איש ההרס

פארסת לבנון מדגימה את פוטנציאל הנזק שיכול לגרום בזמן קצר פוליטיקאי חסר אחריות וחסר מנדט ציבורי

משאיר אדמה חרוכה. יאיר לפיד | צילום מסך

יאיר לפיד מונה כראש ממשלת ישראל ביומו הראשון של חודש יולי, ארבעה חודשים בדיוק לפני יום הבחירות הקרובות. בתור ראש ממשלה זמני שנקלע לתפקיד כברירת מחדל ועומד בראש ממשלת מעבר בתקופת בחירות, היה ניתן לצפות ממנו למעט צניעות והתנהלות זהירה.

לאחר שנה מטלטלת מכל הבחינות אותה חוותה ישראל תחת נפתלי בנט וממשלת "השינוי" הכושלת, שנה בה המשבר הכלכלי החריף, המשבר הפוליטי העמיק ומעמדנו המדיני צלל לשפל חסר תקדים – המעט שאפשר היה לדרוש ממי שממלא את התפקיד באופן זמני הוא לא לגרום עוד נזק מעבר לנזק הרב שכבר נגרם. לפחות אל תהרוס.

יאיר לפיד היה יכול לנסות להעביר את תקופת כהונתו הקצרצרה בשקט. לא לחתור לטלטלות מיותרות או מהלכים דרמטיים, לנסות לשמור על "יציבות" (בשביל זה הרי הקמת ממשלה, לא?) ובאופן כללי לשמור על השקט המיוחל אותו הבטיח פעמים רבות כל כך. בסך הכל ארבעה חודשים של איפוק וזהירות עד ליום הבחירות.

אבל יאיר לפיד, שלמעשה לא נבחר מעולם לתפקידו וממשלתו אינה נהנית מאמון הכנסת או הציבור כבר תקופה ארוכה, לא חשב להמתין למבחן הבוחר. בפועל, הוא בחר בדרך ההפוכה לגמרי וכמעט מן הרגע בו נכנס ללשכה, לפיד חסר המנדט נראה נחוש להותיר חותם, בזירה המדינית בעיקר.

זה התחיל עם נסיעה תמוהה לצרפת, המשיך בהסתבכות מיותרת מול רוסיה וביניהן עוד הספיק לארגן פסגה עם הנשיא ביידן בה בעיקר ניסה לנכס לעצמו הישגים של אחרים. אחר כך הגיע נאום מוזר בעצרת הכללית של האו"ם, בו לפיד התעקש משום מה להוציא מן הנפטלין את הרעיון הכושל והנשכח של "פתרון שתי המדינות", חלק ממדיניות כללית של היסוס ופייסנות מול הטרור המתגבר. בין לבין היה עוד זגזוג מטריד ומסוכן בסוגיה האיראנית, סינון מצד הנשיא ביידן וכניעה מוחלטת כמעט לכל תכתיב אמריקני.

ההתעקשות על צעדים נמהרים, מיותרים וספק חוקיים התבטאה גם בפארסות כמו המינוי הגנוז של מני מזוז (שם בג"ץ הוריד את לפיד והיועמ"ש מהעץ) או הנזיפה שספג לפיד מיו"ר ועדת הבחירות בשל מנהגו להצטלם עם חיילים בפרסומי תעמולה (שם הוא עדיין ממשיך לצפצף על החוק).

כל זה בזמן שקמפיין הבחירות של 'יש עתיד' הופך למסית ומשסה עוד יותר, בהשראת המנהיג, וגולש למחוזות הגזענות הבוטה. ומה עם קצת מהות? לפיד ממשיך להתחמק מהודאה במציאות הפוליטית הברורה, ומסרב לספר לבוחריו את האמת: אין לו שום אפשרות להקמת קואליציה מלבד שותפות עם טיבי ועודה. במקום זה הוא מעדיף לפזר עוד ספינים. גם שקרי "היציבות" וה"אחדות" נחשפו במערומיהם כאשר לפיד הודה שהוא מעדיף בחירות שישיות על פני ישיבה בממשלה עם נתניהו. הכלכלה, אם שאלתם, ממשיכה להתדרדר, כמו גם מצב הביטחון האישי של אזרחי ישראל.

