״ץ נטול עמדות אז צריך להכווין את העמדות הללו. אבל אסור לרמוס חלק מהותי מהעם ולמנוע ממנו השפעה ברשות המחוקקת. מספיק הרשות המבצעת בנויה באופן שמייצג רק חלק מהמפלגות(דמיינו שהשרים היו מחולקים מרשימהמוגדרת לפי מספר המנדטים של כל מפלגה ושלא היו קווים מנחים אלא רק דעת רוב ואכמ״ל). חייבים לוודא שכל מפלגות הכנסת ישתתפו בהרכבת בג״ץ לפי כוחן המנדטורי וללא התערבות הממשלה.
    ב.כל עוד משמעת סיעתית ומשמעת קואליציונית הן חוקיות יוצא שרוב חברי הכנסת הם חותמות גומי הנשלטותעל ידי ראשי המפלגות(למה חשבתם שהיא לא מפחדת מהליכודניקים החדשים…). זו הסיבה שכל אדם חדש שנכנס לפוליטיקה(לפיד, כחלון, גנץ…) או פויליטיקאי שרוצה להשפיע(לוי אבוקסיס, בנט, יעלון, פייגלין, לבני,…) קם ומקים מפלגה עצמאית ולא מנסה להשפיע דרך מפלגה קיימת. המשמעות היא שככל שיש פחות מפלגות כך פחות אנשים שולטים ברשות המחוקקת תוך התעלמות מכל עקרון דמוקרטי. זו הסיבה שאחוז החסימה רק הולך ועולה עד כדי שמשערים שכ10-12% מהקולות נפלו בגללו בהחירות האחרונות.

    כל זמן שהגברת השכל לא מבינה את זה היא הולכת ורומסת את מעט הדמוקרטיה שנותרה פה ומשחקת לידיהם של קבוצה קטנה שמנסה לשלוט בחיים של כולנו.

    1. צר לי דני, כתבת הרבה דברים לא נכונים:

      ח"כ לא נבחר אישית, ולכן משמעת סיעתית בהחלט צריכה להיות חוקית. אגב, משמעת סיעתית קיימת גם במקומות שבהם חברי הפרלמנט נבחרים אישית (ארה"ב, בריטניה).

      אם מפלגות המיעוט רוצות להשפיע, שיקבלו יותר קולות. מעבר לזה, הן יכולות להצטרף לקואליציה. אם הן מפסידות בבחירות ואז השפעתן בעיצוב המדיניות שווה, אז למה עושים בחירות? זו בעצם שליטה של המיעוט.
      בג"ץ אמור לשמור מפני רמיסה בוטה של זכויות המיעוט, אבל בפועל משמש כלי לרמיסת זכויות הרוב על-ידי מיעוט מאד ספציפי.

      הבעיה העיקרית היא לא הכנסת, אלא הפקידות המשפטית שאינה נבחרת ולמעשה שולטת פה.

    2. אג,
      א.איש לא חולק לגבי בג״ץ.
      ב.לגבי המפלגות הקטנות-אני רוצה שכל ח״כ יקבל כל אחד לכן כוחן יהיה עדיין פרופורציונלי ולא תיווצר דיקטטורת מיעוט.
      ג.איך לתת לראשי המפלגות להתעלם מדעת רוב בעזרת משמעת וערר זה דבר דמוקרטי?
      ד.ח״כ אכן נבחר אישית. מפלגה מטבעה מגדירה מרחב עמדות ולא עמדה ספציפית וצרה. אחרת 99.999% מהעם לעולם לא יוכלו לקבל ייצוג הוגן. כשאזרח מצביע בבחירות הוא נותן את קולו למפלגה שיש בה אדם שמייצג אותו במקום שנחשב בעיניו ריאלי כדי שאותו אדם ייצג אותו.
      ה.מה זה משנה מה עושים במדינות אחרות? אם כולם טועים ז מישהו צריך להיות הראשון שישנה ויתקן.

