בלי בושה: עוד מופע צביעות וחוצפה של רוני אלשיך

בדיוק כפי שנהג לאורך כהונתו הכושלת במשטרה, המפכ"ל לשעבר מנסה לחזור לתודעה בדרך היחידה שהוא מכיר – מתקפת הדלפות ובלופים

סחורה משומשת. המפכ"ל לשעבר אלשיך | צילום מסך

"רוני אלשיך שובר שתיקה" – כך בישרו כותרות חדשות 12 מאמש (שבת) בשילוב מושלם של פרדוקס והיפרבולה עבור כל מי שקרא בשנים האחרונות דף עיתון או צפה בדקה של מהדורה טלוויזיונית. אלשיך שובר שתיקה? מתי בדיוק הוא לא שתק? בטח לא בתקופתו כמפכ"ל אז בילה יותר זמן בראיונות מאשר בעבודה של ממש, ובוודאי שלא מאז פרישתו בשלל הכנסים בהם השתתף והשמיע נאומי תוכחה מעל כל במה. ומדוע דבריו של מפכ"ל כושל לשעבר הופכים לכותרת ראשית? זה כבר די ברור מתוכן הציטוטים ומטרתם.

גם החלק השני של הכותרת מאמש היה טריק דמגוגי מוכר, כאשר הכתב משה נוסבאום דיווח בדרמטיות לקהל הצופים כי המפכ"ל "משגר אזהרה" לקראת משפט ראש הממשלה שיפתח היום. אז מה מדאיג כל כך את נביא הזעם אלשיך דווקא בעת הזו? הבה ננתח את דבריו על פי הסדר.

לא האמנתי שהמשפט הזה יתחיל כשנתניהו מכהן כראש ממשלה. זו תעודת עניות לכל אלה שמסביבו"

מה בעצם אלשיך מנסה לומר כאן? האם הוא רומז שבכירים בליכוד היו צריכים להדיח את נתניהו למרות שניצח באופן גורף בפריימריז במפלגה, ובשלוש מערכות בחירות רצופות זכה ביותר ממיליון קולות? האם אלשיך סבור שניתן לבטל בהבל פיו את יסודות המשטר הדמוקרטי כמו חזקת החפות או הכרעת הרוב, או שאולי הוא משגר אזהרה סמויה לפוליטיקאים אחרים בימין – תפרנו את נתניהו, נוכל לתפור גם אתכם אם לא תתנהגו יפה? אולי הוא רומז למטרה האמיתית בחקירות ראש הממשלה – לא חיפוש אחר האמת והצדק אלא הדחה – ואולי זה בכלל לא מפליא כאשר נזכרים כי אלשיך עצמו היה זה שהודה כי "במובן מסוים אמינות המשטרה תלויה בהרשעה של נתניהו". אכן תעודת עניות, אך לא למי שאלשיך כיוון.

ההתקפה של השר אמסלם נועדה לערער את שיווי המשקל של המערכת כולה. זו התנהגות מאפיוזית, שלא מתאימה למדינה דמוקרטית"

עוד ציטוט כביכול מתוחכם אך למעשה די שקוף בצביעותו. אלשיך מתכוון לדבריו של השר אמסלם מהשבוע שעבר לפיהם היועמ"ש מנדלבליט הוא "לכאורה עבריין" בשל החשדות המתגברים סביבו והסתרתו את קלטות הרפז בהן הוא מככב. האם המפכ"ל לשעבר סבור שאין צורך לבדוק לעומק חשדות כה כבדים ולהגיע לחקר האמת, במיוחד כאשר מדובר באדם בתפקיד כה בכיר ומשפיע?

