הסבר בן 50 שנה על תופעת גדעון סער

גדעון סער, כך מסתבר, כבר היה פה לפני 50 שנה. גוסטבו פרדניק על הדמיון המבעית שבין הביביפוביה ליודופוביה הקלאסית.

גדעון סער (צילום: דוברות הכנסת)

לפני שלושים שנה בניתי קורס אקדמי על תולדות שנאת היהודים הכולל את האסכולות המבארות אותה, והתחלתי להעביר אותו גם בחו"ל כאשר שלחה אותי האוניברסיטה העברית להרצות באוניברסיטת בואנוס איירס. בימי ההכנות לקראת הקורס העירו לי המארגנים שהכותרת "יודופוביה" נשמעה מתריסה. שאלוני אם לא כדאי למתן אותה ולדבר במקומה על הגזענות בכלל או, עוד יותר מזה, על תופעת אי-הסובלנות במובנה הרחב. ניסיונות כושלים של אוניברסליזציה לחוויה הייחודית היהודית הנן נחלת הזמן המודרני. אבל מעליהן הבנתי אז את הפחד להתמודד עם הבעיה הצרופה והמכאיבה.

פחד דומה חזר לפני כמה שנים כאשר כתבתי מאמר ובו השוויתי בין תופעת היודופוביה לבין הביביפוביה שיצר השמאל הישראלי, ועוד טור נוסף על הרקע שלהן בתוך תנועות בינלאומיות. גם אז הוזהרתי, הפעם בארץ, שצריך להצניע את המונח "ביביפוביה" פן תוגבר ההיסטריה הקבוצתית הזאת. ושוב, ההיפך הוכח כנכון: זיהוי שנאה על מנת להסבירה איננו מגביר אותה. נכון שהוא לא נעים, אך רק באמצעות אבחון מדויק יתאפשר הנטרול של כל פתולוגיה.


מול עינינו חסרות האונים, ניצחה המקדחה השיטתית של שקרים


ובכן, לא טיפלנו מספיק בצורך לפרק את הביביפוביה והרי היא התפשטה כנוזל רעיל עד שבימים אלה היא ממש מאיימת על ישראל כולה בהעלאת ממשלת סיוט לא לגיטימית. אכן אורבת לנו דיקטטורה שרק תסרס את הישגיה האדירים של המדינה בשנים האחרונות.

לדאבוננו המר ומול עינינו חסרות האונים, ניצחה המקדחה השיטתית של שקרים לגבי מנהיג כביכול מושחת ונהנתן, המקדחה הרעשנית והכוחנית שחדרה לתודעה הכוזבת של חלק מהאוכלוסייה וגרמה לתרגיל אובדני חסר עכבות. איך להסביר טירוף דעת בממדים כאלה?

נדמה לי שההסבר נכתב לפני בדיוק חמישים שנה ע"י איין ראנד.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: Ron Przysucha / U.S. Department of State)

השמאל החדש

אלה שתי המילים של כותרת מאמרה של ראנד מ-1971. עודן רלוונטיות, במיוחד הודות לׇפֶרֶק במאמר הנקרא "עידן הקנאה". ראנד פותחת בגילוי דעת שהמונח "קנאה" איננו מדויק אך לא מצאה חלופה. היא מסבירה את ההרגשה של "שנאה למישהו טוב בשל היותו טוב".

כך כותבת איין ראנד:

"המשמעות היא שנאה למישהו שלפי שיפוטו של השונא, גם אם שיפוטו יהיה תת-ההכרתי, מושא שנאתו הוא בעל תכונה שהשונא דווקא חפץ בה. אם ברנש מעריך מאד את החוכמה והוא לא מרגיש בטוח בעצמו, הוא עלול לתעב אנשים שנראים לו אינטליגנטים, דהיינו שהוא ישנא את הטוב. אפילו ישתנו הערכים שהוא בוחר לשנוא, התסמונת עומדת בעינה. היא כעין אמוציה הפוכה שסולדת לא מהמגרעות של מישהו אלא דווקא ממעלותיו… האנשים האלה לא רוצים שיהיה להם טוב, רוצים שאתה תסבול. לא רוצים להצליח, רוצים שאתה תיכשל".


