אתם אהבתם: המאמרים הנקראים של 2021

סיכום שנה: אלה היו הרגעים והסיפורים הגדולים הכי נקראים של קוראי 'מידה' בשנה האזרחית החולפת. בחרו ושתפו את המאמר האהוב שלכם

סיכום השנה של אתר 'מידה' (קרדיט לתמונות בכתבות המקור)

מבין מאות הכתבות, התחקירים והמאמרים שהבאנו לכם בשנה האזרחית החולפת – אלה היו הנקראים ביותר של 2021 באתר 'מידה. בחרו את המאמר שעשה לכם את השנה, שתפו אותו ותייגו אותנו ברשתות החברתיות.

ממשל ופוליטיקה

כל שקרי התעמולה של הממשלה החדשה (לחצו לקריאה)

השמאל מתמחה בלקיחת מושגים שמעוררים יחס חיובי, והחלפת תוכנם. כך הוא משנה את המשמעות אבל נהנה מהיחס הטוב שעורר המושג הקודם. ד"ר רן ברץ, מייסד אתר 'מידה', מפרק לגורמים את מסע הרמייה והשקרים המרכזיים מאחורי הקמת הממשלה הנוכחית.

הקרב על מדינת הלאום היהודי (לחצו לקריאה)

תקופת חיינו קשה ומורכבת היא, אך אנו חיים בתקופה בה התנגשות המחנות נמצאת בשיאה – זהו הקרב הגדול ביותר והאיום הגדול ביותר על היהדות מזה דורות. הפעם הם לא מכוונים לגופנו, אלא לליבנו, לעצם הרעיון היהודי. מאמרו של מעין סמון על המאבק הפוליטי שאנו עדים לו כיום אינו רדיפה מקרית של חרדים, כי אם מהלך מתוכנן בקפידה של השואפים לפרק את מדינת ישראל מזהותה היהודית.

חוץ ובטחון

הקונספציה המסוכנת של חיל האוויר הישראלי (לחצו לקריאה)

מאמרו של האלוף (במיל.) יצחק בריק, על המציאות בה צבאות מודרניים אחרים מתאימים את עצמם למלחמות העתיד, ובחיל האוויר מקדשים את המטוסים המאוישים ומתכחשים למציאות, לעובדות ולשלל המומחים המתריעים בפני הסכנה.

הפתרון לחוסר מוכנות הצבא למלחמה: שני סגני רמטכ״ל (לחצו לקריאה)

שערו בנפשכם שהמערכת הגדולה ביותר בישראל, שתקציבה כ-70 מליארד שקלים בשנה, בה משרתים מאות אלפי אנשים ושהתשתיות והאמצעים שברשותה שווי ערך למאות מליארדי שקלים, מנוהלת על-ידי מנהל שמכהן בתפקיד לכל היותר שנתיים, ובהרבה מקרים גם פחות מכך . זו הסיבה שהמערכת בעלת החשיבות האסטרטגית לביטחונה של המדינה – הולכת ושוקעת. למערכת הזו קוראים צה״ל.

כלכלה

על המיסים ועל הנפלאות: קרנבל המיסים של ליברמן (לחצו לקריאה)

השנה תשלם המדינה 22 מיליארד שקלים למקבלי הפנסיה, ותשלום שנתי זה רק ילך ויתפח עד לשיא של 38 מיליארד שקלים לשנה. כמובן, אין שום הצדקה בקיצוץ פנסיות אקראי ואכזרי, בטח שלא בצורה רטרואקטיבית, אך גם אין הגיון בתשלום פנסיה בסך עשרות אלפי שקלים ליוצאי מערכת הביטחון שכוחם עוד במותנם ורבים מהם מאיישים משכרות בכירות ונחשקות במשק. משעשע למדי לראות את ההתפתלויות שמבקשים לבצע אנשי האוצר. במקום להקל על השוק ולהיטיב עם הגופים שסובלים מרגולציה, מבקשים שם שוויון כלפי מטה. שכולם יסבלו במידה שווה. הדבר הנכון הוא לא להטיל עיצומים קומוניסטיים על שחקנים חדשים המיטיבים עם הצרכנים, אלא להקל על השחקנים הוותיקים. הפתרון הוא דה-רגולציה.

מדוע פוליטיקאים שונאים מחירים נמוכים (לחצו לקריאה)

למרות המיתוס לפיו הממשלה מגנה עלינו מפני העסקים הגדולים הגובים מחירי מונופול, העובדות היבשות הן שהיא פועלת הרבה יותר נגד עסקים זולים מאשר נגד העסקים שגובים מחירים גבוהים.