    3. ו. הרבה יותר קל לשחד ששה ראשי מפלגות מ61 ח״כים ולכן דווקא במבנה הנוכחי הקואליציה חשופה יותר לשחיתות.
      ז.דווקא עכשיו קבוצות מיעוט רומסות יותר דרך מה שנקרא ״הסכם קואליציוני״ ו״משמעת קואליציונית״.

    4. ח.גם ראשי המפלגות לא נבחרים יותר אישית מהח״כים הנמוכים מהם. לכן צריך שרוב המפלגה/קורליציה ישלטו במשמעת ולא ראשי המפלגה(מעולם לא קראתי לביטול מלא שלהם-רק לביטול הצורה הנוכחית).

  3. לא אין לה סכוי.מי שמגינה על החדדים שרופה

  4. השופטים צריכים לייצג את החוק ולא את הפוליטיקאים.את פשוט לא מבינה מהי מדינה ומהיר דמוקרטיה.

    1. החוק מחוקק על ידי פוליטיקאים, ועל השופטים לפרשו על פי כוונת המחוקק, ולא לפי כוונותיהם שלהם

    2. על השופטים להוציא לפועל חוקים קיימים ולא חוקים לא קיימים. את הפרוש לחוק נתנו המחוקקים ואין זה תפקיד בית המשפט לתת פרוש עליו רק להוציא או שלא להוציא לפועל.

  5. מה שמעניין זה למה הכתבה הזו על ח"כית ספציפית. לא מכיר הרבה ראיונות כאלו ב"מידה". מה האינטרס הנסתר?

    1. אולי כי זאת תקופת בחירות ופוליטיקאים מתראיינים? אני דווקא זוכרת ראיונות די נרחבים עם אמיר אוחנה ויואב קיש באתר כאן בשבועות האחרונים

  6. הח"כית היחידה מכל 120 חברי הכנסת שאינה סוציאליסטית או קומוניסטית או קרטליסטית או מגזריסטית.
    היחידה שתומכת בשוק חופשי, ליברלית כמו שינוי המקורית או הליברלים העצמאיים שנבלעו בליכוד וכיום אין להם תחליף.
    קל לצעוק מהטריבונה למי שבחיים שלו לא פתח עסק ויצר מקומות תעסוקה וראה איך מדינת ישראל עושה ככל יכולתה לחרב את העסקים הקטנים ולגרום להם להפסדים ולפשיטות רגל.

    1. טעות קשה . הנ"ל היא פמניסיטית קשה , ושותפה מלאה ללא מעט חוקים מפרקי משפחה ומקדמי פריצות הומולסבית בטענה של שיוויון .

  7. לדעת, חברת הכנסת שרן השכל ושכמותה מהווים סכנה לדמוקרטיה ולעצם קיומנו כמדינה. קהל בוחריה החלשים הולכים שבי אחרי הפופוליזם וקושר הרטורי שלה! הם לא מודעים למשמעות העתידית בהשקפותיה ובהתנהלותה הקלוקלת! למשל, היא מייצגת את הלוביסטים בתחום שוק הקנאביס, היא בעד אי הפללה של משתמשים! שמשמעותו פגיעה קשה בצעירים! גם חותרת למשחקי פוקר חוקיים. היהדות בגולה שימשה אור לגוים, אך עם הקמת המדינה אנו עוברים תהליך שלך מטמורפוזה ורחוקים מלהיות עם בחירה ואור לגויים! אנו מחכים את התרבות האמריקאית ולא את התרבות המערב האירופית! אנו מאמצים תהליך המתחולל בארצות הברית, עם כל המשתמע מכך.

    1. אתה רוצהלהיות כמו מערב אירופה? כמו צרפת? כמו שוודיה? כמו בריטניה או ספרד?

  8. חושב שעשתה "עבודה" טובה למען דברים שרק היא מאמינה בהם.

    והיא לא עושה כלום לבטל תלונות שווא ושיוויון בגירושים.
    כמובן שלא אצביע לה. כי היא פוגעת בזכויות שלי.
    בכלל לא מתכוון להצביע ליכוד בבחירות הפעם אצביע זהות

    1. תמיד יגיעו השמאלנים שמתחזים לימין קיצוני.ויגידו להצביע למפלגות קיקיוניות כדי שיפסידו קולות ולא יבחרו והימין יחלש.