אפשר להבחין עוד מכנה משותף בין היודופוביה עתיקת הימין לבין הביביפוביה בת זמננו


אלמלא גדעון סער היה רק בן חמש כאשר נכתבו השורות האלה, היינו מבינים שאיין ראנד מתייחסת אליו. יתר על כן, אפשר להבחין עוד מכנה משותף בין היודופוביה עתיקת הימין לבין הביביפוביה בת זמננו, או בין האנטי-ציונות לגווניה הרבים (במיוחד המאבק הפלשתיני) לבין הקואליציה של רביעיית הדיקטטורים לפיד-בנט-סער-ליברמן ותומכיה המשונים. אלה שנפגשו בכפר המכביה כדי לזמם את הצעד האחרון בביצוע ההפיכה השלטונית הבלתי מוסרים בתכלית.

הסבר בן 50 שנה, גדעון סער (צילום: משה מילנר, לע״מ)

אויבם האמיתי

איש מרביעיית הדיקטטורים לא נבחר בפריימריז ולא במשא ומתן לשכנוע. אדרבא, הראשון מהם פיטר את חברו לדרך דווקא מכיוון שהלז ביקש דמוקרטיה פנימית; השני גנב במו ידיו את קולות אלפי אנשים שהתכוונו בדיוק להיפוך מעשיו, והכל כדי לבצע פוטש ולהכתיר את עצמו עם תמיכה מצמררת של רק 5 אחוזים. השלישי מוּנע מהעובדה שהושפל כאשר הובס חד-משמעית בבחירות דמוקרטיות, ועוד לפני-כן כאשר נתפס על חם בקשירת קשר להדיח ראש ממשלה נבחר כחוק. הרביעי מהם התרברב על שאיפתו להעלות על מריצה ולזרוק למזבלה אוכלוסייה של כמיליון אנשים. הכול למען הריפוי והאחדות, כפי שהם מדקלמים בתוקפנות מזלזלת, ובמקביל משמיעים זמרי דמוקרטיה והרגעה.


הם מהות הרשע, ומעל מפולת  העולם הם מנסים למלא את אפסות נשמתם


אכן, הרביעייה מעולם לא חוותה לעומק את הדינמיות המורכבת של המדינאות. היא מגלמת בעצמה את הכוחות האנטי-דמוקרטים האפלים העומדים להשתלט על החברה כולה, במיוחד על הרוב ההמון והכואב שמעולם לא בחר בממשלתם. עד כאן ההקבלה בינם לבין היודופוביה והאנטי-ציונות.

את הקטע הבא מתוך אותו מאמר מאת ראנד, אי אפשר ליישם על רביעיית השנאה, אבל שווה לצטט אותו היות שהוא חושף את היודופוביה בכלל ואת המאבק הפלשתיני בפרט: "הם לא רוצים לחיות, רוצים שאתה תמות. הם לא שואפים לשום דבר, הם שונאים את הקיום, והם מוסיפים לרוץ מבלי לתפוס שהאובייקט האולטימטיבי של שנאתם הוא הם עצמם. הם מהות הרשע, ומעל מפולת  העולם הם מנסים למלא את אפסות נשמתם. הם לא מבקשים את העושר שלך, הם קושרים קשר נגד השכל, דהיינו נגד החיים". דבריה של ראנד אכן משקפים את השמאל של תקופתה, אך מבלי שהיא התכוונה לכך הם מציירים היטב את המניע של אויבי ישראל למיניהם אשר פרצו במלחמת חורמה נגדנו לפני מאה שנים. הגנתנו לא תבוא ממשלת השנאה הנרקמת במרמה והתנשאות.

ד"ר גוסטבו פרדניק, מומחה ליודופוביה, הרצה באוניברסיטאות במעל חמישים ארצות, ופרסם עשרים ספרים.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. גדעון סער הוא אפס מאופס עם זוג עיני עכבר מכוערות, רעות וחסרות תוכן! הגיב:

    רודף כוח, וכיסא.