אלשיך מגדיל ומגדיר את הביקורת שהביע אמסלם כ"התנהגות מאפיוזית", ומי כמוהו מכיר מקרוב התנהגות כזו. קחו למשל את התיק שנתפר לרפ"ק צ' לאחר שהתלוננה על ניצב רוני ריטמן, ההליך המשמעתי שדחק למעשה את תנ"צ גיא ניר משורות המשטרה לאחר שהתריע על חשדות לשחיתות, ההקלטה הפסולה של שיחת שאול אלוביץ' ובנו בחדר התייעצות, "הלחצים המיוחדים" שהופעלו על ניר חפץ בחקירתו והפריצה לטלפונים של יועצי הראש הממשלה – מספר דוגמאות לשיטות איום האופייניות לארגון פשע והיו בשימוש נרחב של המשטרה בתקופת אלשיך ואחריו.

מה שמזעזע לא פחות זו השתיקה של רוב הפוליטיקאים. אם המנהיגות תמשיך לשתוק אחרי מתקפות כאלה – יגיע מהר מאוד תורם של הרכב השופטים שדן בתיק נתניהו"

עוד מסר מניפולטיבי במיוחד שנועד ליצור את הרושם שמתרחשת כאן "מתקפה" מאורגנת מלמעלה של ביקורת נגד מערכת המשפט, כאילו הציבור לא מבין בעצמו את הבעייתיות בחקירות ובמערכת כולה, איבד מזמן את מעט האמון שעוד היה בה ולכן גם מגיב בהתאם ובצדק. מבחינת אלשיך כל ביקורת היא "מתקפה" ואת המבקרים יש להשתיק בכל דרך, אלא אם מדובר בשנים של הסתה משמאל נגד מנדלבליט בזמן המשמרת שלו, או במקרה כמו אמש בו המתקפה מגיעה מצד מי שהיה אחראי על החקירות וכעת תוקף את הנאשם ערב פתיחת משפטו.

הפסיקות של בג"ץ שיקפו את החוק היבש, אבל אם המדינה הייתה במצב אחר – ייתכן שבפסיקות בג"ץ היה נוטה לפרשנות מרחיבה יותר וערכית יותר"

אלשיך מתייחס לפסיקות בג"ץ בנוגע להרכבת הממשלה מן השבועות האחרונים, וכאן כבר באמת מעלה את הרמה. לא הספיקה לו תעשיית תפירות התיקים שהקים בדרכים מפוקפקות תוך החרבת האמון הציבורי במשטרה, לא הספיקו לו שנים של סערות פליליות ושיתוק פוליטי בהן לקח חלק מרכזי, ולא הספיק לו כתב אישום תקדימי ומופרך – כעת המפכ"ל לשעבר גם מבקש לקבוע לשופטים מה הם אמורים לפסוק, כמובן על פי ערכיו שלו בלבד.

ומה חשוב בכלל "החוק היבש"? הרי אלשיך עצמו היה זה שטען בוועדה לביקורת המדינה בכנסת כי המשטרה "לא מתייחסת לכל עבריין כאילו עבר על החוק", משפט בלתי-נתפס מפי השוטר הראשי, אשר מגלם את מגמת האכיפה הבררנית שהגיע בתקופתו לרמות חדשות של טירוף.

דעתי נחרצת. אין שום סיבה, צורך והצדקה להצניח מועמד מבחוץ. יש מועמדים ראויים בתוך הארגון ואין שום הצדקה לטלטל את המשטרה. אם זה בכל זאת ייעשה – זה יהיה רק משיקולים זרים"

אלשיך מדבר כאן על העובדה שמאז פרישתו טרם מונה למשרה מפכ"ל קבוע, וזה כבר באמת השיא: רוני אלשיך שבעצמו הוצנח מבחוץ לתפקיד לאחר סיכול המינוי של גל הירש בשיתוף פעולה של בכירי המשטרה והפרקליטות, כעת מצהיר בנחרצות כי "אין שום סיבה" לגייס מועמד חיצוני. אם אכן כך הדבר, מדוע אלשיך נאבק כל כך להמשיך לשנה רביעית בתפקיד, בניגוד למקובל ותוך מתקפת הדלפות ושקרים? מדוע גם לאחר שהיה ברור כי לא ימשיך עשה ככל שביכולתו לסכל את מינוי מחליפו, שוב תוך מתקפת הדלפות ושקרים? זה האיש שמעז לרמוז כעת על "שיקולים זרים?".