משפט ופלילים

קיצור תולדות המחדלים: כל הכשלים בתיקי 1000, 2000 ו-4000 (לחצו לקריאה)

חקירות נתניהו הן פרויקט משטרתי עצום שנמשך כבר כעשור, בו הושקעו שנות עבודה של חוקרים רבים, משאבים אדירים, טיסות לחו״ל, אינספור חקירות, הדלפות מתוקשרות ועבודה מאומצת של מיטב מוחות המשטרה והפרקליטות. הפרויקט הבשיל לכדי כתב אישום אחד, בו מוצגים שלושה אישומים נגד נתניהו. אורי קליין מביא את כל הפרות החוק, האכיפות הבררניות, סחיטות העדים, הסתרות המסמכים, החשיפות המטלטלות והאמצעים הפסולים שהפעילו הפרקליטות, המשטרה ויתר גורמי אכיפת החוק בתפירת תיקי נתניהו.

יומני היועמ״ש: אלו הם כלי התקשורת איתם נפגש מנדלבליט (לחצו לקריאה)

חשיפת ׳מידה׳: 31 פגישות עם עיתונאים וכתבים רק בין 2019 ל-2020, כולל עם ׳ידיעות אחרונות׳ שאת החלטתם בתיק 4000 טרם קיבל. משהו לא טוב קורה בין צלאח א-דין לבין התקשורת הישראלית. מנדלבליט, אגב, אינו לבד בהתנהלות השוטפת מול עיתונאים ואנשי תקשורת, הנערכת במחשכים. גם פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן נהג להיפגש רבות עם מעצבי דעת הקהל מערוצי התקשורת המרכזיים.

פרוגרסיביות

נזקי הפמיניזם הרדיקלי (לחצו לקריאה)

בשנים האחרונות רווחת בישראל העמדה לפיה הנשים במדינה הן ״מגזר מקופח״. אם בעבר היינו מוצאים את עמדה זו בעיקר בקרב נשים, הרי שכיום להפתעתנו היא מקבלת מקום של כבוד גם בקרב חלק נכבד מהגברים. הבעיה המרכזית עם עמדה זו – העובדות. לא רק שברוב המקרים העובדות אינן מצביעות על קיפוח של נשים בישראל, אלא המצב הוא הפוך. בהשוואה עובדתית למצבם של הגברים בישראל, עולה כי בפרמטרים רבים נשים הן אף פריבילגיות. מאמרה של נעמה סלע.

"משבר אקלים"? עובדים עליכם בעיניים (לחצו לקריאה)

שינוי האקלים נושא עמו גם נזקים, אבל האם יש "משבר אקלים"? אין לזה שום זכר. למעשה, אם תבדקו בדוח האחרון של האו"ם תגלו שהמושג הזה אינו מופיע בו, אלא רק בהערה האומרת שעיתונים מסוימים נוהגים להשתמש בביטויים כמו "משבר אקלים", "מצב חירום אקלימי" וכיוצא בהם. הילל גרשוני מנפץ את המיתוס על "המשבר" שמאיים על האנושות ומבקש מהממשלות: תפסיקו לבזבז לנו את הכסף.

הגות ורוח

ההיסטוריה של ההווה – קיצור תולדות ההשחתה (לחצו לקריאה)

מדינת ישראל חיה בתוך סיר לחץ שמייצר אירועי מיקרו יומיומיים שיכולים להיתפס כחלק ממאבק פוליטי סטנדרטי בין ימין ושמאל או בין יהודים וערבים. יובל בלומברג על מיפוי רצף אירועי המיקרו בישראל, שמראה בבירור כי מדינת ישראל נמצאת במרכז התפתחותו של תהליך השחתה משפטי, חברתי, תקשורתי, פוליטי ומוסרי שמוביל אותה למחוזות מסוכנים מאוד, עד כדי איום על עצם קיומה כמדינה יהודית.

מקורות האנטישמיות: שאלת היהודים (לחצו לקריאה)

הולדת האנטישמיות, צמיחתה והבשלתה לכלל בגרות מלאה התרחשו בעולם ההלניסטי – כלומר גיאוגרפית ברצועות האדמה המקיפות את דרום-מזרח הים התיכון. כאן היה מקום הולדתה של שנאה ייחודית זו, שעלתה בהרבה על העוינות שכל רוב עלול להרגיש כלפי מיעוט, שכן כאן הופיע לראשונה אותו מסע תעמולה ייחודי, שמטרתו הייתה להניע את דעת הקהל נגד היהודים כהקדמה למתקפות אלימות עליהם; כאן גם התפתחה שיטה של הכפשתם, הכתמת שמם והפיכתם לנתעבים באמצעות דיבות, עלילות ושקרים מן הסוג הארסי ביותר.