ואם מישהו מכם חשב להביע ביקורת על רצף המחדלים שרק חלקו פורט לעיל, כדאי שתנקטו במשנה זהירות. השליט לפיד, כך שוב מתברר, אינו מגלה סובלנות רבה לדעות אחרות, ופועל בנחישות כדי לנטרל את האיום הגדול ביותר – ערוץ 14. שליטה כמעט מוחלטת בתקשורת ואינספור מראיינים חנפנים לא מספיקים ללפיד, שכמו במפלגה גם במדינה חייב להיות השליט היחיד.

אבל השיא הגיע בשבוע האחרון, עם התפוצצות פרשת הסכם הגז מול לבנון. בראשית השבוע, כאשר החלו להגיע הדיווחים על פרטי ההסכם המתרקם ובו ישראל נכנעה למעשה מול לחץ אמריקני ואיומי חיזבאללה, נענתה לכל דרישות לבנון והסכימה למסור חלקים כלכליים חשובים משטחה הריבוני, סיפרו לנו לפיד וחסידיו עד כמה ההסכם הזה חשוב לביטחון המדינה ולעתידה. גם כאן, כמובן, הביקורת הציבורית הרבה שקמה נגד המהלך שנעשה בניגוד לחוק, ללא אישור הכנסת ובתקופת בחירות, מיד סומנה כסכנה לדמוקרטיה וכמעט סוף העולם.

אלא שכעבור זמן קצר מאוד, גם בעקבות הסערה הציבורית ועתירות לבג"ץ ובעיקר בשל מה שדווח כדרישות לבנוניות חדשות במשא ומתן, לפיד הודיע לפתע שהוא דוחה את ההסכם ההיסטורי ודווקא מתכונן למלחמה. שימו לב שוב – ביום שלישי חזינו בהתגייסות שופרות כללית שתסביר לנו עד כמה ההסכם נפלא ועד כמה כל מבקריו פוגעים באינטרסים החיוניים של ישראל ומסייעים לאויב; ביום חמישי כבר אותם שופרות מסבירים לנו מדוע זה הסכם מסוכן שחייבים להתנגד לו בכל מחיר. בכל מקרה, מעמדה המדיני של ישראל שוב נפגע והיא מצויה כעת בעמדת נחיתות עוד יותר גרועה בכל הקשור לכניעה בצפון.

את אותה רשלנות והפקרות שהדגים לפיד לכל אורך פארסת המשא ומתן, כעת הוא מפגין בניסיון לצאת מעוד בור עמוק שחפר לעצמו ולכולנו. מה שהיה כישלון אסטרטגי של ממש הוצג לנו כהישג, ומיד לאחר מכן אותו "הישג" ממש משווק לנו כמוקש שאי-הדריכה עליו היא הישג בפני עצמו, וכן הלאה, בעוד ישראל ממשיכה לדשדש בשדה המוקשים האינסופי לתוכו גרר אותנו לפיד. הכל ישרף אבל העיקר שלפיד קיבל כותרת ותמונה.

שערוריית לבנון היא רק הדוגמה האחרונה לאופן בו התנהלות בחנות החרסינה עליה קיבל אחריות זמנית עשויה לגרום נזקים קשים למדינת ישראל. הרשלנות, הזגזוגים, הלעג לכל החוקים והכללים והבוז המוחלט לכל ביקורת ציבורית מוצדקת מציירים תמונה של אדם שכנראה אינו מתאים כרגע להנהגת המדינה המורכבת ביותר בעולם, חסר ניסיון ופועל בעיקר מאינטרסים צרים ואישיים.

במקום להרגיע ולשדר יציבות בתקופה המתוחה והרעועה ביותר, לפיד בחר לטלטל את הסירה טלטול קשה, ועשה זאת ממניעים מעוררי תמיהה וחסרי היגיון. כהונתו הקצרה תיזכר בעיקר בזכות האדמה החרוכה שהותיר אחריו ושלל הבעיות שיורשו ייאלץ לתקן. נותר רק לקוות שבשבועות הספורים עד הבחירות ישראל תספוג כמה שפחות נזקים מדיניים, כלכליים ובכלל. מצד שני, מדובר פה ביאיר לפיד.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. מה דינו של סוחר בורסה מתחיל שלוקח תיק של 1M ש"ח ומוכר מהר ב- 600K ש"ח?
    ———————————————————————-

    א) אני מקבל את הפרסום של שגריר ארהב בישראל לשעבר פרידמן שעשור דובר על חלוקה של 45-55% בין לבנון וישראל.
    למה זה לקח עשור? כי כל צד משך לכוון שלו. מה עשה לכאורה לפיד ללא כל סמכות (ללא רב בכנסת ובזמן ממשלת מעבר) – התחייב לתת לחיזבאללה שטחים שבכלל לא דובר בהם קודם. כעת כל ממשלה שלא תבוא תעמוד מול דרישה לבנונית שלכאורה כבר הובטחה להם ולך כעת תוריד אותם מהעץ. הרי גם להם ברור שמחר יבוא רוה"מ ישראלי רדוף אגו ואמביציה ואפילו יתן להם יותר.