ואולי במובן מסוים, דבריו של אלשיך מאמש לא צריכים להרגיז כל כך והם פשוט מהווים שלב נוסף בהתנהלות האופיינית לאיש – המפכ"ל שהפך בכהונתו את המשטרה לפוליטית ושנויה במחלוקת יותר מאי-פעם עם הדלפות בלתי פוסקותקשרים מפוקפקים עם עיתונאים והסתרת נתוני פשיעה. תחת אלשיך המודאג כל כך מערכי המוסר והדמוקרטיה התרחשה גם פרשת ‘המימד החמישי’ בה החברה בראשות בני גנץ קיבלה מהמשטרה סכומי כסף גבוהים ללא מכרז ותוך  מצג שווא, והוא השאיר אחריו אדמה חרוכה בכל מקום בו נגע.

אך במקום שישאף לתיקון וטיהור המערכת, אלשיך בחר להפנות מאמצים דווקא בגיוס יועצי תקשורת מקורבים ויקרים ובהקמת מערך יחסי ציבור מנופח שהשקיע בין היתר סכומי עתק בהפקת סדרת טלוויזיה בכיכובו של קופיקו. וזו בדיוק הנקודה שמסכמת גם את דבריו מאמש: אפס מהות וענייניות, אך ורק יחסי ציבור, רצון להשתזף עוד קצת באור הזרקורים והתערבות פוליטית פסולה. אם זו הסחורה המשומשת שאלשיך וחבריו בתקשורת מתכוונים להמשיך לספק לנו, אולי באמת עדיף שימשיך "לשמור על שתיקה".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

35 תגובות למאמר

  1. אני מסיק שכותב המאמר מתוסכל מאד מזה שאלשיך, במקום להיות נאמן ל"מנהיג" שמינה אותו, החליט להיות נאמן לצדק

    1. אם כך,

      אתה בוודאי "מבין", שמינוי חוקר שבחר לכתוב בעיתונות הכללית שהוא מעוניין להתנקם בנחקר – זהו צדק.

      מעולם לא היה ספק, שלזה אתם בסמול קוראים "צדק".

      עכשיו גש לשאול את ה"עיתונאי" שוקן, מה הדבר הבא שאתה אמור "להסיק".

    2. הפוך גוטה, הפוך.
      כותב המאמר מתוסכל מאד מזה שאלשיך, במקום להיות נאמן לצדק ,
      החליט להיות נאמן ל”מנהיג” שמינה אותו.

    3. עושה רושם שלא הבנת את הנקרא אם למסקנה הזו הגעת. תקרא שוב ותחזור אלינו עם, אולי, מסקנה אחרת.

    4. הפוך חגי הפוך חגי הפוך חגי הפוך חגי

      זה נימוק שאתה בוודאי תבין – לרשום "הפוך" הרבה פעמים. בעצם, לפי חזרתך כמו תוכי על מה שרשמת, ללא כל יכולת להתייחס לזה שסתרתי את דבריך, ברור שלנמק – אינך יכול. אני יודע, אני יודע – אתה רשמת "צדק" – וואו … ברור שרק בגלל זה אתה צודק 🙂

      גש ל"עיתונאי" שוקן לשאול כמה אתה מתוסכל, כיוון שאינך מצליח להתמודד עם נימוקיי.

    5. לחגי פרידמן
      אנא האר עיני: מי ה"מנהיג" אם לא נתניהו?

    6. שמש העמים, אבי העולם והשמש, אהרון ברק ובנו ממרים המגדלית, אביחי המשיח מנדלבליט.

    7. גם שמראים לכם הוכחות אין לכם יכולת שכלית בלי לערב את הרגש הדפוק שלכם.הימין לא יכול ולא רוצה להקשיב לטירוף הדעת של השמאל הרדיקלי עם שינאת אחיו.שמאל הזוי נכשלתם בהכול בכול התחזיות האופטימיות שלכם. ציירתם לכם מיזרח תיכון חדש ומי שמפריע לחזון הזה זה הימין. אך עדין לא התעוררתם מחלום שבו לפלסטינים יש מדינה לצידה של ישראל וכשזה לא קרה אתם מבקשים לימחוק את שם ישראל וליקרוא למדינה החדשה שלכם מדינת כל אזרחיה.הימין לא יתן לרדיקליות מבית מדרשו של אהרון ברק ורוב רובו של בית המשפט העליון ועוד הרבה אנשים בשמאל להרוס את המדינה לעולם.