    ברדוגו שמכירו מהאוניברסיטה מדבר כל יום על אפסותו.

    תקשיבו לגלי ישראל בתוכניות של אבי רצון ושרון גל וארז תדמור כל בוקר וגם על הענן.

    איש מבחיל ואפס בריבוע שלא עשה מעולם כלום.

  2. מאמר שכלו הבל הבלים וכותבו כנראה לוקה בכסילופוביה

    1. צודק, הכותב ואני, לא מחבבים כסילים.

      במיוחד לא כסילים מגלומנים, שמוכרים את כל 6% מהבוחרים שבכלל הכירו בקיומם, תמורת כסא. תשאל אותו, כאשר תקבל את התשלום על תגובותיך חסרות השכל, האם יש לו ולה מקצוע, לעסוק בו אחרי הבחירות הבאות.

    2. קשקשן שכותב הבל הבלים. אהבל בלי שום טיעון. טיפש וריק מתוכן שכמותך. בעעעע הגיב:

      שבענו משמאלנים אווילים ושטופי מוח מלאי שינאה לעם היהודי.

      בתלמוד שם השטן הוא סמאל.

  3. הכל כאן נכון.המאמר הוותיק מתאים לתיאור המצב כיום.
    5 נכשלים -כל אחד כישלון בפני עצמו-חברו יחדיו וגברו על המצליחן
    אנשים שונאים כי מקנאים במצליחן בעיקר לאחר שביקשו ונכשלו מלקבל את אמון הציבור לבוחרם לתפקיד ראש ממשלה .

    אוסיף:א.יש כאן 5 אנשים שטופי קנאה-שעל פי המאמר הוותיק-התמלאו בשנאה כתוצאה מקנאה במצליחן.
    ב.בבחירות האחרונות 5 אנשים הצהירו על רצונם להיות ראש ממשלה ולכך ביקשו את אמון הציבור. 102 מנדטים התנגדו ללפיד. 113 מנדטים התנגדו לליברמן. 112 מנדטים התנגדו לגנץ. 114 מנדטים התנגדו לסער.114 מנדטים התנגדו לבנט.
    ג. לנתניהו התנגדו 68 מנדטים.(בעצם 62 התנגדו-אם ניקח בחשבון ש3מנדטים של סער+3מנדטים של בנט היו עוברים לליכוד לו ידעו שיבצעו תרגיל מסריח ויחברו לשמאל )
    ד. גאולה אבן הכוהנת הגדולה של השמאל הישראלי בתקשורת היא הקובעת לסער את דרכו. לא סער הוא הקובע אם לחבור לליכוד בראשות נתניהו.

  4. הכל כאן נכון.המאמר הוותיק מתאים לתיאור המצב כיום.
    5 נכשלים -כל אחד כישלון בפני עצמו-חברו יחדיו וגברו על המצליחן
    אנשים שונאים כי מקנאים במצליחן בעיקר לאחר שביקשו ונכשלו מלקבל את אמון הציבור לבוחרם לתפקיד ראש ממשלה .

    אוסיף:א.יש כאן 5 אנשים שטופי קנאה-שעל פי המאמר הוותיק-התמלאו בשנאה כתוצאה מקנאה במצליחן.
    ב.בבחירות האחרונות 5 אנשים הצהירו על רצונם להיות ראש ממשלה ולכך ביקשו את אמון הציבור. 102 מנדטים התנגדו ללפיד. 113 מנדטים התנגדו לליברמן. 112 מנדטים התנגדו לגנץ. 114 מנדטים התנגדו לסער.114 מנדטים התנגדו לבנט.
    ג. לנתניהו התנגדו 68 מנדטים.(בעצם 62 התנגדו-אם ניקח בחשבון ש3מנדטים של סער+3מנדטים של בנט היו עוברים לליכוד לו ידעו שיבצעו תרגיל מסריח ויחברו לשמאל )
    ד. גאולה אבן הכוהנת הגדולה של השמאל הישראלי בתקשורת היא הקובעת לסער את דרכו. לא סער הוא הקובע אם לחבור לליכוד בראשות נתניהו.