    2. אני מצביע ל"זהות" כבר עשרות שנים, כי אני יודע שהם לא יעברו את אחוז החסימה. כי אני בוטח רק באנשים שכולם יודעים שהם לא רציניים, שהם עושים פרובוקציות כדי להיות בכותרות של התקשורת האנטי-ציונית ושהם לא מקדמים במאום את האינטרס של המחנה הלאומי – רק עושים מהומה ובלגן שיוצרים לאנשי הימין דימוי של מתלהמים וקיצוניים. והסיבה שאני מצביע תמיד ל"זהות" היא שאני רוצה לשרוף הצבעה על מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה ותסייע לחזק את השמאל.

  9. חברת הכנסת שנותנת תקווה לדור חדש של פוליטיקאים.
    בלי רפש, בלי שחיתות, עם אג׳נדה ברורה שהיא מוכנה ״להיענש״ כדי לא להצביע נגד ה״אני מאמין״ שלה.

    הלוואי עלינו פוליטיקאים נוספים כמוה שמגיעים כדי לעבוד ולשרת את הציבור ולא את עצמם.

  10. כמה קשה ליסוע לניו יורק? כמה קשה להיות 3 חודשים בחופש? כמה קשה לקבל כל רבעון תוספת לשכר? הפריימריס- כמה קשה עם תקציב מהמדינה?
    אתם לא עובדים כדי לשפרר את חיינו-רק את חייכם ..

  11. תבחרו את עצמה יהודית לישראל ול יחד "קץ", או ל"ימין החדשה"

    1. מפלגות "ימין" קיקיוניות שלא עוברות את אחוז החסימה – תרגיל של השמאל לפיצול מחנה הימין ול"שתייה" של קולות ימניים שמקטינה את הכוח של מפלגות הימין הגדולות. מפלגות כמו "זהות" ו"עוצמה" הן מפלגות בשירות השמאל. אם הליכוד יושב באופוזיציה אין מצב שבן ארי/מרזל/פייגלין יושב בראשות הממשלה. אם הליכוד באופוזיציה – השמאל בשלטון. אין שום מצב שהליכוד באופוזיציה והימין הקיצוני בשלטון. ואם השמאל עולה לשלטון הוא כבר ידאג להביא אותנו לעוד מצב בלתי הפיך כמו הסכם אוסלו. אם רוצים להביא לפירוק ההתנחלויות (כן, גם אלו שבתוך הקו הירוק), למתן תעודת זהות כחולה למיליון פליטים, להתפוצצות של אוטובוסים, לשריפה של מסעדות ולמות תינוקות בזרועות אימותיהם המתות – עדיף להצביע ישירות למרצ
      מאשר למפלגות הפרוקסי של השמאל בראשות ברוך מרזל, איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי ומשה פייגלין.

  12. יוחנן בדר כתב הצעת חוקה הליברלית ביותר מבין ההצעות שהוצעו לאסיפה המכוננת. אולם בגין עצמו שביקש זאת ממנו, דאג למסמס אותה כי הבין שהאלקטורט המסורתי שאליו פנתה תנועת החרות לא יקבלה. זה לא הפריע לבגין לתקוף את בן גוריון על שאין חוקה בישראל. האסיפה המכוננת שתפקידה היחיד היה לחבר חוקה הפכה עצמה לכנסת הראשונה. מאז החלטת הררי (פשרת הררי) התפיסה היא של חיבור חוקה מחוקי יסוד. קודם כל חסר חוק יסוד החקיקה ולא בכדי. אין גם חוק זכויות האדם והאזרח וחסר מבוא שיגיר למי שייכת המדינה. הגיע הזמן לעגן את הישראליות שלה.

  13. זה לא הזאתי שהצביעה בעד החוק שאוסר זנות?

    ממש ימין ליברלי ולא שמאל טוטליטריטסי. בכלל לא לא שמאל טוטליטריסטי. בכלל.