  2. באיזה ערוץ הוא שבר? 12? מה זה?

    אם אני רוצה לדעת מה נסראללה רוצה, אני צופה ישירות ב-المنار. לא בחיקוי הישראלי. טוב גם למי שרוצה לשפר את הערבית (וזה בתורו, טוב באופן כללי לדו קיום עם שכנינו).

    תורם הרבה יותר מהפולטרוקים של אמנון אתרוגוביץ.

  3. קודם כל שיחזיר את 4 מליון שנתן כביכול לגנץ בלי מכרז ואז גנץ לא הספיק לתת שירות למשטרה כביכול כי הוא פשט רגל זה פשע האמיתי כביכול לשלם 4 מליון ללא מכרז ולמחרת כביכול לפשוט רגל זאת גניבה אמיתית

  4. עדיף שיתבייש וישתוק "אוויל כי יחריש חכם יחשב "

    שבעה דברים בגולם .אחד הקופץ כשאינו נשאל ושתיים הקופץ לפנח חכם ממנו

  5. שכחתם מה "השועל" קבע בירי על המרצה מהפזורה אבו אלקיען אם אני לא טועה באמת גאון גדול שהוכא באור סנוורים

    1. אלשיך כמו אהרון ברק: תרם את תרומתו לערעור מעמדו של החוק בישראל, ועכשיו מוסיף חטא על פשע ביוהרתו וחוצפתו. אויל מחריש חכם ייחשב.

  6. הפך את המשטרה לגוף פרטי חובבני שמתעסק בתפל ובצהוב ,העסיק יחצן פרסומי במאות אלפי שקלים,הלך לאילנה דיין ושיקר במצח נחושה ובנוסף הדליף חומרים,התנהל מתוך נקמנות אישית ולא נייטרליות כפי שמתבקש מעובד ציבור,הביא עדי מדינה בחקירות מפוקפקות ,אצלו המטרה מקדשת את האמצעים,הכשיל במתכוון מועמדים אחרים לתפקיד אחריו. עבד כי ימלוך חסר הכרת הטוב .מקווה שיוענש וישלם את המחיר.ייזכר לנצח לדראון כאחד המפכלים הכי עלובים ששרתו את המשטרה ויקח עוד הרבה זמן לשקם אותה אחריו.

  7. אלשיך כמו אהרון ברק: תרם את תרומתו לערעור מעמדו של החוק בישראל, ועכשיו מוסיף חטא על פשע ביוהרתו וחוצפתו. אויל מחריש חכם ייחשב.

  8. קשה להאמין שבמדינה מתוקנת ודמוקרטית כמדינתנו עלילות חסרות בסיס ותקשורת מאוסה אכן גרמו לראש ממשלת ישראל להגרר לבית משפט.
    יש לפתוח את כול החומר מהמשטרה, הפרקליטות וכול ה"כתבים" המדליפים ללא צו איסור ולתת לעם לשפוט. מערכת המשפט אכן מושחתת, הם לא נבחרי ציבור – הם בוחרים איש את רעהו ויוצרים ארגון מושחת ולא מבוקר.
    אם יש צדק במדינה ימוגר נא כסאו לעד.

  9. אלשייך אוויל
    כי הוא החריש
    והוא בטח לא חכם

  10. אלשיך הוא טמבל, רמה שכלית נמוכה, איש רע שמביש את הכיפה שעל ראשו. העם הפשוט שממנו הוא בא שונא אותו. הוא בסך הכל איש קטן ומסכן. רחמים עליו.