  5. אכן אין כל חדש בנושא הקנאה בטובים ומשלא מצליחים נגדם בדרך "דמוקרטית" עושים בדיוק את מה שעשו היטלר ומוסוליני–מפיצים שמועות זדון ושקרים על מעשים של הטובים כמה הם לא שווים ומנסים בכל הכוח להביא לשנאתם. זה בדיוק מה שעושים כעת "ארבעת המוסקטרים שמוזכרים בכתבה, ולשם כך הם מוכנים והולכים אפילו עם שונאינו המוצהרים הערבים–הכול מותר, סיפורים של בניטו כי הכול למען המדינה כדי למנוע בחירות "מיותרות" (כאשר הפחד אוחז בגרונו שימחק בבחירות אלו), של ליברמן שונא העם, של סער הלא-יוצלח ושל לפיד נער-השעשועים. הם במילא לא יצליחו להנהיג, יריבו תוך זמן קצר בינם לבין עצמם–אבל עד אז יגרמו לנזקים גדולים למדינה. מי שיציל אותנו מהם הם מי שהציל אותנו תמיד מעצמנו–הערבים ע"י מעשיהם הנפשעים. חבל!!

  6. אמנם דוקטור אבל כל כך טועה.
    האמת פשוטה הרבה יותר. לא ביביפוביה.
    סילוק ביבי בגלל שהוא גורם נזק נוראי למדינה ולעם.

    1. איך אמר ליאון פנטה (תבדקי מי זה) לאהוד ברק:
      אצלנו היו קוראים לך בוגד.
      חפשי את הראיון תלמדי עוד כמה דברים,
      בעיקר על רוה"מ שמבסרב לשחק עפי"י הכללים שלכם.

  7. אדוני הנכבד, במשפט אחד: הבנו שאתה ביביסט מושבע, מאוכזב מהעובדה שעוד רגע הוא הולך הביתה ובמקומו יבואו 4 אנשים שאוהבים את הארץ הזאת וכן הם יעשו לה ולמען העם בציון רק טוב. ולך קשה עם זה! בבקשה אל תחטט לנו! דרך אגב את איין ראנד אני מכירה היטב, קראתי את ספריה כולם.)כמעיין המתגבר, מרד הנפילים, ..ועוד) אילו הייתה חייה היום לחלוטין הייתה מסתייגת ולא אוהבת, בלשון המעטה, את מושא ההערצה שלך מר בנימין נתניהן. ולו רק ביגלל הניעיו, הילכותיו, שיגעון הגדלות והכות, מושחת, מפר אמונים,ועוד. רק לידיעתך הכללית, איין ראנד אהבה אנשים בנימין נתניהו אוהב אדם אחד בלבד את עצמו.

    1. כולנו אוהבים את הארץ. העניין הוא שלא נבחרנו להנהיג את העם. נתניהו נבחר על ידי רוב העם בבחירות דמוקרטיות. אוהבי הארץ שלא נבחרו ע"י הרוב – הפכו את הדמוקרטיה לבדיחה. זה מה שצריך להדאיג יותר מכל.

    2. צודק. כל סמולני שקרן ונרקסיט (חשין אמר על אהרון ברק: בוחר שאנשים ירצחו באוטובוסים, רק על מנת שיוכל להגיד שהוא שומר על זכויות אדם – נשמע טוב, אבל באף מערכת חוקים בעולם, הרשאה לרצוח אינה כלולה בזכויות אדם).

      בנט ושקד שקרנים ונרקסיסטים – אכן שייכים לסמול. תודה שהקדשת מזמנך להוכיח זאת. אל תשכח מחר להעלות את השמש על הארץ שאתה כל כך אוהב. בבקשה אל תכבה את השמש, שלא תזרח ללא אישורך.

  8. אמר פעם מישהו חכם,שרק אחרי פרישתו של מנהיג דגול,מפנימים את גדולתו לאור(או לחושך) העליבות של יורשיו,אבל עם ישראל הוא זה שישלם את המחיר, עד שהממשלה הטמאה הזאת תעלם מעל פני האדמה.