תרבות

מה שב'ארץ נהדרת' לא מבינים על קומדיה (לחצו לקריאה)

הם בטוחים שמטרת הקומדיה היא לספר "בדיחות ממוקדות" רק נגד דברים שהם או הקהל שלהם לא מסכימים איתם. במהלך העשור האחרון, מגישי תוכניות הבידור הליליות זנחו בהדרגה את ההומור והפכו למטיפי מוסר. קייל מאן, עורך אתר הסאטירה 'Babylon Bee' על הצביעות והמוסר הכפול של עולם התרבות והסאטירה.

איגוד התקשורת הישראלית – מעבדות לחירות (לחצו לקריאה)

הימין לומד מהשמאל את חשיבותם של הפורמליסטיקה והמנגנון שמייצרים מומנטום משל עצמם באמצעות איגוד של כוחות קטנים לכוח אחד מרכזי שהשפעתו גדולה בהרבה מהשפעתם של הכוחות הקטנים בנפרד. הקמת איגוד התקשורת הישראלית החדש הייתה קריאת התגר הרשמית על ההגמוניה התקשורתית הדורסנית שגרסה לתוכה כל איש תקשורת חדש. המחנה הלאומי לקח את היוזמה לידיו שלו ויוצא למאבק על ההגמוניה התקשורתית בישראל.

למאמרים נוספים של מעין סמון – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

    1. ובכל זאת הוא מהנקראים ביותר לשנת 2021. מאמר על זמני.

    2. המאמרים הנקראים ביותר אינם בהכרח המחדשים ביותר אלא אלה שמעוררים הכי הרבה דיון וגורמים לקוראים לחזור ולהגיב זה לזה.

  1. את הקאפואים (בנט, לפיד, גנץ, סער, ליברמן) מינו אנשי האס אס (הדיקטטורה של בגצ) כדי לדאוג שהאסירים (עם ישראל היהודי) ימלאו את פקודותיהם (להיות עבדים ולשלם מיסים). הם היו אחראים על ביצוע העבודות ועל המשמעת, הסדר והניקיון בקרב האסירים, לעיתים תוך כדי השפלה ופגיעה בהם, כחלק ממשטר האימה שהטילו הנאצים במחנות.

    שואה 2 בדרך: הנאצים בשואה העתידית הזה הם השמאל הישראלי הפשיסטי והאחים הערבנאצים שלהם!

    הגיע הזמן להילחם בהם ולהביס אותם אחד ולתמיד!

    1. בהחלט מדוייק. המדינה לגמרי גמורה וכבושה כך שלא נראה שניתן להצילה מציפורני הסמאל (שם השטן בתלמוד) והמכשיר שלהם: הערבים הגיב:

      כל מחשבה על המציאות מייאשת לחלוטין. שום דרך תיקון לא נראית אפשרית.

      נותנים לערבים לגנוב ולכבוש את אדמות המדינה, גנץ מחלק לאויב אזרחות שלנו, במוסדות הלימוד שלנו מעבירים לערבים את כל המידע שלנו, מאפשרים למחבלים ולרוצחים ערבים נאלחים לימודים ברמה שלנו, שופכים מיליארדים על טיפול רפואי ברוצחים האלה, רצים להעניק להם בכל נושא הכל על מנת לחזק אותם כדי שיוכלו (והם כבר יכולים בגדול) לחסל אותנו.

      הישות היהודית הולכת ונמעכת ונמחקת.

      הערבים והסמאל אוחזים את העם היהודי בגרון בלפיתת מוות סופנית.

      השטן מצליח לנצח את העם היהודי.

  2. מעניין מה בא קודם?
    נכבה 2? או שואה 2?

    הבוגדים השמאלנים = "נעזור למוסלמים לרצוח כמה שיותר יהודים עד שיקום מדינת כל אזרחיה".

    1. הכינוי השיקרי מדינת כל אזרחיה בא להטעות. האמת שמדובר בהפיכת ישראל שלנו למדינה ערבית מוסלמית נאצית נוספת בעולם הגיב:

      היהודים הסמאלנים עוזרים למי שרוצה להשמיד אותנו. היהודים הסמאלנים כורים את קבר המדינה היהודית בכל כוחם השטני.