  11. בושה ועליבות איך פרצוף מפגר שמן עיניים של חתול נבחר לסגן ראש שבכ ומפכל משטרה

  12. עד היום איני מבין למה הצניחו את הכשלון השמן התימני חביב השמאל שהרבה לא ידעו את השקפתו הפוליטית ובמקום למנות מפכ"ל טוב מהמערכת אנשים טובים ומקצוענים שכולם בוטלו או הוכפשו על ידי השמאלנים על לא עוול בכפם ובחרו נפל לתפקיד

  13. לאחר הראיון של אולמרט מיום ראשון בו שיבח את האיש בעל האומץ. הלוחם. איש שירותי הביטחון הבנתי שנים מצא מינו אולמרט עבריין מורשע והחתרן מלשון ותקדן אלשייך…איכס של אנשים חלשים .ביבי חזק חכם יודע את הדרך למחוק מסוג אולמרט אלשייך.

  14. אלשיך תככן רע לב שותף לעבירה עם חברת המימד החמישי שב בשקט וסתום את פיך המסריח חלאה שכמותך.

  15. כול מילה של הכותב אמת וכסלע,
    משמח אותי שיש לנו כתבים ישריים ואמיתיים,
    כותבים אך ורק את האמת,
    אלשייך עוד אחד מן החונטה הרעה לעם ישראל

  16. רוני אלשייך היה מפכל מעולה אשר נכנס בתקופה סוערת וייצב את המערכת.
    תודה לביבי על שתמך בבחירתו.
    כמי שמילא את תפקידו במקצועיות וערכיות כל מילה שיוצאת מפיו היא אמת לעמיתה.

  17. לא מבינה את כל הדתיים הפושעים חובשי הכיפה מנדךבליט אלשיך ואחרים שמרמים , משראים , גונבים , אונסים, מתעללים, ועדיין חובשים כיפה….איך הם מסוגלים לעמוד בפני האלוהים….לא מבינה….

    1. איך אמר הרב עובדיה זצ"ל "אל תסתכל בזקנקן" ואוסיף אני הקטן, גם לא על הכיפה

    2. רק קפץ 2 כיתות מג' ישר לו'
      סיים תיכון בגיל 16 בהצטיינות ולמד שנתיים בישיבה ואת כל התארים האקדמיים סיים בהצטיינות יתרה.
      ממש רמה שכלית נמוכה
      אין מה להשוות לדודי אמסלם או דוד ביטן

  18. קטונתי מהבין את ההסבר לכך שאת אלשיך, מנדלבליט, פילבר, ליברמן, ברק ועוד שלל עדי מדינה מינה "המנהיג" עצמו, אני חוזר למען קשי ההבנה שבינינו, – – ה מ נ ה י ג ע צ מ ו " בתקווה שיספקו לו את סחורת ההתחמקות מאימת הדין. מה קרה? כ-ו-ל-ם התהפכו עליו? פתאום כולם שמאלנים? אין הסבר לזה חוץ מעביט השופכין של גידופים וניבול עט. דברים ברורים לא תשמע.

    1. כולך דמגוג שממחזר את דף המסרים של החמוצים:
      בתקופה הראשונה שבה כיהן אלשייך כמפכ"ל המשטרה השמאל – באמצעות התקשורת – עשה לו את המוות, עד שהוא התחיל להתיישר לפי האג'נדה של השמאל.
      ככה אילף השמאל את מפכ"ל המשטרה אלשייך להעסיק כדוברת במשרה מלאה – קצינה בדרגת ניצב משנה במשכורת מלאה והטבות נלוות את מירב לפידות מ"יש עתיד", ובוזמנית להעסיק כ"איש יחסי ציבור" במשרה מלאה במשכורת שנתית של 800,000 שקל את ליאור חורב מ"יש עתיד". ככה אילף השמאל את אלשייך להיות משת"פ של התקשורת ולהתגייס לרדיפה נגד נתניהו, תוך השקעת עשרות מיליוני שקלים ומאות אלפי שעות עבודה ש
      ל חוקרים בחקירות של שמפניות, סיגרים, חמגשיות וכתבות בוואלה.