  9. סליחה שאני אומר, אבל המאמר נראה כאילו נחתך באמצע.
    לא מובנת הנקודה הסופית (הפואנטה) והניתוח לכל אורכו לא ברור.

    אמנם דבריה של ראנד יפים ומדוייקים, אבל לא מובן מה זה יודופוביה, מהי ביביפוביה, מה הקשר ביניהן וכו'

  10. קשה היה לכתוב מאמר קולע ואמיתי יותר מזה. תודה. וכן, העניין פוצע את לבנו.

  11. גדול גנבי הבחירות עבר על מלא לנרטיב של השמאל. לא ההסתות והפגנות השמאל נגד נתניהו שצבור בוחריו הוא גדול, יצר פילוג. אלא שלטון הליכוד הביא לפיצול. עמיחי שיקלי אמר הפוליטקאי הבזוי ושפל ביותר, בנט, אפשר להפר הבטחה אחת או שתים של בחירות אבל להפר את כולן זה רק בנט ושקד.

  12. תתפלא אבל אפשר בקלות ליישם את הפיסקה האחרונה גם על הרביעייה הנ"ל:
    "הם לא רוצים לחיות, רוצים שאתה תמות"-מזכיר את ההחלטה של בנט להרגיש את בוחריו ברמת התאבדות פוליטית ובלבד שגם נתניהו יפול.
    "הם לא שואפים לשום דבר, הם שונאים את הקיום"-אציין רק את השיח של ליברמן שכולו רק אנטי והרס, אנטי ערבים, אנטי חרדים ויהדות, אנטי ביבי.
    "והם מוסיפים לרוץ מבלי לתפוס שהאובייקט האולטימטיבי של שנאתם הוא הם עצמם. הם מהות הרשע"-ךדוגמה, גנץ ביקר את נתניהו על חוסר אחדות בממשלה, כישלון במלחמה בקורונה(כשגנץ עצמו הגן על מפיצי המגפה בבלפור) ועל חוסר העברת תקציב(כשכחול לבן הייתה המפלגה היחידה שמנעה העברת תקציב).
    "ומעל מפולת העולם הם מנסים למלא את אפסות נשמתם"-כללי מכדי להתאים למשהו ספציפי.
    "הם לא מבקשים את העושר שלך"-לפיד ידוע כמתנגד לשוק החופשי.
    "הם קושרים קשר נגד השכל, דהיינו נגד החיים"-צריך בכלל להסביר?

  13. כמה פיגועי טרור יהיו בממשלה הזאת?
    כמה נרצחים אזרחים יהיו בגלל הממשלה הזאת?
    כמה חיילים ימותו בגלל הממשלה הזאת?
    כמה טילים יפלו על ערי ישראל בגלל הממשלה הזאת?

  14. מוחמד מג'אדלה: סוכמו עם רע"מ דברים שלא נכתבו בסכום הקואליציוני כדי לא להביך את "הימין" בממשלה!

    מה הם מסתירים???

  15. קשה להאמין שזה דוקטור שכותב דברים כאלה.

    1. מה הקשר בין ביביפוביה ויודופוביה? לא ברור מה האנלוגיה. אין פה תחביר לוגי. רטוריקה על הפנים.
    2. רוב הפלסטינים הם אנשים כמוך וכמוני, אל תעשה להם יודופוביה. הם פשוט רוצים לחיות את החיים שלהם ולהגדיר את עצמם, במקום שנולדו בו. ההנהגות מושחתות. כמו פה. האנשים זה אנשים.
    3. איין ראנד זה אנרכיזם. לחיוב אני אומר את זה. מה הקשר בלהציג אותה כדוברת הדמוקרטיה? היא היתה סולדת מנתניהו.
    4. הם הארבעה לא דמוקרטים, אבל גם נתניהו לא ממש דמוקרט גדול. הוא פשוט יותר נבון וחכם מהם.
    5. דמוקרטיה היא תמיד דיקטטורה של הרוב על המיעוט, שלפעמים מקבל זכויות ולפעמים, כמו במקרה שלנו, לא מקבל זכויות.
    6. אי אפשר למנוע ריבים וסכסוכים בחברה. בטח בין מאפיונירים כמו רה"מ וכמו הארבעה שעומדים מולו.