  3. תומך טרור סוכן זר גנץ:"סיכנתי לוחמי גולני ודאגתי לאזרחי עזה – אני מוסרי"

    צבא/משטרה שמאלנית אנטישמית לא יכולה לנצח מלחמות!
    לא להתגייס לצבא/משטרה השמאלנית הבוגדנית!
    לא לעשות מילואים ולא לשלוח את הילדים לצבא!
    הגיע הזמן להקים מיליציות בכל עיר במדינה.
    תשמרו על הילדים שלכם…. בעצמכם!
    ישראל ה-2 לא בשר תותחים של ישראל הראשונה השמאלנית הבוגדנית תומכת טרור!

    1. כל היהודים צריכים לעשות שרות לאומי בלבד. שאסתר חיותות ופצ"רים ומנדלבליטים ישלחו את הילדים כבשר תותחי הערבים הגיב:

      שהם כל כך אוהבים.

  4. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

    1. בן-ציון נתניהו בראיון ב-1998: "אין דבר כזה עם פלסטיני"

      "עמנו מסיח את דעתו מהמתרחש סביבו. אחד הדברים החמורים שהתרחשו אצלנו בדור האחרון הוא השתלטות האמונה השמאלית חסרת השחר".

      כולנו בסכנת השמדה

      פרופ' נתניהו, האם להערכתך במלאות לישראל חמישים, קיומה מובטח? האם היא הפכה לעובדה מדינית בלתי ניתנת לערעור?

      "אין אני מאמין שיש עובדות מדיניות כלשהן שאינן ניתנות לערעור. לשום מדינה ולשום אומה אין קיום מובטח בהחלט; לעולם אין לדעת בברור את הצפון בחיק העתיד. סערה היסטורית גדולה כי תפרוץ יכולה למוטט גם את האדירות שבמעצמות. ואולם מדינת ישראל נמצאת במצב קשה במיוחד, וזה משלושה טעמים שונים. הטעם הראשון הוא שישראל מצויה באזור אשר צפוי להתפרצויות וולקניות ולרעידות אדמה חזקות כבר בעתיד הקרוב. הטעם השני הוא שמסביב לישראל מתרחשת התפתחות מדאיגה מאוד של נשק ההשמדה הכביר, האטומי והביולוגי. "ואילו הטעם השלישי הוא פנימי. שהרי קיומנו כאן תלוי בראש ובראשונה בגיבוש עמדה מוצקת בתוכנו, שעשויה להפוך את העם כולו לכוח מלוכד ומוכן למאבק על קיומו ועתידו. ואולם אין אני רואה היום בתוכנו עמדה מוצקת כזו, עמדה של עם המבין את מלוא משמעותן של הסכנות האורבות לו. להיפך, נדמה לי שעמנו משתדל להתעלם מסכנות אלו; שהוא כאילו בורח מהן. עמנו מסיח את דעתו מהמתרחש סביבו.

  5. בנט = אידיוט שימושי של כל הסוכנים הזרים בממשלה.
    לפיד וגנץ = סוכנים זרים/מרגלים של משפחת הפשע של קלינטון וה-CIA
    סער = סוכן זר/מרגל של אובמה חוסיין.
    ליברמן = סוכן זר/מרגל של רוסיה.

  6. ישראל 2022 – הצבא בריטי, המשטרה בריטית, מערכת המשפט בריטית = מדינה אנטישמית.
    אזרחי ישראל צריכים להקים את האצ"ל מחדש.

  7. למה הצבא לא עוצר את הערבים והאירופאים שהולכים לבנות בשטחי C?
    בשביל מה משלמים לצבא כל כך הרבה כסף?
    צבא עלוב שאפילו לא מנסה לעצור את שב"חים שעוברים באעשרותא ליפהם כל יום לישראל. לא מונע מהערבים לעשות כל יום פיגועים. לא מונע מהערבים לבנות בשטחי C. ומבזבז את כספי המיסים של האזרחים על הגנה על אזרחי האויב ועל פנסיות השמנות ותוספות רמטכל.
    עייפנו בצבא השמן והנהנתן הזה שמדינות זרות באמצעות כספיהן שולטות בעמותות ששוטפות לבכיריו את המוח.
    הגיע הזמן להעיף מכאן את האירופאים וגרורותיהם ולהחליף את צמרת הצבא שלא מסוגל לחשוב על איך לנצח את האויב.