    ב) מזה זמן אני תוהה מה פשר כל הנסיעות הפרטיות של לפיד לפריס. הרי פגישה עם נציגים צרפתים אפשר גם בלשכתו של שגריר צרפת בישראל? הערכתי, כי גורמים רמי דרג צרפתיים יכולים להציע הצעות ללא שניתן להקליט אותן וכשהם שולטים בכל הסיטואציה (אילו הצעות לכאורה? שכל אחד יפעיל את הדימיון, והדימיון שלי לא טוב משלכם). באופן דומה, מנחם בגין הובל לקיימפ דוד וגורמים פנימיים ישראלים (משה דיין (וטראומת מלחמת יומה"כ שרובצת על להבנתי מחדליו), היועמ"ש אהרון ברק, השופט ביהמ"ש העליון (לעתיד) אליקים רובינשטיין,…..), מצריים ואמריקאיים ללא קשר לבית ואפשרות לקחת מנוחה ולחשוב קצת. למעשה בגין הובל להסכם כניעה כשכל מי שהקיף אותו להבנתי לא היה מאנשיו ופעל לא על בסיס מה שבגין הבטיח לצבור בוחריו. בגין לאותה נקודת זמן רוה"מ עם פז"מ של שנה-שנתיים. כשכל שאר הזמן היה איש אופוזיציה. לא שימש כשר וכחבר הממשלה שנים. אי אפשר לקפוץ מעמדת ח"כ לעמדת רוה"מ מהר מדי. את המערכות הללו לוקח עשורים ללמוד ויעידו על כך הכשלונות של אהוד ברק ונפתלי בנט. וממה שמתגלה לכאורה לפיד גרוע משניהם.

    ג) לכולם ברור הכח העצום של הגאופוליטיקה של האנרגיה. הכח הזה הושיב את אמריקה עם כוחות משימה של 2-3 נושאות מטוסים ורבבות חיילים על הקרקע בין שנות ה- 60 לשנות ה- 2010 – עת בה טכנולוגיית ה- fracking הפכה את אמריקה מיבואנית אנרגיה ליצואנית אנרגיה. רק אז אמריקה עזבה את המזה"ת.

    ד) לאירופה אין נפט או גז בכמות מספקת ביבשת וכעת גם רוסיה מנתקת אותה לתקופת זמן לא ידועה. גז הוא מצרך מבוקש ומי שמחזיק בו יש להתחשב בדרישותיו. מה עשה לכאורה לפיד? נתן ללבנון אפשרות להקים בזמן קרוב אסדות גז מפיקות בים התיכון בקרבה לגבול הישראלי ואף שליטה על שטחיים ישראלים שמאז מלחמת העצמאות הם שטחים ישראל לטובת לבנון. מי מרוויח מזה? צרפת מקבלת שליטה גאופוליטית על גישה לאנרגיה שהיא מפיקה. צרפת מחזקת את כוחה באירופה כי מי שירצה בחורף גז ירקוד לפי החליל הצרפתי ומי שלא יקפא. לבנון מקבלת מעמד גאו-אסטרטגי בזכות הגז והשליטה בו. יש להתחשב בדרישותיה כי אם לא יש לה כלים לשבש את אספקת הגז – ובכל פעם שהילד הרע של השכונה נסראללה יעשה פרובוקציות יבקשו מהילד הטוב ישראל להתגמש. מה אכפת לצרפת לשלם ללבנון במטבע ישראלי?