  16. איך הכותב מסביר את צעדיו המקיאבליים של נתניהו, וביניהם: אי קיום ההסכם עם גנץ, אי צירופו של בנט לממשלה היוצאת, אי מינויו של סער לשר למרות מיקומו הגבוה בפריימריס?. האם כל אלא אינם סימנים לתאוות שלטון בלתי מוגבלת?

  17. העצוב בכל זה שאנשים שאינם בליגה זרקו שחקן מוכשר אחרי ששטפו לכולם את המח ואנחנו תקועים עם ממשלה שהיא בעצם פוסט ציונית למרות כל הרטוריקה .אבל גדול מכולם יצא יאיר לפיד הוא ינהל מן המושב האחורי יצפה בהם נכשלים גנץ תחת פיקוחו של עאבס מנסור,ליברמן כי ממשרד האוצר בדרך כלל נעשים לא פופולריים ולפתור את בעית האבטלה אחרי הקורונה אין לו מושג,סער כי להיות חתיך ולדבר יפה מחזיק מעמד מעט זמן (ד"ש מכחלון והג'ובות החדשות) לבנט סער יאבד הבייס כשנתניהו יעלם ונשאר עם היחיד ששם את האגו בצד לפיד להתראות בבחירות החמישיות כשנשאר עם מרצ עבודה לפיד והערבים ומועמד לא ידוע בליכוד

    1. לא זרקו. גנבו.
      לפיד בנט וסער לא מגיעים ל30 מנדטים.
      המאמץ המופעל להוציא אותו מהחיים הפוליטיים
      מלמד על פחד. קטנות ואפסות.
      הצל של נתניהו גדול וממשי יותר מכל הקטנטנים גם יחד