    2. קטנתה כי מוחך מסוגל "להבין" שרצח ישראלים (כן, מכל מוצא שהוא) זה בכלל שלום.

      אבל לא את העובדה ששקרנים אשמים בשקריהם ואין שום קשר, מי ניהל את המדינה כאשר הם שיקרו (כי בחלק מהמקרים שציינת, מדובר במינויים שלא ראש הממשלה עושה – אז גם לשקר אתה לא יודע).

      אין לי ציפייה שתגדל להבין שאדם אחראי למעשיו ולא מי שזה לא היה, אשר מינה אותו. התגובה נכתבה למען קוראים שעלולים לקנות את שקריך (ולשם כך גם, אני מאמין – רשמת זאת).

  19. https://www.docdroid.net/eFBvbNT/document
    חוק ועדות חקירה אומר. המשפיע או המנסה להשפיע שלא כדין על ועדת חקירה או על חבר מחבריה בכל הקשור לעבודת הועדה, דינו -מאסר שנה. https://www.nevo.co.il/law_html/law01/128_001.htm#Seif25שופטי בגץ עברו על החוק והחליטו שלא תהיה ועדת חקירה למח"ש כבר שנה וחצי. הם דורשים למנות שר משפטים משלהם שלא יקים ועדת חקירה למח"ש.הם לא רוצים שיוודע שרוני אלשיך רצח את תמר ויהודה כדורי. ב10ל ינואר 2019יהודה ותמר כדורי נרצחו בדירתם ברחוב אלקחי 55בשכונת ארמון הנציב בירושלים.הגופה של תמר עברה התעללות איומה. האחיות של יהודה ז"ל אומרות שהמשטרה משקרתכשהיא אומרת שהיא לא יודעת מי הרוצחים .
    2https://www.youtube.com/watch?v=EkRLOFzdIOk&ab_channel=%D7%9B%D7%90%D7%9F%D7%97%D77%95%D7%AA%93%D7%A9%Dרוני אלשייך תיכנן לרצוחאת תמר ויהודה כדוריולהפליל את שני הבנים שלהםכדי שהבת תקבל את הירושה ששווה מאות מיליוני שקלים. המשטרה לא נתנה לפרסם שהבת נשואה לשוטר .משרד המשפטים, היועץ המשפטי, ראשי המשטרה ועוד הרבה אנשים יודעים את זה ומסתירים את זה מאיתנו. כבר כמעט שנתיים וחצי הם משאירים את הרוצחת חופשיה. הרוצחת היא חולת נפש רוצחת סדרתיתוהם לא מפריעים להלרצוח .הראיות שלי נמסרו גם לעיתונות, כל חברי הכנסת, ומאות אנשים אחרים. כולם מפחדים לדבר על זה .זה בדיוק המצב שהיה בגרמניה הנאצית. כולם פחדו על עצמם ועשו מה שהיטלר אמר להם לעשות. בינואר 2021בתוך הימ"ר ליד מגרש הרוסים החוקר שי איים שהמשטרה תרצח אותי.שנה לפני כן משרד המשפטיםזייף נגדי תלונה של עבירה מינית. משרד המשפטים ורוני אלשיך עשו עסקה עם נשים שעברו עבירות. הם הכריחו אותם לעבוד כזונות. ככה הם הצליחו לסחוט אנשים.בין הנסחטים ראש עיריית טבריה רוני קובי, סגן אלוף אילן, ומנדבליט.

  20. מה יש לדבר האיש חרפּה על עמו ועל שולחיו,
    יכול היה לקנות את עולמו אילו רק פעל למען ולטובת
    אזרחי ישראל ולא לטובת כנופיות תשקורת המובלים
    על ידי מערכת משפט מושחתת המשמשת חוד
    חנית לטרור הערבי ולטרור הפוליטי והאנרכיסטי.
    צא טמא צא מאיתנו

  21. כנראה…..אלשייך מריח 2 מתוך 3 ריחות שהיציג אצל אילנה דיין
    גוייבה…כוסברה ואת עצמו הוא לא מריח…..אבל אנחנו מריחים גם טועמים…..