    ה) זה בדיוק מה שקרה בקיימפ דויד, ארה"ב שילמה למצרים במטבע ישראלי. ארה"ב ובעיקר מחלקת המדינה שלה להערכתי מאותתים לארצות ערב שרק אמריקה יכולה להוריד את ישראל על בירכיה. ופעם אחר פעם הם עושים זאת. בכל פעם הם פועלים לקרוע עוד נתח ועוד נתח מישראל. רק לפני 20 שנה שני רוה"מ צעירים: אהוד ברק ובנימין נתניהו ורוה"מ לא צעירים: רבין את פרס פעלו לקרוע את הגולן ולהעבירו לסוריה לכאורה בשם אינטרס של שלום ואחוות עמים. אם היינו עושים כן בזמן מלחמת האזרחים בסוריה יתכן וטבריה היתה מופגזת כשם שמחר שלומי יכולה להיות מופגזת. אף אחד לא דיבר על נסיגה מכל סיני. סאדאת שראה את ההתרפסות הישראלית מביקורו צוטט כאומר לאנשיו: עכשיו אנחנו הולכים על סיני כולה. כנ"ל נושא רמה"ג עברו 20 שנים. במקום ביוב של מיליון סורים שהיה זורם לכנרת – מים טהורים זורמים לכנרת רק כי לא הסכמנו ללטוף האירופי והאמריקאיי בעניין רמה"ג. לא לשכוח שגם את העגל שמובילים לשחיטה מנחמים במתק שפתיים.

    ו) לפיד כשר החוץ הרס להבנתי את היחסים עם ארצות מזרח אירופה: לדוגמא: הונגריה ופולין. למי יש אינטרס שזה יקרה? לצרפת וגרמניה על מנת להעצים את הכח שלהן באירופה המאוחדת ואני שואל את עצמי האם ההרס של הדיפלומטיה הישראלית במזרח אירופה היא הפעלה של הצרפתים? הרי ברור שאין למדינה בגודל של ישראל את הלוקסוס לפגוע ביחסים דיפלומטיים עם אף מדינה בעולם. מה גרר את לפיד כשר החוץ לפעול כך למעט הפעלה של גורם זר? למען הסר ספק זו שאלה לא אמירה או קביעה.

    ז) להלן לינק על ביידן ומלחמת יומה"כ:
    https://rotter.net/forum/scoops1/762528.shtml
    להלן כמה ציטוטים מהלינק:

    "ביידן, שנחשד באותם ימים כאנטישמי וגזען עקב התבטאויותיו נגד שחורים, נגד ישראל וכן בעקבות קשריו עם בכירי הקו-קלוקס-קלן, ובמיוחד עם איש המפלגה הדמוקרטית, הפוליטיקאי הגזען ופעיל הקו-קלוקס-קלן רוברט בירד (Robert Byrd), התייחס לטעות נגדו בגין אנטישמיות-לכאורה בפגישה עם גולדה מאיר:

    בפגישה, הביע ביידן את מורת רוחו מכך שהיהודים שולטים בארצות הברית,"

    "טען ביידן, כי ישראל צריכה למסור למצרים, לסוריה ולירדן שטחים שאינם בעלי חשיבות-אסטרטגית מובהקת לישראל",

    "וכך סיכם איש משרד החוץ גדעון ירדן את דבריו של ביידן במסמך הסודי: "באשר ליחסי ישראל עם שכנותיה, הציע הסנטור שלאור עליונותה הצבאית המוחלטת של ישראל, על ישראל לעשות את הצעד הראשון ואף אם צעד זה יהיה חד צדדי",

    רוה"מ גולדה שמעה סקירות מצד אלי זעירא והעליונות הצבאית הישראלית ושלא צפויה מלחמה. איזה מסר ביידן הביא לגולדה:

    "כחלק מהתרשמויותיו ציין ביידן בפני ראש הממשלה גולדה מאיר כי מצרים מיחסת לישראל ולצבאה עליונות צבאית מוחלטת, בדומה ל"קונספציה" ששררה באותה עת בחוגי המודיעין בישראל."

    בין אם ביידן היה רק הצנור ובין אם ידע על תוכנית המתקפה המצרית הצפויה – הוא פעל להרדים את רוה"מ גולדה.

    ———————-

    מה המסקנה עד כה? אם הייתי מפעיל סוחר בורסה צעיר, נותן לו שורה של מניות של השורה הראשונה וסחירות גבוהה והליצן היה מוכר מיליון ש"ח נכסים ב- 600,000 ש"ח והיה מתגאה שמכר מהר. מה אתם הייתם עושים לכזה עובד?

    ———————-

    לישראל לא אצה הדרך, זה לקח עשור, בינתיים לישראל יש גז לעצמה והיא לא זקוקה לעולם. כתוצאה מכך האינפלציה בישראל נמוכה יחסית. העץ הגבוה שלפיד להבנתי גרם לחיזבאללה לטפס עליו מסכן את ישראל כי אם כתוצאה מההתנהלות הלבנונית צרפת לא תקבל גישה למאגרי הגז די ברור לי אל מי הצרפתים יפנו את הסכינים. דבר שלא היה קורה אם ישראל לא היתה מאפשרת את המחדל הזה מלכתחילה.