  18. לפיד מנחה הטוקשואו ושחקן קולנוע לעת מצוא, שאין לו אפילו תעודת בגרות, הוצנח לפוליטיקה הישראלית ע"י מספר גורמים שסיפקו לו את הגב המימוני. (אחד מהם הוא נוני מוזס שמתעב את נתניהו על כך שהוריד אותו ממעמד של ממליך המלכים הכול יכול שהטיל אימה על כל הפוליטיקאים). בתוכנית הבידור "גב האומה" הראו את אפסותו של לפיד ואת היותו שקרן ורמאי. יואב יצחק (NEWS1) הוכיח כי כול טענותיו ביחס לנתניהו הם מירמה והונאה. לפיד כשר האוצר התגלה כקטסטרופה. גנץ היה כישלון בכל תפקידיו הפיקודיים. כולל כרמטכ"ל-תפקיד אליו הגיע כברירת מחדל לאחר שמועמדות גלנט טורפדה ע"י אשכנזי. גנץ סוחב על גבו את פרשת "המימד החמישי" שבמסגרתה מכר למשטרה מוצר שלא היה ברשות החברה תמורת מיליוני ש"ח. גם הוא הוצנח לפוליטיקה הישראלית ע"י בעלי ממון האוחזים ב"ביביפוביה"…
    ליברמן האיש הכי מושחת בפוליטיקה הישראלית מאז ומעולם לפי הגדרת גאי רולניק מן הסתם ביצע עסקה משתלמת מול הפרקליטות שבמסגרתה הוא מתחייב לפלג את גוש מצביעי הימין: תפקידו לצרף את המנדטים שלו אל גוש ה"רק לא ביבי" ובתמורה כול התיקים נגדו הוקפאו בפרקליטות. עובדה שהמספר 2 שלו במפלגתו פאינה קירשנבאום הצהירה במהלך משפטה שכול מעשיה היו על דעת הבוס שלה אבל הוא לא זומן במהלך כול המשפט ולו לעדות אחת. ליברמן סיפק את הסחורה וכעת הוא ימשול כשר האוצר בממשלת הבושה והחרפה וימשיך ביתר שאת את מה שעשה במשרד החקלאות.
    על נפתלי בנט ושקד נחשף לאחרונה ע"י ארז צדוק שהזוג רוקן את קופת הבית היהודי בעשרות מיליונים ללא קבלות. הוגשו תלונות למשטרה ולמשרד מבקר המדינה. המשטרה מסרה שהתיק הזה נחת על שולחנו של היועמ"ש מנדלבליט. ומאז שוררים שקט ודומיה בעניינם. קרוב לוודאי שגם בנט ושקד יודעים בדומה לליברמן שכדי להקפיא את הפרשה בפרקליטות תפקידם לקחת את המנדטים שקיבלו ממצביעי הימין אל מחנה ה"רק לא ביבי" ובתמורה האחד זוכה בכיסא ראש הממשלה לשנתיים והשנייה לתפקיד שרה. בקיצור לפרקליטות, לשי ניצן וליועמ"ש מנדלבליט יש תפקיד מתפתח בבלקניזציה של גוש הימין. מעל לכול, היועמ"ש והפרקליטות ע"י תפירת תיקים נגד נתניהו סיפקו את הנרטיב הכוזב שפרשני האולפנים ומפגיני בלפור יכלו למכור לציבור על אודות "הנאשם מבלפור". אלה יכלו לצווח במגפונים: "שוחד מרמה והפרת אימונים", נציגי שלל העמותות יכלו לעתור לבג"ץ נגד האפשרות של "הנאשם בפלילים" לשמש ראש הממשלה תוך התעלמות מהחוק הקיים ומשה לדור יכול היה לשבת באולפן על תקן של פרשן מומחה ולטעון טענות דומות תוך התעלמות מן החוק. כך היה עם פרשת אפי נווה שתיקו נסגר. כך היה עם העו"ד דוד שמרון שתיקו נסגר. כך היה עם תיקו של צ'ייני שתיקו נסגר ב"פרשת הצוללות".
    לפרקליטות וליועמ"ש עפ"י מה שנראה לא היה ייכפת בכלל אם כתב האישום שהוגש נגד נתניהו יקרוס בסופו של דבר בבית המשפט. המטרה הייתה יצירת אווירה והכפשת שמו הטוב בקרב הציבור כדי שיצביעו למפלגות אחרות. עובדה שהיועמ"ש מנדלבליט ערך מפגשים עם שורה של עיתונאים מן הימין (ביניהם קלמן ליבסקינד) שבעקבות זאת החלו לזמר נגד נתניהו ועל הצורך הדחוף בריפוי השסע בחברה הישראלית שבו האשימו את נתניהו. לא פחות.

    1. כל מה שאתה אומר נכון ואני צועק את זה כבר שנתיים. המושכים בחוטים הם לא האנשים שאתם רואים על המסך. קיבלנו ממשלה של אפסים, מושחתים, מוחזקים בגרון או סתם תאווי כח, פוסט ציונים בלשון המעטה ובשיתוף האחים המוסלמים. ורוב העם מבין שהוא נמכר לאוייב בדיוק כמו שבגרמניה של שנות ה-30 היו אנשים שהבינו לאן הרוח נושבת. ואני עדיין תופס את הראש איך אין מיליונים ברחובות, איך 40% מהעם מבסוטים מהחיים כאילו לא איבדנו הרגע את המדינה. כל כך הרבה אנשים מודעים לזה, ההד התקשורתי הוא ענק, למרות ההשתקות, הימין זועם וכבר מכין את עצמו לאסון המתקרב ועדיין אף אחד לא מציע פתרון. כל כך הרבה מילים נכונות בכל כך הרבה מאמרים, כתבות ותגובות ואף אחד לא יודע איך המחנה הגדול ביותר בעם יכול לעצור את הטרגדיה שהתחילה להתגלגל?

    2. אלי ציפורי על פרשת אי הסדרים במפלגת הבית היהודי
      https://www.youtube.com/watch?v=tTGxYg8j3Ng

      ארז תדמור:
      "אם מפלגת הבית היהודי הייתה חברה שנסחרת בבורסה רשות לניירות הייתה מזמן מזמינה את כל המעורבים לחקירה כולל את ניר אורבך"

  19. ואווו אפשר גם להיות פרופסורית לקישקושים? כל עוד יש קהל לשקרים, השקרים מתקיימים.