    הטיב לתאר זאת ויסטון צרציל בעניין הסכם מינכן והשלום באירופה: "בריטניה יכלה לבחור בין החרפה לבין המלחמה. היא בחרה בחרפה, ותזכה במלחמה."

    אני מקווה שחיל האוויר ערוך, חיל הים ערוך, המודיעין מסקר כל מכונית שנעה בכבישי דרום לבנון או בירות, יש מספיק חיילים בסמיכות לקו המגע ובעיקר החלטה שאם לבנון תוקפת תשתיות ישראליות – מדינת ישראל תמחוק את לבנון כמדינה. לא יעשה ניסיון להבדיל בין חיזבאללה לכל השאר. אם יעשה ירי על אוכלוסיה אזרחית ישראלית התגובה תהיה ירי חי עם מטרה להחריב את ישובי השיעים בדרום לבנון, בקעת הלבנון ובירות. אי אפשר לקבל את המשוואה שיורים על אזרחים ישראלים וישראל תשחק משחקים של הקש בגג.

    החרפה שהרשנו כבר דור בה אוכלוסיית האויב יכולה לרחוץ בחוף הים כשמשאיות הספקה ישראליות מובילות סחורה טרייה לאוכלוסית האויב ומאות אלפי זקנים וילדים מועדים בריצה אל הממ"ד או המקלט – חייבת להפסק. זו לא מדיניות חדשה והיא חרפה שקיימת כבר שני דורות.

    1. הלקח העיקרי מההתנסות בת שנה עם ממשלת שמאל הוא שיש לעשות מאמץ עליון ומפוכח לא לאפשר שלטון של השמאל אפילו לזמן הקצר ביותר, פוטנציאל ההרס הטמון בשלטון שמאל נורא. ולשם כך אסור להגרר לטהרנות וצדקנות ואם צריך אז מקימים ממשלה גם עם רע"מ

    2. שובו של בוט השמאל "הלנה"\"הנרי"\"יובל".
      המסקנה שלך מטומטמת כמעט כמו הניסיון העלוב והמשעמם להתחזות לאיש ימין.
      אם את\ה חושב\ת שהחרטוט הממוחזר הזה משכנע מישהו את\ה עומד\ת להתאכזב בגדול.

    3. חבוב אתה מתווכח עם איש קש.
      אין שום אדם שפוי בימין היום שמדבר ברצינות על רע"מ. אתה ממציא טיעון שלא קיים חוץ מאשר במוחך הקודח, ואז מבסס אותו על עוד שקרים חלשים מאוד. זה לא רק כשל לוגי מביך אלא בעיקר מבוי סתום אינטלקטואלי

    4. "יובלי" המבולבלי – אם כל כך חשקה נפשך בקואליציה עם מנסור עבאס וחבריו תומכי הטרור, פשוט תצביע ללפיד ותעזוב אותנו בשקט. נודניק

  2. יש קו מחבר בין חוסר היכולת והעליבות של חלק ניכר ממנהיגי המערב בעת הנוכחית, והוא עובר דרך נפתלי בנט, יאיר לפיד, ג'ו ביידן, קאמלה האריס, עמנואל מקרון, ג'סטין טרודו ועוד. צריך לבדוק בהיקף הרחב מה סייע להבאת אפסים חסרי יכולת כאלו לשלטון.

    ובלי קשר (ואולי עם קשר?), צריך לייסד פרויקט, שאכנה אותו כרגע 315-, שיאסוף את כל טובות ההנאה שבין יאיר לפיד לנוני מוזס ולשאר כנופיית העיתונות הממוסדת בישראל. אני בטוח שזה יהיה מאיר עיניים. אני בטוח גם שהפרקליטות לא תתנפל על הממצאים בלהיטות למצוא עדי מדינה ולהגיש כתבי אישום.

  3. חג שמח ככל שאפשר לאחל אחרי שנהרגה לנו (למעשה נרצחה) חיילת. הגענו למצב שכל שלטון של השמאל ולו לזמן קצר, אם שלטון רשמי כמו של לפיד ואם למעשה כמו של מערכת המשפט, יכול לגרום נזקים עצומים. הבחירות הבאות גורליות ביותר. לאף איש ימין אין תרוץ לא ללכת להצביע. התיצבו בקלפיות על הבוקר. גם הגלגל צריך להתהפך מייד. אם לפני 40 שנה תנועת שלום עכשיו ערכה הפגנה (אומנם 400,000 זה מספר מוגזם ושקרי) אשר נתנה באופן גלוי ואפקטיבי את האות לתחילת ההתדרדרות והנזקים שאת "פירותיהם" הסופיים והמרים אנו חווים כיום, אז צריך הפגנת המונים שתתחיל לגרום לשמאל להתכופף בפני הימין. מתי זה יקרה? אין לימין כבר מה לפחד. אחרי שטראמפ הכיר בגולן וירושלים ואחרי הסכמי אברהם וגילוי הגז והעלאת דרוג האשראי ועוד דברים שבעבר היו חלום, אנחנו בימין כבר לא צריכים להרגיש לבד בעולם. אין לנו יותר מה לפחד מהשמאל.

  4. כמו שאמנון לורד רשם באחד מטוריו:עד סוף 2018 ישראל הייתה,גם בעיני מכוני מחקר מובילים בעולם המערבי(וגם בעיני האקונומיסט הבריטי)מעצמה.המעצמה השמינית בכוחה המדיני,צבאי,כלכלי וטכנולוגי בעולם.ונדמה שמאז נפערה תהום שנפלנו לתוכה ואנו לא מצליחים להתרומם.כרגע נראה שאיחוד כנופיות בנט-סער-ליברמן-לפיד דרדר אותנו עד לשאול תחתיות.כניעה מוחלטת מול האינטרסים והלחץ המתון של הממשל הדמוקרטי בארה"ב,שעוין באופן קיצוני לישראל,משבר כלכלי קשה שבו הנגיד נשאר לבד בקרב מול האינפלציה ובלית ברירה משתמש בכלי היחיד העומד לרשותו ,הריבית,לרסן את עליות המחירים,רפיסות מוחלטת מול המערכת המשפטית שבעיניה חוק שחוקק בכנסת הוא המלצה בלבד ורפיסות עלובה מול התנועה האיסלאמית והמייצגת שלה בכנסת,כנופיית מנסור עבאס,וכתוצאה מזה רפיסות וחידלון מוחלט מול הטרור הערבי עד כדי סיכון חיילינו ושוטרינו.צריך לספור את הימים עד שתוקם ממשלה בישראל כי עכשיו הגוף הזה המכונה בטעות מכוונת,ע"י אספסוף האולפנים ממשלה אינו אלא יודנראט.כנופייה טמאה ובזויה שאם תהיה בשלטון רק עוד שנה היא תחסל את הדמוקרטיה ותביא לכך שהבחירות הנוכחיות יהיו האחרונות,כי בהסתמך על הצעת כנופיית גנץ יש כוונה אמיתית לשינוי שיטת המשטר,להסמיך את הממשלה לשלוט ללא קבלת רוב מהכנסת(מזכיר חוק שעבר בבונדסטאג ב-27.3.1933,חוק ההסמכה).איחוד הכנופיות האלה הוא סכנה ברורה ומיידית לדמוקרטיה,לאנשי כוחות הביטחון וליהדותה של המדינה ועלינו לסלקו דרך הקלפי .ועדיף תוצאה כזו שבעטיה השמאל לא יראה את קרית הממשלה מבפנים,ב- 50 שנה הבאות….

    1. צודק בהחלט, אלא שהלחץ המתון של ביידן על לפיד התבטא בכך שביידן לא ענה על שיחות טלפון של לפיד.
      וזה הספיק.

  5. בפילוסופיה פוליטית, זכות המהפכה (או זכות המרד) היא הזכות או החובה של עם "לשנות או לבטל" ממשלה הפועלת נגד האינטרסים המשותפים ו/או מאיימת על ביטחונו של העם ללא סיבה.

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”

    התקוממות עממית ומהפכה אזרחית היא הדרך היחידה לעצור את לפיד, גנץ, ושאר הבוגדים השמאלנים הסוכנים הזרים, המרגלים של אירופה לארה"ב.

    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  6. מו"מ מיותר מלבד האובססיה של היהיר החלול ל"הישג" מדיני

  7. יאיר לפיד הוא פוליטיקאי ומדינאי מהכושלים ביותר וזאת למרות שבישראל ובעולם ישנם כאלה שנתנו לו תחרות קשה והוא גבר עליהם בעליבותו.
    אלא שאני לא בטוח שהכל בא מחוסר יכולת, בנושא הגז לפחות מעורבים סכומי כסף אדירים שלצערי רובם יגיע לגורמים זרים ואחרים ולא למדינת ישראל